Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

Mondial Rx3 Enduro Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

    REKLAM ALANI
  1. #3901
    Naci63 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Aralık 2005
    Şehir
    Adana
    Motosikleti
    BMW F800GS, TRIPLE BLACK
    Alıntı samet61 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Herkese selamlar. Aranıza an itibarı ile katılmış bulunmaktayım. Belki çok konuşulmuştur forumda ama 195 sayfa olunca okumak pek işime gelmedi ) 34 yaşındayım. Bu yaştan sonra küçüklükten gelen motorsiklet tutkumu yaşamaya karar verdim. A sınıfı ehliyet kursuna yazıldım. Sınavı geçebilirsem bir motorsiklet alıp aktif olarak kullanmak istiyorum. İşte sıkıntı da tam olarak burada başlıyor? Ne alsam? İlk başta ybr 125 vardı aklımda. Alayım 5-6 ay bineyim sonra büyük motora geçerim diye düşünüyordum. Ta ki dün kursta Yamaha XJ6 kullanana kadar. Müthiş bir his gerçekten 600 cc. Öyle hız yapayım diye bir düşüncem yok ama ybr yi artık pes istemiyorum gibi. Hedefim MT-09 tracer (2 yıl sonra belki ;)) Tarzım enduro yani ve yeni başlayacaklar için düşük cc de sanırım rx3 var. Sizce ilk motor için uygun mudur? yoksa ybr ile başlayıp daha sonra mı rx3 ile devam etsem. Yardımcı olabilirseniz minnettar olurum. (Ha bu arada motor tecrübem yok gibi. Honda'nın güvenli sürüş eğitimine 2 gün katıldım, bir de dün ehliyet kursunun motorsikletini kullandım.)
    Hoşgeldiniz. Hondanın GS eğitimi oldukça iyi diye biliyorum. Eğer GS eğitimini başarıyla tamamladıysanız RX3'te çok sıkıntı çekeceğinizi zannetmiyorum. tarzınız enduro ise RX3 sizin gibi GS eğitimi almış birisine iyi bir başlangıç ve devam motoru olabilir. Hatta eğer benim süratle işim yok amacım keyifli uzun yol seyahatleri yapmak derseniz, uzun süre bineceğinizden de eminim. Bu arada olur ya eğer kendinizi RX3 için yetersiz hissederseniz hondadan bir GS daha alın böylece hiç sıkıntı çekmezsiniz. Ben bir GS eğitiminden sonra daha önce hiç tecrübesi olmadığı halde direkt Honda Transalp alıp kullananı biliyorum. Tabi motosiklette tecrübe kadar, kendinizi bilip ona göre tedbirli ve dikkatli sürmek önemlidir. Bu arada hangi seviye GS aldınız? Selamlar.
    bursalıali bunu beğendi.
    2012 Bmw F800gs; 2016 Mondial RX3i (2016-18); 2003 Bmw R 1150R (2009-17); 2006 Honda Shadow VT 750 C (2009-10); 2006 Ramzey QM 250 Cruiser (2006-10); 2006 Ramzey QM 200 Enduro (2006-9); 1990 350 cc çift silindir Jawa (1990-93); 1979 vitessiz Puch (1979+).


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #3902
    msaltin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Kasım 2016
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Yeni yol arkadaşını arıyor :)
    Alıntı samet61 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Herkese selamlar. Aranıza an itibarı ile katılmış bulunmaktayım. Belki çok konuşulmuştur forumda ama 195 sayfa olunca okumak pek işime gelmedi ) 34 yaşındayım. Bu yaştan sonra küçüklükten gelen motorsiklet tutkumu yaşamaya karar verdim. A sınıfı ehliyet kursuna yazıldım. Sınavı geçebilirsem bir motorsiklet alıp aktif olarak kullanmak istiyorum. İşte sıkıntı da tam olarak burada başlıyor? Ne alsam? İlk başta ybr 125 vardı aklımda. Alayım 5-6 ay bineyim sonra büyük motora geçerim diye düşünüyordum. Ta ki dün kursta Yamaha XJ6 kullanana kadar. Müthiş bir his gerçekten 600 cc. Öyle hız yapayım diye bir düşüncem yok ama ybr yi artık pes istemiyorum gibi. Hedefim MT-09 tracer (2 yıl sonra belki ;)) Tarzım enduro yani ve yeni başlayacaklar için düşük cc de sanırım rx3 var. Sizce ilk motor için uygun mudur? yoksa ybr ile başlayıp daha sonra mı rx3 ile devam etsem. Yardımcı olabilirseniz minnettar olurum. (Ha bu arada motor tecrübem yok gibi. Honda'nın güvenli sürüş eğitimine 2 gün katıldım, bir de dün ehliyet kursunun motorsikletini kullandım.)
    Benimle hemen hemen aynı durumdasınız. RX3 iyi olur, ben çok memnunum kararımdan. Görüntü olarak da göz dolduran bir motor. Sadece 2016 olmasına dikkat etmek lazım. Şimdiden hayırlı olsun diyelim.
    bursalıali bunu beğendi.

  3. #3903

    Üyelik
    28 Kasım 2016
    İlk mesajıma bu kadar hızlı cevap verilmesi çok sevindirici. 3 kişiye alıntı yapamadığım için tek tek cevap vermek istiyorum

    1- efemontana: Boyum 1.83 cm, 75 kilo civarındayım. Yani 600cc kullandıktan sonra 125 cc çok nasıl söylim sonrası için sanki biraz hafif gelecek. En azından 250 cc lik daha bir motosiklete benzeyen araç kullanmak istiyorum. Tereddütüm şehir içinde (çok girmeyeceğimi düşünsemde) ani hareketlerde tecrübesiz olduğumdan zorlanır mıyım? Yoksa 250-600cc arası çok sıkıntı çıkmadan 50-100 km arası mesafeleri gidebilirim diye düşünüyorum.

    2- Naci63: GS1'e katıldım.10 kişilik kursiyerleden hocamız sadece bana hiçbir kusur bulmadı. Sadece ayaklarım dışarı bakıyormuş, o da zamanla düzelir dedi. Çok moral verici bir şey tabi bu. GS2'ye katılmak için hocamızın da önerisi biraz motosiklet kullanmak. Biraz tecrübeyle diğer kurlar çok daha verimli olur dedi. Yaşım dediğim gibi 34, 3 yaşında bir oğlum var. Öyle tabiri caizse "apache" gibi gazlim, tek teker yapayım vb. heveslerim yok. Mümkünse grupla orta mesafede turlar yapmak en büyük hevesim (şu an öyle bir arkadaş grubum yok) Bunun için de en uygun motorlar enduro tarzı olanlar sanırım. RX3 deki en büyük korkum motorun arıza çıkarıp beni soğutması. Yoksa tipi falan gerçekten çok hoşuma gidiyor. Sizler tabi tecrübelisiniz bu konuda. O yüzden tavsiyeleriniz çok önemli.

    3-msaltin: Benimle aynı durumda olan kişilerle karşılaşmak daha çok heveslendiriyor. Çünkü etrafımdaki neredeyse herkes aman bırak motoru tarzı şeylerle geldiği için, insan tabiri caizse yoldaş arıyor kendine.

    Muhtemelen 1 ayı bulacak motosikleti almam. Önce ehliyet işini halledeyim diyorum. Sakarya'da yaşayan ya da yolu düşen varsa misafirim olur; çay, kahve, yemek vs elimden geldiğince ağırlamaya çalışırım.
    bursalıali bunu beğendi.

  4. #3904
    Adana İl Temsilcisi adanalı - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Ekim 2006
    Şehir
    ADANA
    Motosikleti
    YAMAHA XJ6 DİVERSİON F, YAMAHA BW'S 100
    samet61 samet kardeş hoş geldiniz.
    öncelikle çoklu alıntı yapmak isterseniz,diyelim ki 3 mesajdan alıntı yapmak istiyorsunuz.1.mesajın en sağdaki + işaretli(paylaş'ın altındaki)ne tıklayın,sonra 2.mesajıda aynısını yapın,3.mesajda, alıntıyazan ortadakin tıklayın,3 mesajdanda alıntı yapmış olacaksınız.sonra aralarına istediğinizi yazabilirsiniz.

    -en pahalı motorda/markalarda bile hiç beklemediğiniz anda sorun çıkabilir.birazda şans işi diyebiliriz.o yüzden arıza konusu önemli ama o kadarda kafaya takmayıp beğendiğiniz/hakim olabileceğiniz bir motor almalısınız.
    bursalıali bunu beğendi.

  5. #3905

    Üyelik
    18 Mayıs 2015
    Motosikleti
    RX3i
    Samet 61. Hayırlı olsun. Senden yaşlılar var😀Ben 40 ımdan sonra başladım. Kimseyi dinlememen bence güzel.

    Motora gelince. İlk çıkan 2015 modelden aldım. Tam bir kışı sundurma altında örtüsü ile geçirdi. Ama ilginçtir sonra ilk marşta teklemeden, öksürmeden, beni üzmeden çalıştı.

    Bakımlarını zamanında yaptırıyorum. zorlamıyorum. Özellikle rodajda kullanım kitapçığında ne yazmışsa o şekilde kullandım. Hala tıkır tıkır çalışmakta.

    Ama bu biraz şans galiba. Şikayet edenler var. baktığımda haklı olanlarda var, tek tekere kalkan, 250 cc motoru 160-170 ile kullanan, enjeksiyonlu makineyi beklemeden marşa basıp gitmek isteyen sonra da bu mal Çinli deyip yerden yere vuran da var.

    Selamlar.
    bursalıali bunu beğendi.

  6. #3906
    mitmuallim - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Mart 2005
    Şehir
    İzmit /Kocaeli
    Motosikleti
    Mondial RX3i EVO
    samet61 ,aldığında pişman olmayacağın,tecrübe kazanabileceğin şehir içi ve uzun yol,özellikle uzun yol(aydın-izmit,iatanbul izmit yapmış biri olrak) keyif alacağın görüntüsü mükemmel gücü ve hızı yeterli bir motor.. bilmiyorum ama sakaryada izmitten daha çok bu motordan vardır diye düşünüyorum,ben adapazar bayisinden almışmıtım motoru,ve ada motor konusunda izmitten daha hallice yani.. umarım bir yerleşde yolumuzun kesişmesi dileklerimle.. vesselam..
    bursalıali bunu beğendi.

  7. #3907
    bursalıali - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Aralık 2015
    Şehir
    Bursa Osmangazi
    Motosikleti
    mondial RX3İ EVO-Honda Falcon NX4- FYM 250
    Trabzonlu Samet Kardeşim, aramıza hoş geldin. 30 sene otomobil kamyon minibüs otobüs kullandıktan sonra 51 yaşımda kendi Motorum oldu. 11 senedir de oto ile motoru birlikte kullandım. Bugün ise motor dışında hiçbir şeyi
    kullanmak içimden gelmiyo. Eminim rx3i yi çok rahat kullanacaksın. Endişe etme ,kullanımı çok rahat bir alettir
    kendileri. Bence 600 cc bir makina bugün için sana biraz fazla gelecektir. Merak Etme UMA her türlü problemde
    yanımızda. SELAMLAR.
    Tayfun_ bunu beğendi.

  8. #3908

    Üyelik
    28 Kasım 2016
    Alıntı adanalı adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    samet61 samet kardeş hoş geldiniz.
    öncelikle çoklu alıntı yapmak isterseniz,diyelim ki 3 mesajdan alıntı yapmak istiyorsunuz.1.mesajın en sağdaki + işaretli(paylaş'ın altındaki)ne tıklayın,sonra 2.mesajıda aynısını yapın,3.mesajda, alıntıyazan ortadakin tıklayın,3 mesajdanda alıntı yapmış olacaksınız.sonra aralarına istediğinizi yazabilirsiniz.

    Hooşbulduk. Alıntıyı öğrenmeme yardımcı olduğunuz için teşekkürler İşyeri bilgisayarında bu siteye girebilmek bile baya uğraştırıyor. O yüzden beceremedim sanırım. Sürekli sıfırlıyo sayfayı, engelliyo falan.Gerçekten üst düzey bir koruma var işyerimde )

    -en pahalı motorda/markalarda bile hiç beklemediğiniz anda sorun çıkabilir.birazda şans işi diyebiliriz.o yüzden arıza konusu önemli ama o kadarda kafaya takmayıp beğendiğiniz/hakim olabileceğiniz bir motor almalısınız.
    Tabiki şans faktörü önemli.Aslında önemli olan arıza çıkarması değil, çıkan arızanın çözülebilmesi. Beğeni ve maddi imkanlarım doğrultusunda açıkçası çok fazla tercih şansım yok (enduro tarzı). O yüzden Rx3 beğeni olarak isteklerimi karşılayacak durumda. Yüksek sayıda da kullanıcısı olması ayrı bir avantaj. En kısa zamanda umarım alırım ve gerçek ortamda tanışıp gezme ve sohbet imkanımız olur.

    Alıntı ALPAGO72 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Samet 61. Hayırlı olsun. Senden yaşlılar var��Ben 40 ımdan sonra başladım. Kimseyi dinlememen bence güzel.

    Motora gelince. İlk çıkan 2015 modelden aldım. Tam bir kışı sundurma altında örtüsü ile geçirdi. Ama ilginçtir sonra ilk marşta teklemeden, öksürmeden, beni üzmeden çalıştı.

    Bakımlarını zamanında yaptırıyorum. zorlamıyorum. Özellikle rodajda kullanım kitapçığında ne yazmışsa o şekilde kullandım. Hala tıkır tıkır çalışmakta.

    Ama bu biraz şans galiba. Şikayet edenler var. baktığımda haklı olanlarda var, tek tekere kalkan, 250 cc motoru 160-170 ile kullanan, enjeksiyonlu makineyi beklemeden marşa basıp gitmek isteyen sonra da bu mal Çinli deyip yerden yere vuran da var.

    Teşekkürler. Sizin şanslı olmanız ne güzel. Böyle durumlarda insan daha da bi bağlanıyor aracına.

    Selamlar.
    Alıntı bursalıali adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Trabzonlu Samet Kardeşim, aramıza hoş geldin. 30 sene otomobil kamyon minibüs otobüs kullandıktan sonra 51 yaşımda kendi Motorum oldu. 11 senedir de oto ile motoru birlikte kullandım. Bugün ise motor dışında hiçbir şeyi
    kullanmak içimden gelmiyo. Eminim rx3i yi çok rahat kullanacaksın. Endişe etme ,kullanımı çok rahat bir alettir
    kendileri. Bence 600 cc bir makina bugün için sana biraz fazla gelecektir. Merak Etme UMA her türlü problemde
    yanımızda. SELAMLAR.
    Gerçekten çok hoşbuldum Ali abi. Yaklaşık 20 yıldır otomobil kullanıyorum bende.6-7 yaşından beri motosiklet hayalim vardı. Eşimi ikna ettim sayılır ama annem hala bilmiyor. Onun için daha az riski olabilecek şekilde kullanmak ve sizin gibi yıllarca üstünden inmemek, oğlumla beraber gezmek istiyorum. 600cc şu an için hayal zaten. En kısa sürede alıp kendi motorumu kullanmak istiyorum. Evimin garajı da var. ufak tefek bakım tarzı işler, temizlik vb. şeylerle zaman geçirmek şu an için en büyük hayalim. Hayırlısı artık diyelim.
    bursalıali bunu beğendi.

  9. #3909
    alprn - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Kasım 2016
    Şehir
    ankara
    Motosikleti
    rx 3 evo
    İy aksamlar arkadasla.forumu takip edenLr benim sikintimi okumustr.ben birkezdaha burdån fabrikaya yetkiLilerine ve calisanlarna cok tesekkr ediyorM.bicok defA aràyip ilgilèndiLer.ve cok yardmci oldular.iste musteri memnuniyeti.tabi servisler konusu aynisini soyliyemiyeceğim
    bursalıali bunu beğendi.

  10. #3910
    Naci63 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Aralık 2005
    Şehir
    Adana
    Motosikleti
    BMW F800GS, TRIPLE BLACK
    Arkadaşlar, benim motorda ECU ünitesi (beyin) değişti. Ünitenin markası Delphi. Yani bu konuda dünyada isim yapmış bir marka. Beyinin üzerine yeni program atıp takıyorlar. Sağolsun Mondial merkez hemen gönderdi, srviste hemen taktı. İnşallah işe yarar da sönme problemimiz ortadan kalkar. Sorun yaşayan arkadaşlar için tekrar söylüyorum. Lütfen hemen mondial müşteri hizmetlerini arayıp bilgi versinler ve yardım istesinler. Sorunları eminim daha hızlı çözülecektir. Selamlar.
    bursalıali, mitmuallim ve Tayfun_ bunu beğendiler.
    2012 Bmw F800gs; 2016 Mondial RX3i (2016-18); 2003 Bmw R 1150R (2009-17); 2006 Honda Shadow VT 750 C (2009-10); 2006 Ramzey QM 250 Cruiser (2006-10); 2006 Ramzey QM 200 Enduro (2006-9); 1990 350 cc çift silindir Jawa (1990-93); 1979 vitessiz Puch (1979+).

  11. #3911

    Üyelik
    17 Eylül 2013
    Şehir
    Ankara
    Merhabalar..

    Acemi kullanıcı olarak bir sorum olacak :

    Motor 1. viteste iken debriyaj çekili halde marşa basınca, motor çalışana kadar bir miktar kendini öne atmaya başladı. (Öncesinde böyle bir durum yoktu.) Araştırdığım kadarıyla bu durumda baskı balata sinyal veriyor deniliyor.

    Sizlerin bu konudaki düşünceleri nelerdir ?

    Şimdiden teşekkürler.

  12. #3912

    Üyelik
    16 Mart 2010
    Şehir
    Yalova
    Motosikleti
    Mondial RX3i Evo
    2016 model 4.300 km de rx3 evo aldım. aldığım arkadaş sağolsun 4.250 km servise gideceğini zamanının olmadığı için bakım yaptıramadığını söyledi bizde bu şekilde satın aldık. motoru satın aldıktan sonra motor stop etmeye başladı ve bende yalova daki servise götürdüm. yağını ve bujilerini değiştirdiler daha sonra stop etme sorunu devam etti UMA yı aradım beni istanbuldaki özkan ustaya yönlendirdiler. özkan ustaya motoru götürdüğümde beyinde ve map sensöründe arıza olduğunu bunun değişmesi gerektiğini ve bakım km geçtiği için garanti dışı kalabileceğini söylediler. bende UMA yı arayarak durumu anlattım bugün bana dönüş yaptılar ve km çeciktiği için kullanıcı hatası kapsamında garanti kapsamı dışında olacağını bu parçaların tarafımızdan karşılanması gerektiğini söylediler. şimdi merak ediyorum beyin ve map sensöründeki oluşan hatanın kullanıcı hatasıyla ne alakası olduğu. biz UMA ya güvenmekle hata mı yaptık.
    bursalıali bunu beğendi.

  13. #3913
    Adana İl Temsilcisi adanalı - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Ekim 2006
    Şehir
    ADANA
    Motosikleti
    YAMAHA XJ6 DİVERSİON F, YAMAHA BW'S 100
    Alıntı dagored adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Merhabalar..

    Acemi kullanıcı olarak bir sorum olacak :

    Motor 1. viteste iken debriyaj çekili halde marşa basınca, motor çalışana kadar bir miktar kendini öne atmaya başladı. (Öncesinde böyle bir durum yoktu.) Araştırdığım kadarıyla bu durumda baskı balata sinyal veriyor deniliyor.

    Sizlerin bu konudaki düşünceleri nelerdir ?

    Şimdiden teşekkürler.
    hayır baskı balata sinyal vermiyor,benimde aldığım günden beri farkettiğim bir durumdur.ama sorun yok.motoru viteste stop ettiğimiz için balatalar o şekilde kalıyor,çalıştırırken ilk marşta yağlama yetersiz olduğundan ayırmıyor ve bu durum ortaya çıkıyor.muhtemelen daha önce farketmemişsinizdir.

    Alıntı ugury adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    2016 model 4.300 km de rx3 evo aldım. aldığım arkadaş sağolsun 4.250 km servise gideceğini zamanının olmadığı için bakım yaptıramadığını söyledi bizde bu şekilde satın aldık. motoru satın aldıktan sonra motor stop etmeye başladı ve bende yalova daki servise götürdüm. yağını ve bujilerini değiştirdiler daha sonra stop etme sorunu devam etti UMA yı aradım beni istanbuldaki özkan ustaya yönlendirdiler. özkan ustaya motoru götürdüğümde beyinde ve map sensöründe arıza olduğunu bunun değişmesi gerektiğini ve bakım km geçtiği için garanti dışı kalabileceğini söylediler. bende UMA yı arayarak durumu anlattım bugün bana dönüş yaptılar ve km çeciktiği için kullanıcı hatası kapsamında garanti kapsamı dışında olacağını bu parçaların tarafımızdan karşılanması gerektiğini söylediler. şimdi merak ediyorum beyin ve map sensöründeki oluşan hatanın kullanıcı hatasıyla ne alakası olduğu. biz UMA ya güvenmekle hata mı yaptık.
    beyin ve map sensöründeki arızanın kullanıcı hatası olmadığına inanıyorum.uma'yla birkez daha ve daha yetkili biriyle görüşüp ve olabildiğince pozitif bir tavırla konuşmanızı tavsiye ederim.
    bursalıali ve Zengibar bunu beğendiler.
    DÜNYADA ÖLÜMDEN BAŞKASI YALAN. BORA KARAKAŞ (BEN)
    KİMSEYE KİN DUYMAM,DÜŞMANIM KİNDİR BENİM.....YUNUS EMRE

  14. #3914

    Üyelik
    16 Mart 2010
    Şehir
    Yalova
    Motosikleti
    Mondial RX3i Evo
    telefondan yine görüştüm ancak motoru komple garanti kapsamı dışına aldıklarını söylediler. aklınızda olsun motoru komple garanti kapsamı dışına alıyorlar.
    bursalıali bunu beğendi.

  15. #3915

    Üyelik
    04 Aralık 2015
    Şehir
    İstanbul / Küçükçekmece
    Motosikleti
    Honda CBF 150, Mondial RX3 i Evo, Pulsar NS 200
    Alıntı ugury adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    2016 model 4.300 km de rx3 evo aldım. aldığım arkadaş sağolsun 4.250 km servise gideceğini zamanının olmadığı için bakım yaptıramadığını söyledi bizde bu şekilde satın aldık. motoru satın aldıktan sonra motor stop etmeye başladı ve bende yalova daki servise götürdüm. yağını ve bujilerini değiştirdiler daha sonra stop etme sorunu devam etti UMA yı aradım beni istanbuldaki özkan ustaya yönlendirdiler. özkan ustaya motoru götürdüğümde beyinde ve map sensöründe arıza olduğunu bunun değişmesi gerektiğini ve bakım km geçtiği için garanti dışı kalabileceğini söylediler. bende UMA yı arayarak durumu anlattım bugün bana dönüş yaptılar ve km çeciktiği için kullanıcı hatası kapsamında garanti kapsamı dışında olacağını bu parçaların tarafımızdan karşılanması gerektiğini söylediler. şimdi merak ediyorum beyin ve map sensöründeki oluşan hatanın kullanıcı hatasıyla ne alakası olduğu. biz UMA ya güvenmekle hata mı yaptık.

    merhaba , bakımının aksatıldığından bahsetmişsiniz. bahsettiğiniz parçalar kullanıcı hatasıyla bozulacak parçalar olmasa bile; garanti süresi boyunca bakımı aksatılan motoru honda bile komple garanti dışında bırakıyor. bunda uma'nın bir kabahati yok.
    Tayfun_ ve Mustaphalanx bunu beğendiler.

  16. #3916

    Üyelik
    16 Mart 2010
    Şehir
    Yalova
    Motosikleti
    Mondial RX3i Evo
    merhaba, bakımlarının aksatıldığından bahsetmiyorum bizim hatamız bakım kitapçığına bakmadan aracı teslim almış olmamız, aldığımız arkadaş bize 4.500 km bakıma gireceğini söyledi bizde ona istinaden 4500 km bakıma götürdük. stop etme sorunu başlayınca bakım km geciktiğini farkettik. bu arada 6 aylık 4500 km motor stop ediyor, ve servis bunun beyin ve map sensöründen kaynaklandığını söylüyor ve bu problem bu motorun genel sıkıntısı ve uma olarak kalkıp kullanıcı hatası diyorsun ve motoru komple garanti kapsamı dışına alıyorsun, bu neyin kafası. bu arada honda markası ile kıyaslama yapmanızı anlamadım hondada böyle bir parçada hata olsa komple motoru değiştirir.
    bursalıali bunu beğendi.

  17. #3917
    konak1 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Kasım 2009
    Şehir
    İSTANBUL
    Motosikleti
    PULSAR 200
    Honda ile kıyasla mayın lütfen.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 15:54 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:52 ----------

    Ben Honda cbf150 bakım aralıkları 500km ile 1000km oynuyor. Ama garanti devam ediyor. Lütfen Honda örneği ni kullanmayın. Artı olarak 2015 yılından beri takip ettiğim Rx3i evo yu bu olaylar üzerine almaktan vaz geçiyorum. Ne demek kullanıcı hatası, ayıp diye bir şey var. Adam markaya güvenmiş motorunu almış. Aynısı benim başıma gelse ne olacak. Marka yaratmak kolay iş değildir.
    ugury bunu beğendi.

  18. #3918

    Üyelik
    16 Mart 2010
    Şehir
    Yalova
    Motosikleti
    Mondial RX3i Evo
    biz kullanıcılar olarak birbirimize destek olmazsak bunlar bu şekilde istediğini garantiye alır istemediğini almaz, lütfen yorumlarınıza dikkat edelim. bizim başımız yandı başkasının yanmasın.
    bursalıali bunu beğendi.

  19. #3919
    msaltin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Kasım 2016
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Yeni yol arkadaşını arıyor :)
    Alıntı ugury adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    biz kullanıcılar olarak birbirimize destek olmazsak bunlar bu şekilde istediğini garantiye alır istemediğini almaz, lütfen yorumlarınıza dikkat edelim. bizim başımız yandı başkasının yanmasın.
    Kesinlikle katılıyorum. Bildiğim kadarıyla enjeksiyonlu olan bu motorlar için UMA olarak her bakımda ECU ve yazılım güncellemelerini yapacak teçhizat getirilsin, en ufak elektronik parçaya-yazılıma kadar OK ve servis formu ya da işemri çıktısı verilsin, ondan sonra bakımı geçen motora garanti dışı deme hakkını kendinde arasın. 40 yaşımda 11.arabamı kullanıyorum. Hemen her segmentte araç kullandım. Hepsinde de yetkili servisler mutlaka bir işemri çıktısı, servis öncesi ve sonrası kontrol listesi verdiler. Otomobil yetkili servislerinden örnek alıp çağrı merkezi ilgisini, donanımlı servislere yaymadığı sürece UMA hayal ettiği vizyona erişmeyi hayalinde görür bence.
    bursalıali ve Zengibar bunu beğendiler.

  20. #3920
    Adana İl Temsilcisi adanalı - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Ekim 2006
    Şehir
    ADANA
    Motosikleti
    YAMAHA XJ6 DİVERSİON F, YAMAHA BW'S 100
    şimdi,kişi motosikleti sıfır satın almış olabilir.mondial servislerinin teknik bilgi ve donanımı ne yazıkki herkesçe MALUM.bulunduğu bölgede de aynı durum olmuş olabilir ve sizin 11-12.000 tl.vererek(ki bunu çoğumuz birçok şeyden fedakarlık yaparak veriyoruz)firmaya ve ürüne güvendiğimizi bir anlamda belirtmiş oluyoruz.ve o firmaya para kazandırıyoruz.

    servis çekincesi olan kullanıcılar,bu kadar bedel ödeyip para verdiği ve üzerinde hoşça vakit geçirmeyi hayalettiği motorunu,bisiklet tamircisinden yada mobilet tamircisinden devşirme ustalara teslim etmek istemiyor.ve diyelim ki hiç servise gitmedi.bir müddet sonra da motorda şu yada bu şekilde bir sıkıntı çıktı.zaten şimdiye kadar güvenip gittiği ustası gerekeni yapacaktır ama konu MAP SENSÖRÜ,BEYİN gibi,hayati ve kesinlikle hiçbir sürücünün yapısına müdahale edemeyeceğinden,hatalı kullanım sonucu bozamayacağı,elekronik ve pahalı parçalar için,(SEN HİÇ SERVİSE GELMEDİN vaya BAKIMLARI AKSATTIN)deyipte,sorunu ile ve dişinden tırnağından artırarak 11-12.000 tl verdiği motoru ile başbaşa bırakmak,gelişeceğini söyleyen,TR.markası olmayı hedefleyen hiçbir markaya yakışmayacağı gibi,o firmanın gelmeyi düşündüğü ve hayal ettiği düzeye de çok uzaktır.

    tamamen ticari kaygılarla,servis mecburiyeti dayatılan,TR.deki tüm otomobil ve motosiklet sektöründeki firmaların bu konuyu ele alarak,bazı özel durumlarda gerekli esnekliği sağlayacağını umuyorum.en azından empati yaparak,vicdanlarıyla hesaplaşarak,kullanıcısının maduriyetini gidermek ve gerçek anlamda müşteri memnuniyeti açısından yaklaşıp,hiç servise gelmemiş veya bakımlarını aksatmış veya başka ustaya yaptırmış müşteriler için,söz konusu parçaların bedelinin bir kısmını kendi karşılayıp,bir kısmını da müşteriden talep ederek,o müşterinin sorununun çözülmesine yardımcı olması gerektiğini düşünüyor ve umuyorum.

    global dünyada birçok örneklerini gördüğümüz markalar,bazı üretimden kaynaklanan arızalar nedeniyle,o seride üretilen ürünlerini,söz konusu arızanın giderilmesi maksatıyla geri çağırmaktadırlar.bu son derece hoş,olması gereken ve o firmanın ürününün arkasında olduğu imajını güçlendiren bir davranıştır.forumlarda da dile getirildiği halde kullanıcısı olduğumuz marka neden RX3 leri toplu olarak servislere çağırıp,söz konusu arızanın neden olduğu parçaları toptan değiştirmeyip,münferit olarak,deneme yanılma yoluyla,o parçayı da değiştirelim olmadı hadi şunuda değiştirelim,olaki şikayet gelirse hallederiz gibi bir İLKEL mantıkla davranırlarsa,kusura bakmasınlar,müşteri memnuniyeti ve diğer konularda bir adım yol alamazlar.

    son olarak söz konusu sorunlardan dolayı,müşterisini,motoru komple garanti dışı diye madur etme kararı veren kişi yada kişiler,empati yaparak,kendilerinin aynı pozisyona düştüklerinde nasıl hissedeceklerini sorgulamalıdırlaR.

    fakat herşeye rağmen,bir TÜRK olarak,MONDİAL / KUBA gibi markalaRın,çok iyi ve arzulanan yerlere gelmesini de can-ı gönülden istemekteyim.çünkü,YAMAHA-HONDA-KAWASAKİ-SUZUKİ-VW-MERCEDES'te,başlangıçta kendi ülkelerinin markalarıydı ama şuan da birer dünya markalarıdır.neden bir veya birçok TÜRK markası da bu seviyede olmasın.bu bilinçte olmamız DİLEKLERİMLE.
    demirarch, bursalıali, msaltin ve 2 diğerleri bunu beğendiler..


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 3 kullanıcı var. (0 üye ve 3 misafir)