Mondial Rx3 Enduro Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı
Reklamlar
-
14 Eylül 2018, 19:56
#5761
Merhabalar arkadaşlar .
Foruma bayadir girmiyordum işlerden dolayi 1 ay önce 2016 model rx3 mu sattım boşluğa düştüm ilk sahibiydim.Şimdi diyeceksiniz sattın madem niye rx3 forumundasin motorunuzun değerini bilin demek için geldim .Ne uzun yolda ne kısa da üzme di beni umarım yeni sahibinide Üzmez .
Herkese iyi forumlar .
Saygılarımla.
Reklamlar
-
14 Eylül 2018, 23:44
#5762
rx3 adlı üyeden alıntı
Merhabalar arkadaşlar .
Foruma bayadir girmiyordum işlerden dolayi 1 ay önce 2016 model rx3 mu sattım boşluğa düştüm ilk sahibiydim.Şimdi diyeceksiniz sattın madem niye rx3 forumundasin motorunuzun değerini bilin demek için geldim .Ne uzun yolda ne kısa da üzme di beni umarım yeni sahibinide Üzmez .
Herkese iyi forumlar .
Saygılarımla.
Büyük geçmiş olsun, neden sattığını bilmiyoruz ama, keşke yerini doldurmadan satmasaydın. Ben her ne zaman satmaya niyetlendiysem de boşluğa düşeceğimi bildiğimden her zaman satmaktan vazgeçtim. Motora alıştıktan sonra, motorsuz kalınca insan nasıl bir boşluğa düştüğünü iyi anlıyor.. Hele ki bu çalkantılı dönemde motor satmak mantıklı bir şey mi o da tartışılır. Umarım tez zamanda daha iyilerini almak nasip olur ne deyim
MONDİAL MR VULTURE (2012-2016) // MONDİAL RX3İ EVO (2017-2019)
-
15 Eylül 2018, 01:07
#5763
Servislerin bilgisizliğiyle alakalı bi anekdot da ben paylaşmak istiyorum. Malum önceki sayfada kendimden ve sorunumdan bahsetmiştim. Kısaca tekrar değinmek gerekirse 2.el 2016 bi evo aldım kıymetli bir abimizden. 230 kmlik yol bize işkence oldu, motorun ve egzostun aşırı ısınmasından dolayı. Bursalıali abi, Bora abi ve Veyis hocamın(Ayrıca teşekkürlerimi sunuyorum) tecrübeleri doğrultusunda Adanada bi ustaya gittim. Sorunun subap ayarlarından olduğu aşikardı. Akşamdan bırakıp sabaha kadar iyice soğuduktan sonra subap ayarları yapıldı. Açılıp bakıldığında iki aynı cins subabın farklı ayarlarda olduğu görüldü. Demem o ki ustayım diye gezenlerin çoğu kendilerinden bile bihaber. Çok şükür sorunu hallettik. Subapla birlikte genel bakım da yapıldı(3500km). Bakımdan sonra motor tanınmaz haldeydi. Son hızda, torkta ve seste büyük değişimler oldu. Yardımını, tecrübesini paylaşan tüm büyüklerime saygılar sevgiler. Gün geçtikçe evoyu daha çok seviyorum.
-
15 Eylül 2018, 11:13
#5764
Adana İl Temsilcisi
rx3 kardeş,ben de RX3'ümü sattım ama hergün bu sayfayı takip ediyorum.sattım ama bende hala seviyorum EVO'yu.
mstf01kardeş,sorununun çözüldüğüne sevindim,emindim de.bizim yaptığımız iki teker sevdalılarının dayanışması.doğru ustaya düştüğünde hiçbirşeyin sorun olmayacağını bir kez daha gördük.güle güle kullan.
DÜNYADA ÖLÜMDEN BAŞKASI YALAN.
BORA KARAKAŞ (BEN)
KİMSEYE KİN DUYMAM,DÜŞMANIM KİNDİR BENİM.....YUNUS EMRE
-
15 Eylül 2018, 11:17
#5765
Çok teşekkür ederim abi. Cümlemiz kazasız belasız binelim inşallah.
-
15 Eylül 2018, 17:18
#5766
Bizim Adanalı Bora'nın yazdıklarının tamamının altına ben de imzamı atıyorum. Selamlarla.
-
17 Eylül 2018, 07:22
#5767
2 gün önce bakıma girdim motul 5100 10 50 koyduk yağ kaçağı için conta istendi
-
17 Eylül 2018, 10:08
#5768
-
17 Eylül 2018, 14:23
#5769
Diğer bakımda motul 7100 tam sentetik koymanı tavsiye ederim. çünkü 5100 yarı sentetik. İlk yağ değişiminden sonra 7100 tavsiye ediyorlar.
Selamlar,
---------- Mesajlar birleştirildi - 13:52 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:51 ----------
Mertcan39 adlı üyeden alıntı
2 gün önce bakıma girdim motul 5100 10 50 koyduk yağ kaçağı için conta istendi
Diğer bakımda motul 7100 tam sentetik koymanı tavsiye ederim. çünkü 5100 yarı sentetik. İlk yağ değişiminden sonra 7100 tavsiye ediyorlar.
Selamlar,
---------- Mesajlar birleştirildi - 14:14 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:52 ----------
Selamlar,
Geçenlerde Motorumun suyunu kontrol etmek için radyatör kapağını açtım. Ağız kısmındaki hafif kireçlenme dikkatimi çekti. Önceki sahibinin ne kullandığını bilemediğim için değiştirmeye karar verdim.
İnternetten Putoline Coolant NF -38 (1 lt.)soğutma sıvısı aldım ve kendim değiştirdim.
Daha önceki yağ değiştirme maceramdan sonra (vida vs.. kırmamak için) biraz çekinerek yaklaştım. Ancak hiç zorluk çekmeden eski sıvıyı tahliye edip değiştirdim.
Garanti bittiği için bakımlarımı kendim yapmayı tercih ediyorum. Eğer müsaitseniz ve zamanınız varsa tavsiye ederim.
Saygılar,
---------- Mesajlar birleştirildi - 14:23 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:14 ----------
Şimdi arka fren merkezini değiştirmem gerekiyor. Ancak internette sökümüyle ilgili bir video bulamadım.
Facebook paylaşımlarında benim yaşadığım sorunları yaşayan başka arkadaşlar olmuş (fren kilitlemesi vs..) orjinal parçayı değil aşağıda resmini göndereceğim fren merkezini kullandıklarını ve memnun olduklarını belirttiler.Hem fiyatı da ekonomik (46-tl)
Montaj konusunda fikir ve tavsiyelerinizi rica ederim.
Sevgiler
-
18 Eylül 2018, 11:18
#5770
-
18 Eylül 2018, 19:50
#5771
Kazım , önerin teorik olarak çok güzel . Amma ve lakin bendeniz ve dahi benim gibi 100 kilo üzeri arkadaşlarımız için biraz sıkıntılı bir durum.
-
18 Eylül 2018, 19:55
#5772
evet abi onu ben de dusundum bizim toto oraya sigmaz galiba
-
18 Eylül 2018, 19:59
#5773
bizim motora 40 50 yaş üstü aetçı almak sıkıntı ya hele böylr hiç binemezler çantadan ayaklarını atamıyorlar
-
19 Eylül 2018, 09:47
#5774
Merhabalar sayın antikor Motorumu satın almadan önce 1 aya yakın dışarda yatmıştı. Bunun sonucunda arka fren hidrolik pompası kitlenmişti. Ben de pas sökücü spreyler, komresör ve mengene yardımıyla pompayı açmayı biraz uzun uğraş da olsa başarmıştım. Tavsiyem orjinal pompayı ve merkezi kurtarmaya çalışmanızdır. Çünkü farklı kalitedeki merkezlerin ve pompaların farklı basınç değerleri vardır. Yani bizim ki gibi 180 kiloluk hayvanı(şaka amaçlıdır, hakaret amacı taşımaz durdurmakta yetersiz kalabilir. Hele ki linkini attığınız pompa 18 inch jant ölçüsü ve genelde 90-90-18 ve ya 100-110 taban ölçüsüne sahip lastikler için kullanılmaktadır. Bizim motorun arka jant ölçüsü ise bilindiği gibi 2015 ve öncesi için 15 inch , 2016 ve sonrası için 17 inch buna ek olarak da lastik ölçülerimiz 130 tabandır. Yani daha fazla sürtünme alanı bulunan bir lastik. Bunların göz önünde bulundurulması gerekir diye düşünüyorum.
Eğer değiştirmekte kararlıysanız da fren üst merkezinin sökümünü ben şöyle yapıyorum. Önce hidrolik hortumunun bağlantı civatasını gevşet. Sonra merkezi şaseye bağlayan civataları sök. Sonrasında merkez pompa ayağının bağlantısını sök. Sonra merkezi ayır. Öbür merkezin önce fren hortumunu monte et sonrasında şaseye vidala ve fren ayağına montajını yap. Sonra hidroliğini doldur. Bir kaç kez kuvvetlice pompala. Fren hava yaptığı için yumuşak olacaktır. Bunun için bir kaç kez pompalama işleminden sonra son pompada pedalı basılı tutarken hortum bağlantı civatasını hafif hafif hava çıkıncaya kadar gevşet. Hava çıkınca pedalı bırak. İşlemi havayı alana kadar devam ettir. Hidrolik sistemlerde genelde açılan yerin havasını almak yeterli olur. Ancak hava alırken sertçe pompalamayı ve de hava alırken pedalı ufak da olsa bırakmamaya dikkat et. Çünkü pompa az da olsa hareket edeceği için tekrar açılan yerden hava alacak ve de işlemi uzatacaktır.
Bu arada pompanın basıncıyla hava alırken hidrolik sıçramalarına karşı önleminizi de almayı unutmayın. Kolay gelsin.
-
19 Eylül 2018, 17:29
#5775
Ufak bi inceleme videosu çektim 🙂
2016 Mondial RX3İ EVO 250 CC
-
19 Eylül 2018, 21:37
#5776
Ali Çimen adlı üyeden alıntı
Merhabalar sayın
antikor Motorumu satın almadan önce 1 aya yakın dışarda yatmıştı. Bunun sonucunda arka fren hidrolik pompası kitlenmişti. Ben de pas sökücü spreyler, komresör ve mengene yardımıyla pompayı açmayı biraz uzun uğraş da olsa başarmıştım. Tavsiyem orjinal pompayı ve merkezi kurtarmaya çalışmanızdır. Çünkü farklı kalitedeki merkezlerin ve pompaların farklı basınç değerleri vardır. Yani bizim ki gibi 180 kiloluk hayvanı(şaka amaçlıdır, hakaret amacı taşımaz
durdurmakta yetersiz kalabilir. Hele ki linkini attığınız pompa 18 inch jant ölçüsü ve genelde 90-90-18 ve ya 100-110 taban ölçüsüne sahip lastikler için kullanılmaktadır. Bizim motorun arka jant ölçüsü ise bilindiği gibi 2015 ve öncesi için 15 inch , 2016 ve sonrası için 17 inch buna ek olarak da lastik ölçülerimiz 130 tabandır. Yani daha fazla sürtünme alanı bulunan bir lastik. Bunların göz önünde bulundurulması gerekir diye düşünüyorum.
Eğer değiştirmekte kararlıysanız da fren üst merkezinin sökümünü ben şöyle yapıyorum. Önce hidrolik hortumunun bağlantı civatasını gevşet. Sonra merkezi şaseye bağlayan civataları sök. Sonrasında merkez pompa ayağının bağlantısını sök. Sonra merkezi ayır. Öbür merkezin önce fren hortumunu monte et sonrasında şaseye vidala ve fren ayağına montajını yap. Sonra hidroliğini doldur. Bir kaç kez kuvvetlice pompala. Fren hava yaptığı için yumuşak olacaktır. Bunun için bir kaç kez pompalama işleminden sonra son pompada pedalı basılı tutarken hortum bağlantı civatasını hafif hafif hava çıkıncaya kadar gevşet. Hava çıkınca pedalı bırak. İşlemi havayı alana kadar devam ettir. Hidrolik sistemlerde genelde açılan yerin havasını almak yeterli olur. Ancak hava alırken sertçe pompalamayı ve de hava alırken pedalı ufak da olsa bırakmamaya dikkat et. Çünkü pompa az da olsa hareket edeceği için tekrar açılan yerden hava alacak ve de işlemi uzatacaktır.
Bu arada pompanın basıncıyla hava alırken hidrolik sıçramalarına karşı önleminizi de almayı unutmayın. Kolay gelsin.
Selamlar,
Fren merkezini değiştirdim.Parçayı uydurmak biraz uğraştırdı. İçindeki havayı almama rağmen tam performans alamadım.(uğraşmama rağmen arka teker kilitlenmedi )
İdare eder mi? eh işte! Bir süre bu şekilde kullanmayı düşünüyorum.
Eski fren merkezi berbat durumdaymış. içini söküp temizleyeceğim.Belki kurtulur.
Yardımlarınız için teşekkürler.
-
20 Eylül 2018, 05:23
#5777
Fren merkezini değiştirdim.Parçayı uydurmak biraz uğraştırdı. İçindeki havayı almama rağmen tam performans alamadım.(uğraşmama rağmen arka teker kilitlenmedi )
İdare eder mi? eh işte! Bir süre bu şekilde kullanmayı düşünüyorum.
Eski fren merkezi berbat durumdaymış. içini söküp temizleyeceğim.Belki kurtulur.
Yardımlarınız için teşekkürler.
Bir kaç sayfa önce bende paylaşmıştım ,benim arka fren merkezi aynı durumdaydı, bu ürünü almak üzereyken usta bir bakım yapalım dedi ve fren merkezini söküp komple bir güzel temizledi,şimdilik sorunsuz kullanmaya devam ediyorum,
BEnce eskisini bir güzel temizleyip yedeğe koy derim..
vesselam..
"Yolculuk bir fersahda olsa cehennemden bir parçadır" ..... seyyah pirimiz Evliya Çelebi
-
20 Eylül 2018, 07:41
#5778
Kazım TOKMAK adlı üyeden alıntı
Güle güle kullanın..Ama dikkat edin bizim buralarda çakarlardan polısler cezayı yazıyor
2016 Mondial RX3İ EVO 250 CC
-
20 Eylül 2018, 09:33
#5779
Çok teşekkür ederim erolkan abicim, Çakar sisleri aküden direkt kutup alıp sigorta ekleyerek bir anahtara bağladım. Polislerin olduğu bölgeye gelince kapatıyorum Bu sisleri takmaktaki amacım ciddi anlamda görüntü değil farkedilmek ve kaza olmadan önce önüne geçebilmek.
Polis bir taraftan, şuursuz araç sürücüleri bir taraftan. Ölmeden motora binebilmek için attığımız taklalara bak yaaa.
Herkese kazasız belasız sürüşler dilerim.
-
20 Eylül 2018, 19:20
#5780
Arkadaşlar merhaba öncelikle. Rx3 evo alma arifesindeyim. WhatsApp grubu var mı. Dahil olabilir miyim? Sormak istediğim ya da grubu takip ederek öğreneceklerim olacaktır. İyi akşamlar
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 28 kullanıcı var. (0 üye ve 28 misafir)