Stop etme sorunu bendede oldu. Ustaya orta sehpa taktirdim guzel oldu bu arada. Fakat stop etme sorunu daha once basima gelmemisti. Usta da subaplardan ses geldigini soyledi. Forumda herkes subaplardan sikayetci. Cozmek lazim.
Stop etme sorunu bendede oldu. Ustaya orta sehpa taktirdim guzel oldu bu arada. Fakat stop etme sorunu daha once basima gelmemisti. Usta da subaplardan ses geldigini soyledi. Forumda herkes subaplardan sikayetci. Cozmek lazim.
Çok yeniyim çok kısa sorum olacak uzun zamandır bu makineyi araştırıyorum. 2015 modellerinde baya sorun yaşayan vardı. İlkbahara doğru bu motordan almak istiyorum. Sizlerden ricam artılarını ve eskilerini ayrıca alsam servisle sorun yaşarmıyım bunların cevabını istiyorum. Teşekkürler.
- leri ,
* stop etme sorunu çıkabilir de , çıkmayabilir de
* lastik parası cebinde olsun , hemen değişecek
* hafif titreşim hissedersin , alt devirlerde
* arka çanta küçük , pek işlevsel değil ,
* diğer insanların negatif önyargıları
+ ları
* hayvan gergin ve çok yakışıklı , güzel homurdanan bir sesi var , egzozla uğraşma derdin yok ,
* servis sorunu istanbulda yok , motoaras bir adım önde ,
* yakıt fena değil , 4lt / 100km
* parçalar inanılmaz ucuz(diğer markalara kıyaslarsan)
* piyasası artık oturmaya başlamış bir motor ,
* rakiplerine oranla çok uygun ( kawasaki 28.500 , suzuki de ona yakın açıklanır)
yani , bu alet alınır , lastik değişimi , topcase desteği ile tepe tepe binilir....
zannetmeyin ki avrupalı motorlar hiç arıza vermiyor....(bunu da bir kenara yaz )
Değerli YunusDiler sanırım İstanbul'dasın. Yaklaşık 20 aydır rx3i kullanıyorum. Demirarch kardeşim gerekeni yazdı. Ben lastik değişimine gerek görmedim. Çünkü sakin sürücüyüm. Senin yerinde olsaydım 15 gün
bekler 23 şubattaki motosiklet fuarına gider, hangi makinayı alacağıma orada karar verirdim. SELAMLAR.
Evet İstanbul'dayım. soruyu sormamdaki sebep aslında şuydu, 2015 modellerde olan sorunlar 2016 da çoğunlukla giderilmişti. 2016 da azda olsa (stop etme) sorununa 2017 de çözüm gelecek mi bekleyip göreceğiz. Bundan dolayı ilk kullanıcı yorumlarına göre hareket edeceğim. Ama Allah için güzel motosiklet trafikte bikaç kere denk gelmiştim. Hali hazırda scooter kullanıcısıyım aktif olarak çok fazla kullandım (KM 52.000)
2016 kullanıcısıyım ve en küçük bir sıkıntım olmadı (Lastikler dışında), hakikaten lastikler de oğlanın oyuncak arabasındakinden bile kötü sanki. Islağı geçtim kuru havada bile en küçük yüklenmede direk kızaklıyor. 120-125 km/h hızı geçince inceden kafa sallama yapmaya ve insanı tedirgin etmeye başlıyor vs... Bu arada bakmayın ben de değiştirmeden geçen seneden beri kullanıyorum bu kadar laf etmeme rağmen. Ama değiştirmekte yarar olduğunu düşünüyor ve Nisan gibi de değiştirmeyi planlıyorum.
Bu arada lastik konusu sanırım her yeni motosikletin konusu olabiliyor. Örneğin aynı anda bir arkadaşım Honda Africa Twin aldı o da değiştirdi lastikleri :-)
Daha önce de 1-2 kere yazmıştım lastik konusunda önerisi olan arkadaşların paylaşımları yararlı olacaktır. Geçenlerde bir arkadaşımız Michelin Lasertec için çok olumlu paylaşımda bulunmuş ama bildiğim kadarı ile söz konusu lastik asfalt için süper ama motosikletimizin ruhu gereği acık da toprağa girse ne hoş olur :-)
2016 model sahibi olup da stop etme sorunu yaşayan var mı çok emin değilim... Var mı arkadaşlar?
Sevgiler... Selamlar...
VAR , Ben geçen gün yaşadım , ama tekrar etmedi ,
UMA ya bilgi verdim , servise yönlendirdi , servisle irtibat halinde olacaklar , iş yoğunluğu nedeniyle gidemedim ,
lastikle ilgili küçük bir bilgi ; motolastik.com sarıyer de montaj istasyonu açtı , ben sanırım ilk kullananlardan biriyim(heidanau k60) ,
Merhaba,
Zincir değiştirmeyi düşünüyorum. 2015 için kullanılan ( muhtemelen hepsi aynıdır ) zincirin ebatlarını ve dişli sayısını internette bulamadım bilen var mı ?
5,20 120 bakla
Yunus Kardeşim anlas capra lastiklerini de yabana atma ,tam bu memleketin lastiği.Hemde Türk işçisine
İş çıksın. Esenlikler.
selamlar;
gördüğüm kadarı ile bazı motorlarda bir süre sonra stop etme problemi devam ediyor..
yapılan çeşitli kontroller ve bakımlar sonrasında sübap ayarlarının sık bahsi geçiyor..
Bu stop etme olayının hala devam etmeside ayrı bir gariplik..
Motorun üst kapağını söktürüp taşlatan ;
üst kapağı taşlattıktan sonra sübapları alıştırma işlemlerini yaptıran oldumu?
yada şöyle ifade edeyim..Aşırı sıcak ortamlarda metal parçalar genleşir.sübap itecekleri gibi uzun çubuklar bu genleşmeden dolayı
birazda metalin kalitesinden dolayı boyları uzar..
boyları uzayınca sübaplar açık kalırlar..
aynı şekilde birbirine temas eden sübap parçalarının ve üst kapağın yüzeyindede açıklıklar kalabilir..bu yüzden taşlama yapılarak bu yüzeylerin pürüzsüz olması sağlanır..
Anlas Capra hakkında ali abiye katılıyorum. Ben hali hazırda 800km'dir kullanıyorum. Isınması, yol tutuşu vs.. gayet güzel. Ayrıca Türk Malı !
herkese merhaba,
bir haftadır motor yatıyodu bugün brandayı kaldırdığımda zinciri bu durumda buldum. pas gibi duruyor emin olamadım. daha önce başına gelen var mı, zinciri değiştirmem mi gerekiyor?
saygılar
Merhaba arkadaşlar. Geçen haftadaki 230 km seyahatte en az 15-20 kere sönme yaşayınca mondial merkezden Mesut beyle bağlantı kurup sorunumu detaylı olarak anlattım. Mesut bey ondan bir hafta önce beni Tarsustaki servise yönlendirmiş ve servisin istediği parçaları da göndermişti. Ancak yukarıda bahsettiğim gezide sorun tekrarlayınca bu sefer daha köklü bir çözüm bulmak adına üst yönetimle görüşüp Adana'daki servisim Cem motora 2 tane usta gönderdiler. Ustalar cuma öğleden sonra adanaya ulaştılar ve motoru test ettiler. Ancak akşam üzeri olması sebebiyle ertesi gün serviste buluşmak üzere otellerine bıraktım. Ertesi gün sabah ustalarla Cem motorda buluştuk ve ustalar motorun tüm elektrik tesisatını, soketlerini elden geçirip motorumun sübap ayarını yaptılar. Bir önceki servis (tarsustaki) sübap ayarını motor tam soğumadan yaptığından sübap ayarları değişmişti. yapılan sübap ayarından sonra cihaza bağlayıp beyine (ecu) tekrar program atıp, motoru da resetleyip çalıştırarak test ettiler. Sonra ben de test ettim ama şu an birşey olmasa bile ben esas testimi uzun yolda yapacağım dedim. Bu arada servise gelen 2 adet 2016 model rx3'ü de kontrol edip resetleme işlemini yaptılar. Ayrıca serviste genellikle bizim motorlara bakan ustaya da cihazın kullanımına ilişkin incelikleri anlatıp kısa bir eğitim de verdiler. Daha sonra ustalarla vedalaşıp ayrıldık. Onlar tekrar akşama doğru Nazilliye gitmek üzere sanırım otogara gittiler.
Şimdi bugün motoru test etmek ve her zaman sönme problemini yaşadığım yerde tekrar test etmek için Adana'nın 40 km ilerisindeki Karaisalı ilçssine gittim ve orada rampa inişte motorumun mutlaka istop ettiği yerde en az 3-4 defa deneme yaptım. Çok şükür ki hiç birinde de sönme olmadı. Gerçi ibre 1500 devre düştü ama sönmedi motorum çok şükür. Biraz evvel geldim Karaisalı'dan ve hemen sizinle paylaşmak istedim sevincimi.
Bu arada Nazilliden gelen ustaların bana tavsiyesi şu oldu.
1. motoru hep devirli kullanmak,
2. eğer herhangi bir elektrik soketi sökülüp takılmışsa mutlaka servisin beyni resetlemesi. Bu yapılmadığı taktirde beyin, sökülen soket geri takılsa veya değiştirilse bile, resetlenmediğinde bir maraza çıkarabiliyormuş.
3. Resetlemeden sonra mutlaka kontak 15 dakika kapalı kalacak. Çünkü resetleme yapıldıktan sonra beyin tüm sistemi gözden geçirip uyumlaştırma sağlıyormuş. Eğer bu işle bitmeden kontak açılıp beklenir veya motor çalıştırılırsa resetleme işlemi tamamlanmıyormuş.
Bu vesile ile öncelikle bizleri hep dinleyip çözüm bulmaya çalışan UMA yetklisi Yunus beye teşekkür ediyorum. Ayrıca benim sorunumla çok yakından ilgilenerek Adana'ya 2 ustasını gönderen ve sorunumu çözmek için elinden gelen çabayı gösteren Mesut Beye en içten teşekkürlerimi sunuyorum. Son olarak geliş gidiş ve buradaki ikametleri sebebiyle 3 günlerini benim için harcayan, motorumla adeta kendi motorları gibi en duyarlı ve dikkatli bir şekilde ilgilenip sorunumu çözen Mondial kalite kontrol uzmanları Ramazan ve İlker ustalara da müteşekkirim. Yeri gelmişken bu forumdaki arkadaşlarımızdan benim sorunumla ilgilenen arkadaşlara da teşekkür ederim.
Arkadaşlar kim ne derse desin, mondial malının arkasında. Siz yeter ki garanti şartlarına ve iletişiminize dikkat edin.
Not: yukarıda ismini zikrettiğim hiç bir kimseyi telefon görüşmelerimiz dışında tanımam ve ayrıca Uma ile de ürünlerini kullanma dışında hiç bir bağlantım yoktur. Selamlar.
2012 Bmw F800gs; 2016 Mondial RX3i (2016-18); 2003 Bmw R 1150R (2009-17); 2006 Honda Shadow VT 750 C (2009-10); 2006 Ramzey QM 250 Cruiser (2006-10); 2006 Ramzey QM 200 Enduro (2006-9); 1990 350 cc çift silindir Jawa (1990-93); 1979 vitessiz Puch (1979+).
Kendi motorumun arızası giderildiği andaki gibi sevindim,umarım tekrar etmez ,Ramazan usta fabrikada benim motorla ilgilenen usta idi, 1 dk lik bir bilgilendirme dışında tanışıklığımız yok, UMA bu duruşu devam ettirirse insanlar bu motora rağbet edeceklerdir. Ama Kafamdaki soru Şu; bu kranik sorun bilinmesine rağmen satışa çıkmadan önce müdahele edilmemesinin nedeni ne?
İnsanlar satın alırken varmıydı yokmuydu şüphesi neden yaşasınlar ...
vesselam..
"Yolculuk bir fersahda olsa cehennemden bir parçadır" ..... seyyah pirimiz Evliya Çelebi
Çok teşekkürler kardeş. Allah razı olsun. Ben de inşallah tekrar etmez diyorum. Motorun kronik sorunu herkeste olmuyor bildiğiniz gibi. Dolayısıyla sadece bir ihtimal var diye tüm satacakları ürünleri sandıktan çıkarıp elden geçirmek çok zordur. Bunun yerine bence, servislere gerekli eğitimi zamanında verseler bunların büyük bir kısmı olmazdı. Mesela benim motorla uğraşırken sönme sorunu var diye gelen bir 2016 modele sadece reset yaparak sorunu çözdüler. Ama sıkıntı, bir çok servis resetlemeyi bile bilmediğinden çok basitçe çözülebilecek sorunları çözemiyorlar. Kendilerine de söyledim. Acilen servis eğitimi gerekiyor. Selamlar.
---------- Mesajlar birleştirildi - 16:35 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:32 ----------
Bence gerekmez. Sadece gaz yağı ve fırça ile temizleyip kurulayın. Daha sonra da yağlayın. Selamlar.
2012 Bmw F800gs; 2016 Mondial RX3i (2016-18); 2003 Bmw R 1150R (2009-17); 2006 Honda Shadow VT 750 C (2009-10); 2006 Ramzey QM 250 Cruiser (2006-10); 2006 Ramzey QM 200 Enduro (2006-9); 1990 350 cc çift silindir Jawa (1990-93); 1979 vitessiz Puch (1979+).
Veyis Hocam Ramazan ve İlker ustalarımın elleri dert görmesin. Sağolsunlar, varolsunlar. Kanaatim bundan
sonra stop diye bir probleminizin olmayacağı şeklinde. Yüce Yaratan hepimizi korusun. Benim motorumdaki
problem halledilseydi bu kadar sevinirdim. En güzel günlerde kullanmanız temennisiyle. SELAMLARLA.
Şu an bu konu içerisinde 5 kullanıcı var. (0 üye ve 5 misafir)