Allah analı-babalı, sağlık ve afiyet içinde büyütsün inşallah.
2012 Bmw F800gs; 2016 Mondial RX3i (2016-18); 2003 Bmw R 1150R (2009-17); 2006 Honda Shadow VT 750 C (2009-10); 2006 Ramzey QM 250 Cruiser (2006-10); 2006 Ramzey QM 200 Enduro (2006-9); 1990 350 cc çift silindir Jawa (1990-93); 1979 vitessiz Puch (1979+).
bir motorcu daha geldi dünyaya desenize . aileyi tebrik eder evlada hayırlı ve sağılıklı ve motorlu bir yaşam dileriz..
Merhaba abiler/arkadaşlar,
Sayaç ve göstergenin %10 fazla göstermesi olayının çözümünü bulan arkadaş var mıdır ? Servis ile bu konuda konuşan oldu mu ? Lütfen paylaşır mısınız ?
Farkında mısınız ?
- 131 gün içerisinde 29,500 KM yol yaparak rekor kırdı deniyor. Bu durumda bu 26550 km olacak bu rakam yine de rekoru kırıyor mu ? kırmıyorsa ortada büyük bir sahtekarlık var demektir.
- 111 Km hızla gittğinizi gösterdiğinde aslında gittiğiniz hız 100km/s ( Geçtiğimiz gezide 3 motorla eş zamanlı km ölçümü yaptık %10 net fazla gösteriyor )
- Bu durumda yaktığınız yakıta da %10 ekleyin. Örnek olarak 18 kuruş ortalaması olan birisi aslında 19,8 kuruş yakıyor. Çünkü aldığınız benzin ile %10 fazla gittiğini görüyorsunuz
- 2000KM olan bakım aralıkları %10 fark nedeniyle aslında 1800KM olarak yaşanıyor. Yani her 1800Km'de bir bakıma giriyorsunuz
- Satarken 10000KM'de olan motosikletinizin aslında 9000km'de olduğunu müşteriye anlatabilecek miyiz ?
Bu değer %8 %9 olsa yanlışlıkla olmuş fabrika hatası vs.. diyeceğim ama bütün bunlar üreticinin dolandırıcılığı gibi geliyor.
Siz ne düşünüyorsunuz ?
Merhaba,
km / h ölçümünü yandex map kullanarak ölçüm yaptım, sonuç biraz üzücü. Neden derseniz sizde denerseniz belki sizdede aynısı olacacktır.
100km/h da seyir ederken navigasyon 90 km/h gösterirken , bu değer 120 km ye çıktığında navigasyonda 100km/h gibi çok şaşırtıcı bir rakam ortya çıkıyor. bunun çözümü nedir , yazılım ile yapıla bilirmi yoksa jant mı büyütmek lazım yada km milini mi değişmemeiz gerekir buna nasıl bir çözüm getirilir. Uma nın bu konuda bir çalışması ve çözümü oldumu acaba?
100mfh / 100 superboy / arora ym-150-a chopper / Mondial RX3i EVO
Arkadaşlar merhaba;
UMA ya da problemi iletmiştim. Erdinç Mutlu Bey aradı. Çok ilgilendi, Ankara da uygun ve tecrübeli bir servise yönlendireceğini bildirdi. Problemin çok mühtemelen gösterge panelinden kaynaklanıyor olabileceğini bildirdi. Biz motorumuzun arkasındayız dedi. Çok mutlu oldum
Şimdi sorum şu olacak arkadaşlar: Bu makinaların km bilgileri nerede saklanıyor? Gösterge panelinin değişmesi durumunda km sıfırlanır mı?
Daha önce de yazmıştım. 2016 modellerde bu fark sanırım 2km'ye kadar düşürülmüş ki bu da çok normal bence.Hızımı hem Bmw f650 gs ile hem de Honda nc750x ile ölçtüm. Aynı dediler. Mesafeyi ise yoldaki odometre sıfırlama tabelasıyla ölçtüm. 5 kmlik mesafede 200 mt hat gösterdi. Bu da 100 km de 2 km hata demektir. Yani %2 fazla gösteriyor bizim 2016 modeller. Haa, son hız da 135 km. Selamlar.
2012 Bmw F800gs; 2016 Mondial RX3i (2016-18); 2003 Bmw R 1150R (2009-17); 2006 Honda Shadow VT 750 C (2009-10); 2006 Ramzey QM 250 Cruiser (2006-10); 2006 Ramzey QM 200 Enduro (2006-9); 1990 350 cc çift silindir Jawa (1990-93); 1979 vitessiz Puch (1979+).
Arkadaşlar akü değiştiren var mı? Garanti yada garanti dışı, bir haftadır motora binemedim.(yaklaşık 1,5 ay daha binemeyeceğim :( ) bugün bir çalıştırayım dedim ,maraş bast çalışmadı 3. denememde çalıtı. rölentide biraz çalıştırdım.
Sanırım akü sıkıntı yapmaya başladı.garantiden olsa yine aynı aküyü takacaklar garanti dışından kaliteli bir akü ile değiştirelim desek sorun olur mu genel garanti kuralları açısından? kafam biraz karıştı..
vesselam..
garanti hakkınız varsa neden garantiden değişmeyesiniz ki. Velev ki tekrar bozuldu, o zaman dışarıdan alırsınız. Ama sorunuza gelecek olursak: aynı amper ve özellikte olmak şartıyla garantiyi etkilemez diye düşünüyorum. Eğer 1.5 ay binemeyecekseniz, aküyü söküp (en azından kutup başlarını çıkarıp) bineceğiniz zaman geri takmalısınız. Selamlar.
---------- Mesajlar birleştirildi - 22:55 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:48 ----------
Aslında sizin motor en fazla 5 aylık. Bu kadar kısa sürede akü ölmez. Sonradan bağlanılan bir elektrikli alet (sis farı vb) eğer kaçağa sebebiyet veriyorsa yeni akü de taksanız o da boşalır. Bu nedenle motor çalışmazken bir kaçak olup olmadığına bir de konjektörün doğru çalışıp çalışmadığına baktırın bence. Yoksa aynı sorun tekrarlar.
---------- Mesajlar birleştirildi - 22:59 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:55 ----------
Mesela kardeşimde nc750x var. 2. el almıştı ve üzerinde sonradan takılma usb şarj soketi vardı. Soket doğrudan aküye bağlandığı için akünün şarjı 1 hafta bile gitmiyordu. Çünkü usb şarj soketinin motor çalışmazken bile elektrik tüketiyor olduğunu tespit eden kardeşim, soketin akü bağlantısını kesinde sorunu çözmüş oldu. Sizin usb soket orjinal biliyorum ama bunu benzer bir sonradan takılma cihaz olabilir diye verdim.
2012 Bmw F800gs; 2016 Mondial RX3i (2016-18); 2003 Bmw R 1150R (2009-17); 2006 Honda Shadow VT 750 C (2009-10); 2006 Ramzey QM 250 Cruiser (2006-10); 2006 Ramzey QM 200 Enduro (2006-9); 1990 350 cc çift silindir Jawa (1990-93); 1979 vitessiz Puch (1979+).
Kıymetli arkadaşlarım km hatası benim gibi 2015 model sahiplerinde var. 2016 larda Veyis (Naci) Hocamızın
dediği gibi fabrika bu problemi halletti. Benim İzmir seyahatimde netde 420 km denilen yolu Motorum Koray kardeşimizin dediği gibi % 10 farkla 465 km göstermişti. UMA'dan ön lastiği 19 inç yaparak bu problemi halletmeyi düşünüyorum. 19 inç jant yaklaşık 260-270 tl gibi. Zaten kış yaklaşıyor, bir çift Anlas capra r modeli benim lastik derdimi halleder.Tabiki arkayı da 2016 yapmak kaydı ile .SELAMLAR.
Evet arkadaşlar bu gün ilk defa 100 gördüm göstergede rodaj döneminde olduğu için 5-6 bin devirde kullanıyorum bu gün tatlı bir düzlüğe denk gelince hafif basyım dedim 7 bin devir 6. Vites 100 yaptı ama rüzgarlık pek bi işe yaramıyor açıkçası deponun üstüne eğilebildiğim kadar eğildim genede zevkliydi 3 çizgiden aşşağı düşmeyen hararet ibresi 2 çizgiye düştü demekki hızlı kullanmak lazım aleti. Arkadaşlar bide yağ değişimi için öneride bulunabilecek kimse varmı antalyada yaşıyorum sıcak memleket ona göre bi öneride bulunursanız sevinirim.
Naci63 bey, ilginize teşekkürler ,motora extra elektrik alacak bir şey takmadım,iki gündür sabah akşam bir iki dakikaka rölentide çalıştırıyorum motoru ilk marşda aldı,akü şarj ile alakalı bir durum gibi geldi bana, uzun süre kullanamayacağıma göre aküyü sökmek ve bineceğim zman takmak, yada günde bir iki kez çaıştırmakla aküyü canlı tutmaya çalışmak tercihlerinden birini seçmeliyim bakıma kadar..vesselam..
"Yolculuk bir fersahda olsa cehennemden bir parçadır" ..... seyyah pirimiz Evliya Çelebi
zangif arkadaşım 4000 km. den sonra özellikle motosiklet tadından yenmiyor. Sadece bakımlarını iyi yapıp iyi yağ kullanmak gerekiyor.
Mitmuallim kardeş, kısa süreli çalıştırmalar aküyü şarj etmez. Bu nedenle bence ya bir şarj cihazı alın veya en az 15-20 km motoru kullandıktan sonra akü başlarını sökerek öylece bırakın. Bu sayede, eğer akünüzde bir sıkıntı yoksa, 1.5 ay sonra başlığı takınca kolaylıkla marş basar. Selamlar.
---------- Mesajlar birleştirildi - 21:26 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:36 ----------
Şimdi gördüm. 2016 RX3 evo 12.250 TL olmuş.
2012 Bmw F800gs; 2016 Mondial RX3i (2016-18); 2003 Bmw R 1150R (2009-17); 2006 Honda Shadow VT 750 C (2009-10); 2006 Ramzey QM 250 Cruiser (2006-10); 2006 Ramzey QM 200 Enduro (2006-9); 1990 350 cc çift silindir Jawa (1990-93); 1979 vitessiz Puch (1979+).
Kardeş orta sehpanın kullanımı ile ilgili oldukça acemice bir video çektim, ama az çok anlaşılıyor, epeyce geç oldu kusura bakma,Umarım size ve merak eden arkadaşlara faydalı olur. https://m.youtube.com/watch?v=97S4Mg9U3lA
Bilmeyenler icin guzel bir video olmus. Calismanin amatoru profesyoneli olmaz (olur ama bilgilendirme duzeyine gore pro bir video olmus).
Zincir yaglarken en arkadan distan yaglamak yerine arka disliye giren zincirden icten yapmaniz daha saglikli olabilir mi acaba? Bir de arac vitesteyken yaglama yapmak daha iyi gibi gorunuyor ama bana cok tehlikeli geliyor. Ben sadece orta sehpadayken lastigi elle cevirerek yaglama yapiyorum.
Arkadaşlar merhaba;
Biraz önce de UMA'dan Kenan Bey aradı. Çok mutlu oldum. Problemin çok yüksek ihtimal gösterge panelinden kaynaklandığını ve parçanın onaylandığını bildirdiler. Yetkili ve tecrübeli bir servise parçanın yönlendirileceğini ve servis bilgisinin bana iletileceğini bildirdi. Göndermiş olduğum video ilgili birimlere iletilmiş ve incelenmiş.
İlgi ve alaka süpper arkadaşlar gerçekten, bu makina bu ilgi alaka için bile alınırmış...
Arkadaşlar sorum gene aynı: Bu makinaların yol km vs verileri nerede tutuluyor? Beyinde tututup panele sadece veri aktarıldığını düşünüyorum ancak bu bilgi panelde de saklanıyor olabilir düşüncesindeyim. Yardımcı olabilir misiniz?
Herkese iyi haftalar...
Şu an bu konu içerisinde 2 kullanıcı var. (0 üye ve 2 misafir)