Herkese merhabalar, 2018 yılında R25 motosikletim çalındığı için iki teker camiasından bir süredir uzaktayım. RX3İ Evo ile geri dönmeyi istiyorum fakat çekindiğim bazı konular var.
Yaklaşık 60-70 sayfa okudum fakat forumda gördüğüm en sohbeti yoğun başlık olduğu için hepsini okuyamadım malesefx
Okuduğum kadarıyla sabrı ve azmi için Kazım Tokmak beyi tebrik etmek istiyorum
Sorularım ise şunlar;
1) Stop etme sorunu gördüğüm kadarı ile sık rastlanıyor. Fakat bu problem 2016 modellerde kesin olarak çözüldü mü anlayamadım. Yani 2016 model bir RX3İ’ de bu sorunla karşılaşır mıyız?
2) Fazla yol yapan bir insanım. Yeri geldiğinde bir ayda 2.000 km.den yukarı çıkabiliyorum. Sizce bu kadar kullanıma bu motosiklet dayanabilir mi?
3) Tek başlık altında toplama adına stop etme dışında kronik sorunlar hakkında neler söyleyebilirsiniz?
4) iki motosiklet seçeneğim var; RX3i Evo ve SYM Wolf. Biri zevk alıcağıma emin olduğum, bakması dahi keyifli bir motor diğeri ise tabiki motosiklet olduğu için keyif alsam da daha standart bir binek araç. Sizlerin önerileri neler olurdu?
Cevaplarınız için şimdiden teşekkürler, iyi forumlar.
yalnız nick kawasaki çaldırdığı motor r25 bakdığı motor rx3 çok istikrarlı gördüm seni
Stop eme sorunu kazım arkadaşımızda vardı sibob ayarı yaptı kurtuldu..
Merhabalar abicim.
Sym konusunda herhangi bir fikre sahip olmasamda Rx3 konusundaki fikirlerimi söyleyeyim.
Önce en büyük kafa karıştıran sorun olan stop etme sorunundan başlayalım.
Aslında Bursalı Ali abinin dediği gibi bunun 2015 veya 2016 sı yok.
Rx3 ün motoru ZS177 mm dediğimiz su soğutmalı tek silindir 4 valf bir motor.
Sadece RX3 için üretilmemiş. Benim denk geldiğim kadarıyla NC 250 (Karbüratörlü)motosiklet için de, Herkesin ingiliz sandığı Megelli 250R için de aynı motoru üretiyor Zongshen.
Stop etme sorununun bir çok sebebi olabiliyor. Ama en başlıcası subap ayarı ya da oksijen sensörü.
Bir motor üretiyorsunuz. Sadece karbüratörlü bir makinede kullanıyorsunuz (NC250) oksijen sensörü, beyin yazılımı, enjeksiyon vs vs gibi hiç bişey yok (Dolayısıyla sorun da yok) Subap ayarı bozulursa yapıp geçiyorsunuz (ki zaten 2-3 bin milde bir subap ayarı öneriyorlar)
Daha sonra Rx3 üretiyorlar. Enjeksiyon ve beyin takalım buna euro zımbırtısına uygun olsun falan diyorlar. İşe oksijen sensörü ve yazılım gibi bir sürü şey ekleniyor. Kalibrasyonu vs vs (Teferruat sorun demektir her zaman. Sileceklerimin yağmur sensörü bozulmuş diyen bir şahin sahibi göremezsiniz mesela ) O yüzden bu tür sorunlar çıkması normal karşılanıyor.
Motor dayanırmı konusuna gelince. Evet motor dayanır ama siz dayanırmısınız onu bilemiyorum. Neden ? : Etrafınızda aklı başında işten anlayan bir usta yoksa, ya da eliniz anahtar tutmuyorsa o zaman dayanamayabilirsiniz.
Çünkü herhangi bir ustaya 150 lik karbüratörlü çin malı bir motor götürürseniz her türlü tamir edebilir. Ama Rx3 ü gören bi geri çekiliyor. Hayvan gibi makina, her yereniden sensörler fışkırıyor. Enjeksiyon, beyin vs vs tüm ayarları çok hassas. Dur şurdan karbüratördeki vidayı iki tam tur çevireyim de hava ayarı yapılmış olsun diyebileceği bir yer yok. (Sonra sana ''ya yaparım aslında ama uğraşacak vaktim yok'' diyorlar) O yüzden etrafında bu motorun bakımını düzgün yapabilecek biri yoksa, ya da elin anahtar tutmuyorsa hiç girme abicim.
Görüntüye gelince : Bir kaç gün motora binmeyip de otoparka indiğimde motoru gördüğüm zaman ''Lan bunun sahibi ben miyim gerçekten'' diyorum kendi kendime. Gereksiz bi mutlu oluyorum koltuklarım kabarıyor böyle.
Velhasılı kelam, RX3 sahibi olmak mutluluk verici bir şey.
Ha şu da var. Bi crossrunner, tracer 700, nc750x alabilecek param olsa gözünün yaşına bakmaz satarım motoru.
Ama şu an sahip olduğumuz şeyin mutluluğunu yaşıyoruz.
Umarım bir an önce sen de markası modeli ne olursa olsun Demir atını alıp aramıza yeniden katılırsın abicim.
Cümleten tekerinize taş değmesin
Kazım abi cevabın için çok teşekkür ederim. Dediğin gibi bir ustaya istanbulda sahip değilim, güvenip de kimseye de benim ustam diyemiyorum bu şehirde
Elim anahtarı anca yağ değişimine, grenaj değişimine vs tutar. Mekanik aksama girince bende birşeyler kopuyor yani o da problem.
Tavsiyeni dinleyip önce sym’ye yönelicem. Eğer çok kaşınırsam da abilerim yaptım bi hata diye koşa koşa buraya gelirim ( Hata işin şakası)
Tekrar çok teşekkür ederim. Tekeriniz düz bassın. İyi forumlar
---------- Mesajlar birleştirildi - 13:10 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:54 ----------
Logaritma benim hikayem biraz karışık
Motosikletle babam sayesinde küçük yaşta tanıştım. 13 yaşımda ilk motorumu aldım derken 17 yaşımda hayabusanın koltuğuna oturmak nasip oldu. O zamanlar maddi durumumuz iyiydi tabi. 18 yaşımda Kawasaki ZX-14R aldım. Tabi bu yıllar arasında CBF1000, CBR 600 gibi birçok motosiklete de kısa süreli (2-3 ay)sahip oldum. Maddi durumlar bozulunca Kawasaki gitti kendim çalışıp aslında ilk kendi aldığım motor olan CF moto 150nk ile sıfırdan başladım.sonra o R25 e döndü derken o da çalındı, döndük başa
Evet Sym nin sorunsuz olduğunu düşündüğüm için ikisi arasında kaldım ben de. yanlış anlamayın Sym de güzel bir görünüme sahip fakat bu ki motosiklet benim nezdimde kalbi mi beyni mi dinleyeceğim şeklinde ayrılıyor işte.
Kıymetli kawasakii kardeşim , İst Anadolu yakada oturuyorsan Hasanpaşa'da Moto Aras Özkan usta var . Mondial, Kymco ,Cf moto yetkili servisi . Ataşehir'e her gittiğimde kendisini ziyaret etmezsem neredeyse işim rast gitmiyor. Hem ustalığı hem de insanlığı iyidir. Sanıyorum 4 ayrı işlem yaptırdım . Her defasında yapılan işten memnun kaldım. Hayalindeki demir ata en yakın zamanda kavuşman dileklerimizle.
Merhaba, geçtiğimiz yıl bir abimize motoru tanıması ve denemesi için yardımcı olmuştum. Eski KLE 500 sahibi bir abimiz; nitekim bir günlük birlikte yaptığımız 2-3 saatlik sürüşün ardından ikinci el 2016 Evo almıştı. Eğer siz de motoru yakından görmek ve denemek istiyorsanız size de yardımcı olabilirim. Hazır konusu açılmışken siz değerli forum üyelerinin de motorumu satmaya karar verdiğimi bilmenizi isterim. Beni @bursalıali abimiz bilir Sitede detaylar mevcut, ilan no: 642677406
Bir de foto koyalım;
MONDİAL MR VULTURE (2012-2016) // MONDİAL RX3İ EVO (2017-2019)
Dostum kışın binmenin de tadı başka. Mesela Cumartesi günü donuma kadar ıslandım Korumalı mont, yağmur pantolonu hak getire. Buz tutmuş yolda totonu başını savura savura yavaş yavaş gitmenin de tadı başka, Kar yağarken bir yandan elinle vizörü silerek dörtlüleri yakıp gitmenin de tadı başka
yazıyı okurken üşüdüm ���� kış kötü yazı seviyom ben ��
---------- Mesajlar birleştirildi - 20:02 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:52 ----------
Kimler hangi marka yağı ve hangi viskoziteyi kullanıyor arkadalar
Motul 5100 10/50 koydum memnun değilim vitesler çat çut geçiyor maalesef değişim zamanı geldi ne önerirsiniz
Ben de 7100 10-50 koydum hocam ilk koyduğumda oh be dedim vites geçişleri pamuk gibi oldu dedim yağdan fark etti heralde sonra aynı sizin gibi 1000 km sonra yavaş yavaş eski haline döndü. Sizin gibi ben de castrol deneyeceğim bundan sonra.
motul 5000 10-40 yarı sentetik var. 136 lira 4 litresi kullanıp deneyen var mı? Ondan almayı düşünüyorum ben de. Castrol aldığınızda castrolün hangi vizkote hangi modelini alıyorsunuz ?
Arkadaşlar merhabalar. Kazım TOKMAK hocamın yaptığı sibop(sübap da doğrudur hangisini demek isterseniz) ayarından sonra stop problemini çözmesi sonrasında ben de onun aliexpressten aldığı sibop çakısını aldım ve gelince de işe koyuldum. Forumumuz ve tecrübeli ağabeylerimiz sayesinde öğrendiğimiz emme için 0.06 olması gereken ayar birinde doğru diğerinde ise 0.05; 0.09 olması gereken eksoz sibopları ise biri 0.07 diğeri ise 0.06 idi. Uzun uğraşlar sonucu doğru ayarları bulup topladım. Bendeki stop problemi rampa aşağı vitesle inişlerde debriyajı çekince oluşuyordu. Bugün köyden inerken denedim kesinlikle stop etmedi. Sadece devir 1500'lere düşüyor geri topluyor. Tam hallettik sorunu derken şehir içinde 2 kere stop etti kendi kendine. Normalde huyu değildir ancak anlam veremedim tabii. Sonrasında aklıma geldi resetleme yapmadğım. Yarın da resetleme yapıp tekrar deneyeceğim. Benim tahminim problem ortadan kalktı.
Sonuç olarak arkadaşlar kendim de usta olarak söylüyorum kolay kolay hiç bir usta bu motora doğru düzgün sibop ayarı yapmıyor ya da yapamıyor. Tabii zor geliyor depoyu grenajları söküp bir de eksoz sibopları için sol radyatörün alt bağlantı ayağını sökmek. Tüm bunları yaptılar diyelim ellerinde bir kere motosikletler için hassas sibop çakıları yok. Otomobiller için üretilmiş sanayiden temin ettikleri çakılar var ve onlarda da ara değerler yok 0.05 0.10 diye gidiyor. Hatta daha beteri bir çoğu 4 siboplu bir motoru eliyle oynatarak güya kendince boşluk verdirerek yapmaya çalışıyor. Hatta eksoz siboplarının yeri zor olduğu için bir çoğu sadece üstün körü emmelerle oynuyor sonuca ulaşamayınca da ''bu motorda bu problem kronik'' deyip geçiştiriyor.
Demek istediğim arkadaşlar kesinlikle eliniz yatıyorsa kendiniz yapın. Usta diye geçinen sözüm meclisten dışarı bir boktan anlamayan, teknolojiden bir haber ustalardan uzak durun. Eğer siz yapamayacaksanız ustaya yaptıracaksanız usulünce belirtin emme 0.06 eksoz 0.09 olacak diye. Size muhalefet ettiği an oradan uzaklaşın. Çünkü gereksiz yere paranızdan olacaksınız. Zaten bu usta görünümlü şahıslar yüzünden bir çok rx3i kullanıcısı motorunu sırf stop ediyor diye sattığına şahit oldum.
Bir de şunu belirtmek isterim arkadaşlar 0.0x milimetre gibi oldukça hassas ayarı tam bulduğunuzu şöyle anlayın; çakı sibop ve piyano arasında oldukça sıkı girip çıkmalı yani azıcık boş giriyor bir şey olmaz demeyin siz misal 0.06 yaptım zannedersiniz ama o ayar 0.07 olmuştur. Ayrıca sente olayına da gelirsek krankı ''T'' pozisyonuna almanız senteyi bulduğunuz anlamına gelmiyor. Evet ''T'' tepe (ing: TOP) anlamına geliyor ama unutmayın ki 4 zamnlı bir motorda krankın 2 dönüşü eksantrik milinin bir dönüşüdür. Bu yüzden siboplar bir turda bkaarsınız sıkmıştır bir turda bakarsınız boşluk olmuştur. O yüzden aldanmamak için ilk açtığınız anda ''T'' pozisyonunda sibopları yukarı aşağı oynatmaya çalışın(sağa sola oynaması sizi yanılmasın yukarı aşağı yani dikey eksende oynama önemli) eğer oynamıyorsa krankı bir tur daha çevirip kontrol edin.
İkinci olarak ise depoyu söktüğünüzde benzin devamlı akacaktır. Benim tavsiyem depoyu karton gibi bir şeyin üzerinde soluna yatırıp yine sol yanını hafifçe yukarı verin ve havalandırma hortumunu tıkayın. Böylece benzininiz tam dolu değilse ve depo kapak contanız sağlamsa akmayacaktır.
Depoyu tekrar takarken mümkünse yardım alın. Eğer tek iseniz önce ön kısmı yarım otutturun. Sağ önde kalan şamandıra soketini takın. Sonrasında benzin hortumunu filtreye en sonunda da pompanın soketini takın ve depoyu bırakın. Mutlaka deponun civatasını en azından tutturun. Yoksa çalışma anındaki titreşimle yeninden çıkabilir bu da hortumların soketlerin krıılmasına kopmasına neden olabilir.
Üçüncü olarak da sol radyatörün alt ayak demirini ve yan koruma demirlerini şaseye bağlayan 2 civatayı sökün ve demiri yerinde çıkarmadan üste doğru kıvırın. ( Komple sökerseniz takmanız zor olabilir, çünkü yerinde oldukça sıkı duruyor.) Böylece eksoz siboplarına ulaşmak için önünüzde bir engel kalmıyor.
Şu an bu konu içerisinde 4 kullanıcı var. (0 üye ve 4 misafir)