Takım olarak
http://www.lastikdeposu.com.tr/anlas...FcoW0wod0w8PqQ
Sadece arka
http://www.lastikdeposu.com.tr/anlas...m-2016-pmu6593
Fiyatı baya uygun,nylon değilmiş.Kısmet olursa önümüzdeki ay almayı düşünüyorum.
Takım olarak
http://www.lastikdeposu.com.tr/anlas...FcoW0wod0w8PqQ
Sadece arka
http://www.lastikdeposu.com.tr/anlas...m-2016-pmu6593
Fiyatı baya uygun,nylon değilmiş.Kısmet olursa önümüzdeki ay almayı düşünüyorum.
Hani böyle aniden karşına çıkıyor ve göz göze geliyorsun ya, o an çok kötü oluyor insan. Heyecandan ne yapacağını şaşırıyor, ayakları titriyor...Sonuçta köpek bu ısırır falan...
Sayın Zengibar,
motoru aldığımdan beri var bu farklılık, şuan 11.000 km deyim, 12 bin bakıma girdiğimde servis ile bu olayı konuşacağım bakalım sonucc ne olur, daha öncce önemsemedim ama şimdi servis ile görüşeceğim , neden eksik olsun ki her şeyiyle tam doğru düzgün olsun motorum....
100mfh / 100 superboy / arora ym-150-a chopper / Mondial RX3i EVO
merhaba Emre arka lastik tamamda ön lastik işini nasıl çözeceğiz selamlar.
Arkadaşlar merhaba;
Bütün sayfaları en ince detaylarına kadar tek tek büyük bir zevkle okudum, sindirdim ve nihayet bitirdim Okumadan anlamadan daha önce yazılmış çizilmiş konular hakkında sizleri aynı sorular ile bunaltmak istemedim. Yazan, emeği geçen, tecrübelerini paylaşan, okuyan bütün arkadaşlara, büyüklerime tek tek teşekkür ediyorum. Hepiniz o kadar kıymetli ve bu işe gönül vermiş insanlarsınız. Bu kadar işin yoğun bir yaşamın içerisinde büyük fedakarlıklar ile bu işe vakit ayırabilmiş olduğunuz için çok imrendim sizlere. İnşallah ben de motorumun hakkını verebilirim.
Kazalar okudum, çok üzüldüm. İnşallah arkadaşlar eski sağlıklarına en kısa sürede kavuşurlar yada kavuşmuşlardır.
Motorlarımızda kronik olan hastalıkları okudum, sindirdim ve hepsine karşı hazırlıklıyım. Karşılaşşam dahi hiçbirinin motivasyonumu kırmasına yok etmesine müsade etmeyeceğim.
Kronik stop etme probleminin UMA fabrikada yapılanlar konusunda detay bilgi vermediğini ve bu problemi halen devam edenlerin olduğunu görüyorum. Bu problemi yaşayan her arkadaşımız (büyüklerim özür diliyorum "arkadaşımız" diye hitap ettiğim için, çok rahatsız olurum esasen ancak topluca hitap için daha uygun bi kelime seçemedim)) fabrikaya gidip 1 er gün motorun orada bakılmasını mı sağlayacak? Bu konu biraz açık kalmış sanki.
Ben Ankara'da ikamet ediyorum ve atölyem var. Elimden geldiğinde yükseltme aparatı v.s. tasarım ve imalat konularında sizlere bu aşka sahip olanlara destek olmaya çalışacağım. Ankara'daki arkadaşlarla bir araya gelip yüz yüze tanışabilmeyi çok istiyorum. Özellikle hangi servise gidiliyor ve memnuniyet seviyesi nedir merak ediyorum.
Sağlıcakla kalın. Rabbim bu aşktan uzaklaştıracak kaza bela vermesin inşallah.
"Kronik stop etme probleminin UMA fabrikada yapılanlar konusunda detay bilgi vermediğini ve bu problemi halen devam edenlerin olduğunu görüyorum. Bu problemi yaşayan her arkadaşımız (büyüklerim özür diliyorum "arkadaşımız" diye hitap ettiğim için, çok rahatsız olurum esasen ancak topluca hitap için daha uygun bi kelime seçemedim)) fabrikaya gidip 1 er gün motorun orada bakılmasını mı sağlayacak? Bu konu biraz açık kalmış sanki. "
Değerli arkadaşım zengibar, bu kısım sanırım benimle ilgili.. dikkatli bir okuyucusunuz gerçekten,sorunum büyük oranda diyorum zira önceki dönemlerde olduğu kadar sık ve çeşitli ortamlarda değil,daha çok rölentide ve çok seyrek stop ediyor.Aslında 6000 km bakımı için gitmeden UMAyı bilgilendirip bir parça göndereceğini söylemişdi UMA muhendisi ,fakat ben Kurbanda elime zarar verdiğim için 15 gümdür motora binemediğim gibi, sanırım bir ay daha binemeyeceğim dolayısıyla servis işide uzadı. Sağlık olsun demekten başka çare yok evet motor her halükarda güzel keşke bu sorunları bu kadar kronik yaşamasaydım, bu motora olan sevdam zirve yapardı.. pişman olmazsın yani..
kalın sağlıcakla..
vesselam..
Kıymetli Onur Kardeşim,Arkadaşım,bu kadar içten yazdığını görüpde etkilenmemek mümkün değil. Ben de biraz haddimi aşmış da
olsam yinede bütün diğer arkadaşlarımla birlikte Sana tekrar aramıza hoşgeldin diyoruz. Hak Teala hiç birimizin rüzgar sevdasını bitirmesin.En güzel km lere, en güzel yollara , en sıhhatli, en afiyetli günlere.
---------- Mesajlar birleştirildi - 23:42 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:28 ----------
Birde Onur kardeşim orta sehpa konusunda birşeyler yapmayı düşünürmüsün?
---------- Mesajlar birleştirildi - 00:03 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:42 ----------
Değerli Arkadaşlarım bu gün evomun üzerinde yaklaşık 250 kilo ile Bursa'dan Topçular, Eskihisar, İst. Ataşehir'e geldik.
Yaklaşık bir hafta İstanbul'da kalıp sonra Bursa'ya döneceğim. Gelirken biraz ıslandık ya, yağmur altında motor sürmenin tadı
bir başka güzel oluyor imiş. SELAMLARLA.
Sayın Mithat Hocam;
Bu kadar süre ayrı kaldığınıza göre kesik ve epey sayıda dikiş v.s. olduğunu düşünüyorum. Büyük geçmiş olsun. Bence UMA (sakın yanlış anlaşılmasın, onlara akıl verecek kadar aklım yok, sadece müşteri beklentisi olarak yazıyorum) bu kadar kronikleşmiş problemin ardından bir yazılı açıklama yaparak "..... sebeplerden biz bu makinaların stop ettiğini tespit ettik, .... önlemlerini aldık ve servisleri bu konuda bilgilendirdik. Bundan sonra bu sıkıntı ile karşılaşıldığında nokta atışı .... yöntemi ile çözülecektir" şeklinde bir yöntem izlerse hiç kimse bu soruyu bir kez daha sormaz ve konu sonucu belli olarak kapanır. Ancak farikada yapılan işlemin detayının ne olduğu dahi açık değil. Bir kaç arkadaş daha bahsetmiş, sorunun çok büyük oranla iklimsel koşullara istinaden değiştiği sanki yüksek ihtimal. Bu da yazılım sorunu gibi duruyor...
Sayın Ali Hocam;
Sizin yazdığınız yorum ve bilgilendirme notlarında hep o zarifliği ve naifliği gördüm, söyleyeyim de içimde kalmasın Saygılarımı sunuyorum.
Daha önce Hyosung GV250 marka model motorum vardı ve o makinada da en büyük eksik olan konu koruma demiri idi. Çok güzel bir koruma demiri tasarlayıp paslanmaz çelikten imal ettirmiştim. (Benim atölyemde boru kesim büküm kaynak v.s. operasyonları maalesef yok ancak bu konularda çalıştığım ve bildiğim kardeş firmalarım var.) Üzerine de uzman ellerden polisaj yaptırmıştım, büyük bir problemi kendi imkanlarımla çözmüştüm. Ancak o sıralarda alternatif bir koruma demiri v.s. mevcut değildi, zorunluluktan tasarlayıp yaptırmıştım.
Orta sehpa konusunundaki problemi/eksiği de okudum. Şöyle bir plan çizelim bence. UMA bana sabit orta sehpayı göndersin (talep ettim), en azından arayüz ölçülerini v.s. onun üzerinden tersine mühendislik ile modelleyelim hep birlikte, sonrasında özgün olması açısından birlikte kendi tasarımımızı yapalım, 1-2 adet prototip ürettirelim ve test edelim. Sonrasında tamam dersek kaç adetlik talep olursa talebe istinaden 2. parti üretimimizi yaparız. Ancak bu konudaki çekincem şu; daha önceki yorumlardan hatırladığım fiyat mertebesi beklentisi 50-60 TL civarı. Hali hazırda bu işi 110-120 TL mertebesine yapan var ve problem fiyat yüksek bulunmuş. Birlikte iş adımlarını madde madde yazacak olursak (tasarım v.s. adımlarının onaylandığını düşünüyorum):
1. Boru ham madde temin (15 TL)
2. Kesim ve büküm (40 TL)
3. Kaynak (15 TL)
4. Boya (20 TL)
5. Yay (5 TL)
6. Montaj -
Ancak bu yazdıklarım tamamen tahmin ve çok kabaca fiyatlar, adede göre çok değişebilir. Montaj olmadan topladığımızda dahi 95 TL ediyor. Bu iş ancak fabrikasyon ve çok adetli olursa 50-60 TL mertebesine inebilir benim tahminim. Bu sebepten servislerin istediği 110-120 TL montaj dahil fiyatlar çok da abartı gelmedi bana. Ancak tabi ki 110-120 TL ye bu işlem yapılmadı. Yapılan sanırım küçük bir modifikasyon. Çok basit bir şekilde başka bir modelindeki alınıp da çok küçük bir modifikasyon ile (10-20 TL lik) halledilebilirse en sağlıklı ve mantıklısı bu olur aslında. Siz nasıl isterseniz o şekilde yol alalım.
Sağlıcakla.
---------- Mesajlar birleştirildi - 01:29 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:10 ----------
Hüseyin Bey,
Bunca zamandır neden ihmal ettiniz? Keşke daha önceden servise/UMA'ya bildirseymişiniz... İlk etapta gösterge paneli değişecek, bakalım durum ne olacak, merakla bekliyorum. Bence bozuk yada hatalı bir parça yok, sadece küçük bir montaj hatası var. Umarım öyledir...
Kardeş çok geçmiş olsun. Allah acil şifalar versin.
Ben sorunun tam olarak nereden kaynaklandığı çözdüklerini zannetmiyorum. Belki de farklı şeyler bu soruna neden oluyor olabilir. Ancak UMA'nin bu konuda bence üzerine düşeni tam olarak yapmadığını zannediyorum. Eğer öyle olsaydı, 2015 yılından beri ortada olan şikayetleri çoktan ortadan kaldırırdı. Zongshen'den mühendis isteyip inceleme yaptırır ve ayrıca her ildeki servis şeflerini çağırıp Nazillide bir eğitime tabi tutardı. Yoksa bu motorun üzerine yapışmış olan "kronik" sönme problemi "algısı"nı ortadan kaldıramayacak.
Bildiğim kadarıyla UMA orta sehpayı zongshen orjinal olarak üretmedikçe, orta sehpa konusunda bir şey yapmayacak. Çünkü bunun kazaya sebep olabileceğinden korkuyor ve bu konuda hiç bir çalışma yapmıyorlar. En azından yaz başına kadar böyleydi. Bu nedenle çalışmalar bu işi bilenler tarafından ve ölçme ve deneme yöntemiyle (yani terzi usulü)yapılmalı.
Bence olması gereken de bu. Zaten piyasada 25-30 TL'ye sayılan ve bu motora uyabilecek olduğunu (veya küçük değişikliklerle uydurulabilecek olduğunu) düşündüğüm orta sehpalar üzerinde yapılacak çalışmalarla, kanımca, montaj hariç 60 TL'ye bu iş bitebilir. Ancak bunu keşfetmiş ustalar, piyasanın kaymağını yemek için yüksek fiyat çekiyorlar.
2012 Bmw F800gs; 2016 Mondial RX3i (2016-18); 2003 Bmw R 1150R (2009-17); 2006 Honda Shadow VT 750 C (2009-10); 2006 Ramzey QM 250 Cruiser (2006-10); 2006 Ramzey QM 200 Enduro (2006-9); 1990 350 cc çift silindir Jawa (1990-93); 1979 vitessiz Puch (1979+).
DÜNYADA ÖLÜMDEN BAŞKASI YALAN. BORA KARAKAŞ (BEN)
KİMSEYE KİN DUYMAM,DÜŞMANIM KİNDİR BENİM.....YUNUS EMRE
Merhabalar,
Bende ilk motorum olarak 2016 model Rx3i ile aranıza katıldım yaklaşık bir ay önce.
Motosikleti almadan önce buradaki tüm sayfaları okudum ancak not almadığım için bazı konuları bulmakta zorlanıyorum.
Birinci konu servis. Motorum 650 km de oldu ve servise gitmek istiyorum. Ancak anadolu yakasında bu canavardan anlayan, ilgili işini iyi yapan bir servise ihytiyacım var. Yardımcı olursanız sevinirim.
İkinci konu bakım sehpası için nereye mail atmamız gerekiyordu. Baktım baktım bulamadım ne yazık ki.
İlginiz için teşekkürler.
İyi günler.
Emre bey;
Sanırım gezilerinize oğlunuzu da dahil ediyorsunuz Hanımı bir türlü ısındıramadım motoro ama kızım benim gibi çok heyecanlı ve meraklı Hayallerimden bir tanesi de Allah sağlık sıhhat verir ise kızımla birlikte ileride uzun bir yolculuğa çıkmak. (Uzun vade plan yapmayı pek sevmem aslında, hayatın da kendi planları var)
Bu da emektar ile çekilmiş bir nostalji
Bu da canavarın kapora sonrası beni beklerken ki hali
Bu da şuan ki bekleme hali:(
Bu arada gösterge paneli Moto Center'a gelmiş, gidince ilk işim bu olacak.
Hayırlı olsun, Allah kaza bela vermesin.
#2392 mesaj, Sayfa No:120
Bana da giden arkadaşlardan ne olur Ankara için bir servis önerisi. İnanın yazmıyor, okudum hepsini
---------- Mesajlar birleştirildi - 12:41 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:07 ----------
Ankara'da bir kaç servis ile konuştum, 1 tanesinin cevabı şu:
"Yarın getirdin getirdin getirmedin 3 ay el süremem" Aferin sana, esnaflık bu zaten...
Diğerine yapılacakları sordum:
* 10-40 Motul Yağ
* 1 Yağ filtresi değişimi
* 2 Yağ filtresi, 1 hava filtresi temizliği
* NGK Buji değişimi
150 TL dedi. İnanın parasında bulunda değilim, tek istediğim adam gibi vurmadan kırmadan, vida dişini v.s. yalama etmeden, söktüğünü yerine takan, söktüğü civatayı pulu kaybedip "abi şunu takıverelim" diye tezgahtan rastgele eline bir civata almayan, arada bir servis/kullanıcı klavuzu açıp bakan bir servis bulmak. Pek zor gibi ama hayırlısı bakalım
merhaba Emre;90/90-18 anlaş takınca 17mm kadar ön taraf düşüyor.
Öncelikle evo ' sunu yeni alan dostlara kardeşlere abilere selamlar olsun hayırlı uğurlu kazasız belasız sürüşler nasip olsun
Bu arada bursalıali abi hoşgeldin hafta sonu sizi rahatsız edebilirim uygun olursanız
cumartesi itibariyle 6,000 bakımına gitmeyi planlıyorum nasip ise elbette
bakım için 100 150 TL arası rakamlar gidip gelmekte benim açımdan ortalama seviyelerde niye farklı marka model motor sahibi arkadaşlarımın 6,000 bakım maliyetlerini duyunca kendi motorumun bakım ücretine sevinmiyor değilim hani )
Bir sıkıntım var sizlere de sormak danışmak isterim ?
Gazı sabit tuttuğum herhangi bir devir de (cruise control gibi) motorda ileri geri ara ara atmalar söz konusu oluyor sanki gaz kesiyor sonra düzeliyor gibi ? yaşayan hisseden veyahut buna çözüm bulan kimse var mı ?
Birde elcik ısıtma takıp memnun olan yada olmayan sorun yaşayan kimse oldu mu aramızda ?
Arkadaşlar demin 8 bin devirde 120 yaptım manyak bir şeydi üstelik rodaj süresi daha bitmedi fabrika verilerindeki max hızın üstüne çıkar bu makine.
Şu an bu konu içerisinde 8 kullanıcı var. (0 üye ve 8 misafir)