ilk sahibi motoru alırken stop etme sorunun son 500 km dir başladığını söylemişti . Ben motoru 4300 de aldım. O zaman bir arkadaşında 4000 km de böyle bir sorunu olduğunu okudum, o na istinaden yazdım. Bu makinaların bu km lerde böyle bir sorunu varsa bilinsin istedim. Adanalı abimize teşekkürler, benim için ve herkes için konuyla ilgilendi. İlerleyen süreçler hakkında(ücretsiz garanti dışı beyin değişimi) da herkesi buradan bilgilendireceğim. Sadece anlatmak istediğimiz, bir marka nın marka olabilmesi ve müşterilerine güven verebilmesi için 250 km geç gittiğinde garanti dışında bırakılmak. Kullanıcı hatası ise zaten garanti kapsamı dışına çıkıyorsunuz, isterse garanti devam etsin. Ben mağduriyetimi hallettim. Başkasının başına aynı sorun gelirse bakalım halledebilecek mi? Olay bu, yoksa kişisel olarak tatminsizlik söz konusu değil. UMA ya biraz fazla güveniliyor gibi, satın almak istendiğinde ürün ve parça kalitesininde göz ardı edilmemesi lazım. 2 sene sonra(garanti bitince) aldığınız aracı kimseye satamayabilir siniz.
@sezgingılmez
''Merhaba dostlar
Stop etme sorunu geride kalan bir gundem olmus ama sorunun cozumu pek yok. Ancak minimum icin ccozumlerok basit var kendi gelistirdigim. Paylasmistim ama tekrar paylasayim.
Rolantiyi yuksek tutun 1500 2000 arasi
Sabah calistirdiginizda iyice isinmadan kalkis yapmayin min. 3 dakika ve gaz vermeyin isinirken
Dur-kalk larda ani gaz vermeyin vites gecislerinde ani gaz vermeyin. Demek istedigim biranda abanmayin agir agir olcusunu bileceksiniz
Hizli giderken vites dusurmemeye gayret edin once devri durusun biraz tabi mesafeniz varsa ani durmalara yapacak birsey yok.
Bu yollari izledim bende nadiren stop etme oluyor unutuyorum ettigini ''
... demişsin dostum, ama bu çözüm mü sence? Ayrıca ben 2 zamanlı cross lar hariç, özellikle bir enduronun 2000 devir rölanti çalışmasını sağlıklı görmüyorum. Ustanın veya senin yaptığın teknik bir değişiklik var mı onu merak ediyorum. İnşallah sorunsuz binmeye devam eder, keyfini çıkarırsın.
Benim motorun ilk 5000 km' deki devir seviyesi göstergede hep 1750 idi. Ne zaman ki bu seviye 1500-1600'le doğru düşmeye başladı o zaman da sönme problemim başladı. Neyse, henüz deneyemedim ama, mondialin gönderdiği yeni program yüklenmiş beyin (ecu) ünitesi takıldı. Ama devir hala 1600 civarı ve oynak. Yani 1800'e de çıkıyor 1500'e de düşüyor. Benim son günlerdeki sorunum rampa aşağı inerken (herhangi bir viteste) kısa bir müddet gaz vermeyip sonra debriyajı sıkınca stop ediyordu. Bakalım yeni beyinden sonra ne olacak, kısmetse ve hava güzel olursa bu pazar deneyeceğim.
Bu arada internette araştırdığım kadarıyla, 2017 model zongshen rx4 motor rx3 ile aşağı yukarı aynı kasa ve şekilde ama 43 beygir, 40 nm ve ABS'li olacak. Ancak henüz hiç bir test ve sürüş videosu ya da bilgisi yok. Selamlar.
---------- Mesajlar birleştirildi - 17:37 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:19 ----------
2016 EICMA fuarından
---------- Mesajlar birleştirildi - 20:05 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:37 ----------
Bir videosunu buldum. Ama fuarda çekilmiş.
https://www.youtube.com/watch?v=lFOzTRn0YJA
Bir de yine fuar görüntüsü. Farklı açılar.
https://www.youtube.com/watch?v=VkDGBH5Sl_Y
2012 Bmw F800gs; 2016 Mondial RX3i (2016-18); 2003 Bmw R 1150R (2009-17); 2006 Honda Shadow VT 750 C (2009-10); 2006 Ramzey QM 250 Cruiser (2006-10); 2006 Ramzey QM 200 Enduro (2006-9); 1990 350 cc çift silindir Jawa (1990-93); 1979 vitessiz Puch (1979+).
Motobike Istanbul 23-26 Şubat 2017'da gerçekleşecek!
Biletler yakında Bilet-x'te
http://motobike-istanbul.tr.messefrankfurt.com/istanbul/tr/besucher/willkommen.html
Yavaş gitmeyi hızlı hale getirmeyi deneyin
mecburen. Ancak sıkıntı sanırım zongshen zamanında yetiştiremeyecek. Çünkü benelli trk 502 için 2016'nın 2. yarısında Hindistanda satılacak dediler ama yetişmedi. Sanırım (bu benim şahsi fikrim) zongshen de RX4 için aynı durumda. Dolayısıyla iyi ihtimalle yazaa doğru gelir. Tabi bu durumda da euro4 zorunluluğu başlamış olacağından, başka türlü olursa ithalatı yapılamaz.
Ben RX3'ün mevcut fiyatından yola çıkarak ve ÖTV'yi de %37 den hesaplayıp yaklaşık bir fiyat çıkarttım. Tekrar söylüyorum, bu tamamen benim düşüncem ve hiç bir duyum almadım. RX3'ü temel alarak (şu anki fiyat 13150 TL) herşey aynı kalırsa RX4'ün 19.000 TL'den piyasaya gireceğini tahmin ediyorum. Ama Mondialden beklentim Lansman fiyatını 17.500 TL olarak yapmasıdır. Böyle yaparsa iyi satar. Çünkü motor 43 bg, 40 nm tork ve ABS'li. Ayrıca çantalar da (3lü takım) alüminyum.
Ancak bu motorun satılabilmesi için öncelikle mevcut RX3'lerdeki "sorunlu motor" algısını tamamen silmeli ve ve servislere ciddi ölçüde çeki düzen vermelidir. Böyle yapabilir, fiyatları da makul seviyede tutaabilirse, hem RX3 ve hem de RX4 2017'de çok iyi satar diye düşünüyorum. Selamlar.
2012 Bmw F800gs; 2016 Mondial RX3i (2016-18); 2003 Bmw R 1150R (2009-17); 2006 Honda Shadow VT 750 C (2009-10); 2006 Ramzey QM 250 Cruiser (2006-10); 2006 Ramzey QM 200 Enduro (2006-9); 1990 350 cc çift silindir Jawa (1990-93); 1979 vitessiz Puch (1979+).
merhabalar arkadaşlar kalyoncu motorda aldığım elcik siperler geldi taktım , monte yerleri uyumlu reflektörlü ve yarı saydam plastik bir yapısı var,es kaza düşerse veya çarparsa kırılma olasılığı fazla duruşu güzel, monteli hali aşağıdaki resimlerde var,ama gidon içine doğru uzanan ve gidon topuzunu sabitleyen vida boy yetmesine rağmen gidon içindeki yerine vidalanamadı,g,don içindeki plastik jonta iki adet mil ve en içteki sabitleme yerine kadar vida uzanıyor ama sabitlenmiyor , gidonun iç yapısını bilen var mı veya nasıl bir çözüm üretebilirim.. vesselam..[IMG][![image](http://i.hizliresim.com/ErqjYz.jpg)](http://hizliresim.com/ErqjYz)[/IMG]
[![image](http://i.hizliresim.com/2nkpg2.jpg)](http://hizliresim.com/2nkpg2)
[![image](http://i.hizliresim.com/Bv0jMM.jpg)](http://hizliresim.com/Bv0jMM)
[![image](http://i.hizliresim.com/ZMVlDV.jpg)](http://hizliresim.com/ZMVlDV)
---------- Mesajlar birleştirildi - 13:33 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:32 ----------
Mitmuallim kardeş, gidonun iç yapısını sormuşsun. Ben de elcik montajı sırasında orayı sökmüş ve en içteki somunu içine düşürmüştüm. İnce bir telle onu geri çıkarttım. Bu işlem şöyle olmalı: önce gidon topuzunun vidasını 5-6 tur gevşetip topuzu dışarı çekip çıkaracaksın. Çıkmıyorsa bir-iki tur daha gevşet. Çok aşırı gevşetme. Böylece o en dipteki somunu da beraber çıkarmış olursun. Sonra yapacağın işlemi tamamlayıp, o dip somunu da taktıktan sonra önce mil dışarda elindeyken biraz vidayı çevirip hafifçe sıktıktan sonra topuzun bağlı olduğu o mili tekrar gidonun içine itip, yerine oturt, sonra sıkıp sabitle. Eğer dışarıda çok fazla sıkarsan milin üstündeki lastiklerin genişlemesi nedeniyle gidona girmiyor. Bu nedenle dışarıda tam kıvamında sıkıp gidonun içine dikkatlice sokmalısın. Sen sıktıkça o milin ucundaki iç somun milin üzerindeki lastik contaları sıkacak ve böylece mil ve topuz gidonun içinde sabitlenecek. Kolay gelsin.
2012 Bmw F800gs; 2016 Mondial RX3i (2016-18); 2003 Bmw R 1150R (2009-17); 2006 Honda Shadow VT 750 C (2009-10); 2006 Ramzey QM 250 Cruiser (2006-10); 2006 Ramzey QM 200 Enduro (2006-9); 1990 350 cc çift silindir Jawa (1990-93); 1979 vitessiz Puch (1979+).
"Yolculuk bir fersahda olsa cehennemden bir parçadır" ..... seyyah pirimiz Evliya Çelebi
Arkadaşlar bugün farkettiğim bir şey oldu. Motorunuz sol tarafına geçin (yan ayaklık tarafı). Elinizde bir düz bir de yıldız tornavida olsun (alet çantasındaki 2 uçlu tornavida da olur). Emme manifoldunun silindire yakın tarafında düz tornavida ile sıkılacak bir kelepçe var. Gümüş gri renkte. Kontrol ederek sıkın. Bunun hemen arkasında (yaklaşık 10 cm)emme manifoldunun hava filtre kutusuyla birleştiği noktada sarı bir kelepçe var. Vidası yıldız. Onu da yıldız tornavida ile iyice sıkın, eğer yalama olmuşsa değiştirin. Eğer bu kelepçe vidası gevşek veya yalama ise, motorunuzda da sönme sorunu varsa, kısmen bununla bağlantılı olduğundan şüpheleniyorum. Lütfen deneyin ve sonucu burada yazmayı unutmayın.
Bu arada benim motorun beyni değiştikten sonra değişen bir şey olmadı. Sönme eskisi gibi yokuş aşağı inerken debriyajı sıkınca oluyordu yine. O sarı kelepçe vidasını sıktıktan sonra uzunca bir km sönme olmadı. Sonra tekrar başladı. kelepçe gevşemiş. Sıkarken yalama oldu. Artık sorunun bu tür gevşek veya yalama kelepçe vidaları nedeniyle oluyor diye inanmaya başladım. Sanki artık sönme konusundaki araştırmalarımızı bu tür basit ama dikkatten kaçan noktalarda yoğunlaştırmalıyız diye düşünüyorum. Selamlar.
2012 Bmw F800gs; 2016 Mondial RX3i (2016-18); 2003 Bmw R 1150R (2009-17); 2006 Honda Shadow VT 750 C (2009-10); 2006 Ramzey QM 250 Cruiser (2006-10); 2006 Ramzey QM 200 Enduro (2006-9); 1990 350 cc çift silindir Jawa (1990-93); 1979 vitessiz Puch (1979+).
Naci abi konu kilit.
Herkes motorun kelepçelerini kontrol etmekle meşgul herhalde.
Eğer bu çözerse sorunu, Mondialden bir RX450 isteyeceğim.
2012 Bmw F800gs; 2016 Mondial RX3i (2016-18); 2003 Bmw R 1150R (2009-17); 2006 Honda Shadow VT 750 C (2009-10); 2006 Ramzey QM 250 Cruiser (2006-10); 2006 Ramzey QM 200 Enduro (2006-9); 1990 350 cc çift silindir Jawa (1990-93); 1979 vitessiz Puch (1979+).
Arkadaşlar merhaba,
aliexpres ten 14 dolara (kargo dahil) branda sipariş etmiştim. Geldi görüntü aşağıdaki gibi. Ben çok beğendim.1 haftadır kullanıyorum. Nefes alabilen kumaş olduğundan terleme vs yapmıyor. Almayı düşünenler için XL aşağıdaki gibi duruyor. Bence boyutu yeterli ama tam kapatsın isteyenler 2xl olarak sipariş edebilirler. Branda almayı düşünen varsa faydalı olması dileği ile
Syn Gökangünes, sizin motorun biraz daha fotolarini atar mısıniz ? motorda epey bi değişiklik vardı, incelemek istiyorum. Whatsapp tan göndermek isterseniz 05545239100
gökhan kardeş,gayet güzel olmuş,güle güle kullan ama sanki 2XL daha iyi olurmuş gibi geldi.bu arada linkini de atabilirsen,almayı düşünen arkadaşlarıma kolaylık olur diye düşünüyorum.
hop hoop,ya benim gibi akıllı tel.i olmayanlar ne yapsın,buraya foto istiyoruz.
bence hak edersiniz veyis hocam.
Merhaba son resimleri 192. Sayfaya koymuştum. Birde profilimdeki fotoğraf albümünde birkaç foto var.şimdilik onlar var sadece. Güneşli bir hafta sonu çıkardığımda dışarıda yen'i fotoda çeker koyarım isterseniz.
---------- Mesajlar birleştirildi - 22:59 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:51 ----------
Ve
Merhaba dediğiniz gibi 2XL daha iyi olabilirdi
Link aşağıdadır
https://m.tr.aliexpress.com/item/32596510689.html
Şu an bu konu içerisinde 4 kullanıcı var. (0 üye ve 4 misafir)