Hata kodunu defalarca saydım fakat aynı kodu (yüksek voltaj) tekrarlıyor. Oksijen sensörüyle nasıl bi bağlantısı olabilir ki yüksek voltajın? Sensörü söküp temizlemeyi denesek acaba işe yarar mı?
Hata kodunu defalarca saydım fakat aynı kodu (yüksek voltaj) tekrarlıyor. Oksijen sensörüyle nasıl bi bağlantısı olabilir ki yüksek voltajın? Sensörü söküp temizlemeyi denesek acaba işe yarar mı?
bana kalırsa şu aküye bir daha bak derim.. eski 14 amperlik akü ölmüş olabilir ışığı ondan yakıyor olabilir sen 9 amp lik akü takınca bu seferde yeni akünün amperi sisteme yeterli güç vermiyor olabilir aklıma bu geldi şimdi ..
Yeni aküyü takmadan önce 12v 7ah lik eski bir aküyü deneme amacıyla kullandım. Bi kaç saat çalıştırdım ama arıza ışığı yanmadı. Bu gerekçeyle yeni akü aldım.
Sevgili Logaritma , bir kaç gün önce daha başka bir sayfa açılmıştı rx3s ile ilgili. Hatta sen de
görüntünün GS 1200 den bire bir kopyalandığını aktarmıştın. Benim net kullanmadaki beceriksizliğimden
M.T. deki rx3s yeni sayfasına ulaşamıyorum. Help me please. İstersen o sayfaya biraz bişeyler karala .
Selamlarla.
---------- Mesajlar birleştirildi - 03:33 ---------- bir önceki mesaj zamanı 03:07 ----------
Logaritma buldum bu site 296 sayfa 5918 ve devamı imiş.
pakistanda satışa sunulmuş RX3S 650 000 Pakistan Rupisi (PKR) Yani 25,935 TL. 26 bin de işte sen buna düz hesap
http://sigmamotorsports.com.pk/listings/zongshen-250cc/
Üstat yanlış anlaşılma olmuş...
yüksek voltaj uyarısından sonra o2 sensor arızası verdi. Başka bir deyiş ile o2 sensörümün arızalanma sebebi sistemdeki yüksek voltajdı.
Uyarı kodu 0132 (o2 sensor circuit high voltage)
şimdi notlarıma bakıyorum da akü öldüğünde 0562 arıza kodu da vermiş makine (sistem gerilimi düşük).
yani aynı zamanda hem yüksek voltaj hemde düşük voltaj uyarısı vermiş.
akü ölmese ve ben değiştirmesem sorunun ne kaynağını nede çözümünü bulamayacaktım.
Aküyü ben de değiştirdim. Arıza ışığı bahsettiğiniz gibi kafasına göre yanıp sönüyor. Şuan marşa bastım akünün şarjı bitmiş. Takviyeyle çalıştırıp şarj ettim. Gerçekten sıkıntılı bi süreç.
https://www.youtube.com/watch?v=yFtMREBPwMQ&feature=share
Yenilenmek ve gelişmek güzel.. bir de alacak güç olsa..
rx3 ile rx3s birebir sanırım aynı kasaya sahip sadece rx3s in deposu ve in farı farklı. aslında rx3s deki depo rx3 e takılsa menzil baya bir uzar faydalı bir şey.. daha az ikmal yaparsın.
Herkese merhaba arkadaşlar
Kandiliniz mübarek olsun
Benim stop etme sorunu iyice arttı bu aralar. Sabah ilk çalıştırışta normal tek marşta tertemiz alıyor. Motor sıcaklığı tek diş oluncaya kadar bekliyorum. Bu arada devir 1500 e düşüyor. Sonra yavaş yavaş gidersen sorun yok. Rölantide de stop etmiyor. Sonra doğal olarak hızlanıyorum. devir 5 - 6 bine geliyor vites yükseltiyorum geldik mi 2. vitese ? Tamaaaam evden çıktık yaklaşık 600 metre düz gittik ve kavşağa geldik sağa dönmemiz lazım tabi solu kontrol etmek için duruyoruz veee stop. Sonra sağa yanaş tepine tepine. Marşa bas bas bas yok almıyor. Sonra motor elektriğini kırmızı düğmeden kes, kontağı kapat 10 saniye bekle kontağı aç kırmızı düğmeyi aç ve bas marşa hırrr diye alıyor. Sonra devam et 500 metre ileride ikinci ışıklar var. Oraya doğru yönel 1. vites tamam 2. vitese çık sonra ışıklara gel, çek debriyaj kolunu. Hooooop rölanti 4 - 3 - 2 -1 - 0 ohhh tertemiz bir stop daha. Allahım yolun ortasındayım nolur trafik şimdi açılmasın çünkü motoru yeniden çalıştırabilmek için kontağı kapatıp 10 saniye beklemem lazım... Sonra tekrar çalıştır, devam. 1 2 3 4 vitesler tertemiz. 700 metre ileride bir ışık daha var. Dur. Ve eminim ki bu sefer stop etmeyecek. Ve etmiyor. 11 km boyunca hiç bir ışıkta bir daha stop etmiyor. Çünkü her sabah aynı sorunla işe gidiyorum. Ve 100 km de 4,9 litre yakıyorum. Oksijen sensörü almalı mıyım? Yoksa önce subap ayarı yaptırıp buji değiştirip (şu anda CPR8EA9 var üzerinde) bakımını yaptırıp yine geçmezse mi almalıyım. Bana bi fikir verirseniz çooook sevinirim.
şu yukarda arkadaşın verdiği videoyu izle derim orda yetkili eski lerde stop etme sorunu vardı biz ona yeni yazılım yaptırdık geçdi diyor.. bence sen yeni yazılım attırt önce yoksa..
rx3 sorun sibob ayarı imiş bir arkadaş demişdi banada sağolsun... sibob ayarından stop ediyormuş.
benimde bildiğim rx3 dışında bir motor belli başlı bir kaç unsurdan stop eder.. boğaz kelebeği, akü,buji, sibob ayarı, varsa oksijen sensörü.. %99 bunlardan biridir stop nedeni..
arkadaşımda yazdan beri bmw var, tüm memleketi geziyor, uzun yol yapıyor, geçen yıkarken bmw yazısı söküldü altından eşek kadar mondial yazısı çıktı.
huhaha ulan bu bmw değil miydi diye güldüm fakir bmw si diye dalga geçtim ama eve gidince düşünüp pişman oldum.
çünkü herif bununlar dünyaları gezdi tek arıza vermedi, oldukça da rahatmış.
Bir iki sayfa öncesinde uzun uzun bir yazım var...
motosikletimde aynı sorunlar aynı şekli ile vardı... hatta okurken benim motor dedim...
Ben bayağı bir kurcaladım motoru. sonuç itibari ile sorun kalmadı.
Ancak ben buji değiştikten sonra denemediğime pişmanım. Bendeki makinede CR8E buji vardı. CR7E ile değiştirdim. İkisi arasındaki fark birinin soğuk birinin sıcak çalışması (tam ifade edememiş olabilirim)
Bizim makinede ısınınca teklemiyor. Acaba!!??
Ben derim ki bujiyi NGK CR7E buji ile değiş.
Sorun çözülmez ise hava emiş sensörünü söktür ve temizlet.
O2 sensörünü temizlet
Yine sorun devam ediyor ise subap ayarlarını 0,07-0,08 emme, 0,09 - 0,10 egzoz şeklide ayar çek.
sentil bulamaz isen izeltaşın sentil takımında 0,08 ve 0,10 var.
Hocam bu motorun bujisinin NGK'da karşılığı CR7 ile başlayan bir seriydi hatırladığım kadarıyla. Ancak taktığınız buji kesinlikle değil onu biliyorum. Eğer çıkan Denso bujiniz duruyorsa karşılaştırma yapabilirsiniz. Çıkan buji sıcak buji diye tabir ettiğimiz buji. O yüzden bujiyi kesinlikle değiştirin derim ben.
---------- Mesajlar birleştirildi - 11:31 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:26 ----------
Arkadaşlar benim evo 2015 model ve şuan 37.500 km'de. Ancak yakıtı kesinlikle 100 km de 4.5 lt.'nin altına indiremiyorum. Bu motor için fazla değil mi? Daha fazla düşürebilen var mı?
Bir de 0850 arıza kodu veriyor. Bir kere verdi söndürdüm şimdi ikinci kez yaktı. Arızanın karşılığı da nette araştırdığım kadarıyla park/netural switch circuit yani boş devresinde arıza. Ancak motor bütün viteslere geçiyor ve gösterge de okuyor. Bu sorunu yaşayan oldu mu?
Bir de kesinlikle rahatsız olduğum bir konu da bazen ya benzin püskürtmüyor ya da ateşleme gecikiyor motor hızlanırken bir kesiliyor 1 sn'liğine sonradan topluyor.
Bu iki sorunla ilgili neler önerirsiniz?
Çok kıymetli Bulancaklı adaşım 100 km de 4.5 litre eğer şehir dışı kullanım ise çok çok fazla. Amma şehir içi tüketim ise ve hele de Karadeniz yayla
yolları gibi dağlık arazide ise normal olarak değerlendirilebilir. Selamlarla.
Öncelikle soruma cevap veren Başta Ali abi olmak üzere herkese teşekkür ederim. Anlaşıldı ki buji değişecek başka çaresi yok. Zaten bakım zamanı geldi baktık olmuyor Sentesini de ayarlatırız baktık o da olmuyor bağlatırız cihaza yaaprız yaa bi şekilde Allahın izniyle
RX3 ün arıza kodlarında 0850 göremedim ben ama bu aralar akü ile oynadıysan eğer akünün eksi kutbuna bi bak istersen başka araçlardan baktım Park/Nötr anahtarı giriş devresi diyor. Bişey kaybetmezsin akü kutup başını sök geri tak sıkıca bakalım hatta sökmüşken hazır 15 dakika bekle de bari makine kendini bi toplasın.
---------- Mesajlar birleştirildi - 13:51 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:33 ----------
Gözünü seveyim Ali abim neresi normal bunun NC750 X ile aynı yakıyoz yaa
kullanıcı tabanlı yakıt verileri bu şekilde
https://www.yakittuketimi.net/honda-nc-750x/
https://www.yakittuketimi.net/mondial-rx3i-evo/
250 lik gidiyoz 750 lik yakıyoz 1200 lük görünüyoz
Ahanda RX3 ün özeti bu
nc 750 de çok çok abartılıyor sürmeyenler genelde youtube daki vloggerların testlerine bakıyor ama çoğu test edenler motor sahipleri olduğu için yada sponsor olayları var kimse yoğurdum ekşi demiyor.. şu yakıt işide motoru sürmeyene ekonomik evet ama motoru sürene yaktırıyor hemde güzel yaktırıyor..
Bana piyasada lafı sözü geçicek sözüne muteber ediceğim az insanlardan biridir fuat abi bu sektörde.. onun testleri gayet tarafsız ve sadedir onun ekip olarak tüm kadro nc750 ve tracer karşılaştırması var izlemenizi öneririm .. piyasadaki en tarafsız bence şahsi fikrim nc750 testidir..
https://www.youtube.com/watch?v=njMdxOCALR0
Rx3 ümde yok nc750 imde yok nc sürdüm rx sürmedim tek diyiceğim nc yi 250 gibi sürüp 250 lik gibi gidereniz sizin motorlarınız ne yakıyor bilmem ama çok rahat 3.5 leri görebilirsiniz yok hakkını alırım derseniz 750 lik gibi yakarsınız ..
Nc ile aynı yakması normaldir. Nc bildiğim kadarı ile max.6500 çeviren bir alet, bizimki ile kıyaslamak yanlış olabilir. Tüm torkunu alt devirlerde veren bir alet. Hatta uzun yolda bizimkinden az bile yakar.
Benim yakıt şehiriçi 4 te takıldı. Ne eksik ne fazla. Alıştık artık.
şehir içi 4 litre 250c.c lik 160 kiloluk bir motor için normal şehir içi.. sanırım motoru hafifletme çalışması yapılsa yakıtta düşer..
Şu an bu konu içerisinde 2 kullanıcı var. (0 üye ve 2 misafir)