Mondial Rx3 Enduro Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı
Reklamlar
-
20 Kasım 2016, 02:40
#3821
İşler çok yoğun abilerim kardeşlerim. Yıl sonu; sevkiyatlar ve üretim çok sıkıştı. Neler yazılıyor çiziliyor okuyamıyorum. Gecenin bu saatinde işlerimi toparlamaya çalışıyorum
En kısa zamanda aranıza döneceğim
Aşağıdaki adresten alınmıştır, ilginizi çekeceğini düşünüyorum
http://www.milliyet.com.tr/muhendisl...detay-2347848/
"
Her biri 2.4 milyon dolar değerinde
MotoGP makineleri motosiklet endüstrisindeki en yüksek teknolojiyle imal ediliyor. Her parçaları tek tek elle yapılıyor. Tüm motosikletler bütün sezon kilit altında muhafaza ediliyor ve takımların üzerlerinde değişiklik yapmasına izin verilmiyor.
MotoGP motosikletlerinin parçaları çok sınırlı sayıda üretiliyor. Mesela bir CBR1000RR üretildiğinde, süspansiyon, fren gibi parçalarından da binlerce adet üretiliyor. Böylece parçaların maliyeti erişebilir seviyede düşüyor. Şirketler üçüncü parti üreticilerden de malzeme kullanabiliyor.
MotoGP motosikletlerindeyse o araca özel parçalar her yarışçıya göre ayrı ayarlarla yapılıyor. sıradan motosikletçiler, makinelerinin ön çatalını Ohline veya diğer markalarınkilerle yükseltmek istediğinde 3-15 bin dolar arasında bir masraf yapıyor. Yamaha’nın MotoGP motorlarının ön çatalının maliyetiyse 100 bin dolar. Motosikletlerin en pahalı parçası makineleri ki Honda’nın MotoGP makinesinin maliyeti 220 bin dolar.
MotoGP motosikletlerinin hafif olması için titanyum, magnezyum, karbon fiber gibi güçlü, egzotik ve pahalı materyaller kullanılıyor. Motosikletin birçok yerinde, piyasadakilerin aksine demir, çelik ve plastik yerine karbon fiber kullanılıyor.
MotoGP motosikletlerinde süspansiyon, fren, egzos ısısı gibi verileri toplayan 40’a yakın sensör bulunuyor. Motosiklet bir yarış veya antrenmanı tamamladığında tüm bu veriler analiz ediliyor.
Ekstrem koşullarda yarışan MotoGP motosikletlerinin birçok parçasının ömrü birkaç saat sürüyor. Mesela cadde motosikletlerinin lastikleri binlerce kilometre dayanıyor. MotoGP’deyse lastikler virajlar yoldan çıkmadan süratle alınabilsin diye daha yapışkan, yumuşak malzemeden imal ediliyor. Lastiklerin ömrü yarış sonunda doluyor.
Monster Yamaha Tech 3 garajında bir sunum yapan Milena Koerner’in ifadesine göre bir motosikletin maliyeti 2.4 milyon doları buluyor. Buna AR-GE dahil değil. Sezon sonunda motosikletler ya müze ya da imhanın yolunu tutuyor. Teknik kapasitesi adeta devlet sırrı statüsünde olduğundan bir daha kullanılmasına izin verilmiyor. Bu da motosikleti aslında paha biçilmez kılıyor.
Milena Koerner, bir MotoGP motosikletinin 0’dan 100 km’ye 1.7 saniyede, 200 km’ye 2.4 saniyede çıktığını söylüyor.
Ortalama hız 177 km/s
250 beygirlik motorlar düzlüklerde 350 km’leri görse de virajlarda düşen hızlarla yarışı ortalama 177 km hızla tamamlıyorlar.
Yarışçılar 45 dakika süren her yarışta 2 litre terliyor.
Virajlarda lastiğin asfalta temas ettiği nokta 50 kuruştan büyük değil.
Yarışçılar en elastiği olduğu için kanguru derisi kıyafetler giyiyor. İkinci bir deri hissi veren kanguru derisi motosiklet üzerinde hareket kabiliyetini kolaylaştırıyor."
Reklamlar
-
20 Kasım 2016, 10:09
#3822
Adana İl Temsilcisi
pırıl pırıl güneşli ama 14-15 derece sıcaklık olan pazar sabahından herkese günaydın dostlarım.hepinize güzel sözleri için teşekkürler.ALLAH hiçbirimize kaza,bela vermesin,ağız tadımızla makinelerimizin tadını çıkaralım.
-
20 Kasım 2016, 13:17
#3823
Kıymetli arkadaşlarım bizler yaklaşık 5000 tl ile 15000 tl arası motorları kullanan sürücüleriz. Şöyle düşünüyorum ki aynı paralara al bir 15 yaşındaki sıfırının liste Fiyatı En az 35000 tl olan bir Capon motoru,
atla üzerine ve 150 km/h yada daha fazla, gazla. Hangimizin Cenabı Hak ile 5 sene daha yaşayacağız diye teminatı var ki. Ben dahil kaçımız kontra dönüş tekniğini hakkıyla yapabiliyoruz ki. Hangimiz kullandığımız
Motorun doğru limitlerini tam biliyoruz ki . Hepinizden özellikle istirhamım ne olur macera aramayın. Her biriniz her birimiz için o kadar degerlisiniz ki. Rabbim hepinizi her türlü kazadan korusun. SELAMLAR.
(Gevezeligim tuttu yine.)
-
20 Kasım 2016, 14:33
#3824
Merhaba,Bu gün Jantlara kırmızı parçalı şerit taktım. Görüntü çok hoşuma gitti. Paylaşmak istedim.
-
20 Kasım 2016, 17:59
#3825
-
20 Kasım 2016, 18:49
#3826
Merhaba, ilk günlerden beri konuyu takip ediyorum fakat foruma yeni üye olabildim. 2016 model rx3 sahibiyim. Tanışma bölümünde bahsettim yaşım 19, Antalya'da yaşıyorum. Öncelikle bugüne kadar paylaştığınız bilgiler ve yorumlar için hepinize çok teşekkür ederim. Motorlarımız kendi sekmentinde ilk olduğu için kullanıcısından başka kimse doğru bir yardımda bulunamıyor. Sayenizde bir çok şeyi hallettim, bundan sonraki sorunlar da bu bilgiler ışığında hallolacaktır. Herkese kazasız sürüşler.
-
20 Kasım 2016, 20:10
#3827
efemontana adlı üyeden alıntı
Merhaba, ilk günlerden beri konuyu takip ediyorum fakat foruma yeni üye olabildim. 2016 model rx3 sahibiyim. Tanışma bölümünde bahsettim yaşım 19, Antalya'da yaşıyorum. Öncelikle bugüne kadar paylaştığınız bilgiler ve yorumlar için hepinize çok teşekkür ederim. Motorlarımız kendi sekmentinde ilk olduğu için kullanıcısından başka kimse doğru bir yardımda bulunamıyor. Sayenizde bir çok şeyi hallettim, bundan sonraki sorunlar da bu bilgiler ışığında hallolacaktır. Herkese kazasız sürüşler.
Hoş geldiniz. Hayırlı uğurlu olsun. Allah kaza bela vermesin.
2012 Bmw F800gs
; 2016 Mondial RX3i (2016-18); 2003 Bmw R 1150R (2009-17); 2006 Honda Shadow VT 750 C (2009-10); 2006 Ramzey QM 250 Cruiser (2006-10); 2006 Ramzey QM 200 Enduro (2006-9); 1990 350 cc çift silindir Jawa (1990-93); 1979 vitessiz Puch (1979+).
-
20 Kasım 2016, 20:26
#3828
Naci63 adlı üyeden alıntı
Hoş geldiniz. Hayırlı uğurlu olsun. Allah kaza bela vermesin.
Hoşbulduk hocam, teşekkür ederim
-
21 Kasım 2016, 00:40
#3829
Kıymetli Onur kardesim evo fotolarınızın yanına bir kaç da Harley resmi koysaydınız da o gariplerde mahzun
olmasaydılar. Değerli Efemontana aramıza hoş geldin. Evo ile, rüzgârla beraberliğinizin senelerce ağıztadıyla
devam etmesi dileklerimizle. SELAMLAR.
-
21 Kasım 2016, 01:08
#3830
bursalıali adlı üyeden alıntı
Kıymetli Onur kardesim evo fotolarınızın yanına bir kaç da Harley resmi koysaydınız da o gariplerde mahzun
olmasaydılar. Değerli Efemontana aramıza hoş geldin. Evo ile, rüzgârla beraberliğinizin senelerce ağıztadıyla
devam etmesi dileklerimizle. SELAMLAR.
Hoşbuldum Ali abi, 4500km'dir kullanıyorum. Düşük süratle giderken vites kolunun çıkması harici bir sorunum olmadı. Ben ona iyi baktıkça o da bana bakıyor. Vites kolu tamamen servisimin sorumsuzluğundan kaynaklanan bir durum motorla alakalı hiçbir sıkıntım yok. Iyi dileklerin için teşekkür ederim.
-
21 Kasım 2016, 18:27
#3831
Değerli arkadaşlar. Bugün öğleden sonra Mondial merkezden bir yetkili aradı ve forumu takip ettiklerini, benim motorun istop etme sorununu gördüklerini ve neden daha önce kendilerini aramadığımı sordular. Ben de servisle görüştüğümü sübap ayarlarıyla sorunun çözüleceğini düşündüğümü o nedenle aramadığımı söyledim. Yetkili bana bu tür sorunlarda öncelikle Mondial müşteri hizmetlerini arayıp bilgi vermemiz gerektiğini böylece sorunun daha çabuk çözüleceğini söyledi. Daha sonra da, sağolsun, aynı yetkili tekrar arayarak benim motoru götürdüğüm servisle bağlantı kurup ilgili parçayı oraya göndereceklerini söyledi. Parça takıldıktan sonra da mutlaka kendilerini arayıp bilgi vermemi rica etti. ben de çok teşekkür ettim.
Arkadaşlar, yetkili kişi arızanın çözümü konusunda kendisinden çok emin konuştu. Bende oldukça güven uyandırdı. Sizlere naçizane tavsiyem, her türlü sorunda "Mondial Müşteri Hizmetleri"ni arayın bilgi verin. İnanın ilgileniyorlar. Artık herkesin şikayet ettiği, "eski" Mondial yok karşımızda. Müşteriyle ilgilenen bir Mondial var. Bu da beni çok memnun etti açıkçası. İnşallah aranızda sorun yaşayan tüm arkadaşların da sorunu en kısa sürede çözülür. Ben artık emin oldum. Orada bizlerle ilgilenen, çaba gösteren birileri var ve bunlar şirketin üst düzey yetkilileri.
Paylaşayım dedim. Selamlar.
2012 Bmw F800gs
; 2016 Mondial RX3i (2016-18); 2003 Bmw R 1150R (2009-17); 2006 Honda Shadow VT 750 C (2009-10); 2006 Ramzey QM 250 Cruiser (2006-10); 2006 Ramzey QM 200 Enduro (2006-9); 1990 350 cc çift silindir Jawa (1990-93); 1979 vitessiz Puch (1979+).
-
21 Kasım 2016, 18:29
#3832
2017 modeli ile ilgili bilgisi olan varmı?
1 ay kalmış şunun şurasında beklesek mi hemen çıkarsa ?
-
21 Kasım 2016, 19:57
#3833
Adana İl Temsilcisi
veyis hocam,mondialin bu şekilde yaklaşımı,bizler ve tüm motosiklet camiası için son derece olumlu bir yaklaşım.umarım sorununuz en kısa sürede sonlanır ve yine umarım TR.deki tüm motosiklet markalarına örnek olur.zira tüm kullanıcıların hak ettiği durum budur.
-
21 Kasım 2016, 22:43
#3834
Bu tarz bir yaklaşım benim gibi takipte olanlar için güzel bir haber.
---------- Mesajlar birleştirildi - 22:43 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:42 ----------
Naci63 adlı üyeden alıntı
Değerli arkadaşlar. Bugün öğleden sonra Mondial merkezden bir yetkili aradı ve forumu takip ettiklerini, benim motorun istop etme sorununu gördüklerini ve neden daha önce kendilerini aramadığımı sordular. Ben de servisle görüştüğümü sübap ayarlarıyla sorunun çözüleceğini düşündüğümü o nedenle aramadığımı söyledim. Yetkili bana bu tür sorunlarda öncelikle Mondial müşteri hizmetlerini arayıp bilgi vermemiz gerektiğini böylece sorunun daha çabuk çözüleceğini söyledi. Daha sonra da, sağolsun, aynı yetkili tekrar arayarak benim motoru götürdüğüm servisle bağlantı kurup ilgili parçayı oraya göndereceklerini söyledi. Parça takıldıktan sonra da mutlaka kendilerini arayıp bilgi vermemi rica etti. ben de çok teşekkür ettim.
Arkadaşlar, yetkili kişi arızanın çözümü konusunda kendisinden çok emin konuştu. Bende oldukça güven uyandırdı. Sizlere naçizane tavsiyem, her türlü sorunda "Mondial Müşteri Hizmetleri"ni arayın bilgi verin. İnanın ilgileniyorlar. Artık herkesin şikayet ettiği, "eski" Mondial yok karşımızda. Müşteriyle ilgilenen bir Mondial var. Bu da beni çok memnun etti açıkçası. İnşallah aranızda sorun yaşayan tüm arkadaşların da sorunu en kısa sürede çözülür. Ben artık emin oldum. Orada bizlerle ilgilenen, çaba gösteren birileri var ve bunlar şirketin üst düzey yetkilileri.
Paylaşayım dedim. Selamlar.
Bu tarz bir yaklaşım benim gibi takipte olanlar için güzel bir haber.
-
22 Kasım 2016, 12:10
#3835
Arkadaşlar abiler bir konuda yardımınız lazım bi 10 gün kadar önce sol fan radyatöre sürtmüş çatlatmış serviste bakımları internete girmediği için onay alamamış garantiden o işleri hallettim ama 2250 de yaptırmam gereken bakımı 2300 de yaptırmışım garanti dışı kalma ihtimali var radyatörde 500 lira kemiksiz. Eğer garanti dışı kalırsam bu sorunu nasıl halledebilirim bi akıl verin.
-
22 Kasım 2016, 15:27
#3836
2 gün önce hiç sorunum yok derken bugün 4400 km'de olan 2016 model motosikletim stop etmeye başladı. Geçtiğimiz hafta 4000 bakımına götürdüm ve subap ayarı yapıldı. Ertesi günü 200 km'lik bir gezintiye çıktım en ufak sıkıntı olmadı fakat dün ve bugün toplam 7 defa yolda giderken 1 defa da durduğu yerde çalışırken stop etti. Forumu en başından beri okuyorum, bütün bilgileri aldım. Benim sorunum da ışığa yaklaşırken 2. viteste debriyajı çektiğim anda stop etme şeklinde. 1. ve 2. viteslerde olurken 3 ve üzerinde olmaması şaşırtıcı. Derhal UMA'yı aradım ve ilgili bir biçimde servise gidip onları aramamı söylediler. Az önce servise gittim,usta motorla bi tur attı sorun olmadığını söyledi. Durumu tekrar izah ettim ve bp'den aldığım benzinden olabileceğini, depoyu bitirdikten sonra shell'den alıp denememi söyledi. Sorun devam ederse motor bir süre onlarda kalacakmış çünkü stop ettiğini görüp teşhis koymaları gerekiyormuş. Durumlar böyle
-
22 Kasım 2016, 16:44
#3837
Naci bey selamlar, servise gönderdikleri parça neymiş söylediler mi ?
-
22 Kasım 2016, 16:54
#3838
Kartal56 adlı üyeden alıntı
Naci bey selamlar, servise gönderdikleri parça neymiş söylediler mi ?
AS. net bir bilgim yok. Daha doğrusu söyleneni tam anlamadım. Nasıl olsa servise gelecek diye de tekrar üstelemedim.
2012 Bmw F800gs
; 2016 Mondial RX3i (2016-18); 2003 Bmw R 1150R (2009-17); 2006 Honda Shadow VT 750 C (2009-10); 2006 Ramzey QM 250 Cruiser (2006-10); 2006 Ramzey QM 200 Enduro (2006-9); 1990 350 cc çift silindir Jawa (1990-93); 1979 vitessiz Puch (1979+).
-
22 Kasım 2016, 18:12
#3839
Değerli Zangiff benim bildigim kadarıyla söz konusu km ler tavsiye bilgileri. 50 km fark için radyatör parası
istenileceğine ihtimal vermiyorum. Öyle olsaydı daha baştan radyatörün parasını senden isterlerdi. Sen kalbini
ferah tut, kulağının ağrım tarafına yat. İstersen UMA'YA bir teşekkür telefonu veya mesajı gönder.
SELAMLAR.
---------- Mesajlar birleştirildi - 17:12 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:09 ----------
Ağrımaz tarafı
-
22 Kasım 2016, 18:37
#3840
efemontana adlı üyeden alıntı
2 gün önce hiç sorunum yok derken bugün 4400 km'de olan 2016 model motosikletim stop etmeye başladı. Geçtiğimiz hafta 4000 bakımına götürdüm ve subap ayarı yapıldı. Ertesi günü 200 km'lik bir gezintiye çıktım en ufak sıkıntı olmadı fakat dün ve bugün toplam 7 defa yolda giderken 1 defa da durduğu yerde çalışırken stop etti. Forumu en başından beri okuyorum, bütün bilgileri aldım. Benim sorunum da ışığa yaklaşırken 2. viteste debriyajı çektiğim anda stop etme şeklinde. 1. ve 2. viteslerde olurken 3 ve üzerinde olmaması şaşırtıcı. Derhal UMA'yı aradım ve ilgili bir biçimde servise gidip onları aramamı söylediler. Az önce servise gittim,usta motorla bi tur attı sorun olmadığını söyledi. Durumu tekrar izah ettim ve bp'den aldığım benzinden olabileceğini, depoyu bitirdikten sonra shell'den alıp denememi söyledi. Sorun devam ederse motor bir süre onlarda kalacakmış çünkü stop ettiğini görüp teşhis koymaları gerekiyormuş. Durumlar böyle
Usta bence son yaptıkları sübap ayarı tutmamış
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 7 kullanıcı var. (0 üye ve 7 misafir)