Mondial Rx3 Enduro Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı
Reklamlar
-
10 Mayıs 2018, 23:37
#5421
Reklamlar
-
11 Mayıs 2018, 00:17
#5422
Debriyaj tarafından gelen ses bir zırıltı şeklinde bazen az bazen çok gelebiliyor.Yardım için teşekkürler.Bu arada 1700km de motor.
-
11 Mayıs 2018, 12:23
#5423
Bugün debriyaj tasından gelen maneti sıkıp bırakınca gelen ses ve blok patlamasının ana unsuru olan krank somunu gevşemesini engellemek için sağ kapağı açtık. Hem debriyaj somununu hemde krank somununu söküp kontrollerimizi yaptıktan sonra civata sabitleyici uygulayıp geri taktık. Ustam sabitleyici pulların her iki kanadınıda somunun üstüne bükerek topladı. Kendisi aynı zamana bizim motor bloğunun aynısını kulllanan apache kros model kullanıcısı. Bir miktar boşluk olması gerektiğini ama fazla olduğun söylemişti. Sonuca gelirsek debriyaj tasından gelen ses tamamen kesildi. Somunları havalı tabancayla sonuna kadar sıktı. Tork anahtarı kullanılmadı. İçim daha rahat diyebilirim. Genel olarak bloktan gelen gürültüde bir azalma var. 10450 kmdeyim motorum 2015 model.
-
11 Mayıs 2018, 19:30
#5424
odo adlı üyeden alıntı
Bugün debriyaj tasından gelen maneti sıkıp bırakınca gelen ses ve blok patlamasının ana unsuru olan krank somunu gevşemesini engellemek için sağ kapağı açtık. Hem debriyaj somununu hemde krank somununu söküp kontrollerimizi yaptıktan sonra civata sabitleyici uygulayıp geri taktık. Ustam sabitleyici pulların her iki kanadınıda somunun üstüne bükerek topladı. Kendisi aynı zamana bizim motor bloğunun aynısını kulllanan apache kros model kullanıcısı. Bir miktar boşluk olması gerektiğini ama fazla olduğun söylemişti. Sonuca gelirsek debriyaj tasından gelen ses tamamen kesildi. Somunları havalı tabancayla sonuna kadar sıktı. Tork anahtarı kullanılmadı. İçim daha rahat diyebilirim. Genel olarak bloktan gelen gürültüde bir azalma var. 10450 kmdeyim motorum 2015 model.
Üstat, somunda gevşeme var mıydı? Makinede tasın boşluk toleransını bir miktar fazla vermişler. siz bu boşluğu almak için ek pul mu attınız yoksa sadece somunu sıkarak mı hallettiniz?
-
11 Mayıs 2018, 20:02
#5425
Sadece sıktık. Somunlarda gri bir civata yapıstırıcı vardı. Havalı tabancayla tek hamlede çözüldü ikiside. Çıkan pullar iyi durumda olduğundan değişmeden taktık. Usta kendi motoruna ekstra pul koyduğunu bir değişim elde edemediğini söyledi bende baska çözüm aramadım. Amacım tastan gelen zangırtıyı kesmek degildi açarken. Somunları sağlam bir civata yapıstırıcısıyla sıkmak amacıyla açtık. Tastan gelen ses tamamen kesildi . Birde stop ettiğimde çoğunlukla bir kütürtü geliyordu oda ya olmuyor oluncada biryer kırılıyormuş gibi ses yapmıyor.
---------- Mesajlar birleştirildi - 20:02 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:57 ----------
Arkadaslar putoline ipone gibi markaların radyatör sıvıları hakkında bir bilginiz var mı? Kullanıp fayda gördünüz mü?
-
11 Mayıs 2018, 20:53
#5426
odo adlı üyeden alıntı
Sadece sıktık. Somunlarda gri bir civata yapıstırıcı vardı. Havalı tabancayla tek hamlede çözüldü ikiside. Çıkan pullar iyi durumda olduğundan değişmeden taktık. Usta kendi motoruna ekstra pul koyduğunu bir değişim elde edemediğini söyledi bende baska çözüm aramadım. Amacım tastan gelen zangırtıyı kesmek degildi açarken. Somunları sağlam bir civata yapıstırıcısıyla sıkmak amacıyla açtık. Tastan gelen ses tamamen kesildi . Birde stop ettiğimde çoğunlukla bir kütürtü geliyordu oda ya olmuyor oluncada biryer kırılıyormuş gibi ses yapmıyor.
---------- Mesajlar birleştirildi - 20:02 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:57 ----------
Arkadaslar putoline ipone gibi markaların radyatör sıvıları hakkında bir bilginiz var mı? Kullanıp fayda gördünüz mü?
Bendeki makine henüz 4 bin km de. 2016 model. Anladığım kadarı ile senin makine de aşınma yok. 14 bin km de bir başka rx3 de aynı şekilde şıkırtılı ancak söküldüğünde aşınma vs. olmadığını gözlemlemiştim. garanti bitene kadar motoru açmayı düşünmüyorum. umarım gerek de olmaz.
Bende radyatör sıvısını komple değiştireceğim. aklımda motul ün radyatör sıvısı vardı. dediğin gibi kullanan birileri varsa morul castrol ipone putoline vs. bilgi verirse makbule geçer.
-
18 Mayıs 2018, 11:08
#5427
Merhaba ahali, bizim motorun ön amortisör ayarını kendimiz yapabiliyor muyuz? Eğer cevabınız evet ise bir püf noktası var mı? Benim sıkıntım ön iki amortisörün aynı sertlikte olmaması, asıl halletmem gereken ikisini aynı ayara getirtmek.
-
18 Mayıs 2018, 13:23
#5428
Ön amortisörlerde geri sekme ayarı yapılabiliyor sadece. Gidon tarafında düz tornavida uyan ayar yeri var. Saga doğru cevirdikce salınımı çabuk toparlar. Sola çevirilince salınıma daha cok musade eder. Her çevirmede bir çıt sesi yapıyor. Sağa her ikisinide sona kadar çevir. Sonra sola 4 çıt aç. Biraz daha açabilirsin istersen. Bunlar bir ise yaramıyor hala sıkıntı varsa. Keceden yağ kaçırmış olabilir. Yahut fabrika yağ miktarını eşit koymamış olabilir.
-
18 Mayıs 2018, 14:27
#5429
odo adlı üyeden alıntı
Ön amortisörlerde geri sekme ayarı yapılabiliyor sadece. Gidon tarafında düz tornavida uyan ayar yeri var. Saga doğru cevirdikce salınımı çabuk toparlar. Sola çevirilince salınıma daha cok musade eder. Her çevirmede bir çıt sesi yapıyor. Sağa her ikisinide sona kadar çevir. Sonra sola 4 çıt aç. Biraz daha açabilirsin istersen. Bunlar bir ise yaramıyor hala sıkıntı varsa. Keceden yağ kaçırmış olabilir. Yahut fabrika yağ miktarını eşit koymamış olabilir.
Eyvallah, yağ kaçağı yok, yani görünmüyor. Sıkıntı şu; elleri serbest bırakınca motor sağa yöneliyor, frene asılınca sanki arabadaki gibi, kafayı hafif bi sağa atıyor, ve iki kez yüksek bir yerden aşağı inip sola dönmek isterken motoru yatırma tehhlikesi atlatttım, zannedersem sağ daki daha yumuşak.
-
19 Mayıs 2018, 02:31
#5430
Merhabalar.Motor 1000 km oldu.Sübap ayari ne zaman yapilmasi gerekli ?önceden azdı ama havalarda ısınınca sanki dahada bi şıkırtılı çalışıyor motor.
-
19 Mayıs 2018, 03:02
#5431
Skyf4ll4 adlı üyeden alıntı
Merhabalar.Motor 1000 km oldu.Sübap ayari ne zaman yapilmasi gerekli ?önceden azdı ama havalarda ısınınca sanki dahada bi şıkırtılı çalışıyor motor.
Kazasız belasız... Keyif ile nice bin kilometrelere inşallah.
Bence, bin km motoru indirmek için erken bir zaman. henüz rodajda sayılır. Tabi bu işlemi yapıp sonucunu görenler daha iyisini bilir.
-
19 Mayıs 2018, 06:43
#5432
Arkadaşlar radyatör sıvısında marka derdine hiç düşmeyin . Her antifriz aynı görevi yapar . Siz yalnız motorunuzun radyatör suyunu eksik
bırakmayın. Bir hafta sonra İzmir Çeşme Çiftlikköy'de görüşmek üzere. Selamlarla.
-
24 Mayıs 2018, 15:32
#5433
Arkadaşlar selam uzun zamandır yoktum döndüm Pulsar NS200den sonra anca fırsat buldum
2016 - 3900 km de rx3i evo buldum sıkıntısız dedi ama exper için bilge motordan destek alıcam maslak yetkili servis mondial 11,000TL civarına garantili . deneyimleriniz doğrultusunda fiyata göre değerlendirme yaparmısınız ? sizin yorumlarınız değerlidir benim için .
hepinize teşekkürler.
-
24 Mayıs 2018, 23:23
#5434
HakanSAHIN adlı üyeden alıntı
Arkadaşlar selam uzun zamandır yoktum döndüm Pulsar NS200den sonra anca fırsat buldum
2016 - 3900 km de rx3i evo buldum sıkıntısız dedi ama exper için bilge motordan destek alıcam maslak yetkili servis mondial 11,000TL civarına garantili . deneyimleriniz doğrultusunda fiyata göre değerlendirme yaparmısınız ? sizin yorumlarınız değerlidir benim için .
hepinize teşekkürler.
Garantisini servisten kontrol ettir mutlaka. Parça değişmiş mi? bakımları zamanında yapılmış mı garantisi devam ediyor mu? Motora herhangi bir işlem yapılmış mı (sis farı gidon yükseltme vs. gibi).
Fiyat konusu bütçe ile alakalı. Bütçem maksimum 11 bin liradır. Makine de temizdir, alırım. Bütçem 3-4 bin lirada daha verebilecek durumda ise de gider sıfırını alırım. Bütçem uygun olduğu halde sıfır ayarında makine 3-4 bin lira daha ucuz diye 11 bin lira vermem.
Sizin verdiğiniz örnek ile kıyasladım ancak şunu da belirteyim. 8000-9000 binlik bir bütçem olsa yine işin ehli birine motoru göstererek 2015 model 20 bin km de bir makineyi de alırdım.
3 gün önce 23300 liraya sıfır crf250 rally aldık. plaka ruhsat sigorta ne tuttu bilmiyorum arkadaş yaptırdı. makine çıplak geliyor. lastikleri daha asfalta uygun bir model ile değişmek gerek. Benim gibi motur yatma eğilimi gösterdiğinde belime gelecek motura gelsin diyenlerdenseniz koruma demiri şart. 250 L ye göre sele biraz daha konforlu mu yoksa yeni motur diye bana mı öyle geldi bilmiyorum ama uzun yolda pek tat vermeye bilir. Bir takım da çanta yaptık 25 bin lira bir maliyeti buluyor. Kullanımda rx3 ayarına anca geliyor. Honda kalitesine 10 bin lira fark veriyorsun. Değer mi? Bence evet.
Niyeyse... uzun uzun yazdım.
Rx3i evo günümüz Türkiye şartlarında 14 bin lira eder arkadaşlar.
-
25 Mayıs 2018, 02:55
#5435
Kıymetli motodaşlarım , perşembe (dün ) sabah 9.30 atladım Bursa'dan evonun tepesine , ver elini İzmir Çeşme . 450 km. 3 tane yarımşar saatlik
mola ile birlikte saat 16,50 de Çeşme'deydim. Yaklaşık saatte 80 km sürat ortalamasına denk geliyor ki harika . Bu benim motorumla üçüncü Çeşme
gezim oluyor. 6500 - 7000 devir, 100 - 120 sürat aralığında keyifli bir seyahat oldu . EVO SENİ ÇOK SEVİYOM. Daha güzel tatilleri Rabbim hepinize
nasip etsin. Niyet ağustos ortası gibi Bursa'ya dönüş. Herhangi bir aksilik çıkmazsa ömrümün en uzun tatilini yapmış olacağım.
-
25 Mayıs 2018, 03:09
#5436
bursalıali adlı üyeden alıntı
Kıymetli motodaşlarım , perşembe (dün ) sabah 9.30 atladım Bursa'dan evonun tepesine , ver elini İzmir Çeşme . 450 km. 3 tane yarımşar saatlik
mola ile birlikte saat 16,50 de Çeşme'deydim. Yaklaşık saatte 80 km sürat ortalamasına denk geliyor ki harika . Bu benim motorumla üçüncü Çeşme
gezim oluyor. 6500 - 7000 devir, 100 - 120 sürat aralığında keyifli bir seyahat oldu . EVO SENİ ÇOK SEVİYOM. Daha güzel tatilleri Rabbim hepinize
nasip etsin. Niyet ağustos ortası gibi Bursa'ya dönüş. Herhangi bir aksilik çıkmazsa ömrümün en uzun tatilini yapmış olacağım.
Evo ile herşey gönlünüzce olsun.İyi tatiller...
-
25 Mayıs 2018, 09:02
#5437
bursalıali adlı üyeden alıntı
Kıymetli motodaşlarım , perşembe (dün ) sabah 9.30 atladım Bursa'dan evonun tepesine , ver elini İzmir Çeşme . 450 km. 3 tane yarımşar saatlik
mola ile birlikte saat 16,50 de Çeşme'deydim. Yaklaşık saatte 80 km sürat ortalamasına denk geliyor ki harika . Bu benim motorumla üçüncü Çeşme
gezim oluyor. 6500 - 7000 devir, 100 - 120 sürat aralığında keyifli bir seyahat oldu . EVO SENİ ÇOK SEVİYOM. Daha güzel tatilleri Rabbim hepinize
nasip etsin. Niyet ağustos ortası gibi Bursa'ya dönüş. Herhangi bir aksilik çıkmazsa ömrümün en uzun tatilini yapmış olacağım.
iyi tatiller ali bey
-
25 Mayıs 2018, 12:26
#5438
Gönlünüzce bir yaz geçirmeniz dualarımla
-
25 Mayıs 2018, 12:57
#5439
bursalıali adlı üyeden alıntı
Kıymetli motodaşlarım , perşembe (dün ) sabah 9.30 atladım Bursa'dan evonun tepesine , ver elini İzmir Çeşme . 450 km. 3 tane yarımşar saatlik
mola ile birlikte saat 16,50 de Çeşme'deydim. Yaklaşık saatte 80 km sürat ortalamasına denk geliyor ki harika . Bu benim motorumla üçüncü Çeşme
gezim oluyor. 6500 - 7000 devir, 100 - 120 sürat aralığında keyifli bir seyahat oldu . EVO SENİ ÇOK SEVİYOM. Daha güzel tatilleri Rabbim hepinize
nasip etsin. Niyet ağustos ortası gibi Bursa'ya dönüş. Herhangi bir aksilik çıkmazsa ömrümün en uzun tatilini yapmış olacağım.
iyi tatiller, evet bayaaaa uzun bir tatil.
Orkidor61
Adı: Kemal 0546 416 86 00
-
25 Mayıs 2018, 14:49
#5440
Adana İl Temsilcisi
ali abi iyi tatiller.
DÜNYADA ÖLÜMDEN BAŞKASI YALAN.
BORA KARAKAŞ (BEN)
KİMSEYE KİN DUYMAM,DÜŞMANIM KİNDİR BENİM.....YUNUS EMRE
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 7 kullanıcı var. (0 üye ve 7 misafir)