Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

Mondial Rx3 Enduro Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

    REKLAM ALANI
  1. #5381

    Üyelik
    18 Ocak 2011
    Şehir
    Van
    Motosikleti
    rx3
    Ben yaptım kontak da bu ecuyu ayirmada benzer sonuç veriyor. Bazen kontaktan bir türlü başlatamıyorum. O zaman soketleri aküyü geceden ayırıp sabah takıyorum. Sonuç aynı.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #5382
    TURAL53 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Nisan 2017
    Şehir
    İSTANBUL
    Motosikleti
    YAMAHA FZ6 FAZER S2 (2007)
    Bugün biraz canım sıkıldı, dedim ilk defa oksijen sensörünü bir sökeyim bakayım durumu, şekli şemali nedir diye aşırı bir kirlenme göremedim. Balata spreyiyle temizleyip kuruladıktan sonra yerine taktım. Şimdi motor arıza ışığını nasıl söndüreceğiz 6ooo km de sübap ayarı yaptırdığım halde şuan 9000 km' ye yaklaşmış bulunmaktayım. 5 lt/100 km yakıt ortalamam var. Sebebini sensörde aradım baktım onda bir problem göremedim. Aklıma beyne yazılım attırmak geliyor şimdi de; fakat o da uğraştıracak diye erteliyorum. Bir de orijinal zincir bayağı kötüleşmeye başladı. Bunun da yakıta negatif etkisi olduğunu düşünüyorum. Geçenlerde Karaköy' den CZ marka zincir aldım. 520-110 bakla (175 TL). 10000 km bakımında dişli setiyle beraber değiştireyim diyorum, siz ne dersiniz?
    Konudan konuya atladık kusura bakmayın bu motor işi beni bazen böyle konuşturuyor işte tekrar kusuruma bakmayın!

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 22:14 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:11 ----------

    Alıntı odo adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ben yaptım kontak da bu ecuyu ayirmada benzer sonuç veriyor. Bazen kontaktan bir türlü başlatamıyorum. O zaman soketleri aküyü geceden ayırıp sabah takıyorum. Sonuç aynı.
    İşte bugün onlarca denememe rağmen ben de bir türlü başlatamadım. Daha önceleri sorun yaşamadım; ama bu sefer olmadı...
    bursalıali bunu beğendi.
    MONDİAL MR VULTURE (2012-2016) // MONDİAL RX3İ EVO (2017-2019)

  3. #5383
    Metehan07-70 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Mart 2016
    Şehir
    Antalya
    Eveeet, uzun bir bekleme, araştırma ve maddi imkansızlık sürecinden sonra dün ben de 2016 model 2.650 km de bir evo sahibi oldum. Yarın bakıma girecek. Malum bakım işlemlerine ek olarak, ben topcase imde montajlı olan şerit ledleri de motoruma bağlatacağım. Yalnız daha önce forumda bahsedildi, motora herhangi bir elektrik aksamı eklendiğinde Ecu nun resetlenmesi tavsiye ediliyor. Şart mıdır, ve bizim motorda da TURAL53 arkadaşımızın bahsettiği gibi midir?
    İki gündür yaklaşık 100 km kadar beraberiz, henüz çok can sıkıcı bir sorun gözlemlemedim. Ama aklıma takılan iki şey var; özellikle gaz kestikten sonra böyle motor bloğu kısımlarından aşırı bir hani böyle sürtme sesine benzer bir ses geliyor, acaba iyi bir bakımdan sonra bu kesilir mi? İkincisi ise, ön frene asılınca, hani, abs li motorda abs devreye girince manet elinizi tokatlar ya, ona benzder bir his var, sanki fren bir noktada tam sıkıyor, bir noktada bırakıyor gibi. Titreşim de beklediğimden biraz fazla geldi, ama dediğim gibi yarın iyi bir bakıma girsin hele.
    Bu arada, dün arayıp her daim bu konuda yardımcı olacağını belirten @bursalıali abi ye çok teşekkür ederim. Ve tabi Mt Antalya grubumuza. (Sucuklar bendenmiş,olsun bakalım).
    Ayrıyeten sabah Uma'ya mail attım. (Ali Abi verdiğin numarayı arayıp rahatsız etmeden önce bir mail atayım dedim). Hani şu bakım sehbası ve bir takım hediyeler gönderiyorlar ya, ben de bir siyah koyu cam, ve bakım sehbası istedim, az önce aradılar sağolsunlar, bir mail adresi verip bilgilerimi istediler. Güzel hareketler bunlar...
    kdiner, bursalıali ve TURAL53 bunu beğendiler.

  4. #5384
    Naci63 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Aralık 2005
    Şehir
    Adana
    Motosikleti
    BMW F800GS, TRIPLE BLACK
    Alıntı Metehan07-70 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Eveeet, uzun bir bekleme, araştırma ve maddi imkansızlık sürecinden sonra dün ben de 2016 model 2.650 km de bir evo sahibi oldum.
    Hayırlı olsun. Allah kaza bela vermesin.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 20:26 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:22 ----------

    Alıntı Metehan07-70 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ... İkincisi ise, ön frene asılınca, hani, abs li motorda abs devreye girince manet elinizi tokatlar ya, ona benzder bir his var, sanki fren bir noktada tam sıkıyor, bir noktada bırakıyor gibi. Titreşim de beklediğimden biraz fazla geldi, ama dediğim gibi yarın iyi bir bakıma girsin hele.
    Ya diskte ya da fren balatasında eğrilik olabilir. Balataya hafif zımpara atarak eğrilik düzelir de eğer disk eğriyse değişmek gerekir. Muhtemelen balatayı zımparalatınca geçecektir. gereksiz kurcalatmayın. Yağını değiştirip binin. Tekrar hayırlı olsun.
    bursalıali bunu beğendi.
    2012 Bmw F800gs; 2016 Mondial RX3i (2016-18); 2003 Bmw R 1150R (2009-17); 2006 Honda Shadow VT 750 C (2009-10); 2006 Ramzey QM 250 Cruiser (2006-10); 2006 Ramzey QM 200 Enduro (2006-9); 1990 350 cc çift silindir Jawa (1990-93); 1979 vitessiz Puch (1979+).

  5. #5385

    Üyelik
    10 Mayıs 2014
    Şehir
    İSTANBUL
    Motosikleti
    YAMAHA X-MAX 250-Mondial Rx3
    Merhabalar
    Elimde RX3 EVO 2016 model 2500 km de iken değiştirdiğim orijinal lastik var.Tavsiye etmiyorum ama başka bir alternatifi olmayan arkadaş varsa hediyemdir.Yerim ZEYTİNBURNU/İSTANBUL cep 05332022511
    bursalıali ve TURAL53 bunu beğendiler.

  6. #5386
    efemontana - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Kasım 2016
    Şehir
    Muratpaşa,Antalya
    Motosikleti
    2018 Mondial Extreme Maxx 200
    Alıntı badali adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Merhabalar
    Elimde RX3 EVO 2016 model 2500 km de iken değiştirdiğim orijinal lastik var.Tavsiye etmiyorum ama başka bir alternatifi olmayan arkadaş varsa hediyemdir.Yerim ZEYTİNBURNU/İSTANBUL cep 05332022511
    En genç rx3 kullanıcısı olarak lastiklere talip oldum Tam da anlaş lastiklerin çiftine 800 lira verme arefesindeyken çok iyi oldu. Metin abiye teşekkürü borç bilirim.
    badali ve bursalıali bunu beğendiler.

  7. #5387
    Metehan07-70 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Mart 2016
    Şehir
    Antalya
    Alıntı efemontana adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    En genç rx3 kullanıcısı olarak lastiklere talip oldum Tam da anlaş lastiklerin çiftine 800 lira verme arefesindeyken çok iyi oldu. Metin abiye teşekkürü borç bilirim.
    Efe kardeşim, keşke elimde biraz daha nakit kalsaydı da ben anlaş alıp, orjinalleri sana verseydim. Ama mecbur biraz bekleyeceğim.
    Sabah evo yu Akdeniz Motor'a bıraktım, selamını söyledim senin, az önce aradım daha en az bir saate hazır olur dedi. Motoru komple indirdi mi acaba?
    bursalıali bunu beğendi.

  8. #5388
    efemontana - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Kasım 2016
    Şehir
    Muratpaşa,Antalya
    Motosikleti
    2018 Mondial Extreme Maxx 200
    Alıntı Metehan07-70 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Efe kardeşim, keşke elimde biraz daha nakit kalsaydı da ben anlaş alıp, orjinalleri sana verseydim. Ama mecbur biraz bekleyeceğim.
    Sabah evo yu Akdeniz Motor'a bıraktım, selamını söyledim senin, az önce aradım daha en az bir saate hazır olur dedi. Motoru komple indirdi mi acaba?
    İlhami ustanın eli biraz ağırdır ama yaptığı işi en temiz şekilde yapar. Gerekirse 2 gün kalsın motor ama kendi motoru gibi baktığını biliyorum abi için rahat olsun
    bursalıali bunu beğendi.

  9. #5389

    Üyelik
    10 Mayıs 2014
    Şehir
    İSTANBUL
    Motosikleti
    YAMAHA X-MAX 250-Mondial Rx3
    Alıntı efemontana adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    En genç rx3 kullanıcısı olarak lastiklere talip oldum Tam da anlaş lastiklerin çiftine 800 lira verme arefesindeyken çok iyi oldu. Metin abiye teşekkürü borç bilirim.
    Güle güle kullan, sevgili kardeşim.
    bursalıali bunu beğendi.

  10. #5390
    Birkan07 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Kasım 2017
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    Yzf R-125 / Honda Today 50 / Ninja 250r / Xmax 250
    Gelsin sucuklarrrr ))
    bursalıali ve Metehan07-70 bunu beğendiler.

  11. #5391

    Üyelik
    18 Şubat 2018
    hayirli olsun
    bursalıali bunu beğendi.

  12. #5392
    TURAL53 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Nisan 2017
    Şehir
    İSTANBUL
    Motosikleti
    YAMAHA FZ6 FAZER S2 (2007)
    Bütün motorcu abilerimin, kardeşlerimin kandilini kutlarım...
    Bahsettiğim üzre geçen hafta CZ marka zincir almıştım. Bu gün de 'odo' abimizin de yardımlarıyla Bosch marka (0 258 005 055) kodlu ürünü Opel YP satan bir yerden sipariş verdim. Bütün bunları sırf artan yakıt tüketimine ve az da olsa stop problemine karşı yapıyorum. 1000 km daha bu şekilde kullanıp biraz daha gözlemleyeceğim. 10.000 km bakımında hem zincir-dişli setini hem de oksijen sensörünü değiştireceğim kısmet olursa. Bütün bunlara rağmen yakıt ortalamasını yine 100 km de, 5 lt den 4 lt ye düşüremezsek; o zaman Evo' nun ruhuna El-Fatiha

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 22:20 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:58 ----------

    Fofoğraf: Bosch & Delphi Oksijen Sensörleri
    https://resmim.net/f/5VXcmt.jpeg

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 23:48 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:20 ----------

    Alıntı Naci63 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bu arada sönme sorununun çözümüne ilişkin kendimce şu şekilde bir adım sıralaması yaptım. Bu yazıyı sönme probleminden şikayet eden bir KTM duke 200 kullanıcısının forumdaki şikayeti üzerine yazmıştım. Buraya da kopyalıyorum. Belki işine yarayan olur.

    "Bu sorun EFI sistemini kullanan motorlarda ortaya çıkabilen bir durum. Kolaydan zora doğru çözüm için neler yapılacağını söyleyeyim:

    1. Resetleme: Mutlaka servise yaptırın, ya da internette araştırarak siz yapın. Kontak anahtarı hızlı hızlı ve arka arkaya açıp kapatılarak yapılıyor. Belli bir sayıda açıp kapatmak gerekiyor. (aküyü söküp takmayla falan resetleme asla olmaz) Bu işlemden sonra en az 15-20 dakika motoru çalıştırmayın. Çoğu stop sorunu bu şekilde çözülüyor. Ancak bu işlemi bilerek yapmalısınız, deneme yanılma olmaz. Özellikle motor üzerinde elektrikle ilgili bir soket sökülüp takıldığında veya bir elektrikli parça monte edildiğinde resetleme yapmak gerekiyor.

    2. Program güncelleme. Bazı stop sorunu ECU programını güncelleyerek çözülüyor. Bilen kişi veya yetkili servisce yapılmalı. Toplam 15-20 dakikalık bir işlem. Program atıldıktan sonra resetleme yapmak gerekiyor.

    3. Sübap ayarı: Özellikle mekanik sebeplerden kaynaklanan stop sorununu sübap ayarı yaparak/yaptırarak çözebilirsiniz. Bunun için motorun akşamdan servise bırakılması, tam soğuduktan sonra da sökülüp sübap ayarı yapılması, ayar tamamlandıktan sonra, krankı kol gücüyle 5-6 tam tur çevirdikten sonra ayarların tekrar kontrol edilmesi gerekir. Sübap ayarı çok hassastır mutlaka işi çok iyi bilen bir ustanın doğru sentillerle yapması gerekir.

    4. Bozuk parça tespiti ve değişimi: Bazen sönme sorunu bozuk bir elektronik parça arızası nedeniyle de olabiliyor. Bunun için arıza tespit cihazı da olmasına gerek yok. Özellikle ECU'su delphi olan motorlarda kontak anahtarı açılıp kapatılarak arıza kodunu görebilirsiniz. Çıkan koda göre listeden bozuk parçayı bulup, o parçanın yenisiyle değişmesi gerekir."

    Arkadaşlar bizzat tecrübemdir, stop problemlerinin bence %90'ı gerektiğinde "reset" yapmamaktan kaynaklanıyor. Özellikle motosiklet üzerinden sökülüp takılan elektrikli bir parça olduğunda mutlaka resetleme yapmak gerekiyor. Geriye dönüp baktığımda, bendeki ilk sönme problemi 5000 km'de iken çıkmıştı. Birşey söküp takmadım, kendiliğinden başladı. Aslında sürüş sırasında benden kaynaklanan bir sebeple motoru stop ettirdim ve o an çalıştırmadım. Sonra çalıştı ama sönme sorunu da başgösterdi. Şimdi diyorum ki eğer o zaman reset yapmayı bilseydim, eminim ki, bu aradaki hiç bir parça değişimi veya servis çilesi yaşamayacaktım. Örneğin geçen hafta sonu gezimizde arkadaşımın motoru 4-5 defa ışıklarda veya rölantideyken stop etti. Mola verdiğimiz bir yerde resetledim ve dönüş yolunda hiç sorun yaşamadık. Nazilliden gelen ustalarla servisteyken de 1000 km de sönme sorunu yaşayan bir motoru ustalar resetlediler ve sorun çözüldü.

    "Resetleme" kesinlikle aküyü sökme takma ile olmuyor. Bir çok usta bunu böyle sanıyor. Hatta çoğu motora resetleme yapma konusundan bile habersiz. Bu nedenle sönme problemiyle gittiğiniz servisler size parça değişiminden, sübap ayarından veya hatta acemiliğinizden dolayı stop ettirdiğinize kadar bir sürü şey söyleyebiliyorlar. benzine kabahat bulanlar, filanca marka benzinde oluyor diyenleri bile okudum internetten. Çünkü bu problemi başka marka ve modeller de yaşıyor. sadece biz değil.

    "Resetleme" beynin sıfırlanması ya da hafıza silinmesi de değil. Eğer öyle olsa akü söküldüğünde ana km sayacı da sıfırlanırdı. Resetlemenin temel amacı, motor beyninin, (ECU) belli bir işlemden sonra motosiklet üzerindeki tüm elektrikli parçalara sinyal gönderip, parçanın orada olup olmadığını ve düzgün çalışıp çalışmadığını test etme işlemidir. Motoru resetlemeye başlatma işlemi 5 saniye sürer ancak yapılan bu işlemden sonra ECU'nun kontrol işlemi yaklaşık 15-25 dakika arası sürüyor. Resetleme ancak bu süreden sonra tamamlanmış ve etkin oluyor.

    Sonuç olarak, eğer bir sönme sorunu baş gösterirse, yapacağınız ilk şey, parça falan değişmeden önce motoru resetlemek olsun. Mümkünse serviste, nasıl yapacağınızı biliyorsanız kendiniz tabi ki. sakın düzgün reset yapmadan/yaptırmadan yukarıda "tırnak içinde" bahsettiğim ikinci adıma geçmeyin. Selamlar.
    Tam bir yıl olmuş; emeğine sağlık Veyis hocam! Vermiş olduğunuz değerli bilgiler burada güncel kalsın istedim, hepimizin yararlanması ümidiyle...
    bursalıali, Naci63, RoDida ve 1 diğerleri bunu beğendiler..
    MONDİAL MR VULTURE (2012-2016) // MONDİAL RX3İ EVO (2017-2019)

  13. #5393

    Üyelik
    14 Mart 2016
    Şehir
    İSTANBUL
    Motosikleti
    2015 MONDİAL RXİEVO/ SUZUKİ DL 650
    akdeniz motorun eski ustası murat ustayı tavsiye ederim
    bursalıali bunu beğendi.

  14. #5394
    Naci63 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Aralık 2005
    Şehir
    Adana
    Motosikleti
    BMW F800GS, TRIPLE BLACK
    Bugün Adana Mondial servisi Cem motora 12.000 km bakımı için götürdüm motoru. Nisan başında garanti bitiyor o nedenle son kez garanti kapsamında bakım yaptırayım dedim. Bundan sonra artık 4 veya 5 bin km'de bir yaptıracam yağ değişimini inşallah. Bu bakımda genel bakım ve sübap ayarları yaptırmak istedim. Komple ön ve arka tekerler söküldü, göbekleri greslendi, fren balataları sökülüp hafifçe zımoaralandı, motor yağı değişti, filtredeler temizlendi/yıkandı, buji kontrol edildi, , sübaplar ayarlandı. Sübap aralıkları neredeyse olması gerekenin 2 katına yakındı. emme maksimum 0.07 ve ekzoz 0.1 olması gerekirken, mevcut durumda emme ve ekzoz 0.15 'e çıkmış. Son 6.000 km'yi sübap şakırtısıyla geçirmiştim. Şimdi gayet güzel oldu. Motorun sesi değişti sübap sesi kalmadı. Bakalım uzun yol performansı ve yakıt nasıl etkilenecek. Sağolsun Volkan usta (cem motorun ustası) titizlikle çalışıp her şeyi en iyi şekilde yaptı ve benim de içime sindi. Motoru da güzelce yıkayıp teslim etti. Ellerine sağlık Volkan usta. Yani mondialin iyi servisleri de var arkadaşlar.

    Not: hava filtresi süngerden. Boş yere değiştirip 30 küsür tl para vermeyin. Sökün, süngeri tutan plastik çerçeve vidasını söküp süngeri deterjanla yıkayıp kurutun (tam kurumalı) ve söktüğünüz şekilde geri takın. İşte size sıfır ve temiz hava filtresi.
    bursalıali bunu beğendi.
    2012 Bmw F800gs; 2016 Mondial RX3i (2016-18); 2003 Bmw R 1150R (2009-17); 2006 Honda Shadow VT 750 C (2009-10); 2006 Ramzey QM 250 Cruiser (2006-10); 2006 Ramzey QM 200 Enduro (2006-9); 1990 350 cc çift silindir Jawa (1990-93); 1979 vitessiz Puch (1979+).

  15. #5395
    mitmuallim - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Mart 2005
    Şehir
    İzmit /Kocaeli
    Motosikleti
    Mondial RX3i EVO
    Alıntı Naci63 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bugün Adana Mondial servisi Cem motora 12.000 km bakımı için götürdüm motoru. Nisan başında garanti bitiyor o nedenle son kez garanti kapsamında bakım yaptırayım dedim. Bundan sonra artık 4 veya 5 bin km'de bir yaptıracam yağ değişimini inşallah. Bu bakımda genel bakım ve sübap ayarları yaptırmak istedim. Komple ön ve arka tekerler söküldü, göbekleri greslendi, fren balataları sökülüp hafifçe zımoaralandı, motor yağı değişti, filtredeler temizlendi/yıkandı, buji kontrol edildi, , sübaplar ayarlandı. Sübap aralıkları neredeyse olması gerekenin 2 katına yakındı. emme maksimum 0.07 ve ekzoz 0.1 olması gerekirken, mevcut durumda emme ve ekzoz 0.15 'e çıkmış. Son 6.000 km'yi sübap şakırtısıyla geçirmiştim. Şimdi gayet güzel oldu. Motorun sesi değişti sübap sesi kalmadı. Bakalım uzun yol performansı ve yakıt nasıl etkilenecek. Sağolsun Volkan usta (cem motorun ustası) titizlikle çalışıp her şeyi en iyi şekilde yaptı ve benim de içime sindi. Motoru da güzelce yıkayıp teslim etti. Ellerine sağlık Volkan usta. Yani mondialin iyi servisleri de var arkadaşlar.

    Not: hava filtresi süngerden. Boş yere değiştirip 30 küsür tl para vermeyin. Sökün, süngeri tutan plastik çerçeve vidasını söküp süngeri deterjanla yıkayıp kurutun (tam kurumalı) ve söktüğünüz şekilde geri takın. İşte size sıfır ve temiz hava filtresi.
    Son garanti bakımını bende 14.000 km de 01.02.2018 tarihinde arasmotora yaptırdım.07.04.2018 tarihinde de benim garanti bitiyor.Hemen hemen aynı işleri yaptılar fakat benim arka balata 3. kez değişti her 5000 km bir , ustaya bu km aralığı az değil mi diye sordum, kendi balatası ve kullanım şartları erken bitiriyor dedi,en son taktığınıda sanırım duke motorlarının balatası dedi bakalım kaç km gidecek ,
    bende sizin gibi bundan sonra 4000 km de bir yağ değiştirmeyi ve her 10.000 km bir genel bakıma girmeyi planlıyorum, Allah tüm camiaya ağız tadıyla motor sürmek nasib etsin..
    vesselam...
    bursalıali ve Metehan07-70 bunu beğendiler.
    "Yolculuk bir fersahda olsa cehennemden bir parçadır" ..... seyyah pirimiz Evliya Çelebi

  16. #5396
    Naci63 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Aralık 2005
    Şehir
    Adana
    Motosikleti
    BMW F800GS, TRIPLE BLACK
    Alıntı mitmuallim adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Son garanti bakımını bende 14.000 km de 01.02.2018 tarihinde arasmotora yaptırdım.07.04.2018 tarihinde de benim garanti bitiyor.Hemen hemen aynı işleri yaptılar fakat benim arka balata 3. kez değişti her 5000 km bir , ustaya bu km aralığı az değil mi diye sordum, kendi balatası ve kullanım şartları erken bitiriyor dedi,en son taktığınıda sanırım duke motorlarının balatası dedi bakalım kaç km gidecek ,
    bende sizin gibi bundan sonra 4000 km de bir yağ değiştirmeyi ve her 10.000 km bir genel bakıma girmeyi planlıyorum, Allah tüm camiaya ağız tadıyla motor sürmek nasib etsin.. vesselam...
    Amin Mithat kardeş. Rabbim hiç birimize kaza bela vermesin. Ben de 7 Nisan 2016'da almıştım motorumu. Demek aynı gün satın almışız.

    Daha önce ya 15-50 veya 10-50 tam sentetik koyduruyordum.Bu sefer ben 10-40 tam sentetik yağ koydurdum. Bakalım ne değişecek. Yazmayı unuttum yukarıda. Arka teker göbeğindeki kaplin lastiğinde biraz yırtık oluşmuştu, onu da değiştirdim bu bakımda.

    Bu arada balata kullanımı tamamen kullanıma bağlı olmakla birlikte, takılan balatanın yumuşak/sert olmasına göre değişir. Yumuşak balata daha iyi frenleme yapmasına rağmen çabuk biter. Eğer sizin ilk balata değişilirken yumuşak balata takıldıysa çabuk bitme nedeni bu olabilir. Sert balata ise geç biter ama diski de çabuk eritir. Bir de frenleme alışkalınklarınız çabuk bitmeye sebep verebilir. Bazı kişiler ayağını fren pedalına sürekli ama hafifçe basarak motor kullanıyorlar, bu da balatanın çabuk bitmesine neden olabilir. Ben şahsen üzerindeki balatalar bitince yumuşak (karbon) balata taktırmak istiyorum kısmetse. Selamlar.
    mitmuallim ve bursalıali bunu beğendiler.
    2012 Bmw F800gs; 2016 Mondial RX3i (2016-18); 2003 Bmw R 1150R (2009-17); 2006 Honda Shadow VT 750 C (2009-10); 2006 Ramzey QM 250 Cruiser (2006-10); 2006 Ramzey QM 200 Enduro (2006-9); 1990 350 cc çift silindir Jawa (1990-93); 1979 vitessiz Puch (1979+).

  17. #5397

    Üyelik
    10 Mayıs 2014
    Şehir
    İSTANBUL
    Motosikleti
    YAMAHA X-MAX 250-Mondial Rx3
    Arkadaşlar herkese selamlar
    RX3İ Evo Resetleme İşlemi görsel sunumlar. adı altında konu açtım,bilirkişilerin ilgisini rica ederim.
    bursalıali bunu beğendi.

  18. #5398

    Üyelik
    21 Temmuz 2017
    Şehir
    Rize
    Motosikleti
    Mondial RX3i Evo
    Merhaba Arkadaşlar,

    Bu gün bakımda yağ değiştirdim. Sonrasında da 50 km kadar yol yaptım.

    10w40 Motul 7100 kullanıyordum ve vites geçişlerinden memnun değildim. Bu defa 10w40 motul 5100 tercih ettim. Vites geçişleri bariz şekilde daha iyi.

    Kuvvetle muhtemel psikolojik olmakla beraber. Vites değişimlerindeki kavrama ve ivmelenme sanki daha iyiydi.

    Sürekli kullandığım ve hız limitinin 50 km olduğu bir yolda 3. viteste 80 km hızı gördüm. genel olarak 60 km yi geçtiğimde motor sesinden hız limitini geçtiğimi fark eder ve gaz keserdim.

    1000 km sonra iki yağ arasındaki izlenimlerimi bir daha not düşerim.


    Bu arada; Benzin filtresinin yeri işaretlediğim noktada (iç kısımda).





    Kolay gelsin.
    bursalıali bunu beğendi.

  19. #5399
    mitmuallim - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Mart 2005
    Şehir
    İzmit /Kocaeli
    Motosikleti
    Mondial RX3i EVO
    Alıntı U uR adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Merhaba Arkadaşlar,

    Bu gün bakımda yağ değiştirdim. Sonrasında da 50 km kadar yol yaptım.

    10w40 Motul 7100 kullanıyordum ve vites geçişlerinden memnun değildim. Bu defa 10w40 motul 5100 tercih ettim. Vites geçişleri bariz şekilde daha iyi.

    Kuvvetle muhtemel psikolojik olmakla beraber. Vites değişimlerindeki kavrama ve ivmelenme sanki daha iyiydi.

    Sürekli kullandığım ve hız limitinin 50 km olduğu bir yolda 3. viteste 80 km hızı gördüm. genel olarak 60 km yi geçtiğimde motor sesinden hız limitini geçtiğimi fark eder ve gaz keserdim.

    1000 km sonra iki yağ arasındaki izlenimlerimi bir daha not düşerim.


    Bu arada; Benzin filtresinin yeri işaretlediğim noktada (iç kısımda).
    https://i.hizliresim.com/Lbzd5J.jpg




    Kolay gelsin.
    faydalı bilgilendirmeleriniz için tabi ki teşekkürler,
    çanakkaleli bir dede vardımotul 10/40 7100 der başka bir şey söylemezdi face deki grupta, bu bilgi bende fikir farklılığına katkı sağladı.. hayrla kalın..
    vesselam...
    bursalıali bunu beğendi.
    "Yolculuk bir fersahda olsa cehennemden bir parçadır" ..... seyyah pirimiz Evliya Çelebi

  20. #5400
    Naci63 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Aralık 2005
    Şehir
    Adana
    Motosikleti
    BMW F800GS, TRIPLE BLACK
    Değerli arkadaşlar, Bmw r1150r motorumu sattıktan sonra, güçlü ve nispeten hafif bir motosiklet arayışındaydım. Bu nedenle dün itibariyle 2012 model bir bmw f800gs almış bulunmaktayım. Motor 23.000 km'de, 85 beygir ve 83 nm gücündedir. Ağrlığı da 207 kgdir. Darısı tüm arkadaşlarımıza. Selamlar.
    2012 Bmw F800gs; 2016 Mondial RX3i (2016-18); 2003 Bmw R 1150R (2009-17); 2006 Honda Shadow VT 750 C (2009-10); 2006 Ramzey QM 250 Cruiser (2006-10); 2006 Ramzey QM 200 Enduro (2006-9); 1990 350 cc çift silindir Jawa (1990-93); 1979 vitessiz Puch (1979+).


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 15 kullanıcı var. (0 üye ve 15 misafir)