Mondial Rx3 Enduro Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı
Reklamlar
-
04 Mayıs 2017, 23:28
#4641
kaldera adlı üyeden alıntı
stop eden bazi motorlar var diyemi camur atiyorlardi..?
Birde ecu reboot yani turkce ile yeniden baslatma veya resetleme diyelim bunu neden gizlemek istemislerki?..efi yakit sistemlerinde sık yapilan bir islemdir..ne varmiski bunda...mercedestete yapilir bmw dede yapilir ...enteresan..
Bosch sistemlerdede yapilir delphi de yapilir..bu herhangi bir seyin kalitesini olcmezki....isin dogasinda var zaten...
Tabi, hani klasik çinli kötüdür muhabbeti. Her marka motorda da olabilecek şeyler çinlide olursa adı hemen kötüye çıkıyor.
Firma reset işlemini sadece servislerin yapmasını istiyor. Yukarıda da anlattım, argümanları, bilip bilmeden sık sık yapılacak reset işleminin ecuya zarar vereceği. Ama bunu motor sahibine yaptırmadığı için firma, servislerden gelen bir sürü gereksiz parça talebini (oksijen sensörü, beyin, bogaz kelebeği vb) karşılamaya çalışarak olmaması gereken maliyetlere katlandılar. Çünkü servisler de reset işini bilmiyor, daha yeni öğreniyorlar belki de.
2012 Bmw F800gs
; 2016 Mondial RX3i (2016-18); 2003 Bmw R 1150R (2009-17); 2006 Honda Shadow VT 750 C (2009-10); 2006 Ramzey QM 250 Cruiser (2006-10); 2006 Ramzey QM 200 Enduro (2006-9); 1990 350 cc çift silindir Jawa (1990-93); 1979 vitessiz Puch (1979+).
Reklamlar
-
04 Mayıs 2017, 23:52
#4642
Değerli Kaldera Üstadım güzel , eğitici yazılarınıza uzunca zamandır hasrettik. Aramıza tekrar hoş
geldiniz. Bana bir harf öğretenin 40 yıl kölesi olurum, sözü boşuna değil , her zaman bekliyoruz.
Mondial rx3i kullanıcılari , M.T. nin diğer bölümlerinin hepsinden daha kaliteli. Diğerlerinin
hepsinden daha az agresif. Bu da insanların okurken yorulmamasını, huzur içinde ögrenmesini temin ediyo.
Emeği geçen bütün arkadaşlarıma şükranlarımı sunuyorum. Mutlu günler, geceler.
-
05 Mayıs 2017, 00:10
#4643
Bu markanın farklı ürünü ile 3 defa Ege Akdeniz turu yaptım iki senede 20 bin km yaptım tık demedi sonra keyfi piston değişimi modifileyi yani yaptım işte orada sıçtı umanin sorunu tamamen bilgisiz, beceriksiz, angut servis sorunudur lafa gelince usta icraatte boş adam sorunudur silindir değişiminde usta denilen kişi yağ pompası vidasi somunu artık her neyse onu bozdu biseyler uydurmaya çalıştı ama yemedi ki İstanbul da en çok önerilen ustadır evodan yürüdü bı şekilde sahip olduğum evoyu ise yine sözde servis olan motosiklet mezbahanesinde bir kasap katletti yanlış buji ve eksik yağ ile şimdi bu Uma çelik blok satsa al kullan dese hadi alıcı buldu hadi servise git dese o servisler o çelik blogunda ağzına sıçar sıvar bırakır! Bizimde paramızı alır geçer tek sorun servistir başka da değil bu bahsettiğim servisler sırasıyla Aras motor ve moto galeri birde Pendikde vardı bakışları ile lastik havası basınç ölçerdi oranın adını unuttum. Herkes zorlukla kazandığı parasını istediği yere harcayabilir ben kendi adıma beş kuruşum bu kaliteli çin malı getirip satan sonra servisi ile ürünün ağzına sıçan bir firmaya gitmesine razı olmam. Bu yukarda yazılan röportaj vari şey de ünlü bir müptezelin çıkıp otu bıraktım ey halkım demesi gibi kim ipleyecekse artık gece gece sinirlerim zıpladı yine!
-
05 Mayıs 2017, 00:16
#4644
telefondan yazdigim icin biraz aceleye geliyor ama yukaridaki son yazdigim mesaji biraz acmam gerekirse..
Aslinda bu ecu reboot ve reset islemleri farkli islerdir..reboot yani tekrar baslatirsaniz mevcut kayitlarda degişiklik yapmadan sistem hafizasindan bir seyi silmeden yapilir..ise yararmi bir faydasi varmidir.. vardir..
diger ecu reset ise tum kayitlari silerek sistemi baslatir.
Ilk gunku hale getirir.mesela cesitli ariza kodlari olusmustur ...geriye donuk bunlari test cihazinda gorup analiz edersiniz vs vs..resetlerseniz hepsi silinir..bazen bu kayitlar kafasini karistirir ecu nun veya efi nin..bu reset yapilir durum duzelir.5 saniyelik biseydir zaten..herhangi bir seyede zarari olmaz..
-
05 Mayıs 2017, 12:52
#4645
Bu yukarda yazılan röportaj vari şey de ünlü bir müptezelin çıkıp otu bıraktım ey halkım demesi gibi kim ipleyecekse artık gece gece sinirlerim zıpladı yine![/QUOTE]
Bu aşağılayıcı düstursuz hakaretten sonra .. ne bir daha araştırma yaparım ne de yardımcı olmaya çalışırım... Yazık ya enduro kullanacak kültürde olupta bu uslubu hemde tanımadığın birine kullanmak.. Yazık...
Benden bu kadar hadi kalın sağlıcakla..
---------- Mesajlar birleştirildi - 12:52 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:50 ----------
Bu yukarda yazılan röportaj vari şey de ünlü bir müptezelin çıkıp otu bıraktım ey halkım demesi gibi kim ipleyecekse artık gece gece sinirlerim zıpladı yine![/QUOTE]
Bu aşağılayıcı düstursuz hakaretten sonra .. ne bir daha araştırma yaparım ne de yardımcı olmaya çalışırım... Yazık ya enduro kullanacak kültürde olupta bu uslubu hemde tanımadığın birine kullanmak.. Yazık...
Benden bu kadar hadi kalın sağlıcakla..
-
05 Mayıs 2017, 13:47
#4646
mezarkabulp adlı üyeden alıntı
Bu yukarda yazılan röportaj vari şey de ünlü bir müptezelin çıkıp otu bıraktım ey halkım demesi gibi kim ipleyecekse artık gece gece sinirlerim zıpladı yine!
Bu aşağılayıcı düstursuz hakaretten sonra .. ne bir daha araştırma yaparım ne de yardımcı olmaya çalışırım... Yazık ya enduro kullanacak kültürde olupta bu uslubu hemde tanımadığın birine kullanmak.. Yazık...
Benden bu kadar hadi kalın sağlıcakla..
---------- Mesajlar birleştirildi - 12:52 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:50 ----------
Bu yukarda yazılan röportaj vari şey de ünlü bir müptezelin çıkıp otu bıraktım ey halkım demesi gibi kim ipleyecekse artık gece gece sinirlerim zıpladı yine![/QUOTE]
Bu aşağılayıcı düstursuz hakaretten sonra .. ne bir daha araştırma yaparım ne de yardımcı olmaya çalışırım... Yazık ya enduro kullanacak kültürde olupta bu uslubu hemde tanımadığın birine kullanmak.. Yazık...
Benden bu kadar hadi kalın sağlıcakla..[/QUOTE
Canınız nasıl isterse adını bilmediğim beyefendi orada size yönelik birşey yok orada muhatap olduğunuz Uma yetkili-çalışan her neyse ona lafım siz dertleri, neler yapılabilir onları dile getirip sormuş ve cevap almışsınız ben cevaplara istinaden sinirlenip yazdım sizle alakası yok bundan emin olun yoksa sizin araştırmaları zevkle okuyorum ki hatam araştırma yapan olarak sizi ayırmamış olmam özür dilerim bu nedenle.
-
05 Mayıs 2017, 15:55
#4647
Tamam oluyor bazen.. insanlar bir birini görmediği için forumlarda boş bulunabiliyor. Birbirimizi daha kibar davranalım..
Bu davranışınızdan ötürü size saygı duydum kıymetli arkadaşım.. Tekrar devam o zaman
-
05 Mayıs 2017, 16:42
#4648
-
05 Mayıs 2017, 18:00
#4649
mezarkabulp adlı üyeden alıntı
Tamam oluyor bazen.. insanlar bir birini görmediği için forumlarda boş bulunabiliyor. Birbirimizi daha kibar davranalım..
Bu davranışınızdan ötürü size saygı duydum kıymetli arkadaşım.. Tekrar devam o zaman
Amacım sizi yada bir başkasını kırmak değildi, sizi görmesem de bu bana yada bir başkasına size saygısızlık hakkı vermez buna kendi adıma çok dikkat ederim emin olun, dediğim gibi ben umanın makyajlı he canım he çekmesine bozuluyorum zira benim aldığım Evo da hata Uma da değil di ta en baştan aldığım kişinin acemiliği sonrasında servisin bunun üstüne tüy dikmesiydi yoksa isim verdim herşeyi ile çok ilgilendim ama yumuşak karnımız olan servis işi cidden kötü ama bu demek değil hepsi bir tane harika servis ve usta tanıdım power motor Ahmet usta zaten o aydınlattı beni sonrasında... neyse işte siz anladınız beni he ama zamanında Regal rapor spt350 ile ilgili soruma cevap verseydiniz şuan sahibi olurdum ama görmediniz :/ olsun bende gittim Honda aldım içimde kafam da rahat İstanbul civarında ikamet ediyorsanız çay olur kahve olur ısmarlamak isterim sağlıcakla.
-
06 Mayıs 2017, 02:53
#4650
eyvallah dalangıç dostum .. inan bana esiyor oyle senede bi kaç hafta takılıyorum foruma sonra aylarca girmiyorum bu sebepten cvp yazamamışımdır. Tabi honda iyi oluş seni yolda üzmez usa derdinde olmaz. regal 350 spt de beni üzmedi çok şükür tabi hondanın yerini asla tutmaz çin malı sonuçta .. Fakat önceki yazdıklarına da hak vermedim değil eleştirmek önemli.. Çay mevzuna gelince ben erzincanda yaşıyorum her yaz motosiklet seyehati yapıp memleketim Ankara'da son buluyorum ve tekrar erzincana geliyorum.. Yolunuz Erzincan'a düşerse tanışmaktan memnun olurum.. çayını içtim sayıyorum
-
07 Mayıs 2017, 02:11
#4651
Bektan tamam kardeşim çok güzel gezmişsin iyi güzel de nereler olduğunu niye bizden gizlersin, biz
oralara gitmeyelim diye mi?
-
07 Mayıs 2017, 04:16
#4652
bursalıali adlı üyeden alıntı
Bektan tamam kardeşim çok güzel gezmişsin iyi güzel de nereler olduğunu niye bizden gizlersin, biz
oralara gitmeyelim diye mi?
Aşk olsun ali abi yazın aklımda olan plan için ufak bir tur attım. Maksat doğayla bütünleşmek geceleri kamp yapılacak alanlara bakmak amacı ile bu şekil bir gezi yaptım resim çekmek aklımda pek yoktu lakin manzara özellikle insansız manzara karşısında dayanamadım. gittiğim alan sardala koyu kocaeli.
https://www.google.com.tr/maps/dir/L...41.1390973!3e0
Dediğim gibi yazın ciddi bir hazırlık içine girdim eğer bir aksilik olmazsa İstanbuldan çıkıp sırasıyla önce Karadeniz turu sonrasında Gürcistan https://www.google.com.tr/maps/dir/L...de0b24!1m0!3e0
Gürcistan'ın şehirlerini gezip 5 gün sonra tekrar Türkiye'ye giriş yapıp bu sefer Akdeniz üzerinden Ege ve istanbul diye bir plan içersindeyim.
https://www.google.com.tr/maps/dir/4...41.0082376!3e0
tüm gezimi 20 güne sığdıracağım tabi çok ekstrem bir durum olmazsa bu planı uygulayacağım. hiç bir otel pansiyon gibi bir aktiviteye dahil olmayacağım maksat doğa ile kalmak. o yüzden tüm ekipmanımı toparlamaya gayret gösteriyorum.
Kamp ile ilgili ne varsa aldım kısmet artık.
-
07 Mayıs 2017, 07:45
#4653
Bektan bazen insanları biraz kışkırtınca yada birazcık sinirlendirir gibi yapınca, ortaya daha da güzel
şeyler çıkıyo. Planladığın geziyi en dertsiz her bakımdan sıkıntısız tamamlamanı temenni ediyor, foto,
yazı, artık her ne getirirsen bizlere hararetle beklediğimizi ifade ediyoruz. 1980 li yıllarda yanlış
hatırlamıyorsam Ercan Arıklı ve Hıncal Uluç'un birlikte çıkardıklari ADAM isimli aylık bir mecmua vardı.
Galiba orada okumuştum; - seyahate çıkacağınız zaman yolda kullanacağınız eşyaların hepsini evinizin orta yerine koyun ,yanınıza alacağınız parayı da oraya koyun , sonra o eşyaların yarısını tekrar yerine koyun.
Seyahat için ayırdığınız paranın da iki katını yanınıza alın - diyordu . Tabi ki o yıllarda, bankalar, ,kredi kartları gibi kolaylıklarla henüz tanışmamıştık. Güzelliklerle döneceğiniz günün hayaliyle.
-
07 Mayıs 2017, 12:10
#4654
merhabalar arkadaşlar,güneşle birlikte gezme dürtüsü ve palnları kabarıyor tabiki..güzelde oluyor,bende bugün izmitte güneşi görünce hadi bir turlayayım dedim ki, marş basmadı. 15 gün evvel aküyü şarj etmiştim ancak bu kadar gitti tahminim ömrü bitti,
Sorun şu şimddi
VLM diyenler var,
ünibat diyenler var
birde GS duydum ama internette ulaşamadım.
birde bizimki 12v 11 amp.,
12v 12 amper olsa çok bir şey farketmez herhalde.
malum boyutlarda önemli
görsel veya link atan yorum yapan tüm iki teker dostlarına teşekkürler şimdiden..
-
07 Mayıs 2017, 14:07
#4655
Mitmuallim kardeş, nasıl olsa aküyü değiştireceksiniz. İsterseniz şansımızı son kez deneyelim. Şöyleki: aküyü söküp üzerindeki dolum tıpalarını tek tek çıkarın (bazan akü sağlam oluyor ama suyu bitince veya azalınca şarj tutmayabiliyor). Eğer gözlerdeki su eksikse içindeki suyu boşaltmadan her göze mümkünse bir şırınga ile yavaş yavaş arıtılmış su doldurun. Dikkat edin, su her bir göz içindeki kurşun plakayı üstten hafifce kapatacak kadar olsun. Temiz olmak kaydıyla yağmur suyu bile olabilir. Sakın asit veya asitli su doldurmayın. Tüm gözlerin suyunu tamamladıktan sonra 1 amper veya daha düşük bir şeviyede şarja bağlayın. (artı, eksi kutuplara dikkat). 1 amper ile 10-12 saat, daha düşük amperli ise şarj cihazınız şu formüle göre 11 amper/şarj cihazının amperi= şarja bağlanacak saat) Şarj yapın. Örneğin şarj cihazınız 500 mili amperse (11/0.5=22 saat)olarak şarj süresini hesaplayın.
Eğer akü kurtulur ve yeni almanıza gerek kalmazsa komisyonum olan 200TL%10 = 20 TL'yi banka hesabıma yatırın!!!
Selamlar.
---------- Mesajlar birleştirildi - 14:00 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:55 ----------
Dikkat: Şarj cihaz çıkışı da 12 volt olmalı. Mümkünse 1 amperden daha fazla amper çıkışlı cihazla şarj etmeyin. Daha az olursa amperi sadece şarj süresi uzar. Ama fazla olursa süre de kısalır akünün ömrü de.
---------- Mesajlar birleştirildi - 14:07 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:00 ----------
Arkadaşlar başka bir konuda bilgi paylaşımı rica edecektim. Uzun yola çıkarken yanınızda patlak durumunda lastik sökme takma ve tamir takımı taşıyormusunuz? Hiç kendiniz söküp taktınız mı? Cevap evetse bu işlemin zorluk/kolaylığı hakkında, eğer varsa püf noktasıyla birlikte bahsedermisiniz.
Ayrıca yedek iç lastik taşıyormuzunuz yanınızda. Cevap evetse, iç lastik ebatları, marka ve fiyat bilgisi verebilirmisiniz? Ben biraz ebat araştırdım ve motor tamircilerine sordum. Benim arka malüm 130-80/17, ön 100-90/19. Arka için 4.00 X 17; ön için 3.25 X 19 dediler. Fakat farklı söyleyenler de oldu. Ne dersiniz?
2012 Bmw F800gs
; 2016 Mondial RX3i (2016-18); 2003 Bmw R 1150R (2009-17); 2006 Honda Shadow VT 750 C (2009-10); 2006 Ramzey QM 250 Cruiser (2006-10); 2006 Ramzey QM 200 Enduro (2006-9); 1990 350 cc çift silindir Jawa (1990-93); 1979 vitessiz Puch (1979+).
-
07 Mayıs 2017, 16:06
#4656
naci bey teşekkürler cavabınız için ,su ekleme işini yapmıştım sarjdan evvel .. ömrü bitti anlaşılan...
ben arka yedek iç lastik için, yanıma 3,00* 17 ölçülerinde anlaş bir içlastik taşıyorum.
Lastiğim patladığında biliyorum, arkayı söküp takmak bayağı ustalık istiyor.. vesselam..
-
07 Mayıs 2017, 17:38
#4657
mitmuallim adlı üyeden alıntı
naci bey teşekkürler cavabınız için ,su ekleme işini yapmıştım sarjdan evvel .. ömrü bitti anlaşılan...
Hayırlısı olsun o zaman
mitmuallim adlı üyeden alıntı
...ben arka yedek iç lastik için, yanıma 3,00* 17 ölçülerinde anlaş bir içlastik taşıyorum...
Peki, orjinal arka iç lastik ebadı 3.00 X 17 mi? Yoksa siz mi öyle aldınız? Bir de fiyatı ne kadardı acaba? Selamlar.
2012 Bmw F800gs
; 2016 Mondial RX3i (2016-18); 2003 Bmw R 1150R (2009-17); 2006 Honda Shadow VT 750 C (2009-10); 2006 Ramzey QM 250 Cruiser (2006-10); 2006 Ramzey QM 200 Enduro (2006-9); 1990 350 cc çift silindir Jawa (1990-93); 1979 vitessiz Puch (1979+).
-
07 Mayıs 2017, 19:10
#4658
İzmitteki motorcumun tavsiyesi , bu işini görür dedi aldım yanımda taşıyoru( inşaalah hiç kullanmam )
Ben 20 tl verdim , ön tekerim şimdiye kadar hiç patlamadığı için ( kör cesaret diyebiliriz) ön yedek için almadım ama alınsa fena olmaz..
ön teker için klasik tamir setini kullanırım diye düşünüyorum..söküp takması çok zaman almadığı i,çin.. arka çok zorluyor..
vesselam..
"Yolculuk bir fersahda olsa cehennemden bir parçadır" ..... seyyah pirimiz Evliya Çelebi
-
07 Mayıs 2017, 19:20
#4659
Selamlar;
büyük elektirk mağazalarında ve elektronikçilerde kuru aküler var.. istediğniz amperde ve ölçülerde..hem bakım gerektirmiyor hemde çok ucuz. bilirsiniz şarjlı lambalar vardır,veya ups lerde bu kuru tip olanları kullanıyor.
ben honda shadowdan önce sattığım motora 2005 yılında 20 ytl ye alıp bu akülerden takmıştım.bir yıl kadar sonra motoru satmıştım..sanırım halen kullanıyor.deneyin pişman olmazsınız.
sadece akünün + ve - uçlarına bağladığınız kabloları fişli sisteme çevirip küçük bir tadilat yapacaksınız..çok basit. yerine ters geldi dar geldi sorununuzda olmaz..istediğiniz şekilde monte edersiniz.ister dik şekilde ister yatık.. kuru tip olduğu için sulu tip akülerden çok daha uzun ömürlüdür.
Ayrıca bu kuru tipler içinde asit olmadığı için herhangi bir konjektör arızasında örneğin fazla şarjdan dolayı asit taşırma ve asitin temas ettiği yerlerde boya bozulması gibi durumlarda oluşmayacaktır.
tereddüt etmeyin alın kullanın.Motorun Şarjını falanda merak etmeyingayet güzel şarj ediyor.motosiklet aküsü adı altında satılan diğer akülere boşuna fazla ödemeyin..
Su andaki kullandigim kymco xciting motorumdada var bu kuru pillerden.sanirim 3 seneyii gecmistir ..ben 12 volt 12 amper almistim...kendi akusude sanirim 10 amperdi galiba..yuksek amper olsun zarari olmaz....hala kibrit mubarek bozulmuyorda asla..ama servislerin asla isine gelmez sorsaniz abuk subuk cevaplar verirler..
-
07 Mayıs 2017, 19:34
#4660
kaldera adlı üyeden alıntı
Selamlar;
büyük elektirk mağazalarında ve elektronikçilerde kuru aküler var.. istediğniz amperde ve ölçülerde..hem bakım gerektirmiyor hemde çok ucuz. bilirsiniz şarjlı lambalar vardır,veya ups lerde bu kuru tip olanları kullanıyor.
ben honda shadowdan önce sattığım motora 2005 yılında 20 ytl ye alıp bu akülerden takmıştım.bir yıl kadar sonra motoru satmıştım..sanırım halen kullanıyor.deneyin pişman olmazsınız.
sadece akünün + ve - uçlarına bağladığınız kabloları fişli sisteme çevirip küçük bir tadilat yapacaksınız..çok basit. yerine ters geldi dar geldi sorununuzda olmaz..istediğiniz şekilde monte edersiniz.ister dik şekilde ister yatık.. kuru tip olduğu için sulu tip akülerden çok daha uzun ömürlüdür.
Ayrıca bu kuru tipler içinde asit olmadığı için herhangi bir konjektör arızasında örneğin fazla şarjdan dolayı asit taşırma ve asitin temas ettiği yerlerde boya bozulması gibi durumlarda oluşmayacaktır.
tereddüt etmeyin alın kullanın.Motorun Şarjını falanda merak etmeyingayet güzel şarj ediyor.motosiklet aküsü adı altında satılan diğer akülere boşuna fazla ödemeyin..
Su andaki kullandigim kymco xciting motorumdada var bu kuru pillerden.sanirim 3 seneyii gecmistir ..ben 12 volt 12 amper almistim...kendi akusude sanirim 10 amperdi galiba..yuksek amper olsun zarari olmaz....hala kibrit mubarek bozulmuyorda asla..ama servislerin asla isine gelmez sorsaniz abuk subuk cevaplar verirler..
ilginç bi öneri değerlendirmeli, endişem şu motor malum yeni sistem beyim yönetimli, başka bi arıza verip vermeyeceğidir, en uygunu 200 tl civarında motor aküleri buna 40 tl versek bile iyi olmadı dönerizde başka sıkıntı yaşamasak.. teknik bilgi özürlü olmak ne kötü.. güven sorunu yaşıyor insan..
İlginize müteşekkirim.. vesselam..
"Yolculuk bir fersahda olsa cehennemden bir parçadır" ..... seyyah pirimiz Evliya Çelebi
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 10 kullanıcı var. (0 üye ve 10 misafir)