Çok vaktim yok kısaca anlatayım gidon topuzu komple sökülür yani içerideki conta ile beraber eğer contayı gidonun içerisinde bırakarak söktüysen işin biraz can sıkıcı. conta içeride kaldıysa gidon topuzu çıkarılıp gidon topuzundaki vidayı çıkartıp aynı ebatta daha uzun bir vida bularak içeride kalan conta somununa tutturup çekilmelidir. eğer komple söktüm ama sıkamıyorum derseniz önce gidona topuzu komple sıkıca sokup tornavida yardımıyla sıkmaya başlarken topuzu hafif kendineze çekiceksiniz. yani kendinize çekerek sıkıcaksınız. zaten sıkmaya başladığınızı vida dönmekte zorlandığında anlarsınız.
Arkadaşlar sanki önceki sayfalarda gidon topuzunu söküp elcik korumasını takmaya yönelik bilgi vardı diye hatırlıyorum. Ben söküp takarken yaşadığım sorunu anlatmıştım.
Topuzu sökerken vidayı sonuna kadar gevşetmeyin. Çünkü içerde bir somun daha var ona karşılık gelen. Çok gevşetirseniz o somun gidonun içine düşüyor ve geri sıkamıyorsunuz. Biz ince bir tel yardımıyla içerdeki somunu zorlukla çıkarabilmiştik.
Yapılması gereken şu: gidon topuz vidasını birkaç tur gevşetip topuzu çekip çıkarmaya çalışın. Hala sıkıysa bir-iki tur daha gevşetin. Sakın aşırı gevşetmeyin. Topuzu biraz sıkı bir şekilde de olsa çekip çıkaracak kadar gevşetin. Sonra da aynı şekilde geri takın ve sıkın. Selamlar.
2012 Bmw F800gs; 2016 Mondial RX3i (2016-18); 2003 Bmw R 1150R (2009-17); 2006 Honda Shadow VT 750 C (2009-10); 2006 Ramzey QM 250 Cruiser (2006-10); 2006 Ramzey QM 200 Enduro (2006-9); 1990 350 cc çift silindir Jawa (1990-93); 1979 vitessiz Puch (1979+).
aynı sorunu bende elcikleri takarken yaşamıştım,somunu çıkarmak için bayağı uğraştım, sıkılmıyorsa arka taraftaki somun çıkmuş ve direksiyon içinde kalmıştır ,ben gidona kablo sokup diğer taraftan vidayı çıkartmış idim. vesselam..
"Yolculuk bir fersahda olsa cehennemden bir parçadır" ..... seyyah pirimiz Evliya Çelebi
Aynısını bnde yaşadım demeyecem daha önce burda böyle bi problem yaşamış birisinin yazısını okudum hemen araştırp sistemi çözdüm hafif gevşetip çıkınca baştasomun lastik conta iki adet uzun içinden vidanın geçtiği demir yine lastik conta ve somun var bu sıralamayı bozmadan hafif gevşetip çekiştirmek en doğrusu aksi halde iş can sıkıcı ve uzun oluyosık aksa basit yerine oturduğuna emin olunca topuzu hififçe kendinize çekerek sıkın dönmenin zorlaştığını göreceksiniz kolay gelsin
http://www.cscmotorcycles.com/Articles.asp?ID=322
Stop sorununu çözüm önerileri içerir. Kompresyon testinden 90 psi üstü sonuç beklenmelide diyor.
---------- Mesajlar birleştirildi - 20:45 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:36 ----------
Orbus 12 volt 14 amper akü taktım bugün. Daha önce sitede paylaşıldığı gibi yan yatırıp monte etttim. Motora daha önceden taktığım voltmetre rölantide ilk defa gezmeden 13.9 voltta sabit kaldı.Uzun bekleyişte iki sefer 14.3 volta çıksada 13.9 da takılı kalmış gibi sabit kalıyor. Hatırlarsanız kartere benzin sızmasından şikayetçiydim . Würt enjeksiyon temizleyiciyle bir depo bitirdim. Öncekine göre 3 te bire kadar azaldı karter tahliyesindeki benzin birimesi ama sonlanmadı. Aküden sonra 8 km gezdim gazlayarak çıt yok tahliyede. Yarın 30 35 km gezip kontrol edeceğim tekrar. Akü volt değerleri daha önce 13.4 voltu geçmediği gibi genelde 13 volt altında sürekli dalgalanırdı. Buna rağmen tek marşta çalıştı yaz kış. Yeni akü stabil bir voltaj verebilecek motora umarım işletim sistemi daha sağlıklı çalışır.
[/COLOR]Orbus 12 volt 14 amper akü taktım bugün. Daha önce sitede paylaşıldığı gibi yan yatırıp monte etttim. Motora daha önceden taktığım voltmetre rölantide ilk defa gezmeden 13.9 voltta sabit kaldı.Uzun bekleyişte iki sefer 14.3 volta çıksada 13.9 da takılı kalmış gibi sabit kalıyor. Hatırlarsanız kartere benzin sızmasından şikayetçiydim . Würt enjeksiyon temizleyiciyle bir depo bitirdim. Öncekine göre 3 te bire kadar azaldı karter tahliyesindeki benzin birimesi ama sonlanmadı. Aküden sonra 8 km gezdim gazlayarak çıt yok tahliyede. Yarın 30 35 km gezip kontrol edeceğim tekrar. Akü volt değerleri daha önce 13.4 voltu geçmediği gibi genelde 13 volt altında sürekli dalgalanırdı. Buna rağmen tek marşta çalıştı yaz kış. Yeni akü stabil bir voltaj verebilecek motora umarım işletim sistemi daha sağlıklı çalışır.[/QUOTE]
benim taktığım aküden taktınız sanırım ,güzel günlerde kullanın kutup başlarına bir işlem yaptınız mı? kabloları bağlamak için.. birde farklı açılardan foto koyarsanız yeni görenler için fikir olur... ben 7 aydır kullanıyorum maşallah diyeyim gayaetbaşarılı.. vesselam..
"Yolculuk bir fersahda olsa cehennemden bir parçadır" ..... seyyah pirimiz Evliya Çelebi
Aynen Mithat bey sizinkinin birebir eşdeğeri..Fotoğraf çekmedim ama cuk oturdu diyebilirim. Hiç bir işlem yapmadan taktım kutup başlarını. Kutuplar ön tekere bakar olarak yatırdım kuzuyu. Kutuplar kısa kenarda olduğundan artı ucu oraya doğru cektim sıkıntı olmadı. Grenajın oturmasında da bir problem yaşamadım. Enjektörü söküp temizlettirme niyetindeyim . Onu yaptığımda fotoda koyabilirim umarım..
Bugün güzel bir bakım seansı yaptım.
2800km'deki servis bakımlı motorumun hava filtresinin hiç açılmadığını görüp açıp bir güzel temizledim.
Sonra sağ taraftaki filtreleri kontrol ettim az miktarda çapak vardı.Servis bakımlı motorumun bu filtrelerinide ilk açan benim ne tesadüf, elim değmişken alt tapadan yağı boşaltıp oradaki mıknatıs filtreyi kontrol edip tamamlarım yağını dedim oda ne servis bakımlı motorumun buradaki tapasınıda ilk bakımdan beri ilk defa ben söküyorum.
Evet suç bende her bakımdan sonra tekrar heryeri ben kontrol etmeliydim.Ama bakım yaptık diye para alan insan müsveddelerinin sonu ne olacak.
(1996) Coba 175 > (2007) Yuki YK250 > (2013) Hyosung GT250R > (2014) Yamaha XJ6 Diversion F > (2014) Yamaha YZF R1 > (2015) Mondial Drift 125 > (2016) Mondial Cup 100 > (2016) Mondial RX3İ EVO
"Yolculuk bir fersahda olsa cehennemden bir parçadır" ..... seyyah pirimiz Evliya Çelebi
Haklısınız bende hep niyetleniyorum fakat işe girişince el kol yağ olunca ister istemez telefonu tutamıyor insan bir sonraki bakımda mutlaka fotoğraflayıp buraya yüklemeyi planlıyorum ayrıca debriyaj telinin motor bloğunun üzerindeki kısmına kauçuk körüğün üzerine uygun sertlikte bir yay ayarladım ve debriyaj bıraktığımda askıda kalan manet tam açılıyor bu yaklaşık yarım cm bir mesafe fakat ben biraz takıntılıyım.
(1996) Coba 175 > (2007) Yuki YK250 > (2013) Hyosung GT250R > (2014) Yamaha XJ6 Diversion F > (2014) Yamaha YZF R1 > (2015) Mondial Drift 125 > (2016) Mondial Cup 100 > (2016) Mondial RX3İ EVO
Herkese Selamlar..
Siteye her zaman giremesem de siteyi takip etmeye çalışıyorum.
Konu açılmışken burada ki ustalardan benim de ricam odur ki ;
bakımla ilgili (en azından yağ değişimi filtre değişimi gibi vs )fotoğrafları paylaşırlar ise
buradaki benim gibi kendisi bakım yapmak isteyen kişilere kılavuzluk etmiş olurlar ve emin olun
çokta duamızı almış olurlar. Eğer becerebilirsem bundan sonraki bakımları kendim yapmak istiyorum.
Daha önce bahsettiğim servis rezilliklerinden kurtulmak adına bu şart oldu. Sanırım ya kendim
bakım yapmayı öğreneceğim ya da sinir harbine devam. Burada ki servis sıkıntısı yaşayanlar beni
anlayacaklardır. Herkese saygılar.
geçenlerde çin'de yapılan fuarda dikkatimi çeken bir motor oldu.belki sizde görmüşsünüzdür.TR'ye gelir mi gelmezmi bilinmez.BMW'nin sisteminin birebir kopyası (zincir ters tarafta)paylaşmak istedim.
Çinli firma Loncin BMW'nin 652cc motoru kullanarak tek silindirli macera tourer duyurdu.
arkada alüminyum bir salıncak kolu ve önü çatal olan boru şekilli bir çelik düzenleme. ABS gerekli ,yan reflektörler takılmıştır.
Motor spesifikasyonları gücünün 50hp olduğunu ve 5,500rpm'de 37lbft tork olduğunu gösteriyor. Beklediğiniz gibi bu rakamlar eski BMW G650GS ile aynı. ıslak ağırlığı 198kg olarak belirlendi
Donanım bakımından elle ayarlanabilen bir ekran ve oldukça basit bir LCD aletleri seti var takılı USB şarj soketi var.
---------- Mesajlar birleştirildi - 11:56 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:41 ----------
3 mart 2016'da 48. sayfada paylaştığım yazıyı bilmeyen arkadaşlarımı bilgilendirmek amacıyla tekrar paylaşıyorum.mavi linklere tıklayarak fotoları görebilirsiniz.
DÜNYADA ÖLÜMDEN BAŞKASI YALAN. BORA KARAKAŞ (BEN)
KİMSEYE KİN DUYMAM,DÜŞMANIM KİNDİR BENİM.....YUNUS EMRE
Adanalı nickli değerli abim;
Paylaşım için kendi adıma çok teşekkür ederim. En kısa zamanda bu bakım işini kendim halletmeye çalışacağım.
Buji değişim videosu yanlış bilgi veriyor. Sizler bu arkadaşın videosunu Youtube'den izleyip karşılaşabilirsiniz diye açıklama yapayım. Devir daim hortumunu sökmenize gerek yok buji anahtarı size verilen anahtar takımınızla beraber geliyor ve o mesafede rahat çalışıyor.
Arkadaşlar Merhaba!
Bildiğiniz üzere 2016 rx3i lerde 12v çakmak şarj soketi var. Üzerinde 12v 5A ibaresi yazar. Bu 5A ibaresi bu soketin sigortaya bağlı olduğu sonucuna varmama neden oldu. sigorta kutusunda da 5a sigortaları görünce hangisinin çakmak şarj soketine ait olduğunu bulmak zor olmadı. (üç adet sıralı 5a sigortanın ortasındaki sigorta çakmak şarj soketine ait)
Elimdeki sis farlarının (knmaster u5) ürün açıklamasında tek bir sis farının parlak mod'da 15w elektrik tükettiği yazıyor. Basit bir hesap yapınca 30watt/12volt= 2,5 Amper sonucuna ulaştım. haliyle 5 amper sigorta ile desteklenen çakmak şarj soketini sis farları için kullanabileceğimi düşündüm.
Hesabımın yanlış olması halinde bile sigortanın yerini tespit ettim için 10-15 amp lık sigortalar ile de değiştirme imkanım olacak.
Bu şekilde, aküden ve kontak açılınca elektrik gelen bir noktadan besleme alıp röle ve sigorta ile destekleyip kuracağım tesisatı daha basite indirgemiş oldum. (tembellik zor iş)
Üç gündür bu şekilde bağladığım sis farları ile yol alıyorum. Hesap kitabı yanlış yapmış olma ihtimalim dolayısı ile burada da sorayım dedim. watt/volt=amper hesabını doğru mu yaptım? 5 amper sigorta yeterli gelecek midir?, yoksa sigortayı yükseltmeli miyim?
Saygılar.
Doğru.
Formülünü bilmediğiniz, değişik hesaplamaları burada yapabilirsiniz.
http://www.rapidtables.com/calc/elec...calculator.htm
Arkadaşlar merhaba , Bu gün 2015 model 17 bin km kırmızı bi rx3i alarak aranıza katıldım. Ankara için İşinin ehli diyeceğimiz usta önerisi var mı ? Antifiriz ve genel bakım için. Ayrıca lastik olarak f/p ürünü önerirmisiniz ?
Şu an bu konu içerisinde 8 kullanıcı var. (0 üye ve 8 misafir)