Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

Mondial Rx3 Enduro Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

    REKLAM ALANI
  1. #5721

    Üyelik
    25 Ekim 2004
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Artık Yok...
    bu yenilerde ön ve arkadaki iki abs de bosc mu markasını bilen varmı abs lerin..
    bursalıali bunu beğendi.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #5722

    Üyelik
    13 Mayıs 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Lifan 250B
    özelliklerde de değişiklikler var sanırım.. euro4, elektronik enjeksiyon, lastik inci 17 gibi...

  3. #5723
    srdrrr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Temmuz 2018
    Şehir
    Manisa
    Motosikleti
    Honda NC 750 X DCT
    Ben 0 km.de RX3 almak istiyordum.Sanırım RX1 e de bakacağım.Ama forumlara ve youtube a bakıyorum.Kullanan yok gibi.Ya da çok çok az.
    bursalıali bunu beğendi.

  4. #5724

    Üyelik
    07 Nisan 2013
    Şehir
    Kırklareli Babaeski
    Motosikleti
    Mh Drift 125>Rx3i Evo Abs
    Alıntı srdrrr adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ben 0 km.de RX3 almak istiyordum.Sanırım RX1 e de bakacağım.Ama forumlara ve youtube a bakıyorum.Kullanan yok gibi.Ya da çok çok az.
    rx1 o kasaya ağır geliyor
    bursalıali bunu beğendi.

  5. #5725
    srdrrr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Temmuz 2018
    Şehir
    Manisa
    Motosikleti
    Honda NC 750 X DCT
    Alıntı Mertcan39 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    rx1 o kasaya ağır geliyor
    Haklısınız bu aklıma gelmemişti.Demek ki bu sebepten piysa RX1 göremiyoruz.
    bursalıali bunu beğendi.

  6. #5726

    Üyelik
    07 Nisan 2013
    Şehir
    Kırklareli Babaeski
    Motosikleti
    Mh Drift 125>Rx3i Evo Abs
    Alıntı srdrrr adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Haklısınız bu aklıma gelmemişti.Demek ki bu sebepten piysa RX1 göremiyoruz.
    aynen bencede zaten yeni çıktı
    srdrrr ve bursalıali bunu beğendiler.

  7. #5727
    Metehan07-70 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Mart 2016
    Şehir
    Antalya
    Alıntı logaritma adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    bu makinelerde sanırım çinli enduro kafasıyla düşünmüşde 250c.c de neyine torka abanıcaksın 500 lük 600 lük makine değilki. bütün performansı ve gücü sürata doğru orantılı beygire vermeleri lazımdı..

    kaç kişinin ciddi bu tür endurolarla dağa taşa giriceğini düşünmüşlerki bunlardan güzel uzunyol asfalt endurosu olurmuş ama onuda tam becerememişler..

    buna halbuki hep dedim v twin çift silindir şöyle güzel 30 beygirlik bir motor takıcaklardı ilk geldiğinde ben bile gider alırdım.. en azından motor sorunsuz ve çok verimli performanslı çalışırdı.. çinlilerin v twinlerinde sorun sıkıntı olmuyor çok ve verimli yapıyorlar..

    Aslında ilk önce şu tabir düzeltilmeli; bakmayın siz Mondial in bu motor için enduro dediğine, bu motor touring dir, enduro ile hiç bir alakası yok.
    bursalıali bunu beğendi.

  8. #5728

    Üyelik
    25 Ekim 2004
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Artık Yok...
    kasa enduro o bir gerçek, üstündeki motor yüzünden sürüş tarzı touring desek daha doğru olur o zaman..
    bursalıali bunu beğendi.

  9. #5729
    bursalıali - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Aralık 2015
    Şehir
    Bursa Osmangazi
    Motosikleti
    mondial RX3İ EVO-Honda Falcon NX4- FYM 250
    Sanırım bu yüzden çift özellikli motor gibi bir isim takılmış.

  10. #5730

    Üyelik
    25 Ekim 2004
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Artık Yok...
    zaten türkiyede kaç kişi aldığı endurolarla dağa taşa giriyor insanların enduro almasının en büyük nedeni süprizlerle dolu ve bozuk türkiye yolları aynı mantık arabalardada var bir sürü arazi aracı jip satışı oluyorda kaçı o pahalı arazi araçlarıyla offroad yapıyor dağa taşa giriyor hepsi bozuk memleket yolları için alıyor o araçları..

    zaten anlarsınız enduro motorun lastiğine bakın üstünde onroad yani asfalt lastiği varsa o adam dağa taşa girmiyordur çoğuda %90 da onroad asfalt lastiği vardır zira offroad lastiği ilede asfaltta rahat gidemez..
    bursalıali bunu beğendi.

  11. #5731

    Üyelik
    20 Temmuz 2014
    Şehir
    Almanya/Isparta
    Motosikleti
    Mondial 180 Zone S & Mondial RT 100
    Alıntı bursalıali adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bir de senin motorun 2018 model.


    Mertcan arkadaş,motorunun 2018 model olduğunu bilmiyordum.hayirli uğurlu olsun.

    ABS fren sistemi ile alakalı tecrübe edinebildin mi henüz? Hiç kazık fren yaptın mı,?ABS i aktif test etme imkanı oldumu? Çok merak ediyorum doğrusu.

    Ayriten benzin ışığı yanmama konusu gerçek mi?
    bursalıali bunu beğendi.

  12. #5732

    Üyelik
    07 Nisan 2013
    Şehir
    Kırklareli Babaeski
    Motosikleti
    Mh Drift 125>Rx3i Evo Abs
    Alıntı gamalulu adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Mertcan arkadaş,motorunun 2018 model olduğunu bilmiyordum.hayirli uğurlu olsun.

    ABS fren sistemi ile alakalı tecrübe edinebildin mi henüz? Hiç kazık fren yaptın mı,?ABS i aktif test etme imkanı oldumu? Çok merak ediyorum doğrusu.

    Ayriten benzin ışığı yanmama konusu gerçek mi?
    teşekkür ederim yan tarafta benzin ışığı yerine abs ışığı koymuşlar ana göstergede yanıp sönme olayı var abs yi birden fazla test ettim 20 bin tl lik motor için gayet başarılı
    bursalıali bunu beğendi.

  13. #5733
    travel - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Temmuz 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Şu an yok.
    Iyi aksamlar arkadaslar,

    Evo kac km’de bir hangi yagi kullanmaliyiz?

    Tesekkurler ✋🏼
    bursalıali bunu beğendi.

  14. #5734
    efemontana - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Kasım 2016
    Şehir
    Muratpaşa,Antalya
    Motosikleti
    2018 Mondial Extreme Maxx 200
    Alıntı travel adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Iyi aksamlar arkadaslar,

    Evo kac km’de bir hangi yagi kullanmaliyiz?

    Tesekkurler ✋🏼
    Kitapçıkta 2000 kmde bir yağ değişimi öneriliyor ama yurtdışındaki evo kullanıcıları ve buradaki tecrübeli abilerimizin de savunduğu gibi 4000 km yağ değişimi için daha ideal.

    Sıcak iklimde yaşıyorsanız yazın 15/50 kışın 10/40 viskoziteli yağ koymanız gerekli. İstanbul'da 4 mevsim 10/40 koysanız sorun olmaz sanırım.

    Marka olarak benim tavsiyem motul 5100 serisi 10/40 fakat servislerde yüzde doksan castrol kullanılıyor.

    Her seferinde castrol koydurmuş bir kullanıcı olarak 1000 km sonra vites geçişlerinin kemikleştiğini söyleyebilirim. Motul kullananlar çok daha memnun.

    Dipnot: Garantiniz devam ediyorsa her 200 kmde bir servise gitmek zorundasınız aksi halde garantiniz biter. Ek olarak 250 km tolerans tanınmış yani 2250 kmyi geçmeden bakımlara gitmek gerekiyor.
    bursalıali bunu beğendi.

  15. #5735
    travel - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Temmuz 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Şu an yok.
    Alıntı efemontana adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Kitapçıkta 2000 kmde bir yağ değişimi öneriliyor ama yurtdışındaki evo kullanıcıları ve buradaki tecrübeli abilerimizin de savunduğu gibi 4000 km yağ değişimi için daha ideal.

    Sıcak iklimde yaşıyorsanız yazın 15/50 kışın 10/40 viskoziteli yağ koymanız gerekli. İstanbul'da 4 mevsim 10/40 koysanız sorun olmaz sanırım.

    Marka olarak benim tavsiyem motul 5100 serisi 10/40 fakat servislerde yüzde doksan castrol kullanılıyor.

    Her seferinde castrol koydurmuş bir kullanıcı olarak 1000 km sonra vites geçişlerinin kemikleştiğini söyleyebilirim. Motul kullananlar çok daha memnun.

    Dipnot: Garantiniz devam ediyorsa her 200 kmde bir servise gitmek zorundasınız aksi halde garantiniz biter. Ek olarak 250 km tolerans tanınmış yani 2250 kmyi geçmeden bakımlara gitmek gerekiyor.
    Cok tesekkurler verdiginiz bilgiler icin. Cok faydali oldu 👌🏼

    Peki zincir bakimi kac km’de bir yapilmali?
    bursalıali bunu beğendi.

  16. #5736
    bursalıali - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Aralık 2015
    Şehir
    Bursa Osmangazi
    Motosikleti
    mondial RX3İ EVO-Honda Falcon NX4- FYM 250
    Zincir bakımı aslında senin kullanma şartlarına göredir. Eğer motorunu kros motoru şartlarında kullanıyorsan, her 300 km de bir . Yaz mevsiminde tertemiz asfaltta kullanıyorsan 700-800 km ye kadar
    idare eder. Kışın ise her 500 km de yaglayıp , 1000 km de bir de zincirini tertemiz yaptıktan sonra
    tekrar yağlaman gerekir. Haydi kolay gelsin.

  17. #5737
    travel - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Temmuz 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Şu an yok.
    Alıntı bursalıali adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Zincir bakımı aslında senin kullanma şartlarına göredir. Eğer motorunu kros motoru şartlarında kullanıyorsan, her 300 km de bir . Yaz mevsiminde tertemiz asfaltta kullanıyorsan 700-800 km ye kadar
    idare eder. Kışın ise her 500 km de yaglayıp , 1000 km de bir de zincirini tertemiz yaptıktan sonra
    tekrar yağlaman gerekir. Haydi kolay gelsin.
    Hizir gibi yetistin yine Ali abi

    Cok tesekkurler 🙏🏼🙏🏼

  18. #5738

    Üyelik
    29 Ağustos 2018
    Şehir
    Bulancak/Giresun
    Motosikleti
    Mondial Rx3i evo
    Arkadaşlar öncelikle herkese merhaba. 2015 model Rx3i sahibi olarak bende aranıza katılıyorum.
    Motosiklet ile ilgili tecrübelerimden yola çıkarak size bir kaç bilgi de ben vermek istiyorum. Öncelikle motorum 34 bin km de. 1500 km dir bende.
    İlk farkettiklerim stop etme sorunu bende de var ancak sadece yokuş aşağı motoru kompresyona bindirdik mesela herhangi bir viteste o ara eğer debriyaja basarsak oluyor. Onun haricinde olmuyor. Bende bu sorunu aragazla çözüyorum. Onun haricinde 0031 arıza kodundan kaynaklı yani oksijen sensöründen kaynaklı arıza lambası yaktı. Sensörü defalarca söktüm taktım balata spreyi ve basınçlı hava ile temizledim ama fayda olmadı. Çalıştığım yerde( motosiklet bisiklet işi yapıyorum) cihaza bağlamak istediğimizde de bir türlü bağlayamadık. Yani cihaz bir türlü beyinle iletişime geçemedi. En sonunda gösterge panelinin içinden bir zırıltı geliyordu. Orayı söktüğümde devre kartının plastik aksama bağlantı vidalarının hafifçe gevşediğini farkettim sıkıştırdım montajını yaptım. Sonra bir baktım arıza ışığı sönmüş.
    Ek olarak motosikletin amortisör mesafesi çok kısa. Darbeyi sönümlemekte oldukça yetersiz kalıyor. Hatta arkadaki yolcu baya rahatsız oluyor. Geri tepme ayarını bir çok kez denedim en yavaş en hızlı orta ancak fark bile göremedim. Acaba yay değişimi yapılmış olsa yani 2-3 santim uzun ve biraz daha yumuşak bir yay olmuş olsa acaba nasıl olur? Kesinlikle denemekte fayda var bence. Bunun yanında zincir o kadar kötü durumdaki 50-90 km hızlarda resmen arka beşiği sallıyor hissediyorsunuz yani Bu motora zincir olarak hangi zinciri tavsiye edersiniz? 150 lira civarına 520 oringli zincir bulabilir miyim kaliteli olmak şartıyla?
    Son olarak motorda rahatsız olduğum bir durum da 4000 devire kadar motor neredeyse yürüyecek torku üretemiyor. Bu da sıkışık trafikte ve ya yokuş kalkışlarında sizin bolca yarım debriyaj yapmanıza sebep oluyor ki bu da balata ömrünü kısaltıyor. Bunun sebebi ise maksimum torku 7000 devirde vermesi ve kalkar kalkmaz 20 km ile gitmeye başlaması olarak görüyorum. Her ne kadar hız göstergesi hatalı da olsa en azından 10 km hızla bile rahatalıkla gidebilmeliydi. Bu neden önemli derseniz motosikletin zaten süspansiyonları oldukça sert. Bozuk yollarda her zaman 20-25 km hızla gidemiyorsunuz. Sırf bunun için acaba ön dişliyi 1 diş küçültsem mi acaba diye düşünmüyor değilim.
    bursalıali ve antikor bunu beğendiler.

  19. #5739

    Üyelik
    18 Ağustos 2018
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Rx3i evo (2016), xtreme max 200 (2018)
    Arkadaşlar merhaba ben de Konya Ereğli den 1 ay önce RX3 2016 model 10 bin km de bir kocaoğlan alarak aranıza katılmış bulunmaktayım. Belki de motorumun eski sahibi aranızdadır. Lastikler orjinal, ben de şu an bütçe sebebiyle değiştirmeyi düşünmüyorum. Günlük işe gidip gelirken kullanıyorum. Hafta sonu gezilerine çıkmayı çok istesem de 1 buçuk yaşında bir oğlumuz ve eşim de esnaf olduğundan dolayı bir yere kıpırdayamıyoruz. Motosikleti Konya Ereğliden otobüsle gidip aldık. Ankaraya eşim arkamda artçı olarak geldi. Ben 90+ eşim 80+ kilo. 400 km. yol 3,60 / 100 km civarı bir yakıt sarfiyatı ile geldik. Tabi bu değerler şehir içinde baya bi değişiyor 4 - 4,50 civarı düzeylere çıkabiliyor. Tek sorunum Ankarada aklı başında ve paragöz olmayan bir motosiklet servisi bulamamak. İncesuda Murat Usta var ama o da tek başına çalıştığı için çok yoğun oluyor. Ankarada yaşayan RX3 kullanıcısı arkadaşlar var ise tanışmak ve tecrübelerinden faydalanmak isterim. Bu arada yağ değişim bakımını yaptırdıktan sonraki topspeed denemelerim 126 km/h den öteye geçemedi. Normal mi bilemiyorum tabii henüz.

    Hepinize sağlıklı günler, kazasız sürüşler dilerim. Tekeriniz düz bassın.
    bursalıali bunu beğendi.

  20. #5740

    Üyelik
    21 Şubat 2015
    Herkese selamlar. Ben Mustafa. 26 yaşındayım ve Adana'da ikamet ediyorum. Dün itibariyle 2016 model Rx3i ile aranıza katıldım(İlk motosikletim). Aslında uzun zamandır forumu takip ediyorum. Kısmet bugüneymiş. Herkese keyifli forumlar dilerim.


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 2 kullanıcı var. (0 üye ve 2 misafir)