Bügün ilk kez motorum kendi kendine istop etti durup dururken daha önce hiç başıma gelmedi 🤔 kronik sorundan dolayı mı yoksa aşırı yoruldu motor ondan dolayımıdır ?
Bügün ilk kez motorum kendi kendine istop etti durup dururken daha önce hiç başıma gelmedi 🤔 kronik sorundan dolayı mı yoksa aşırı yoruldu motor ondan dolayımıdır ?
Sevgili Cebeci Kardeşim , evoyu Sen yoramazsın . Bu alet her halükarda görevini yapmaya devam eder .
Ancak evo temiz olmayan benzini hiç sevmez. Niyekine dersen evonun az yakmasını temin eden enjeksiyon
sistemindeki delikler ve memeler çok incedir . Bütün evocu arkadaşlarıma acizane tavsiyem yakıtlarını
temiz ve kaliteli benzin satan büyük bayilerden almaları. Kenardaki, köşelerdeki , genellikle traktörlere motorin satan bayilerden benzin almayın. Ben hep tertemiz benzin aldım amma bu evo başka bir sebepten stop etti diyorsan bana profilimdeki telimden ulaş. Yardımcı olmaya çalışayım. Selamlar.
bizim evolar boşta sabit gazda devir dalgalanması yapıyor mu yoksa sadece bende mi var
Bende 2015 evo var. Bende olmuyor. Oksijen sensörü bozulduğunda yapıyordu. Bosch sensor taktım düzeldi. Bir seferde subap ayarını sıkı yaptığımızdan dalgalı ve yüksek devirde çalıştı..
Hayret, gerçekten benzin ışığı yanmıyor mu? Mondial web sayfasında bence her model yılı değişiklik lerini belirtmesi lazım.
Tesadüf sonucu kullanıcılar sonradan fark edip bu bilgileri paylaşması güzel ama esas olan üretici/satıcı bunu beyan etmesi gerekir!
Acaba başka ne farklılıklar var?
Benzin ışığı bence digital göstergeden daha dikkat çekici.isik göze batar ama grafik çizgiler???
Elektronik enjeksiyon yazmışlar 2018 lerde. 2015 ve 2016 elektronik değilmi? Acaba hangisi iyi? Bunları bilemiyoruz maalesef.
Uzun yoldaydım bilmediğim bir petrole girmek zorunda kaldım 20 liralık benzin aldım o benzinden sonra 2 kez stop etti genellik bp ve Shell’den alıyordum kırmızı ışık yanınca yaklaşık 250 km yol yaptım yakında benzinlik yoktur diye mecburiyetten aldım ondan sonra benzinle 20 km gittim 2 kez stop etti sabah tekrar çalıştırdım stop etti sonra bir bp buldum şimdilik stop etmedi hiç bir sorun çıkarmadı acaba dedim motor çok ısındı sürekli nerdeyse sıcaktan 3. Derecede hararet durunca motor yoruldu acaba kaldıramadı mı diye düşündüm. Bir de motorumda 3. Viteste 51 52 km hızla az gaz vererek gitmek isteyince motor ufak ufak tekleme yapıyor birde diyelim motor boşta Işık’ta boş gaz veriyorum devir saati 5000 4000 3000 die inerken 3.000 devirde 3-4 saniye takılı kalıyor
Sevgili Cebeci, belli oldu . İlk 100 km içinde motorun bir kaç defa daha stop ederse de üzülme . İçindeki kirli benzin yanar gider. 100 km sonunda tertemiz benzinle başbaşa kalırsın .
Mertcan nasıl becerdin o teli yamultmayı? Senin motorun konusunda ne kadar hassas olduğunu bilmesem
( her genç kızın başına gelir böyle hadiseler) deyip geçecem . Selamlarla.
Sanki gerginliğin fazla olmasından kaynaklı darbeyi emmeyerek yamulmuş gibi duruyor, farketmiş olman güzel en kısa zamanda yeni bir tel ile değiştirmelisin.. kolay gelsin..
---------- Mesajlar birleştirildi - 02:05 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:37 ----------
https://kedaigemok.blogspot.com/2016/05/zongshen-nc250-workshop-manual.html?m=1
malezya daki bizim motorun face grubunda gördüm , motoru tanıtıyor faydalı olur umuduyla paylaşıyorum, özellikle teknik ve mekanik bilgisi ve olan arkadaşlar için yorumlama fırsatı olur ..
vesselam..
Selamlar,
Merkezi söküp temizlemek yarar sağladı mı?
Geçen gün benim arka teker benzin istasyonuna girerken fren takılı kaldı. 15-20 mt. gitmek zorunda kaldım ve balatalardan duman çıktı.
Bir süre benzincide soğumasını bekledim. Ancak bu seferde arka fren tamamen boşa çıktı. sadece ön frenle gitmek zorunda kaldım.
Ardından sertçe arka freni pompaladım ve tekrar fren çalışmaya başladı. Tekrar kilitler korkusuyla hiç kullanmadım.
Zannedersen benimde arka fren merkezini değiştirmem gerekecek.
Bazı arkadaşlar cross motorların arka fren pompasını kullanmışlar ve gayet memnunlar. (yaklaşık 35-40 tl)
acaba alsam kendim değiştirebilir miyim diye düşünüyorum. internette araştırdım fakat fren merkeziyle ilgili detaylı bir anlatım bulamadım.
Mondialin verdiği bilgi yanlış mı ozaman?sizce ne kadar doğru
Sıkıştırma oranindaki +/- tolerans çok geniş.
Doğrudan dikkatimi çekti ve aklima Devir bandinin yükseltilip(Map ile oynanarak) daha performansli olacak şekilde upgrade´ye elverişli olacagi görüsündeyim.
Ratio bu şekilde
11.1 12.00 (0,9)
Yani kisaca;kagit uzerinde 7000Rpm de 20nm tork ureten makinanin 7.500-8.000 Rpm cevirterek 22-23Nm yapilabilir,uzun yokuşlarda faydasi olacaktir.
Üstadlar ne dersiniz?
Hemen Dominar'a baktım sıkıştırma oranlarını görünce. Hiçbir yerde yazmıyor. Daha ne kadar fazla titretebiliriz motoru die düşünmedim değil
Şu an bu konu içerisinde 9 kullanıcı var. (0 üye ve 9 misafir)