Mondial Rx3 Enduro Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı
Reklamlar
-
26 Haziran 2017, 22:38
#4841
Merhabalar. 2016 model. Rx3 i aldım ama stop etme sorunuyla krşı karşıyayım. Rölantide tak diye bi sek çıkıp stop ediyor. Yine ışıklara yaklarşırken yavaşlamak için debriyaja bastığımda da stop ediyor. Serviste beyin değişti ama yine aynı şey. Çalıştığım için değişirken başında duramadım. Değişti dedikten sonra hiçbir fark göremedim aslında. Arıyorum adamları sorun devam ediyor mu diyorum yok hayır düzelsi gelip alabilirsiniz diyolar. Gidiyorum daha ilk seferde stop ediyor. Benzini bitirmişler 50 km den fazla yok yapmışlar. Yüzsüzce çok denedik diyolar. Cidden o gün motosikleti yakmak istedim. Ayrıca 5000 li devirlerde motordan bi gürültü geliyor. Onu zaten hiç çözebilmiş değilim. Sizce nasıl bi yol izlemeliyim. İlk motosikletim bu durumların dışında oldukça memnunum ama aşırı sinir bozucu oluyor.
Reklamlar
-
27 Haziran 2017, 08:00
#4842
Ama merkeze yaz
---------- Mesajlar birleştirildi - 08:00 ---------- bir önceki mesaj zamanı 07:59 ----------
Uma merkeze yaz
-
27 Haziran 2017, 09:49
#4843
firaatkaya adlı üyeden alıntı
Merhabalar. 2016 model. Rx3 i aldım ama stop etme sorunuyla krşı karşıyayım. Rölantide tak diye bi sek çıkıp stop ediyor. Yine ışıklara yaklarşırken yavaşlamak için debriyaja bastığımda da stop ediyor. Serviste beyin değişti ama yine aynı şey. Çalıştığım için değişirken başında duramadım. Değişti dedikten sonra hiçbir fark göremedim aslında. Arıyorum adamları sorun devam ediyor mu diyorum yok hayır düzelsi gelip alabilirsiniz diyolar. Gidiyorum daha ilk seferde stop ediyor. Benzini bitirmişler 50 km den fazla yok yapmışlar. Yüzsüzce çok denedik diyolar. Cidden o gün motosikleti yakmak istedim. Ayrıca 5000 li devirlerde motordan bi gürültü geliyor. Onu zaten hiç çözebilmiş değilim. Sizce nasıl bi yol izlemeliyim. İlk motosikletim bu durumların dışında oldukça memnunum ama aşırı sinir bozucu oluyor.
Mondial müşteri hizmetlerini arayın ve sizi en yakın servise yönlendirip "resetleme" yapılmasını isteyin. Ama servisin resetleme işlemini nasıl yapacağını bilmesi gerekir. Bundan emin olun. Sorununuz %99 çözülecektir. Çözülmezse, doğru bir sübap ayarı yapılmalıdır. Ama resetleme işlemi sorununuzu çözecektir. "Bence" hiç parça değişimine bile gerek yok. Selamlar.
2012 Bmw F800gs
; 2016 Mondial RX3i (2016-18); 2003 Bmw R 1150R (2009-17); 2006 Honda Shadow VT 750 C (2009-10); 2006 Ramzey QM 250 Cruiser (2006-10); 2006 Ramzey QM 200 Enduro (2006-9); 1990 350 cc çift silindir Jawa (1990-93); 1979 vitessiz Puch (1979+).
-
27 Haziran 2017, 14:13
#4844
Daha önce resetleme yaptılar ama çözülmedi. Beyin değiştikten sonra yani motosikleti servisten almaya gittiğim zaman hala stop ettiğini söyledim. Biraz yol yapın sonra tekrar reset atıcaz dediler. Pek inandırıcı gelmedi açıkcası bana. Başlarından savmak için söylediklerini düşünüyorum. Peki bahsettiğim gürültünün temel sebebi de sübab ayarı olabilir mi sizce
-
27 Haziran 2017, 17:43
#4845
firaatkaya adlı üyeden alıntı
Rölantide tak diye bi sek çıkıp stop ediyor.
Sönme öncesi bu ses çıkabilir. Stop sorunun 2 temel çözümü var:
a) Resetlemeyi "doğru" yapmak. Bazı tamirciler resetlemeyi akü kutup başının söküp geri takılarak yapıldığını zannediyorlardı. Bu şekilde bilen 2 servis gördüm bizzat.
b) doğru sübap ayarı. Sübap ayarı için mutlaka motorun akşam bırakılması ve sabah ayarlanması lazım. Tam soğuma için bu gerekli. 2 saat bekleyip sübap ayarı yaparlarsa o ayar olmaz. Benimkine yaptılar olmadı!. Sübap ayarı emme 0.06 veya 0.07 mm; eksoz ise 0.09 mm olmalı. 2 emme 2 eksoz sübabı var. emme sübap ayarının yeri daha kolay olduğu için rahat yapılıyor. Ancak eksoz sübap ayarı yer sıkıntısından dolayı çok dikkatli yapılması lazım. Esas hata da eksoz ayarında yapılıyor. Bu da genellikle sönmeye sebep oluyor. Sübaplar ayarlandıktan sonra mutlaka krank 5-6 defa elle döndürülmeli ve sübap ayarları tekrar kontrol edilmelidir.
Eğer doğru resetleme ile sorun çözülememişse mutlaka sübaplar ayarlanmalı ve tekrar resetleme yapılmalıdır. Bence parça değişmeye büyük ihtimalle gerek olmayacaktır. Çünkü sorunun %99'u reset ve sübap ayarı nedeniyledir. Bunlar doğru yapılmadan parça değişse bile sorun çözülmeyecektir. Bence UMA'yı arayıp, hangi servise gideceğinizi söyleyin. Servise gidince tekrar arayıp siz oradayken UMA yetkililerinin ustaya talimat vermesini sağlayın. "Ben bilirimci" ustaların yanlış yapmasını böylece önleyebilirsiniz.
Not: Biraz garip gelecek ama, sökülüp takılan her elektrik soketi veya ilave takılan elektrikli cihaz bazen "reset" işleminin tekrarlanmasını gerektirebilmektedir.
2012 Bmw F800gs
; 2016 Mondial RX3i (2016-18); 2003 Bmw R 1150R (2009-17); 2006 Honda Shadow VT 750 C (2009-10); 2006 Ramzey QM 250 Cruiser (2006-10); 2006 Ramzey QM 200 Enduro (2006-9); 1990 350 cc çift silindir Jawa (1990-93); 1979 vitessiz Puch (1979+).
-
27 Haziran 2017, 21:12
#4846
Naci63 adlı üyeden alıntı
Not: Biraz garip gelecek ama, sökülüp takılan her elektrik soketi veya ilave takılan elektrikli cihaz bazen "reset" işleminin tekrarlanmasını gerektirebilmektedir.
Naci bey Selamlar;
Az yukarıdaki ''garip gelecek ama'' ifadenizi görünce istemsiz gülümsedim..
Şöyleki;
asıl garip olan nedir biliyormusunuz motorun stop etme sorununun çözümünün bu kadar uzun süre olması..
konunun kronik bir sorunmuş hissiyatının oluşmasının sorumlusu yine bu servisler veya yetkililer ,satış sonrası hizmetler vs vs..
şu sübaplar konusunu ben konuyu ilk gördüğümde sübap aralık değerlerinin üzerinde durmuştum detaylı olarak..geçmiş sayfalarda vardır...
sizin bu konuyla ilgili tavsiyelerinizde özellikle motor soğuk olmalı geceden bırakılmalı diyorsunuz..
bu zaten olmazsa olmaz kuraldır..bu servisler bunu bilmiyormu..?sanırım bu sorun için nazilliye kadar giden olmuştu rx3 sahiplerinden..
Bakın olay şudur..
sizin motorunuzda 4 tane sübap var..şimdi bu sübaplar çok yüksek sıcaklığa maruz kaldıkları için bunların boyu uzama yapar.
bütün araçlarda bu böyledir..metal yüksek sıcaklıkta genleşir ölçüleri değişir.sübaplarda böyle boyları mm cinsinden uzar..
bu sübapların boylarının ne kadar uzadığını testlerinde görüpte bilen motor üreticileri mühendisleri bunların emmme ve egsoz sübaplarının olması gereken aralık değerlerini belirler ve kitapçıklarına yazarlar..
sübap ayarlarının soğuk motorda yapılmasının sebebi sübapın genleşmeden boyu uzamadan önce yapılmalıki aralıklar ve dolayısi ile zamanlama eş değer olsun. durum bu kadar basit...motorun bir kabahati yok..çinliler aptal ve umarsamazlar...
çinlilerin bu umursamazlığına sizin uma ve satış sonrasının arkasında bulunan herkez özellikle servisler de tüy dikmişler.
Ha resetlemenin gereğide şudur.siz doğru ayarları EFİ sistemine tanıtmazsanız bilmezki bunu.yeni süpap aralıklarının değiştiğini dolayısıyle
zamanlamanın değiştiğini nerden bilecek..
Bilmediği için eski ayar kayıtlarına göre davranır..buda bu kadar basit..
sizin motor çalıştığında ne olup bittiğinin bir fotosunu koyayım..daha iyi anlaşılabilir bilmeyenler için.
Neden kontağı açıp sisteme akım verildiğinde bir süre bekleriz..?
bu yüzden işte EFİ alakalı olduğu her yere bakıp kendini check edecek...Neye göre? hafızasında bulunan tüm değerlere göre..
Pc lerdede durum böyle değilmidir..tekrar başlatma restart bilmez bunlar bunu tekrar başlatmadan..2+2 kaç eder bilmezler...
yeni motor alacak kişiler bu sorun hakkında soruyorlar,tedirgin oluyorlar ürküyorlar vs vs..
Sorun motorun bizatihi kendinde değil...?Geç kalıpta ne yapacağını bilemeyenlerde..!
bu arada arkadaş tak sesini sormuş..normal olmakla beraber sübaplardan biri veya ikisi piston kafasına vuruyor.falanca zamanda sistem ateşlemeyi kesiyor.sonraki zamanda devinimden dolayı kapatılmış olarak yukarı çıkan pistona sübaplar vuruyor.
artık tamamen stop etmiş vaziyettedir.Ama tak diyede piston kafasına vurmuştur.
sübap kesme dedikleri veya sübapların eğilmesi olayı hep bu vurma yüzündendir..
Umarım herkesiz anlaması için en basit şekilde anlatabilmişimdir...
-
27 Haziran 2017, 22:41
#4847
"bu servisler bunu bilmiyormu..?sanırım bu sorun için nazilliye kadar giden olmuştu rx3 sahiplerinden.."
evet o bendim,zira servise birkaç kez gitmek ve 15 gün serviste kalmak zorunda olmasına rağmen düzelmemişti...
bu arada akü için bir kez daha teşekkürler.. tıkır tıkır işliyor..
vesselam..
---------- Mesajlar birleştirildi - 22:41 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:40 ----------
mesaj içinden alıntı nasıl yapılıyor bir türlü çözemedim.. yahu..
-
28 Haziran 2017, 08:23
#4848
kaldera adlı üyeden alıntı
Naci bey Selamlar;...
Az yukarıdaki ''garip gelecek ama'' ifadenizi görünce istemsiz gülümsedim..
Umarım herkesiz anlaması için en basit şekilde anlatabilmişimdir...
Gayet güzel anlattınız. Çok teşekkürler. Buradaki en temel sıkıntı, servislerin eğitimsiz olması ve maalesef bunun farkında olmasına rağmen UMA'nın zamanında eğitim verememiş olmasıdır. Bunun cezasını da bizle birlikte UMA da çekiyor. Bizler bu olumsuzluklardan mağdur olarak ceza çekerken, onlar da piyasada oluşan (çözümü çok basit)bu kronik arıza algısı nedeniyle daha fazla motosiklet satamayarak ceza çekiyorlar.
mitmuallim adlı üyeden alıntı
mesaj içinden alıntı nasıl yapılıyor bir türlü çözemedim.. yahu..
Alıntı yapacağınız mesajın altındaki "alıntı" butonuna tıkladıktan sonra sizin yazacağınız bölüme o alıntı yapılacak mesaj kopyalanır. Bu kopya metinin hem başında hem de sonunda "QUOTE" diye yazılı kelimeler göreceksiniz. O kelimeleri başı ve sonundaki köşeli parantezler de dahil olmak üzere yerinde bırakıp, kopya metindeki istemediğiniz cümleleri siliniz. Kalan cümle sizin alıntınızdan kalmasını istediğiniz bölüm olarak görülecektir. O cümlenin sonundaki "QUOTE" kelimesinden sonra yazacağınız cümleleri yazınız.
Burada dikkat edilecek nokta alıntı yaptığınız kopya metinin başlangıç ve sonundaki "Quote" kelimesinin önünde ve sonunda bulunan tüm köşeli parantezlerin hiçbirini silmemenizdir.
2012 Bmw F800gs
; 2016 Mondial RX3i (2016-18); 2003 Bmw R 1150R (2009-17); 2006 Honda Shadow VT 750 C (2009-10); 2006 Ramzey QM 250 Cruiser (2006-10); 2006 Ramzey QM 200 Enduro (2006-9); 1990 350 cc çift silindir Jawa (1990-93); 1979 vitessiz Puch (1979+).
-
28 Haziran 2017, 10:45
#4849
Naci63 adlı üyeden alıntı
Gayet güzel anlattınız. Çok teşekkürler.
bakalım başarılı mı?
---------- Mesajlar birleştirildi - 10:45 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:44 ----------
mükemmel naci bey teşekkürler ..vesselam..
"Yolculuk bir fersahda olsa cehennemden bir parçadır" ..... seyyah pirimiz Evliya Çelebi
-
28 Haziran 2017, 14:20
#4850
Gece gece uyku tutmamıştı doğayla başbaşa.
-
28 Haziran 2017, 14:25
#4851
Tebrikler .. Bir de kısa açıklamalarla neresi ne hissettiniz nelerle karşılaştınız riskler avantajları yazsanız daha keyifli okur bilgilendirir teşekkürler
-
28 Haziran 2017, 14:45
#4852
bayramın 1. günü gittim sardala ve yedi göllerde konaklamayı düşündüm ilk gece anladımki bayramda kamp işi yaş.
millet bayramda kamyonu minibüse doluşmuş heryeri işgal etmişlerdi ben kalabalığı sevmediğimden yer bulana kadar gece olmuş hava kararmıştı kimse yoktu gittiğim yerde geceden anladım neden kimsenin oraya gitmediğini.
geceden sabaha kadar hiç durmaksızın kurbağa sesleri hiç durmadı iki tarafı yüksek bir yer olduğu içinde inanılmaz nem vardı 2 tane kurt gibi ulumaya çalışan köpek olduğunu düşündüğüm hayvancıklarda saolsun hiç rahat ettirmedi sabah kalktığımda kurbağılı derenin ( ateşin yandığı yerin önü ) önündeki kumsalda ayak izlerinden köpecik olmadığını anladım tedirgin olmadım ama aceleyle yola çıktığımdan uyku tulumunu unutmamın nasıl insanı uykusuz bıraktığını anladım.
yedi gölleri iptal edip istanbul Burç Beach http://www.bumed.org.tr//burc/detay....cFpPMgkQ%3d%3d
gittim zira arkadaş arabayla kefkene gidicekti onu da ikna ettim Q5'e yazık olur çamur heryer diyince burça kaçtık orasıda kalabalıktı zaten alt tarafı plaj çadır kurmadık bişey yapmadık yarım litre su 5 TL siz hesap edin artık.
çadır kurduğum alan https://yandex.com.tr/harita/?ll=29....008&z=18&l=sat
Bayramda yola çıkılmaz motor üzmedi.
-
28 Haziran 2017, 20:03
#4853
-
28 Haziran 2017, 22:05
#4854
Resetleme nasıl yapılıyor tam olarak anlatabilecek var mı?
-
30 Haziran 2017, 19:44
#4855
Merhaba arkadaslar, bugun itibariyle motorumu 2006 model Yamaha XT660R ile takas etmis bulunmaktayim. Motor hacmi disinda RX3 ile ilgili hicbir sikayetim yoktu. Cok da severek kullaniyordum ama gucu az gelmeye baslamisti.
Kullandigim bir yilda bir kere bile aldigima pisman olmadim. Belki bir gun yine RX3 e donerim
Baska forumlarda gorusmek uzere...
-
30 Haziran 2017, 19:44
#4856
Deadly Sto(R)m adlı üyeden alıntı
Merhaba arkadaslar, bugun itibariyle motorumu satip 2006 model Yamaha XT660R almis bulunmaktayim. Motor hacmi disinda RX3 ile ilgili hicbir sikayetim yoktu. Cok da severek ayrildik. Baska forumlarda gorusmek uzere...
Hayırlı olsun.. yolun açık olsun..
-
30 Haziran 2017, 19:46
#4857
mitmuallim adlı üyeden alıntı
Hayırlı olsun.. yolun açık olsun..
Tesekkurler, bu arada mesajimda edit yaptim. Satip alim yapmadim. Takas yaptik...
-
30 Haziran 2017, 23:13
#4858
Değerli Deadly Sto(R)m yeni motorun hayırlı uğurlu olsun . Onunla en güzel yollara, rüzgarlara.....
---------- Mesajlar birleştirildi - 23:13 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:09 ----------
Evocu arkadaşlarımızın en az yarısı bir gün tenere sahibi olmayı ümid eder ( ben en başta ) .
-
01 Temmuz 2017, 00:40
#4859
bursalıali adlı üyeden alıntı
Değerli Deadly Sto(R)m yeni motorun hayırlı uğurlu olsun . Onunla en güzel yollara, rüzgarlara.....
---------- Mesajlar birleştirildi - 23:13 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:09 ----------
Evocu arkadaşlarımızın en az yarısı bir gün tenere sahibi olmayı ümid eder ( ben en başta ) .
Iyi dilekleriniz icin tesekkurler.
1- BMW
2- Tenere
Her zaman hayallerimi suslemistir. Insallah kisa surede hayirlisiyla kavusuruz...
-
01 Temmuz 2017, 17:33
#4860
Deadly Sto(R)m adlı üyeden alıntı
Iyi dilekleriniz icin tesekkurler.
1- BMW
2- Tenere
Her zaman hayallerimi suslemistir. Insallah kisa surede hayirlisiyla kavusuruz...
Aynen ben de
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 3 kullanıcı var. (0 üye ve 3 misafir)