Ben yaptım kontak da bu ecuyu ayirmada benzer sonuç veriyor. Bazen kontaktan bir türlü başlatamıyorum. O zaman soketleri aküyü geceden ayırıp sabah takıyorum. Sonuç aynı.
Ben yaptım kontak da bu ecuyu ayirmada benzer sonuç veriyor. Bazen kontaktan bir türlü başlatamıyorum. O zaman soketleri aküyü geceden ayırıp sabah takıyorum. Sonuç aynı.
Bugün biraz canım sıkıldı, dedim ilk defa oksijen sensörünü bir sökeyim bakayım durumu, şekli şemali nedir diye aşırı bir kirlenme göremedim. Balata spreyiyle temizleyip kuruladıktan sonra yerine taktım. Şimdi motor arıza ışığını nasıl söndüreceğiz 6ooo km de sübap ayarı yaptırdığım halde şuan 9000 km' ye yaklaşmış bulunmaktayım. 5 lt/100 km yakıt ortalamam var. Sebebini sensörde aradım baktım onda bir problem göremedim. Aklıma beyne yazılım attırmak geliyor şimdi de; fakat o da uğraştıracak diye erteliyorum. Bir de orijinal zincir bayağı kötüleşmeye başladı. Bunun da yakıta negatif etkisi olduğunu düşünüyorum. Geçenlerde Karaköy' den CZ marka zincir aldım. 520-110 bakla (175 TL). 10000 km bakımında dişli setiyle beraber değiştireyim diyorum, siz ne dersiniz?
Konudan konuya atladık kusura bakmayın bu motor işi beni bazen böyle konuşturuyor işte tekrar kusuruma bakmayın!
---------- Mesajlar birleştirildi - 22:14 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:11 ----------
İşte bugün onlarca denememe rağmen ben de bir türlü başlatamadım. Daha önceleri sorun yaşamadım; ama bu sefer olmadı...
MONDİAL MR VULTURE (2012-2016) // MONDİAL RX3İ EVO (2017-2019)
Eveeet, uzun bir bekleme, araştırma ve maddi imkansızlık sürecinden sonra dün ben de 2016 model 2.650 km de bir evo sahibi oldum. Yarın bakıma girecek. Malum bakım işlemlerine ek olarak, ben topcase imde montajlı olan şerit ledleri de motoruma bağlatacağım. Yalnız daha önce forumda bahsedildi, motora herhangi bir elektrik aksamı eklendiğinde Ecu nun resetlenmesi tavsiye ediliyor. Şart mıdır, ve bizim motorda da TURAL53 arkadaşımızın bahsettiği gibi midir?
İki gündür yaklaşık 100 km kadar beraberiz, henüz çok can sıkıcı bir sorun gözlemlemedim. Ama aklıma takılan iki şey var; özellikle gaz kestikten sonra böyle motor bloğu kısımlarından aşırı bir hani böyle sürtme sesine benzer bir ses geliyor, acaba iyi bir bakımdan sonra bu kesilir mi? İkincisi ise, ön frene asılınca, hani, abs li motorda abs devreye girince manet elinizi tokatlar ya, ona benzder bir his var, sanki fren bir noktada tam sıkıyor, bir noktada bırakıyor gibi. Titreşim de beklediğimden biraz fazla geldi, ama dediğim gibi yarın iyi bir bakıma girsin hele.
Bu arada, dün arayıp her daim bu konuda yardımcı olacağını belirten @bursalıali abi ye çok teşekkür ederim. Ve tabi Mt Antalya grubumuza. (Sucuklar bendenmiş,olsun bakalım).
Ayrıyeten sabah Uma'ya mail attım. (Ali Abi verdiğin numarayı arayıp rahatsız etmeden önce bir mail atayım dedim). Hani şu bakım sehbası ve bir takım hediyeler gönderiyorlar ya, ben de bir siyah koyu cam, ve bakım sehbası istedim, az önce aradılar sağolsunlar, bir mail adresi verip bilgilerimi istediler. Güzel hareketler bunlar...
Hayırlı olsun. Allah kaza bela vermesin.
---------- Mesajlar birleştirildi - 20:26 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:22 ----------
Ya diskte ya da fren balatasında eğrilik olabilir. Balataya hafif zımpara atarak eğrilik düzelir de eğer disk eğriyse değişmek gerekir. Muhtemelen balatayı zımparalatınca geçecektir. gereksiz kurcalatmayın. Yağını değiştirip binin. Tekrar hayırlı olsun.
2012 Bmw F800gs; 2016 Mondial RX3i (2016-18); 2003 Bmw R 1150R (2009-17); 2006 Honda Shadow VT 750 C (2009-10); 2006 Ramzey QM 250 Cruiser (2006-10); 2006 Ramzey QM 200 Enduro (2006-9); 1990 350 cc çift silindir Jawa (1990-93); 1979 vitessiz Puch (1979+).
Merhabalar
Elimde RX3 EVO 2016 model 2500 km de iken değiştirdiğim orijinal lastik var.Tavsiye etmiyorum ama başka bir alternatifi olmayan arkadaş varsa hediyemdir.Yerim ZEYTİNBURNU/İSTANBUL cep 05332022511
Efe kardeşim, keşke elimde biraz daha nakit kalsaydı da ben anlaş alıp, orjinalleri sana verseydim. Ama mecbur biraz bekleyeceğim.
Sabah evo yu Akdeniz Motor'a bıraktım, selamını söyledim senin, az önce aradım daha en az bir saate hazır olur dedi. Motoru komple indirdi mi acaba?
Gelsin sucuklarrrr ))
hayirli olsun
Bütün motorcu abilerimin, kardeşlerimin kandilini kutlarım...
Bahsettiğim üzre geçen hafta CZ marka zincir almıştım. Bu gün de 'odo' abimizin de yardımlarıyla Bosch marka (0 258 005 055) kodlu ürünü Opel YP satan bir yerden sipariş verdim. Bütün bunları sırf artan yakıt tüketimine ve az da olsa stop problemine karşı yapıyorum. 1000 km daha bu şekilde kullanıp biraz daha gözlemleyeceğim. 10.000 km bakımında hem zincir-dişli setini hem de oksijen sensörünü değiştireceğim kısmet olursa. Bütün bunlara rağmen yakıt ortalamasını yine 100 km de, 5 lt den 4 lt ye düşüremezsek; o zaman Evo' nun ruhuna El-Fatiha
---------- Mesajlar birleştirildi - 22:20 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:58 ----------
Fofoğraf: Bosch & Delphi Oksijen Sensörleri
https://resmim.net/f/5VXcmt.jpeg
---------- Mesajlar birleştirildi - 23:48 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:20 ----------
Tam bir yıl olmuş; emeğine sağlık Veyis hocam! Vermiş olduğunuz değerli bilgiler burada güncel kalsın istedim, hepimizin yararlanması ümidiyle...
MONDİAL MR VULTURE (2012-2016) // MONDİAL RX3İ EVO (2017-2019)
akdeniz motorun eski ustası murat ustayı tavsiye ederim
Bugün Adana Mondial servisi Cem motora 12.000 km bakımı için götürdüm motoru. Nisan başında garanti bitiyor o nedenle son kez garanti kapsamında bakım yaptırayım dedim. Bundan sonra artık 4 veya 5 bin km'de bir yaptıracam yağ değişimini inşallah. Bu bakımda genel bakım ve sübap ayarları yaptırmak istedim. Komple ön ve arka tekerler söküldü, göbekleri greslendi, fren balataları sökülüp hafifçe zımoaralandı, motor yağı değişti, filtredeler temizlendi/yıkandı, buji kontrol edildi, , sübaplar ayarlandı. Sübap aralıkları neredeyse olması gerekenin 2 katına yakındı. emme maksimum 0.07 ve ekzoz 0.1 olması gerekirken, mevcut durumda emme ve ekzoz 0.15 'e çıkmış. Son 6.000 km'yi sübap şakırtısıyla geçirmiştim. Şimdi gayet güzel oldu. Motorun sesi değişti sübap sesi kalmadı. Bakalım uzun yol performansı ve yakıt nasıl etkilenecek. Sağolsun Volkan usta (cem motorun ustası) titizlikle çalışıp her şeyi en iyi şekilde yaptı ve benim de içime sindi. Motoru da güzelce yıkayıp teslim etti. Ellerine sağlık Volkan usta. Yani mondialin iyi servisleri de var arkadaşlar.
Not: hava filtresi süngerden. Boş yere değiştirip 30 küsür tl para vermeyin. Sökün, süngeri tutan plastik çerçeve vidasını söküp süngeri deterjanla yıkayıp kurutun (tam kurumalı) ve söktüğünüz şekilde geri takın. İşte size sıfır ve temiz hava filtresi.
2012 Bmw F800gs; 2016 Mondial RX3i (2016-18); 2003 Bmw R 1150R (2009-17); 2006 Honda Shadow VT 750 C (2009-10); 2006 Ramzey QM 250 Cruiser (2006-10); 2006 Ramzey QM 200 Enduro (2006-9); 1990 350 cc çift silindir Jawa (1990-93); 1979 vitessiz Puch (1979+).
Son garanti bakımını bende 14.000 km de 01.02.2018 tarihinde arasmotora yaptırdım.07.04.2018 tarihinde de benim garanti bitiyor.Hemen hemen aynı işleri yaptılar fakat benim arka balata 3. kez değişti her 5000 km bir , ustaya bu km aralığı az değil mi diye sordum, kendi balatası ve kullanım şartları erken bitiriyor dedi,en son taktığınıda sanırım duke motorlarının balatası dedi bakalım kaç km gidecek ,
bende sizin gibi bundan sonra 4000 km de bir yağ değiştirmeyi ve her 10.000 km bir genel bakıma girmeyi planlıyorum, Allah tüm camiaya ağız tadıyla motor sürmek nasib etsin..
vesselam...
"Yolculuk bir fersahda olsa cehennemden bir parçadır" ..... seyyah pirimiz Evliya Çelebi
Amin Mithat kardeş. Rabbim hiç birimize kaza bela vermesin. Ben de 7 Nisan 2016'da almıştım motorumu. Demek aynı gün satın almışız.
Daha önce ya 15-50 veya 10-50 tam sentetik koyduruyordum.Bu sefer ben 10-40 tam sentetik yağ koydurdum. Bakalım ne değişecek. Yazmayı unuttum yukarıda. Arka teker göbeğindeki kaplin lastiğinde biraz yırtık oluşmuştu, onu da değiştirdim bu bakımda.
Bu arada balata kullanımı tamamen kullanıma bağlı olmakla birlikte, takılan balatanın yumuşak/sert olmasına göre değişir. Yumuşak balata daha iyi frenleme yapmasına rağmen çabuk biter. Eğer sizin ilk balata değişilirken yumuşak balata takıldıysa çabuk bitme nedeni bu olabilir. Sert balata ise geç biter ama diski de çabuk eritir. Bir de frenleme alışkalınklarınız çabuk bitmeye sebep verebilir. Bazı kişiler ayağını fren pedalına sürekli ama hafifçe basarak motor kullanıyorlar, bu da balatanın çabuk bitmesine neden olabilir. Ben şahsen üzerindeki balatalar bitince yumuşak (karbon) balata taktırmak istiyorum kısmetse. Selamlar.
2012 Bmw F800gs; 2016 Mondial RX3i (2016-18); 2003 Bmw R 1150R (2009-17); 2006 Honda Shadow VT 750 C (2009-10); 2006 Ramzey QM 250 Cruiser (2006-10); 2006 Ramzey QM 200 Enduro (2006-9); 1990 350 cc çift silindir Jawa (1990-93); 1979 vitessiz Puch (1979+).
Arkadaşlar herkese selamlar
RX3İ Evo Resetleme İşlemi görsel sunumlar. adı altında konu açtım,bilirkişilerin ilgisini rica ederim.
Merhaba Arkadaşlar,
Bu gün bakımda yağ değiştirdim. Sonrasında da 50 km kadar yol yaptım.
10w40 Motul 7100 kullanıyordum ve vites geçişlerinden memnun değildim. Bu defa 10w40 motul 5100 tercih ettim. Vites geçişleri bariz şekilde daha iyi.
Kuvvetle muhtemel psikolojik olmakla beraber. Vites değişimlerindeki kavrama ve ivmelenme sanki daha iyiydi.
Sürekli kullandığım ve hız limitinin 50 km olduğu bir yolda 3. viteste 80 km hızı gördüm. genel olarak 60 km yi geçtiğimde motor sesinden hız limitini geçtiğimi fark eder ve gaz keserdim.
1000 km sonra iki yağ arasındaki izlenimlerimi bir daha not düşerim.
Bu arada; Benzin filtresinin yeri işaretlediğim noktada (iç kısımda).
Kolay gelsin.
"Yolculuk bir fersahda olsa cehennemden bir parçadır" ..... seyyah pirimiz Evliya Çelebi
Değerli arkadaşlar, Bmw r1150r motorumu sattıktan sonra, güçlü ve nispeten hafif bir motosiklet arayışındaydım. Bu nedenle dün itibariyle 2012 model bir bmw f800gs almış bulunmaktayım. Motor 23.000 km'de, 85 beygir ve 83 nm gücündedir. Ağrlığı da 207 kgdir. Darısı tüm arkadaşlarımıza. Selamlar.
2012 Bmw F800gs; 2016 Mondial RX3i (2016-18); 2003 Bmw R 1150R (2009-17); 2006 Honda Shadow VT 750 C (2009-10); 2006 Ramzey QM 250 Cruiser (2006-10); 2006 Ramzey QM 200 Enduro (2006-9); 1990 350 cc çift silindir Jawa (1990-93); 1979 vitessiz Puch (1979+).
Şu an bu konu içerisinde 7 kullanıcı var. (0 üye ve 7 misafir)