2012 Bmw F800gs; 2016 Mondial RX3i (2016-18); 2003 Bmw R 1150R (2009-17); 2006 Honda Shadow VT 750 C (2009-10); 2006 Ramzey QM 250 Cruiser (2006-10); 2006 Ramzey QM 200 Enduro (2006-9); 1990 350 cc çift silindir Jawa (1990-93); 1979 vitessiz Puch (1979+).
4 bin bakımı ve subap ayarından sonra motor stop etmeye başladı. rölantide dahi stop ediyor. ısı hararet göstergesi hem 3. seviyede. ısı müşüründe mi problem var acaba? başına gelen oldu mu?
Veyis hocam,yeni evim konusunda iyi dileğiniz için teşekkürler.ve motorunuzdaki sorununuzun kökten çözülmesine ayrıca sevindim.
Arkadaşlar,dün itibarı ile,geçen yıl satmış olduğumuz ve çok severek kullandığım yamaha xj6 diversion f motorumu geri aldım.rx3 ümü de
ne yazıkki satıyorum.Bilinen sorunu hiç yaşamamış,5310 km.de,2015 model.sahibinde de toprak motordan satılık olarak mevcut .Bilginize
2012 Bmw F800gs; 2016 Mondial RX3i (2016-18); 2003 Bmw R 1150R (2009-17); 2006 Honda Shadow VT 750 C (2009-10); 2006 Ramzey QM 250 Cruiser (2006-10); 2006 Ramzey QM 200 Enduro (2006-9); 1990 350 cc çift silindir Jawa (1990-93); 1979 vitessiz Puch (1979+).
RX3İ almak isteyen bütün arkadaşların dikkatine: Bora Bey'in motosikleti T.C.nin en temiz,en bakımlı
motorlarından biridir. Hiç tereddüt etmeyin . Her insanın kendi sağlığına gösterdiği dikkatten daha fazlasını Adanalı motoruna göstermiştir. SELAMLARLA.
---------- Mesajlar birleştirildi - 19:40 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:36 ----------
Bora Kardeşim Allah hayırlı müşteri versin.
Zincirin dış görüntüsü sizi aldatmasın önemli olan aradaki halkalar ve oring dedikleri zımbırtılar fotorafdan göründüğü üzre yağlı ve gayet iyi durumdalar dış yüzeyinde korozyon olması doğal fırca ve temizleyici ile girişin sonra bir güzel yağlayın devam
---------- Mesajlar birleştirildi - 05:00 ---------- bir önceki mesaj zamanı 04:47 ----------
Naci abi duruma çok sevindim umarım güzel günlerde sorunsuz şu hali ile devam eder
iyi bir supap ayarı sanırım büyük etki ediyor çünki bizim motor biraz açık egzozlu gibi tabiyki beynin ayarlanmasıda şart neden egzoz olayına değindim çünkü standart egzoz yerine açık egzoz taktıranlarda stop problemi yaşayan çok gördüm yamaha servisinde! abi bu stop ediyor diyip getiriyorlardı motoru adamda neden ediyo egzoz yüzünden ediyor diyip yazılımla ayar yapıp duruyordu. hani bu akropoviç yok leovince felan gibi egzozların 3 bin tl den tut da 6-7 bin tl lere varan fiyatlarının olmasının sebebi malzeminin titanyum ıvır zıvır oluşu değil motora görede yazılım üretmelerinden kaynaklanıyor diye biliyorum! yani bizde de bir düzensizlik mevcut bence. Ki yapılan işlemlerde hep bu yönde olmuş...Artık servislerin yazılım cihazları olması ve bu konu hakkında iyi eğtim almarı şart heleki euro4 olayına geçiş yaptık artık enjeksiyon olmayan abs olmayan motorları zaten ülkemizde göremeyeceğiz eğerki bu tarz motorlar artık ithal edilecekse uma nın bu işe el atması farz oldu! devirli kulanma olayınada katılıyorum ara ara verin coşkuyu kendine gelsin canavar son olarak Naci abi subap ayarının hangi ölçüde ayarlanması gerektiğini sordunmu abi?
---------- Mesajlar birleştirildi - 05:07 ---------- bir önceki mesaj zamanı 05:00 ----------
havlar sıcakmı bulunduğunuz yerde? haraket etmediği taktirde eğer kış aylarında bile olsa bir süre sonra 3. seviye olması doğal! stop olayıda subap ayarlarını bence doğru yapılmadığını düşünüyorum zaten herhangibi bir sıkıntı yoksa neden yaptırdınız? çünkü işini bilmeyen işin eğli birisi yapmadıysa hangi motor olursa olsun sıkıntı çıkartabilir... birde bende bilmiyorum ama bu subap ayarının net işe yarar ölçüsü nedir.. bence servisinize bu durumu bir izah edin derim.
Sağolasın Erdo kardeş. Bizim motorun sübap ayarları hele ki eksoz sübapları çok önemli. Benim bu üçüncü ayar ve her ayar yapan usta bir önceki ayarın hatalı olduğunu söyledi. Hata ise sadece sıkılık veya gevşeklik değil, emme ve eksoz sübaplarının da kendi aralarında farklı oluşundan kaynaklanıyor. Yani 2 eksoz sübabı aynı ayarda değildi Ayar 0.08 ve 0.11 yapıldı. Aklınızda olsun ayar tamamlandıktan sonra mutlaka ama mutlaka krankı en az 4-5 tur çevirip tekrar kontrol ettirin. Bir de sübapların tam soğuması için mümkünse akşamdan bırakın ki ayar sabah soğuk sübaplara yapılabilsin. Benim bir önceki ayarı motor tam soğumadan yapmış usta. Bir de eksoz sübabı tarafı işlem yapması biraz daha zor olduğundan eksra dikkat istiyor. Son olarak şahsi kanaatim, sönme probleminin en temel 2 sebebinin yanlış sübap ayarları ve yanlış resetleme veya hiç resetlememe sebebiyle olduğunu düşünüyorum. Selamlar.
2012 Bmw F800gs; 2016 Mondial RX3i (2016-18); 2003 Bmw R 1150R (2009-17); 2006 Honda Shadow VT 750 C (2009-10); 2006 Ramzey QM 250 Cruiser (2006-10); 2006 Ramzey QM 200 Enduro (2006-9); 1990 350 cc çift silindir Jawa (1990-93); 1979 vitessiz Puch (1979+).
tavsiyeler için teşekkürler, önce temizleme spreyi ve fırçayla bir güzel temizledim pek bişey kalmadı pas namına, ardından da yağladım şıkır şıkır oldu maşallah
Oh oh sayfa yürümüş gitmis bakmayali sohbetiniz bol olsun.
Motosikleti satan abimiz icin üzüldüm ben gercekten cok memnunum satmayi hiç düşünmüyorum cok sevdim makinemi dilinden anliyorumda. Herhangi bir problemi olu cozemeyen bana sorabilir istegini
4 bin bakımı. subap. başka yok. (ilave sis farını saymıyorum) gittiğim usta işin ehlidir aslında.
ben 3. hararet e girdiğinde fan açınca stop ediyor diye düşündüm fakat yanıldım. normal rölantide de 4 dk sonra stop ediyor ara sıra. ilginç. 1 gün 10 dk calıstır stop etmez, 2. gün 10 dk ya kalmadan çat diye stop ediyor.
Sis farından sonra resetleme yaptı mı usta? Her türlü elektrikli soket vb sökülüp takıldığında resetleme yaptırın motora. Servisin bilmesi lazım resetlemeyi.
2012 Bmw F800gs; 2016 Mondial RX3i (2016-18); 2003 Bmw R 1150R (2009-17); 2006 Honda Shadow VT 750 C (2009-10); 2006 Ramzey QM 250 Cruiser (2006-10); 2006 Ramzey QM 200 Enduro (2006-9); 1990 350 cc çift silindir Jawa (1990-93); 1979 vitessiz Puch (1979+).
Yavaş gitmeyi hızlı hale getirmeyi deneyin
Resetleme olayında bilgim yok. Öğrenirim ustadan.
Hocam rolanti gozmek kacmis, 2'nin biraz ustunde calisiyor rolanti. Gazla kalkis yapamadigimda stop ediyor. Debriyajla da ilgili olabilir bilmiyorum.
Motosikletimi satiyorum. Ilgilenen olursa ilani:
http://www.sahibinden.com/ilan/vasit...00959996/detay
hocam gazla kalkış başka birşey ani gaz açmak başka birşey. biranda abanınca stop ediyor dur kalklarda. sanırım bizim makinelerin motorları megelli ile aynı onda da böyle bir sıkıntı vardı galiba. benzin oksijen dengesinde sorun var. gazı ağırdan vermeye başla devirli kalk. bu sorun ilk seri motosikletlerde daha çoktu onlarda vites değiştirince bile stop diyordu. tam bir çözümü yok bu anlattığım sadece minimuma indirir durumu yani tam kurtulamazsın.
Yavaş gitmeyi hızlı hale getirmeyi deneyin
Şu an bu konu içerisinde 5 kullanıcı var. (0 üye ve 5 misafir)