Hasanpaşa Aras motor Özkan usta
Hasanpaşa Aras motor Özkan usta
Kıymetli tan90 ve pitho evolarınızı en güzel yollarda ,en mutlu günlerde, yıllarca ağız tadıyla,
kazasız, belasız vede cezasız kullanmanız dileklerimle. İst Anadolu yakada bir no Moto Aras Özkan usta
Bursa'da Moto Limit. Bursa'da iken Limit motora gidiyorum . İst'de iken bir problemim olursa Özkan sağ
olsun motorumun derdini hallediyor. Saygılarla.
Şöyle bir düşüncem var. Servise götürmesem kendi ustama götürsem malum garanti dışı kalacak. Mondail garantiye pek önem vermeyen, hatta garanti kapsamına sokmak istemeyen bir firma diye okumuştum. Bu konuda ne düşünürsünüz ?
Sıfır aldığım motosikletin KM göstergesi arızalıydı. Rodajdan sonra düzelir dediler :D
4000 km kadar kullandım o şekilde. Garantiden değişmesi için 2 ay mücadele verdim. Garantiden parça geldi, madem KM bozuktu senin kaç km'de olduğunu nereden bilelim diyip motoru garanti dışı tuttular
yırttım attım kağıtları serviste. Yağ değişimine 120 TL vermektense o paraları kenarda biriktirdim, şuan motor bloğu patlasa bile kendim yeniden toplatırım.
Garantiyi direk yok say.
You start the game with a full pot of luck and an empty pot of experience. The objective is to fill the pot of experience before you empty the pot of luck.
The older I get, the faster I was.
https://m.facebook.com/groups/699730...59909194155307
Karter havalandırmada ki yoğunlaştırıcı filtrenin ters takılmasıyla ilgili....
---------- Mesajlar birleştirildi - 18:24 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:21 ----------
http://www.chinariders.net/showthread.php?p=201427
İlgili sayfa
---------- Mesajlar birleştirildi - 18:25 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:24 ----------
Benimki tersmiş
(1996) Coba 175 > (2007) Yuki YK250 > (2013) Hyosung GT250R > (2014) Yamaha XJ6 Diversion F > (2014) Yamaha YZF R1 > (2015) Mondial Drift 125 > (2016) Mondial Cup 100 > (2016) Mondial RX3İ EVO
peki ya sırf yağ bakımı için kadıköye gitmeye gerek var mı her seferinde?
Benim anladığım yoğunlasma uygun olmayınca karter havalandırmadan giden gaz uygun sekilde hava filtresine geçmiyor. Buda birikintide artış olarak görülüyor. Aynı zamanda bu durum zengin karışıma neden oluyor buna bağlı devir düzensizliği olabiliyor. Konu sahipleri yakıttaki düşüşün farkedilemeyecek kadar az olduğunu ama motorun çalışmasının daha düzenli olduğunu söyluyorlar. Bunuda enjeksiyon haritasının bu senaryoya göre yazılmasından kaynaklı oduğunu söylerler. Bu durumun yağda benzin kokusuna ve yağ miktarında artısa neden olduğunu gözlemlemişler. Hatta çıkan yağı tahlile göndermis biri.
Dostlar arka lastik için anlaş capra nın 130/80 17 ı kullanan var mı? Herhangi bi sıkıntı oluyor mu?
(1996) Coba 175 > (2007) Yuki YK250 > (2013) Hyosung GT250R > (2014) Yamaha XJ6 Diversion F > (2014) Yamaha YZF R1 > (2015) Mondial Drift 125 > (2016) Mondial Cup 100 > (2016) Mondial RX3İ EVO
Bu sitede Adana'da ögretim görevlisi naci63 nikli Veyis hocamız yaklaşık bir yıldır arkada metzeler
130-80-17 kullanıyor . Kanaati motorun daha da rahatladığı şeklinde. Daha başka bir kaç arkadaş daha
var bu ölçüdeki lastiği kullanan . Hiç birinden en küçük şikayet gelmedi . Selamlar.
---------- Mesajlar birleştirildi - 10:08 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:00 ----------
Değerli tan90 Bence motorunuzun garanti dışı kalmaması için bakımları yetkili servislerde ve zamanında yaptırmak daha mantıklı.
130/80-17 lastik motoru 1.5 cm kadar yükseltiyor. Devirde de %4.5lik bir azalma oluyor. Yani ayni devirde yaklaşık 5 kmlik bir hız artısı oluyor (6. viteste)Araziye girecekseniz metzeller tourance iyi, ama asfalt sürücüsüyseniz naçizane tavsiyem daha yumuşak bir lastik bulmanız. Hayırlı olsun motorunuz.
Benimki de tersmiş.
2012 Bmw F800gs; 2016 Mondial RX3i (2016-18); 2003 Bmw R 1150R (2009-17); 2006 Honda Shadow VT 750 C (2009-10); 2006 Ramzey QM 250 Cruiser (2006-10); 2006 Ramzey QM 200 Enduro (2006-9); 1990 350 cc çift silindir Jawa (1990-93); 1979 vitessiz Puch (1979+).
Bugün tanıdığım bir ustaya gittim. Otomobil ustası. Kalfası ile önce ters takılmış parçayı düzelttik. Sonra da enjektörü söktürüp kontrol ettirdim. Enjektör 4 noktalı ancak kalfanın gördüğü kadarıyla 2 delikten püskürtme vardı. Balata spreyi ve basınçlı hava ile temizledik enjektörü. 4 noktadan püskürtmeye başladı artık. Bakalım uzun yol ve yüksek hız/devirde sonuç ne olacak. Selamlar.
2012 Bmw F800gs; 2016 Mondial RX3i (2016-18); 2003 Bmw R 1150R (2009-17); 2006 Honda Shadow VT 750 C (2009-10); 2006 Ramzey QM 250 Cruiser (2006-10); 2006 Ramzey QM 200 Enduro (2006-9); 1990 350 cc çift silindir Jawa (1990-93); 1979 vitessiz Puch (1979+).
(1996) Coba 175 > (2007) Yuki YK250 > (2013) Hyosung GT250R > (2014) Yamaha XJ6 Diversion F > (2014) Yamaha YZF R1 > (2015) Mondial Drift 125 > (2016) Mondial Cup 100 > (2016) Mondial RX3İ EVO
Enjektör monifoldun üzerinde bildiğiniz gibi. Tek bir alyan marifeti ile sabitlenmiş. Onu gevşetip enjetörü çekince kolaylıkla geliyor. Üzerinde bir oring contası var pul falan yok . Söktükten sonra denemek için soketlerin geri taktım tabi depoyuda.Buji piposunuda ayırdım ne olur ne olmaz diye. Sonuçta dışaŕı doğru çalıştiracağız ama tedbirli olmak lazım. Şimd marşa basmanız lazım ama bir elinizde enjektör birinde depo olacak yardım alırsaniz iyi olur. Marşa basıncarutin senaryo gerçekleşiyor sistemdeki basınçlı benzin ecudan gelen talimatla enjetorden her çevrimdeki emme zamanında püskurtülüyor sekronize bir şekilde. Tıkalı ise bizlerdeki gibi isemeler goreceksuniz. Sonra depoyu sökün. Enjektörün üstüne uygun basınca dayanıklı bir hortum ayarlayın. Ben benzin hortumu bulup taktım oldukca sıkı oturdu. Ayarladığınız hortum gevşekse kelepce kullanmalısınız. Hortumu balata spreyi ile doldurup ardına kompresörün tabancasını yasalyıp tetiğine bastım. Bu şekilde basınç oluşturup yine marsa basmak için yardım aldım. Youtube de izlediğim videolardan esinlenerek yaptım bunları.Eger büýük bir merkezdeyseniz sanayide enjeksiyon revizyoncuları beş dakikada yaparlar. Birde astralarda kullanılan benzin filtresinden alıp taktım. Benzin hortumu ve filtreyle parçacıda uydurduk. Biraz büýük ama yeride geniş sıkıntı olmadı. Benzin ejektörü temizliği diye googleda aratırsanız ordaki videolar nelerle karşılaşacağınız konusunda size ışık olur.
---------- Mesajlar birleştirildi - 07:22 ---------- bir önceki mesaj zamanı 07:16 ----------
Ben pek resim video cekmiyorum ne yazik ki. Gezilerde de yanlızsam foto cekmeden gider gelirim. Birkaç foto cekseymişim çok ise yararmış oysa.
Aslında parça ters takılmış değil. Aşağıdaki açıklamalara göre çıkarımları "Sanırım emisyonlar nedeniyle o şekilde atık benzini en fazla toplamak için yapılmış. Benzini daha az toplamak üzere aleti normalinden tersine çevirdiğinizde daha az atık benzin toplanıyor ama hava filtresine daha fazla atomize benzin gazı gidiyor ve zengin yanmaya enden oluyor, bu da emisyon değerlerinde artışa neden oluyor. Bundan kaçınamak için atık benzin gazını eklenen bir ğparça ile atık yakıt toplama yoluna gidilmiş, atık yakıt konusunda bir limit bulunmuyor."
Sonuç olarak o alet en fazla atık benzini toplayacak şekilde doğru yerleştirilmiş(Yandan hortum takılan yeri aşağıya yakın olan hali doğru yani). Ha, "Emisyon değerleri önemli değil, yakıt da biraz daha zengin yansın, benzin olmuş bilmem kaç tl, damlasını israf etmem, daha fazla yol giderim ...vs" derseniz tersine çevirebilirsiniz.
Aşağıdaki linklerde açıklamalar var.
http://www.chinariders.net/showpost.php?p=214639&postcount=1
http://californiascooterco.com/blog/?p=21183
Şu an bu konu içerisinde 10 kullanıcı var. (0 üye ve 10 misafir)