arkadaşlar merhaba rx3i evo alalı 2 hafta oldu.uzerınde kı lastıkler heidenau k60 scout . arazı lastıklerı gıbı gorunen bu lastıklerın asfalttakı performansı nedir ? arazi de kullanan biri degılım asfalt ıcın yenı lastık almalımıyım? tesekkurler
arkadaşlar merhaba rx3i evo alalı 2 hafta oldu.uzerınde kı lastıkler heidenau k60 scout . arazı lastıklerı gıbı gorunen bu lastıklerın asfalttakı performansı nedir ? arazi de kullanan biri degılım asfalt ıcın yenı lastık almalımıyım? tesekkurler
Asfaltta memnun kalınan bir enduro lastiği diye biliyorum. Kullanmadim da araştırmistim.
düz yolda yapmıyor lakin virajlarda aklımda soru işareti olmuyo değil.oyüzden bilgisi olanlara soruyorum
Ben, benim xtreme için lastik ararken çok araştırdığım bir lastik Hidenau k60. 3 türü var:
1. K60 orta sertlikte diye geçiyor. 20.000km ye yüklü gezi motorlarıyla varanlar var. Zorlu şartlar için üretilmiş.
2. K60 scout, biraz daha yumuşak. Soğukça iklimlerde daha uzun ömürlü. 12-15.000 km'ler civarı ömrü bitiyor.
3. K60 silika. Bu kış şartları için üretilen, serinin en yumuşak lastiği. KIŞ LASTİĞİ!
Hepsinin kullanıcısı asfaltta çok memnun kalmışlar ancak silika hamurlu olan araziye hiç gelmiyor. Diğerlerinin toprak, çamur, kaya performansı başarılı. Başarılı ama yüklü motorlarla zorlu yol şartları ( afrika, asya, himalaya vs.) gezi yapanların neredeyse tamamı arka lastik dişlerinde aniden ortaya çıkan yarılmalardan şikayetçi olmuş. Yani kötü yollarda hızlı gitmeye hele hele yüklüyken gitmeye pek gelmiyorlar. Özelikle bir kullanıcı mahrumiyet bölgesinde ağlayacak duruma gelmiş. Bir lastikçi bulur bulmaz arka lastiği değiştirmi. Bu parçalanma sorunlarının tamamı arka lastikte olmuş. Arkanın aksine ön lastikten çok memnunlar. Diş yapıları benzer gibi görünmekle birlikte farklar var. Yanlış hatırlamıyorsam 140 tabandan sonra orta dişte ek diş var. Scout olan büyük gezi motorları için deniyor. Silica olan zaten kış lastiği. Ben bu lastiği almayı düşündüm ama benim motor 130 kg. Hafif tarafta. Siz yüklü geziye çıkacağım, zor yollarda tepineceğim derseniz bir süre sonra arkadaki büyük dişlerde kopma olabilir. Olabilir ama o kopuk lastikle 8000km yol yaptım sonra değiştim diye yazan biride var nette. Bir Türk arkadaş yazmış. Yazının başları çok iyi sona doğru ne demek istediğini pek anlamadım. Önce süper lastik, şöyle iyi böyle güzel demiş sonra bir daha almam demiş sanırım bu kopmaları yaşadı. İnşallah yardımcı olabilmişimdir.
---------- Mesajlar birleştirildi - 00:30 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:56 ----------
Bursalıali aklıma şimdi geldi K60 larda arka lastikte diş kopmaların motorlar çok yüklendiği için lastiğe aşırı hava basımından kaynaklandığını düşünüyorlar. Yani lastiğe fabrikanın izin verdiği maksimum hava basıncından daha fazla hava basılıyor bu da yüklü lastiğin yere temasında esnemesine engel oluyor dişlerde o yüzden ayrılıyor diyenler var. Bir tane kullanıcı (nereliydi hatırlayamadım) lastikten şikayet edenlerle aynı yolu yaptım bilmem kaç onbin km sonra eve döndüm 2000 de evde yaptım diye yazmıştı. Belki biraz dikkat isteyen bir lastik?
k60 scout taktıracağım bende, fiyatıda çok uygun.
gerçek endurocuysanız zaten asfalt ağırlıklı yine bir dişli lastik takılması gerekir,
telli janta rosso desenli lastik (malesef) ki motora küfür oluyor.
k60 scout en iyi bu iş için tasarlanmış. ömrü kısa eyv. ama zaten 15 binden sonra lastik değişimi her motorda olur.
rüzgarın izinde dünya turuna bu lastiklerle çıktı. ergiyik dişliye rağmen asfalt perfomansından memnun kaldı.
Değerli Süleyman Bey motorumda CST lastikleri takılı henüz değiştirmedim. Ancak bu siteden kendisi
ögretim görevlisi değerli bir arkadaşımız 2016 modelin lastiklerini metzeler ile değiştirdi. Sağolsun
Cst leri de bana gönderdi. Bir başka arkadaşımızda da 2016 ön jant vardı o da jantı bana verdi. Ben de
Şambriyeli aldım . Lastiği topladım hazırladım . Bir haftadır İst'da çocuklarımın yanındayım. Pazartesi
günü Bursa'ya döner dönmez ilk işim 2015 olan (100-90-18) ön lastıği , 2016 ( 100-90-19 ) ile değiştirmek
olacak . Montajımı tamamlayınca sizlerle fotolarıyla paylaşacağım. EN GÜZEL YOLLARA.
---------- Mesajlar birleştirildi - 05:36 ---------- bir önceki mesaj zamanı 05:23 ----------
Şu an hava basınçlarım ön 32 - arka 36 , yolumun en az yarısını hanımla birlikte yapıyorum. Bu rakamlar
da fabrikanın verdiği max sınır. Bu gün bendeniz 115 Hanımsultan 85 kg birlikte 200 kiloyu tamamlıyoruz.
arkadaşlar motorumu satmaya karar verdim ilgilenen olursa özelden iletişime geçsin.
Dostum ne zaman aldin kac km yaptin ve satma sebebin nedir merak ettigimden soruyorum. Yani maddi manevi anlamda isteksiz satiyorsundur o ayni ama beklentilerin ile alakali bir sikinti mi varsa bizimle paylasirmisin? Kullanicilar olarak en seffaf sekilde sorunlari paylasalim ki dayanismamiz daim olsun
Yavaş gitmeyi hızlı hale getirmeyi deneyin
Sezonu açtık gezi videosunu Konya bölgesindeki rotaları biraz olsun tanıtmak ,buralara gelen arkadaşlar için rehber olması amacıyla gezi rotasının haritasını da ekliyorum aslında diğer bölgelerdeki rx3 kullanıcıları da gezdikleri yerlerin haritasını eklerlerse gezi rehberi oluşturmuş oluruz kanaatimce.
Bu sene neler değişti başta kamerayı EKEN H9R la değiştirdim genelde memnunum bir tek şarz süresi az gidiyor( max 1 saat).Lastikler Anlas CAPRAX oldu ön gidonda bazen 110 km üzeri yalpalama oluyor ustaya baktıracağım asfalt yolda rahatsız etmiyor dişli olmasına rağmen.Tüm arkadaşlara bu sene için kazasız keyifli sürüşler diliyorum , İyi seyirler
Selamlae herkese bugun tam almaya gidicektim 2015 rx3 u arayım bi dedim bayiyi motor satılmış 3 4 gün önce duruyordu satilçağıni hiç düşünmemiştim bilsem kapora felan bırakırdık . Moralim baya bozuldu. Kısmet diyeceğiz artık.
0 alacaktım ama Ankara'da kalmamış İstanbul'dan kargoyla yollayan şirketler var hiç o şekilde alan oldu mu? Önce ödeme sonra kargo yapıyorlar insan güvenemiyor kırık dökük gelirse nolacak diye.
Bajaj 200rs 0 var onu düşünmeye başladım mecbur.
379710303 malum sitedeki şu ilandaki motor da kafamı karıştırdı on bilye değişmiş kazada bi iki değişen daha var. Kazalı motor sonuçta insan guvenemiyor işte. Biraz içimi dökmek gibi oldu kusura bakmayın. Kazasız sürüsler
Evet dostlar an itibari ile benzin bitti yolda kaldim. Bu ilk yolda kalisim cok heyecanliyim
2012 Bmw F800gs; 2016 Mondial RX3i (2016-18); 2003 Bmw R 1150R (2009-17); 2006 Honda Shadow VT 750 C (2009-10); 2006 Ramzey QM 250 Cruiser (2006-10); 2006 Ramzey QM 200 Enduro (2006-9); 1990 350 cc çift silindir Jawa (1990-93); 1979 vitessiz Puch (1979+).
Bayağı bir sıkıntı olmuş. Allah başka vermesin.
Yani buradan şunu mu anlıyoruz. Depodaki benzinin 13.6 litresi bitince motor stop mu ediyor? Eğer öyleyse 16-13.6= 2.4 litre depoda kalıyor ve kullanılamıyor. Bu durumda benzin pompasına bir zarar gelmiyor demektir. Yani pompa hala 2.4 litre benzinin içinde olmalı.
2012 Bmw F800gs; 2016 Mondial RX3i (2016-18); 2003 Bmw R 1150R (2009-17); 2006 Honda Shadow VT 750 C (2009-10); 2006 Ramzey QM 250 Cruiser (2006-10); 2006 Ramzey QM 200 Enduro (2006-9); 1990 350 cc çift silindir Jawa (1990-93); 1979 vitessiz Puch (1979+).
hocam merhaba. motorum 2011 model. yaklaşık 3 aydan beri izmir üçyol da mondial yetkili servisi olan EKİN MOTOR da yapılmakta. bir kaç gün önce motor kuru kasa yapıldı çok fazla uğraştığımdan dolayı ustam komple sökmenin faydalı olacagını söyledi ve öyle de oldu. subap ve onun pimlerini eski servis değiştirmediğinden yaşamışız sıkıntıyı. şuan için p.tesi krank kontrole gidecek sadece. sorun küçük olsa da motorun inmesi sağlıklı oldu. aklımızda soru işareti kalmadı. şuan için aldığım parçalar; subap, conta tk., keçe tk., egzantrik zinciri. şuana kadar başka birşey çıkmadı umarımda çıkmaz.
---------- Mesajlar birleştirildi - 23:29 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:21 ----------
hocam merhaba. içimi çok rahatlattınız tvs ile benimde başıma gelmişti ancak ön dişlinin olduğu bölümü temizlemek için vites ayagını sökmüş ve geri sıkmamıştım allahtan tam garaja girdiğimde çıkmıştı. her türlü motorda olabilecek birşey esasında sonuçta her motor titreşim üretir ve illaki civata gevşer. dediğiniz gibi servisin kontrolü önemli. videonuzu yolda izlediğimden videonun yorumlarına bakamamıştım videoyu da tekrar bulamayınca endişelenmiştim. çok sagolun tekrardan içimi çook rahatlattınız
---------- Mesajlar birleştirildi - 23:36 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:29 ----------
abilerim büyüklerim kardeşlerim bende allah nasip ederse 3-5 güne rx3 sahibi olacağım. burada bir galerici arkadaşımızla anlaşmayı sağladık gibi. tvs nin toplanmasını bekliyoruz. eğer tvs hızlıca toplanıp kredime onay gelirse tvs yi verip, üzerine 6000tl verip 2016 modelini alacağım inşallah. üzerinde ekstradan 42lt port bagaj, sinyalli elcikler, özel yapım orta sehpa hava alabilen koltuk (?) ve yeni aldığı lastikleri verecekmiş. yarın görüşmeye gideceğim el sıkışıp kapora vermeye. kaçırmayayım fırsatı.
Sezgin 13.59 litre ile kaç km yapabildiğini de hesaplayabildin mi? Yani bir önceki dolumda tam doldurup
kilometreyi sıfırlamışmıydın? Bir de bebış nasıl büyüyor mu? Sana baba demeye başladı mı? Allah analı babalı büyütsün. Evlendikleri günleri görmeyi nasip eylesin. SEVGİLERLE.
Abi hesaplamadim inanki
Bebiste tam bir sebek oldu
Yolda bir sikinti oldu rolanti 1700 iken 2500-3000 arasi git gel yapmaya ve ve 7000 deviri gecmemeye basladi. Otoparkta 10 dakika bos calistirdim duzeldi anvak 1700-1800 arasi gitgel yapiyor. Sorunu bulamadim neden olur acep boguldu mu motor acaba
Naci abi kalan 2.5 lt icinde mi kaldi bilmiyorum ama stop etmiyor oksuruyor
2012 Bmw F800gs; 2016 Mondial RX3i (2016-18); 2003 Bmw R 1150R (2009-17); 2006 Honda Shadow VT 750 C (2009-10); 2006 Ramzey QM 250 Cruiser (2006-10); 2006 Ramzey QM 200 Enduro (2006-9); 1990 350 cc çift silindir Jawa (1990-93); 1979 vitessiz Puch (1979+).
Şu an bu konu içerisinde 14 kullanıcı var. (0 üye ve 14 misafir)