Bu sabah motorum altımda yokken trafik çevirmesine girdim )
sabah ofisin camından bi baktım park halindeki tüm motorların başında trafik polisi...
eyvahhh kızılay merkezde park halinde duran motorlara ceza mı yazıyorlar yoksa???
benim motor biraz daha ilerideydi
koşa koşa motorun yanına gittim
bindiğim gibi ulusu turlayıp geldim (o zamana kadar giderler düşüncesi ile)
velhasıl gitmişler
Sonra merak ettim
Motoru uzağa park ettikten sonra elimde kask sallana sallana polislerin yanına gittim
Ben- Napıyonuz abi? Parktan ceza mı yazıyonuz?
Police - Yok bea kota verdiler şu kadar araç sorgula diye 10 motoru bir arada görünce tek kalemde bitirelim dedik )
Police - Senin plaka var mı?
Ben - Var abi
Police - Söylesene seni de sorgulayalım şuraya yazalımda bari kota dolsun
velhasıl yazdırdım gitti )
)
Kazım yine de ucuz atlatmışsın. Verilmiş sadakan varmış.
Vakit buldukça çekimlere devam...
2016 Mondial RX3İ EVO 250 CC
Arkadaşlar merhaba,
6000 km oldu makine. En son yazdığımdan bu yana bir durum raporu vereyim...
Sayfayı takip edenlerin bildiği üzere Stop etme sorunu sonrasında garantiden O2 sensörünü değiştirmiş ve bu sorundan kurtulmuştum.
2000 km lik süreç içerisinde;
- artık benim debriyaj tasından da ses geliyor.
- Radyatör Fan müşürü arıza verdi. sürekli fan açık geziyordum. garantiden değişti.
- arka firen lambası müşürü arıza verdi. arka fren lambası yanmıyordu. garantiden değişti.
- yaklaşık 500 km dir makine stop ediyor. O2 sensör soketini çıkartıp denedim stop etmeye devam etti. daha önce durmaya yakın debriyaj çekince stop ederdi. şimdi gazı kapatınca rolanti devri 1500 lere iniyor ve stop ediyor. ilk çalıştırmada motoru ısıtırken yine 1500 devire iniyor ancak motor stop etmiyor. sürüş esnasında durmam icap ettiğinde debriyaj ile birlikte gazı kapattığımda motor sönüyor. tam tespitini yapamasam da uzun sürüşlerden sonra aynı devirlerde stop etmiyor makine. kışa doğru beyni fabrikaya göndeririz o sırada da sübap ayarlarına bakarız diye planlamıştık servisim ile. ancak kışa kadar bu şekilde idare edebilir miyim bilmiyorum.
- yakıt tüketimim benim hiç bir zaman düşük olmadı. 100 km de 4,2-4,5 litreler civarında tüketimi olurdu. son bir aydır tüketim 100 km de 5,15 litre civarında. yakıt tüketimindeki artış stop etme problemi ile birlikte başladı.
-Kısa vadede hava akış sensörünü temizleteceğim. rölanti ayar vidası benim makinede sonuna kadar sıkılmıştı zaten. ısınınca 1600 devirde sabitlenirdi. Şimdi 1500 lere iniyor. Bu vidayı daha uzunu ile değiştirip rolantiyi biraz daha arttırmayı planlıyorum. Sübap ayarına girişirsek 0,07 - 0,10 yapmayı düşünüyorum. yapabilirsek 0,07 net. 0,10 biraz sıkı tarafta 09-10 arası bir noktada ayarlatacağım.
Gelişmeleri buradan aktarırım.
Kolay gelsin.
Ben de gecen sene tam da bu sebepten Rx3i XT660R ile takas etmistim. Yakiti 250cc ye gore bana gore fazlaydi. Simdi 660 lik motosikletle sehir icinde 5 litre yakiyorum. Hatta sabah olmasa da aksamlari Maslak-Levent trafiginde dur kalk gidiyorum. Su ana kadar gitmem dedigi yer de gormedim.
Asil sorunum su, gunde ise git gel 50 km yol yapiyorum, bir de ustune kopru parasi derken ayda 600 liraya yakin yol masrafim oluyor. Sirf bu yuzden 125-150 cc ye gecis yapabilirim. Hatta motosikletim de sahibinden ilanda.
Motoru aldığımdan beri ipone zincir yağı kullanıyordum bir kez mondoil zincir yağı denedim bir fark hissedemedim sıçrama vs de yok boşuna mı 2 kat vara veriyordum acaba
Mertcan Sen zincirini motosikletinden çıkardığın eski motor yağıyla yağlasan da o zincir bozulmadan görevini yapmaya devam edecektir. Yeter ki sen bu zinciri zamanında yağla , kurumasına müsaade etme. En çok yapacağı etrafa sıçrayan yağ kirliliği olur. Zincirlerinizi hangi yağ size en yakınsa onunla
yağlayın , belki daha kısa aralıklarla yağlamanız gerekebilir. Selamlarla.
Bitmeyen tutkudur,özgürlüktür,her piston vuruşunda yürekte artan Aşk'tır motosiklet...
valla Ali abi ben de çıkma motor yağıyla yağlıyorum. Eccik sağa sola sıçrıyor ama endurocunun şanındandır kir pasak deyip geçiyorum Kirlenmek güzeldir.
Ha bu arada benim stop etme problemi baya artmaya başladı özellikle sabahları (motoru ısıtmadan çıkmıyorum ama ) ilk 15 dakika her ışıkta bi cebelleşiyoruz bizim kocaoğlanın stop etme problemiyle. Sonra çözülüyor. Her sabah aşağı yukarı iki üç defa stop ediyor yolda durduğumda
arkadaşlar şu amortisör ayarını bana anlatabilecek biri var mı
Merhabalar, bir kaç sorum var. Bazıları sayfada konuşulmuş lakin tam cevaplar bulamadım.
-Bizim ön balatanın ölçüleri nedir? Ebc veya Brenta da uyan model hangisi bilen var mı?
-Zincir bakla sayısı kaç? (110 diyen var 118 diyen var)
-https://www.**********.com/CRF-250-L-On-Cam-2013-2018,PR-2637.html (gp kompozit) Bunun gibi bir ön cam takmayı düşünüyorum, delikler kolayda eğer kıvrımlar uymazsa kırmadan esnetip bizim camın şekline uydurabilmenin bir yöntemi var mı?
-Daha kaliteli (uyumlu) hava filtresi ne var?
Kazasız belasız sürüşler. (Ben fırtınadan 2 gündür binemedim).
Mertcan biz onu Bursaliali abiyle araştırdık
Slow ve fast ayarı var amortisörde
hem önde hem arkada tek olanda mantık aynı
Amortisörün sertlik veya yumuşaklığını ayarlamıyor
Amortisör yaylandığında geri yerine gelme hızını ayarlıyor.
Mesela gezi için süreceksen slow tarafa çeviriyorsun. tıs tıs gidiyor yavaş yavaş yaylanarak
spor süreceksen fast tarafa çeviriyorsun daha hızlı tepki veriyor
hepsi bu
Şu an bu konu içerisinde 2 kullanıcı var. (0 üye ve 2 misafir)