Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

Mondial Rx3 Enduro Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

    REKLAM ALANI
  1. #6161
    bursalıali - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Aralık 2015
    Şehir
    Bursa Osmangazi
    Motosikleti
    mondial RX3İ EVO-Honda Falcon NX4- FYM 250
    Kazım gözün aydın , şu sibop ayarını da tamamla da hep beraber kutlayalım.
    Kazım TOKMAK bunu beğendi.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #6162

    Üyelik
    18 Ağustos 2018
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Rx3i evo (2016), xtreme max 200 (2018)
    Alıntı bursalıali adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Kazım gözün aydın , şu sibop ayarını da tamamla da hep beraber kutlayalım.
    Valla öyle olacak galiba Ali abim Hep beraber yurt genelinde bi bayram havası yaşayacaz Antalyadan Bursaya Ankaradan Kırklareline Hepinizden Allah razı olsun abim.
    bursalıali bunu beğendi.

  3. #6163

    Üyelik
    07 Nisan 2013
    Şehir
    Kırklareli Babaeski
    Motosikleti
    Mh Drift 125>Rx3i Evo Abs
    Alıntı Kazım TOKMAK adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Valla öyle olacak galiba Ali abim Hep beraber yurt genelinde bi bayram havası yaşayacaz Antalyadan Bursaya Ankaradan Kırklareline Hepinizden Allah razı olsun abim.
    yakın olsak birbirimize halledilecek şeyler sağlam motordan sök parçayı tak hala varsa stop etme başka yerde ara sorunu ama yok :( ama inşallah çözülcek
    bursalıali bunu beğendi.
    Bitmeyen tutkudur,özgürlüktür,her piston vuruşunda yürekte artan Aşk'tır motosiklet...

  4. #6164
    ufoz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Mart 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Xpulse 200t
    Kendi motorumun sayfasına bu kadar uğramıyorum. Hadi hallolsun gari şu problem...
    bursalıali bunu beğendi.

  5. #6165

    Üyelik
    18 Ağustos 2018
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Rx3i evo (2016), xtreme max 200 (2018)
    Herkese hayırlı sabahlar, Mutlu pazarlar.

    Dün akşam saat 19:30 da motoru bijuteri dükkanına soktum. çok küçük bi çalışma alanım vardı ama en azından sıcak ve ışığı yeterli bir ortamdı. Hatta spot lambalarını da motora doğru çevirdim. Sonra başladım sökmeye. Hava sensörü oksijen sensörü grenajlar subap kapakları hepsini söktüm. Sanırım 10 defa ayarlarım subapları içime sinen değeri bulana kadar. Ve en sonunda en uygun değerleri yakalayıp, motoru topladığımda saat gece 02:30 du. Emme 06 -07 arası egzoz 08 -09 arası bişey yaptım. Bu arada benzin deposunu söktüğümde benzin hortumlarının çok kıvrıldığını hatta üst üste kat olacak kadar kıvrıldığını gördüm. Onları tek tek düzelttim.

    Sonuç : Motorun sesi, çekişi değişti

    Veeee stop etmiyor

    Çok şükür bu dertten alnımın akıyla kurtuldum.

    Siz arkadaşlarıma, abilerime yardımlarından ve kalben yanımda olduğunuzu bilmekten yaşadığım mutluluktan dolayı teşekkür ederim.

    Stop etmeden sürmek ne zevkliymiş yaaaa )

    Kalın sağlıcakla
    Ali Çimen, Metehan07-70, U uR ve 4 diğerleri bunu beğendiler..

  6. #6166
    kdiner - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Şubat 2011
    Şehir
    İSTANBUL/ÜSKÜDAR
    Motosikleti
    14-16 200ns,16 Mt-25, 17 D400, 18 Mt25abs
    Alıntı Kazım TOKMAK adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Herkese hayırlı sabahlar, Mutlu pazarlar.

    Dün akşam saat 19:30 da motoru bijuteri dükkanına soktum. çok küçük bi çalışma alanım vardı ama en azından sıcak ve ışığı yeterli bir ortamdı. Hatta spot lambalarını da motora doğru çevirdim. Sonra başladım sökmeye. Hava sensörü oksijen sensörü grenajlar subap kapakları hepsini söktüm. Sanırım 10 defa ayarlarım subapları içime sinen değeri bulana kadar. Ve en sonunda en uygun değerleri yakalayıp, motoru topladığımda saat gece 02:30 du. Emme 06 -07 arası egzoz 08 -09 arası bişey yaptım. Bu arada benzin deposunu söktüğümde benzin hortumlarının çok kıvrıldığını hatta üst üste kat olacak kadar kıvrıldığını gördüm. Onları tek tek düzelttim.

    Sonuç : Motorun sesi, çekişi değişti

    Veeee stop etmiyor

    Çok şükür bu dertten alnımın akıyla kurtuldum.

    Siz arkadaşlarıma, abilerime yardımlarından ve kalben yanımda olduğunuzu bilmekten yaşadığım mutluluktan dolayı teşekkür ederim.

    Stop etmeden sürmek ne zevkliymiş yaaaa )

    Kalın sağlıcakla
    Gözün aydın.
    Kazım TOKMAK ve bursalıali bunu beğendiler.

  7. #6167
    Naci63 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Aralık 2005
    Şehir
    Adana
    Motosikleti
    BMW F800GS, TRIPLE BLACK
    Alıntı Kazım TOKMAK adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Herkese hayırlı sabahlar, Mutlu pazarlar.

    Dün akşam saat 19:30 da motoru bijuteri dükkanına soktum. çok küçük bi çalışma alanım vardı ama en azından sıcak ve ışığı yeterli bir ortamdı. Hatta spot lambalarını da motora doğru çevirdim. Sonra başladım sökmeye. Hava sensörü oksijen sensörü grenajlar subap kapakları hepsini söktüm. Sanırım 10 defa ayarlarım subapları içime sinen değeri bulana kadar. Ve en sonunda en uygun değerleri yakalayıp, motoru topladığımda saat gece 02:30 du. Emme 06 -07 arası egzoz 08 -09 arası bişey yaptım. Bu arada benzin deposunu söktüğümde benzin hortumlarının çok kıvrıldığını hatta üst üste kat olacak kadar kıvrıldığını gördüm. Onları tek tek düzelttim.

    Sonuç : Motorun sesi, çekişi değişti

    Veeee stop etmiyor

    Çok şükür bu dertten alnımın akıyla kurtuldum.

    Siz arkadaşlarıma, abilerime yardımlarından ve kalben yanımda olduğunuzu bilmekten yaşadığım mutluluktan dolayı teşekkür ederim.

    Stop etmeden sürmek ne zevkliymiş yaaaa )

    Kalın sağlıcakla
    Ellerine sağlık. Bak demek ki sübap ayarıymış. (ben ta en başında demiştim desem mi. Yok demeyeyim)
    Bu arada değiştirmeden önceki sübap değerleri neydi?, emme, egzoz?
    Benzin depo hortumu bu motorda kronik. Aynı durum bende de olmuştu. Sanırım montaj hatası.
    Hayırlı olsun. Yeni almış gibi oldun Kazım bey!
    Kazım TOKMAK, Ali Çimen ve bursalıali bunu beğendiler.
    2012 Bmw F800gs; 2016 Mondial RX3i (2016-18); 2003 Bmw R 1150R (2009-17); 2006 Honda Shadow VT 750 C (2009-10); 2006 Ramzey QM 250 Cruiser (2006-10); 2006 Ramzey QM 200 Enduro (2006-9); 1990 350 cc çift silindir Jawa (1990-93); 1979 vitessiz Puch (1979+).

  8. #6168
    ufoz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Mart 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Xpulse 200t
    Oh be yahu...

    Gözünüz aydın Kazım bey.

    Kendi motorum olsa bu kadar sevinmezdim.

    Hepimizin gözü aydın demek daha doğru galiba
    Kazım TOKMAK ve bursalıali bunu beğendiler.

  9. #6169

    Üyelik
    18 Ağustos 2018
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Rx3i evo (2016), xtreme max 200 (2018)
    Hepinize çok teşekkür ederim. Evet Naci abi subaptanmış ama subap ayarını yaptıramamıştım kimseye biliyorsun. Ya anlamıyorlar, anlayanın elinde sentil çakısı yok, ya da uğraşmak istemiyorlar. Emme ve egzoz kaçtı tam hatırlamıyorum ama boşluğu çoktu ve emme de egzoz da kendi aralarında birbirlerinden farklıydı. Ayrıca depo hortumlarının o kadar kıvrılmış olduğunu görünce acaba benzin gitmiyordu da o yüzdenmi stop ediyordu ya da kararsız çalışıyordu diye düşünmeden de edemedim tabii.
    bursalıali bunu beğendi.

  10. #6170

    Üyelik
    29 Ağustos 2018
    Şehir
    Bulancak/Giresun
    Motosikleti
    Mondial Rx3i evo
    Elinize ve emeğinize sağlık hocam. İnşallah benzin bitmesi haricinde bir daha stop etme problemi yaşamazsınız. Çakı için link alabilir miyim hocam? Bir de 06-07 arası derken tam olarak hangisi? Yani 2 sübap arasında fark olsun motor rolantide durmuyor.
    bursalıali ve Kazım TOKMAK bunu beğendiler.

  11. #6171
    Naci63 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Aralık 2005
    Şehir
    Adana
    Motosikleti
    BMW F800GS, TRIPLE BLACK
    Alıntı Kazım TOKMAK adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ayrıca depo hortumlarının o kadar kıvrılmış olduğunu görünce acaba benzin gitmiyordu da o yüzdenmi stop ediyordu ya da kararsız çalışıyordu diye düşünmeden de edemedim tabii.
    Ben de ilk ondan zannetmiştim ama alakası yok. Çünkü kıvrılan hortumdan eğer yetersiz benzin gitse, gaz verdiğinizde motorun orantısal olarak hızlanmaması gerekir. Senin sorunun tamamen sübap ve resetlemeydi benim yazdıklarından anladığım kadarıyla. Zaten buradaki tüm arkadaşlara tavsiyemdir: basit düşünün. Eğer elektronik sorun yoksa, ki kontak aça-kapa yaparak bunu tespit etmeyi herkes öğrendi, stop sorunu %90 itibariyle yanlış sübap ayarlarından, özellikle de egzoz sübaplarındaki aşırı sıkılıktan kaynaklanır. Bu ayardan sonra, ki sen ayar sonrası çok iyi kontrol etmişsin, resetleme ile motor hazır hale gelir.

    Bu arada önceki yazılarım hiç okunmamış diye serzenişte bulunmadan edemeyeceğim. EMME 0.06MM, EGZOZ 0.09MM olacak.

    Daha önce kontrol prosedürlerini de kaç defa yazmıştım:
    1. arıza tespit
    2. arıza yoksa resetleme işlemi,
    3. düzelmiyorsa sübap ayarları (nasıl olması gerektiğini de anlatmıştım daha önce)

    Selamlar ve kazasız sürüşler.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 20:03 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:47 ----------

    Bu konudaki en kapsamlı mesajım. 24 Mart 2017 tarihindeymiş.

    Alıntı Naci63 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Eşyanın tabiatına aykırı! Piknik tüpü 2,5 kg ve yaklaşık 5 litredir. 700km/5lt =140 km/lt. Sizce arkadaş mübalağa yaparken de aşırı abartmamış mı?


    Bu arada sönme sorununun çözümüne ilişkin kendimce şu şekilde bir adım sıralaması yaptım. Bu yazıyı sönme probleminden şikayet eden bir KTM duke 200 kullanıcısının forumdaki şikayeti üzerine yazmıştım. Buraya da kopyalıyorum. Belki işine yarayan olur.

    "Bu sorun EFI sistemini kullanan motorlarda ortaya çıkabilen bir durum. Kolaydan zora doğru çözüm için neler yapılacağını söyleyeyim:

    1. Resetleme: Mutlaka servise yaptırın, ya da internette araştırarak siz yapın. Kontak anahtarı hızlı hızlı ve arka arkaya açıp kapatılarak yapılıyor. Belli bir sayıda açıp kapatmak gerekiyor. (aküyü söküp takmayla falan resetleme asla olmaz) Bu işlemden sonra en az 15-20 dakika motoru çalıştırmayın. Çoğu stop sorunu bu şekilde çözülüyor. Ancak bu işlemi bilerek yapmalısınız, deneme yanılma olmaz. Özellikle motor üzerinde elektrikle ilgili bir soket sökülüp takıldığında veya bir elektrikli parça monte edildiğinde resetleme yapmak gerekiyor.

    2. Program güncelleme. Bazı stop sorunu ECU programını güncelleyerek çözülüyor. Bilen kişi veya yetkili servisce yapılmalı. Toplam 15-20 dakikalık bir işlem. Program atıldıktan sonra resetleme yapmak gerekiyor.

    3. Sübap ayarı: Özellikle mekanik sebeplerden kaynaklanan stop sorununu sübap ayarı yaparak/yaptırarak çözebilirsiniz. Bunun için motorun akşamdan servise bırakılması, tam soğuduktan sonra da sökülüp sübap ayarı yapılması, ayar tamamlandıktan sonra, krankı kol gücüyle 5-6 tam tur çevirdikten sonra ayarların tekrar kontrol edilmesi gerekir. Sübap ayarı çok hassastır mutlaka işi çok iyi bilen bir ustanın doğru sentillerle yapması gerekir.

    4. Bozuk parça tespiti ve değişimi: Bazen sönme sorunu bozuk bir elektronik parça arızası nedeniyle de olabiliyor. Bunun için arıza tespit cihazı da olmasına gerek yok. Özellikle ECU'su delphi olan motorlarda kontak anahtarı açılıp kapatılarak arıza kodunu görebilirsiniz. Çıkan koda göre listeden bozuk parçayı bulup, o parçanın yenisiyle değişmesi gerekir."

    Arkadaşlar bizzat tecrübemdir, stop problemlerinin bence %90'ı gerektiğinde "reset" yapmamaktan kaynaklanıyor. Özellikle motosiklet üzerinden sökülüp takılan elektrikli bir parça olduğunda mutlaka resetleme yapmak gerekiyor. Geriye dönüp baktığımda, bendeki ilk sönme problemi 5000 km'de iken çıkmıştı. Birşey söküp takmadım, kendiliğinden başladı. Aslında sürüş sırasında benden kaynaklanan bir sebeple motoru stop ettirdim ve o an çalıştırmadım. Sonra çalıştı ama sönme sorunu da başgösterdi. Şimdi diyorum ki eğer o zaman reset yapmayı bilseydim, eminim ki, bu aradaki hiç bir parça değişimi veya servis çilesi yaşamayacaktım. Örneğin geçen hafta sonu gezimizde arkadaşımın motoru 4-5 defa ışıklarda veya rölantideyken stop etti. Mola verdiğimiz bir yerde resetledim ve dönüş yolunda hiç sorun yaşamadık. Nazilliden gelen ustalarla servisteyken de 1000 km de sönme sorunu yaşayan bir motoru ustalar resetlediler ve sorun çözüldü.

    "Resetleme" kesinlikle aküyü sökme takma ile olmuyor. Bir çok usta bunu böyle sanıyor. Hatta çoğu motora resetleme yapma konusundan bile habersiz. Bu nedenle sönme problemiyle gittiğiniz servisler size parça değişiminden, sübap ayarından veya hatta acemiliğinizden dolayı stop ettirdiğinize kadar bir sürü şey söyleyebiliyorlar. benzine kabahat bulanlar, filanca marka benzinde oluyor diyenleri bile okudum internetten. Çünkü bu problemi başka marka ve modeller de yaşıyor. sadece biz değil.

    "Resetleme" beynin sıfırlanması ya da hafıza silinmesi de değil. Eğer öyle olsa akü söküldüğünde ana km sayacı da sıfırlanırdı. Resetlemenin temel amacı, motor beyninin, (ECU) belli bir işlemden sonra motosiklet üzerindeki tüm elektrikli parçalara sinyal gönderip, parçanın orada olup olmadığını ve düzgün çalışıp çalışmadığını test etme işlemidir. Motoru resetlemeye başlatma işlemi 5 saniye sürer ancak yapılan bu işlemden sonra ECU'nun kontrol işlemi yaklaşık 15-25 dakika arası sürüyor. Resetleme ancak bu süreden sonra tamamlanmış ve etkin oluyor.

    Sonuç olarak, eğer bir sönme sorunu baş gösterirse, yapacağınız ilk şey, parça falan değişmeden önce motoru resetlemek olsun. Mümkünse serviste, nasıl yapacağınızı biliyorsanız kendiniz tabi ki. sakın düzgün reset yapmadan/yaptırmadan yukarıda "tırnak içinde" bahsettiğim ikinci adıma geçmeyin. Selamlar.


    ---------- Mesajlar birleştirildi - 20:10 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:03 ----------

    Bu da resetleme işleminin nasıl yapılacağının anlatımına ilişkin mesajım (not abs'li modellere uygun olup olmadığı konusunda bir tecrübem yok)


    Alıntı Naci63 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Madem hala bu resetleme işlemine mondial çözüm getirmedi ve sizleri bu anlamda mağdur ediyor, o zaman 2 sene evvel söz vermiş olmama rağmen, sözümün artık "mürur-u zaman'a" uğradığını varsayarak açıklıyorum. Ancak oluşacak bir sıkıntıda sorumluluk motoruna resetlemeyi yapan kişiye aittir. Selamlar.

    Resetleme: Motor kapalı, vites boşta ve stop düğmesi kapalı, yani eğer kontağı açıp marşa bassanız motor çalışmaya hazır konumda olacak. Kontak kapalı, kesinlikle hiç bir aşamada marşa falan basmayın. Sol elinizi benzin deponuzun üzerine veya yanına avuç içi depoya bastıracak şekilde koyun. kontak anahtarını hızlı hızlı tam 5 kere açıp kapayın ve her açtığınızda depodaki titreşimi elinizle hissedin. 5. defa kapattıktan sonra kontak kapalı iken bir on saniye kadar bekleyin ve kontak anahtarını açıp bir-iki saniye içinde kapatın. Bu kısa zaman aralığında ecu lambasını sönmüş görürseniz resetleme süreci başlamıştır demektir. sakın tekrar kontağı açmayın veya başka işlem yapmayın. Yaklaşık 20 dk veya yarım saat sonra motorunuzu normal şekilde çalıştırabilirsiniz. Resetleme tamamdır.

    Dikkat edilecek hususlar:
    1. mutlaka kontak çok hızlı ve tam 5 kere açılıp kapanacak. iyi sayınız! eksik veya fazla olmaz.
    2. her açıp kapattığınızda depodaki titreşimi (benzin pompasının titreşimi) hissetmelisiniz.
    3. işlemi bitirdikten 10 saniye sonra kontağı açıp 2 saniye içinde kapattığınızda eğer resetleme doğru yapılmış ise ecu lambası yanmayacaktır. Yanıyor ise işlem yanlış yapılmıştır demektir. Kontağı kapatıp 1-2 dakika bekledikten sonra işlemi tekrarlayınız.
    4. resetleme başlamış ise en az 20-30 dk bekleyiniz.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 13:08 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:53 ----------



    Bora bey biraz ağır olmuş Bunu paylaşmamı istemeyen mondial yetkilisiydi ve benim o zaman anladığım kadarıyla amacı tamamen resetleme esnasında oluşabilecek hatalardan dolayı beynin (ecu) zarar görme ihtimalinden dolayı garanti kapsamındaki motorlar sebebiyle firmanın uğrayabileceği zararlardı. O kişinin bizlere karşı genel olarak çok olumlu, yardım sever ve çözüm odaklı yaklaşımlarından dolayı ben çok mutlu olduğum için ricasını kırmadım. Fakat bu sorunların servis aracılığıyla çözülmesi ve servislerin daha iyi hale getirilmesi yönündeki bana açıkladığı proje ve çabalardan dolayı hep taktir ettiğim bu yetkili, sanırım bugüne kadar bu konuda, en azından bizim beklediğimiz ilerlemeyi kaydedemedi. Bu nedenle ben de, motorumu satmış olmama rağmen, sürekli takip ettiğim bu forumda sıkıntı çeken arkadaşlara bir nebze yardımım olsun diye bu açıklamayı yaptım.

    Ancak bu konuda daha önce defalarca yazdığımız prosedürlerin iyi okunmadığı kanaatindeyim.Kısaca tekrar açıklayayım:

    1. sorun varsa önce bir elektronik parça arızası olup olmadığını daha önce videolu olarak ta alıntı yaparak açıkladığım şekilde yapınız.
    2. Eğer arıza yoksa, yukarıda anlattığım şekilde resetleme yapınız.
    3. Sorun hala devam ediyorsa, eli yatkın olan biri veya servis tarafından sübap ayarları yapınız. Emme sübapları 0.06 mm; egzoz sübapları ise 0.09 mm olacaktır. Bu işlem akşamdan bırakılmış motorun sabah hiç çalıştırılmadan sübap ayarlamasını yapmak şeklinde uygulanacaktır. Uygulamadan sonra, krank en az 5-6 defa çevrilip ayarlar tekrar kontrol edilerek motor toplanacaktır. Bilmiyorsanız sakın dokunmayı, mutlaka ehil birine ve açıkladığım şekilde yaptırtın.
    4. İş bitip motoru toplayınca resetleme yapınız. Selamlar.
    bektanist, maktama, bursalıali ve 1 diğerleri bunu beğendiler..
    2012 Bmw F800gs; 2016 Mondial RX3i (2016-18); 2003 Bmw R 1150R (2009-17); 2006 Honda Shadow VT 750 C (2009-10); 2006 Ramzey QM 250 Cruiser (2006-10); 2006 Ramzey QM 200 Enduro (2006-9); 1990 350 cc çift silindir Jawa (1990-93); 1979 vitessiz Puch (1979+).

  12. #6172

    Üyelik
    07 Nisan 2013
    Şehir
    Kırklareli Babaeski
    Motosikleti
    Mh Drift 125>Rx3i Evo Abs
    Alıntı Kazım TOKMAK adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Herkese hayırlı sabahlar, Mutlu pazarlar.

    Dün akşam saat 19:30 da motoru bijuteri dükkanına soktum. çok küçük bi çalışma alanım vardı ama en azından sıcak ve ışığı yeterli bir ortamdı. Hatta spot lambalarını da motora doğru çevirdim. Sonra başladım sökmeye. Hava sensörü oksijen sensörü grenajlar subap kapakları hepsini söktüm. Sanırım 10 defa ayarlarım subapları içime sinen değeri bulana kadar. Ve en sonunda en uygun değerleri yakalayıp, motoru topladığımda saat gece 02:30 du. Emme 06 -07 arası egzoz 08 -09 arası bişey yaptım. Bu arada benzin deposunu söktüğümde benzin hortumlarının çok kıvrıldığını hatta üst üste kat olacak kadar kıvrıldığını gördüm. Onları tek tek düzelttim.

    Sonuç : Motorun sesi, çekişi değişti

    Veeee stop etmiyor

    Çok şükür bu dertten alnımın akıyla kurtuldum.

    Siz arkadaşlarıma, abilerime yardımlarından ve kalben yanımda olduğunuzu bilmekten yaşadığım mutluluktan dolayı teşekkür ederim.

    Stop etmeden sürmek ne zevkliymiş yaaaa )

    Kalın sağlıcakla
    gözün aydın sevindim
    bursalıali ve Kazım TOKMAK bunu beğendiler.
    Bitmeyen tutkudur,özgürlüktür,her piston vuruşunda yürekte artan Aşk'tır motosiklet...

  13. #6173
    bursalıali - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Aralık 2015
    Şehir
    Bursa Osmangazi
    Motosikleti
    mondial RX3İ EVO-Honda Falcon NX4- FYM 250
    Kazım BRRRRRAAAAVVVOOOO, HELLAAALLLL OSSSUUNNNN, TEBRİKLERRRRR, Seni alnından öpüyorum kardeşim. İnan, kendi motorumun problemi hallolmuş kadar, hatta
    daha fazla sevindim. İnşallah başka hiçbir sıkıntı yaşamadan ağız tadıyla senelerce kullanırsın demirden heyvanını. Sen hepimizin yüz akı , göz bebeği
    oldun. Önce sabrını ,sonra azmini , bir de inadını en sonunda da ustalığını kutluyorum. Bütün evocuların gözleri aydın. Hani şöyle biraz meslek değişikliği gibi bir şey düşünür müsün? Yüksek sesle düşündüm sadece. Beyin jimnastiği diye say. Sevgilerle.
    Kazım TOKMAK bunu beğendi.

  14. #6174

    Üyelik
    18 Ağustos 2018
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Rx3i evo (2016), xtreme max 200 (2018)
    Alıntı Ali Çimen adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Elinize ve emeğinize sağlık hocam. İnşallah benzin bitmesi haricinde bir daha stop etme problemi yaşamazsınız. Çakı için link alabilir miyim hocam? Bir de 06-07 arası derken tam olarak hangisi? Yani 2 sübap arasında fark olsun motor rolantide durmuyor.
    Çok teşekkür ederim Ali Çimen abicim, bir önceki sayfada linkini ve fotoğrafını vermiştim ama tekrar vereyim abim

    https://tr.aliexpress.com/item/17-Blades-Feeler-l-er-Metrik-Gap-Dolgu-0-02-1mm-Kal-nl-l-er/32911423303.html?spm=a2g0s.9042311.0.0.7a734c4duoL dU5

    6 -7 ve 8 - 9 arası demem şu sebeptendir. Mesela çakıyı direkt soktuğunuz zaman araya sürtüne sürtüne giriyor. Ama parmağınızla çakıya bastırıpta subaba sıfırladığınızda daha rahat giriyor.

    bakın mesela şu şekilde sokmaya çalışırsam 06 sürtünerek giriyor tatlı sıkı dediğimiz şekilde. Ama çakıya üstten bastırıpta (o kapağın kenar kısmından) o zaman kapağa sürtüp açısı bozulmadığı için subap arasına daha rahat giriyor. Bu şekilde tatlı sıkı oluyor. Ama zorlarsam 07 yi de sokabiliyorum araya o zaman tatlı sıkı değil baya bildiğin sıkı oluyor.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 09:35 ---------- bir önceki mesaj zamanı 09:29 ----------

    Alıntı bursalıali adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Kazım BRRRRRAAAAVVVOOOO, HELLAAALLLL OSSSUUNNNN, TEBRİKLERRRRR, Seni alnından öpüyorum kardeşim. İnan, kendi motorumun problemi hallolmuş kadar, hatta
    daha fazla sevindim. İnşallah başka hiçbir sıkıntı yaşamadan ağız tadıyla senelerce kullanırsın demirden heyvanını. Sen hepimizin yüz akı , göz bebeği
    oldun. Önce sabrını ,sonra azmini , bir de inadını en sonunda da ustalığını kutluyorum. Bütün evocuların gözleri aydın. Hani şöyle biraz meslek değişikliği gibi bir şey düşünür müsün? Yüksek sesle düşündüm sadece. Beyin jimnastiği diye say. Sevgilerle.
    Çoook teşekkür ederim bursalıali abim ama ben mesleğimden memnunum. özellikle akşam 7:30 da başlayıp gece 02:30 da bi subap ayarını bitirebildikten sonraki gün dayak yemiş gibi uyandıktan sonra (Hala belim ağrıyor) Motor ustalığını falan düşünmüyorum abicim. Emekli olup balık tutmaya gidecem

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 09:58 ---------- bir önceki mesaj zamanı 09:35 ----------

    Alıntı Mertcan39 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    gözün aydın sevindim
    Mertcan sağolasin abicim. Allah razı olsun

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 11:19 ---------- bir önceki mesaj zamanı 09:58 ----------

    Şunu da dipnot olarak düşeyim. Motorun subap ayarını yapabilmek için motoru senteye gitermeye çalıştığınızda (alternatörün ordaki vidayı söküp T harfini çizgiye getirdiğinizde) o kahrolası T harfi bir yanma zamanında 2 defa o çizgiye geliyor. Ben tabi bu noktayı atladığım için yaklaşık yarım saat saçma sapan subap ayarı yapmaya çalıştım. İlk çizgiye geldiğinde subapları elinizle kontrol edin hiç milim oynamıyorsa subaplar o zaman yanlış T turundasınız demektir. Krankı tam bir tur daha çevirip aynı T harfine tekrar gelin. Subapları tekrar elinizle kontrol edin çok hafif bir oynama hissedeceksiniz. İşte o zaman senteye gelmiş demektir. Tecrübeyle sabittir Küçük de bi video çektim sizinle paylaşmak için (gerçi hortuma kablo kabloya hortum demişim baya amatör oldu ama depoyu sökerseniz neyle karşılaşacağınızı bilirsiniz en azından ) Ayrıca bişey daha var subap odasının kapaklarını (hani şu iki vidayla sabitlenen küçük kapaklar var ya hah işte onlar ) sökerken mutlaka elinizdeki anahtar kaliteli özellikle söylüyorum kaliteli bir lokma olsun. Yok benim elimde kurbağacık var, yok 8 numara açık ağız anahtar var vs vs yemez abicim. Yoksa vidanın başını yersiniz. Elinizde grenajlar ve benzin deposuyla öööööyle kalırsınız ortada. Benim lokma da yalama olmak üzereydi, Yan taraftaki çiğ köfteci esnaf komşum imdada yetişti dur bende kaliteli lokma takımı var diye. Anahtarı oturttuk şırk diye söktü bilginiz ola. Ayrıca da ne olur ne olmaz diye akünün eksi kutbunu da sökmeyi unutmayın. Subap ayarı yaptıktan sonra da güzel bi reset atın (Bora abiye teşekkür ederim) cilası olsun.

    https://www.youtube.com/watch?v=ZmVeHO00AZA

    https://www.youtube.com/watch?v=f9Fycd_Z7xQ

  15. #6175

    Üyelik
    07 Nisan 2013
    Şehir
    Kırklareli Babaeski
    Motosikleti
    Mh Drift 125>Rx3i Evo Abs
    Alıntı Kazım TOKMAK adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Çok teşekkür ederim Ali Çimen abicim, bir önceki sayfada linkini ve fotoğrafını vermiştim ama tekrar vereyim abim

    https://tr.aliexpress.com/item/17-Blades-Feeler-l-er-Metrik-Gap-Dolgu-0-02-1mm-Kal-nl-l-er/32911423303.html?spm=a2g0s.9042311.0.0.7a734c4duoL dU5

    6 -7 ve 8 - 9 arası demem şu sebeptendir. Mesela çakıyı direkt soktuğunuz zaman araya sürtüne sürtüne giriyor. Ama parmağınızla çakıya bastırıpta subaba sıfırladığınızda daha rahat giriyor.
    https://i.hizliresim.com/8aPkgd.jpg
    bakın mesela şu şekilde sokmaya çalışırsam 06 sürtünerek giriyor tatlı sıkı dediğimiz şekilde. Ama çakıya üstten bastırıpta (o kapağın kenar kısmından) o zaman kapağa sürtüp açısı bozulmadığı için subap arasına daha rahat giriyor. Bu şekilde tatlı sıkı oluyor. Ama zorlarsam 07 yi de sokabiliyorum araya o zaman tatlı sıkı değil baya bildiğin sıkı oluyor.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 09:35 ---------- bir önceki mesaj zamanı 09:29 ----------



    Çoook teşekkür ederim bursalıali abim ama ben mesleğimden memnunum. özellikle akşam 7:30 da başlayıp gece 02:30 da bi subap ayarını bitirebildikten sonraki gün dayak yemiş gibi uyandıktan sonra (Hala belim ağrıyor) Motor ustalığını falan düşünmüyorum abicim. Emekli olup balık tutmaya gidecem

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 09:58 ---------- bir önceki mesaj zamanı 09:35 ----------



    Mertcan sağolasin abicim. Allah razı olsun

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 11:19 ---------- bir önceki mesaj zamanı 09:58 ----------

    Şunu da dipnot olarak düşeyim. Motorun subap ayarını yapabilmek için motoru senteye gitermeye çalıştığınızda (alternatörün ordaki vidayı söküp T harfini çizgiye getirdiğinizde) o kahrolası T harfi bir yanma zamanında 2 defa o çizgiye geliyor. Ben tabi bu noktayı atladığım için yaklaşık yarım saat saçma sapan subap ayarı yapmaya çalıştım. İlk çizgiye geldiğinde subapları elinizle kontrol edin hiç milim oynamıyorsa subaplar o zaman yanlış T turundasınız demektir. Krankı tam bir tur daha çevirip aynı T harfine tekrar gelin. Subapları tekrar elinizle kontrol edin çok hafif bir oynama hissedeceksiniz. İşte o zaman senteye gelmiş demektir. Tecrübeyle sabittir Küçük de bi video çektim sizinle paylaşmak için (gerçi hortuma kablo kabloya hortum demişim baya amatör oldu ama depoyu sökerseniz neyle karşılaşacağınızı bilirsiniz en azından ) Ayrıca bişey daha var subap odasının kapaklarını (hani şu iki vidayla sabitlenen küçük kapaklar var ya hah işte onlar ) sökerken mutlaka elinizdeki anahtar kaliteli özellikle söylüyorum kaliteli bir lokma olsun. Yok benim elimde kurbağacık var, yok 8 numara açık ağız anahtar var vs vs yemez abicim. Yoksa vidanın başını yersiniz. Elinizde grenajlar ve benzin deposuyla öööööyle kalırsınız ortada. Benim lokma da yalama olmak üzereydi, Yan taraftaki çiğ köfteci esnaf komşum imdada yetişti dur bende kaliteli lokma takımı var diye. Anahtarı oturttuk şırk diye söktü bilginiz ola. Ayrıca da ne olur ne olmaz diye akünün eksi kutbunu da sökmeyi unutmayın. Subap ayarı yaptıktan sonra da güzel bi reset atın (Bora abiye teşekkür ederim) cilası olsun.

    https://www.youtube.com/watch?v=ZmVeHO00AZA

    https://www.youtube.com/watch?v=f9Fycd_Z7xQ
    o T olayını eski motorumda ben de tecrübe etmiştim bi subap ayarı yapmışım alet hiç çalışmadı ��
    Kazım TOKMAK ve bursalıali bunu beğendiler.
    Bitmeyen tutkudur,özgürlüktür,her piston vuruşunda yürekte artan Aşk'tır motosiklet...

  16. #6176

    Üyelik
    18 Ağustos 2018
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Rx3i evo (2016), xtreme max 200 (2018)
    Alıntı Mertcan39 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    o T olayını eski motorumda ben de tecrübe etmiştim bi subap ayarı yapmışım alet hiç çalışmadı ��
    sorma valla bir an ben de tırstım [COLOR="Silver"]

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 13:11 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:02 ----------

    Arkadaşlar herkesten özellikle Naci63 abimden çok özür diliyorum. Resetlemeyi anlatan abimiz Naci abimizmiş. Şimdi tekrar eski sayfalara bakınca gördüm. Ben her resette Bora abiye teşekkür ettim. Ama tamamen isim karışıklığından dolayı olan bişeydi. Bora ve Naci abilerimden isimlerini karıştırdığım için sizlerin huzurunda tekrar özür diliyor ve yeniden yardımları için her ikisine de teşekkür ediyorum.

    Tekerlerinize taş değmesin tüm forum camiası.
    Naci63, bursalıali ve Ali Çimen bunu beğendiler.

  17. #6177
    Metehan07-70 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Mart 2016
    Şehir
    Antalya
    [/COLOR]

    Çoook teşekkür ederim bursalıali abim ama ben mesleğimden memnunum. özellikle akşam 7:30 da başlayıp gece 02:30 da bi subap ayarını bitirebildikten sonraki gün dayak yemiş gibi uyandıktan sonra (Hala belim ağrıyor) Motor ustalığını falan düşünmüyorum abicim. Emekli olup balık tutmaya gidecem [COLOR="Silver"]

    Bak bak bak, bir de balıkçılık merakı çıktı ortak noktamız. Dün çocuklar bizi kar görmeye götür dediler, tamam dedim. Herkes karla oynama, resim çektirme peşinde, bensa 100 mt aşağıda akan nehri incelemeye çalışıyorum, acaba alabalık var mı diye. Bu arada ben de şirketin muhasebe departmanındayım, ama muhasebeci sayılmam, daha çok finans.

    Bir parti yapıp kutlayalım motorun arızasının giderilmesini, motor yağları benden
    Kazım TOKMAK ve bursalıali bunu beğendiler.

  18. #6178

    Üyelik
    07 Nisan 2013
    Şehir
    Kırklareli Babaeski
    Motosikleti
    Mh Drift 125>Rx3i Evo Abs
    trakya civarından olan var mı aramızda acaba
    Kazım TOKMAK ve bursalıali bunu beğendiler.

  19. #6179

    Üyelik
    18 Ağustos 2018
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Rx3i evo (2016), xtreme max 200 (2018)
    Alıntı Metehan07-70 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    [/COLOR]

    Çoook teşekkür ederim bursalıali abim ama ben mesleğimden memnunum. özellikle akşam 7:30 da başlayıp gece 02:30 da bi subap ayarını bitirebildikten sonraki gün dayak yemiş gibi uyandıktan sonra (Hala belim ağrıyor) Motor ustalığını falan düşünmüyorum abicim. Emekli olup balık tutmaya gidecem [COLOR="Silver"]

    Bak bak bak, bir de balıkçılık merakı çıktı ortak noktamız. Dün çocuklar bizi kar görmeye götür dediler, tamam dedim. Herkes karla oynama, resim çektirme peşinde, bensa 100 mt aşağıda akan nehri incelemeye çalışıyorum, acaba alabalık var mı diye. Bu arada ben de şirketin muhasebe departmanındayım, ama muhasebeci sayılmam, daha çok finans.

    Bir parti yapıp kutlayalım motorun arızasının giderilmesini, motor yağları benden
    Ben de aynen şirketin finans departmanındayım. Kutlama konusunda hem fikiriz. Yağların kimden olduğu çok önemli değil, dere kenarında balık beklerken de kutlayabiliriz. Ben motul 10- 40 sek içerim ama Ha bu arada Düzeltmeyi de yapayım. Olta alıp balık tutmaya çok gitmiş olsam da henüz tutabilmişliğim yok. Gerçi balık tutarken geçirilen vakit tutmaktan daha eğlenceli.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 15:00 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:52 ----------

    Alıntı Mertcan39 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    trakya civarından olan var mı aramızda acaba
    Türkiye genelinde kaç adet RX3 satılmış bileniniz varmı acep? Benim gördüğüm ve tahminim kadarıyla her memlekette 3 5 tane ya var ya yok galiba. Bir kaç arkadaş bir araya gelip gezemiyoruz da. Neyse belki bu sezon satışlar açılır yeni arkadaşlarımız ve gruplarımız olur inşallah. Rabbim ağzımızın tadını bozmasın.
    bursalıali ve antikor bunu beğendiler.

  20. #6180

    Üyelik
    07 Nisan 2013
    Şehir
    Kırklareli Babaeski
    Motosikleti
    Mh Drift 125>Rx3i Evo Abs
    Alıntı Kazım TOKMAK adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ben de aynen şirketin finans departmanındayım. Kutlama konusunda hem fikiriz. Yağların kimden olduğu çok önemli değil, dere kenarında balık beklerken de kutlayabiliriz. Ben motul 10- 40 sek içerim ama Ha bu arada Düzeltmeyi de yapayım. Olta alıp balık tutmaya çok gitmiş olsam da henüz tutabilmişliğim yok. Gerçi balık tutarken geçirilen vakit tutmaktan daha eğlenceli.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 15:00 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:52 ----------



    Türkiye genelinde kaç adet RX3 satılmış bileniniz varmı acep? Benim gördüğüm ve tahminim kadarıyla her memlekette 3 5 tane ya var ya yok galiba. Bir kaç arkadaş bir araya gelip gezemiyoruz da. Neyse belki bu sezon satışlar açılır yeni arkadaşlarımız ve gruplarımız olur inşallah. Rabbim ağzımızın tadını bozmasın.
    bizim memlektte 2 tane gördüm hatta eski üyrlerdrn turkish39
    bursalıali ve Kazım TOKMAK bunu beğendiler.
    Bitmeyen tutkudur,özgürlüktür,her piston vuruşunda yürekte artan Aşk'tır motosiklet...


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 4 kullanıcı var. (0 üye ve 4 misafir)