Mondial Rx3 Enduro Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı
Reklamlar
-
13 Mart 2018, 12:08
#5361
RealityOfSth adlı üyeden alıntı
selamun aleykum abilerim kardeslerim
motosikletim su anda 6000 km ye dogru ilerliyor ve malumunuz bakim icin yer bakmaktayim. benden onceki sahibi moto arasa goturmus ve memnun kaldigini soyledi. soyle bir problem dizisiyle muzdaribim.
1) motosikletim 5 litre/100 km ye yakin tuketimi var
2) 100 km sonrasi motor sanki verme artik gidemem diyor
3) yaklasik 20 defa stop etti (10 gun icerisinde farkli zamanlarda)
bunlarin cozumu icin sizin onerileriniz nelerdir elbette ozkan motora gittigimde de bu problemlerimi iletecegim
selamun aleykum
Benzin tüketimi, yetersiz lastik hava basıncı ve motorun şehir içi/şehir dışı olmasına göre farklı tüketim değerlerine ulaşır. Yoğun trafik ve şehir içi sürüşü ile yüksek hızlarda şehir dışı sürüşü aşırı yakıt tüketimine neden olur. 5 litre eğer şehir içi trafikte ise normal sayılabilir.
Stop etme sorunu için iyi ve bu işi bilen bir servisin "resetleme" yapması gerekir. Ancak, aşırı tüketim, motorun 100 km hızı geçmemesi ve stop etme sorunu birlikte bana göre 3 şeyi akla getiriyor:
a. Sübap ayarları dengesiz veya çok sıkı. Emme (bence) 0.07, eksoz 0.1 mm olmalı. Dikkat 4 sübap var!
b. oksijen sensörü arızalı (aşırı yakıt tüketimi nedeniyle). Eğer rölanti de dengesiz ise kuvvetle muhtemel. (daha önce açıklandığı şekilde arıza tespit işlemi yapılmalı)
c. Bütün bunların kontrol ve/veya düzeltilmesinden sonra "resetleme" işleminin yapılması gerekir diye düşünüyorum.
Selamlar.
2012 Bmw F800gs
; 2016 Mondial RX3i (2016-18); 2003 Bmw R 1150R (2009-17); 2006 Honda Shadow VT 750 C (2009-10); 2006 Ramzey QM 250 Cruiser (2006-10); 2006 Ramzey QM 200 Enduro (2006-9); 1990 350 cc çift silindir Jawa (1990-93); 1979 vitessiz Puch (1979+).
Reklamlar
-
13 Mart 2018, 14:55
#5362
Naci hocam haklı. Oksijen sensörü değisimi ve subab ayarı yapılmalı.
---------- Mesajlar birleştirildi - 14:55 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:47 ----------
Oksijen sensörünü sanayiden bosch marka 0 258 005 055 kodlu olan opel araçlara uymlu olanlardan alın. Herşeyden önce oksijen sensörünün soketini gevsetip o sekilde bir deneme yapmalısınız alızadan emin olmak ićin.
-
14 Mart 2018, 09:11
#5363
selamun aleykum
Naci63 ve oho yanitlariniz icin tesekkurler naci hocam sehir ici kullanmaktayim dediginiz gibi subap ayarlarina ve oksijen sensorune baktiracagim gerekirse degistirecegim resetleme islemini de yaptiracagim fakat yaklasik 1 ay motor azar azar km yapacak yani 6000 km su anda uzaklasti bana
selamun aleykum
-
15 Mart 2018, 13:10
#5364
Selamın aleyküm abilerim takip ettiğim üzre yakıtta artış ve bi km düşüş durumu şimdi şöyle diyim tam bakım için nisan ayını beklemekteyim ama evelsi gün motora bi hava filtresi temizliği gbi bi kaç bakım yaptım motorda rahatlama hissettim gazı alıp kükremesi falan değişti makinenin çabuk atara kalkar oldu hava filtresini ihmal etmeyin yakıta etkisi var ve ikincisi 60 km yol yaptığımdaki daha filtreyi temizlememiş 80 90 km aşmamış olarak full depodan 3. Kademeye çabuk düştüğünü lastik basıncımın az olduğundan kaynaklı olduğunu düşünüp normaldir hadi bu sefer yesin dedim ve gariptirki iki istasyondada hava basamadım birinin tabancası uygunsuz diğeri ise bozuk olunca kaldı öyle ve son olarak ayağa kalkıp gidona doğru eğilince subabları bariz olarak fuydum şıkı şıkı sesi biraz kuvvetli motor ısınıp rölantide çalışmadığı sürece stop yok bende çok şükür rölantide çok beklediğinde ise dank diyerek stop ediyoki ben subab ayarı yapılması kanısındayım yanlışmıyım yoksa subab ayarı yaptırmalıyım saygı değer abilerim ve abi diyorum kusıra bakmayın ben sizi ailem gbi görüyorum artık samimi olmayı saygıda kusur etmeden tabiki çok seven biriyim şimdiden teşekür ederim
-
15 Mart 2018, 20:17
#5365
Merhaba, motorumun benzin filtresini temizlemek istiyorum. China Riders'a baktım, deponun sağ alt tarafında demişler. Baktım baktım göremedim bir türlü.
Yardımcı olabilecek var mı?
-
15 Mart 2018, 22:47
#5366
efemontana adlı üyeden alıntı
Merhaba, motorumun benzin filtresini temizlemek istiyorum. China Riders'a baktım, deponun sağ alt tarafında demişler. Baktım baktım göremedim bir türlü.
Yardımcı olabilecek var mı?
Benzin filitresi 35 tl gibi bir fiyata satılıyor. Temizlemek yerine yenisi ile değiştirmek daha uygun olabilir.
Yerine gelince... nasıl tarif ederim bilemedim şimdi... iyisi mi yarın resmini çekebilirsem paylaşayım.
-
15 Mart 2018, 23:54
#5367
U uR adlı üyeden alıntı
Benzin filitresi 35 tl gibi bir fiyata satılıyor. Temizlemek yerine yenisi ile değiştirmek daha uygun olabilir.
Yerine gelince... nasıl tarif ederim bilemedim şimdi... iyisi mi yarın resmini çekebilirsem paylaşayım.
Ah bir bulabilsem değiştiririm sorun değil de bulamadım. Zahmet olmazsa bekliyorum fotoğrafı.
-
16 Mart 2018, 15:36
#5368
Tekrardan merhaba Evo grubu. Bir süredir Evo yu takibi bırakmıştım, motoruma Evo takas önerisi gelince bir uğrayayım dedim.
Şimdi lütfen bana şunu deyin; şu stop olayını ''kesin'' çözdüm diyen var mı? Yakıt ortalaması 4 ü çok geçiyor mu? (Hemen hergün motora biniyorum, yakıt önemli)
-
16 Mart 2018, 15:52
#5369
[/COLOR]
efemontana adlı üyeden alıntı
Ah bir bulabilsem değiştiririm sorun değil de bulamadım. Zahmet olmazsa bekliyorum fotoğrafı.
uymuyor kanımca çünki geçmeli tip o yüzden attığım linki kaldırdım.
Orkidor61
Adı: Kemal 0546 416 86 00
-
16 Mart 2018, 18:15
#5370
Ben bosch oksijen sensörü ve subab ayarı yaparak stop etme sıkıntısından kurtuldum. Onun dışında yağ artması problemi yasadım. Onuda karter havalanmadaki yağ ayracının çatlak olmasından kaynalanan vakum kaybından olduğunu tespit edip o sorunuda çözdüm. Sıkıntı yok artık.
---------- Mesajlar birleştirildi - 18:15 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:06 ----------
Benzin filtresini sanayide beznin hortumuna uygun bir tile değistirdim. Opellerin benzin filtresiymiş. Daha büýük daha ucuz.
-
16 Mart 2018, 23:34
#5371
Metehan07-70 adlı üyeden alıntı
Tekrardan merhaba Evo grubu. Bir süredir Evo yu takibi bırakmıştım, motoruma Evo takas önerisi gelince bir uğrayayım dedim.
Şimdi lütfen bana şunu deyin; şu stop olayını ''kesin'' çözdüm diyen var mı? Yakıt ortalaması 4 ü çok geçiyor mu? (Hemen hergün motora biniyorum, yakıt önemli)
1. soru evet
2. soru dün benzin aldım şehir içi kısa mesafe dur kalk 4,2 lt/100km
"Yolculuk bir fersahda olsa cehennemden bir parçadır" ..... seyyah pirimiz Evliya Çelebi
-
16 Mart 2018, 23:54
#5372
odo adlı üyeden alıntı
Ben bosch oksijen sensörü ve subab ayarı yaparak stop etme sıkıntısından kurtuldum. Onun dışında yağ artması problemi yasadım. Onuda karter havalanmadaki yağ ayracının çatlak olmasından kaynalanan vakum kaybından olduğunu tespit edip o sorunuda çözdüm. Sıkıntı yok artık.
---------- Mesajlar birleştirildi - 18:15 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:06 ----------
Benzin filtresini sanayide beznin hortumuna uygun bir tile değistirdim. Opellerin benzin filtresiymiş. Daha büýük daha ucuz.
Abi benzin filtresini bulamıyorum. Deponun sağ alt tarafına eğilip baktım ama göremedim bir türlü. Depoyu sökmek falan mı gerekiyor?
-
17 Mart 2018, 00:09
#5373
Metehan selamlar . Kısaca anlatmaya çalışayım. Evoda her yüz motordan birinde gerçek stop etme problemi ya oluyor ya da o bile olmuyor. Amma ismi çıkmış dokuza inmez sekize hesabı. Öyle bir problem olursa da UMA gerekeni yapıyor. Seni mağdur etmiyor. Fuarda hem teknik müdürleri ile hem de pazarlama müdürüyle tekrar görüştük. Her ikisi de bu makinanın ismini temize çıkarabilmek için çırpınıyorlar. Ben uzun yolda 100 km de 3.5 ortalama, şehir içindeyse yaklaşık 4.5 litre yakıyorum. Soğuk havada 6000 devir altında kullanınca 3.3 e kadar düştü . Mete telim profilde ,dilediğin zaman arayabilirsin. Sevgilerle.
-
17 Mart 2018, 00:17
#5374
Filtre deponun altında siyah renkte. Enjekterö gelen hortumu takip edin elle de gözlede görebilirsiniz. Depoyu sökmeden yerinden çıkartmak imkansız.
-
17 Mart 2018, 01:12
#5375
odo adlı üyeden alıntı
Filtre deponun altında siyah renkte. Enjekterö gelen hortumu takip edin elle de gözlede görebilirsiniz. Depoyu sökmeden yerinden çıkartmak imkansız.
Peki sizce bu filtrenin değişimi kaç bin km'de yapılmalıdır? Bir de bu filtrenin kirlenmesi motor performansını hissettirecek kadar etkiler mi?
-
17 Mart 2018, 07:29
#5376
efemontana adlı üyeden alıntı
Peki sizce bu filtrenin değişimi kaç bin km'de yapılmalıdır? Bir de bu filtrenin kirlenmesi motor performansını hissettirecek kadar etkiler mi?
UMA'nın tavsiyesi 8.000 km de bir. Ama şahsi görüşüm eğer defalarca kirli benzin alınmadıysa 8.000 km çok erken. Kanımca temiz benzin satan bir yerden sürekli alıyorsanız, bunun en az 2 katı km den önce değişmesine gerek yoktur. Artık kötü ve pis benzin satılmıyor diye de düşünüyorum. Yine de karar sizin.
2012 Bmw F800gs
; 2016 Mondial RX3i (2016-18); 2003 Bmw R 1150R (2009-17); 2006 Honda Shadow VT 750 C (2009-10); 2006 Ramzey QM 250 Cruiser (2006-10); 2006 Ramzey QM 200 Enduro (2006-9); 1990 350 cc çift silindir Jawa (1990-93); 1979 vitessiz Puch (1979+).
-
17 Mart 2018, 09:21
#5377
bursalıali adlı üyeden alıntı
Metehan selamlar . Kısaca anlatmaya çalışayım. Evoda her yüz motordan birinde gerçek stop etme problemi ya oluyor ya da o bile olmuyor. Amma ismi çıkmış dokuza inmez sekize hesabı. Öyle bir problem olursa da UMA gerekeni yapıyor. Seni mağdur etmiyor. Fuarda hem teknik müdürleri ile hem de pazarlama müdürüyle tekrar görüştük. Her ikisi de bu makinanın ismini temize çıkarabilmek için çırpınıyorlar. Ben uzun yolda 100 km de 3.5 ortalama, şehir içindeyse yaklaşık 4.5 litre yakıyorum. Soğuk havada 6000 devir altında kullanınca 3.3 e kadar düştü . Mete telim profilde ,dilediğin zaman arayabilirsin. Sevgilerle.
Çok sağolasın Ali Abi. Baktığım motorla ilgili çok detaylı konuşamadım dün asıl sahibi ile, bir motorcuya bırakmış, ben servise girdiğini sanmıyorum motorun, yani büyük ihtimal garanti dışı. Ve takıldığım bir nokta, burada da okuduk sıkça, taa fabrikan usta gelip sorunlara çözüm arıyor, peki bu servislere bu işin kesin çözümünü anlatamıyorlar mı? Geçen Mondial bayisine uğradım, adam benim kadar tanımıyor motoru. Hayırlısı olsun bakalım, bugün görüşeceğiz.
-
19 Mart 2018, 17:06
#5378
Herkese Selamlar
2016 Rx3 Evo için lastik sorununu, Anlaş Capra r 100/90/19 ve 130/80/17 satın alarak çözdüm..Usta lastiği takarken iç lastiğin çatlamış olduğunu söyledi.İç lastiği olmadığı için değiştiremedim.Bu arada 2500 km'deyim.5-6 ayda iç lastik çatladığına göre aynı malzemeyi takmama gerek yok diye düşünüyorum.Bu konuda bilgilerinizi rica ediyorum.Bu siteyi uzun zamandan beri takip ediyorum.Konu başlığı açılmadan muhabbet şeklinde ilerlediği için ihtiyaç olan bilgilere ulaşmak, bir hayli zaman alıyor.Bu sorunu çözebilecek arkadaşım varsa, şimdiden teşekkür ederim.Ayrıca Naci63 arkadaşımızın yorumlarını ilgiyle takip ediyorum.Kendisine foruma verdiği destek için teşekkür ederim.Sorunsuz sürüşler dilerim.
---------- Mesajlar birleştirildi - 17:06 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:27 ----------
badali adlı üyeden alıntı
Herkese Selamlar
2016 Rx3 Evo için lastik sorununu, Anlaş Capra r 100/90/19 ve 130/80/17 satın alarak çözdüm..Usta lastiği takarken iç lastiğin çatlamış olduğunu söyledi.İç lastiği olmadığı için değiştiremedim.Bu arada 2500 km'deyim.5-6 ayda iç lastik çatladığına göre aynı malzemeyi takmama gerek yok diye düşünüyorum.Bu konuda bilgilerinizi rica ediyorum.Bu siteyi uzun zamandan beri takip ediyorum.Konu başlığı açılmadan muhabbet şeklinde ilerlediği için ihtiyaç olan bilgilere ulaşmak, bir hayli zaman alıyor.Bu sorunu çözebilecek arkadaşım varsa, şimdiden teşekkür ederim.Ayrıca Naci63 arkadaşımızın yorumlarını ilgiyle takip ediyorum.Kendisine foruma verdiği destek için teşekkür ederim.Sorunsuz sürüşler dilerim.
Ayrıca foruma destek veren herkese teşekkür ederim. İyi ki varsınız.
-
19 Mart 2018, 17:47
#5379
Selamlar,
Büyük bir ihtimalle yarın sabah 2. el bir Evo sahibi olacağım. Acil tavsiyelere ihtiyacım var.
Alır almaz yağ,yağ filtresi, hava filtresi, buji değişikliği yapacağım. Yağ ben genelde Castrol 10-40 yarı sentetik kullandım hep şimdiye kadar, evo ya uyar mı? Aküyü de değiştireyim diyorum başlamışken, 12 v- 14 Ah yeterlimi yoksa amperi biraz daha mı yüksek olsun? İmkan el verdiğince Yuasa ya da Orbus alayım diyorum. Ve ya aynı kalitede daha uyguna bişey var mı? İki küçük sis ve topcase imde montjlı ledleri de bağlatma düşüncem var. Bunları yaptıktan sonra şu resetleme olayına ihtiyaç var mı. Ve de bu resetleme olayını bana bir özet geçme şansınız var mı?
Bir de Evo çok benzin seçiyor diyorlar, sizin istasyon tercihiniz nedir?
Teşekkürler.
-
19 Mart 2018, 22:48
#5380
DİKKAT !!! ALINTIDIR !!!
NOT:Aşağıda anlatılan resetleme işlemi sadece DELPHİ beyin kullanan motorlar içindir.
Beyin (ECU) nedir?
Hyosung Gv 250 nin enjeksiyonlu yakıt sistemine geçtikten sonra kullanmaya başladığı parçadır, motordaki tüm sensörlerden aldığı bilgileri toplayıp enjeksiyonun minimum yakıtla maksimum performans üretmesini sağlar.
Motorunuzu sürüş tarzınıza göre bir harita çıkartıp enjeksiyonun benzin püskürtmesini bu haritaya göre ayarlar, örneğin sık sık uzun yola çıkıyorsanız motorunuz üst devirlerde iyi bir performans verirken alt devirlerde kullanıldığında normalden fazla benzin yakabilir. Şehir içinde kullanmaya başladığınızda bu durum kısa sürede düzelecektir.
Motorunuzdaki sensörlerden her hangi birisi arızalandığı zaman arızayı FI ışığı ile bildiren parçadır.
Gv 250'de koltuğun altında tam akünün arkasında yer alır.
ECU ne zaman resetlenmeli?
Motorunuzda FI ışığını yakan bir problem yaşandığında ve siz bu problemi çözdüyseniz FI ışığının sönmesini sağlamak için resetlenmelidir. Bilinenin aksine egzost değişiminde resetlenmemelidir. Herhangi bir sorun varsa beyin resetlemek ile bu sorunu çözemezsiniz.
ECU nasıl resetlenir?
1-)Motorunuzun kontağını OFF konumuna getirin ve koltuğun altında bulunan ECU'yu soketlerinden ayırın ve motorla bağlantısını kesin.
2-)Motorunuzun kontağı kapalı iken akünün önce -(eksi) sonra +(artı) kutbunu sökün ve aküyü motordan ayırın.
3-)Yaklaşık 15 dakika boyunca akü ve beyin motordan ayrı bekleyin, bu süre içerisinde beyin enerji almadığı için beyin kendini resetleyecektir.
4-)ECU'nun soketlerini yerine takın, ardından aküyü motora bağlayın. Aküyü takarken önce +(artı) ardından -(eksi) kutbunu takın.
Not:Akü kutuplarını ters bağlamanız durumunda motorun elektrik tesisatı ve beyin zarar görecektir.
5-)Motorunuzu çalıştırın ve 15 dakika rölantide çalıştırın.
6-)Motor 15 dakika çalıştıktan sonra kontağı kapatın ve 10 dakika kadar bekleyin.
7-)Son aşamada motoru çalıştırın ve günlük yaşantıda motorunuzu nasıl sürüyorsanız bu şekilde bir tura çıkın. Bu aşamada sıfırlanan enjeksiyon haritası yüzünden motorunuz fazla yakıt yakabilir veya performans kaybı yaşayabilir. Haritayı oluşturduktan sonra bu durum düzelecektir.
Motorunuza şehir içinde biniyorsanız trafikte bir süre motor sürün, eğer şehir dışında binmeyi planlıyorsanız üst devirlerde sabit süratlerde motosikletinizi sürün, enjeksiyon haritası sizin sürüş tarzınıza göre oluşacaktir.
Kaynak:http://www.riderchris.com/hyosung/resetting-ecu-settings-hyosung/
---------- Mesajlar birleştirildi - 21:23 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:19 ----------
Yukarıda bahsi geçen resetleme işlemini deneyen var mı? Bu şekilde sağlıklı bir resetleme işlemi yapılmıyor diye biliyorum!
---------- Mesajlar birleştirildi - 21:48 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:23 ----------
Normalde bildiğimiz kontak aç-kapa şeklinde; fakat biz kullanıcılar ECU' ya zarar verebiliriz diye bunu servisler ve yetkililer bizimle paylaşmak istemiyorlar ne yazık ki! Onların yaptığını biz yapamıyoruz; yani onlar insan biz canavarız biz reset atınca beyne zarar verebilirmişiz. Motorlarımızın asıl sahipleri bizler değil miyiz? Bozulursa bozulsun, kaç lira lan yeni bir ECU
MONDİAL MR VULTURE (2012-2016) // MONDİAL RX3İ EVO (2017-2019)
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 8 kullanıcı var. (0 üye ve 8 misafir)