Mondial Rx3 Enduro Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı
Reklamlar
-
10 Kasım 2018, 21:08
#5921
RoDida adlı üyeden alıntı
Hiç.kurcalama hocam benimde öyle eğer onun altına inerse o zman sorun var demektir bu motorun yapısı bu bnde kaç kere fulledim hep minde kalıyo hatta ya yemeyelim motpru bi bakıyım suyuna dedim 1gün hiç çalıştırmamıştım bakım yapıyım dedim aöktüm radyatör full ee antifriz burdaysa nasıl olur dedim ama problem yok bnun yapısı bu
evet ben de anladım artık teşekkürler
Bitmeyen tutkudur,özgürlüktür,her piston vuruşunda yürekte artan Aşk'tır motosiklet...
Reklamlar
-
10 Kasım 2018, 21:18
#5922
Mertcan39 adlı üyeden alıntı
evet ben de anladım artık teşekkürler
Rica ederim bu arada toprağızda bende kıyıköylüyüm
-
10 Kasım 2018, 21:27
#5923
Bitmeyen tutkudur,özgürlüktür,her piston vuruşunda yürekte artan Aşk'tır motosiklet...
-
10 Kasım 2018, 22:15
#5924
Mertcan39 adlı üyeden alıntı
Üst kapaktaki yağ kaçağı için komple motor söküldü nasıl bir tadarım yaptıllarsa üst kapakla şasi arasında 1 cm mesafe var kapağı alamıyoruz :(
https://i.hizliresim.com/r5B58P.jpg
https://i.hizliresim.com/jgPgVD.jpg
---------- Mesajlar birleştirildi - 21:27 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:26 ----------
tanıştığıma memnun oldum birgün yüzyüzede görüşürüz inşallah
Kaç km'de motosikletin , komple ciğerini sökmüşsünüz!!!...
-
10 Kasım 2018, 22:42
#5925
Bende memnun oldum inş hocam
-
10 Kasım 2018, 23:29
#5926
dyavol-77 adlı üyeden alıntı
Kaç km'de motosikletin , komple ciğerini sökmüşsünüz!!!...
5bin hararetle aıra gelen yağ kaçağım vardı sağolsun üat kapağı sökülmeyecek gibi tasarlamışlar şasi ile 1 cm pay var bloğu almak zorunda kaldık
Bitmeyen tutkudur,özgürlüktür,her piston vuruşunda yürekte artan Aşk'tır motosiklet...
-
10 Kasım 2018, 23:36
#5927
Mertcan39 adlı üyeden alıntı
5bin hararetle aıra gelen yağ kaçağım vardı sağolsun üat kapağı sökülmeyecek gibi tasarlamışlar şasi ile 1 cm pay var bloğu almak zorunda kaldık
vay arkadas o kadar ugras soy motoru..1cm icin..cidden adami deli eder..sacmaliktan baska birsey degil..servisten yolumuzu bulalim hesaplari olabilir..
Gecmis olsun.masraf ne yazdi?
-
10 Kasım 2018, 23:39
#5928
levend84 adlı üyeden alıntı
vay arkadas o kadar ugras soy motoru..1cm icin..cidden adami deli eder..sacmaliktan baska birsey degil..servisten yolumuzu bulalim hesaplari olabilir..
Gecmis olsun.masraf ne yazdi?
200 tl 1lt antriz dahil
Bitmeyen tutkudur,özgürlüktür,her piston vuruşunda yürekte artan Aşk'tır motosiklet...
-
12 Kasım 2018, 12:09
#5929
Mertcan39 adlı üyeden alıntı
200 tl 1lt antriz dahil
Senin motor 2018 di ve hala garantisi vardı bildiğim kadarı ile ??? Neden ödeme yapman gerektiğini analayamadım ben. Bu tür arızalar garantiden tamir edilmiyor mu ?
-
12 Kasım 2018, 19:12
#5930
Kazım TOKMAK adlı üyeden alıntı
Senin motor 2018 di ve hala garantisi vardı bildiğim kadarı ile ??? Neden ödeme yapman gerektiğini analayamadım ben. Bu tür arızalar garantiden tamir edilmiyor mu ?
conta garantiye girmiyormuş malesef
Bitmeyen tutkudur,özgürlüktür,her piston vuruşunda yürekte artan Aşk'tır motosiklet...
-
12 Kasım 2018, 20:13
#5931
Mertcan39 adlı üyeden alıntı
sıfır motoru soymak indirmek insanın içi gider be
-
12 Kasım 2018, 21:08
#5932
Sadistic adlı üyeden alıntı
sıfır motoru soymak indirmek insanın içi gider be
gitti ama mecbur kaldık yağ kaçağını hiç sevmem az ama gövde batırıyor
Bitmeyen tutkudur,özgürlüktür,her piston vuruşunda yürekte artan Aşk'tır motosiklet...
-
12 Kasım 2018, 21:58
#5933
Mertcan39 adlı üyeden alıntı
gitti ama mecbur kaldık yağ kaçağını hiç sevmem az ama gövde batırıyor
neyse bununla geçmiş olsun allah kaza bela vermesin, ben de rx3i evo ve xtreme 250 enduro arasında gidip gelmekteyim
bulduğum rx3i ler hep 2015 model kronik sorunlu, 2018 absli modellerde bütçeyi aşıyor. xtreme 250 alacak gibiyim
-
12 Kasım 2018, 22:48
#5934
conta nasıl garantiden sayılmazmış onun kullanıcı hatası olabilicek bir yanı varmıki hata sayılmasın.. hakkını arasan garantiden yaparlardı aslında.. contanın kullanıcı hatası olmasına imkanı yok orası öyle vurup kırabiliceğin oynıyabiliceğin elle ulaşabiliceğin bir yer değil..
siz bile ulaşabilmek için komple motoru sökmüşsünüz.. bellki işçilik yada montaj hatası..
neyse sağlık olsun güle güle kullan..
işe iyi yanından bak motor sökülmüşken sende ustada motorun komple her yerini bağlantı noktalarını perçinlerini vidalarını elektrik hatlarını kontrol edin yanlış montajlanmış gevşek bir vida yada kablo bir şeyler varsa komple elden geçirin..
-
12 Kasım 2018, 22:53
#5935
Sevgili Efraim stop problemi hem 2015 hem 2016 da ikisinde birden az miktarda yaşandı. Bazen de, devirsiz kullanım + anlamayan servis elemanları , yanlış süpap ayarı , kirli benzin gibi hiç yapılmaması gereken hatalar yüzünden bu aletin ismi çıktı dokuza inmiyo sekize. Örneğin motorumu 3.5 senedir
18000 km de problemsiz kullanıyorum. Ama aynı sorunu ben de her an yaşayabileceğim konusunda hazırlıklıyım. Evo da doğru kanallara ulaşabildiğin müddetçe
her problemin çözülür. Gelelim contanın garanti dışı olmasına. Ben onu yalnız ve yalnız ticari bir ayıp olarak görürüm. O conta yerine doğru monte edilmediyse ya da malzeme hatalıysa bunda benim suçum günahım ne. 2018 model sıfır motosiklet alacam . Daha 3 ay geçmeden motorun sağından solundan yağ terlemesi olacak . Ve benden 200 lira para istenecek. Bana göre en hafif ifadeyle ticari ahlaka uymaz. Hatta antifrizin bile UMA tarafından karşılanması gerekir. Selamlarla.
-
13 Kasım 2018, 11:12
#5936
bursalıali adlı üyeden alıntı
Sevgili Efraim stop problemi hem 2015 hem 2016 da ikisinde birden az miktarda yaşandı. Bazen de, devirsiz kullanım + anlamayan servis elemanları , yanlış süpap ayarı , kirli benzin gibi hiç yapılmaması gereken hatalar yüzünden bu aletin ismi çıktı dokuza inmiyo sekize. Örneğin motorumu 3.5 senedir
18000 km de problemsiz kullanıyorum. Ama aynı sorunu ben de her an yaşayabileceğim konusunda hazırlıklıyım. Evo da doğru kanallara ulaşabildiğin müddetçe
her problemin çözülür. Gelelim contanın garanti dışı olmasına. Ben onu yalnız ve yalnız ticari bir ayıp olarak görürüm. O conta yerine doğru monte edilmediyse ya da malzeme hatalıysa bunda benim suçum günahım ne. 2018 model sıfır motosiklet alacam . Daha 3 ay geçmeden motorun sağından solundan yağ terlemesi olacak . Ve benden 200 lira para istenecek. Bana göre en hafif ifadeyle ticari ahlaka uymaz. Hatta antifrizin bile UMA tarafından karşılanması gerekir. Selamlarla.
Doğru söze ne denir... Ağzına sağlık Ali abimm. Ama buna hafif ifade falan kullanılmaz. Bunun adı bildiğin sahtekarlıktır. Sen benim motorumun kapak contası arızasını garantiden yapmayacaksan neyini yapacaksın acaba ? Afedersiniz ama ben bu motora dünyanın parasını vermişim. Yere düşürüp yada kaza yapıp kırmadığım sürece garanti süresi içinde her arızasını seve seve!! yapacaksın. Hatta ve hatta tüm malzemeleri (kapağı contayı vs vs ) yerine düzgün takmış bile olsan. Hatta ben o motorun sürekli redline çizgisini zorluyor bile olsam o motor arıza verdiği zaman yapacaksın. Çünkü motoru en zor şartlar altında çalışmaya göre tasarlamış olmalısın bu garantiyi oraya yazıyorsan. Ha bunu beceremiyor musun? O zaman garanti vermiyorum kardeşim motosikletimin motor kısmına de bana. 18 e satma 13 e sat. Biz de ona göre bunu göze alarak alalım.
-
15 Kasım 2018, 20:15
#5937
Öncelikle orijinal logoları karşılık beklemeden gönderen Rodida kardeşime teşekkürlerimi sunuyorum. Gerçekten contanın garanti dışı bırakılması hoş olmamış. Belki de bu fikir servisin işgüzarlığıdır. En büyük ve tek sorununuz bu olur umarım. Kazasız belasız güzel günlerde kullanın. Şimdi gelelim kendi sorunuma. Daha önce bahsetmiştim. Nurtopu gibi 0563 Sistem Yüksek Voltaj hata koduna sahibim. Fakat bu arıza ışığı sürekli yanmıyor. Tutarsız bir şekilde bazen yanıyor bazen sönüyor. Servise götürdüğümde şans eseri yanmadı. Servis uzun denemeler sonucunda da yanmadığını, cihaza bağlayıp hata kodunu görmediğini iddaa etti. Kontektör ve statörden ölçüm aldığını ve değerlerin normal aralıkta olduğunu söyledi. Neyse kullanmaya devam ettim ertesi gün yeniden arıza ışığı yandı. Eski sahibi orijinal aküyü değiştirip 14ah'lik bir akü taktırmış. Başka bi ustayla görüştüm(bajaj servisi) kesinlikle aküdendir denildi ve 9ah'lik bir akü aldım ve montajını kendim yaptım. Sonuç olarak ara ara yine hata kodu aldım. Akü değişimini yapmadan önce ölçüm aletiyle konjektör çıkışından ölçüm yaptım kendim. Voltaj farklı devirlerde sabit olarak 14V civarındaydı. Şimdi sorun aküden değil, konjektörden ya da statörden değil. Peki sorun neyden kaynaklanabilir? Bu arada orijinal donanım dışında motorda ekstra bir donanım bulunmamaktadır.
-
15 Kasım 2018, 20:51
#5938
p0563 dür elektrik kaçak kodu genelde statör yada akü kaynaklıdır ama ölçüm yaptırdım demişsin.. motorun önceki sahibi bir şey söküp takmışmı bir yerde bir kablo kesmişmi birde motoru sürerken böyle dere tarzı motoru bir yere sokmuşmu.. akü değişiminden sonra beyinden kodları sildirdinmi bazen geri çağırır kodları çünkü sistem sana hatırlatma amaçlı..
Eğer çözemessen bu iş motorisklet ustasının işi değildir iyi bir sanayide özellikle obd kodlarından anlayan bir elektrik ustası bul o bir kaçak kontrolü yapsın o anlar yakalar bir yerden .. kendi sisteme bilerek yüksek akım falan yollatır sınama yapar falan..
-
15 Kasım 2018, 21:09
#5939
Eski sahibinden 2800 kmde aldım motoru. Şuan 4500 kmde. Eski sahibin herhangi bir ekleme yaptığını sanmıyorum. Sorun yaklaşık 4000 kmde falan başladı. Daha öncesinde yoktu. Sanırım söyledikleriniz doğru. En iyisi iyi bir elektrik ustasına götürmek.
-
15 Kasım 2018, 21:52
#5940
mstf01 adlı üyeden alıntı
Öncelikle orijinal logoları karşılık beklemeden gönderen Rodida kardeşime teşekkürlerimi sunuyorum. Gerçekten contanın garanti dışı bırakılması hoş olmamış. Belki de bu fikir servisin işgüzarlığıdır. En büyük ve tek sorununuz bu olur umarım. Kazasız belasız güzel günlerde kullanın. Şimdi gelelim kendi sorunuma. Daha önce bahsetmiştim. Nurtopu gibi 0563 Sistem Yüksek Voltaj hata koduna sahibim. Fakat bu arıza ışığı sürekli yanmıyor. Tutarsız bir şekilde bazen yanıyor bazen sönüyor. Servise götürdüğümde şans eseri yanmadı. Servis uzun denemeler sonucunda da yanmadığını, cihaza bağlayıp hata kodunu görmediğini iddaa etti. Kontektör ve statörden ölçüm aldığını ve değerlerin normal aralıkta olduğunu söyledi. Neyse kullanmaya devam ettim ertesi gün yeniden arıza ışığı yandı. Eski sahibi orijinal aküyü değiştirip 14ah'lik bir akü taktırmış. Başka bi ustayla görüştüm(bajaj servisi) kesinlikle aküdendir denildi ve 9ah'lik bir akü aldım ve montajını kendim yaptım. Sonuç olarak ara ara yine hata kodu aldım. Akü değişimini yapmadan önce ölçüm aletiyle konjektör çıkışından ölçüm yaptım kendim. Voltaj farklı devirlerde sabit olarak 14V civarındaydı. Şimdi sorun aküden değil, konjektörden ya da statörden değil. Peki sorun neyden kaynaklanabilir? Bu arada orijinal donanım dışında motorda ekstra bir donanım bulunmamaktadır.
Daha önce bu sorunu bende yaşadım. önceki sayfalarda konu hakkında açıklama yapmıştım.
İlk önce sistem voltage high uyarısı verdi. bahsettiğiniz gibi sürekli yanmıyordu. hatta deneme amaçlı arıza ışığı yandığında motoru durdurup bir süre beklerdim. akabinde marş basınca 1-2 km boyunca bazen bütün gün arıza ışığı yakmazdı.
sonra o2 sersör arızası yanmaya başladı. o2 sersör arızası verip de değişen ender evolardan biri de benimkisidir. genelde stop sorunu ile alakalıdır.
1-2 aylık bir süre bu şekilde kullandım. sonrasında akü öldü. aküyü değiştirdikten sonra bir daha bu konuda sorun yaşamadım.
değişim yaptığım akü 12v 14 amp orbus jel akü. 14 amp dan kaynaklı herhangi bir sorun yaşamadım.
kolay gelsin.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 40 kullanıcı var. (0 üye ve 40 misafir)