Sevgili Reddpav Antalya'da Evocu arkadaşlarımızdan Metehan 07-70 yada Efemontana'dan yardım alabilirsin.
Sevgili Reddpav Antalya'da Evocu arkadaşlarımızdan Metehan 07-70 yada Efemontana'dan yardım alabilirsin.
Çınar Uma servislerinden daha iyisini yaptığına bütün kalbimle inanıyorum.
Abi şimdi işinin hakkını veren ustaları tenzih ederim hani benimkine daha iyi yapmak yerine daha iyi incelerim diyelim.
Bu arada, Kazım'ın kaçak var dediği aynı noktada sanırım benim de var. Motoru bayadır yıkamıyordum, Cumartesi Tüv e gittim muayene için, orada beklerken motorun orasına burasına bakayım dedim, yağı gördüm. Dün motoru güzelce yıkadım, sabah işe geldim, egsoz manifoldunun hemen üstünde sızma vardı. Hani böyle aşağıya damlayacak derecede değil ama bariz belliydi. Az önce bir resim çekeyim diye motorun yanına indim, yağ kaybolmuştu.
Şimdiye dek Evo lardaki kronik denebilecek hiç bir sıkıntı ile karşılaşmamıştım. Açıkçası canımı sıktı. Tamam bu her motorda olabilecek bir şey lakin 8.700 km de bir motorda değil. 87 bin de belki.
İşin benim için daha da can sıkan tarafı ise, bu işi yaptırabilecek bir usta. Şimdi herkese de yaptırılmaz, çünkü açmışken bir de sübap ayarı yapılsa fena olmaz.
Cümleten günaydın abilerim.
Size bir sorum olacak
Biliyorsunuz benim motorun aşırı trafikte kaldığında hemen ısı göstergesinin 3 dişe çıkma sorunu vardı.
1 - Fan müşürünün arızalı olduğunu sanmıyorum (Hararet 3 dişe çıktığında fan açıyor. Sürekli kontrol ediyorum sorun yok)
2- Termostatın arızalı olduğunu sanmıyorum (Motor hızlandığında kendini soğutabiliyor)
3- Radyatörün veya devirdaim pompasının arızalı olduğunu sanmıyorum (Kapağı açıp gaz verdiğimde soğutma suyunu radyatörün içine çekebiliyor)
4- Suyunda hava veya eksik olduğunu sanmıyorum (Kapağı açıp gaz vererek su içeri çekilmeyene kadar suyunu tamamladım -Yaklaşık 1,5 litre antifrizli su)
Şimdi bu veriler ışığında, sorun tam olarak şu (aslında belki normal de olabilir) Motor çok aşırı trafiğe girdiğimde (Aralardan bile geçemeyecek kadar) Yaklaşık 10 dakika böyle bir tarfikte seyrettiğimde hararet 3 dişe kadar çıkıyor. Sonra yol açılıp da 10 saniye gazlasam geri düşüyor.
Bu soğuk havada bile böyle yapması bir sorun mudur? eğer sorunsa kaynağı ne olabilir? Yoksa normal midir?
Şimdiden teşekkür ederim
Tekeriniz düz bassın.
---------- Mesajlar birleştirildi - 10:32 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:22 ----------
Profilimde cep numaram var abicim. İstediğin zaman ekleyip arayabilirsin. Whatsapptan yazabilirsin. Yapman gereken şey İlk önce kapalı bir alan bulmak (Motoru 1 günde toplayamazsan diye ) İkincisi sağlam bir arkadaş. Üçüncüsü sağlam lokma ve anahtar takımı (Mutlaka sağlam bişey olsun izeltaş falan gibi) Dördüncüsü siyah sıvı conta. Würthün var internette kargo dahil 30 lira. Beşincisi sentil çakısı (içinde 0,06 ve 0,08 veya 0,09 olandan) Takılırsan istediğin zaman arayıp mesaj atabilirsin.
Eyvallah kardeşim, çok sağol, lakin o işe kalkışamam. Tamam bir çok işi kendimiz hallediyoruz, lakin işin içine motorla ilgili bir şey girince pek girişmem o işe. Ha işi benden daha iyi bilen bir arkadaş ben yaparım derse her türlü destek veririm.
Hararet işine gelince, şimdi yaz mevsiminde Antalya da, bırak trafikte durmayı, 1-2 dakika 4. vitesin altına inince 3. çizgiyi hemen görür hararet. Lakin son 3 aydır ben 3. çizgiyi hiç görmedim motorda. Ankara da da zor görmesi. Aklıma eksoz sübap ayarının fazla sıkı olması geliyor (yanılabilirim), veya havasını tam alamamışsındır. Fan açıyor veya motor harekete başlayınca (hızlanınca) hemen iniyorsa çokta dert etme bence.
Rölantide trafikte motor sıcaklığı halihazırda 2 diş iken 10 dakika beklediğini düşün. Mesela bizim motorlar rölantide beklerken kaç dakikada fan açıyor? 15 dakikada falan fan açıyorsa normal. Yok yarım saat falan çalışıyorsa fan açmadan, o zaman benim motorda sıkıntı var demektir. Bu benim ilk sulu motorum olduğu için biraz cahiliyim bu durumların.
su koyacak yer kalmadı ki devirdaim de yaptırdım hava nerde kaldı ki acep?
Şu koyulan yer değil diğer taraftaki radyatör ün ordan havasını almıştı ustam ama ne yalan söyleyeyim tam manasıyla görmemiştim bilen birinden yardım almak iyi olur.
körlerin arasında tek gözlü adam kendini kral sanır
hararet müşürü tarafından alıyor olabilir belkim
Abilerim cümleten merhaba,
Bu motorun neden bu kadar hızlı ısındığını bilen biri var mı? Subap ayarını gayet özenerek ve düzenli yaptım (Motoru söküp masaya koyup ince ince göre göre yaptım) Subap ayarının sıkı olduğunu sanmıyorum. Suyunu da tamamladım toplamda 1,5 litre su aldı. (%50 antifiriz %50su ) Radyatör de tıkalı değil, söküp musluğa dayayıp yıkadım. Ama bu soğukta bile fan açacak kadar ısınıyor motor. Şimdi için korkmuyorum ama yaz mevsimi için korkutuyor beni bu durum. Hala içinde hava olabilir mi acaba? Fikri olan varsa paylaşırsa çok sevinirim.
antifiriz olarak ne kullandınız, organik mi yoksa normal antifiriz mi. hava yapıp yapmadığını tekrar kontrol etmek için radyatör kapağını açık bırakın motoru çalıştırın ara da hafif gaz vererek hava çıkıp çıkmadığını kontrol edin en son hava kalmadığını anladığınız zaman motoru kapatın radyatör kapağını yerine takın.
Orkidor61
Adı: Kemal 0546 416 86 00
Antifrizin modeline bakmamıştım açıkçası bir litre olanını benzinlikten aldım yarım litreyi de bimden almıştım mono etilen glikol bazlıymış. Öyle yazıyor üzerinde organik mi bilmiyorum. En son 3 4 gün önce yarım litre daha antifirizi doldururken dediğin gibi yaptım abi. Radyatör kapağını açtım hafif hafif 4-5 bin devire kadar kesmeden gaz vererek bir yandan antifrizli su karışımını ekledim. Taa ki hava çıkmayıp da tamamen dolana kadar. Bu arada 3-4 gündür sürekli genleşme deposunu da kontrol ediyorum. Suda eksilme yok. Bu sabah yine mesela fan açtı. Nedenini bir türlü anlayamadım. Trafikte ilerlerken 2 diş hararet. Sıkışık trafiğe girdiğimde veya ışıklarda durduğumda uzun bekleme süresinde 3. dişe çıkıyor. Bir iki dakika daha geçince fan açmaya başlıyor. Sonra trafik açılıp da gazlamaya başladığımda yaklaşık 500 metre ilerlemeden 2 dişe geri düşüyor. Şimdi benzinlikten aldığıma da baktım Autokit antifiriz. o da inorganikmiş yani organik değilmiş.
Bende dominar da organik kullandım havasını falan aldım ama çok sık fan açtı o yüzden tekrar normal antifiriz alıp yeniden işlem yaptım, orginik olana nazaran daha az fan açıyor o bakımdan söyledim, eski modelde ısı fazla dizlere geliyor diyorlardı, %50 %50 değilde %60 %40 karışım yapılarak işlem yapılması gerekiyor olabilir mi, fan açması iyi açmaz ise sıkıntı, belki müşür de bozuk olabilir oda erken fanı devreye sokuyor olabilir.
ben göz kararı 50-50 dedim de tam olarak bilmiyorum 60-40 da olabilir. Fan müşürünün arızalı olduğunu sanmıyorum çünkü hararet göstergesini kontrol ediyorum 3 çizgiye gelip bir süre 3 çizgide durmadan fan açmıyor zaten. Yani toplamda 4 çizgiyse (bugüne kadar 4 ü hiç görmedim) 3 çizginin son raddesinde fanı açıyor. Demek ki müşür asğlam. Neyse cumartesi ustaya götürüp bi soracam bakalım radyatörde hava varmı yokmu bi kontrol etsin. Bakacaz ona göre sonraki duruma. Bi sorun yok belki de ben kuruntu yapıyorum.
---------- Mesajlar birleştirildi - 15:59 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:40 ----------
http://www.milliyet.com.tr/Milliyet-Tv/nevidyo/video-izle/motosikletten-dusen-anne-ve-bebegi--hqnw9LJptS08.html
izlerken yüreğim ağzıma geldi desem yeridir.
İyi akşamlar arkadaşlar, geçen gün eve gelirken arka tekerden tak tuk diye ara ara ses gelmeye başlayınca ne oluyoruz dedim,
Eve geldim ve motoru incelediğimde arka tekeri sağa sola ittim oynama yok,rulmanlar sağlam duruyor,
arka dişliyi oynattım baktım bayağı yalpa yapıyor, var bir sorun dedim,acaba kaplinler mi bozuldu diye düşündüm,
ertesi gün ustaya götürdüm ,arka tekeri söker sökmez dişli rulmanın bilyeleri ortalığa yayıldı , iyi ki yolda kalmamamışım dedim,
uatada kaliteli bilye yoktu, sanayiye gidip iyi bir rulman alacak vaktimde yoktu çin işi bir rulmanla değişti tekrar,
yola devam olur ya arka taraftan bir ses gelirse dişli rıulmanı ayrı, teker rulmanı ayrı imiş bunların.. vesselam..
Geçmiş olsun abicim. Allah bir daha göstermesin
Şu an bu konu içerisinde 4 kullanıcı var. (0 üye ve 4 misafir)