Arkadaşlar, debriyaj telinde ufakta olsa bir miktar boşluk olması gerekiyor, gergin olmaması gerekiyor. Aman dikkat edin, yoksa debriyaj balatasını erken bitirirsiniz.
Arkadaşlar, debriyaj telinde ufakta olsa bir miktar boşluk olması gerekiyor, gergin olmaması gerekiyor. Aman dikkat edin, yoksa debriyaj balatasını erken bitirirsiniz.
Hocam benim debriyaj kolu orjinal değil, debriyaj müşürüne hiç basmıyor. Demek ki sıkıntı burda. Ayriyeten kontak sorunu bende de var. Motor bazen kesiyor kendi kendine acaba kontak mı gidip geliyor diye düşünmüyorum değil. Şimdi o debriyaj manetini müşüre göre ayarlama yapayım madem. Çok sağolun bilgilendirdiniz.
Sevgili Bulancaklı adaşım, benim motosikletimde de zaman zaman elektrik kesintisi problemi olmuştu. İstanbul' da sorun iyice çoğalınca Aras motora gittim . Kontak anahtarına gelen kabloyu Özkan değiştirdi . Problem bitti. Selamlarla.
---------- Mesajlar birleştirildi - 01:38 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:33 ----------
Elektrik bir gidip bir geliyor şeklinde oluyordu ,aynı sendeki gibi.
CSC Rx3 için açıklamalı elektronik bakım sayfası koymuş. burada'da olması gereken bir sayfa en azından işin ufak tefek sıkıntısı olduğunda nereye bakılabileceğinden bahsetmiş. hem sayfa linkini hemde çevirili olarak bu sayfada paylaşacağım.
RX3 elektrik sistemi hem gelişmiş hem de kolaydır. Bu eğitimde, sistemin ana bileşenlerini, konumlarını, işlevlerini ve olası bir olayla ilgili olarak, sistemi hiç sorun gidermeniz gerekmeyecek bazı önerileri açıklanmaktadır. Ben de CSC RX3'te eklediğimiz harika özelliklerin bir kısmını biraz atacağım.RX3 Cyclone Elektrik Sistem Bakımı
CSC RX3, bisikletimizin Zongshen ile olan konfigürasyonunu tanımladığımızda belirttiğimiz, çok fazla güç harcayan, 18 kutuplu, 300 watt'lık bir statöre sahip. 300 Watt'ı perspektif içine sokmak için, güçlü KLR (sahip olduğum ve sevdiğim bir motosiklet ve macera turu nişinin en iyi kalite ölçütü olan bir motosikleti) yalnızca 187-watt'lık bir statora sahip. Bunun önemli olmasının nedeni, macera sürücülerinin sık sık bisikletlerine (ısıtmalı yelek, sürüş lambaları, ısıtmalı kulplar, vb.) Ve daha küçük elektrik çıkışlarına sahip olan bisikletlere çok fazla aksesuar takmalarıdır. aksesuarlar açıldı. RX3'ün normal çalışma için 160 watt'a ihtiyacı vardır; bu, aksesuarlarınız için başka bir 140 watt'a sahip olduğunuz anlamına gelir.
RX3'teki diğer iki harika özellik, ana kablo demetine önceden bağlanmış olan dahili aksesuar prizleri ve sağ gidonda bulunan aksesuarlardır. ABD dışındaki bisikletlerde, bu düğme farlar ve park lambaları için kullanıldı. ABD'de, farlar her zaman açık olmalıdır, bu yüzden anahtar gerekli değildir. Steve'in harika bir fikri vardı ve Zongshen bunu başardı… Aksesuar prizlerini kontrol etmek için bu anahtarı kullanıyoruz.
Ankastre aksesuar çıkışları sizin için yeterli değilse, USB ve çakmak tipi 12V bağlantı noktaları sunan, ön paneldeki aksesuar çıkış kitimizi satın alabilirsiniz.
CSC RX3 için ön göbek montaj aksesuarları kitini kabul etmek için halihazırda kablolu olan bir RX3 kablo demeti belirledik (eski kablo demeti çıkarmanız ve sonra yeni bir kablo demeti satın alıp takmanız gerekmeyeceğini düşündük). Prizle uyumlu emniyet kemeri için maliyet artışını (ücretsiz olarak alıyorsunuz) yedik.
Tamam, reklam için yeterli. Başlıca çekiciliği ele alalım ve bu CSC RX3 elektrik sistemi ve bileşenleri. Bu bisikletteki elektrikli doo-babaların çoğu koltukların altında bulunur. Korna, ışıklar ve dönüş sinyalleri oldukça açıktır, bu yüzden bu öğeler hakkında hiçbir ayrıntıya girmeyeceğiz. Bunun yerine diğer öğelere odaklanacağız.
Elektrikli parçalara ulaşmak için koltukları çıkarın (arka koltuk, bisikletin sol tarafındaki anahtar yuvasına takıp çevirirken kontak anahtarıyla birlikte açılır). Ön koltuk, koltuğun arkasındaki iki cıvatanın sökülmesini gerektirir. Ayrıca, bataryaya ve fişlerin bazılarına biraz daha iyi ulaşmak için koltuğun altındaki gövde panellerini çıkarabilirsiniz.
Koltukları kapattıktan sonra, arka koltuğun altında dört cıvata ile sabitlenmiş plastik bir kapak olduğunu fark edeceksiniz. Bunları çıkarın, çoğu elektrik sistemi bileşenine erişebileceksiniz.
İşte göründüğü gibi…
Öyleyse, sistemin ana bileşenlerinden bazıları hakkında konuşalım. Akü, motosikletin sağ tarafındaki koltuğun altında bulunur. Koltuğun altındaki sağ gövde panelini çıkararak erişilebilir. Aküye erişmek için koltuğu çıkarmak gerekmez. Ancak, her iki koltuğu da çıkarırsanız, batarya etrafında çalışmak daha kolay olacaktır.
Kırmızı kablo demeti, motosiklet elektrik devresinin pozitif tarafıdır; siyah terminal, motosiklet elektrik devresinin negatif tarafıdır.
Yeni bir batarya takarken, hücrelere asit ekleyin. Kapakları takmadan önce, pili 2 amper'i aşmayan bir şarj oranına sahip bir akü şarj cihazı ile şarj edin. Bu ilk şarj için 2 amperden daha düşük bir Batarya İhale şarj cihazı kullanmanızı öneririz. (Ayrıca, pil ömrünü uzatacağı için, motosiklet uzun süre kullanılmadığında motosiklet pilinin şarjlı kalmasını sağlamak için Pil İhale şarj cihazını kullanmanızı öneririz. Bir Batarya İhalesini satın almak istiyorsanız, bizi arayın 909 445 0900 'de. Motosikletimi her zaman bir Akü İhalesinde tutuyorum.)
Akü tamamen şarj olduktan sonra motosikletin içine yerleştirin. Akü, pozitif terminal motosikletin arkasına bakacak ve negatif terminal motosikletin önüne bakacak şekilde yönlendirilmelidir. Kırmızı kabloyu pozitif terminale, siyah kabloyu negatif terminale bağlayın. Lastik tutma kayışını akünün etrafına sabitleyin ve gitmeniz iyi olur.
Voltaj regülatörü, motosikletin güç kaynağı için anahtar bileşendir. Çerçevenin sol dış tarafında arka motosiklet koltuğunun altında bulunur…
ECU, yakıt enjeksiyon sistemini ve motorun elektrik yönetimini kontrol eder. ECU, doğrudan arka koltuğun altındaki kapağın altında bulunur.
Marş motoru rölesi, sürücü koltuğunun altında akünün solunda bulunur. Motosiklet hiç çalışmıyorsa, burada kontrol eder ve aküyü kontrol ederdim. Kranklıyorsa, ancak kranklama zorlanıyorsa, akü terminallerinde veya marş rölesi terminallerinde korozyon arayın
Bu bir sonraki elektrik konnektörü (mor kenarlı olan) çerçevenin sol tarafındaki sürücü koltuğunun dış tarafında bulunur. Bu devre voltaj regülatöründen aküye enerji sağlar. Bu konektör düzgün bir şekilde eşleştirilmezse, motosiklet aküyü şarj etmez (bana bunu nasıl bildiğimi sormayın). Hava temizleyici üzerinde çalışırken, hava filtresini motosikletten çıkarmak için bu konektörü uzak tutmanız gerekir. Bu konektöre giren telleri, konektörün konektörün içinde ayrı olacağı şekilde çok fazla çekmemeye dikkat edin. Kendimi bataryanın iyi olduğu fakat şarj olmadığı bir durumda bulduysam, ilk bakacağım yer burası olurdu.
Bu elektrik konektörü, statordan voltaj regülatörüne giden ana elektrik konektörüdür. Sürücü koltuğunun altında, çerçevenin sol tarafının dış tarafında bulunur. Bu konektör düzgün bir şekilde birleştirilmezse, motosiklet aküyü şarj etmez.
İşte yakıt pompasına giden gücü kontrol eden röle. Yolcu koltuğunun altındaki plastik kapağın altında, çerçevenin iç tarafında, motosikletin sol tarafındaki 15A sigorta kutusunun önünde bulunur. Koltukların altındaki tüm bileşenleri gösteren yukarıdaki fotoğrafı inceleyerek konumu hakkında daha iyi bir fikir edinebilirsiniz.
Motosikletin iki 15A sigortası, yolcu koltuğunun altındaki plastik kapağın altında, çerçevenin iç tarafında, motosikletin sol tarafında bulunan bir sigorta kutusunda bulunur. Bir sigorta bir yedek; Diğeri ise ateşleme sigortası ve yakıt pompasıdır. Bu oldukça havalı bir özellik (yedek bir sigortaya sahip). Yedek sigortası olmayan başka bisikletler de vardı ve sigortanın açıldığı ve beni yüksek ve kuru bıraktığı örneklerim vardı. Bisikleti açarsanız ve sisteme basınç veren yakıt pompasını duymazsanız, burası aramaya başlamak için iyi bir yerdir. Sigorta atmışsa, yedek sigortayı takmadan önce açmasına neden olanın kaynağını bulun, aksi takdirde yedekleri de patlatabilirsiniz.
Motosikletin iki 20A sigortası, yolcu koltuğunun altındaki plastik kapağın altında, çerçevenin iç tarafında, motosikletin sağ tarafında bulunan bir sigorta kutusunda bulunur. Burada aynı anlaşma, erkekler ve kızlar: Bir sigorta bir yedek; diğeri ise akü ile motosikletin geri kalanı arasındaki sigortadır. Bu sigorta açıksa, motosikletteki hiçbir şeye güç gelmez. Motosikletiniz henüz düz ölü ise, önce çalışma konumunda olduğundan emin olmak için önce sağ gidondaki kill düğmesini kontrol edin (bize bisikletlerinin ölü olduğunu söyleyen insanlardan ne kadar telefon görüşmesi aldığımızı bilmiyorsunuz, kontrol etmelerini istiyoruz. öldürme anahtarı, bir dakika için yok olurlar ve sonra utanmış bir “boşver…” ile geri dönerler. Kill düğmesi çalışma konumundaysa ve batarya iyi ise, bu sigorta gideceğim bir sonraki yer olacaktır.
Bu küçük işlemci, motosikletin dönüş sinyallerini kontrol eder. Yolcu koltuğunun altındaki plastik kapağın altında, çerçevenin iç tarafında, ana sigortanın arkasındaki motosikletin sağ tarafında bulunur. Flaşörleriniz patlarsa, aramaya başlamak için burası iyi bir yer olacaktır.
Şimdilik bu kadar millet. Dışarıda güzel bir gün geçirdi, henüz SuperMoto stil alıştırma programımıza basmadım ve Richard benim için hazır hale getirdi…
Biraz parçalama zamanı….
Elemanın resminide koymasak ayıp olur buda orijinal adresi burda
körlerin arasında tek gözlü adam kendini kral sanır
çok faydalı bir paylaşım.konuyu bilmeyenlere ışık tutacaktır.teşekkürler.
DÜNYADA ÖLÜMDEN BAŞKASI YALAN. BORA KARAKAŞ (BEN)
KİMSEYE KİN DUYMAM,DÜŞMANIM KİNDİR BENİM.....YUNUS EMRE
Eline sağlık abicim.
Bu arada bizim RX3 ile Zongshne NC250 nin motoru aynıymış.
NC250 nin (Aynı zamanda bizimkinin de tabii) motorun komple dağıtılıp toplanması hakkında resimlerle bir döküman buldum. Türkçeye çevirdim. İsteyen ihtiyacı olan olursa yükleyebilirim.
Tekeriniz düz bassın.
Kesinlikle en faydalı paylaşımlardan biri olmuş emeğinize çok teşekkürler arşivledim..
---------- Mesajlar birleştirildi - 23:39 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:34 ----------
paylaşırsan biz işin içinden çıkamazsak bile iş bilmez ustalara fikir vermemiz açısından faydalı olur.. kazım tokmak..
[/COLOR]paylaşırsan biz işin içinden çıkamazsak bile iş bilmez ustalara fikir vermemiz açısından faydalı olur.. kazım tokmak..[/QUOTE]
Herkese hayırlı cumalar dilerim. Kullanıcı kitabını pdf formatına çevirdim yandex diske attım buradan indirebilirsiniz.
https://yadi.sk/i/wAdrdhkymeWkJA
"Yolculuk bir fersahda olsa cehennemden bir parçadır" ..... seyyah pirimiz Evliya Çelebi
Bildiğiniz üzere kullandığımız ECU Delphi MT-05 modeli
eğer bu ecunun incelikleri ve teknik yapısı ile ilgilenen varsa. Kullanım kitabını (81 sayfa) indirip Türkçeye çevirerek yandex diske yükledim.
İhtiyacı olan indirebilir.
Tekeriniz düz bassın
https://yadi.sk/i/wbyGAJpzOMbgvQ
---------- Mesajlar birleştirildi - 14:02 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:38 ----------
oksijen sensörüm an itibarı ile geldi. Umarım işe yarar, gelişmelerden haberdar edeceğim
Amin abim, Allah razı olsun.
Dün gece oksijen sensörünün yenisini taktım, Resetledim. Çalıştırdım. Motor kapalı otoparkta kar yüzünden mahsur kaldığından stop edip etmediğini deneme gibi bi şansım olmadı. Kar erir erimez denemeyi düşünoyrum. Sonuçları paylaşacağım.
Allaha emanet olun.
inşallah,
bu arada çanta altı stop lambalarımı falan taktım, ikidebir sönen sensörlü otopark lambasnın altında halay çekerek ve soğuktan titreyerek
Arabam da motorum da otoparkta mahsur kaldı.
Otoparkın önü komple kar, hadi otoparkın yokuşunu temizleyip çıktım diyelim, çıkar çıkmaz uzunca bir yol ve yokuş, kar kaplı
O yüzden kar eriyene kadar deneme fırsatım olmayacak.
Yine düzelmezse kolları sıvayıp subap ayarına girecem.
Tabi bu kadar motoru açmışken tüm sensörlerin nerelerde olduğunu ve nasıl temizlendiğini öğrendim,
Map (hava basınç ve ısısı) sensörü, Rölanti hız sensörü (motoru) , Gaz kelebeği hepsini temizleyecem.
İnşallah düzelmiştir de bu kadar teferruata yaza kadar gerek kalmaz çünkü ışıksız ve soğuk bir ortamda çekilecek çile gibi durmuyor.
Kazım hocam, Ankara'da imişsiniz. Motorla ilgili işler yaparken yardıma ihtiyacınız olursa ben de alet-edevat alıp gelebilirim yanınıza uygun olursam(buji lokmalı lokma takımından tork anahtarına, sentil çakısından fren hidroliği değişimi için vakum pompasına, zincir sökme takma aletine kadar bir çok aparat topladım, kendim uğraşmaya çalışıyorum ben de. Hem de birşeyler öğrenmiş olurum, seviyorum "kendin yap" işlerini. Eli alet tutan birileri yardımda olunca çok daha hızlı ve keyifli oluyor bu işler.
ona ben de dikkat etmiştim. Rölanti motoru hareketli bir parça olduğundan sökünce ayarlayıp takması zor olabiliyormuş. O kısımda tereddütteydim zaten, Ama map sensörü hareketsiz bir parça, aynen oksijen sensörü gibi, motora giren hava basıncını ve sıcaklığını ölçüyor. Onu sökmek gerekecek. Samimi uyarınız için teşekkür ederim abicim.
---------- Mesajlar birleştirildi - 16:00 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:57 ----------
Çok çok mutlu olurum abicim. Hem anahtar takımından daha önemlisi bir dost kazanmış oluruz. Ama benim anahtar takımından daha çok motoru parçalayabileceğim soğuk olmayan ve ışığı yeterli kapalı bir ortama ihtiyacım var. Malum motoru bir gün içinde toplayamazsam grenajlar ve depo ortada kalacak. Ve bizim kapalı otoparkın ne ışığı ne de kapalılığı yeterli değil o yüzden biraz sorun yaşıyorum. Ne zaman yardıma ihtiyaç duyarsam mutlaka çekinmeden ulaşırım. Numaram 0553 869 80 69 ne zaman sormak istediğiniz bir şey olursa, cevabı bilmesem bile araştırır bulmaya çalışırım. Çok çok teşekkür ederim abicim.
Şu an bu konu içerisinde 3 kullanıcı var. (0 üye ve 3 misafir)