Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

Mondial Rx3 Enduro Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

    REKLAM ALANI
  1. #6101

    Üyelik
    24 Ekim 2014
    Arkadaşlar, debriyaj telinde ufakta olsa bir miktar boşluk olması gerekiyor, gergin olmaması gerekiyor. Aman dikkat edin, yoksa debriyaj balatasını erken bitirirsiniz.
    Kazım TOKMAK ve bursalıali bunu beğendiler.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #6102
    Metehan07-70 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Mart 2016
    Şehir
    Antalya
    Alıntı ozgur42 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Arkadaşlar, debriyaj telinde ufakta olsa bir miktar boşluk olması gerekiyor, gergin olmaması gerekiyor. Aman dikkat edin, yoksa debriyaj balatasını erken bitirirsiniz.
    Halen 1 santim kadar boşluk var, alttan da kontrolunu yaptım. Ama benimki 3 santimden fazlaydı
    Kazım TOKMAK ve bursalıali bunu beğendiler.

  3. #6103

    Üyelik
    29 Ağustos 2018
    Şehir
    Bulancak/Giresun
    Motosikleti
    Mondial Rx3i evo
    Alıntı Metehan07-70 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Halen 1 santim kadar boşluk var, alttan da kontrolunu yaptım. Ama benimki 3 santimden fazlaydı
    Hocam benim debriyaj kolu orjinal değil, debriyaj müşürüne hiç basmıyor. Demek ki sıkıntı burda. Ayriyeten kontak sorunu bende de var. Motor bazen kesiyor kendi kendine acaba kontak mı gidip geliyor diye düşünmüyorum değil. Şimdi o debriyaj manetini müşüre göre ayarlama yapayım madem. Çok sağolun bilgilendirdiniz.
    Kazım TOKMAK ve bursalıali bunu beğendiler.

  4. #6104
    bursalıali - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Aralık 2015
    Şehir
    Bursa Osmangazi
    Motosikleti
    mondial RX3İ EVO-Honda Falcon NX4- FYM 250
    Sevgili Bulancaklı adaşım, benim motosikletimde de zaman zaman elektrik kesintisi problemi olmuştu. İstanbul' da sorun iyice çoğalınca Aras motora gittim . Kontak anahtarına gelen kabloyu Özkan değiştirdi . Problem bitti. Selamlarla.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 01:38 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:33 ----------

    Elektrik bir gidip bir geliyor şeklinde oluyordu ,aynı sendeki gibi.
    Kazım TOKMAK ve Ali Çimen bunu beğendiler.

  5. #6105
    bektanist - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Ekim 2006
    Şehir
    istanbul beşiktaş
    Motosikleti
    mz 301 2002- Mondial RX3i Evo 2015
    CSC Rx3 için açıklamalı elektronik bakım sayfası koymuş. burada'da olması gereken bir sayfa en azından işin ufak tefek sıkıntısı olduğunda nereye bakılabileceğinden bahsetmiş. hem sayfa linkini hemde çevirili olarak bu sayfada paylaşacağım.

    RX3 Cyclone Elektrik Sistem Bakımı
    RX3 elektrik sistemi hem gelişmiş hem de kolaydır. Bu eğitimde, sistemin ana bileşenlerini, konumlarını, işlevlerini ve olası bir olayla ilgili olarak, sistemi hiç sorun gidermeniz gerekmeyecek bazı önerileri açıklanmaktadır. Ben de CSC RX3'te eklediğimiz harika özelliklerin bir kısmını biraz atacağım.

    CSC RX3, bisikletimizin Zongshen ile olan konfigürasyonunu tanımladığımızda belirttiğimiz, çok fazla güç harcayan, 18 kutuplu, 300 watt'lık bir statöre sahip. 300 Watt'ı perspektif içine sokmak için, güçlü KLR (sahip olduğum ve sevdiğim bir motosiklet ve macera turu nişinin en iyi kalite ölçütü olan bir motosikleti) yalnızca 187-watt'lık bir statora sahip. Bunun önemli olmasının nedeni, macera sürücülerinin sık sık bisikletlerine (ısıtmalı yelek, sürüş lambaları, ısıtmalı kulplar, vb.) Ve daha küçük elektrik çıkışlarına sahip olan bisikletlere çok fazla aksesuar takmalarıdır. aksesuarlar açıldı. RX3'ün normal çalışma için 160 watt'a ihtiyacı vardır; bu, aksesuarlarınız için başka bir 140 watt'a sahip olduğunuz anlamına gelir.

    RX3'teki diğer iki harika özellik, ana kablo demetine önceden bağlanmış olan dahili aksesuar prizleri ve sağ gidonda bulunan aksesuarlardır. ABD dışındaki bisikletlerde, bu düğme farlar ve park lambaları için kullanıldı. ABD'de, farlar her zaman açık olmalıdır, bu yüzden anahtar gerekli değildir. Steve'in harika bir fikri vardı ve Zongshen bunu başardı… Aksesuar prizlerini kontrol etmek için bu anahtarı kullanıyoruz.







    Ankastre aksesuar çıkışları sizin için yeterli değilse, USB ve çakmak tipi 12V bağlantı noktaları sunan, ön paneldeki aksesuar çıkış kitimizi satın alabilirsiniz.

    CSC RX3 için ön göbek montaj aksesuarları kitini kabul etmek için halihazırda kablolu olan bir RX3 kablo demeti belirledik (eski kablo demeti çıkarmanız ve sonra yeni bir kablo demeti satın alıp takmanız gerekmeyeceğini düşündük). Prizle uyumlu emniyet kemeri için maliyet artışını (ücretsiz olarak alıyorsunuz) yedik.

    Tamam, reklam için yeterli. Başlıca çekiciliği ele alalım ve bu CSC RX3 elektrik sistemi ve bileşenleri. Bu bisikletteki elektrikli doo-babaların çoğu koltukların altında bulunur. Korna, ışıklar ve dönüş sinyalleri oldukça açıktır, bu yüzden bu öğeler hakkında hiçbir ayrıntıya girmeyeceğiz. Bunun yerine diğer öğelere odaklanacağız.

    Elektrikli parçalara ulaşmak için koltukları çıkarın (arka koltuk, bisikletin sol tarafındaki anahtar yuvasına takıp çevirirken kontak anahtarıyla birlikte açılır). Ön koltuk, koltuğun arkasındaki iki cıvatanın sökülmesini gerektirir. Ayrıca, bataryaya ve fişlerin bazılarına biraz daha iyi ulaşmak için koltuğun altındaki gövde panellerini çıkarabilirsiniz.

    Koltukları kapattıktan sonra, arka koltuğun altında dört cıvata ile sabitlenmiş plastik bir kapak olduğunu fark edeceksiniz. Bunları çıkarın, çoğu elektrik sistemi bileşenine erişebileceksiniz.



    İşte göründüğü gibi…



    Öyleyse, sistemin ana bileşenlerinden bazıları hakkında konuşalım. Akü, motosikletin sağ tarafındaki koltuğun altında bulunur. Koltuğun altındaki sağ gövde panelini çıkararak erişilebilir. Aküye erişmek için koltuğu çıkarmak gerekmez. Ancak, her iki koltuğu da çıkarırsanız, batarya etrafında çalışmak daha kolay olacaktır.



    Kırmızı kablo demeti, motosiklet elektrik devresinin pozitif tarafıdır; siyah terminal, motosiklet elektrik devresinin negatif tarafıdır.

    Yeni bir batarya takarken, hücrelere asit ekleyin. Kapakları takmadan önce, pili 2 amper'i aşmayan bir şarj oranına sahip bir akü şarj cihazı ile şarj edin. Bu ilk şarj için 2 amperden daha düşük bir Batarya İhale şarj cihazı kullanmanızı öneririz. (Ayrıca, pil ömrünü uzatacağı için, motosiklet uzun süre kullanılmadığında motosiklet pilinin şarjlı kalmasını sağlamak için Pil İhale şarj cihazını kullanmanızı öneririz. Bir Batarya İhalesini satın almak istiyorsanız, bizi arayın 909 445 0900 'de. Motosikletimi her zaman bir Akü İhalesinde tutuyorum.)

    Akü tamamen şarj olduktan sonra motosikletin içine yerleştirin. Akü, pozitif terminal motosikletin arkasına bakacak ve negatif terminal motosikletin önüne bakacak şekilde yönlendirilmelidir. Kırmızı kabloyu pozitif terminale, siyah kabloyu negatif terminale bağlayın. Lastik tutma kayışını akünün etrafına sabitleyin ve gitmeniz iyi olur.

    Voltaj regülatörü, motosikletin güç kaynağı için anahtar bileşendir. Çerçevenin sol dış tarafında arka motosiklet koltuğunun altında bulunur…



    ECU, yakıt enjeksiyon sistemini ve motorun elektrik yönetimini kontrol eder. ECU, doğrudan arka koltuğun altındaki kapağın altında bulunur.



    Marş motoru rölesi, sürücü koltuğunun altında akünün solunda bulunur. Motosiklet hiç çalışmıyorsa, burada kontrol eder ve aküyü kontrol ederdim. Kranklıyorsa, ancak kranklama zorlanıyorsa, akü terminallerinde veya marş rölesi terminallerinde korozyon arayın



    Bu bir sonraki elektrik konnektörü (mor kenarlı olan) çerçevenin sol tarafındaki sürücü koltuğunun dış tarafında bulunur. Bu devre voltaj regülatöründen aküye enerji sağlar. Bu konektör düzgün bir şekilde eşleştirilmezse, motosiklet aküyü şarj etmez (bana bunu nasıl bildiğimi sormayın). Hava temizleyici üzerinde çalışırken, hava filtresini motosikletten çıkarmak için bu konektörü uzak tutmanız gerekir. Bu konektöre giren telleri, konektörün konektörün içinde ayrı olacağı şekilde çok fazla çekmemeye dikkat edin. Kendimi bataryanın iyi olduğu fakat şarj olmadığı bir durumda bulduysam, ilk bakacağım yer burası olurdu.



    Bu elektrik konektörü, statordan voltaj regülatörüne giden ana elektrik konektörüdür. Sürücü koltuğunun altında, çerçevenin sol tarafının dış tarafında bulunur. Bu konektör düzgün bir şekilde birleştirilmezse, motosiklet aküyü şarj etmez.



    İşte yakıt pompasına giden gücü kontrol eden röle. Yolcu koltuğunun altındaki plastik kapağın altında, çerçevenin iç tarafında, motosikletin sol tarafındaki 15A sigorta kutusunun önünde bulunur. Koltukların altındaki tüm bileşenleri gösteren yukarıdaki fotoğrafı inceleyerek konumu hakkında daha iyi bir fikir edinebilirsiniz.



    Motosikletin iki 15A sigortası, yolcu koltuğunun altındaki plastik kapağın altında, çerçevenin iç tarafında, motosikletin sol tarafında bulunan bir sigorta kutusunda bulunur. Bir sigorta bir yedek; Diğeri ise ateşleme sigortası ve yakıt pompasıdır. Bu oldukça havalı bir özellik (yedek bir sigortaya sahip). Yedek sigortası olmayan başka bisikletler de vardı ve sigortanın açıldığı ve beni yüksek ve kuru bıraktığı örneklerim vardı. Bisikleti açarsanız ve sisteme basınç veren yakıt pompasını duymazsanız, burası aramaya başlamak için iyi bir yerdir. Sigorta atmışsa, yedek sigortayı takmadan önce açmasına neden olanın kaynağını bulun, aksi takdirde yedekleri de patlatabilirsiniz.



    Motosikletin iki 20A sigortası, yolcu koltuğunun altındaki plastik kapağın altında, çerçevenin iç tarafında, motosikletin sağ tarafında bulunan bir sigorta kutusunda bulunur. Burada aynı anlaşma, erkekler ve kızlar: Bir sigorta bir yedek; diğeri ise akü ile motosikletin geri kalanı arasındaki sigortadır. Bu sigorta açıksa, motosikletteki hiçbir şeye güç gelmez. Motosikletiniz henüz düz ölü ise, önce çalışma konumunda olduğundan emin olmak için önce sağ gidondaki kill düğmesini kontrol edin (bize bisikletlerinin ölü olduğunu söyleyen insanlardan ne kadar telefon görüşmesi aldığımızı bilmiyorsunuz, kontrol etmelerini istiyoruz. öldürme anahtarı, bir dakika için yok olurlar ve sonra utanmış bir “boşver…” ile geri dönerler. Kill düğmesi çalışma konumundaysa ve batarya iyi ise, bu sigorta gideceğim bir sonraki yer olacaktır.



    Bu küçük işlemci, motosikletin dönüş sinyallerini kontrol eder. Yolcu koltuğunun altındaki plastik kapağın altında, çerçevenin iç tarafında, ana sigortanın arkasındaki motosikletin sağ tarafında bulunur. Flaşörleriniz patlarsa, aramaya başlamak için burası iyi bir yer olacaktır.



    Şimdilik bu kadar millet. Dışarıda güzel bir gün geçirdi, henüz SuperMoto stil alıştırma programımıza basmadım ve Richard benim için hazır hale getirdi…



    Biraz parçalama zamanı….

    Elemanın resminide koymasak ayıp olur buda orijinal adresi burda
    emremm, Kazım TOKMAK, antikor ve 4 diğerleri bunu beğendiler..
    körlerin arasında tek gözlü adam kendini kral sanır

  6. #6106
    Adana İl Temsilcisi adanalı - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Ekim 2006
    Şehir
    ADANA
    Motosikleti
    YAMAHA XJ6 DİVERSİON F, YAMAHA BW'S 100
    çok faydalı bir paylaşım.konuyu bilmeyenlere ışık tutacaktır.teşekkürler.
    Kazım TOKMAK ve bursalıali bunu beğendiler.
    DÜNYADA ÖLÜMDEN BAŞKASI YALAN. BORA KARAKAŞ (BEN)
    KİMSEYE KİN DUYMAM,DÜŞMANIM KİNDİR BENİM.....YUNUS EMRE

  7. #6107

    Üyelik
    18 Ağustos 2018
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Rx3i evo (2016), xtreme max 200 (2018)
    Alıntı bektanist adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    CSC Rx3 için açıklamalı elektronik bakım sayfası koymuş. burada'da olması gereken bir sayfa en azından işin ufak tefek sıkıntısı olduğunda nereye bakılabileceğinden bahsetmiş. hem sayfa linkini hemde çevirili olarak bu sayfada paylaşacağım.

    RX3 Cyclone Elektrik Sistem Bakımı
    RX3 elektrik sistemi hem gelişmiş hem de kolaydır. Bu eğitimde, sistemin ana bileşenlerini, konumlarını, işlevlerini ve olası bir olayla ilgili olarak, sistemi hiç sorun gidermeniz gerekmeyecek bazı önerileri açıklanmaktadır. Ben de CSC RX3'te eklediğimiz harika özelliklerin bir kısmını biraz atacağım.

    CSC RX3, bisikletimizin Zongshen ile olan konfigürasyonunu tanımladığımızda belirttiğimiz, çok fazla güç harcayan, 18 kutuplu, 300 watt'lık bir statöre sahip. 300 Watt'ı perspektif içine sokmak için, güçlü KLR (sahip olduğum ve sevdiğim bir motosiklet ve macera turu nişinin en iyi kalite ölçütü olan bir motosikleti) yalnızca 187-watt'lık bir statora sahip. Bunun önemli olmasının nedeni, macera sürücülerinin sık sık bisikletlerine (ısıtmalı yelek, sürüş lambaları, ısıtmalı kulplar, vb.) Ve daha küçük elektrik çıkışlarına sahip olan bisikletlere çok fazla aksesuar takmalarıdır. aksesuarlar açıldı. RX3'ün normal çalışma için 160 watt'a ihtiyacı vardır; bu, aksesuarlarınız için başka bir 140 watt'a sahip olduğunuz anlamına gelir.

    RX3'teki diğer iki harika özellik, ana kablo demetine önceden bağlanmış olan dahili aksesuar prizleri ve sağ gidonda bulunan aksesuarlardır. ABD dışındaki bisikletlerde, bu düğme farlar ve park lambaları için kullanıldı. ABD'de, farlar her zaman açık olmalıdır, bu yüzden anahtar gerekli değildir. Steve'in harika bir fikri vardı ve Zongshen bunu başardı… Aksesuar prizlerini kontrol etmek için bu anahtarı kullanıyoruz.
    https://www.cscmotorcycles.com/fckim...tenance/01.jpg


    https://www.cscmotorcycles.com/fckim...tenance/02.jpg

    https://www.cscmotorcycles.com/fckim...tenance/03.jpg

    Ankastre aksesuar çıkışları sizin için yeterli değilse, USB ve çakmak tipi 12V bağlantı noktaları sunan, ön paneldeki aksesuar çıkış kitimizi satın alabilirsiniz.

    CSC RX3 için ön göbek montaj aksesuarları kitini kabul etmek için halihazırda kablolu olan bir RX3 kablo demeti belirledik (eski kablo demeti çıkarmanız ve sonra yeni bir kablo demeti satın alıp takmanız gerekmeyeceğini düşündük). Prizle uyumlu emniyet kemeri için maliyet artışını (ücretsiz olarak alıyorsunuz) yedik.

    Tamam, reklam için yeterli. Başlıca çekiciliği ele alalım ve bu CSC RX3 elektrik sistemi ve bileşenleri. Bu bisikletteki elektrikli doo-babaların çoğu koltukların altında bulunur. Korna, ışıklar ve dönüş sinyalleri oldukça açıktır, bu yüzden bu öğeler hakkında hiçbir ayrıntıya girmeyeceğiz. Bunun yerine diğer öğelere odaklanacağız.

    Elektrikli parçalara ulaşmak için koltukları çıkarın (arka koltuk, bisikletin sol tarafındaki anahtar yuvasına takıp çevirirken kontak anahtarıyla birlikte açılır). Ön koltuk, koltuğun arkasındaki iki cıvatanın sökülmesini gerektirir. Ayrıca, bataryaya ve fişlerin bazılarına biraz daha iyi ulaşmak için koltuğun altındaki gövde panellerini çıkarabilirsiniz.

    Koltukları kapattıktan sonra, arka koltuğun altında dört cıvata ile sabitlenmiş plastik bir kapak olduğunu fark edeceksiniz. Bunları çıkarın, çoğu elektrik sistemi bileşenine erişebileceksiniz.

    https://www.cscmotorcycles.com/fckim...tenance/04.jpg

    İşte göründüğü gibi…

    https://www.cscmotorcycles.com/fckim...tenance/05.jpg

    Öyleyse, sistemin ana bileşenlerinden bazıları hakkında konuşalım. Akü, motosikletin sağ tarafındaki koltuğun altında bulunur. Koltuğun altındaki sağ gövde panelini çıkararak erişilebilir. Aküye erişmek için koltuğu çıkarmak gerekmez. Ancak, her iki koltuğu da çıkarırsanız, batarya etrafında çalışmak daha kolay olacaktır.

    https://www.cscmotorcycles.com/fckim...tenance/06.jpg

    Kırmızı kablo demeti, motosiklet elektrik devresinin pozitif tarafıdır; siyah terminal, motosiklet elektrik devresinin negatif tarafıdır.

    Yeni bir batarya takarken, hücrelere asit ekleyin. Kapakları takmadan önce, pili 2 amper'i aşmayan bir şarj oranına sahip bir akü şarj cihazı ile şarj edin. Bu ilk şarj için 2 amperden daha düşük bir Batarya İhale şarj cihazı kullanmanızı öneririz. (Ayrıca, pil ömrünü uzatacağı için, motosiklet uzun süre kullanılmadığında motosiklet pilinin şarjlı kalmasını sağlamak için Pil İhale şarj cihazını kullanmanızı öneririz. Bir Batarya İhalesini satın almak istiyorsanız, bizi arayın 909 445 0900 'de. Motosikletimi her zaman bir Akü İhalesinde tutuyorum.)

    Akü tamamen şarj olduktan sonra motosikletin içine yerleştirin. Akü, pozitif terminal motosikletin arkasına bakacak ve negatif terminal motosikletin önüne bakacak şekilde yönlendirilmelidir. Kırmızı kabloyu pozitif terminale, siyah kabloyu negatif terminale bağlayın. Lastik tutma kayışını akünün etrafına sabitleyin ve gitmeniz iyi olur.

    Voltaj regülatörü, motosikletin güç kaynağı için anahtar bileşendir. Çerçevenin sol dış tarafında arka motosiklet koltuğunun altında bulunur…

    https://www.cscmotorcycles.com/fckim...tenance/07.jpg

    ECU, yakıt enjeksiyon sistemini ve motorun elektrik yönetimini kontrol eder. ECU, doğrudan arka koltuğun altındaki kapağın altında bulunur.

    https://www.cscmotorcycles.com/fckim...tenance/08.jpg

    Marş motoru rölesi, sürücü koltuğunun altında akünün solunda bulunur. Motosiklet hiç çalışmıyorsa, burada kontrol eder ve aküyü kontrol ederdim. Kranklıyorsa, ancak kranklama zorlanıyorsa, akü terminallerinde veya marş rölesi terminallerinde korozyon arayın

    https://www.cscmotorcycles.com/fckim...tenance/09.jpg

    Bu bir sonraki elektrik konnektörü (mor kenarlı olan) çerçevenin sol tarafındaki sürücü koltuğunun dış tarafında bulunur. Bu devre voltaj regülatöründen aküye enerji sağlar. Bu konektör düzgün bir şekilde eşleştirilmezse, motosiklet aküyü şarj etmez (bana bunu nasıl bildiğimi sormayın). Hava temizleyici üzerinde çalışırken, hava filtresini motosikletten çıkarmak için bu konektörü uzak tutmanız gerekir. Bu konektöre giren telleri, konektörün konektörün içinde ayrı olacağı şekilde çok fazla çekmemeye dikkat edin. Kendimi bataryanın iyi olduğu fakat şarj olmadığı bir durumda bulduysam, ilk bakacağım yer burası olurdu.

    https://www.cscmotorcycles.com/fckim...tenance/10.jpg

    Bu elektrik konektörü, statordan voltaj regülatörüne giden ana elektrik konektörüdür. Sürücü koltuğunun altında, çerçevenin sol tarafının dış tarafında bulunur. Bu konektör düzgün bir şekilde birleştirilmezse, motosiklet aküyü şarj etmez.

    https://www.cscmotorcycles.com/fckim...tenance/11.jpg

    İşte yakıt pompasına giden gücü kontrol eden röle. Yolcu koltuğunun altındaki plastik kapağın altında, çerçevenin iç tarafında, motosikletin sol tarafındaki 15A sigorta kutusunun önünde bulunur. Koltukların altındaki tüm bileşenleri gösteren yukarıdaki fotoğrafı inceleyerek konumu hakkında daha iyi bir fikir edinebilirsiniz.

    https://www.cscmotorcycles.com/fckim...tenance/12.jpg

    Motosikletin iki 15A sigortası, yolcu koltuğunun altındaki plastik kapağın altında, çerçevenin iç tarafında, motosikletin sol tarafında bulunan bir sigorta kutusunda bulunur. Bir sigorta bir yedek; Diğeri ise ateşleme sigortası ve yakıt pompasıdır. Bu oldukça havalı bir özellik (yedek bir sigortaya sahip). Yedek sigortası olmayan başka bisikletler de vardı ve sigortanın açıldığı ve beni yüksek ve kuru bıraktığı örneklerim vardı. Bisikleti açarsanız ve sisteme basınç veren yakıt pompasını duymazsanız, burası aramaya başlamak için iyi bir yerdir. Sigorta atmışsa, yedek sigortayı takmadan önce açmasına neden olanın kaynağını bulun, aksi takdirde yedekleri de patlatabilirsiniz.

    https://www.cscmotorcycles.com/fckim...tenance/13.jpg

    Motosikletin iki 20A sigortası, yolcu koltuğunun altındaki plastik kapağın altında, çerçevenin iç tarafında, motosikletin sağ tarafında bulunan bir sigorta kutusunda bulunur. Burada aynı anlaşma, erkekler ve kızlar: Bir sigorta bir yedek; diğeri ise akü ile motosikletin geri kalanı arasındaki sigortadır. Bu sigorta açıksa, motosikletteki hiçbir şeye güç gelmez. Motosikletiniz henüz düz ölü ise, önce çalışma konumunda olduğundan emin olmak için önce sağ gidondaki kill düğmesini kontrol edin (bize bisikletlerinin ölü olduğunu söyleyen insanlardan ne kadar telefon görüşmesi aldığımızı bilmiyorsunuz, kontrol etmelerini istiyoruz. öldürme anahtarı, bir dakika için yok olurlar ve sonra utanmış bir “boşver…” ile geri dönerler. Kill düğmesi çalışma konumundaysa ve batarya iyi ise, bu sigorta gideceğim bir sonraki yer olacaktır.

    https://www.cscmotorcycles.com/fckim...tenance/14.jpg

    Bu küçük işlemci, motosikletin dönüş sinyallerini kontrol eder. Yolcu koltuğunun altındaki plastik kapağın altında, çerçevenin iç tarafında, ana sigortanın arkasındaki motosikletin sağ tarafında bulunur. Flaşörleriniz patlarsa, aramaya başlamak için burası iyi bir yer olacaktır.

    https://www.cscmotorcycles.com/fckim...tenance/15.jpg

    Şimdilik bu kadar millet. Dışarıda güzel bir gün geçirdi, henüz SuperMoto stil alıştırma programımıza basmadım ve Richard benim için hazır hale getirdi…

    https://www.cscmotorcycles.com/fckim...tenance/16.jpg

    Biraz parçalama zamanı….

    Elemanın resminide koymasak ayıp olur buda orijinal adresi burda
    Eline sağlık abicim.

    Bu arada bizim RX3 ile Zongshne NC250 nin motoru aynıymış.
    NC250 nin (Aynı zamanda bizimkinin de tabii) motorun komple dağıtılıp toplanması hakkında resimlerle bir döküman buldum. Türkçeye çevirdim. İsteyen ihtiyacı olan olursa yükleyebilirim.
    Tekeriniz düz bassın.
    bursalıali bunu beğendi.

  8. #6108
    mitmuallim - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Mart 2005
    Şehir
    İzmit /Kocaeli
    Motosikleti
    Mondial RX3i EVO
    Alıntı bektanist adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    CSC Rx3 için açıklamalı elektronik bakım sayfası koymuş. burada'da olması gereken bir sayfa en azından işin ufak tefek sıkıntısı olduğunda nereye bakılabileceğinden bahsetmiş. hem sayfa linkini hemde çevirili olarak bu sayfada paylaşacağım.

    RX3 Cyclone Elektrik Sistem Bakımı
    RX3 elektrik sistemi hem gelişmiş hem de kolaydır. Bu eğitimde, sistemin ana bileşenlerini, konumlarını, işlevlerini ve olası bir olayla ilgili olarak, sistemi hiç sorun gidermeniz gerekmeyecek bazı önerileri açıklanmaktadır. Ben de CSC RX3'te eklediğimiz harika özelliklerin bir kısmını biraz atacağım.

    CSC RX3, bisikletimizin Zongshen ile olan konfigürasyonunu tanımladığımızda belirttiğimiz, çok fazla güç harcayan, 18 kutuplu, 300 watt'lık bir statöre sahip. 300 Watt'ı perspektif içine sokmak için, güçlü KLR (sahip olduğum ve sevdiğim bir motosiklet ve macera turu nişinin en iyi kalite ölçütü olan bir motosikleti) yalnızca 187-watt'lık bir statora sahip. Bunun önemli olmasının nedeni, macera sürücülerinin sık sık bisikletlerine (ısıtmalı yelek, sürüş lambaları, ısıtmalı kulplar, vb.) Ve daha küçük elektrik çıkışlarına sahip olan bisikletlere çok fazla aksesuar takmalarıdır. aksesuarlar açıldı. RX3'ün normal çalışma için 160 watt'a ihtiyacı vardır; bu, aksesuarlarınız için başka bir 140 watt'a sahip olduğunuz anlamına gelir.

    RX3'teki diğer iki harika özellik, ana kablo demetine önceden bağlanmış olan dahili aksesuar prizleri ve sağ gidonda bulunan aksesuarlardır. ABD dışındaki bisikletlerde, bu düğme farlar ve park lambaları için kullanıldı. ABD'de, farlar her zaman açık olmalıdır, bu yüzden anahtar gerekli değildir. Steve'in harika bir fikri vardı ve Zongshen bunu başardı… Aksesuar prizlerini kontrol etmek için bu anahtarı kullanıyoruz.
    https://www.cscmotorcycles.com/fckim...tenance/01.jpg


    https://www.cscmotorcycles.com/fckim...tenance/02.jpg

    https://www.cscmotorcycles.com/fckim...tenance/03.jpg

    Ankastre aksesuar çıkışları sizin için yeterli değilse, USB ve çakmak tipi 12V bağlantı noktaları sunan, ön paneldeki aksesuar çıkış kitimizi satın alabilirsiniz.

    CSC RX3 için ön göbek montaj aksesuarları kitini kabul etmek için halihazırda kablolu olan bir RX3 kablo demeti belirledik (eski kablo demeti çıkarmanız ve sonra yeni bir kablo demeti satın alıp takmanız gerekmeyeceğini düşündük). Prizle uyumlu emniyet kemeri için maliyet artışını (ücretsiz olarak alıyorsunuz) yedik.

    Tamam, reklam için yeterli. Başlıca çekiciliği ele alalım ve bu CSC RX3 elektrik sistemi ve bileşenleri. Bu bisikletteki elektrikli doo-babaların çoğu koltukların altında bulunur. Korna, ışıklar ve dönüş sinyalleri oldukça açıktır, bu yüzden bu öğeler hakkında hiçbir ayrıntıya girmeyeceğiz. Bunun yerine diğer öğelere odaklanacağız.

    Elektrikli parçalara ulaşmak için koltukları çıkarın (arka koltuk, bisikletin sol tarafındaki anahtar yuvasına takıp çevirirken kontak anahtarıyla birlikte açılır). Ön koltuk, koltuğun arkasındaki iki cıvatanın sökülmesini gerektirir. Ayrıca, bataryaya ve fişlerin bazılarına biraz daha iyi ulaşmak için koltuğun altındaki gövde panellerini çıkarabilirsiniz.

    Koltukları kapattıktan sonra, arka koltuğun altında dört cıvata ile sabitlenmiş plastik bir kapak olduğunu fark edeceksiniz. Bunları çıkarın, çoğu elektrik sistemi bileşenine erişebileceksiniz.

    https://www.cscmotorcycles.com/fckim...tenance/04.jpg

    İşte göründüğü gibi…

    https://www.cscmotorcycles.com/fckim...tenance/05.jpg

    Öyleyse, sistemin ana bileşenlerinden bazıları hakkında konuşalım. Akü, motosikletin sağ tarafındaki koltuğun altında bulunur. Koltuğun altındaki sağ gövde panelini çıkararak erişilebilir. Aküye erişmek için koltuğu çıkarmak gerekmez. Ancak, her iki koltuğu da çıkarırsanız, batarya etrafında çalışmak daha kolay olacaktır.

    https://www.cscmotorcycles.com/fckim...tenance/06.jpg

    Kırmızı kablo demeti, motosiklet elektrik devresinin pozitif tarafıdır; siyah terminal, motosiklet elektrik devresinin negatif tarafıdır.

    Yeni bir batarya takarken, hücrelere asit ekleyin. Kapakları takmadan önce, pili 2 amper'i aşmayan bir şarj oranına sahip bir akü şarj cihazı ile şarj edin. Bu ilk şarj için 2 amperden daha düşük bir Batarya İhale şarj cihazı kullanmanızı öneririz. (Ayrıca, pil ömrünü uzatacağı için, motosiklet uzun süre kullanılmadığında motosiklet pilinin şarjlı kalmasını sağlamak için Pil İhale şarj cihazını kullanmanızı öneririz. Bir Batarya İhalesini satın almak istiyorsanız, bizi arayın 909 445 0900 'de. Motosikletimi her zaman bir Akü İhalesinde tutuyorum.)

    Akü tamamen şarj olduktan sonra motosikletin içine yerleştirin. Akü, pozitif terminal motosikletin arkasına bakacak ve negatif terminal motosikletin önüne bakacak şekilde yönlendirilmelidir. Kırmızı kabloyu pozitif terminale, siyah kabloyu negatif terminale bağlayın. Lastik tutma kayışını akünün etrafına sabitleyin ve gitmeniz iyi olur.

    Voltaj regülatörü, motosikletin güç kaynağı için anahtar bileşendir. Çerçevenin sol dış tarafında arka motosiklet koltuğunun altında bulunur…

    https://www.cscmotorcycles.com/fckim...tenance/07.jpg

    ECU, yakıt enjeksiyon sistemini ve motorun elektrik yönetimini kontrol eder. ECU, doğrudan arka koltuğun altındaki kapağın altında bulunur.

    https://www.cscmotorcycles.com/fckim...tenance/08.jpg

    Marş motoru rölesi, sürücü koltuğunun altında akünün solunda bulunur. Motosiklet hiç çalışmıyorsa, burada kontrol eder ve aküyü kontrol ederdim. Kranklıyorsa, ancak kranklama zorlanıyorsa, akü terminallerinde veya marş rölesi terminallerinde korozyon arayın

    https://www.cscmotorcycles.com/fckim...tenance/09.jpg

    Bu bir sonraki elektrik konnektörü (mor kenarlı olan) çerçevenin sol tarafındaki sürücü koltuğunun dış tarafında bulunur. Bu devre voltaj regülatöründen aküye enerji sağlar. Bu konektör düzgün bir şekilde eşleştirilmezse, motosiklet aküyü şarj etmez (bana bunu nasıl bildiğimi sormayın). Hava temizleyici üzerinde çalışırken, hava filtresini motosikletten çıkarmak için bu konektörü uzak tutmanız gerekir. Bu konektöre giren telleri, konektörün konektörün içinde ayrı olacağı şekilde çok fazla çekmemeye dikkat edin. Kendimi bataryanın iyi olduğu fakat şarj olmadığı bir durumda bulduysam, ilk bakacağım yer burası olurdu.

    https://www.cscmotorcycles.com/fckim...tenance/10.jpg

    Bu elektrik konektörü, statordan voltaj regülatörüne giden ana elektrik konektörüdür. Sürücü koltuğunun altında, çerçevenin sol tarafının dış tarafında bulunur. Bu konektör düzgün bir şekilde birleştirilmezse, motosiklet aküyü şarj etmez.

    https://www.cscmotorcycles.com/fckim...tenance/11.jpg

    İşte yakıt pompasına giden gücü kontrol eden röle. Yolcu koltuğunun altındaki plastik kapağın altında, çerçevenin iç tarafında, motosikletin sol tarafındaki 15A sigorta kutusunun önünde bulunur. Koltukların altındaki tüm bileşenleri gösteren yukarıdaki fotoğrafı inceleyerek konumu hakkında daha iyi bir fikir edinebilirsiniz.

    https://www.cscmotorcycles.com/fckim...tenance/12.jpg

    Motosikletin iki 15A sigortası, yolcu koltuğunun altındaki plastik kapağın altında, çerçevenin iç tarafında, motosikletin sol tarafında bulunan bir sigorta kutusunda bulunur. Bir sigorta bir yedek; Diğeri ise ateşleme sigortası ve yakıt pompasıdır. Bu oldukça havalı bir özellik (yedek bir sigortaya sahip). Yedek sigortası olmayan başka bisikletler de vardı ve sigortanın açıldığı ve beni yüksek ve kuru bıraktığı örneklerim vardı. Bisikleti açarsanız ve sisteme basınç veren yakıt pompasını duymazsanız, burası aramaya başlamak için iyi bir yerdir. Sigorta atmışsa, yedek sigortayı takmadan önce açmasına neden olanın kaynağını bulun, aksi takdirde yedekleri de patlatabilirsiniz.

    https://www.cscmotorcycles.com/fckim...tenance/13.jpg

    Motosikletin iki 20A sigortası, yolcu koltuğunun altındaki plastik kapağın altında, çerçevenin iç tarafında, motosikletin sağ tarafında bulunan bir sigorta kutusunda bulunur. Burada aynı anlaşma, erkekler ve kızlar: Bir sigorta bir yedek; diğeri ise akü ile motosikletin geri kalanı arasındaki sigortadır. Bu sigorta açıksa, motosikletteki hiçbir şeye güç gelmez. Motosikletiniz henüz düz ölü ise, önce çalışma konumunda olduğundan emin olmak için önce sağ gidondaki kill düğmesini kontrol edin (bize bisikletlerinin ölü olduğunu söyleyen insanlardan ne kadar telefon görüşmesi aldığımızı bilmiyorsunuz, kontrol etmelerini istiyoruz. öldürme anahtarı, bir dakika için yok olurlar ve sonra utanmış bir “boşver…” ile geri dönerler. Kill düğmesi çalışma konumundaysa ve batarya iyi ise, bu sigorta gideceğim bir sonraki yer olacaktır.

    https://www.cscmotorcycles.com/fckim...tenance/14.jpg

    Bu küçük işlemci, motosikletin dönüş sinyallerini kontrol eder. Yolcu koltuğunun altındaki plastik kapağın altında, çerçevenin iç tarafında, ana sigortanın arkasındaki motosikletin sağ tarafında bulunur. Flaşörleriniz patlarsa, aramaya başlamak için burası iyi bir yer olacaktır.

    https://www.cscmotorcycles.com/fckim...tenance/15.jpg

    Şimdilik bu kadar millet. Dışarıda güzel bir gün geçirdi, henüz SuperMoto stil alıştırma programımıza basmadım ve Richard benim için hazır hale getirdi…

    https://www.cscmotorcycles.com/fckim...tenance/16.jpg

    Biraz parçalama zamanı….

    Elemanın resminide koymasak ayıp olur buda orijinal adresi burda
    Kesinlikle en faydalı paylaşımlardan biri olmuş emeğinize çok teşekkürler arşivledim..

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 23:39 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:34 ----------

    paylaşırsan biz işin içinden çıkamazsak bile iş bilmez ustalara fikir vermemiz açısından faydalı olur.. kazım tokmak..
    bursalıali ve Kazım TOKMAK bunu beğendiler.

  9. #6109

    Üyelik
    18 Ağustos 2018
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Rx3i evo (2016), xtreme max 200 (2018)
    [/COLOR]paylaşırsan biz işin içinden çıkamazsak bile iş bilmez ustalara fikir vermemiz açısından faydalı olur.. kazım tokmak..[/QUOTE]

    Herkese hayırlı cumalar dilerim. Kullanıcı kitabını pdf formatına çevirdim yandex diske attım buradan indirebilirsiniz.

    https://yadi.sk/i/wAdrdhkymeWkJA
    U uR ve bursalıali bunu beğendiler.

  10. #6110
    mitmuallim - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Mart 2005
    Şehir
    İzmit /Kocaeli
    Motosikleti
    Mondial RX3i EVO
    Alıntı Kazım TOKMAK adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    [/COLOR]paylaşırsan biz işin içinden çıkamazsak bile iş bilmez ustalara fikir vermemiz açısından faydalı olur.. kazım tokmak..
    Herkese hayırlı cumalar dilerim. Kullanıcı kitabını pdf formatına çevirdim yandex diske attım buradan indirebilirsiniz.

    https://yadi.sk/i/wAdrdhkymeWkJA[/QUOTE]

    Çok teşekkürler , İşin rast gelsin,zorda kalmayasın.. vesselam..
    "Yolculuk bir fersahda olsa cehennemden bir parçadır" ..... seyyah pirimiz Evliya Çelebi

  11. #6111

    Üyelik
    18 Ağustos 2018
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Rx3i evo (2016), xtreme max 200 (2018)
    Bildiğiniz üzere kullandığımız ECU Delphi MT-05 modeli

    eğer bu ecunun incelikleri ve teknik yapısı ile ilgilenen varsa. Kullanım kitabını (81 sayfa) indirip Türkçeye çevirerek yandex diske yükledim.

    İhtiyacı olan indirebilir.

    Tekeriniz düz bassın

    https://yadi.sk/i/wbyGAJpzOMbgvQ

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 14:02 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:38 ----------

    oksijen sensörüm an itibarı ile geldi. Umarım işe yarar, gelişmelerden haberdar edeceğim

    Mertcan39, bektanist, Ali Çimen ve 3 diğerleri bunu beğendiler..

  12. #6112
    mitmuallim - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Mart 2005
    Şehir
    İzmit /Kocaeli
    Motosikleti
    Mondial RX3i EVO
    Alıntı Kazım TOKMAK adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bildiğiniz üzere kullandığımız ECU Delphi MT-05 modeli

    eğer bu ecunun incelikleri ve teknik yapısı ile ilgilenen varsa. Kullanım kitabını (81 sayfa) indirip Türkçeye çevirerek yandex diske yükledim.

    İhtiyacı olan indirebilir.

    Tekeriniz düz bassın

    https://yadi.sk/i/wbyGAJpzOMbgvQ

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 14:02 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:38 ----------

    oksijen sensörüm an itibarı ile geldi. Umarım işe yarar, gelişmelerden haberdar edeceğim

    https://i.hizliresim.com/gro9OO.jpg
    Emeğini bereketlendirsin Allahım..
    Bu belgeleri arşivime kopyalıyorum, olur ki bir gün ihtiyaç duyarım diye..
    vesselam..
    bursalıali ve Kazım TOKMAK bunu beğendiler.
    "Yolculuk bir fersahda olsa cehennemden bir parçadır" ..... seyyah pirimiz Evliya Çelebi

  13. #6113

    Üyelik
    18 Ağustos 2018
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Rx3i evo (2016), xtreme max 200 (2018)
    Alıntı mitmuallim adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Emeğini bereketlendirsin Allahım..
    Bu belgeleri arşivime kopyalıyorum, olur ki bir gün ihtiyaç duyarım diye..
    vesselam..
    Amin abim, Allah razı olsun.

    Dün gece oksijen sensörünün yenisini taktım, Resetledim. Çalıştırdım. Motor kapalı otoparkta kar yüzünden mahsur kaldığından stop edip etmediğini deneme gibi bi şansım olmadı. Kar erir erimez denemeyi düşünoyrum. Sonuçları paylaşacağım.

    Allaha emanet olun.
    Mertcan39, bursalıali ve maktama bunu beğendiler.

  14. #6114

    Üyelik
    07 Nisan 2013
    Şehir
    Kırklareli Babaeski
    Motosikleti
    Mh Drift 125>Rx3i Evo Abs
    Alıntı Kazım TOKMAK adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Amin abim, Allah razı olsun.

    Dün gece oksijen sensörünün yenisini taktım, Resetledim. Çalıştırdım. Motor kapalı otoparkta kar yüzünden mahsur kaldığından stop edip etmediğini deneme gibi bi şansım olmadı. Kar erir erimez denemeyi düşünoyrum. Sonuçları paylaşacağım.

    Allaha emanet olun.
    inşallah düzelmiştir
    bursalıali bunu beğendi.
    Bitmeyen tutkudur,özgürlüktür,her piston vuruşunda yürekte artan Aşk'tır motosiklet...

  15. #6115

    Üyelik
    18 Ağustos 2018
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Rx3i evo (2016), xtreme max 200 (2018)
    Alıntı Mertcan39 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    inşallah düzelmiştir
    inşallah,

    bu arada çanta altı stop lambalarımı falan taktım, ikidebir sönen sensörlü otopark lambasnın altında halay çekerek ve soğuktan titreyerek

    Arabam da motorum da otoparkta mahsur kaldı.

    Otoparkın önü komple kar, hadi otoparkın yokuşunu temizleyip çıktım diyelim, çıkar çıkmaz uzunca bir yol ve yokuş, kar kaplı

    O yüzden kar eriyene kadar deneme fırsatım olmayacak.

    Yine düzelmezse kolları sıvayıp subap ayarına girecem.

    Tabi bu kadar motoru açmışken tüm sensörlerin nerelerde olduğunu ve nasıl temizlendiğini öğrendim,

    Map (hava basınç ve ısısı) sensörü, Rölanti hız sensörü (motoru) , Gaz kelebeği hepsini temizleyecem.

    İnşallah düzelmiştir de bu kadar teferruata yaza kadar gerek kalmaz çünkü ışıksız ve soğuk bir ortamda çekilecek çile gibi durmuyor.
    bursalıali bunu beğendi.

  16. #6116
    kdiner - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Şubat 2011
    Şehir
    İSTANBUL/ÜSKÜDAR
    Motosikleti
    14-16 200ns,16 Mt-25, 17 D400, 18 Mt25abs
    Alıntı Kazım TOKMAK adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    inşallah,

    bu arada çanta altı stop lambalarımı falan taktım, ikidebir sönen sensörlü otopark lambasnın altında halay çekerek ve soğuktan titreyerek

    Arabam da motorum da otoparkta mahsur kaldı.

    Otoparkın önü komple kar, hadi otoparkın yokuşunu temizleyip çıktım diyelim, çıkar çıkmaz uzunca bir yol ve yokuş, kar kaplı

    O yüzden kar eriyene kadar deneme fırsatım olmayacak.

    Yine düzelmezse kolları sıvayıp subap ayarına girecem.

    Tabi bu kadar motoru açmışken tüm sensörlerin nerelerde olduğunu ve nasıl temizlendiğini öğrendim,

    Map (hava basınç ve ısısı) sensörü, Rölanti hız sensörü (motoru) , Gaz kelebeği hepsini temizleyecem.

    İnşallah düzelmiştir de bu kadar teferruata yaza kadar gerek kalmaz çünkü ışıksız ve soğuk bir ortamda çekilecek çile gibi durmuyor.
    İsterseniz enjeksiyon üzerinde ki sensörleri sökmezsiniz yoksa eski haline getirmek sizi baya uğraştırabilir, enjeksiyonu yerinden çıkarıp iç kısımlarını temizleyebilirsiniz ama sensörleri söküp müdahale etmeyin.
    Kazım TOKMAK ve bursalıali bunu beğendiler.

  17. #6117

    Üyelik
    26 Haziran 2007
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Dominar D400
    Alıntı Kazım TOKMAK adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    inşallah,

    bu arada çanta altı stop lambalarımı falan taktım, ikidebir sönen sensörlü otopark lambasnın altında halay çekerek ve soğuktan titreyerek
    ...

    Yine düzelmezse kolları sıvayıp subap ayarına girecem.

    Tabi bu kadar motoru açmışken tüm sensörlerin nerelerde olduğunu ve nasıl temizlendiğini öğrendim,

    Map (hava basınç ve ısısı) sensörü, Rölanti hız sensörü (motoru) , Gaz kelebeği hepsini temizleyecem.

    ...
    Kazım hocam, Ankara'da imişsiniz. Motorla ilgili işler yaparken yardıma ihtiyacınız olursa ben de alet-edevat alıp gelebilirim yanınıza uygun olursam(buji lokmalı lokma takımından tork anahtarına, sentil çakısından fren hidroliği değişimi için vakum pompasına, zincir sökme takma aletine kadar bir çok aparat topladım, kendim uğraşmaya çalışıyorum ben de. Hem de birşeyler öğrenmiş olurum, seviyorum "kendin yap" işlerini. Eli alet tutan birileri yardımda olunca çok daha hızlı ve keyifli oluyor bu işler.
    Kazım TOKMAK, bursalıali ve Metehan07-70 bunu beğendiler.

  18. #6118

    Üyelik
    18 Ağustos 2018
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Rx3i evo (2016), xtreme max 200 (2018)
    Alıntı kdiner adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    İsterseniz enjeksiyon üzerinde ki sensörleri sökmezsiniz yoksa eski haline getirmek sizi baya uğraştırabilir, enjeksiyonu yerinden çıkarıp iç kısımlarını temizleyebilirsiniz ama sensörleri söküp müdahale etmeyin.
    ona ben de dikkat etmiştim. Rölanti motoru hareketli bir parça olduğundan sökünce ayarlayıp takması zor olabiliyormuş. O kısımda tereddütteydim zaten, Ama map sensörü hareketsiz bir parça, aynen oksijen sensörü gibi, motora giren hava basıncını ve sıcaklığını ölçüyor. Onu sökmek gerekecek. Samimi uyarınız için teşekkür ederim abicim.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 16:00 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:57 ----------

    Alıntı maktama adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Kazım hocam, Ankara'da imişsiniz. Motorla ilgili işler yaparken yardıma ihtiyacınız olursa ben de alet-edevat alıp gelebilirim yanınıza uygun olursam(buji lokmalı lokma takımından tork anahtarına, sentil çakısından fren hidroliği değişimi için vakum pompasına, zincir sökme takma aletine kadar bir çok aparat topladım, kendim uğraşmaya çalışıyorum ben de. Hem de birşeyler öğrenmiş olurum, seviyorum "kendin yap" işlerini. Eli alet tutan birileri yardımda olunca çok daha hızlı ve keyifli oluyor bu işler.
    Çok çok mutlu olurum abicim. Hem anahtar takımından daha önemlisi bir dost kazanmış oluruz. Ama benim anahtar takımından daha çok motoru parçalayabileceğim soğuk olmayan ve ışığı yeterli kapalı bir ortama ihtiyacım var. Malum motoru bir gün içinde toplayamazsam grenajlar ve depo ortada kalacak. Ve bizim kapalı otoparkın ne ışığı ne de kapalılığı yeterli değil o yüzden biraz sorun yaşıyorum. Ne zaman yardıma ihtiyaç duyarsam mutlaka çekinmeden ulaşırım. Numaram 0553 869 80 69 ne zaman sormak istediğiniz bir şey olursa, cevabı bilmesem bile araştırır bulmaya çalışırım. Çok çok teşekkür ederim abicim.
    bursalıali bunu beğendi.

  19. #6119
    kdiner - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Şubat 2011
    Şehir
    İSTANBUL/ÜSKÜDAR
    Motosikleti
    14-16 200ns,16 Mt-25, 17 D400, 18 Mt25abs
    Alıntı Kazım TOKMAK adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ona ben de dikkat etmiştim. Rölanti motoru hareketli bir parça olduğundan sökünce ayarlayıp takması zor olabiliyormuş. O kısımda tereddütteydim zaten, Ama map sensörü hareketsiz bir parça, aynen oksijen sensörü gibi, motora giren hava basıncını ve sıcaklığını ölçüyor. Onu sökmek gerekecek. Samimi uyarınız için teşekkür ederim abicim.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 16:00 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:57 ----------



    Çok çok mutlu olurum abicim. Hem anahtar takımından daha önemlisi bir dost kazanmış oluruz. Ama benim anahtar takımından daha çok motoru parçalayabileceğim soğuk olmayan ve ışığı yeterli kapalı bir ortama ihtiyacım var. Malum motoru bir gün içinde toplayamazsam grenajlar ve depo ortada kalacak. Ve bizim kapalı otoparkın ne ışığı ne de kapalılığı yeterli değil o yüzden biraz sorun yaşıyorum. Ne zaman yardıma ihtiyaç duyarsam mutlaka çekinmeden ulaşırım. Numaram 0553 869 80 69 ne zaman sormak istediğiniz bir şey olursa, cevabı bilmesem bile araştırır bulmaya çalışırım. Çok çok teşekkür ederim abicim.
    Rolanti sensörünü sökebilirsin ama map sensörünü sakın sökme, rolanti sensörünü yerinden çıkardıktan sonra sadece ayrıntılı sökmemen yeterli olacaktır.
    Kazım TOKMAK, bektanist ve bursalıali bunu beğendiler.

  20. #6120

    Üyelik
    18 Ağustos 2018
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Rx3i evo (2016), xtreme max 200 (2018)
    Alıntı kdiner adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Rolanti sensörünü sökebilirsin ama map sensörünü sakın sökme, rolanti sensörünü yerinden çıkardıktan sonra sadece ayrıntılı sökmemen yeterli olacaktır.
    Valla anlamadım abicim, Map sensörü hareketli bir parça değil ki söküp takmak nasıl bir sorun olabilir. Biraz daha açıklarsan gerçekten bilmiyorum sebebini.
    Map sensörü şu değil mi?



    hatta motordaki yeri de şurası



    teknik olarak hala öğrenme dönemindeyim bu konularda. Açıklayabilirsen sevinirim.
    bursalıali bunu beğendi.


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 3 kullanıcı var. (0 üye ve 3 misafir)