Mondial Rx3 Enduro Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı
Reklamlar
-
08 Ocak 2019, 16:50
#6121
Kazım TOKMAK adlı üyeden alıntı
Valla anlamadım abicim, Map sensörü hareketli bir parça değil ki söküp takmak nasıl bir sorun olabilir. Biraz daha açıklarsan gerçekten bilmiyorum sebebini.
Map sensörü şu değil mi?
https://i.hizliresim.com/alEvad.jpg
hatta motordaki yeri de şurası
https://i.hizliresim.com/NnEXdk.jpg
teknik olarak hala öğrenme dönemindeyim bu konularda. Açıklayabilirsen sevinirim.
bu rolanti sensörü söküp temizleyebilirsiniz.
ve sizin map sensör o şekil ise onu da temizleyebilirsiniz, benim aklım tps sensörüne gitti sanırsam ve onun bu şekil olanları var ve biraz ince iş isteyen bir durumdur.
bu tps sensörünün bir çok modeli var o yüzden kullanmış veya bilgi sahibi olan arkadaşlar daha fazla bilgi verecektir.
Orkidor61
Adı: Kemal 0546 416 86 00
Reklamlar
-
08 Ocak 2019, 16:59
#6122
-
08 Ocak 2019, 18:08
#6123
Kazım TOKMAK adlı üyeden alıntı
...
...Ama benim anahtar takımından daha çok motoru parçalayabileceğim soğuk olmayan ve ışığı yeterli kapalı bir ortama ihtiyacım var. Malum motoru bir gün içinde toplayamazsam grenajlar ve depo ortada kalacak. Ve bizim kapalı otoparkın ne ışığı ne de kapalılığı yeterli değil o yüzden biraz sorun yaşıyorum. Ne zaman yardıma ihtiyaç duyarsam mutlaka çekinmeden ulaşırım.
...
Kapalı garajı olan müstakil bir ev, işlerini kendisi yapmayı seven her motorcunun hayalidir sanırım ama maddiyat ona el vermiyor ne yazık ki. Ben de sitede oturuyorum ve kapalı bir alanı yok çalışmak için. Önceden ivedik organizede arkadaşların işyeri vardı, orada her türlü alet edevat vardı kapalı alanda, şimdi taşındılar. Ben de alet edevat topladım kendim yapıyorum apartmanın önünde ama işte aydınlık, içi sıcak olan rahatça kullanabileceğim kapalı bir alan yok yakınımda şu anda.
-
08 Ocak 2019, 19:09
#6124
Hadi bakalım, servisler hepimizi motur ustası yapacak...
kolay gelsin.
-
08 Ocak 2019, 19:58
#6125
Kazım bey, bence, naçizane tavsiyem, gereksiz yere kurcalamayın ve masraf etmeyin. Sizin motosikletin tek problemi, yazdıklarınızdan anladığım kadarıyla, yanlış yapılmış veya tam yapılmamış sübap ayarı. Tekrar söylüyorum: emme sübapları 0.06mm ve egzoz sübapları ise 0.09 mm olacak. Bu ayarları yapıp krangı en az 5-6 defa tam tur çevirip sübap ayarlarını kontrol edin. Tam sıktıktan sonra tekrar çevirin krangı ve bir daha kontrol edin sübapları. Eğer sorun yoksa motoru toplayın ve daha önce anlattığım şekilde resetleme yapın. İnşallah sönme sorununuz kalmayacak. Motoru söküp takma ve kendi işini kendin yapma güzel şeydir ama bence gereksiz masraf ediyorsunuz. Bence ne oksijen sensörü değişimine ihtiyaç var ne de o bahsettiğiniz sensörlerin temizliğine.. Karar sizin. Selamlar.
2012 Bmw F800gs
; 2016 Mondial RX3i (2016-18); 2003 Bmw R 1150R (2009-17); 2006 Honda Shadow VT 750 C (2009-10); 2006 Ramzey QM 250 Cruiser (2006-10); 2006 Ramzey QM 200 Enduro (2006-9); 1990 350 cc çift silindir Jawa (1990-93); 1979 vitessiz Puch (1979+).
-
09 Ocak 2019, 16:56
#6126
maktama adlı üyeden alıntı
Kapalı garajı olan müstakil bir ev, işlerini kendisi yapmayı seven her motorcunun hayalidir sanırım ama maddiyat ona el vermiyor ne yazık ki. Ben de sitede oturuyorum ve kapalı bir alanı yok çalışmak için. Önceden ivedik organizede arkadaşların işyeri vardı, orada her türlü alet edevat vardı kapalı alanda, şimdi taşındılar. Ben de alet edevat topladım kendim yapıyorum apartmanın önünde ama işte aydınlık, içi sıcak olan rahatça kullanabileceğim kapalı bir alan yok yakınımda şu anda.
Can sağlığı olsun abim düşünmen yeter. Allah razı olsun
---------- Mesajlar birleştirildi - 10:58 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:51 ----------
Naci63 adlı üyeden alıntı
Kazım bey, bence, naçizane tavsiyem, gereksiz yere kurcalamayın ve masraf etmeyin. Sizin motosikletin tek problemi, yazdıklarınızdan anladığım kadarıyla, yanlış yapılmış veya tam yapılmamış sübap ayarı. Tekrar söylüyorum: emme sübapları 0.06mm ve egzoz sübapları ise 0.09 mm olacak. Bu ayarları yapıp krangı en az 5-6 defa tam tur çevirip sübap ayarlarını kontrol edin. Tam sıktıktan sonra tekrar çevirin krangı ve bir daha kontrol edin sübapları. Eğer sorun yoksa motoru toplayın ve daha önce anlattığım şekilde resetleme yapın. İnşallah sönme sorununuz kalmayacak. Motoru söküp takma ve kendi işini kendin yapma güzel şeydir ama bence gereksiz masraf ediyorsunuz. Bence ne oksijen sensörü değişimine ihtiyaç var ne de o bahsettiğiniz sensörlerin temizliğine.. Karar sizin. Selamlar.
Sağolasın Naci abim,
Motoru henüz deneyemedim ama denediğimde yine sönme sorunu olursa zaten subap ayarı kaçınılmaz. Şu saatten sonra Ankarada bir usta ben subap ayarının kralıyım hatta kendi subaplarımı kendim kalıba döküp yapıyorum fabrikam var bile dese güvenip de vermem. Yani iş bana kaldı kısaca. Uğur abinin dediği gibi mecburiyetten motor ustası oluyoruz yani ) Subapları ayarlarken de zaten o kadar motoru sökmüşken, Hava sensörünüde söküp bi balata spreyi tutup geri takacam abi. Zaten söket gibi bişey hava sensörü bi tane vida tutuyor hareketli bi parçası da yok.Öyle ahım şahım bi numarası yok parçanın.
Ondan sonrada yine sönerse gözü aküye diktim abi. Önce bi oto elektrikçide ölçtürüp ona göre kolları aküye sıvayacam. Ama inşallah iş o raddeye gelmez. İşin kötü kısmı bunlara bütçe ayırmaktan lastik gibi şeylere bütçe ayıramaz oldum.
Cümleten çok çok çok teşekkür ederim. Demir atlı iyi yürekli insanlar.
Tekerinize taş değmesin.
---------- Mesajlar birleştirildi - 16:56 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:58 ----------
RX3 ün Service Manuel kitabı Mondialdeki çok işe yarar gelmedi bana. Çok üstün körü anlatmış. Şöyle olursa serevise gidin böyle olursa servise gidin gibi. Onun için Zongshen in orjinal RX3 Service Manuel kitabını buldum. Tabii ki ingizilce. Türkçeye çevirebilmek için 12 parçaya bölmem gerekti. İngilizcesi iyi olanlar için ingilizcesini, Olmayıpda programların çat pat türkçeye çevirdiği, türkçeye çevrilmiş halini, hepsini yandex diske yükledim.
Buyrun linki.
Rüzgar hep arkanızda olsun.
https://yadi.sk/d/RyQAK2LTgP0Udw
-
09 Ocak 2019, 17:18
#6127
bu motosikletin konusu abartısız hergün forumda canlı maşallah.
benim motorun başlığını uplayıp soru soruyorum tenezzül edip okuyan bile yok.
tekerinize taş değmesin.
-
09 Ocak 2019, 21:05
#6128
Her zamankı gıbı sabah işe gitmek için evo mu çalıştırdım.Dışarısı 2 derece..Motoruma bindim ve ilerlerken birden bire ışıklar sonup yandı ve motor stop ettı.Bır kaç kez marşa bastım ama çalışmadı.Sonra motoru orada bırakarak işe gittim.Öğle arası motorun yanına geldiğimde tek marşta motor çalıştı.Sizce buradakı sorun neydi?>Video birazdan...
---------- Mesajlar birleştirildi - 21:05 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:31 ----------
2016 Mondial RX3İ EVO 250 CC
-
09 Ocak 2019, 21:37
#6129
Hocam hayırlı akşamlar. Yaşadığınız sıkıntı benim çözümlerime göre şudur: kontakta ben dahil bir çok evo kullanıcısının yaşadığı anlık temassızlık probleminiz vardı. Orada da aniden bu durum cereyan edip ateşleme kesilince siz farkına varamayıp gazla devam etmeye çalıştınız. Bu da enjektörün attığı yakıtın yanmamasına neden oldu ve bujiniz ıslandı. Bu durumda motoru boşa alıp(bunu kesinlikle yapmanız lazım çünkü debriyajınız aynı bende de olduğu gibi sonuna kadar bassanız da soğukken iyi ayırmıyor ve motor marş yaparken kerkiniyor. Bu kesinlikle marş kavraması dediğimiz parçayı yıpratır ve Rx3i de bu parça sol tarafta volant tarafında değil de sağ tarafta debriyaj tarafındadır. Bu yüzden de değişimi oldukça masraflı olur.) marş yaparken hafifçe gaz vermekti. Ancak zaten akünüzde de biraz zayıflık hissettim motor istenen randumanda marş yapmıyor.
Çözümünüze de gelince öğleden sonra gelip tek marşta motoru çalıştırabilmeniz de bujinin kuruması dolayısıyla ateşleme engelinin kalkmasındandır. Yani soğukla alakalı motorun stop edip yolda kalması(aşırı soğuk değilse tabii) mantıksızdır.
-
09 Ocak 2019, 22:33
#6130
Ali Çimen adlı üyeden alıntı
Hocam hayırlı akşamlar. Yaşadığınız sıkıntı benim çözümlerime göre şudur: kontakta ben dahil bir çok evo kullanıcısının yaşadığı anlık temassızlık probleminiz vardı. Orada da aniden bu durum cereyan edip ateşleme kesilince siz farkına varamayıp gazla devam etmeye çalıştınız. Bu da enjektörün attığı yakıtın yanmamasına neden oldu ve bujiniz ıslandı. Bu durumda motoru boşa alıp(bunu kesinlikle yapmanız lazım çünkü debriyajınız aynı bende de olduğu gibi sonuna kadar bassanız da soğukken iyi ayırmıyor ve motor marş yaparken kerkiniyor. Bu kesinlikle marş kavraması dediğimiz parçayı yıpratır ve Rx3i de bu parça sol tarafta volant tarafında değil de sağ tarafta debriyaj tarafındadır. Bu yüzden de değişimi oldukça masraflı olur.) marş yaparken hafifçe gaz vermekti. Ancak zaten akünüzde de biraz zayıflık hissettim motor istenen randumanda marş yapmıyor.
Çözümünüze de gelince öğleden sonra gelip tek marşta motoru çalıştırabilmeniz de bujinin kuruması dolayısıyla ateşleme engelinin kalkmasındandır. Yani soğukla alakalı motorun stop edip yolda kalması(aşırı soğuk değilse tabii) mantıksızdır.
Gayet güzel açıklamışsınız, elinize sağlık..
Bi daha bu durumla karşılaşmamak için ne yapabilirim peki?
2016 Mondial RX3İ EVO 250 CC
-
09 Ocak 2019, 23:58
#6131
Öncelikle akünüzün şarjını ölçtürün, gerekirse tam şarj ettirin. Marş çevirmesi biraz zayıf. ikinci olarak kontağı açıp motor boştayken çalıştırın. Anahtarı elinizle hafif hafif sağa sola yukarı aşağı oynatın. Eğer elektrik kesmesi yapıyorsa kontağı söküp onarım yapılması gerekli. Son olarak da buji. Ateşleme gücünü yitirmiş olabilir. Sökmesi zor olsa da kontrol etmekte, gerekirse değişmekte kesinlikle fayda var.
-
10 Ocak 2019, 10:22
#6132
Cümleten günaydın abilerim,
Ali çimen abimin dediği gibi motor elektrik kesmiş buji ıslanmış, Aslında bujinin ıslanması çok fazla bişey değil çünkü ıslandığı şey de zaten benzin, Ama olay şu motor ateşlemeyi kestiğinde enjektör hala benzin püskürttüğü için hepimizin bildiği bir terim, ''motor boğulmuş'' 30 saniye daha bekleyip, motoru da boşa alıp çalıştırsaydınız mutlaka çalışacaktı. Çünkü 2:46 da ben çalışıyorum ama dönmeme bişey engel oluyor diye sinyal veriyor zaten motor. Bırakın beni çalışacam diyor. Ama siz motoru boşa almadığınızdan debriyaj balatası motoru bırakmıyor. Abilerimin dedikleri gibi kontağı motor çalışırken sallayarak temassızlık varmı diye kontrol edebilirsiniz. Ayrıca sağ taraftaki açma kapama düğmesini de motor çalışırken sağa sola sarsarak kontrol edebilirsiniz. Ayrıca koltuğunuzun altındaki soketleri de kontrol edip gerekiyorsa içini temizleyip plastik kelepçelerle sabitleyebilirsiniz.
Sağlıcakla kalın.
-
10 Ocak 2019, 11:44
#6133
-5 gibi havalarda motor optimum sıcaklığa ulaşması çok uzun sürüyor nedense sizde de böylemi
-
10 Ocak 2019, 11:54
#6134
antifiriz suyunuzuda kaliteli bir şeyle değiştirin soğuk havalarda ciddi etki eder..
-
10 Ocak 2019, 11:58
#6135
Mertcan39 adlı üyeden alıntı
-5 gibi havalarda motor optimum sıcaklığa ulaşması çok uzun sürüyor nedense sizde de böylemi
Ankara zaten kışın hep eksilerde. Motor sıcaklığı 1 dişe çıkana kadar bekliyorum. O da 1 sigara içimine denk geliyor yani yaklaşık olarak 8 dakika falan.
-
10 Ocak 2019, 11:59
#6136
logaritma adlı üyeden alıntı
antifiriz suyunuzuda kaliteli bir şeyle değiştirin soğuk havalarda ciddi etki eder..
totalden kendim aldım mavi antifriz 29 tl vermiştim ne sövdüm ya
---------- Mesajlar birleştirildi - 11:59 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:58 ----------
Kazım TOKMAK adlı üyeden alıntı
Ankara zaten kışın hep eksilerde. Motor sıcaklığı 1 dişe çıkana kadar bekliyorum. O da 1 sigara içimine denk geliyor yani yaklaşık olarak 8 dakika falan.
2. dişe yolda çıkması baya uzun sürüyor
-
10 Ocak 2019, 12:06
#6137
Mertcan39 adlı üyeden alıntı
totalden kendim aldım mavi antifriz 29 tl vermiştim ne sövdüm ya
---------- Mesajlar birleştirildi - 11:59 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:58 ----------
2. dişe yolda çıkması baya uzun sürüyor
Benim subap ayarları zaten sıkıntılı olduğu için ilk 2 3 kilometrede ikinci dişe çıkıyor hemen. 3. dişi pek görmüyorum ama. Yazın da 3 den aşağı inmiyor.
-
10 Ocak 2019, 12:14
#6138
Kazım TOKMAK adlı üyeden alıntı
Benim subap ayarları zaten sıkıntılı olduğu için ilk 2 3 kilometrede ikinci dişe çıkıyor hemen. 3. dişi pek görmüyorum ama. Yazın da 3 den aşağı inmiyor.
yazın şehir içi 2 trafiğe kalırsam ancak 3
Bitmeyen tutkudur,özgürlüktür,her piston vuruşunda yürekte artan Aşk'tır motosiklet...
-
10 Ocak 2019, 14:02
#6139
Öncelikle merhaba yeni 16 model rx3 aldım Antalya'da yaşıyorum arka çantayı büyütmek istiyorum 18 modellerde olan çanta veya benzeri uygun fiyatlı topcase nerden bulurum
-
10 Ocak 2019, 14:21
#6140
Limit ne ve tarz nasıl bişey arıyorsun
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 8 kullanıcı var. (0 üye ve 8 misafir)