Maalesef hocam motoru komple indirmeniz, külbütör kapağını söküp contayı ve yüzeyleri güzelce temizleyip yağdan arındırıp sıvı conta sürüp tekrar takmanız ve uygun torkta da sıkıştırmanız gerekli. Geçmiş olsun tekrardan. Aslında evoların motorlarını indirmede bir şey yok tek başınıza da alabilirsiniz ancak arka bağlantısı arka çatal miliyle beraber olduğu için orta ayak yoksa motorunuzda mutlaka motoru iyi bir şekilde önden sabitlemeniz ve orta ayak yerine kriko ya da taş vs. koymanız gerekir. Yoksa yan ayakla olacak iş değil.
Sağlık olsun abim hallederiz Allahın izniyle Şu an çok acil gibi görünmüyor o yüzden ağırdan alıyorum.
Bu arada bakın gördünüz mü ? Benim motor düzelince ses seda yok, benim motor arızalanınca forum bi şenleniyor Dedim ben size ama demi İlla burada hareket olması için benim motorun bozulması gerekiyorsa sıkıntı yok biz bozuk da gezeriz
hiç önemli değil dostum bizim gönlümüz zengin. Varsın 300 -400 masraf olsun. Önemli olan yanımızda olan dostlarımız olsun. Önemli olan muhabbet olsun. Herkese diyorum, Bursalı Ali abi var. ''en son bursadan gelip senin motoru nazilliye alıp götürecem'' dedi. O yaşında Bursadan Ankaraya gelmeyi göze aldı. Kırklarelinden Mertcan var ''Yakın olsak benim motorun parçalarını seninkine takar deneriz'' dedi. Dostluk için sıfır motoru riske atmayı göze aldı. Ankarada Maktama var ''Ne zaman istersen alet edevatımı alır tamir için yardıma gelirim'' dedi. Ve daha sayamadığım nice dostlarım. Sence hangi 300 -400 bu dostluğun üstündedir? Önemli olan forum şenlensin, dostluk güçlensin. Motor her türlü tamir edilir
Cansın dostum eyvallah. Allah razı olsun.
---------- Mesajlar birleştirildi - 13:35 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:34 ----------
Kapağın kenarlarını taşlamıyorlar değil mi ? Sadece pislik kalmasın diye temizliyorlar. Herhangi bir zımpara falan gibi bir işleme tabi tutmuyorlar?
Allahım şeytan dürtüyor. Tek başıma girişiyorum motora sonra ertesi gün kalkamıyorum yattığım yerden. (Bak yine sormaya başladım taşlıyorlarmı, nasıl takıyorlar vs vs. hep şeytan işi . 6 saat eğil kalk eğil kalk. Yok yok bekliyecem biraz daha.
Evet yere damlayacak kadar bile sızmıyor aslında, Sadece dediğin gibi görüntü kirliliği yapıyor. Ama benim motor subap ayarı yaptığımdan beri daha hızlı ısınmaya başladı gibi geliyo bana. Yani yüzde hesabına vuracak olursak %20 daha hızlı ısınıyor gibi. Hararet yapacak kadar değil tabii ki. Hatta fan bile açmıyor. Çok yüklendiğimde uzun yokuşlarda falan en fazla 3 dişe 1 2 dakika kadar çıkıp sonra tekrar 2 dişe iniyor. Şu havalarda çok sorun etmiyorum ama yazın başıma sıkıntı açarsa diye korkmuyorum da değil hani. İlk defa su soğutmalı motosiklet kullanıyorum. Onun cahilliği de var tabi. % 20 lik bi ısı yüksekliğinden bi sorun olur mu bilemedim.
Bitmeyen tutkudur,özgürlüktür,her piston vuruşunda yürekte artan Aşk'tır motosiklet...
Bugün hava biraz güzel gibi bakalım deneyip görecez. Eşim de gelecek zaten hem de artçılı denemiş oluruz.
Eyvallah dostum Allah razi olsun
Valla çok üzüldüm dostum. Biraz önce de kendi motoruma baktım. Yağ kaçağı iyice artmış. Dün temizlemiştim dünden beri çeyrek çay bardağı kadar sızıntı olmuş. Korkutmaya başladı beni. Dün Bursalı Ali abiyle de konuştuk bu konuyu, galiba bu motorun maaliyeti yüksek olan bazı yerlerini (Delphi beyin, Siemens gösterge vb gibi) kaliteli kullanmış olmalarına rağmen bazı yerlerini (Kontak, akü, contalar, lastikler vb gibi) çin malı mantığından çıkaramamışlar. Asıl sorunu burada yaşıyoruz. Kalitesine aldandığımız malzemelerin gölgesinde kalan kalitesiz ve satın alma maaliyeti düşük malzemeler başımıza iş açıyor. Aslında fiyatı yüksek olan beyin ve gösterge gibi malzemelere bütçe ayırırken 3 5 kuruşluk conta ve lastik gibi malzemelerin kalitesine de önem verilseymiş bu motorun herhangi bir japon motordan bir eksiği kalmazmış. (servis sıkıntısı hariç) Neyse kalitesiz malzemeleri de kendi imkanlarımızla ömrünü doldurdukça kalitelileri ile değiştirirsek aynı sonuca dolaylı yoldan ulaşmış olacağız sanırım. Allah motor bloğumuza zeval vermesin yeterki.
Tekerinize taş değmesin.
---------- Mesajlar birleştirildi - 12:20 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:56 ----------
Günaydın forum ailem. Cumanız sağlıklı, hayırlı, bereketli olsun
Bitmeyen tutkudur,özgürlüktür,her piston vuruşunda yürekte artan Aşk'tır motosiklet...
Mertcan sen motoru indirip resim çektiğin günden beri o resimler benim bilgisayarın masa üstünden hiç silinmedi. Hatta ara ara bakarım. Şunu farkettim Motorun arka salıncağını ve üst bağlantısını söktüğümüzde zaten şase aşağı iniyor. O zaman motoru tamamen ayırmadan kapağı alabilmek için yer açılmıyor mu? Yanlış mı hesap ediyorum acaba?
Şu an bu konu içerisinde 5 kullanıcı var. (0 üye ve 5 misafir)