Benim bi kaç sorum olacak müsaadenizle. Motosikleti Mersin'den aldım. Adana'ya gelene kadar 240 km yol yaptım. Bi depo yakıt bitti, benzin ışığı yandı. Bana yakıt sarfiyatı fazla gibi geldi. Motor 3000 kmde. Diğer bi sorun sağ taraftaki radyatörden çok fazla sıcak hava geliyor. Rahatsız edecek seviyede. Yolun müsait bölümlerinde hız denemeleri yaptım. 135 km/s hızı bi türlü geçemedim. Ayrıca motoru boşta yüksek devirde çalıştırınca bi süre, egzost çok kızarıyor. Tabiri caizse nar gibi oluyor. Ayrıca zaman zaman devir dalgalanması oluyor. Çok fazla motosiklet tecrübem yok ama bu durumlar bana anormal geldi. Bi sorun veya bi kaç sorun olduğu aşikar. Nasıl bi yol haritası izlemem gerekir?
Sevgili Kazım ve Mustafa motorlarınızı ağız tadıyla kullanmanızı temenni ediyorum. Evoyu üreten Zongshen mühendisleri de bu aletin son hızını 120 km
olarak yazıyorlar . 170 kilo ve paraşüt etkisi yapan çantalarıyla öyle daha büyük süratler de beklemeyin. Evonuz deponuzdaki son 5 litreyi kullanmayın der. Çünkü o son 5 litre , benzin deponuzun içindeki enjeksiyon sisteminin soğutulması için vardır. Evonun deposu 15 litredir , ancak depo göstergesi
erken uyarı vermeye başladığı için siz 10 litre doldurduğunuzda depo full hale gelir. Mustafa, Adanalı nikli Bora beyin teli profilinde var. Bora eski
bir evo kullanıcısıdır. Her türlü motorla ilgili sorununda sana yardımcı olur. Naci63 nikli Naci bey hocamız da Bmw den gelen sıcaklık Evodan 3 kat fazla
diye anlatıyordu.
---------- Mesajlar birleştirildi - 02:35 ---------- bir önceki mesaj zamanı 02:30 ----------
Kazım bizler de seninle aynı seviyelerde yakıt kullanıyoruz.
Hayırlı olsun mustafa kardeşim. Teşekkür ederim Mertcan kardeşim Teşekkürler Bursalıali abi.
Yalnız abi ben yurtdışı ölçümlerine de yurtiçi ölçümlerine de baktım 3,50 - 4 arası yakıyorlar hadi agresif kullanım veya yüklü kullanım olsun 4,20 olsun abi ben yüksüz ve sakin kullanıyorum tek yüküm içinde anahtarlarım olan bir sırt çantam. 100 km de 5 litreye yaklaştı yakıt. Bu kadarı çok fazla geldi bana abi. Kronik sorun olmasın diye 2016 model aldım bu sensör arızalarından korktuğum için. Acaba korktuğum başıma mı geldi? Oksijen sensörü denen alet arıza yapınca bi uyarı ışığı falan oluyor mu? Yoksa sadece tahmin mi ediyoruz bozulduğunu? Birde motoru aldığımda tanıdığım bir özel servise bakım yaptırmıştım. Bujisi falan değişmişti acaba yanlış buji mi taktık? NGK cpr8ea-9 takıldı bujisi. Valla yetkili servise gitmeye de korkuyorum oksijen sensörünün 500 lira olduğunu gördüğüm için. Bir de bu ara led ampül sorunu baş gösterdi. Ön farda takılı olan led ampül ve bakım esnasında plakalık lambasına taktığımız led ampül pır pır etmeye başladı. Bu benim 3. motosikletim ve bunu alırkenki heyecanım ilk motorumdan bile fazlaydı ama yavaş yavaş bu tür şeyler heyecanımı öldürüyor. Hakkımızda hayırlısı olsun diyelim. Tekeriniz düz bassın.
Metehan abi benim motor aldığımda 10 bindeydi zaten. Şu an 11 binde 10bin bakımını ben yaptırdım. bakımı yaptıralı 2 hafta oldu. Oksijen sensöründe arıza olmuş olsa Ereğliden o kadar yükle ve öyle kötü hava şartlarında (yolda gördüğüm hortum haberlere çıkmış o derece felaketti yani) bu kadar az yakmazdı. Demek ki bakımda bişeyler ters oldu. Ben bujiden şüpheleniyorum. Biraz önce motorun yanına gidip şu kontağı üç kez açıp ikaz lambası yakıp söndürüp arıza kodu okuma olayını yapayım dedim hiç bişey yanmadı (arıza olmayabilir demek ki ) Büyük ihtimalle bujiden kaynaklı olduğunu düşünüyorum. Hatta bujiyi değiştirdiğimizde motosiklet yarım saat marş almadı. Sonra kendiliğinden düzeldi.
Mümkündür. Benim buji Ngk cr7e. Ben motorun bakımını ilk kendim yaptığımda, sağdaki büyük yağ filtresinin, servis bakımında ters takıldığını, alttaki tapanın önünde olması gereken conta veya pulun olmadığını, hava filtresine büyük ihtimalle bakılmadığını, ikaz etmeme rağmen (arka lastik zor dönüyordu başta)fren kaliperlerinin kontrol edilmediğini sökünce anladım. Ve düşündüm ben servise niçin bakım için 180-200 TL para vereyim? Son bakımı 80 TL ye kendim yaptım. (70 TL yağ,10 TL sprey,buji bir önceki bakımda değişmişti). Bir de anladığım kadarı ile acayip benzin kalitesi seçiyor alet. Ben aldım alalı mümkünse shell yoksa opet ten ve yine mümkün olduğunca aynı istasyondan almaya çalıştım, çok şükür şu ana dek hiç bir sıkıntı yaşamadım motor ile.
Haklısın abicim. Çünkü servis de dahil hiç kimse motorun özelliklerini bakımını ve yapılması gereken şeyleri biz kullanıcılar kadar araştırmıyor. Pek umursamıyorlar. Ama motoru bilgisayara bağlatmak ve varsa arıza tespiti yaptırmak için bir kez bile olsa yetkili servise gitmek zorundayım gibi görünüyor. En azından içim rahat eder. Ayrıca mondialin sitesinde Denso marka bir buji yazmışlar ve buji tahmin ettiğim kadarıyla NGK kadar kaliteli olmamasına rağmen fiyatı NGK nın iki katı. Çok eziyorlar abi biz motosiklet sürücülerini bu parça ve servis konusunda yaaa. Yazık bize valla yazık yaaa
Herkese çok teşekkür ederim abilerim. Hepimiz ağız tadıyla binelim umarım. Şimdi yoldan geldim 80-85 km kadar. Motoru durdurdum. Olduğu yerde çalışırken egzost yine kıpkırmızıydı. Satın aldığım ilk sahibi sente ayarlarını değiştirdiğini söylemişti. Motor şuan 3bin küsürlerde. 4bin bakımında bu sente olayından da bahsedeceğim. Umarım sorun düzelir.
2016 Rx3i mi alalı 2886 km oldu.Genel olarak;
Motorun gidiş,çekişi ve yakışı güzel
ilk kalkıştan 2500 devire kadar biraz cansız ama 2500 devırden sonra gayet ıyı hızlanıyor..
Yakış olarak şehırıçı 4-4.5lt arasında dolaşıyorum.Benzın ışığı yandıktan sonra 10lt benzın alıyor.Ben deponun 14lt olduguna pek ınanamıyorum..
Orjınal lastıklerle bence yol tutuşta sıkıntı yok.Sadece arka amortısor sert oldugu için çukurlarda bıraz sert vuruyor..
Motorun egzos sesı çok hoşuma gıdıyor..
Frenler sankı bıraz yetersiz gibi.Ama ona göre gidince sıkıntı olmuyor..
Yağ değişimi olarak kendı sıtesınde 2000 mılde bir yanı yaklaşıuk 3600km de değiştirin yazıyor ve yağ olarak ilk yağ değişiminden sonra 5/40 mobıl sentetık yağ önerıyor...
---------- Mesajlar birleştirildi - 09:47 ---------- bir önceki mesaj zamanı 09:42 ----------
2016 Mondial RX3İ EVO 250 CC
Herkese Merhaba,
Tekeriniz düz bassın.
2016 RX3 kullanıyorum ve bir yaşlı amca ve azcık sinir yüzünden olan kazam harici hiç bir sıkıntı yaşamadım. Benim sorum yeni 2018'lerden kardeşime aldık ve incelediğimizde bir fark su doldurma yeri hariç yok. Benim kafama takılan ABS setini yedek parça alıp taktırabilir miyim 2016 evo'ya. Deneyen oldumu bilmiyorum forumda göremedim. Servis kalitesi malum kardeşime 2016'larda kampana var olmaz diyen servis var bu arada.
Teşekkurler..Abs ye gerçekten ıhtıyac olacakmı ?Yurtdışı bı motor sıtesınde ızledıgım vıdeoda egıtmen abs li motorun hafıf arazı ve offroad duşunenler için kullanışlı olmayacagını anlatıyordu.Ama tabıkı asfaltta gayet faydalı ama sonuçta motora bınıyoruz ona göre dıkkatlı olmamız lazım...
2016 Mondial RX3İ EVO 250 CC
Merhaba,
Malesef TR şartları malum, daha bu sabah önüme kırmızıda geçen bi lavuk çıktı ön arka fren ile zor durdum ve arka teker kitlendi (Malesef bende halen orjinal lastik takılı daha değiştirmedim ama ömrü doluyor sene sonu veya sneye mecburen değişecek). Bu arada motorun yol kullanımı bende 80% on-road 20& off-road . Bu yüzden trafik magandaları kurbanı olmamak adına böyle bir arayıştayım. Japonlarda çok masraflı ve sıkıntılı olduğunu duymuştum ama RX3'ün her yerine rahat ulaşabiliyoruz sanki olur gibime geliyor.
Güncelleme,
Mondial müşteri hizmetleri ise ABS'nin üretim süreci başında araç üstünde konumlama ve bağlantıları yapıldığından yapılamaz diyor.
Ama ben hala konunun peşini bırakmayacağım.
---------- Mesajlar birleştirildi - 14:03 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:44 ----------
Merhaba Tekrar,
Internette buldum. Deneyeceğim sonucu bildiririm.
https://www.youtube.com/watch?v=LtrRjyp98mk
Selam arkadaşlar,
Topcase için şaseye bağlanan taşıyıcı demirler varmış. Kampa gideceğim ve mevcut şekliyle taşıma kapasitesi az olacaktır.
Nereden bulunur? Kim yapar? Istanbul içi yardımcı olabilecek var mı? Cumartesi halletmem gerekiyor.
Teşekkürler şimdiden yanıtlar için
Sevgili Elcise demir atını sağlıklarla kullanman dileklerimizle. Hoş geldin aramıza. Bence ; evoda kampana var abs olmaz diyen servisi açık açık, ayan
beyan ifşa etmen gerekir ki bizler de o adamın mahallesinden bile geçmeyelim. Veya Uma'ya haber verip ,adamın servis yetkisinin iptali ...
Sanırım evo hakkında bu güne kadar duyduğum en bilgisizce söylenmiş , beni hayretlere sevkeden hadise. Selamlarla.
---------- Mesajlar birleştirildi - 14:55 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:51 ----------
Motoruna abs için sonuçları bekliyoruz. bilgilendirirsen seviniriz. Yalnız rakam biraz okkalı gibi.
---------- Mesajlar birleştirildi - 15:36 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:55 ----------
Bu abs için 699 USD verdiğimizde , gümrük vergisi ne kadar oluyor ?
Merhaba,
Gümrük olarak şu şekilde üç kağıt yapılıyor aliexpress'te adamlara önce yazıyorsun lütfen hediye olarak gösterin diye (genelde 21$)bunu teyyit edince siparişi veriyorsun ve paket bu sayede takılmadan geçiyor. Bu arada giren malzeme mevzuata bağlı buna da bir bakmak gerek farklı tip malzeme beyanları ile takılmadan sokabilirsin. 699$ fazla ama şu anda belki, ama TR de TL olarak stok değeri olduğundan UMA'da daha uyguna alabilirim belki bakacağım artık.
---------- Mesajlar birleştirildi - 16:38 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:29 ----------
Merhaba,
Lütfen yükleme limitini unutma. Seninle beraber MAX 150 KG. Fren için önemli olacaktır.
Tbala için ise ben bunu buldum kısa bir arama ile daha uygun ve çantana göre iyisini bulursun sanırım;
https://www.motomax.com.tr/n-universal-canta-tablalari
Meseleyi anlamış değilim.kendi bağlantı demiri zaten yokmu tabla için?
Şu an bu konu içerisinde 4 kullanıcı var. (0 üye ve 4 misafir)