Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

Mondial Rx3 Enduro Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

    REKLAM ALANI
  1. #5121
    bektanist - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Ekim 2006
    Şehir
    istanbul beşiktaş
    Motosikleti
    mz 301 2002- Mondial RX3i Evo 2015
    Alıntı utkuozan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Gidon topuzunu söktüm geri takamıyorum
    içten tutmuyor,sadece içerideki contaya sıkışıp kalıyor ve titreşimle boşa çıkıyor.
    bilgisi olan var mı
    gidon topuzunu nasıl söktün komplemi söktün ?
    bursalıali bunu beğendi.
    körlerin arasında tek gözlü adam kendini kral sanır


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #5122

    Üyelik
    03 Ağustos 2016
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Mondial RX3i EVO
    Alıntı bektanist adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    gidon topuzunu nasıl söktün komplemi söktün ?
    gidon topuzu ve onu tutan somunu çıkardım elcik koruma takmak için
    somunun üzerinde bir conta ve metal bir parça var

  3. #5123
    bektanist - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Ekim 2006
    Şehir
    istanbul beşiktaş
    Motosikleti
    mz 301 2002- Mondial RX3i Evo 2015
    Çok vaktim yok kısaca anlatayım gidon topuzu komple sökülür yani içerideki conta ile beraber eğer contayı gidonun içerisinde bırakarak söktüysen işin biraz can sıkıcı. conta içeride kaldıysa gidon topuzu çıkarılıp gidon topuzundaki vidayı çıkartıp aynı ebatta daha uzun bir vida bularak içeride kalan conta somununa tutturup çekilmelidir. eğer komple söktüm ama sıkamıyorum derseniz önce gidona topuzu komple sıkıca sokup tornavida yardımıyla sıkmaya başlarken topuzu hafif kendineze çekiceksiniz. yani kendinize çekerek sıkıcaksınız. zaten sıkmaya başladığınızı vida dönmekte zorlandığında anlarsınız.
    bursalıali bunu beğendi.

  4. #5124

    Üyelik
    03 Ağustos 2016
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Mondial RX3i EVO
    Alıntı bektanist adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Çok vaktim yok kısaca anlatayım gidon topuzu komple sökülür yani içerideki conta ile beraber eğer contayı gidonun içerisinde bırakarak söktüysen işin biraz can sıkıcı. conta içeride kaldıysa gidon topuzu çıkarılıp gidon topuzundaki vidayı çıkartıp aynı ebatta daha uzun bir vida bularak içeride kalan conta somununa tutturup çekilmelidir. eğer komple söktüm ama sıkamıyorum derseniz önce gidona topuzu komple sıkıca sokup tornavida yardımıyla sıkmaya başlarken topuzu hafif kendineze çekiceksiniz. yani kendinize çekerek sıkıcaksınız. zaten sıkmaya başladığınızı vida dönmekte zorlandığında anlarsınız.
    teşekkürler.
    tamamdır deneyip olmazsa ustaya götürücem artık.

  5. #5125
    Naci63 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Aralık 2005
    Şehir
    Adana
    Motosikleti
    BMW F800GS, TRIPLE BLACK
    Arkadaşlar sanki önceki sayfalarda gidon topuzunu söküp elcik korumasını takmaya yönelik bilgi vardı diye hatırlıyorum. Ben söküp takarken yaşadığım sorunu anlatmıştım.

    Topuzu sökerken vidayı sonuna kadar gevşetmeyin. Çünkü içerde bir somun daha var ona karşılık gelen. Çok gevşetirseniz o somun gidonun içine düşüyor ve geri sıkamıyorsunuz. Biz ince bir tel yardımıyla içerdeki somunu zorlukla çıkarabilmiştik.

    Yapılması gereken şu: gidon topuz vidasını birkaç tur gevşetip topuzu çekip çıkarmaya çalışın. Hala sıkıysa bir-iki tur daha gevşetin. Sakın aşırı gevşetmeyin. Topuzu biraz sıkı bir şekilde de olsa çekip çıkaracak kadar gevşetin. Sonra da aynı şekilde geri takın ve sıkın. Selamlar.
    kdiner, bursalıali ve utkuozan bunu beğendiler.
    2012 Bmw F800gs; 2016 Mondial RX3i (2016-18); 2003 Bmw R 1150R (2009-17); 2006 Honda Shadow VT 750 C (2009-10); 2006 Ramzey QM 250 Cruiser (2006-10); 2006 Ramzey QM 200 Enduro (2006-9); 1990 350 cc çift silindir Jawa (1990-93); 1979 vitessiz Puch (1979+).

  6. #5126
    mitmuallim - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Mart 2005
    Şehir
    İzmit /Kocaeli
    Motosikleti
    Mondial RX3i EVO
    aynı sorunu bende elcikleri takarken yaşamıştım,somunu çıkarmak için bayağı uğraştım, sıkılmıyorsa arka taraftaki somun çıkmuş ve direksiyon içinde kalmıştır ,ben gidona kablo sokup diğer taraftan vidayı çıkartmış idim. vesselam..
    bursalıali ve utkuozan bunu beğendiler.
    "Yolculuk bir fersahda olsa cehennemden bir parçadır" ..... seyyah pirimiz Evliya Çelebi

  7. #5127

    Üyelik
    24 Kasım 2016
    Şehir
    Kırklareli
    Motosikleti
    Rx3i EVO
    Alıntı utkuozan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Gidon topuzunu söktüm geri takamıyorum
    içten tutmuyor,sadece içerideki contaya sıkışıp kalıyor ve titreşimle boşa çıkıyor.
    bilgisi olan var mı
    Aynısını bnde yaşadım demeyecem daha önce burda böyle bi problem yaşamış birisinin yazısını okudum hemen araştırp sistemi çözdüm hafif gevşetip çıkınca baştasomun lastik conta iki adet uzun içinden vidanın geçtiği demir yine lastik conta ve somun var bu sıralamayı bozmadan hafif gevşetip çekiştirmek en doğrusu aksi halde iş can sıkıcı ve uzun oluyosık aksa basit yerine oturduğuna emin olunca topuzu hififçe kendinize çekerek sıkın dönmenin zorlaştığını göreceksiniz kolay gelsin
    bursalıali bunu beğendi.

  8. #5128

    Üyelik
    18 Ocak 2011
    Şehir
    Van
    Motosikleti
    rx3
    http://www.cscmotorcycles.com/Articles.asp?ID=322
    Stop sorununu çözüm önerileri içerir. Kompresyon testinden 90 psi üstü sonuç beklenmelide diyor.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 20:45 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:36 ----------

    Orbus 12 volt 14 amper akü taktım bugün. Daha önce sitede paylaşıldığı gibi yan yatırıp monte etttim. Motora daha önceden taktığım voltmetre rölantide ilk defa gezmeden 13.9 voltta sabit kaldı.Uzun bekleyişte iki sefer 14.3 volta çıksada 13.9 da takılı kalmış gibi sabit kalıyor. Hatırlarsanız kartere benzin sızmasından şikayetçiydim . Würt enjeksiyon temizleyiciyle bir depo bitirdim. Öncekine göre 3 te bire kadar azaldı karter tahliyesindeki benzin birimesi ama sonlanmadı. Aküden sonra 8 km gezdim gazlayarak çıt yok tahliyede. Yarın 30 35 km gezip kontrol edeceğim tekrar. Akü volt değerleri daha önce 13.4 voltu geçmediği gibi genelde 13 volt altında sürekli dalgalanırdı. Buna rağmen tek marşta çalıştı yaz kış. Yeni akü stabil bir voltaj verebilecek motora umarım işletim sistemi daha sağlıklı çalışır.
    bursalıali ve Hedef_Turan bunu beğendiler.

  9. #5129
    mitmuallim - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Mart 2005
    Şehir
    İzmit /Kocaeli
    Motosikleti
    Mondial RX3i EVO
    [/COLOR]Orbus 12 volt 14 amper akü taktım bugün. Daha önce sitede paylaşıldığı gibi yan yatırıp monte etttim. Motora daha önceden taktığım voltmetre rölantide ilk defa gezmeden 13.9 voltta sabit kaldı.Uzun bekleyişte iki sefer 14.3 volta çıksada 13.9 da takılı kalmış gibi sabit kalıyor. Hatırlarsanız kartere benzin sızmasından şikayetçiydim . Würt enjeksiyon temizleyiciyle bir depo bitirdim. Öncekine göre 3 te bire kadar azaldı karter tahliyesindeki benzin birimesi ama sonlanmadı. Aküden sonra 8 km gezdim gazlayarak çıt yok tahliyede. Yarın 30 35 km gezip kontrol edeceğim tekrar. Akü volt değerleri daha önce 13.4 voltu geçmediği gibi genelde 13 volt altında sürekli dalgalanırdı. Buna rağmen tek marşta çalıştı yaz kış. Yeni akü stabil bir voltaj verebilecek motora umarım işletim sistemi daha sağlıklı çalışır.[/QUOTE]

    benim taktığım aküden taktınız sanırım ,güzel günlerde kullanın kutup başlarına bir işlem yaptınız mı? kabloları bağlamak için.. birde farklı açılardan foto koyarsanız yeni görenler için fikir olur... ben 7 aydır kullanıyorum maşallah diyeyim gayaetbaşarılı.. vesselam..
    bursalıali bunu beğendi.
    "Yolculuk bir fersahda olsa cehennemden bir parçadır" ..... seyyah pirimiz Evliya Çelebi

  10. #5130

    Üyelik
    18 Ocak 2011
    Şehir
    Van
    Motosikleti
    rx3
    Aynen Mithat bey sizinkinin birebir eşdeğeri..Fotoğraf çekmedim ama cuk oturdu diyebilirim. Hiç bir işlem yapmadan taktım kutup başlarını. Kutuplar ön tekere bakar olarak yatırdım kuzuyu. Kutuplar kısa kenarda olduğundan artı ucu oraya doğru cektim sıkıntı olmadı. Grenajın oturmasında da bir problem yaşamadım. Enjektörü söküp temizlettirme niyetindeyim . Onu yaptığımda fotoda koyabilirim umarım..
    bursalıali ve Hedef_Turan bunu beğendiler.

  11. #5131
    Hedef_Turan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Ağustos 2011
    Şehir
    Türkiye
    Motosikleti
    Rx3i Evo
    Bugün güzel bir bakım seansı yaptım.

    2800km'deki servis bakımlı motorumun hava filtresinin hiç açılmadığını görüp açıp bir güzel temizledim.
    Sonra sağ taraftaki filtreleri kontrol ettim az miktarda çapak vardı.Servis bakımlı motorumun bu filtrelerinide ilk açan benim ne tesadüf, elim değmişken alt tapadan yağı boşaltıp oradaki mıknatıs filtreyi kontrol edip tamamlarım yağını dedim oda ne servis bakımlı motorumun buradaki tapasınıda ilk bakımdan beri ilk defa ben söküyorum.
    Evet suç bende her bakımdan sonra tekrar heryeri ben kontrol etmeliydim.Ama bakım yaptık diye para alan insan müsveddelerinin sonu ne olacak.
    odo ve bursalıali bunu beğendiler.
    (1996) Coba 175 > (2007) Yuki YK250 > (2013) Hyosung GT250R > (2014) Yamaha XJ6 Diversion F > (2014) Yamaha YZF R1 > (2015) Mondial Drift 125 > (2016) Mondial Cup 100 > (2016) Mondial RX3İ EVO

  12. #5132
    mitmuallim - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Mart 2005
    Şehir
    İzmit /Kocaeli
    Motosikleti
    Mondial RX3i EVO
    Alıntı Hedef_Turan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bugün güzel bir bakım seansı yaptım.

    2800km'deki servis bakımlı motorumun hava filtresinin hiç açılmadığını görüp açıp bir güzel temizledim.
    Sonra sağ taraftaki filtreleri kontrol ettim az miktarda çapak vardı.Servis bakımlı motorumun bu filtrelerinide ilk açan benim ne tesadüf, elim değmişken alt tapadan yağı boşaltıp oradaki mıknatıs filtreyi kontrol edip tamamlarım yağını dedim oda ne servis bakımlı motorumun buradaki tapasınıda ilk bakımdan beri ilk defa ben söküyorum.
    Evet suç bende her bakımdan sonra tekrar heryeri ben kontrol etmeliydim.Ama bakım yaptık diye para alan insan müsveddelerinin sonu ne olacak.
    aslında motorumuza yaptığımız bu küçük bakımların video yada fotolarını çekip paylaşsak ,hiç değilse servise gidemeyecek durumda olanlar ,veya bakımını kendi yapmak isteyip cesaret edemeyenler için iyi bir fikir olacağını düşünüyorum.. vesselam..
    Hedef_Turan ve bursalıali bunu beğendiler.
    "Yolculuk bir fersahda olsa cehennemden bir parçadır" ..... seyyah pirimiz Evliya Çelebi

  13. #5133
    Hedef_Turan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Ağustos 2011
    Şehir
    Türkiye
    Motosikleti
    Rx3i Evo
    Alıntı mitmuallim adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    aslında motorumuza yaptığımız bu küçük bakımların video yada fotolarını çekip paylaşsak ,hiç değilse servise gidemeyecek durumda olanlar ,veya bakımını kendi yapmak isteyip cesaret edemeyenler için iyi bir fikir olacağını düşünüyorum.. vesselam..
    Haklısınız bende hep niyetleniyorum fakat işe girişince el kol yağ olunca ister istemez telefonu tutamıyor insan bir sonraki bakımda mutlaka fotoğraflayıp buraya yüklemeyi planlıyorum ayrıca debriyaj telinin motor bloğunun üzerindeki kısmına kauçuk körüğün üzerine uygun sertlikte bir yay ayarladım ve debriyaj bıraktığımda askıda kalan manet tam açılıyor bu yaklaşık yarım cm bir mesafe fakat ben biraz takıntılıyım.
    bursalıali ve mitmuallim bunu beğendiler.
    (1996) Coba 175 > (2007) Yuki YK250 > (2013) Hyosung GT250R > (2014) Yamaha XJ6 Diversion F > (2014) Yamaha YZF R1 > (2015) Mondial Drift 125 > (2016) Mondial Cup 100 > (2016) Mondial RX3İ EVO

  14. #5134

    Üyelik
    16 Temmuz 2017
    Şehir
    Türkiye
    Motosikleti
    RX3 EVO, CRF 250 RALLY
    Herkese Selamlar..
    Siteye her zaman giremesem de siteyi takip etmeye çalışıyorum.
    Konu açılmışken burada ki ustalardan benim de ricam odur ki ;
    bakımla ilgili (en azından yağ değişimi filtre değişimi gibi vs )fotoğrafları paylaşırlar ise
    buradaki benim gibi kendisi bakım yapmak isteyen kişilere kılavuzluk etmiş olurlar ve emin olun
    çokta duamızı almış olurlar. Eğer becerebilirsem bundan sonraki bakımları kendim yapmak istiyorum.
    Daha önce bahsettiğim servis rezilliklerinden kurtulmak adına bu şart oldu. Sanırım ya kendim
    bakım yapmayı öğreneceğim ya da sinir harbine devam. Burada ki servis sıkıntısı yaşayanlar beni
    anlayacaklardır. Herkese saygılar.
    bursalıali bunu beğendi.

  15. #5135
    Adana İl Temsilcisi adanalı - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Ekim 2006
    Şehir
    ADANA
    Motosikleti
    YAMAHA XJ6 DİVERSİON F, YAMAHA BW'S 100
    geçenlerde çin'de yapılan fuarda dikkatimi çeken bir motor oldu.belki sizde görmüşsünüzdür.TR'ye gelir mi gelmezmi bilinmez.BMW'nin sisteminin birebir kopyası (zincir ters tarafta)paylaşmak istedim.

    Çinli firma Loncin BMW'nin 652cc motoru kullanarak tek silindirli macera tourer duyurdu.
    arkada alüminyum bir salıncak kolu ve önü çatal olan boru şekilli bir çelik düzenleme. ABS gerekli ,yan reflektörler takılmıştır.
    Motor spesifikasyonları gücünün 50hp olduğunu ve 5,500rpm'de 37lbft tork olduğunu gösteriyor. Beklediğiniz gibi bu rakamlar eski BMW G650GS ile aynı. ıslak ağırlığı 198kg olarak belirlendi
    Donanım bakımından elle ayarlanabilen bir ekran ve oldukça basit bir LCD aletleri seti var takılı USB şarj soketi var.






























    ---------- Mesajlar birleştirildi - 11:56 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:41 ----------

    3 mart 2016'da 48. sayfada paylaştığım yazıyı bilmeyen arkadaşlarımı bilgilendirmek amacıyla tekrar paylaşıyorum.mavi linklere tıklayarak fotoları görebilirsiniz.

    Alıntı adanalı adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ORJİNAL İNGİLİZCEDEN ALINTIDIR.GOOGLE AMCANIN ÇEVİRİSİ SAÇMA OLUYOR AMA NE DEMEK İSTEDİĞİ ANLAŞILIYOR
    RX-3 Yağ Değiştirme
    18 Kasım 2014
    Daha biz bu RX-3 Cyclone motosiklet almak, daha biz onlar gibi. Biz mavi RX-3 bugün yağ değişti, biz süreci fotoğraf belgelenmiş ve bu bizim serimizde ilanıyla konum ilk öğretici olduğunu özellikleri kolay sizin Cyclone korumak için yapmak için "nasıl". İşte ön bilgi birkaç temel bit:
    • RX-3 5W-40 veya 10W-40 motosiklet yağı 1.7 litre alır. Bu bir litre ve petrol yaklaşık 24 gram var. Bu kavrama kaymasına neden olur, çünkü "sürtünme inhibitörleri" araba yağı veya herhangi bir yağ kullanmayın.
    • İlk yağ değişimi 200 mil, ikinci 1.000 mil olmalı olmalı ve sonraki yağ değişimi bundan sonra her 2000 mil meydana gelmelidir.
    • Biz ilk yağ değişiminden olmayan sentetik yağ kullanarak ve sonra 1000 mil işareti Mobil 4T sentetik motosiklet yağı geçiş öneririz.
    • RX-3, iki temizlenebilir ve yeniden petrol süzgeçler (motorun sol tarafında diğeri motorun sağ tarafında bir) ve bir yağ filtresi (her yağ değişiminde yağ filtresini değiştirin olmalı) sahiptir.
    • RX-3, iki yağ doldurma portları (motorun sağ tarafında ikisi) var, ama sadece yağ yerine birini veya diğerini kullanmanız gerekir.
    • RX-3 motor yağı seviyesini değerlendirmek için motorun sağ tarafında bir yağ viewport vardır, ve bisiklet kullanmak için dikey olması gerekir. motor Yağ çubuğu yok.
    • yağ süzgeci kapakları ve yağ boşaltma tapasını kaldırmak için bir 17 mm soket gerekir.
    • yağ filtresi kapağı kaldırmak için bir 8 mm soket gerekir.
    • RX-3 araç kiti bir 17mm soket ve bir 8 mm anahtar içerir, ama biz petrol değiştirmek için bunları kullanmanızı tavsiye etmiyoruz.
    Ilk petrol süzgeçler ve yağ filtresi nerede olduğunu bir göz atalım. Yağ filtresi ve sağ tarafı yağ filtresi aşağıda
    çizimde görülmektedir.
    http://i.hizliresim.com/4r8Ol0.jpg
    http://i.hizliresim.com/JA6B2q.jpg

    Sol yağ süzgeci motorun sol tarafında yer alır.


    bu motorda gibi bakmak ne.yağ süzgeci büyük 17mm cıvata başı ve yağ filtresi kapağı iki 8 mm yerinde tutulur.
    http://i.hizliresim.com/OABOM0.jpg


    Eğer motorun sol tarafında baktığımızda, petrol süzgeci kapağı 17mm cıvata kafası sadece değiştiren altında.
    http://i.hizliresim.com/z5Yq4B.jpg
    En motosiklet araç kitleri gibi, biz bu acil araçları sadece olarak düşünün.fabrikadan gelen gibi, 17mm yağ süzgeci kapakları sıkı. Yukarıdaki fotoğrafta gösterilen sac dişli ile onları almak mümkün olabilir, ama biz bunu yapmak için teşebbüs önermiyoruz.17mm soketi kullanın.Benzer şekilde, araç kiti sağlanan 8mm anahtarıyla yağ filtresi kapağını kaldırmak mümkün olabilir, ama bir 8 mm soketi kullanarak bunun çok daha kolay gitmek olurdu.
    İlk adım yağı ısıtmak için bir kaç dakika için motor çalıştırılır. Bu motor kolayca süzülmesini sağlar.Motor ısındıktan sonra, motosiklet kapatın. Egzoz borusu sıcak olacak, çünkü motor ısındıktan sonra dikkatli olun.
    Motosiklet altında bir yağ tavası yerleştirin ve yağ doldurma portları ya da her ikisi kaldırın. en arkadaki yağ doldurma tapası bir yuvası vardır. Bu motorun sağ tarafında.
    http://i.hizliresim.com/GR5Xzy.jpg
    http://i.hizliresim.com/y5R940.jpg
    Sadece egzoz borusu arkasında motorun sağ tarafında başka bir dolgu portu var.
    http://i.hizliresim.com/6P8GnN.jpg
    ikisinden biri size yağı boşaltın zaman karter hava çekmek için izin verecektir. Her iki erişim noktası o-halkaları var kapakları, böylece kapak ya da o-halkaları kaybetmemek, ya da o-ringler kiri almak için dikkatli olun.
    http://i.hizliresim.com/WkERYq.jpg
    Yağ doldurma limanlarından biri veya her ikisi açtıktan sonra, yağ boşaltma tapasını çıkartın. Yağ boşaltma tapası karter alt üzerindedir. Sen motosikletin kızak plakasını çıkarmak zorunda olmadan alabilirsiniz. Ayrıca 17mm cıvata başı vardır.Aşağıdaki fotoğraf tahliye tapası üzerinde soket gösteriyor ...
    http://i.hizliresim.com/3LPJoO.jpg
    Bu sonraki fotoğraf karter dışarı tahliye tapası alıyor gösteriyor.Yağ boşaltma tapası bakır conta vardır. Fabrika bu değiştirilmesini tavsiye değildir, bu yüzden bunu yeniden kullanabilirsiniz. Başka serin özellik boşaltma tapası motoru demir parçaları almak için bir manyetik çekirdek olmasıdır. Yani manyetik özellik (biz anlatacağım biz bunu almak zaman ki) biraz sonra kullanışlı gelecektir.İşte boşaltma tapası gibi görünüyor ne ....
    http://i.hizliresim.com/RkBR3G.jpg
    http://i.hizliresim.com/pz9VPN.jpg
    Biz size tüm eller üzerinde yağ alamadım böylece eldiven tavsiye ederiz.
    Bir sonraki adım, yağ süzgeci kapaklarını kaldırmak için. Bu 17mm soket ve uzatma gerektirir. Bu motorun sol tarafında bu gibi görünecek ...
    İşte bu motorun sağ tarafında benziyor ne ...
    Iç o-halkaları kaybetmek ya da kirli haline gelebilir nerede onları koymak için özen, yağ süzgeci kenara kapsar ayarlayın.
    Sonra, yağ filtresi kapağını çıkarmak gerekir. İki 8mm fındık tarafından güvence altına alınmıştır. Sen RX-3 araç kiti ile sağlanan 8mm anahtarla bu kurtulmak için deneyebilirsiniz ...
    http://i.hizliresim.com/pz9VPN.jpg
    Bir çok daha iyi bir yaklaşım olsa da, bir uzantısı olan bir 8mm soket kullanmak için ...
    http://i.hizliresim.com/NAWJEN.jpg
    İki 8 mm fındık ve erişim noktasını çıkarın ve somun kaybetmek özen, onları bir kenara.
    http://i.hizliresim.com/a30RER.jpg
    Bu ve yağ filtresi arasında uyuyor içindeki yağ filtresi kapağı vardır. Yağ filtresi kapağını bu gibi görünüyorsun
    http://i.hizliresim.com/YkJRba.jpg
    Yağ filtresi kapağı da bir o-halkası vardır. Kirli o-ring almak ya da kaybetmek değil dikkat edin.
    Eğer filtre kapağını çıkardıktan sonra, size yağ filtresi metal ucunu görürsünüz. Bu gibi bakacağız ...
    http://i.hizliresim.com/8ZQo1r.jpg

    Şimdi yağ filtresi kapmak ve motorun dışına doğru kaydırın etmektir. Biz Bunu yapmanın en kolay yolu, manyetik tahliye tapasını almak yağ filtresi karşı mıknatıs son vermek, ve dışarı olduğunu bulundu. Bu gösterileri Yukarıdaki fotoğrafta ne içerik, ve aşağıda fotoğraf daha iyi gösterir.
    http://i.hizliresim.com/D29qJ1.jpg
    http://i.hizliresim.com/m65ZLy.jpg
    http://i.hizliresim.com/E8pMJ9.jpg
    Yağ filtresi geri dönüşümlü olmadığını unutmayın. kauçuk conta (yukarıda gösterilen) ile son ilk motoruna gider. Yağ filtresini temizlemek için çalışmayın; Her yağ değişiminde yeni bir yağ filtresi takmaniz gerekir.
    Önümüzdeki kaldırmak ve petrol süzgeçleri temizlemek olacaktır. (Motorun her tarafında tek) iki olduğunu unutmayın.
    Sen iğne burun pense kullanarak motorun dışına petrol süzgeçler indirebiliriz ...
    http://i.hizliresim.com/LAE0OG.jpg
    http://i.hizliresim.com/7gPZyW.jpg


    Sen WD40 veya sıkıştırılmış hava ile yağ süzgeci temizleyebilirsiniz.
    Yağ filtresi ve yağ süzgeçleri çıkardıktan sonra, ilave yağ motor akacak. Eğer yağı boşaltırken ise motosiklet yan ayak üzerinde ise kalan yağ karter akacak şekilde, dikey pozisyonda bisiklet tutun.
    Tüm yağı boşaltıldıktan sonra, şimdi yağ süzgeçler, yağ filtresi, yağ süzgeci kapakları ve yağ filtresi kapağı yeniden yüklemeniz gerekir.
    Yağ süzgeçler motorun her iki tarafında aynı, ancak her iki ucunda farklıdır. İlk petrol süzgeç ince ucunu yüklemek emin olun ...
    http://i.hizliresim.com/PkBzON.jpg
    Yağ süzgeç ince uç sola (bu uç ilk gitmeli) üzerinde fotoğrafta gösterilmiştir; Yağ süzgeç kalın uç hakkı (o işaret olmalıdır) üzerine fotoğrafta gösterilmiştir. Yağ süzgeçleri yükledikten sonra, yağ süzgeci motorun her iki tarafında kapakları yükleyin.
    Sonraki, bir yeni yağ filtresi yükleyin. Siyah kauçuk conta uç ilk motorun içine gider unutmayın. Motor yağ filtresi taktıktan sonra, yağ filtresi kapağı ve yerine ve iki 8mm ile sabitleyin.
    Bir sonraki adım, yağ boşaltma tapasını yeniden etmektir.
    Tahliye tapası sonra, yağ filtresi, yağ filtresi, yağ filtresi kapağı, yağ süzgeçler ve yağ süzgeci kapakları artık motora yeni yağ ekleyebilirsiniz monte edilmiştir.
    motor 1.7 litre alır. İşte motora yeni yağ ilave bir fotoğraf var. Biz bir huni (Eğer yaptığını görmek gibi) kullanmanızı öneririz, ve biz size sağlayabilir yağ değişim hizmet paketi ile bir huni vardır.
    http://i.hizliresim.com/g8yR9R.jpg
    Yukarıda belirtildiği gibi, bu prosedürün başında açıklanan iki erişim limanlarından biri vasıtasıyla yağ ekleyebilirsiniz.
    1.7 litre tam litre şişe artı ikinci litre şişe diğerine 24 gram olduğunu. Bunu görmek için kolay bir yolu ilk litre ekleyin ve sonra 8 gram, ikinci şişe kalacak şekilde ikinci şişeden yeterli dökmek için
    http://i.hizliresim.com/ZkJROa.jpg
    Ne istediğiniz motosiklet dikey konumda iken bile görünüm üst işareti ile yağ seviyesine sahip motor için (düz yukarı ve aşağı, değil yan ayak üzerinde). görünüm alanı motorun sağ tarafında yer alır. İşte o gibi görünmelidir.
    http://i.hizliresim.com/o39l6m.jpg
    Bitirdikten sonra, hem yağ kapaklarını (yuvası ile bir ve elle döndürmek için uzantılı bir) doldurmak yeniden.
    Motosiklet başlatın ve birkaç dakika için koşmak, ve sızıntı olup olmadığını kontrol edelim.
    Yukarıda belirtildiği gibi, biz size yağını değiştirmek için gereken her şeyi size sağlayabilir.
    bursalıali ve odo bunu beğendiler.
    DÜNYADA ÖLÜMDEN BAŞKASI YALAN. BORA KARAKAŞ (BEN)
    KİMSEYE KİN DUYMAM,DÜŞMANIM KİNDİR BENİM.....YUNUS EMRE

  16. #5136

    Üyelik
    16 Temmuz 2017
    Şehir
    Türkiye
    Motosikleti
    RX3 EVO, CRF 250 RALLY
    Adanalı nickli değerli abim;
    Paylaşım için kendi adıma çok teşekkür ederim. En kısa zamanda bu bakım işini kendim halletmeye çalışacağım.
    bursalıali bunu beğendi.

  17. #5137
    bektanist - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Ekim 2006
    Şehir
    istanbul beşiktaş
    Motosikleti
    mz 301 2002- Mondial RX3i Evo 2015




    Buji değişim videosu yanlış bilgi veriyor. Sizler bu arkadaşın videosunu Youtube'den izleyip karşılaşabilirsiniz diye açıklama yapayım. Devir daim hortumunu sökmenize gerek yok buji anahtarı size verilen anahtar takımınızla beraber geliyor ve o mesafede rahat çalışıyor.



    kdiner, mitmuallim, bursalıali ve 1 diğerleri bunu beğendiler..

  18. #5138

    Üyelik
    21 Temmuz 2017
    Şehir
    Rize
    Motosikleti
    Mondial RX3i Evo
    Arkadaşlar Merhaba!

    Bildiğiniz üzere 2016 rx3i lerde 12v çakmak şarj soketi var. Üzerinde 12v 5A ibaresi yazar. Bu 5A ibaresi bu soketin sigortaya bağlı olduğu sonucuna varmama neden oldu. sigorta kutusunda da 5a sigortaları görünce hangisinin çakmak şarj soketine ait olduğunu bulmak zor olmadı. (üç adet sıralı 5a sigortanın ortasındaki sigorta çakmak şarj soketine ait)

    Elimdeki sis farlarının (knmaster u5) ürün açıklamasında tek bir sis farının parlak mod'da 15w elektrik tükettiği yazıyor. Basit bir hesap yapınca 30watt/12volt= 2,5 Amper sonucuna ulaştım. haliyle 5 amper sigorta ile desteklenen çakmak şarj soketini sis farları için kullanabileceğimi düşündüm.

    Hesabımın yanlış olması halinde bile sigortanın yerini tespit ettim için 10-15 amp lık sigortalar ile de değiştirme imkanım olacak.

    Bu şekilde, aküden ve kontak açılınca elektrik gelen bir noktadan besleme alıp röle ve sigorta ile destekleyip kuracağım tesisatı daha basite indirgemiş oldum. (tembellik zor iş)

    Üç gündür bu şekilde bağladığım sis farları ile yol alıyorum. Hesap kitabı yanlış yapmış olma ihtimalim dolayısı ile burada da sorayım dedim. watt/volt=amper hesabını doğru mu yaptım? 5 amper sigorta yeterli gelecek midir?, yoksa sigortayı yükseltmeli miyim?

    Saygılar.
    Hedef_Turan ve bursalıali bunu beğendiler.

  19. #5139
    emremm - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Ekim 2007
    Şehir
    İST.
    Motosikleti
    YBR125ESD(11)
    Doğru.
    Formülünü bilmediğiniz, değişik hesaplamaları burada yapabilirsiniz.

    http://www.rapidtables.com/calc/elec...calculator.htm
    bursalıali bunu beğendi.

  20. #5140
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    13 Ağustos 2017
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    WR 250 R
    Arkadaşlar merhaba , Bu gün 2015 model 17 bin km kırmızı bi rx3i alarak aranıza katıldım. Ankara için İşinin ehli diyeceğimiz usta önerisi var mı ? Antifiriz ve genel bakım için. Ayrıca lastik olarak f/p ürünü önerirmisiniz ?
    bursalıali, RoDida ve msaltin bunu beğendiler.


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 6 kullanıcı var. (0 üye ve 6 misafir)