Mondial Rx3 Enduro Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı
Reklamlar
-
17 Aralık 2018, 19:34
#6061
Merakla sonucu beklemekteyiz...
Reklamlar
-
17 Aralık 2018, 20:36
#6062
Kazım TOKMAK adlı üyeden alıntı
Günaydın abilerim, Cumartesi motoru bakıma bıraktım. Subap ayarı da yapılacak genel bakımı da yapılacak. Abi senin şu sentil çakına bi bakim dedim. İzeltaşın standart sentil çakısı 0,05 - 0,10- 0,15-0,20 diye gidenlerden. Abi bize 0,06 - 0,08 lazım dedim. Yav sen çok noktalı virgüllü konuşuyon ben öyle anlamam sen bırak ben onu hallederim dedi.
) Çekirdekten yetişme usta. Tabii ki her motorumda olduğu gibi güvenip bıraktım. Çıkarken bi isteğin var mı dedim. ''Sabır'' dedi. Çünkü biliyorum ki motorun işini 1 haftadan önce bitirmez.
Bakalım artık bir süre otobüsle devam
)
inşallah ayar tutturabilirler
Bitmeyen tutkudur,özgürlüktür,her piston vuruşunda yürekte artan Aşk'tır motosiklet...
-
18 Aralık 2018, 10:33
#6063
Mertcan39 adlı üyeden alıntı
inşallah ayar tutturabilirler
inşallah valla ben de ne olacağını bilmiyorum Ali express ten sipariş vermiştim sentil çakısı ama daha yeni sipariş geçtim gelmesine nerden baksan 20 gün var. Türkiyede de varmış N11 de 29 liraymış kargo dahil. Bileydim direkt türkiyeden verirdim. BGS filler çakısı diye geçiyor. Dün ustaya tekrar yazdım abi emme subabı için jilet tam oturuyormuş diye. En azından 0,05 olmuş olur. çünkü tölerans emme için 0,04-0,06 arasıymış
-
18 Aralık 2018, 11:40
#6064
Kazım TOKMAK adlı üyeden alıntı
inşallah valla ben de ne olacağını bilmiyorum
Ali express ten sipariş vermiştim sentil çakısı ama daha yeni sipariş geçtim gelmesine nerden baksan 20 gün var. Türkiyede de varmış N11 de 29 liraymış kargo dahil. Bileydim direkt türkiyeden verirdim. BGS filler çakısı diye geçiyor. Dün ustaya tekrar yazdım abi emme subabı için jilet tam oturuyormuş diye. En azından 0,05 olmuş olur. çünkü tölerans emme için 0,04-0,06 arasıymış
çok iyi bari emme düzgün olur
Bitmeyen tutkudur,özgürlüktür,her piston vuruşunda yürekte artan Aşk'tır motosiklet...
-
20 Aralık 2018, 17:21
#6065
Kazım TOKMAK adlı üyeden alıntı
inşallah valla ben de ne olacağını bilmiyorum
Ali express ten sipariş vermiştim sentil çakısı ama daha yeni sipariş geçtim gelmesine nerden baksan 20 gün var. Türkiyede de varmış N11 de 29 liraymış kargo dahil. Bileydim direkt türkiyeden verirdim. BGS filler çakısı diye geçiyor. Dün ustaya tekrar yazdım abi emme subabı için jilet tam oturuyormuş diye. En azından 0,05 olmuş olur. çünkü tölerans emme için 0,04-0,06 arasıymış
Kazım, izeltaşın 002-035" sentil çakısı var. inç dediğine bakma metrik karşılkları da var. 0,05 den başlıyor.0,08-0,10-0,13 diye gidiyor.
Ustan işleme başladı ise yapacak bir şey yok. ancak Ankara gibi bir yerde uygun sentillere ulaşabileceğini düşünüyorum.
kolay gelsin
-
20 Aralık 2018, 19:04
#6066
arkadaşlar bugün 90 bindeki driftime bindimde bizim evoların vitesler takır tukur geçtiğini farkettim debriyaj ayarım düzgün manette 1-2mm boşluk var
-
21 Aralık 2018, 10:41
#6067
U uR adlı üyeden alıntı
Kazım, izeltaşın 002-035" sentil çakısı var. inç dediğine bakma metrik karşılkları da var. 0,05 den başlıyor.0,08-0,10-0,13 diye gidiyor.
Ustan işleme başladı ise yapacak bir şey yok. ancak Ankara gibi bir yerde uygun sentillere ulaşabileceğini düşünüyorum.
kolay gelsin
Cümleten hayırlı cumalar
başlamıştır çoktan abi, başlamadıysa bile öyle noktalı virgüllü sentil çakılarıyla uğraşamam ben dedi Bakalım kısmet
---------- Mesajlar birleştirildi - 10:41 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:38 ----------
Mertcan39 adlı üyeden alıntı
arkadaşlar bugün 90 bindeki driftime bindimde bizim evoların vitesler takır tukur geçtiğini farkettim debriyaj ayarım düzgün manette 1-2mm boşluk var
bizim rx3 lerin vitesler genelde öyle geçiyor. Debriyaj manetinde 3-4 mm boşluk bende de var hatta her vites değiştirişimde takıntı olmuş debriyaj manetini ileri itiyorum. Bunun için debriyaj telinin motora bağlandığı yere plastik körüğün oraya küçük bir yay takıyorlar bildiğim kadarıyla
Aşağıda anlatmaya çalıştığım yerin yaysız resmi var .
-
21 Aralık 2018, 10:52
#6068
Kazım TOKMAK adlı üyeden alıntı
Cümleten hayırlı cumalar
başlamıştır çoktan abi, başlamadıysa bile öyle noktalı virgüllü sentil çakılarıyla uğraşamam ben dedi
Bakalım kısmet
---------- Mesajlar birleştirildi - 10:41 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:38 ----------
bizim rx3 lerin vitesler genelde öyle geçiyor. Debriyaj manetinde 3-4 mm boşluk bende de var hatta her vites değiştirişimde takıntı olmuş debriyaj manetini ileri itiyorum. Bunun için debriyaj telinin motora bağlandığı yere plastik körüğün oraya küçük bir yay takıyorlar bildiğim kadarıyla
Aşağıda anlatmaya çalıştığım yerin yaysız resmi var .
https://i.hizliresim.com/oX97ER.jpg
ayar yapmak kolay aslında ama takır tukur geçmesi tuhaf vites atarken rahat geçiyor geçince küt ediyor geçen gün birine verdim motoru şanzıman elimde kalcak sandım diyor :D
Bitmeyen tutkudur,özgürlüktür,her piston vuruşunda yürekte artan Aşk'tır motosiklet...
-
21 Aralık 2018, 12:11
#6069
usta eğer harbi ustaysa karışma işine o işini bilir.. biz arkadaşın piaggio x9 komple revize ye sokmuşduk bizim ustanın kafasının etini yedik adam en sonunda 5 gün motora dokunmadı bile kapris yapdı ne oldu dedik sizi bekliyorum o kadar biliyorsunuzya gelin yapın dedi baklava aldık gittik gönlünü aldık..
-
21 Aralık 2018, 14:54
#6070
logaritma adlı üyeden alıntı
usta eğer harbi ustaysa karışma işine o işini bilir.. biz arkadaşın piaggio x9 komple revize ye sokmuşduk bizim ustanın kafasının etini yedik adam en sonunda 5 gün motora dokunmadı bile kapris yapdı
ne oldu dedik sizi bekliyorum o kadar biliyorsunuzya gelin yapın dedi baklava aldık gittik gönlünü aldık..
bildiğin sesli güldüm yaaa Baklava alıp ustanın gönlünü almaya gitmek... İşte böyle ustayı seviyorum yaaa. Tatlı kaprisler bunlar. Hem iş bilmeyen hemde suratı beş karış ustadan bin kat daha iyidir.
-
21 Aralık 2018, 16:16
#6071
Gerçekten iyi iş yapan, kafası çalışan eski ustalar var, lakin teknolojiyi ne kadar takip ettikleri soru işareti. Şahsen sentil kullanmayıp, ben elle gözle ayarlarım diyen ustaya da pek güvenemem. Çünkü çok hassas bir konu, debriyaj ayarı yapmaya benzemez bu iş.
-
22 Aralık 2018, 11:53
#6072
Metehan07-70 adlı üyeden alıntı
Gerçekten iyi iş yapan, kafası çalışan eski ustalar var, lakin teknolojiyi ne kadar takip ettikleri soru işareti. Şahsen sentil kullanmayıp, ben elle gözle ayarlarım diyen ustaya da pek güvenemem. Çünkü çok hassas bir konu, debriyaj ayarı yapmaya benzemez bu iş.
tabii ki herşeyin bir aleti var. Alet çalışır el övünür demişler. Ama eldeki imkansızlık, yeterli alet olmaması ve çevremde yeterli tecrübeye ve iş aşkına sahip olduğunu düşündüğüm başka usta olmaması bizi ustaya güvenmeye ve emanet etmeye mecbur kılıyor.
Açıkçası motorun bakımını yapabileceğim sıcak ve ışığı yeterli kapalı bir alan olsa ustaya bırakmaz, eğlene eğlene kendim yapardım. Ama bu aralar ne zamanım ne de bunu yapmaya yeterli alanım yok. Bu nedenle sebepler beni bu seçime, seçim de bu sonuca itti. İyi olmasını ummaktan başka yapacak bir şey yok.
-
24 Aralık 2018, 14:20
#6073
Evet abilerim kardeşlerim,
motoru ustadan aldım, bakımı yapıldı yağı değişti, emme subabının biri çok sıkıymış onu biraz gevşettim egzoz subabına dokunamadım bile oraya alet sokmam imkansız dedi.
Tahmin ettiğiniz gibi stop problemi devam ediyor.
Şimdi önerilerinizi bekliyorum. Oksijen sensörü hata vermiyor ama yine de almalı mıyım sizce? Ali express te 100 lira.
Fikirlerinizi bekliyorum.
Ayrıca yolda giderken sanki sağır gibi gidiyor motor, sanki biri arkadan çekiyormuş gibi,
Saygılar.
---------- Mesajlar birleştirildi - 14:20 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:29 ----------
verdim oksijen sensörü siparişini abicim, bakalım gelsin takalım görecez yine
-
24 Aralık 2018, 19:18
#6074
Kazım TOKMAK adlı üyeden alıntı
Evet abilerim kardeşlerim,
motoru ustadan aldım, bakımı yapıldı yağı değişti, emme subabının biri çok sıkıymış onu biraz gevşettim egzoz subabına dokunamadım bile oraya alet sokmam imkansız dedi.
Tahmin ettiğiniz gibi stop problemi devam ediyor.
Şimdi önerilerinizi bekliyorum. Oksijen sensörü hata vermiyor ama yine de almalı mıyım sizce? Ali express te 100 lira.
Fikirlerinizi bekliyorum.
Ayrıca yolda giderken sanki sağır gibi gidiyor motor, sanki biri arkadan çekiyormuş gibi,
Saygılar.
---------- Mesajlar birleştirildi - 14:20 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:29 ----------
verdim oksijen sensörü siparişini abicim, bakalım gelsin takalım görecez yine
hayda geçmiş olsun aslında egzoz daha kolay gibi emmeler zor üzüşdüm çözülmediğine
Bitmeyen tutkudur,özgürlüktür,her piston vuruşunda yürekte artan Aşk'tır motosiklet...
-
25 Aralık 2018, 09:17
#6075
Kazım TOKMAK adlı üyeden alıntı
Evet abilerim kardeşlerim,
motoru ustadan aldım, bakımı yapıldı yağı değişti, emme subabının biri çok sıkıymış onu biraz gevşettim egzoz subabına dokunamadım bile oraya alet sokmam imkansız dedi.
Tahmin ettiğiniz gibi stop problemi devam ediyor.
Şimdi önerilerinizi bekliyorum. Oksijen sensörü hata vermiyor ama yine de almalı mıyım sizce? Ali express te 100 lira.
Fikirlerinizi bekliyorum.
Ayrıca yolda giderken sanki sağır gibi gidiyor motor, sanki biri arkadan çekiyormuş gibi,
Saygılar.
---------- Mesajlar birleştirildi - 14:20 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:29 ----------
verdim oksijen sensörü siparişini abicim, bakalım gelsin takalım görecez yine
Esas egzoz subabını ayarlaması gerekiyordu, senin sorununu çözecek oydu. Subab ayarını düzgünce yapabilmek için, benzin deposunu sokmek gerekiyor. Uğraşmak istememiş anlaşılan. Zaten sentil ie yapmayacaksa ayarı, hicy yapmasın daha iyi.
-
25 Aralık 2018, 16:57
#6076
Zaten hem sentil cakisi hem oksijen sensoru siparisi verdim. Bi sekilde yapacaz Allahin izniyle bakalim.
---------- Mesajlar birleştirildi - 16:57 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:01 ----------
Sentil ayarı, gaz kelebeği temizliği hatta enjektör temizliği kendim yapmayı düşünüyorum oksijen sensörü işe yaramazsa. Karenajları ve koruma demirlerini sökmek çok gözümü korkutmuyorda açıkçası depoyu sökmek korkutuyor beni biraz, tek başıma olacağım için. Daha önce söken arkadaşlar tek başına depoyu sökmek konusunda fikir verirlerse çok mutlu olurum.
-
25 Aralık 2018, 19:06
#6077
Kazım TOKMAK adlı üyeden alıntı
Zaten hem sentil cakisi hem oksijen sensoru siparisi verdim. Bi sekilde yapacaz Allahin izniyle bakalim.
---------- Mesajlar birleştirildi - 16:57 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:01 ----------
Sentil ayarı, gaz kelebeği temizliği hatta enjektör temizliği kendim yapmayı düşünüyorum oksijen sensörü işe yaramazsa. Karenajları ve koruma demirlerini sökmek çok gözümü korkutmuyorda açıkçası depoyu sökmek korkutuyor beni biraz, tek başıma olacağım için. Daha önce söken arkadaşlar tek başına depoyu sökmek konusunda fikir verirlerse çok mutlu olurum.
seleyi söküyorsun deponun iki tane 10 yada 13 hatırlayamadım 2 tane vidası var deponun yanındaki karenajları söküyorsun deponun arkasından hafif kaldırıyorsun benzin hortumlarının soketleri var onları söküyorsun çok kolay
Bitmeyen tutkudur,özgürlüktür,her piston vuruşunda yürekte artan Aşk'tır motosiklet...
-
25 Aralık 2018, 19:25
#6078
Kazım, sönme sorununu halledememiş olmana üzüldüm.
Emme subaplarında farklılık varsa muhtemelen egzozlar da da vardır.
Depoyu sökerken benzini bir hortum yardımı ile bidona felan aktar. dolu depo ile çekeceğin zahmete değmez. sonra deponun sökümü basit. arkadaşın dediği gibi grenajları söktükten sonra depoyu sökmek için 2 adet 8 lik vida var. sonrasında vidaları söktüğün tarafa depoyu az biraz çekip ön tarafta tutan mandaldan kurtarıyorsun.
sonrasında depoyu ön taraftan kaldır. hortumların bağlandığı elamanlar ile birlikte resmini çek veya karşılıklarına kalem ile işaret koy. takarken karışıklık olmasın. benzin hortumları klipsli bastırıp çekiyorsun.
bu işlemlere benzin ikaz lambası yandıktan 15*20 km sonra başla. ışık yandıktan tek çizgide bile 5 litreden fazla benzin var depo içerisinde. yada büyük bir bidon ayarla...
Kolay gelsin
-
25 Aralık 2018, 23:52
#6079
Düzelmemesine üzüldüm.
Daha önce oksijen sensörünü çıkarmıştınız sanırım ama hala kabloya bağlıydı sensör.
http://youtu.be/Fl3aD1qJrEg
Bu linkte sensörün çalışma şekli anlatılmış. Acaba diyorum dışarıdan örneğimi tam alamıyor.
Birde motosiklette oksijen sensörü bypass etme ve hacklama videoları var youtubeda.
Dün gece bende bir kez oldu. Motoru yeni çalıştırmıştım. Isıtmadan hareket ettim 500 metre sonra stop etti. Bir daha yapmadı.
Cumartesi çatalca taraflarındaydım, oldukça soğuktu oralar. 150 km toplam olmak üzere yol yaptım hiç stop etmedi. Ama motoru hep ısıtıp çıktım yola.
-
25 Aralık 2018, 23:59
#6080
Arkadaşlar merhaba herkese.
2018 model Abs li bir rx3 evo var. 2500 km lerde 16500 tl.
2016 model 1500 km de rx3i evo var 12000 tl. Sizce hangisi mantıklı.
Ama 12000 tl olan motosiklet 700km uzakta bana. Abs li olan ise 30km uzakta.
Hangisini almak daha mantıklı sizce. Birde sormak istediğim abs li modellerde ki tek fark Abs olmasi misir? Sanirim yakit tüketimi aynıdır . abs li evo hakkında kullanıcı yorumu bulamadim.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 23 kullanıcı var. (0 üye ve 23 misafir)