güzel işlem olmuş o zaman. aydınaltma başarılı xenon taktıracaklara örnek olur
güzel işlem olmuş o zaman. aydınaltma başarılı xenon taktıracaklara örnek olur
Ben bu işlemi detaylı anlatacaktım ama hem telefonun kamerasına hemde uğraştırması sebebiyle biraz canımı sıkmıştı (usta uğraştı) ben dert yaptım neyse.
ilk önce bir umutla şu siteden bir çift aldım totalde 103 dolar verdim
https://tr.aliexpress.com/item/3-0HQ...718087448.html
sonrası biraz hüsran nedeni ise benim aklımdaki sistemde farın hem üstüne hemde altındaki sahte merceğin yerine takmak vardı.
ama gel gör'ki evdeki hesap çarşıya uymadı boyut farkından sadece üste takabildik oda uğraştırdı ilk önce far camını ayırmak için iyice ısıttık çıkardık sonra merceği taktık fakat oda ne aldığım led xenonun soğutma elemanı çok uzun olduğundan farın arka bölümünde ekstra bir yer açmamız gerekiyordu gereken alanı kestik sonra bir lastik ve silikonla sızdırmazlık sorununu hallettik.
bu seferde merceğin çevresinin far camına teması yüzünden camı takamıyorduk merceğin çerçevesinde 2 farklı renkte angel led vardı keselim dedi usta kabul etmedim ledlere dokunmadan çerçevenin kasasını kestik cuk diye oturdu.
neyse tüm bunları yaptıktan sonra farı motosiklete takmaya çalıştık farın arkasındaki ledden çıkan soğutma çeliği far yuvasının arkasına çarpıyormu aldıkmı pazardan kuru soğanı naparız derken vida yuvalarını biraz öne aldık oda oturdu sonrası mutlu son gayet güzel oldu fotoğraf çekicemde anlaşıldığı üzere cep telefonu kamerası hoşuma gitmiyor iyi bir kamera elime geçerse çeker paylaşırım.
bu mercekten 2 farkı var kırmızı olan yer bende mavi beyaz olan yer bende kırmızımsı biraz polis lambası renklerini andırıyor.
şunu söyleyebilirim uğraşmaya değermi bence değer.
Bizim motorun far tası zaten çok tıraş tasarlanmış fener gibi aydınlatıyor ben biraz önüme düşsün sonra uzayarak aydınlatsın istiyorum lakin bizimki fener gibi 10 metre var yok ileriye ufak bi aydınltama sağlıyor e far tasını değişmez zor iş o nedenli bende bu mercek işine girmek istiyorum eminim çok çok başarılı bir aydınlatma sağlıyordur çünkü mercek güzel dağıtıyor ışığı en kalitesiz mercek bile bizim far tasından iyidir.. yanlız bu uzun kısa olayını nereye bağladınız ne ettiniz onu merek ediyorum ben şahsen bir türlü kafam almıyor öle olur böle olur sonra yok olmaz diyip oturuyorum öle en kısa zamanda foto isteriz
---------- Mesajlar birleştirildi - 01:37 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:31 ----------
Şimdi bir önceki sayfada gördüm mercekli hali dimi ? ışığın geniş ve güzel gidişinden belli mercek var çok ama çok güzel olmuş valla bayıldım tam istediğim gibi olmuş
Aynen mercekli hali sislerde kapalı vaziyette çekilmiş fotosu buradaki amaç uzun ve geniş bir aydınlatma aynı zamanda karşıdan gelenin gözünü almamak farkedildimi bilmiyorum çektiğim fotoda gidiş geliş yapılabilen bir yer yani 2 şerit olarak düşünülebilir 8 metre genişlikten bahsediyorum totalda yakın mesafede 10 ila 12 metre genişlik uzun mesafede 18 ila 20 metre genişliğinde diye tahmin ediyorum uzunluğu 50 metre düz bir çizgi olarak vermekte uzunların çalışma prensibi merceğin önündeki aynanın ledin önünden kalkması sonucu tüm ışığı merceğe vermesi şeklinde.
anlıyacağın led herzaman yüksek güçde çalışıyor.
körlerin arasında tek gözlü adam kendini kral sanır
zaten olması gereken aydınlatma biçimi bu! Bir binek arabanın tek farı gibi oluyor tabiri caizse yani üç şeritli bir yolda gitseninz orta şerit de olduğunuzu var sayalım kendi şeridim tam anlamı ile aydınlanıcak birazda diğer şeritlere taşması gerek ki adamlar aynalardan bizi fark edebilsin ama bizim far biçiminde sadece kendi şerime belli belirsiz bir aydınlatma var gerisi yalan verdiğiniz değerler zaten olması gereken değerler bir arabanın kısaları 25 uzunları 100 metre öteye ışık sağlaması yapıyor siznkide şu an tam anlamıyla bu şekilde olmuş led hep yüksek güçde yanıyor onu biliyorum fakat bu merceğin önündeki perdenin hareketini sağlaması için sadece uzun dan gelen kabloyu bağlamak yeterlimi hareket edebilmesi için? çünkü bu h4 soket sonuçda h4 soketi h1 çevirip mi yaptınız nasıl oldu bu işler ve son sorum bu angel dedikleri zımbırtılar nerden alıyor gücünü parklaramı bağladınız?
sistem değişiyor
angeller aynen parklardan alındı gerisi şablonda belirtmiş zaten.
Sevgili Veyis Hocam RX4İ'nin yaza geleceği hepimizin temennisi midir? Yoksa reel bir tüyo var mı? SAYGILARLA.
2012 Bmw F800gs; 2016 Mondial RX3i (2016-18); 2003 Bmw R 1150R (2009-17); 2006 Honda Shadow VT 750 C (2009-10); 2006 Ramzey QM 250 Cruiser (2006-10); 2006 Ramzey QM 200 Enduro (2006-9); 1990 350 cc çift silindir Jawa (1990-93); 1979 vitessiz Puch (1979+).
Yok ben fari komple degisecem
selamlar arkadaşlar ;
motorumu satmayı planlıyorum , Heidanau K60 Lastik ve alüminyum topcase li , alan için avantajlı olacak bir motor , dosta gidebilecek bir motor , bilginize
https://www.sahibinden.com/ilan/vasita-motosiklet-mondial-3.000-km-heidanau-k60-lastik-adventure-topcase-takasli-400062065/detay/
saygılar
bektanist kardeş,güle güle kullan,gerçekten verimli bir aydınlatması var.
DÜNYADA ÖLÜMDEN BAŞKASI YALAN. BORA KARAKAŞ (BEN)
KİMSEYE KİN DUYMAM,DÜŞMANIM KİNDİR BENİM.....YUNUS EMRE
Arkadaşlar,
Tüm kış yatırdığım için doğal olarak aküsü bitmiş benim garibimin. Ama çevremdeki tüm Japon delilerini delirtecek şekilde aktarmayla pıt dedi çalıştı bizimkisi. Hakikaten ben bile şaşırdım bütün bir kış yatan aletin bu kadar kolay ve sanki daha dün kontak kapanmışçasına çalışmasına.
Havanın süperliğinden de yaralanarak biraz da akü şarj olsun düşüncesi ile 40-50 km'lik yüksek devirli bir tur attım 2-3 gün önce. Park ettim, bugün marş basayım dedim... I ııhh olmadı. Yani anlayacağınız akü sizlere ömür. Yine aktarma istiyor.
Zaten üzerindeki aküyü gözden çıkarmıştım. Şu meşhur stop etme problemi -ki çok şükür şu ana kadar hiç yaşamamış olsam da- daha önceki yazışmalarda bir ihtimal de "akündedir" denilmesi nedeni ile değiştirmeyi aklıma koymuştum.
İki sorum var.
1. Üzerindeki akü yanlış anımsamıyorsam 11 amperdi. İyi bir akü ve 11 amper sizce yeterli mi yoksa zaten değiştiriyorken az biraz paraya kıyıp daha yüksek bir amper mi seçilmeli. Ya da daha yüksek amper son derece naif olan elektrik sistemine zarar veri de kaş yapalım derken göz mü çıkartır?
2. Bir-kaç sayfa önce bir arkadaşımız yanlış anlamadıysam eğer herhangi bir elektrik soketi çıkarıldığında aletin RESET'lenmesi gereğinden bahsetmiş bunu da ustaların bilmesi gerektiğini vurgulamıştı. Sonuçta yeni aküyü takmak için mevcudu sökmek gerektiğinden resetleme işlemi yine yapılmalı mı? Daha önce aküyü değiştiren arkadaşlar herhangi bir sorun yaşadı mı? Mesela kilometre saati üzerindeki bilgiler etkilendi mi? Ve resetleme gerekiyorsa nedir arkadaşlar bu iş ben yapabilir miyim?
Değerli yanıtlarınız için şimdiden teşekkürler, herkese selamlar, saygılar...
Resetten anlamam ama haftada bir kontak basip 5 dk calistirmak akuyu korur. Ben biniyorum kış mis dinlemeden ama binemezsem haftada bir 5 dk calistiriyorum
Üzerinde 12v 11Ah yazıyor ama 11 amper demek oluyor sanırım google da araştırdım 11Ah diyen aküler 10 amperlik genelde. Zaten 10 veya 12 amper bi akü bizim motora fazlasıyla yeticektir aperden bir zarar gelmez 12v olsun da isterseniz binek araba aküsü bağlayın hiç bir sorun olmaz! maddiyatınız iyise BS akü unibat akü veya bosch gibi aküleri tercih edebilirsiniz lakin fiayları bir hayli tuzludur. kendi aküsü GUYUE marka bir akü her nakadar kötü desek de aslında bir hayli pahalı kaldıki akünün aslında ilk takılma aşamasında nakadar büyük yanlışlar yapıldığını düşünürsek yine iyi dayanıyor kanatimce. yanlışlarıda bende altınelbiseliadam akü videosunu izleyerek öğerndim! sanmıyorum ki yeni motor alan bir kişinin akülerine bu işlemler uygulansın misal benimkine uygulanmadı sıvısı dolduruldu hop kapağı kapatıldı hemen bağlandı motora halbuki ileriye dönük iyi bir şekilde çalışması için birsürü dikat edilmesi gereken unsur varmış.
Tavsiye vermeyi sevmem ama 1 yıldır kullandığım akü bu VLM YTZ14S-BS
En : 85 mm Boy : 145 mm Yükseklik : 115 mm
Rx3 orjinal akü ebatları
En : 87 mm Boy : 148 mm Yükseklik : 111 mm
Para gani dersen 14 Ah al ama işin özeti şu en boy oranına dikkat et Akü yuvası Kılı Kılınadır.
Bende şu ürünü takmayı planlıyorum bu şekilde Akünün yüzde kaç olduğunu anlıyacağım
Değerli Sezgin,
Durduğu yerde uzun süreli çalıştırmanın da rölanti mişürünü bozduğu deneyimle sabit olduğundan (Hysoung GT 250 motorumda yaşadım, günlerce de yedek parça beklemiştim) bu sefer yapmadım. Tabi haftada beşer dakika kurtarıyorsa diyebileceğim bir şey yok.
Değerli Erdo ve Bektanist sizlere de detay için teşekkürler. Ayrıca şu battery meter iyiymiş... Bakayım bakalım bir dx.com'a vs bulabilirsem detayı paylaşırım.
Selamlar...
merhaba
bir sorum olacak ; 2. ve 3. viteslerde motor devirli kullanımda gazı bıraktığım zaman ekranın ordan ciddi bir titreme sesi geliyor , beni çok rahatsız etti ,
bu sorunu siz de yaşadınız mı? yoksa sadece benim motorda gevşeyen yerler mi var? (2016 - 3 bin km)
Farın bağlantı soketi veya motorunuz 16 model sanırım eğer öleyse usb ve çakma girişlerinin soketleride göstergenin altında yer alıyor ve gelişi güzel orda duruyorlar! Bir kontrol edin derim belki yüksek devirden bir anda kompozisyon bırakılınca titreşim den dolayı tirim sesi yapıyor olabilirler. veya tur camına birşey değiyor olabilir. bunlara ek olarak tur camı ve göstergeyi tutan kısım biraz gevşek duruyor vidaların aralarında lastik vardır. Zaten kafayı şöyle hafif elinizle oynatırsanız salla baş olduğunu görürsünüz! Bu durum sizi yanıltmasın öle olması lazım sıkı bir şekilde olursa daha çok ses yapar yoldaki titreşimi bozukluğu o lastikler emmesi için biraz gevşek montaj yapılmıştır.
Şu an bu konu içerisinde 7 kullanıcı var. (0 üye ve 7 misafir)