Merhaba,15 gün önce bir rx3 aldım.Aranıza yeni katıldım. Bu model hakkında tecrübeli değilim. Sormak istediğim bir kaç şey olacak,deneyimli arkadaşlardan yardım bekliyorum.
16.000 km de 2015 model ,düzenli olarak servise götürülmüş 2000 km de bir ön bilgi olarak vereyim.
1- Hararet işareti motor çalıştırılınca 1 veya 2 çubukta açılıyor ekranda. 3-5 km sonra 3 üncü kademede sabitleniyor. Sürekli 3 te duruyor. Bu normal mi ? 4 kademeden oluştuğunu düşündüğümde sanki ideali 1-2 kademe gibi geldi bana. Suyu var ve fanlar aktif.
2- Bir diğer sorum motor bloğun dan gelen sıcaklık. Bildiğin cehennem ateşi. Şortlarla falan 3-5 km yol yapayım falan deyince mümkün değil,sıcaktan kavruluyorum. Eksozun ilk motor bloğun dan çıktığı yerden de kaynaklanabilir diye düşünüyorum . Bu kadar ısınma sizlerde de var mı ? Pantolonsuz mümkün değil binemiyorum kısa mesafede olsa.
Kısa bir süre sonra İzmir-Gürcistan arası gideceğim. Henüz 500 km yol aldım,tam emin olamıyorum bahsettiğim sorunlardan.250 bin km ortalama sürüş geçmişim var,ilk kez sıcaklıktan dolayı tedirgin oldum. Selamlar İzmir den.
Selamlar, öncelikle motorun hayırlı olsun kazasız belasız kullan inşallah.
Hararet göstergesi bu şekilde çalışıyor. İlk etapta 2 daha sonra 3 ve 4'e geldiğinde fan açar.
Bu sıcak sorunu daha öncede konuşuldu manifold kısmına yanmaz bez saranlar oldu ama normal şartlarda bu sıcaktan kurtulma şansın yok. Bu bakımda motora 15/50 yağ koyuldu motor sanki daha az ısınıyor gibi geldi yada artık ben psikolojik olarak bu sıcak olayına alıştım. Uzun sürüşlerde rüzgarın etkisiyle fazlada hissedilmiyor zaten yani çok kafaya takmamak lazım.
(1996) Coba 175 > (2007) Yuki YK250 > (2013) Hyosung GT250R > (2014) Yamaha XJ6 Diversion F > (2014) Yamaha YZF R1 > (2015) Mondial Drift 125 > (2016) Mondial Cup 100 > (2016) Mondial RX3İ EVO
Öncelikle herkese gönülden selamlar. Yaşım 43. Benim RX3 maceram 2017 yılı şubat ayında başladı. Yıllardır motosiklet alıp- almama bocalaması içerisindeyken (20 küsür yıl önce 3 yıl motor tecrübem vardı) nihayet karar verip 2017 şubat ayında 2. el 2300 km de ikinci el evo aldım. Fakat almadan önce üye olmamama rağmen forumdaki RX3 sayfalarının tamamını okudum. Ya nasip deyip girdim bu yola. Aldığım günden itibaren 2015 modellerde olan sıkıntıların hepsini bende yaşadım. Fakat sorunları bilerek almama rağmen beni bu denli üzeceğini tahmin edemedim. Sorunlar herkesin bildiği (kronik sorunlar olarak adlandırdığımız) sorunlar. Ama tecrübe ile anladım ki bizim kronik sorun olarak adlandırdığımız sorunlar aslında motosiklet ile değil tamamen servislerle alakalı sorunlar. İnanın sorunun tek kaynağı diyebilirim ki maalesef servisler(işini iyi ve doğru yapan servisleri konunun dışında tutuyorum). Şöyle ki; UMA ile irtibat halinde iken sorunlarımı dinleyip, her tür konuda yardımcı olmaya çalışarak beni her defasında servise yönlendirdiler. Konuyu uzatmadan söyleyeyim; servis hiçbir derdimin çaresi olmadı-olamadı. Bu arada yeri gelmişken öncelikle UMA'dan yetkili Mesut beye teşekkürlerimi borç bilirim. Kendisinin benimle irtibata geçip yönlendirmesi sonucu başka bir ildeki servise gelen Ramazan ve İlker ustalar sayesinde sorunlarımın hepsinden kurtuldum.(Ramazan ve İlker ustaları forum sayesinde biliyordum. Onların adını duyunca hiç tereddütsüz gitmeye karar verdim). Ramazan ve İlker ustalar; hem efendiliğiniz hem işinizin ehli olmanız sebebi ile sizleri tebrik eder sizlere de ayrıca candan teşekkür ederim. Neyse; işimden 2 gün izin alıp (aşağı yukarı gidiş 250 dönüş 250 km) yola çıktım. Gidince motoru servise teslim ettim.(Gitmeden UMA nın yönlendirmesi ile o ildeki servisle irtibata geçmiştim). Bu arada servis sahibi Cumhur beye de teşekkür etmek isterim. Gece otelde kaldım. Sabah servise geçtim ve Ramazan usta ile İlker usta da servisteydiler. Dediğim gibi sorunlarımın tamamı çözüldü. Kendilerine tekrar tekrar teşekkür ederim. Sıkıntılarımın yanlış yapılan sibop ayarlarından ve resetleme ile alakalı olduğunu görerek tecrübe ettim. Aslında servislerin kurcalamaması gereken boğaz kelebeği denilen parçanın servis tarafından kurcalanıp ayarının bozulduğunu ( Ramazan ustanın dediğine göre parçanın kurcalandığı vakit ayarının fabrikada hassas aletlerle yapılması gerektiği idi) öğrendim. Uzatmayayım; Ramazan usta ve İlker usta gerekli parçaları garantiden değişip (garantim devam ediyor) gerekli ayarların tümünü yapıp, resetleme yapıp (resetlemenin doğru nasıl yapılması gerektiğini öğrendim ) motorumu teslim ettiler. Bu arada Ramazan usta birkaç yüz km sonra yakıtın düşüp performansın artacağını belirtti. UMA ‘ dan Mesut bey tekrar Ramazan usta ile irtibata geçip telefona beni isteyip sorunlarımın giderilip giderilmediğini bana sorarak benden teyit etti. Bu da müşteri memnuniyeti açısından tabi ki güzel. Ustalara, servistekilere teşekkür edip vedalaştıktan sonra dönüş yoluna koyuldum. (Serviste tanıştığım iki Evo’ cu arkadaşıma da buradan selam olsun. Onların sorunları da nispeten aynı sorunlar idi). Motor gerçekten saat gibi oldu desem yeridir. Dönüş yolunda bunu bizzat deneyerek gördüm. Sonuç; O kadar yolu gitmeme değdi. Şükürler olsun motorumla ilgili sorunlarımdan kurtuldum. Buradan bu forum sitesinde yazan bilgilendirme yapan abiler, arkadaşlar ve kardeşlere ayrıca teşekkür etmeden geçemeyeceğim. Onların paylaştığı bilgiler bana yol gösterici oldu. Ayrıca Ramazan ustadan aldığım habere göre merkez servislerin kurulması için çalışmalar yapılmaktaymış. Sanırım bölgelere göre veya her bölgeye merkez servis şeklinde. Umarım bir an önce kurulur bu merkez servisler ve insanlar kurtulur servis eziyetlerinden. En azından gittiğin yerde ustaların çözüm noktasında sorunu giderebileceklerini bilmek bile güzel olur. Herkese kazasız belasız sürüşler dilerim….
Teşekkür ederim,içim bir miktar rahatladı. 3000 km üzeri yol,hayırlısıyla gidip geleyim. Burdanda paylaşırım kısmetse.
Öncelikle motorunuz hayırlı olsun. Allah kaza bela vermesin. Hararetle ilgili olarak devamlı 3 çizgide olması doğru değil. Normalde motor ısınınca devamlı 2 çizgide olur, yoğun trafikte (yazın) ve uzun rampa çıkışlarında 3. çizgiye çıkar ve bir süre sonra fan devreye girer, tekrar 2. çizgiye düşer. Ben 1 yılı aşkındır kullanıyorum ve 10.000 km den fazla yol yaptım, daha 4. çizgiyi hiç görmedim (2016 model). Radyatör su seviyesini plastik kaptan değil, açılır kapaklı olan asıl radyatörden kontrol edin (sağ tarafta). Kapağı açıp suyun seviyesine bakın. Muhtemelen eksiktir. Eğer eksikse bir miktar da antifiriz ilave edin. Genleşme kabının su seviyesine aldanmayın. Selamlar.
Hayırlı olsun motorunuz. Ramazan usta işinin ehlidir. Ancak merkez servis meselesini 7-8 aydır bir türlü hayata geçiremediler. Ben hep söylüyorum: sorunlar %95 sübap ayarı ve resetlemede yapılan hatalar veya hiç yapılmamasından kaynaklanıyor. Servisler bu konuda hala (2 yıldır) çok çok yetersizler. Madem size resetlemenin nasıl yapılacağını anlattılar, bundan sonra ihtiyaç halinde veya yeni bir elektrikli cihaz taktığınızda ya da bir elektrik soketini söküp taktığınızda resetleme yaparsınız. Tekrar hayırlı olsun.
2012 Bmw F800gs; 2016 Mondial RX3i (2016-18); 2003 Bmw R 1150R (2009-17); 2006 Honda Shadow VT 750 C (2009-10); 2006 Ramzey QM 250 Cruiser (2006-10); 2006 Ramzey QM 200 Enduro (2006-9); 1990 350 cc çift silindir Jawa (1990-93); 1979 vitessiz Puch (1979+).
[QUOTE=Naci63;4197616]Öncelikle motorunuz hayırlı olsun. Allah kaza bela vermesin. Hararetle ilgili olarak devamlı 3 çizgide olması doğru değil. Normalde motor ısınınca devamlı 2 çizgide olur, yoğun trafikte (yazın) ve uzun rampa çıkışlarında 3. çizgiye çıkar ve bir süre sonra fan devreye girer, tekrar 2. çizgiye düşer. Ben 1 yılı aşkındır kullanıyorum ve 10.000 km den fazla yol yaptım, daha 4. çizgiyi hiç görmedim (2016 model). Radyatör su seviyesini plastik kaptan değil, açılır kapaklı olan asıl radyatörden kontrol edin (sağ tarafta). Kapağı açıp suyun seviyesine bakın. Muhtemelen eksiktir. Eğer eksikse bir miktar da antifiriz ilave edin. Genleşme kabının su seviyesine aldanmayın. Selamlar.
Naci Bey selamlar,teşekkür ederim ilginiz için. Çok açıklayıcı oldu. Servise bakıma götürdüğümde ilk aldığımda,suyu yarı dolu gibi geldi bana.Biraz antifirz eklediler ve yarım olması gerektiğinden bahsettiler.Taşma yapar dediler ? Bana bi tuhaf geldi işin doğrusu. 3 üncü kademede fan açıyor bu arada.
Motorsiklet çok güzel,memnun kaldım. Fiyat-Performans açısından harika. Şu sıcaklık sorununu en azından bir nebze çözebilirsem çok daha iyi olacak.
Ben en alttaki "c" yazan dişide hesaba katıp sayım yaptım orada bir anlaşmazlık oldu heralde aynen dediğiniz gibi 3 olduğunda fan açıyor.Bu arada benim egzoz titanyum mavisi bir renk aldı motorda mavi beyaz olduğundan çok yakıştı
(1996) Coba 175 > (2007) Yuki YK250 > (2013) Hyosung GT250R > (2014) Yamaha XJ6 Diversion F > (2014) Yamaha YZF R1 > (2015) Mondial Drift 125 > (2016) Mondial Cup 100 > (2016) Mondial RX3İ EVO
Radyatör tam dolu, yanındaki plastik genleşme kabı ise yarım olacak. Sizin muhtemelen radyatör suyunuzun eksikliği nedeniyle harareti çabuk yükseliyordur. Sağ taraftaki kapağı açıp radyatör suyunu tamamlayın ve kapağı sıkıca kapatın. Kapağı kapatmak bazen uğraştırabilir çünkü ergonomik bir tasarımı yok motorun maalesef. Selamlar
2012 Bmw F800gs; 2016 Mondial RX3i (2016-18); 2003 Bmw R 1150R (2009-17); 2006 Honda Shadow VT 750 C (2009-10); 2006 Ramzey QM 250 Cruiser (2006-10); 2006 Ramzey QM 200 Enduro (2006-9); 1990 350 cc çift silindir Jawa (1990-93); 1979 vitessiz Puch (1979+).
Herkese selamlar,
Cumartesi akşamı 2016 evo motorumun sol tarafındaki ağzı kelepçeli tapa ile tıkalı olan boruyu temizledim. Pazar günü 140 km civarı yol yaptıktan sonra durduğumda baktım ki yarısına kadar yine dolmuş. Aynı gezide olan arkadaşın 2015 model motorunda aynı boru hiç dolmuyor maşallah. Daha önce zincir temizliğinde bu boruyu boşalttığımda benzin yağ karışımı gibi bir şey vardı içinde. Neden bu kadar doluyor acaba, hava filtresi dolup da geçirmiyor da zengin karışım gibi bir şey mi oluyor, yakamadığı fazla benzini mi atıyor eksoz haricinde acaba? Ya da daha acemi sayılırım 1800 km oldu, devirsiz falan mı kullanıyorum ondan mı oluyor? Sebebini bilen varsa paylaşabilir mi?
Sağlıcakla.
2012 Bmw F800gs; 2016 Mondial RX3i (2016-18); 2003 Bmw R 1150R (2009-17); 2006 Honda Shadow VT 750 C (2009-10); 2006 Ramzey QM 250 Cruiser (2006-10); 2006 Ramzey QM 200 Enduro (2006-9); 1990 350 cc çift silindir Jawa (1990-93); 1979 vitessiz Puch (1979+).
Selamlar ben o hortumu soyle ifade etmeye calisayim.
Bildiginiz uzere ust kapagin icinde supap valfleri var.supap ayari icin kapak acildiginda gormussunuzdur.motor calisir vaziyette iken burada cok hadiseler olur.
Tum parcalar burada hareket halinde iken nispetende olsa bir takim hava gaz yag iceren kacaklar olusur.
Bu kacaklar birbirleri ile bulusunca kirli sivi kirli yag gorunumunu alir.
Ve zamanla bu boru dolmaya baslar.
Bunun ucu neden kapalidir diye sorarsaniz onunda sebebi sudur.
Bu olusan kacaklarin icinde havaya karismasi yasaklanmis olan zehirli gazlarda vardir.
Bu gazlar hortumun ucu kapali oldugunda motor icinde absorbe edilir.
Fakat bana gore bu hortumun acik olmasi teknik olarak motor icin daha iyidir..
Her birinize Rize'den selamlar arkadaşlar,
Bir aydır 2016 rx3i ile aranızdayım. 248 sayfayı özümsemek, hali ile selam vermek bu güne nasip oldu.
Sayfa içerisinde motosiklet için yazan düşüncelerini paylaşan hepinize teşekkürü borç bilirim. Sağ olun.
Motosikletimi sıfır Km olarak satın aldım. Plaka ruhsat sigorta vs. 14500 TL gibi bir maliyeti oldu. motosiklet şu an 420 Km de. İşlerimin yoğunluğundan Km yapamamak bir yana ilk bakım zamanı yaklaştığından uzun soluklu Km yapabileceğim kaçamaklar da yapamıyorum.
İlk izlenimlerimden bahsedecek olursam, gece aydınlatması ve lastikler dışında motosiklet beklentilerimin çok çok üzerinde bir izlenim bıraktı. Lastiklerin dengesizliğine büyük oranda alışmama rağmen aydınlatma konusunda geliştirme yapmak acil ihtiyaç halini aldı. "Elektrik aksamına müdahale, garanti dışı kalma" sorunsalını sistemden bağımsız bir güç ünitesi ve mercekli sis farları ile aşmayı planlıyorum.
Okuduğum kadarı ile bu şekilde bir geliştirmeyi Rx3i üzerinde deneyen olmadı. Yan çantaların birine yerleştireceğim kuru tip bir akü ile en az 3-5 saat aralığında aydınlatma yapabilecek sis farı kombinasyonunu araştırıyorum. Sürüş sonunda aküyü motor üzerinden alarak evde veya uygun bir yerde şarj etmeyi düşünüyorum. Yukarıda da belirttiğim gibi tamamen sistemden bağımsız bir çözüm arayışındayım. Ancak nasıl bir performans alacağımı kestiremiyorum. Bakacağız... halledeceğiz inşallah...
Keyifli Sürüşler
Arkadaşlar herkese yeniden iyi akşamlar diliyorum. Bir hafta oldu motoru alalı gerçekten çok keyifli bir motor (hatta söylemesi ayıp ama bu fiyata çok güzel bir motor demeden edemiyor insan.) Yalnız benim için tek sorun çantaların çok küçük olması idi bugün maxem 45LT çanta siparişi verdim bakalım inşallah eşimle bana anca yetecek gibi.
Bu arada moturunu yeni alan dostlara hayırlı uğurlu olsun diyorum. Alacak olanlara da acele edin bu zevkten mahrum kalmayın diyorum. Sorun, kronik sorun vs vs kafaya takmayın lütfen. Her üründe bazı aksaklıklar olabilir. Tamir edilir, yenisi takılır bunlar kafaya takacak şeyler değil. Allah kazasız belasız kullanabilmemizi nasip etsin inşallah.
(Ben aşağı inip motorumu sileyim biraz :-)))))))
Bende maxem takacaktım fakat yolda bambaşka bir çanta dikkatimi çekti 46lt onu taktım eski maxem'den kalan sırt dayamam vardı oda uyunca tadından yenmez oldu arka çantayı büyütmak şart gerçekten çok rahat oluyor.
Hayırlı olsun aramıza hoşgeldin kazasız belasız sürüşler inşallah.
(1996) Coba 175 > (2007) Yuki YK250 > (2013) Hyosung GT250R > (2014) Yamaha XJ6 Diversion F > (2014) Yamaha YZF R1 > (2015) Mondial Drift 125 > (2016) Mondial Cup 100 > (2016) Mondial RX3İ EVO
Resetlemeyi detaylı şekilde anlatabilecek varmı?
Naci bey iyi dilekleriniz ve öneriniz için teşekkürler. Umarım sıkıntısı olan herkes bir an önce sıkıntılarını çözer ve keyifli sürüşler yapar..
Teşekkürler Kaldera arkadaşım. Peki bazen az bazen çok dolması veya bazı motorlarda az diğerlerinde fazla dolmasının nedenlerini de açıklayabilir misiniz? bir de o hortumun ucundaki tıpayı çıkarsak, hiç birikme olmaksızın sıvı giderken yere damlasa, bir sıkıntı olur mu? Selamlar.
Hayırlı uğurlu olsun, Allah kaza bela vermesin.
Ön farın yanlarındaki vidaları gevşetip, farı biraz yukarı kaldırma imkanı var. Tabi far kafası yukardayken tekrar vidaları sıkacaksınız. Aydınlatmada faydası çok artıyor.
Ayrıca garantiyi bozmadan ilave sis farı takma yolunu buldum ben! Belki başkaları da yapmıştır, bilemem. Ben şöyle yaptım: 2 adet sis farını çinden (aliexpress) ten 17 dolara aldım. Herbiri 10'ar wattlık. Bir de ayrıca 2016 modellerdeki çakmak soketine uygun bir erkek soket aldım çınden. Bu soket üstten açma kapama düğmeli. Sisleri bu erkek sokete bağladım. Bunlar doğrudan çakmak soketinden çalıştığı ve çakmak soketinden alınacak elektrik te garantiyi bozmayacağından güvenle kullanıyorum.
Ben de teşekkür ederim. Açıp suyu tamamladıysanız sonucu da yazar mısınız?Düzelip düzelmiyeceğini merak ettim. Selamlar.
---------- Mesajlar birleştirildi - 11:34 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:26 ----------
Sis farlarım: (3 modd var: kuvvetli ışık, zayıf ışık ve yanıp sönme)
https://www.aliexpress.com/item/2pcs...771142448.html
Erkek çakmak soketi:
https://www.aliexpress.com/item/Whol...671658548.html
Soket biraz uzun yalnız. Motor durduğu yerde gidonu sola çevirirken bu sokete değiyor. Ama hareket halinde gidon o kadar çevrilmeyeceği için sorun yok.
2012 Bmw F800gs; 2016 Mondial RX3i (2016-18); 2003 Bmw R 1150R (2009-17); 2006 Honda Shadow VT 750 C (2009-10); 2006 Ramzey QM 250 Cruiser (2006-10); 2006 Ramzey QM 200 Enduro (2006-9); 1990 350 cc çift silindir Jawa (1990-93); 1979 vitessiz Puch (1979+).
moturunu yeni alan dostlara hayırlı uğurlu olsun diyorum.
DÜNYADA ÖLÜMDEN BAŞKASI YALAN. BORA KARAKAŞ (BEN)
KİMSEYE KİN DUYMAM,DÜŞMANIM KİNDİR BENİM.....YUNUS EMRE
Şu an bu konu içerisinde 4 kullanıcı var. (0 üye ve 4 misafir)