Mondial Rx3 Enduro Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı
Reklamlar
-
08 Ağustos 2017, 15:41
#4961
Naci63 adlı üyeden alıntı
Teşekkürler Kaldera arkadaşım. Peki bazen az bazen çok dolması veya bazı motorlarda az diğerlerinde fazla dolmasının nedenlerini de açıklayabilir misiniz? bir de o hortumun ucundaki tıpayı çıkarsak, hiç birikme olmaksızın sıvı giderken yere damlasa, bir sıkıntı olur mu? Selamlar.
naci bey selamlar tekrar..
az evel gördüm bir arkadaşta kendi motorunda sık dolduğunu ifade etmiş..
Bu hortum dikkat çekecek kadar sık doluyorsa eğer sorun olduğuna işaret eder.
hortumun alt tapasını açtığınızda akan sıvı karışımı eğer benzin kokuyorsa veya karışmışsa emme süpapları süpap yatakları ve valfleri olması gereken aralıklarda değildir.
Sıvı eğer benzin değilde farklı bir kokusu varsa yine egsoz supapları süpap yatakları ve valfleri olması gereken aralıklarda değildir.
veya tüm bunlar doğru ise yine oluşan kokuya bağlı olarak ilgili süpaplar yerine alışmış değildir.hal böyle ise süpaplar kaçırıyor olabilir.
bu süpaplarda fabrikasyon hata olabilir..bu hatadan dolayı oluşan kaçak aralıklarından (hangi sübapa aitse kokuda ona göre olacaktır)
ilgili karışımlar daha sık şekilde söz konusu hortuma doğru ilerleyecektir.
Bunu en iyi test etme yöntemi sübap ayarı yapılıp hortumu gözlemektir.
şöyle ifade edeyim bu hortum sağlıklı çalışan, hergün işleyen bir motorda 6 ayda 1,5 veya 2 santim dolması normal olabilir.
Çünkü kaçak mutlaka olacaktır.buda tolerans dahilindedir ve normaldir.
Diğer taraftan motorun sağlığından emin olunduktan sonra bu hortumun tahliye tapası açık vaziyette olursa daha iyidir demiştim.
çünkü kapak içinde oluşan kaçak gazların basıncını anında defetmek mümkün olacaktır..
yine diğer taraftan bu gazların havaya karışması istenmediği için üreticiler buraya bir tapa koymak zorundadır..
karar size kalmıştır..
Reklamlar
-
08 Ağustos 2017, 15:54
#4962
Arkadaşlar merhaba,
Belki hatırlayanlar vardır, 1 yıl RX3 kullandıktan sonra hacim büyütüp XT660R'ye geçiş yaptım. Aklıma birşey takıldı. RX3'ün gidonu daha geniş ve daha rahattı. Müsait olan bir arkadaş bana gidonun ölçülerini (Sadece A ve B yeterli) aşağıdaki şekilde söyleyebilir mi? Ona göre gidonu değiştirmeyi düşünüyorum.
-
08 Ağustos 2017, 16:52
#4963
odo adlı üyeden alıntı
Resetlemeyi detaylı şekilde anlatabilecek varmı?
Yav arkadaş biri de şu resetlemeyi anlatıversin artık kaç oldu soruluyor daha bir kişide demedi ki aha şöyle oluyor.
-
08 Ağustos 2017, 20:50
#4964
kaldera adlı üyeden alıntı
naci bey selamlar tekrar..
az evel gördüm bir arkadaşta kendi motorunda sık dolduğunu ifade etmiş..
Bu hortum dikkat çekecek kadar sık doluyorsa eğer sorun olduğuna işaret eder.
hortumun alt tapasını açtığınızda akan sıvı karışımı eğer benzin kokuyorsa veya karışmışsa emme süpapları süpap yatakları ve valfleri olması gereken aralıklarda değildir.
Sıvı eğer benzin değilde farklı bir kokusu varsa yine egsoz supapları süpap yatakları ve valfleri olması gereken aralıklarda değildir.
veya tüm bunlar doğru ise yine oluşan kokuya bağlı olarak ilgili süpaplar yerine alışmış değildir.hal böyle ise süpaplar kaçırıyor olabilir.
bu süpaplarda fabrikasyon hata olabilir..bu hatadan dolayı oluşan kaçak aralıklarından (hangi sübapa aitse kokuda ona göre olacaktır)
ilgili karışımlar daha sık şekilde söz konusu hortuma doğru ilerleyecektir.
Bunu en iyi test etme yöntemi sübap ayarı yapılıp hortumu gözlemektir.
şöyle ifade edeyim bu hortum sağlıklı çalışan, hergün işleyen bir motorda 6 ayda 1,5 veya 2 santim dolması normal olabilir.
Çünkü kaçak mutlaka olacaktır.buda tolerans dahilindedir ve normaldir.
Diğer taraftan motorun sağlığından emin olunduktan sonra bu hortumun tahliye tapası açık vaziyette olursa daha iyidir demiştim.
çünkü kapak içinde oluşan kaçak gazların basıncını anında defetmek mümkün olacaktır..
yine diğer taraftan bu gazların havaya karışması istenmediği için üreticiler buraya bir tapa koymak zorundadır..
karar size kalmıştır..
Tesekkurler Kaldera arkadasim. Benimki eskiden benzinle dolan muhtar cakmaklari vardi. Hani arka kapak acilir icinden pamuk cikardi ve o pamuklu yere benzin dokulurdu. Iste koku aynen oyle. Bu da demektir ki emm subaplari kaciriyor. Bende genelde o hortum uzun yolda 100 km civari surunce 300 km sonrasi yafiya kadar doluyor. Selamlar.
-
09 Ağustos 2017, 10:14
#4965
kaldera adlı üyeden alıntı
naci bey selamlar tekrar..
az evel gördüm bir arkadaşta kendi motorunda sık dolduğunu ifade etmiş..
Bu hortum dikkat çekecek kadar sık doluyorsa eğer sorun olduğuna işaret eder.
hortumun alt tapasını açtığınızda akan sıvı karışımı eğer benzin kokuyorsa veya karışmışsa emme süpapları süpap yatakları ve valfleri olması gereken aralıklarda değildir.
Sıvı eğer benzin değilde farklı bir kokusu varsa yine egsoz supapları süpap yatakları ve valfleri olması gereken aralıklarda değildir.
veya tüm bunlar doğru ise yine oluşan kokuya bağlı olarak ilgili süpaplar yerine alışmış değildir.hal böyle ise süpaplar kaçırıyor olabilir.
bu süpaplarda fabrikasyon hata olabilir..bu hatadan dolayı oluşan kaçak aralıklarından (hangi sübapa aitse kokuda ona göre olacaktır)
ilgili karışımlar daha sık şekilde söz konusu hortuma doğru ilerleyecektir.
Bunu en iyi test etme yöntemi sübap ayarı yapılıp hortumu gözlemektir.
şöyle ifade edeyim bu hortum sağlıklı çalışan, hergün işleyen bir motorda 6 ayda 1,5 veya 2 santim dolması normal olabilir.
Çünkü kaçak mutlaka olacaktır.buda tolerans dahilindedir ve normaldir.
Diğer taraftan motorun sağlığından emin olunduktan sonra bu hortumun tahliye tapası açık vaziyette olursa daha iyidir demiştim.
çünkü kapak içinde oluşan kaçak gazların basıncını anında defetmek mümkün olacaktır..
yine diğer taraftan bu gazların havaya karışması istenmediği için üreticiler buraya bir tapa koymak zorundadır..
karar size kalmıştır..
Günaydınlar,
Detaylı açıklama için teşekkür ediyorum. Zaten motorum yaklaşık 12.000 km oldu, bu vesile ile bir sübap ayarı yaptırmak şart oldu anlaşılan.
Sağlıcakla.
-
11 Ağustos 2017, 15:15
#4966
Son yaptığım ölçümde şehir içi 9lt-46₺ benzin ile 160km yol yapabildim. Hep artçılı ve normal sakin/orta kullanımda bu rakamı gördüm şuanda 1800km'de motor ve uzun yolda yakaladığım en iyi rakam 200km/9lt sizce nasıl.
(1996) Coba 175 > (2007) Yuki YK250 > (2013) Hyosung GT250R > (2014) Yamaha XJ6 Diversion F > (2014) Yamaha YZF R1 > (2015) Mondial Drift 125 > (2016) Mondial Cup 100 > (2016) Mondial RX3İ EVO
-
11 Ağustos 2017, 18:36
#4967
Hedef_Turan adlı üyeden alıntı
Son yaptığım ölçümde şehir içi 9lt-46₺ benzin ile 160km yol yapabildim. Hep artçılı ve normal sakin/orta kullanımda bu rakamı gördüm şuanda 1800km'de motor ve uzun yolda yakaladığım en iyi rakam 200km/9lt sizce nasıl.
Çok fazla. Acaba aşırı yüksek hızda mı kullanıyorsunuz? Ben şehir içi kullanmıyorum. Ama geçenlerde yaptığım 1700 km'lık uzunyolda yakıt çok makuldü. Örneğin en düşük 3.11 lt/100 km en yüksek ise 3.56 lt/100 km olarak ölçtüm. Güzergahım Adana-Mersin (yayla)-Silifke-Manavgat-Antalya-Burdur (salda gölü)- Eğirdir-Akşehir-Konya-Niğde-Adana şeklinde, hızım ise yol şartlarına göre maksimum 110 km (nadiren) genellikle ise 80-100 km arası şeklinde. 110 kg sürücü ve artçı bölgesi ile çantalar eşya dolu şeklinde. Sanırım bir fikir verecektir. Selamlar.
2012 Bmw F800gs
; 2016 Mondial RX3i (2016-18); 2003 Bmw R 1150R (2009-17); 2006 Honda Shadow VT 750 C (2009-10); 2006 Ramzey QM 250 Cruiser (2006-10); 2006 Ramzey QM 200 Enduro (2006-9); 1990 350 cc çift silindir Jawa (1990-93); 1979 vitessiz Puch (1979+).
-
11 Ağustos 2017, 19:08
#4968
Naci63 adlı üyeden alıntı
Çok fazla. Acaba aşırı yüksek hızda mı kullanıyorsunuz? Ben şehir içi kullanmıyorum. Ama geçenlerde yaptığım 1700 km'lık uzunyolda yakıt çok makuldü. Örneğin en düşük 3.11 lt/100 km en yüksek ise 3.56 lt/100 km olarak ölçtüm. Güzergahım Adana-Mersin (yayla)-Silifke-Manavgat-Antalya-Burdur (salda gölü)- Eğirdir-Akşehir-Konya-Niğde-Adana şeklinde, hızım ise yol şartlarına göre maksimum 110 km (nadiren) genellikle ise 80-100 km arası şeklinde. 110 kg sürücü ve artçı bölgesi ile çantalar eşya dolu şeklinde. Sanırım bir fikir verecektir. Selamlar.
Benzin ışığı yandığında tam 9lt benzin alıyorum depo tam doluyor şehir içi çok dur kalk yapıyorum süratli kullanmıyorum yani motoru bırakıyorum birkaç saat sonra kısa süreli sürüş daha sonra gene yatıyor bu sebeple şehir içinde çok yaktığını düşünüyorum.
Bazende kalkış yaparken sanki debriyajdan bir teneke sıyırma/sıkışma tarzında ses geliyor yağ değiştikten sonra olmaya başladı ve biraz sert kalkışlarda duyuyorum bu sesi aklıma takılmaya başladı.
(1996) Coba 175 > (2007) Yuki YK250 > (2013) Hyosung GT250R > (2014) Yamaha XJ6 Diversion F > (2014) Yamaha YZF R1 > (2015) Mondial Drift 125 > (2016) Mondial Cup 100 > (2016) Mondial RX3İ EVO
-
12 Ağustos 2017, 09:48
#4969
Ramazan ustaya mesut ve yunus beylere mesaj attım. Hem subap boşluklarını hemde resetlemeyi sordum. Yunus bey subap boşluklarını emme 0.06 yahut 0.07 egzoz 0.08 yahut 0.09 olarak bildirdi. Resetlemeye cevap yok. Amerikan csc de subap önerisini güncellemis. İnç önerisi 0.03 inç yaklaşık 0.075 mmher iki subapta. Forumlarda 0.03 inç emme 0.04 inç yaklaşık 0.1mm egzozu tavsiye ediyor kullanıcıları. Subap ayarını on gün önce yaptırdım. Ses oldukça rahatsız ediciydi zira. Açtığımızda subapların 3 ü 0.09 mm civarında egzozlardan biri 0.1 olduğunu tespit ettik. 0.07 olarak ayarladık. Sonuç sessiz tıkırtısız bir motor. 10 gün bu şekilde gezdim. Motorun harareti arttı daha sık fan açmaya başladı. Isınınca düşük hızlarda dönuşlerde vitesi ikiden 1 e atarken mesala debriyaj çekilince stop etmeler başladı. Dün yeniden subap ayarı yaptık. Egsozu 0.09 emmeyi 0.07 olarak ayarladık. Motor ısınması eski haline geldi. Ayağımı yakmıyor yine. Amerikadaki kullanıcılar. Akü kutup başlarını söküp resetlediklerini söylüyorlar. Önce eksiyi sök önce eksiyi tak şeklinde. Kutup başlarını sökünce kontağı çevirip sistemde kalan akımıda yokediyorsunuz ışıkları açıp falan demişler. Bende bu şekilde yaptım dün. Hava filtresinide temizledim. Çok gezemedim ama rutin parkurumu bir iki tur attımki yokuşta 120 derecelik bir dönüşüm var ordan iki sefer geçmeme rağmen stop sorunum olmadı. Daha önceki stop sorunumuda oksijen sensörünü değiştirerek çözmüştüm. Subap sıkılığından olan stop etmelerim daha az rahatsızlık vericiydi. Oksijen sensörü arızasında rölanti tutmuyor motor rölantide canı çıktı çıkacak gibi çalışıyordu. Yüksek viteslerde değişim yaparkende stop ediyordu. Şu anki tek sıkıntım özellikle soğuk motorda egzoz vaflerinde gelen ses. Onu bile ayırt edebilir hale geldim yani..😋😋🤔
---------- Mesajlar birleştirildi - 09:48 ---------- bir önceki mesaj zamanı 09:29 ----------
Bir ekleme daha yapayım stop sorununu çözmek için fabrika ustaları geldiğinde havafiltresinin altındaki tahliye icin körlenmiş bir hortuma çizik atmışladı. Motor havayı rahat alsın diye. Onuda kapattım elektirik bandıyla. Tamamen unutmuşum. Motor filte etmeden havanın bir kısmını burdan aldı 5000 km. Çizik uçları birbirine temas eder halde ve yarım cm eninde olduğundan pek bir sıkıntı olmayacağını düşünüyorum. Stop sorunu ilk benim başıma geldi . Oksijen sensöründen oluyormuş dememe rağmen silindir setine kadar değiştirdiler. En bombasıda sentilsiz elle yapılan subap ayarıydı. Onları gönderdikten sonra ustamla açıp önce 0.06 sıkı gelincede 0.09 yapmıştık 5000km önce.Açtığımızda 0.12 15 arası idi subaplar.En son ikna olup oksijen sensörünü gönderdiler de düzelttik. Oda 5000 kmde arıza verdi. Bende yenisini aliexpresten 21 dolar civarına alıp taktım. Daha önceki mesajlarımda var bilginize arkadaşlar. Gelly marka arabaların sensörüde uyuyormuş amerikalı kullanıcıların dediğine göre. Söküp sanayide gösteriseniz parçacılarda olabilir.
-
12 Ağustos 2017, 11:20
#4970
Belki daha önce de yazdım bir kaç kez, hatırlamıyorum da, 2,5,10,15 bin km de bir motorda sübap ayarlarının bu denli bozulması can sıkıcı bir durum, ben şu anki motorumda 64 binde olmasına rağmen hiç sübap ayarı ile oynatmadım zira.
Bir de bu tahliye kafama takılyor, evet zaman zaman her motor oradan bir miktar yalıt atar da, son zamanlarda forumda ve fb da çok görüyorum, tahliye hortumlarında haddinden fazla yakıt ve hatta yağ var. İşin acı tarafı ise, bu şekilde sıkıntı yaşayan bir arkadaşa, servisi demişki bu hortum fazla benzini ve atık yağı atmak içindir. Ya hadi benzin bir miktara kadar okey de, atık yağ nedir be arkadaşım?
-
12 Ağustos 2017, 13:12
#4971
Metehan07-70 adlı üyeden alıntı
Belki daha önce de yazdım bir kaç kez, hatırlamıyorum da, 2,5,10,15 bin km de bir motorda sübap ayarlarının bu denli bozulması can sıkıcı bir durum, ben şu anki motorumda 64 binde olmasına rağmen hiç sübap ayarı ile oynatmadım zira.
Bir de bu tahliye kafama takılyor, evet zaman zaman her motor oradan bir miktar yalıt atar da, son zamanlarda forumda ve fb da çok görüyorum, tahliye hortumlarında haddinden fazla yakıt ve hatta yağ var. İşin acı tarafı ise, bu şekilde sıkıntı yaşayan bir arkadaşa, servisi demişki bu hortum fazla benzini ve atık yağı atmak içindir. Ya hadi benzin bir miktara kadar okey de, atık yağ nedir be arkadaşım?
Merhaba, ayar iyi yapılırsa bozulmaz. Örneğin benimki çok dikkatli bir şekilde yapıldı 6.000 km'de iken, geçenlerde 10.000 bakımında kontrol ettirdim. Değişme yok.
Sübap ayarlarının çabuk bozulmasına ilişkin benim bazı tespitlerim var:
1. Servis yaptım dediğinde aslında yanlış yapıyor.
2. Ayarı doğru yapıyor ancak motor tam soğumadan yapıyor, doğal olarak ayar yanlış oluyor. Motoru 1 gün önce akşamdan servise bırakmak lazım ki sabah tam soğumuş olsun.
3. Usta ayarı yaptıktan sonra krankı 5-6 tur çevirip tekrar kontrol yapmıyor.
4. En kötüsü de sentili yanlış veya kafadan sentilsiz ayar yapıyor.
Selamlar.
2012 Bmw F800gs
; 2016 Mondial RX3i (2016-18); 2003 Bmw R 1150R (2009-17); 2006 Honda Shadow VT 750 C (2009-10); 2006 Ramzey QM 250 Cruiser (2006-10); 2006 Ramzey QM 200 Enduro (2006-9); 1990 350 cc çift silindir Jawa (1990-93); 1979 vitessiz Puch (1979+).
-
12 Ağustos 2017, 13:55
#4972
Metehan07-70 adlı üyeden alıntı
Belki daha önce de yazdım bir kaç kez, hatırlamıyorum da, 2,5,10,15 bin km de bir motorda sübap ayarlarının bu denli bozulması can sıkıcı bir durum, ben şu anki motorumda 64 binde olmasına rağmen hiç sübap ayarı ile oynatmadım zira.
Bir de bu tahliye kafama takılyor, evet zaman zaman her motor oradan bir miktar yalıt atar da, son zamanlarda forumda ve fb da çok görüyorum, tahliye hortumlarında haddinden fazla yakıt ve hatta yağ var. İşin acı tarafı ise, bu şekilde sıkıntı yaşayan bir arkadaşa, servisi demişki bu hortum fazla benzini ve atık yağı atmak içindir. Ya hadi benzin bir miktara kadar okey de, atık yağ nedir be arkadaşım?
Benim subap ayarlarımda yapıldığı gibi kaldı hep. İlk arıza yapanlardan biri olduğundan subap boşluklarının aralığını bir turlü tutturamadık. Geçen kışa kadar umanın net bir fikri yoktu. Bu fabrikanın çinle olan işbirliğinin eksikliği umursamazlığı olabilir bence.Sonuçta subap metallerinin alaşımları özel olmalı. Zonghsen bu kaliteyi tam anlamıyla yakalayamamış olabilir. Subap sesi kesilince stop sorunu başgösteriyor ne yazık ki bir miktar gevşek sesli bir subap ayarıyla gezmemiz gerekiyor.Tahliyeye gelince tüm motorlarda var fakat ucunda tapa yok çoğunlukla akıp gidiyor farkedilmeden. Rodajı bitti biteli bende birikmiyor mesela. Çok sıkıştırırsam bir iki damla o kadar.
-
15 Ağustos 2017, 16:37
#4973
Bugün UMA'dan arayıp herhangi bir şikayetim olup olmadığını, motor konusundaki memnuniyetimi sordular. Servislerin eğitimsizliğinden dolayı yaşadığımız bütün sorunları anlattım. Motosikletimden çok memnun olduğumu fakat servisler yüzünden ortaya çıkan sıkıntıların beni motordan soğuttuğunu söyledim. Buradan kendilerine teşekkür ediyorum ve kullanıcı yorumlarını dikkate alacaklarını umuyorum.
-
15 Ağustos 2017, 21:08
#4974
Hafta sonu hava filtresini temizledim. Filtre kutusuna gelen karter havalandırma borusunuda söküp tüm karter havalandırma sistemini temizledim.3 hortum bir filteden oluşmakta ve filteyi tutan vidalı bir kelepçeyi sökmek suretiyle kolayca çıkarılabiliyorlar. Gereklimiydi hava filtresi için evet ama karter tahliye hortumları için hayır diyebilirim. Çünkü hortumlar temizdi. Şeffaf hortumun ucundaki tapayıda açık bıraktım. Zaten yaz başından beri pek birikintide olmuyor. Hafta sonu meraktan karterhortumu takılı değilken hava filtre kutusundaki hortum gidişini kapatıp motoru çalıştırdım. Karter tahliye çıkışına parmağımı koyunca bir miktar basınç gaz verdikçe artan şekilde hissettim. Ama parmağım ıslanmadı. Biraz benzin kokusu aldım o kadar. Bugünde 1400 km önce değiştirdiğim castrol 10 50 racinng yağını değiştirdim. 6000 km kadar motul 10 40 kullanmıştım. 1000 km kadarda shell advance 15 50 kullandım. 7000 km de castrol 10 50 ye geçtim. Genel olarak memnunum. Benim filtrem metal çok kullanımlık olanlardan. Onu vd40 la temizledim. Bu seferlik iki küçük fitreye ellemedim. Yağı boşaltıktan sonra buji kablosunu söktüm. Marşıda bir iki sefer çevirdim. Özellikle filtre tarafından 100 mlt daha yağ aktı. Sağa sola gezmeye gidemeyince. Motorun sağına soluna sarıyorum galiba🙄🙄. Arkadaşlar yağ olarak ne kullanıyorsunuz? Biraz hareketlensin buralar.
-
15 Ağustos 2017, 21:59
#4975
Almayı düşünen arkadaşlar varsa diye koyuyorum ilanımı, malum sitede : 469219825
-
15 Ağustos 2017, 22:47
#4976
odo adlı üyeden alıntı
Hafta sonu hava filtresini temizledim. Filtre kutusuna gelen karter havalandırma borusunuda söküp tüm karter havalandırma sistemini temizledim.3 hortum bir filteden oluşmakta ve filteyi tutan vidalı bir kelepçeyi sökmek suretiyle kolayca çıkarılabiliyorlar. Gereklimiydi hava filtresi için evet ama karter tahliye hortumları için hayır diyebilirim. Çünkü hortumlar temizdi. Şeffaf hortumun ucundaki tapayıda açık bıraktım. Zaten yaz başından beri pek birikintide olmuyor. Hafta sonu meraktan karterhortumu takılı değilken hava filtre kutusundaki hortum gidişini kapatıp motoru çalıştırdım. Karter tahliye çıkışına parmağımı koyunca bir miktar basınç gaz verdikçe artan şekilde hissettim. Ama parmağım ıslanmadı. Biraz benzin kokusu aldım o kadar. Bugünde 1400 km önce değiştirdiğim castrol 10 50 racinng yağını değiştirdim. 6000 km kadar motul 10 40 kullanmıştım. 1000 km kadarda shell advance 15 50 kullandım. 7000 km de castrol 10 50 ye geçtim. Genel olarak memnunum. Benim filtrem metal çok kullanımlık olanlardan. Onu vd40 la temizledim. Bu seferlik iki küçük fitreye ellemedim. Yağı boşaltıktan sonra buji kablosunu söktüm. Marşıda bir iki sefer çevirdim. Özellikle filtre tarafından 100 mlt daha yağ aktı. Sağa sola gezmeye gidemeyince. Motorun sağına soluna sarıyorum galiba. Arkadaşlar yağ olarak ne kullanıyorsunuz? Biraz hareketlensin buralar.
Montaj esnasında mondial 10/40 yağ koyuldu sesi, sürüşü gayet yerindeydi daha sonra ilk bakımda Castrol 15/50 koydu usta açıkçası ses değişti daha kemikli ses geliyor ve bundan hoşlanmadım ikinci bakım geldi tekrar kaliteli 10/40 koyduracağım.
(1996) Coba 175 > (2007) Yuki YK250 > (2013) Hyosung GT250R > (2014) Yamaha XJ6 Diversion F > (2014) Yamaha YZF R1 > (2015) Mondial Drift 125 > (2016) Mondial Cup 100 > (2016) Mondial RX3İ EVO
-
16 Ağustos 2017, 16:03
#4977
Bir kaç kişi zongshen mühendisleriyle görüşmüştü, onlar castrol 10/40 öneriyorlar. Ben Antalya sıcaklarından dolayı yazın castrol 15-50 kışın 10/40 kullanıyorum. Geçen bakım ustanın tavsiyesiyle mondoil 15/50 denedim, şanzıman dağılacak diye korktum sakın bulaşmayın
-
16 Ağustos 2017, 18:54
#4978
efemontana adlı üyeden alıntı
Bir kaç kişi zongshen mühendisleriyle görüşmüştü, onlar castrol 10/40 öneriyorlar. Ben Antalya sıcaklarından dolayı yazın castrol 15-50 kışın 10/40 kullanıyorum. Geçen bakım ustanın tavsiyesiyle mondoil 15/50 denedim, şanzıman dağılacak diye korktum sakın bulaşmayın
Bende kışın castrol 10 40 düşünüyorum. Bir yandanda mersinde hava çok kış yapmıyor motor zaten su soğutmalı hep 10 40 kullan hava soğutmalı motor muammelesi yapma diyorum ama motordan çıkan sesler daha o noktada değiliz diyor.
---------- Mesajlar birleştirildi - 18:54 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:47 ----------
efemontana adlı üyeden alıntı
Bir kaç kişi zongshen mühendisleriyle görüşmüştü, onlar castrol 10/40 öneriyorlar. Ben Antalya sıcaklarından dolayı yazın castrol 15-50 kışın 10/40 kullanıyorum. Geçen bakım ustanın tavsiyesiyle mondoil 15/50 denedim, şanzıman dağılacak diye korktum sakın bulaşmayın
Castrol 10 50 ile vitesler sanki kavramayı ayırmadan bile geçecek gibi keyifli. Üstelik soğuk motorda da, uzun yolda da , sıkışık trafikte fan açık gezerkende hep aynı.
-
18 Ağustos 2017, 10:01
#4979
Hayırlı günler, buraya yazıp yazmamak konusunda tereddüt ettim ama RX3İ kullanıcılarından bilgi almak için en doğru sayfa burası sanıyorum.
Ben aranıza yeni katılmayı planlayan bir amatör motorcuyum, ankarada yaşıyorum yaşım 33, ismim Abdullah. 249 sayfanın büyük çoğunluğunu okudum ve RX3i den genel olarak memnun olduğunuzu gördüm. Size birkaç sorum olacak, 2016 model RX3İ motor alma arefesindeyim ancak 2018 modellerin çıkacağından ve birkaç yenilik olacağından bahsediliyor. Şuan bu motora 13-14 bin tl vermek mi yoksa bekleyip 2018 almak mı mantıklıdır? Birde motoru ankaradaki bayilerden almak istemiyorum, hem çok ilgili değiller hemde kredi kartıma istediğim taksiti (vade farksız) yapmıyorlar. Bende İstanbul'dan bir kaç bayiyle görüştüm 13.500 gibi bir fiyat ile evime kargo yapabileceklerini söylediler. Kargo ile almakta bir sakınca olur mu? Siz tecrubeli ve değerli forumdaşlarımdan tavsiye ve bilgi bekliyorum. Şİmdiden teşekkürler.
-
18 Ağustos 2017, 10:04
#4980
Beklemeden alın, ek zamlar, yükselen döviz vs. zarar edebilirsiniz.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 8 kullanıcı var. (0 üye ve 8 misafir)