Marka model gözetmeksizin, daha garantisi devam ettiği için 2018 model olanı tercih ederdim...
Marka model gözetmeksizin, daha garantisi devam ettiği için 2018 model olanı tercih ederdim...
eyvallah abicim sensör geldikten sonra deneyeceğim bakalım sağolasın
---------- Mesajlar birleştirildi - 09:50 ---------- bir önceki mesaj zamanı 09:46 ----------
eyvallah abicim aynen dediğin gibi, sente mutlaka gerekiyor, ama oksijen sensörü stop sorununu çözerse eğer senteye yaza kadar dokunmam. Günler kısa havalar soğuk, Çok üzer beni bu şekilde kışın
---------- Mesajlar birleştirildi - 10:01 ---------- bir önceki mesaj zamanı 09:50 ----------
çok teşekkür ederim.
Öncelikle her sabah motoru çalıştırınca huyumdur başında bi cuvara içerim o zamana kadar da zaten ısınmış olur. Oksijen sensörünün kendisini değil soketini çıkardım. Kabloya bağlı değildi yani. Ali expressten sipariş verdim 85 lira sensör. servis servis gezip de yavv senin rölanti sensörü arızalı ver 400 yok yav senin alternatör arızalı ver 200 diye diye ruh sağlığımı bozmak istemiyorum. O yüzden olabilecekleri kendim ufak tefek masraf ederek deneyeyim bakalım.
---------- Mesajlar birleştirildi - 10:05 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:01 ----------
Aynen uföz abimin dediği gibi 2018 daha mantıklı. Ama servis kağıtlarını kontrol et garanti hala duruyormu. Hatta mondialden kontol etme şansın varsa ordan kontrol et. Bakımını atladıysa veya garanti dışına çıkaracak başka bir eylemde bulunduysa ona göre dikkatli ol.
vay anam vay perşembe pazarı
---------- Mesajlar birleştirildi - 12:16 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:01 ----------
benzin bağlantı soketini sökünce benzin akacak demi? yani ben onun ağzını tutmazsam depo boşalana kadar akacak mı? Yoksa benzin pompası çalışmadığı için hortumdaki kadarı akıp öyle kalacak mı?
Emme ve egzoz subap ayarlarını bu makineyi bilmeyen için zordur çünkü değerleri ve sökümü bilmeyen için eziyet oluyor. ilk yazınıda okudum ama canın sıkılmasın diye bir şey yazmadım. şöyleki sabır dendimi o iş yaşdır çünkü araya başka müşteriler girer süre uzadıkça uzar bu tip aletler yazılım beyin sensör gibi çoklu fonksiyonlar olduğu için bu makine hakkında eğitim almamış kişiler ( isterse 1000 lik makina ustası olsun ) makineye çok uzak ve deneme yanılma ile tamir ediyor ve pek tabi şu olmamış bu olmamış sözleriyle çözmeye çalışıyor. Bunu şuradan çıkarabiliriz emme ve egzoz subap ayarları yapılabilmesi için radyatörün serbest bıraklıması lazımdı ( vidaları sökülmeli ) ve hafifçe yana doğru açılması lazımdı bu şekilde subap kapakları sökülebilir ve ayar yapılabilirdi. Yok eğer bu usta bu motor üstünde birde servis ise hemen uzaklaş.
emme ayarını yaptık ama egzoz ayarını yapamadık yeterli hava alındı ama çıkşta az hava çıktı ? bu sefer yeterli akış olmayacağı için şişip stop etmekten başka seçenek kalmaz. ve güç kaybı devirli hareket etme problemi yaşarsınız. tavsiyem bu motoru bilen bir serviste subap ayarını yaptırman hayrına olur.
körlerin arasında tek gözlü adam kendini kral sanır
Hayırlı geceler abilerim stop sorunu bende de başlamıştı ama ciddi değildi yani ilk çalıştırdım 5 dk bekleyip yola çıkıyorum ilk debriyajı sıkıp gazı kestiğim yerde stop ediyodu ancak sensöylerin her ikisinide temizledim yağını değiştim filtreleri temizledim aonuç acayip stop ortadan kalktı makine artık çok şükür stop etmiyo ama rölanti baya düştü eskiden 1700 1800 arası rölanti devri olan makine 1400 1500 arasına geriledi artık daha sakin çalışıyo ancak anlık gaz trpkimeleri güzel oldu gazı verince hemen hareketleniyo ve gazı kapayınca bayır aşşağı eskiden gaz açıp kapar gbi seyiriyodu şuan oda bitti ve gazı kesince bi anda devir kapanıp tekrar 1300 1400 diye yükseliyo olan bu herşey uolunda gbi bi tek subablara baktıracam ama havalar ısınsın
TÜM İKİTEKER SEVDALILARININ YENİ YILINI KUTLAR,YENİ YILIN HEPİMİZE SAĞLIK,SIHHAT,BOL KAZANÇ VE HUZUR GETİRMESİ DİLEKLERİMLE.
DÜNYADA ÖLÜMDEN BAŞKASI YALAN. BORA KARAKAŞ (BEN)
KİMSEYE KİN DUYMAM,DÜŞMANIM KİNDİR BENİM.....YUNUS EMRE
Arkadaşlar herkese şimdiden hayırlı seneler dilerim. Yeni senede inşallah tekeriniz düz basmaya devam eder.
Benim bu makinede çözemediğim p0850 kodlu hata var. Ne yaptıysam çözemedim. Hatanın karşılığı ise ''boş göstergesi devresinde hata''. Ancak vites göstergesi boş da dahil hatasız çalışıyor. Hatayı ilk verdiğinde reset yöntemiyle çözmüştüm ancak şimdi reset yöntemiyle de akü kutup başı söküp bekleme yöntemiyle de çözemiyorum. Ayrıca motor cihaza da bağlanmıyor. Hata veriyor. Bunun haricinde bir de arada gaz kesme boğukluk problemleri de var. Sibop ayarlarının yanlış olduğunu sanmıyorum çünkü epey(2 saat civarı) uğraştım kendim yaptım. Emme kolay ancak eksoz için sol radyatörü vidasını söküp yukarı kaydırmanız şart. Yoksa çalışamazsınız. Emmeyi 7mm eksozu da 9mm ayarladım. Ancak rampa aşağı inişlerde debriyajı çektiğinizdeki stop etmeyi çözemedim.
Bunun haricinde (mükemmel yollarımız sağolsun )amortisör mesafesinin kısa olmasından kaynaklı ön ve arka teker bilyalarının da dağıldığını akort ayarlarının da kaçtığını fark ettim. Ön teker bilyalarını değiştim ancak arka teker bilyaları akortlar ve maalesef patlayan ön sol amortisör keçesi ellerimden öper.
Aklıma şu geliyor arkadaşlar. Yazılım işinden iyi anlayan biri sizce bu motorun problemlerini çözebilir mi? Çünkü stop etme yani özellikle rampa aşağı inişlerde enjektörün ''cutoff'' yani yakıtı kes durumundan çıkamayıp motoru stop ettirdiği malum. Bunu nerden anladın derseniz hafifçe gaz verin kerkinmeye başladığını görürsünüz. Bunun haricinde enjektör cut off iken eksoz patlama yapmaması lazım ancak gaz verip tekrar bıraktığınızda patlama seslerini duyuyorsunuz. Burada bir hata söz konusu. Yani benim ulaştığım sonuç 2015 model RX3i lerde (2016 da dahil ancak daha sonrası için yorum yapamayacağım) yazılımsal kaynaklı hata mevcut. Bu yüzden de servisler çaresiz kaldı ve birçok kullanıcı mağduriyet yaşadı ve yaşıyor. Bununla ilgili gerçekten ilgilenecek bir yazılımcı sizce bu problemi çözemez mi?
Gps ve Hız Göstergesi arasındaki Fark...
2016 Mondial RX3İ EVO 250 CC
Bir arkadaşımız eşiyle 170 km yol yapmış
Tam forumu açtım yazacaktım, senin mesajı gördüm.
Bu sabah ben de ışık sönmeyince, hata kodu aldım. 0850 çıktı. İşe geldim, sıkıntısız, herhangi bir değişik durum gözlemlemedim. Ama o ışık orada yandığı sürece aklıma takılacak. Kendi sitesinde bu hata kodunu bulamadım, başka bir sitede
DTC P0850 (02): Park/Boşta Pozisyonu (PNP) Anahtar Devresi (Şasiye Kısa Devre)
gibi bir açıklama var. Daha önce hiç karşılaşmadığım için bilmiyorum, bu hata kodları tüm marka ve modeller için aynı mı?
Bir de ben kontaktan şüpheliyim, bazen çevirdiğim halde elektrik gelmiyor, biraz oynayınca geliyordu.
Olaya RX3 ya da başka bir makine olarak değil de ECU olarak bakılması gerektiği düşüncesindeyim.
Bizim nazlı makinelerin ECU su Delphi MT 05 modeli.
yani 250 MR Destro ile aynı beyini kullanıyor.
Beyin aynı olduğundan kodların da değişmeyeceği düşüncesine dayanarak MT 05 arıza kodları listesine bakıyorum.
P0850 hata kodu debriyaj müşürü devre bağlantısı hata veya kısa devre diyor aslında senin yazdığın şeyle anlatım farkı dışında, aynı şeye denk geliyor (Park / boşta pozisyonu anahtar devresi ) diğer adıyla debriyaj müşürü
Nerdedir bu arkadaş?
Debriyaj kolunun hemen altından uzanan kablo
Oradaki soketi çıkar. Çekince geliyo zaten basit bi soket, tırnağı falan yok. Soketin içini dışını güzelce temizle açıklık varmı, şaseye değen bir yer var mı diye kontrol et. malum oralar çok yağmur su gören yerler oksitlenme de yapmış olabilir. Balata spreyi falan veya vd 40 da sıkabilirsin varsa. Sonra yerine tak bakalım ne olacak.
Herkese keyifli sürüşler dilerim
debriyaj levyesi. debriyaj telinin takıldığı yerin altında böyle debriyajı bırakınca düğme gibi bişeye basıyor. o düğme oradaki telleri birbirine değdiriyor. Teller birbirine değince motor viteste olduğunu algılayıp marşa bassan da çalışmıyor. Debriyajı sıkınca o düğmenin üzerinden kol kalkıyor. Teller birbirinden ayrılıyor ve motorun vitesteyken çalışmasına müsaade ediyor. Eğer müşiri iptal etmek istersen (tavsiye etmem temizlemen ve kontrol etmen yeterli bence) soketi çıkarıp telleri birbirine bağlıyorsun. Vitesteyken de çalışabiliyor. Ama viteste unutup debriyaja basmadan marşa basarsan motor bi kişneyip seni üzerinden atabilir (bu yüzden tavsiye etmem)
eğer baktın ki o düğme (müşir) arızalı. Ben debriyaj manetini komple değiştirmiştim, Benim eski kütüğün müşirinin bağlı olduğu kısım hala duruyor olması lazım. Yenisini almana gerek yok eğer düzelmezse bana ulaş, ben sana kargolarım.
Sağol fazlasını bile anlatmışsın. Aslında sistem bildiğim bir şey, lakin ne bileyim bir telaş yaptım gereksiz, ışığı görünce, bildiklerimi de unuttum.
---------- Mesajlar birleştirildi - 16:27 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:08 ----------
Işığı söndürdüm.
Önce debriyaj kolunun oradaki söketleri söküp temizledim, ardından kolun ittiği kütüğü wd 40 ladım, o arada farkettim ki benim debriyaj kolunda çok boşluk var, belkide kol o kütüğü tam itmiyordu. Boşluğu aldım. Sonra kontaktan resetleme işlemi yaptım, 1 saat kadar sonra çalıştırdım ve arıza ışığı yanmıyordu.
Yardımcı olan arkadaşlara teşekkürler, tekerinize taş değmesin.
Şu an bu konu içerisinde 37 kullanıcı var. (0 üye ve 37 misafir)