Kazım gözün aydın , şu sibop ayarını da tamamla da hep beraber kutlayalım.
Kazım gözün aydın , şu sibop ayarını da tamamla da hep beraber kutlayalım.
Kendi motorumun sayfasına bu kadar uğramıyorum. Hadi hallolsun gari şu problem...
Herkese hayırlı sabahlar, Mutlu pazarlar.
Dün akşam saat 19:30 da motoru bijuteri dükkanına soktum. çok küçük bi çalışma alanım vardı ama en azından sıcak ve ışığı yeterli bir ortamdı. Hatta spot lambalarını da motora doğru çevirdim. Sonra başladım sökmeye. Hava sensörü oksijen sensörü grenajlar subap kapakları hepsini söktüm. Sanırım 10 defa ayarlarım subapları içime sinen değeri bulana kadar. Ve en sonunda en uygun değerleri yakalayıp, motoru topladığımda saat gece 02:30 du. Emme 06 -07 arası egzoz 08 -09 arası bişey yaptım. Bu arada benzin deposunu söktüğümde benzin hortumlarının çok kıvrıldığını hatta üst üste kat olacak kadar kıvrıldığını gördüm. Onları tek tek düzelttim.
Sonuç : Motorun sesi, çekişi değişti
Veeee stop etmiyor
Çok şükür bu dertten alnımın akıyla kurtuldum.
Siz arkadaşlarıma, abilerime yardımlarından ve kalben yanımda olduğunuzu bilmekten yaşadığım mutluluktan dolayı teşekkür ederim.
Stop etmeden sürmek ne zevkliymiş yaaaa )
Kalın sağlıcakla
Ellerine sağlık. Bak demek ki sübap ayarıymış. (ben ta en başında demiştim desem mi. Yok demeyeyim)
Bu arada değiştirmeden önceki sübap değerleri neydi?, emme, egzoz?
Benzin depo hortumu bu motorda kronik. Aynı durum bende de olmuştu. Sanırım montaj hatası.
Hayırlı olsun. Yeni almış gibi oldun Kazım bey!
2012 Bmw F800gs; 2016 Mondial RX3i (2016-18); 2003 Bmw R 1150R (2009-17); 2006 Honda Shadow VT 750 C (2009-10); 2006 Ramzey QM 250 Cruiser (2006-10); 2006 Ramzey QM 200 Enduro (2006-9); 1990 350 cc çift silindir Jawa (1990-93); 1979 vitessiz Puch (1979+).
Oh be yahu...
Gözünüz aydın Kazım bey.
Kendi motorum olsa bu kadar sevinmezdim.
Hepimizin gözü aydın demek daha doğru galiba
Hepinize çok teşekkür ederim. Evet Naci abi subaptanmış ama subap ayarını yaptıramamıştım kimseye biliyorsun. Ya anlamıyorlar, anlayanın elinde sentil çakısı yok, ya da uğraşmak istemiyorlar. Emme ve egzoz kaçtı tam hatırlamıyorum ama boşluğu çoktu ve emme de egzoz da kendi aralarında birbirlerinden farklıydı. Ayrıca depo hortumlarının o kadar kıvrılmış olduğunu görünce acaba benzin gitmiyordu da o yüzdenmi stop ediyordu ya da kararsız çalışıyordu diye düşünmeden de edemedim tabii.
Elinize ve emeğinize sağlık hocam. İnşallah benzin bitmesi haricinde bir daha stop etme problemi yaşamazsınız. Çakı için link alabilir miyim hocam? Bir de 06-07 arası derken tam olarak hangisi? Yani 2 sübap arasında fark olsun motor rolantide durmuyor.
Ben de ilk ondan zannetmiştim ama alakası yok. Çünkü kıvrılan hortumdan eğer yetersiz benzin gitse, gaz verdiğinizde motorun orantısal olarak hızlanmaması gerekir. Senin sorunun tamamen sübap ve resetlemeydi benim yazdıklarından anladığım kadarıyla. Zaten buradaki tüm arkadaşlara tavsiyemdir: basit düşünün. Eğer elektronik sorun yoksa, ki kontak aça-kapa yaparak bunu tespit etmeyi herkes öğrendi, stop sorunu %90 itibariyle yanlış sübap ayarlarından, özellikle de egzoz sübaplarındaki aşırı sıkılıktan kaynaklanır. Bu ayardan sonra, ki sen ayar sonrası çok iyi kontrol etmişsin, resetleme ile motor hazır hale gelir.
Bu arada önceki yazılarım hiç okunmamış diye serzenişte bulunmadan edemeyeceğim. EMME 0.06MM, EGZOZ 0.09MM olacak.
Daha önce kontrol prosedürlerini de kaç defa yazmıştım:
1. arıza tespit
2. arıza yoksa resetleme işlemi,
3. düzelmiyorsa sübap ayarları (nasıl olması gerektiğini de anlatmıştım daha önce)
Selamlar ve kazasız sürüşler.
---------- Mesajlar birleştirildi - 20:03 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:47 ----------
Bu konudaki en kapsamlı mesajım. 24 Mart 2017 tarihindeymiş.
---------- Mesajlar birleştirildi - 20:10 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:03 ----------
Bu da resetleme işleminin nasıl yapılacağının anlatımına ilişkin mesajım (not abs'li modellere uygun olup olmadığı konusunda bir tecrübem yok)
2012 Bmw F800gs; 2016 Mondial RX3i (2016-18); 2003 Bmw R 1150R (2009-17); 2006 Honda Shadow VT 750 C (2009-10); 2006 Ramzey QM 250 Cruiser (2006-10); 2006 Ramzey QM 200 Enduro (2006-9); 1990 350 cc çift silindir Jawa (1990-93); 1979 vitessiz Puch (1979+).
Kazım BRRRRRAAAAVVVOOOO, HELLAAALLLL OSSSUUNNNN, TEBRİKLERRRRR, Seni alnından öpüyorum kardeşim. İnan, kendi motorumun problemi hallolmuş kadar, hatta
daha fazla sevindim. İnşallah başka hiçbir sıkıntı yaşamadan ağız tadıyla senelerce kullanırsın demirden heyvanını. Sen hepimizin yüz akı , göz bebeği
oldun. Önce sabrını ,sonra azmini , bir de inadını en sonunda da ustalığını kutluyorum. Bütün evocuların gözleri aydın. Hani şöyle biraz meslek değişikliği gibi bir şey düşünür müsün? Yüksek sesle düşündüm sadece. Beyin jimnastiği diye say. Sevgilerle.
Çok teşekkür ederim Ali Çimen abicim, bir önceki sayfada linkini ve fotoğrafını vermiştim ama tekrar vereyim abim
https://tr.aliexpress.com/item/17-Blades-Feeler-l-er-Metrik-Gap-Dolgu-0-02-1mm-Kal-nl-l-er/32911423303.html?spm=a2g0s.9042311.0.0.7a734c4duoL dU5
6 -7 ve 8 - 9 arası demem şu sebeptendir. Mesela çakıyı direkt soktuğunuz zaman araya sürtüne sürtüne giriyor. Ama parmağınızla çakıya bastırıpta subaba sıfırladığınızda daha rahat giriyor.
bakın mesela şu şekilde sokmaya çalışırsam 06 sürtünerek giriyor tatlı sıkı dediğimiz şekilde. Ama çakıya üstten bastırıpta (o kapağın kenar kısmından) o zaman kapağa sürtüp açısı bozulmadığı için subap arasına daha rahat giriyor. Bu şekilde tatlı sıkı oluyor. Ama zorlarsam 07 yi de sokabiliyorum araya o zaman tatlı sıkı değil baya bildiğin sıkı oluyor.
---------- Mesajlar birleştirildi - 09:35 ---------- bir önceki mesaj zamanı 09:29 ----------
Çoook teşekkür ederim bursalıali abim ama ben mesleğimden memnunum. özellikle akşam 7:30 da başlayıp gece 02:30 da bi subap ayarını bitirebildikten sonraki gün dayak yemiş gibi uyandıktan sonra (Hala belim ağrıyor) Motor ustalığını falan düşünmüyorum abicim. Emekli olup balık tutmaya gidecem
---------- Mesajlar birleştirildi - 09:58 ---------- bir önceki mesaj zamanı 09:35 ----------
Mertcan sağolasin abicim. Allah razı olsun
---------- Mesajlar birleştirildi - 11:19 ---------- bir önceki mesaj zamanı 09:58 ----------
Şunu da dipnot olarak düşeyim. Motorun subap ayarını yapabilmek için motoru senteye gitermeye çalıştığınızda (alternatörün ordaki vidayı söküp T harfini çizgiye getirdiğinizde) o kahrolası T harfi bir yanma zamanında 2 defa o çizgiye geliyor. Ben tabi bu noktayı atladığım için yaklaşık yarım saat saçma sapan subap ayarı yapmaya çalıştım. İlk çizgiye geldiğinde subapları elinizle kontrol edin hiç milim oynamıyorsa subaplar o zaman yanlış T turundasınız demektir. Krankı tam bir tur daha çevirip aynı T harfine tekrar gelin. Subapları tekrar elinizle kontrol edin çok hafif bir oynama hissedeceksiniz. İşte o zaman senteye gelmiş demektir. Tecrübeyle sabittir Küçük de bi video çektim sizinle paylaşmak için (gerçi hortuma kablo kabloya hortum demişim baya amatör oldu ama depoyu sökerseniz neyle karşılaşacağınızı bilirsiniz en azından ) Ayrıca bişey daha var subap odasının kapaklarını (hani şu iki vidayla sabitlenen küçük kapaklar var ya hah işte onlar ) sökerken mutlaka elinizdeki anahtar kaliteli özellikle söylüyorum kaliteli bir lokma olsun. Yok benim elimde kurbağacık var, yok 8 numara açık ağız anahtar var vs vs yemez abicim. Yoksa vidanın başını yersiniz. Elinizde grenajlar ve benzin deposuyla öööööyle kalırsınız ortada. Benim lokma da yalama olmak üzereydi, Yan taraftaki çiğ köfteci esnaf komşum imdada yetişti dur bende kaliteli lokma takımı var diye. Anahtarı oturttuk şırk diye söktü bilginiz ola. Ayrıca da ne olur ne olmaz diye akünün eksi kutbunu da sökmeyi unutmayın. Subap ayarı yaptıktan sonra da güzel bi reset atın (Bora abiye teşekkür ederim) cilası olsun.
https://www.youtube.com/watch?v=ZmVeHO00AZA
https://www.youtube.com/watch?v=f9Fycd_Z7xQ
sorma valla bir an ben de tırstım [COLOR="Silver"]
---------- Mesajlar birleştirildi - 13:11 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:02 ----------
Arkadaşlar herkesten özellikle Naci63 abimden çok özür diliyorum. Resetlemeyi anlatan abimiz Naci abimizmiş. Şimdi tekrar eski sayfalara bakınca gördüm. Ben her resette Bora abiye teşekkür ettim. Ama tamamen isim karışıklığından dolayı olan bişeydi. Bora ve Naci abilerimden isimlerini karıştırdığım için sizlerin huzurunda tekrar özür diliyor ve yeniden yardımları için her ikisine de teşekkür ediyorum.
Tekerlerinize taş değmesin tüm forum camiası.
[/COLOR]
Çoook teşekkür ederim bursalıali abim ama ben mesleğimden memnunum. özellikle akşam 7:30 da başlayıp gece 02:30 da bi subap ayarını bitirebildikten sonraki gün dayak yemiş gibi uyandıktan sonra (Hala belim ağrıyor) Motor ustalığını falan düşünmüyorum abicim. Emekli olup balık tutmaya gidecem [COLOR="Silver"]
Bak bak bak, bir de balıkçılık merakı çıktı ortak noktamız. Dün çocuklar bizi kar görmeye götür dediler, tamam dedim. Herkes karla oynama, resim çektirme peşinde, bensa 100 mt aşağıda akan nehri incelemeye çalışıyorum, acaba alabalık var mı diye. Bu arada ben de şirketin muhasebe departmanındayım, ama muhasebeci sayılmam, daha çok finans.
Bir parti yapıp kutlayalım motorun arızasının giderilmesini, motor yağları benden
trakya civarından olan var mı aramızda acaba
Ben de aynen şirketin finans departmanındayım. Kutlama konusunda hem fikiriz. Yağların kimden olduğu çok önemli değil, dere kenarında balık beklerken de kutlayabiliriz. Ben motul 10- 40 sek içerim ama Ha bu arada Düzeltmeyi de yapayım. Olta alıp balık tutmaya çok gitmiş olsam da henüz tutabilmişliğim yok. Gerçi balık tutarken geçirilen vakit tutmaktan daha eğlenceli.
---------- Mesajlar birleştirildi - 15:00 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:52 ----------
Türkiye genelinde kaç adet RX3 satılmış bileniniz varmı acep? Benim gördüğüm ve tahminim kadarıyla her memlekette 3 5 tane ya var ya yok galiba. Bir kaç arkadaş bir araya gelip gezemiyoruz da. Neyse belki bu sezon satışlar açılır yeni arkadaşlarımız ve gruplarımız olur inşallah. Rabbim ağzımızın tadını bozmasın.
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)