Mondial Rx3 Enduro Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı
Reklamlar
-
26 Şubat 2019, 12:14
#6361
Ali Çimen adlı üyeden alıntı
Emin olamadım ama 6202 idi sanırım.
---------- Mesajlar birleştirildi - 16:52 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:46 ----------
Elinize sağlık hocam. Fren diskiniz çukurlaşmış mıydı hocam yoksa fren performansından mı memnun değildiniz?
Teşekkür ederim abicim .
Aslında benden önceki sahibi çok küçük de olsa fren diskinde iz olmasına sebep olmuş. Değiştirilmesi gerekmeyen bir şeydi. Ben ön fren balataları bitince daha kaliteli olur diye japon malı bir balata takmaya karar verdim. Ancak onun da üstte kaliperin içindeki yaya basan tırnakları yoktu. Bu nedenle yayda ses olmasına sebep oluyordu. Hem disk hem balata canımı sıkınca ikisini birden keyfi olarak değiştirmeye karar verdim. Yoksa bildiğim kadarıyla disk kalınlığı 3 mm nin altına düşmeden disk değiştirmek gereksiz.
---------- Mesajlar birleştirildi - 12:03 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:58 ----------
Abilerim bir soru sormam lazım.
Bir kaç gündür arıza lambam bazen yanıp bazen sönüyor. Arıza kodu tarattığımda 0563 (Yüksek efi voltajı ) hatası alıyorum. Şöyle ki motoru ilk çalıştırdıktan bir kaç dakika sonra lamba yanıyor. Seyir halindeyken de yanıyor. Ama ışıklara geldiğimde motoru boşa alıp rölantide beklerken 10 saniye sonra falan sönüyor. Ayrıca düşük devir ilerlerken de sönüyor. Sonra tekrar gazlamaya karar verdiğimde yine yanmaya başlıyor. Büyük ihtimalle konjektörün üzerine atıyorum bu hatayı ama herhangi bir soketin gevşek bağlantısı veya radyatöre su doldururken motor bloğuna bol kepçe sıçrattığım antifrizin soketlerde yaptığı iletişim bozukluğu mu bilemedim. Daha önce başına gelen varsa beri gelsin. Tekeriniz düz bassın.
---------- Mesajlar birleştirildi - 12:14 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:03 ----------
mitmuallim adlı üyeden alıntı
Mithat abeeeey
Bizim motorların orta sehpa sorunu yok ki.
Eğer orta sehpa ile dolaşmak istemiyorsanız, (Dağ bayır geziyorum orta sehpa taşa kuşa çarpmasın derseniz) Mondialin motoru aldığınızda hediye ettiği iki parçadan oluşan takmalı çıkmalı orta sehpası var. (Tornada ortasını deldirip, iki parçayı birbirine kaynattıktan sonra, hırdavatçıdan bi saplama alarak motorun orta sehpa bağlantı bölümüne bağlayıp, bir yay parçasıyla motora sabitleyebilirsiniz)
Eğer derseniz ki benim elimde ondan yok. Ben motoru ikinci el aldım. İlk sahibi de vermedi. O zaman hazır bu motorlar için satılan orta sehpalar var.
Mesela en ulaşılabiliri Kalyoncu Motorda var.
ahan da link
https://www.kalyoncumotor.com/urun/mondial-rx3i-evo-orta-sehpa?gclid=Cj0KCQiA5NPjBRDDARIsAM9X1GLSRkzsWJiSBR XCXChe_DSUYj67sjYgbsJbeOggdg6jWuTjQpemLWgaAq5YEALw _wcB
Tabii piyasayı araştırırsanız (facebook grupları vs. vs.) Çok daha ucuzunu bulabileceğinizden eminim.
Saygılar efemm.
Reklamlar
-
26 Şubat 2019, 12:20
#6362
Ölçmen gerek hem regülatörü hemde statörü not olarak sunuda söyleyeyim akü standart üstünde gelen akü ise o biraz sıkıntılı onunda ölçmen gerek. Boşta bir olcuceksin çalıştırın ama otomatik jiglede bir olcuceksin sonra 5000 deviri çevirip bir olcuceksin dalgalanma varsa akü selam veriyorsun. Eğer statörü ise onu anlamak da basit.
-
26 Şubat 2019, 12:27
#6363
bektanist adlı üyeden alıntı
Ölçmen gerek hem regülatörü hemde statörü not olarak sunuda söyleyeyim akü standart üstünde gelen akü ise o biraz sıkıntılı onunda ölçmen gerek. Boşta bir olcuceksin çalıştırın ama otomatik jiglede bir olcuceksin sonra 5000 deviri çevirip bir olcuceksin dalgalanma varsa akü selam veriyorsun. Eğer statörü ise onu anlamak da basit.
Evet ölçmek gerekecek. Bi vakit bulursam ilk fırsatta ölçtürecem.
Ama şu da var. Yüksek voltaj hatası verdiğine göre Alternatör yeteri kadar akımı üretiyor demek ki. Ama tahminen regülatör bu akımı dengeleyebilmekte sıkıntı çekiyor. Bizim regülatör 141 lira kalyoncuda. Kargosu ile 150 yapar. Muadili var mıdır bunun acep ?
-
26 Şubat 2019, 13:49
#6364
Kazım TOKMAK adlı üyeden alıntı
Evet ölçmek gerekecek. Bi vakit bulursam ilk fırsatta ölçtürecem.
Ama şu da var. Yüksek voltaj hatası verdiğine göre Alternatör yeteri kadar akımı üretiyor demek ki. Ama tahminen regülatör bu akımı dengeleyebilmekte sıkıntı çekiyor. Bizim regülatör 141 lira kalyoncuda. Kargosu ile 150 yapar. Muadili var mıdır bunun acep ?
önce bir ölç regülatör sağlam olabilir neden dersen mondial regülatör ve statör konusunda oldukça başarılı çok nadir arıza yapar.
Ama aynı konu akü için geçerli değil standart akülerin neredeyse %80 gibi sağlıklı çalışmıyor şöyle anlatayım motosikleti aldıktan 2 ay sonra akü arıza yaptı şarj tutmamaya başladı sağlamcı olduğumdan hemen vlm marka akü aldım 3 sene onu kullandım sonra arıza yaptı uğur abi zamanında tavsiye etmişti bizden bir arkadaşda kullanmıştı orbus 12v 14ah bir elektrikli bisiklet aküsü alıp taktım hem hesaplı hemde daha güçlü.
4 aydır da onu kullanıyorum.
ölçmeyi aşşağıda link vericem izleyerek anlayabilirsin araç farklı ama mantık aynı.
-
26 Şubat 2019, 20:06
#6365
Kazım TOKMAK adlı üyeden alıntı
Evet ölçmek gerekecek. Bi vakit bulursam ilk fırsatta ölçtürecem.
Ama şu da var. Yüksek voltaj hatası verdiğine göre Alternatör yeteri kadar akımı üretiyor demek ki. Ama tahminen regülatör bu akımı dengeleyebilmekte sıkıntı çekiyor. Bizim regülatör 141 lira kalyoncuda. Kargosu ile 150 yapar. Muadili var mıdır bunun acep ?
Hocam geçmiş olsun. Konjektörünüz akü şarjı tamamlandıktan sonra şarjı kesmesi ve voltajı 14v dc civarlarında tutması gerekirken tutamıyor. Bu da arıza lambası yakmasına neden olmuş. Konjektör değiştirince probleminiz çözülecektir.
-
27 Şubat 2019, 10:56
#6366
Ali Çimen adlı üyeden alıntı
Hocam geçmiş olsun. Konjektörünüz akü şarjı tamamlandıktan sonra şarjı kesmesi ve voltajı 14v dc civarlarında tutması gerekirken tutamıyor. Bu da arıza lambası yakmasına neden olmuş. Konjektör değiştirince probleminiz çözülecektir.
Desene abicim gitti yine 150 kaime Canımız sağolsun. Zaten satılık ilanını çıkardım motorun. Onu da değiştirir ışıl ışıl satarım yeni sahibine. Tekeriniz düz bassın.
---------- Mesajlar birleştirildi - 10:56 ---------- bir önceki mesaj zamanı 09:27 ----------
Aslında motosikleti aldığımdan beri belirtileri vardı. Işıklarda titreme, led ampulleri sürekli patlatma, pırpır edip bozulmasına sebep olma gibi belli başlı belirtiler motosikleti aldığımdan beri vardı da, 2015 üstü modellerde motoru çalıştırır çalıştırmaz farlar yandığından (far kapama düğmesi olmadığından) ilk gelen elektirik fazla geliyordur ondandır diye düşünmüştüm. Demek ki regülatör 6 aydır zaten ışık yakmasada sinyal veriyormuş. Neyse hemen ölçtüreyim de yüksek voltaj başka bir yeri bozmadan yenisini alayım. Regülatörün 2015-16 sı yok demi hepsi aynı ?
-
27 Şubat 2019, 11:52
#6367
Kazım TOKMAK adlı üyeden alıntı
Desene abicim gitti yine 150 kaime
Canımız sağolsun. Zaten satılık ilanını çıkardım motorun. Onu da değiştirir ışıl ışıl satarım yeni sahibine. Tekeriniz düz bassın.
---------- Mesajlar birleştirildi - 10:56 ---------- bir önceki mesaj zamanı 09:27 ----------
Aslında motosikleti aldığımdan beri belirtileri vardı. Işıklarda titreme, led ampulleri sürekli patlatma, pırpır edip bozulmasına sebep olma gibi belli başlı belirtiler motosikleti aldığımdan beri vardı da, 2015 üstü modellerde motoru çalıştırır çalıştırmaz farlar yandığından (far kapama düğmesi olmadığından) ilk gelen elektirik fazla geliyordur ondandır diye düşünmüştüm. Demek ki regülatör 6 aydır zaten ışık yakmasada sinyal veriyormuş. Neyse hemen ölçtüreyim de yüksek voltaj başka bir yeri bozmadan yenisini alayım. Regülatörün 2015-16 sı yok demi hepsi aynı ?
paran çok galiba önce ölç. nokta
körlerin arasında tek gözlü adam kendini kral sanır
-
27 Şubat 2019, 12:11
#6368
bektanist adlı üyeden alıntı
paran çok galiba önce ölç. nokta
Yok paşam o işi kışa göre ayarla yaz gelirse ne ala modundan kaynaklı Önce ölçecem tabi.
-
27 Şubat 2019, 23:52
#6369
Forumda daha önce bu sorun ile karşılaştığımı belirtmiştim.
Sorun tanımında belirttiğiniz gibi ara sıra 0563 arıza kodunu yakıyordu. Hatta ben 0562 de gördüm. tesadüf eseri benim akü ölünce akü değişimi neticesinde bu sorundan kurtuldum.
O zaman ki tahminimiz, aküde yeterli akım olmadığı için alternatör fazla elektrik üretiyor. akım düzenleyici de işini yapmakta yetersiz kalıyor. Burada sorun akım düzenleyici de olabilir. ancak akü değişimi ile sorun çözülünce regulator değişmeye ihtiyaç duymadım.
akü arayışınız olursa da aklınızda olsun. orbus 6DZM14 12v 14a
-
28 Şubat 2019, 00:24
#6370
offf sayfalarca sorun sayfalarca yazı. gözünü seveyim karadüzen.
-
28 Şubat 2019, 01:04
#6371
kara düzenle mutluluklar canım 🤗
-
28 Şubat 2019, 02:14
#6372
Bursa'da benim bir arkadaşım da ABS olmayan motosikletin daha kısa mesafede duracağını iddia ediyordu.
---------- Mesajlar birleştirildi - 02:00 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:57 ----------
Zaten enjeksiyon gibi yeni teknoloji ürünler de gereksiz para tuzağı.
---------- Mesajlar birleştirildi - 02:14 ---------- bir önceki mesaj zamanı 02:00 ----------
Bursa gibi motosiklet teknolojisi olarak İstanbul'dan hemen sonra gelen bir şehirde Honda nx4 ün karbüratörden benzin akıtmasını engelleyecek bir usta
bulamadım. Bütün dünya karbüratörden vaz geçmiş . Enjektörlü sisteme geçmiş. Biz kara düzene methiyeler düzüyoruz.
-
01 Mart 2019, 09:24
#6373
Cümleten hayırlı cumalar abilerim.
Dün regülatörü ölçtürdüm. Akü üzerinden ölçtük. Motor çalışmazken sistemdeki voltaj 12,50 civarı. Motoru çalıştırınca voltmetre redline yaptı 16 -17 voltlara kadar çıktı. Zaten voltmetrenin sonu da oraydı. Bu arada yüksek voltaj hatasından hariç oksijen sensörü de 0132 hatası veriyor. Sanırım bu yüksek voltajdan kaynaklı bir şey. Regülatörü değiştirince düzeleceğini umut ediyorum.
Tekeriniz düz bassın
-
05 Mart 2019, 09:40
#6374
-
05 Mart 2019, 21:31
#6375
Kazım TOKMAK adlı üyeden alıntı
hayırlı satışlar diliyorum en kısa zamanda..
"Yolculuk bir fersahda olsa cehennemden bir parçadır" ..... seyyah pirimiz Evliya Çelebi
-
06 Mart 2019, 02:49
#6376
Sevgili Kazım ve Çınar Rabbim ikinize de hayırlı müşteri versin.
---------- Mesajlar birleştirildi - 02:49 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:54 ----------
Kıymetli arkadaşlarım; 28 mart perşembe günü İstanbul Abdülhamit ( eski Gata ) hastahanesinde 7. ameliyat -katarakt - için gün aldık . 7 mart perşembe
günü Bursa'ya gidip , 15 gün sonra gibi , operasyon için tekrar İst. a döneceğim nasip olursa. Hepinize sağlık dolu günler diliyorum.
-
06 Mart 2019, 08:47
#6377
Hayırlı ve hızlı şifalar dilerim Ali hocam. Allah kolaylaştırsın inşallah. Selamlar.
2012 Bmw F800gs
; 2016 Mondial RX3i (2016-18); 2003 Bmw R 1150R (2009-17); 2006 Honda Shadow VT 750 C (2009-10); 2006 Ramzey QM 250 Cruiser (2006-10); 2006 Ramzey QM 200 Enduro (2006-9); 1990 350 cc çift silindir Jawa (1990-93); 1979 vitessiz Puch (1979+).
-
06 Mart 2019, 09:20
#6378
Bir an önce sağlığına kavuşursun inşallah abim
-
06 Mart 2019, 10:17
#6379
Adana İl Temsilcisi
ali ağabey,şimdiden çok geçmiş olsun.
DÜNYADA ÖLÜMDEN BAŞKASI YALAN.
BORA KARAKAŞ (BEN)
KİMSEYE KİN DUYMAM,DÜŞMANIM KİNDİR BENİM.....YUNUS EMRE
-
06 Mart 2019, 10:30
#6380
Ali Abi umarım tez vakit sağlığına kavuşursun.
Nasipse bir Kle500 almak için ben de motoruma ilana koydum, nasip kısmet. Mt den gelen arkadaşlara ekstra bir indirimimiz olur.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 4 kullanıcı var. (0 üye ve 4 misafir)