2012 Bmw F800gs; 2016 Mondial RX3i (2016-18); 2003 Bmw R 1150R (2009-17); 2006 Honda Shadow VT 750 C (2009-10); 2006 Ramzey QM 250 Cruiser (2006-10); 2006 Ramzey QM 200 Enduro (2006-9); 1990 350 cc çift silindir Jawa (1990-93); 1979 vitessiz Puch (1979+).
Merhaba arkadaşlar...
Temmuz 2017 den bu yana Evo ile birlikteliğimizi sayfaya not düşeyim dedim. Malum sizlerin tecrübelerinden çok faydalandık.
Arkadaşlar,
Motosikletimi Temmuz 2017 de O km olarak 13,700 TL ye aldım.
rodaj bakımını bir aylık bir süre sonunda 480 km de yaptım. Aklımda motul 5100 var iken servisimin 7100 önermesi ile Motul 7100 tam sentetik yağ koydurdum. Bu bakımda yağ değişti, yağ filtreleri temizlendi.
600 km de ilk uzun yoluma çıktım. Aynı gün içerisinde, Rize-Çamlıhemşin güzergahından Zilkale yönünde Polovit şelalesi, yaylası, trovit yaylası, elevit yaylası parkurunu oldukça sıcak bir gün içerisinde tamamladım. Motosikleti ve 15 sene öncesine dayanan motosiklet tecrübemi test ettiğim bir yol oldu. Rx3 kesinlikle testi geçmişti. Ben ise patlamadan eve dönebildiğim için şanslıydım.
Bu uzun yol sonrasında 1100 km de yeniden yağ değiştirdim. Motul 7100 motoryağı koyuldu. Yağ filtreleri temizlendi. Yan ayaklığın otomatik kapanma özelliği iptal edildi. Yağ tahliye tıpasından sızdığını düşündüğüm ancak serviste ustanın sızıntının vites pedalı-şanzıman birleşim yerinden olduğunu söylediği sıkıntıya müdahale etmedik. ustaya gelen bir başka rx3 de aynı sorun varmış ve keçe değişmiş. ben motoru indirtmek istemediğimden bu şekilde kullanmaya devam ediyorum.
Aklımdaki rodajı bu bakım ile geçtikten sonra ikinci uzun yolumu Trabzon/Uzungöl güzergahına yaptım. Uzungöl den devam ile Haldizen(Demirkapı yaylası) devamında Balık gölü ve Aygır gölü ile rotayı bitirip dönüşe geçtim. Aklımda soğanlı geçidini geçip Pazaryolu-İspir-İkizdere güzergahından dönüş vardı. lakin 15 litre diye satılıp 9 litre çıkan benzin deposu nedeni ile cesaret edemedim. Rx3 ile alakalı ilk büyük hayal kırıklığım budur.
Bu güzergahta Balık gölüne çıkan patika başlangıcında selamladığım ve selamımı almayan 2 GS li arkadaşa da bir kez daha selam olsun. Beni göl kenarında motorum ile gördüklerindeki yüz ifadelerini unutmayacağım. insan olaydınız da o kadar malzemeyi sırtınızda göl kenarına kadar taşımayaydınız! (gidecek olanlara; göle iniş Balık gölü patika çıkışından sonra takriben 1 km daha yukarıda gölü saat yönü ile 1 istikametinde gördüğünüzde sağdan ayrılır.)
Bu yolculukları not düşmemin nedeni güzergahların %60 hızlı akan (90 km üzeri) asfalt yollar, %20 stabilize+beton+parke yollar ve %20 zorlu (kırma taşlı, çamur, çakıllı) arazi koşullarından oluşuyor olmasıdır. rakımın da deniz seviyesinden 2700 metrelere değiştiğini göz önüne alarak 250 cc acaba yeterli olur mu sorusu kafanızda kalmasın.
Ekim ayı sonlarında motorum 1400 km lerde iş yoğunluğu nedeni ile günlük 10 km üzeri yol yapamadım. bu süreçte stop sorunu, sadece yokuş aşağı inişlerde 3 den 2 ye veya 2 den 1 inci vitese geçişlerde debriyaj çekince baş gösterdi. Vites geçişlerinde debriyaj çekişlerinde gaz ile oynayarak bu soruna kendimce bir çözüm buldum ve servise gitmedim.
Takriben 1-1,5 ay önce motosiklet arıza ışığı yaktı. Forumdan öğrendiğim şekilde arıza kodunu öğrendim. sistemde yüksek voltaj vardı. Servise gitmeye fırsat bulamadan da ilk arıza kodundan yaklaşık 1 hafta sonra ikinci arıza kodunu verdi. Haliyle servislik olduk. Ustaya stop sorununu anlattım. arıza kodlarını söyledim. UMA da yıl sonu sayımı olduğunu parça çıkışının olmadığını ve dağıtım bittiğinde o2 sensörünü değiştireceğimizi söyleyip. o2 sensör soketini de çıkartarak yolladı. Soket sökük halde motor (uğraşmama rağmen) stop etmedi.
Aynı gün UMA ile de görüştüm. Sayımın bittiğini parça dağıtımının başladığını, servisin parça talebi geçmesi halinde ilgileneceklerini söyledi. Bende 2000 bakımında hepsini aradan çıkartırım bu arada da yüksek voltajın nedenini bulurum diye düşünerek bekledim. Hata etmişim.
3 gün önce motosiklete bindiğimde marş almadı. motor sadece iki gündür yatıyordu ve akü bitmişti. Yeni akü şarj cihazı almıştım ve deneyecek akü arıyordum isabet oldu dedim geçtim. Aküyü söküp iş yerine götürdüm. Akü üzerinde do not open yazan bir kısım vardır. akü şarj cihazı talimatnamesinde de şarj sırasında akü kapaklarını açın der. akü üzerinde neden açmamam gerektiği yazmaz. ancak akü şarj cihazı talimatnamesinde açmazsan patlar yazar. hali ile açtık ve gördük ki akü de su kalmamış!!! kalmamış derken hiç çok... kup kuru... Şırınga ile bir başka aküden çekip bizim aküye aktararak şarja taktık. %50 dolu şekilde motora gidip aküyü yerine taktık. iş yerine varıp motoru bıraktığımda tekrar arıza taraması yaptım. Nur topu gibi yeni bir arızamız vardı. sistem voltajı düşük. güzel tarafı aynı zamanda yüksek voltaj arıza kodu da veriyor olması idi...
Aküyü söküp tekrar şarja bıraktım. Tam dolu halde motora bağlayıp Naci bey sağ olsun arıza kodlarından kurtulduk. Eve dönüş yolunda yeniden arıza kodu yaktı (sistem voltajı yüksek) 1 gün sonra da O2 için arıza kodu yeniden çıktı.
İnşaat sektöründe çalışıyorum ve kış aylarında yağmursuz gün bizim için çok değerli. Yağmurlu günde de motoru servise (15 km) götürmek pek cazip gelmiyor.
Neyse Motorum ile son durum bu.
Bu arada; istisnasız motoru soğuk iken hareket ettirmedim. Kıstasım iki tık hararet çizgisi oldu. Zincir bakımını kendim yaptım. Km yada zaman kıstasım olmadı. zincir yağsız ise yağladım. zincir kirlenmiş ise temizledim. 1500 km kadar motul zincir temizleme spreyi ve C2 zincir yağı kullandım. son temizlikte gaz yağı kullandım. C2 ile yağlamaya devam ediyorum.
En kısa zamanda motoru servise bırakacağım. Gelişmeleri de burada aktarırım.
Kolay gelsin...
Geçmiş olsun. İnşallah kısa sürede eksik giderilir ve eskisinden iyi olur. Yalnız depoda en az 12-13 litre benzini kullanabilirsiniz. 9 Litre çok az. Sanırım siz tedirdgin olmuşsunuz. Selamlar.
2012 Bmw F800gs; 2016 Mondial RX3i (2016-18); 2003 Bmw R 1150R (2009-17); 2006 Honda Shadow VT 750 C (2009-10); 2006 Ramzey QM 250 Cruiser (2006-10); 2006 Ramzey QM 200 Enduro (2006-9); 1990 350 cc çift silindir Jawa (1990-93); 1979 vitessiz Puch (1979+).
Merhaba,
Aranıza daha yeni katıldım. Bir sorum olacaktı. Mondial RX3i Evo düşünüyorum fakat araştırmalarım sonucunda frenlerinin çok sağlam olmadığını gördüm. Çok fazla motosiklet tecrübem yok. 50 cclik ve 125 cclik makineleri sadece şehir içinde kullanıyorum. Bu yüzden frenler bana güven sağlamadı. Acaba yanılıyor muyum? Bilgilendirirseniz çok sevinirim.
2012 Bmw F800gs; 2016 Mondial RX3i (2016-18); 2003 Bmw R 1150R (2009-17); 2006 Honda Shadow VT 750 C (2009-10); 2006 Ramzey QM 250 Cruiser (2006-10); 2006 Ramzey QM 200 Enduro (2006-9); 1990 350 cc çift silindir Jawa (1990-93); 1979 vitessiz Puch (1979+).
Selamun Aleykum Hocalarim merhabalar bu ileti icin foruma yeni kaydoldum. Rx3i 2016 model 4400 km lik yavrucugumla yol almaktaydim ve fark ettigim (daha once oluyor muydu emin degilim) bir durumla karsilastim. Bu motosikletimin ısı gostergesinin 3 tık gostermesiydi . Bunu azaltmanin bir yolu var midir? Acep radyator suyu mu azaldi? Radyator suyunun ne kadar kaldigini ve nasil ekleyecegimi anlatabilir misiniz? Simdiden tesekkurler tekerimiz hep duz bassin insallah. Selamun Aleykum
Büyük ihtimalle radyatör suyu azalmıştır. Radyatör kapağını sağ ön karenaj ile depo arasındaki açıklıktan elinizi sokarak açın. Biraz zordur açıp kapaması. Çok ergonomik değil. Sonra mümkünse arıtma su, yağmur suyu gibi içinde kireç olmayan bir miktar su bulup ince bir hortumla radyatör suyunu tamamlayın. Tekrar kapağı kapatırken tam oturtup dikkatlice sıkınız. Selamlar.
Not: suyu tamamlamanın en pratik yolu, hortumun bir ucunu radyatörün içine birazcık, diğerini de şişenin içine tam olarak sokup şişeyi ağzınızla alp üflediğinizde suyun kolayca dolduğunu göreceksiniz.
2012 Bmw F800gs; 2016 Mondial RX3i (2016-18); 2003 Bmw R 1150R (2009-17); 2006 Honda Shadow VT 750 C (2009-10); 2006 Ramzey QM 250 Cruiser (2006-10); 2006 Ramzey QM 200 Enduro (2006-9); 1990 350 cc çift silindir Jawa (1990-93); 1979 vitessiz Puch (1979+).
Selamun Aleykum
Naci63 tesekkur ederim hocam bugun Allah kismet ederse deneyecegim
Selamun Aleykum
Bizim evo normalde çalışmaya başladıktan çok kısa bir zaman sonra 3 tık haline gelir ve normal çalışma
sıcaklığı budur. Ya da biraz zorlandığında 4. Tıkı açar ve radyatör soğutma fanı devreye girer . Birkaç dakika içinde 4 tıktan 3 tıka düşer ve fan devreden çıkar. Soğutma sisteminde bir problem olmadığı sürece 3 - 4 -3 - 4 tık şeklinde gider gelir. Bu evoların normal çalışma halidir. Sakın bunu
değiştirmek için bir şeyler yapmayı düşünmeyin . Sonra kendi başınıza gereksiz büyük masraflar açarsınız. Ha eğer 4 tıktan uzun süreli 5 tıka ulaşırsa yine sistemde bir problem var demektir. 5. Tıkı
gördüğünüzde hemen servise müracaat. Evonuzun tadını çıkarmaya devam.. Saygılarla.
Abi bi servise uğra bence eğer bu ayarlarda ise normal değil 2 çizgi normal çalışma sıcaklığı 3 çizgi belli bir sürede kalırsa sallıyorum 5 dakika fanı açması lazım yani 4 çizgiyi görmeden fan açması lazım. ben aynı dertten muzdariptim yeni aldığımda motoru garantiden fan müşürü değişti sorunum ortadan kalktı.
körlerin arasında tek gözlü adam kendini kral sanır
Bektan merhaba, hangi servise gitmiştin? Sanıyorum ben birer tik fazla yazmışım. Ya da ben 3 yazarken 2 yi kasdediyordum. Saygılar.
Arka canta (topcase) satmayi dusunen varsa bana mesaj atarsa sevinirim..
QUOTE=RealityOfSth;4290417]Selamun Aleykum
Naci63 tesekkur ederim hocam bugun Allah kismet ederse deneyecegim
Selamun Aleykum[/QUOTE]
Aleykümselam arkadaşım.
Ali hocam, normali 2 tık, fan devreye girmeden önce kısa bir süre 3 tık oluyor. Sonra fan devreye giriyor ve 2 tıka düşüyor. Ben daha 4 tık hiç görmedim çok şükür. Selamlar.
2012 Bmw F800gs; 2016 Mondial RX3i (2016-18); 2003 Bmw R 1150R (2009-17); 2006 Honda Shadow VT 750 C (2009-10); 2006 Ramzey QM 250 Cruiser (2006-10); 2006 Ramzey QM 200 Enduro (2006-9); 1990 350 cc çift silindir Jawa (1990-93); 1979 vitessiz Puch (1979+).
Merhaba sayın forumdaşım benim çanta full orijinal durumda 45 lt ile değiştirmiştim çiziği bozuğu yok sadece üstünde sticker var onları sökersiniz isterseniz maksatım satmak değildi kullanmayı planlıyoum ama madem ihtiyacınız var o zman gönderirim istiyorsanız no veririm görüşürüz
Selamun Aleykum
Naci63 hocam sagolun yaklasik 100 ml su aldi radyator ve artik 3 tik max sicaklik oluyor belli bir sure (yaklasik 5 dk) kaldiktan sonra yine 2 tika dusuyor artik. Teşekkürler
Selamun Aleykum
2012 Bmw F800gs; 2016 Mondial RX3i (2016-18); 2003 Bmw R 1150R (2009-17); 2006 Honda Shadow VT 750 C (2009-10); 2006 Ramzey QM 250 Cruiser (2006-10); 2006 Ramzey QM 200 Enduro (2006-9); 1990 350 cc çift silindir Jawa (1990-93); 1979 vitessiz Puch (1979+).
Arkadaşlar merhaba debriyaj balatamı değiştireceğim. İnternetten aşıp ustaya değiştirtmeyi düşünüyorum. Aşağıdaki ürünü satıcıya sordum, zongshen ürünü olsugunu söyledi. Alsam bi sorun yaratırmı?
Birde motor yağı hangisini kullanmalıyız, hangisini tavsiye edersiniz?
https://urun.n11.com/yedek-parca/mondial-rx3i-evo-debriyaj-balata-benma-P215151007
Şu an bu konu içerisinde 6 kullanıcı var. (0 üye ve 6 misafir)