Mondial Rx3 Enduro Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı
Reklamlar
-
01 Eylül 2016, 20:56
#3281
riderburak adlı üyeden alıntı
arkadaslar bugun UMA dan hediye paketi geldi. içinden çıkan orta bakım sehpasını nasıl kullanıyoruz varsa video atabilir misiniz? 2 ayrı parca oldugundan dolayı biraz farklı gibi
Kardeş her iki portatif sehpayı da aşağıdaki yerlerine deliklere yere basan kısmı arkaya gelecek şekilde tak yere basan kısmın tam köşesi yere gelecektir şimdi düz konuma getirebilmek için yani alt yüzeyi yere basması için motosikleti kendine doğru iyice yatır diğer taraftaki ayak yere basan yüzeyi düz şekle gelince o ayağın üzerine doğru motosikleti it ve o ayağın üzerine doğru daha fazla yatırdığın zaman senden taraftaki ayakta düz konuma gelecektir Ondan sonra motosikletin düz konumda durduğunu göreceksin bilmiyorum ne derece anlatabildim İnşallah video çekme İmkanım olursa çekip koyarım.
Reklamlar
-
02 Eylül 2016, 07:18
#3282
Hayırlı cumalar.. Ben radyatörlerin önündeki plastik korumalrı çıkardım,hararet göstergesi iki dişi aşmıyor artık,önceden kısa mesafelerde bile hemen üç dişe bazende fanın açılmasına bile imkan tanıyordu..
[IMG][/IMG]
-
02 Eylül 2016, 11:33
#3283
Arkadaşlar Merhaba
Daha önce de yazmıştım; bu stop etme sorunu kendimce tanımladım. Şöyle ki; benim motor Konya da stop etmiyor ama Antalya ya her gidişimde, her lambada her durduğumda stop ediyor diyebilirim.
Geçen hafta Konya dan bir arkadaşıma, 2. el evo almak için Antalya ya gittik. Motoru aldık ben kullanıyorum, her durduğum lambada her gaz kestiğimde stop ediyor. Aha dedim ayvayı yedik. Bu motorda kronik stop etme problemi var dedim. Konya ya getirdik motoru 100 lerce km dir kullanıyoruz, 1 kere bile stop etmedi.
Velhasılı kelam, ya sıcak iklimden yada nemden stop ediyor. Anlam veremedim gitti. Çözen varsa beni aydınlatsın.
Hayırlı günler, iyi sürüşler.
-
02 Eylül 2016, 15:36
#3284
nazım19 adlı üyeden alıntı
Kardeş her iki portatif sehpayı da aşağıdaki yerlerine deliklere yere basan kısmı arkaya gelecek şekilde tak yere basan kısmın tam köşesi yere gelecektir şimdi düz konuma getirebilmek için yani alt yüzeyi yere basması için motosikleti kendine doğru iyice yatır diğer taraftaki ayak yere basan yüzeyi düz şekle gelince o ayağın üzerine doğru motosikleti it ve o ayağın üzerine doğru daha fazla yatırdığın zaman senden taraftaki ayakta düz konuma gelecektir Ondan sonra motosikletin düz konumda durduğunu göreceksin bilmiyorum ne derece anlatabildim İnşallah video çekme İmkanım olursa çekip koyarım.
çok teşekkür ederim eger video cekebilirsen whatsapp uzerindende gorusebiliriz
-
03 Eylül 2016, 12:44
#3285
Stop cular su yazdiklarimi bir okuyun allah askina yaw ben burayi okumasam stop sorununu unutuyorum
-
04 Eylül 2016, 06:50
#3286
MANKU adlı üyeden alıntı
Arkadaşlar Merhaba
Daha önce de yazmıştım; bu stop etme sorunu kendimce tanımladım. Şöyle ki; benim motor Konya da stop etmiyor ama Antalya ya her gidişimde, her lambada her durduğumda stop ediyor diyebilirim.
Geçen hafta Konya dan bir arkadaşıma, 2. el evo almak için Antalya ya gittik. Motoru aldık ben kullanıyorum, her durduğum lambada her gaz kestiğimde stop ediyor. Aha dedim ayvayı yedik. Bu motorda kronik stop etme problemi var dedim. Konya ya getirdik motoru 100 lerce km dir kullanıyoruz, 1 kere bile stop etmedi.
Velhasılı kelam, ya sıcak iklimden yada nemden stop ediyor. Anlam veremedim gitti. Çözen varsa beni aydınlatsın.
Hayırlı günler, iyi sürüşler.
motoarasta karşılaştığım bir pulsar kullanıcısı istanbul tekirdağ çanakkalede stop etmeyen motorun izmir aydın muğla hattında stop ettiğini söylemişti ve kuralkanın yazılım yoluyla bu sorunu çözdüğünü anlatmıştı..
olay birebir örtüşüyor.
UMA bu konuyuda araştırmalarına alacaktır diye düşünüyorum..
vesselam..
"Yolculuk bir fersahda olsa cehennemden bir parçadır" ..... seyyah pirimiz Evliya Çelebi
-
04 Eylül 2016, 09:19
#3287
Arkadaşlar bu stop sorunu olanların motorunda map sensörüne (manifold mutlak basınç sensörü) bakıldı mı? Çünkü bunun arızası motorda stop problemine sebep oluyormuş. Sanırım daha önce de yazmıştım. Şu açıklamaya bakınız: http://arabatamiri.blogspot.com.tr/2...arizalari.html
"Manifold basıncı sensoru (manifold absolute pressure/MAP):
Bu sensor motorun ürettiği vakum miktarına göre ECU'ya veriler göndermektedir. Aslında çok önemli olan bu verileri bazı sistemler TPS verileri yerime kullanmakta veya TPS arızalandığında buraya dönmektedirler. Barometrik (BARO) sensor yükseklik ve hava koşulları ile değişen atmosferik basınca ilişkin raporlar vererek ateşleme, yakıt sisteminin yüksekliğe uyarlanabilmesini sağlamaktadır."
Burada motor tam gaz iken vakum sıfır oluyor, ama gaz kapatıldığında kelebek kapandığı için vakumun çok yüksek olması gerekiyormuş. Özellikle sıcak havalarda gaz kapatıldığında yüksek basınç ile çalışması gerekirken basıncı düşürüp ECU'ya yanlış bilgi gönderirse bu sensör, bu durumda stop etme olayı yaşanır diye düşünüyorum.
Bu arada sönme olayından sonra EFI lambasının yanıp sönme sayısını sayarak arıza tespit eden oldu mu?
Not: çoktandır sorayım diyorum. Turkish39 nikli arkadaşımızın hiç sesi soluğu çıkmıyor. Bir sıkıntısı mı var acaba? Selamlar.
2012 Bmw F800gs
; 2016 Mondial RX3i (2016-18); 2003 Bmw R 1150R (2009-17); 2006 Honda Shadow VT 750 C (2009-10); 2006 Ramzey QM 250 Cruiser (2006-10); 2006 Ramzey QM 200 Enduro (2006-9); 1990 350 cc çift silindir Jawa (1990-93); 1979 vitessiz Puch (1979+).
-
04 Eylül 2016, 14:46
#3288
Naci63 adlı üyeden alıntı
Arkadaşlar bu stop sorunu olanların motorunda map sensörüne (manifold mutlak basınç sensörü) bakıldı mı? Çünkü bunun arızası motorda stop problemine sebep oluyormuş. Sanırım daha önce de yazmıştım. Şu açıklamaya bakınız:
http://arabatamiri.blogspot.com.tr/2...arizalari.html
"Manifold basıncı sensoru (manifold absolute pressure/MAP):
Bu sensor motorun ürettiği vakum miktarına göre ECU'ya veriler göndermektedir. Aslında çok önemli olan bu verileri bazı sistemler TPS verileri yerime kullanmakta veya TPS arızalandığında buraya dönmektedirler. Barometrik (BARO) sensor yükseklik ve hava koşulları ile değişen atmosferik basınca ilişkin raporlar vererek ateşleme, yakıt sisteminin yüksekliğe uyarlanabilmesini sağlamaktadır."
Burada motor tam gaz iken vakum sıfır oluyor, ama gaz kapatıldığında kelebek kapandığı için vakumun çok yüksek olması gerekiyormuş. Özellikle sıcak havalarda gaz kapatıldığında yüksek basınç ile çalışması gerekirken basıncı düşürüp ECU'ya yanlış bilgi gönderirse bu sensör, bu durumda stop etme olayı yaşanır diye düşünüyorum.
Bu arada sönme olayından sonra EFI lambasının yanıp sönme sayısını sayarak arıza tespit eden oldu mu?
Not: çoktandır sorayım diyorum. Turkish39 nikli arkadaşımızın hiç sesi soluğu çıkmıyor. Bir sıkıntısı mı var acaba? Selamlar.
Naci beye katılıyorum. stop eden motorlarda büyük olasılık ile sadece map sensöründen kaynaklanıyor. benim motorumda garantiden değişmeyen sadece map sensörü kaldı, nei beyin dediği gibi sensör sorunlu olduğundan ecu ya bilgileri yanlış gönderim yapıyor ve bu motor ister soğuk olsun ister sıcak olsun fark etmiyor ve ansızın stopa düşüyor, hergün stop etsede , 2 günde bir stop etsede yada haftada birkaç sefer stop etse fark etmez büyük olasılıkla map sensörlerimiz arızalı. hatta arıza lambası kodunu alan arkadaşlar varsa birazcık araştırma yapsın göreceklerki map sensörüyle alakalı bir durum. aşırı akım veya yüksek gerilim hatası vs. vs . diye map sensör hatası veriyor.
Benim makinam map sensörüm geldikten sonra yıne aynı hatayı verirse yani tekrar stop ederse artık yapacak bişey kalmıyor, Çok Üzülürüm, çözüm arayışına farklı ve hızlı sonuç için devam ederim. ama İçimdeki bir ses map sensörü arızalı diyor normalde sensörün verdiği değer 135 ohm olmalıymış bunun altı yeva üstü , motoru devamlı stop ettirirmiş. benim makinada ustam ölçü aletiyle sensörün uçlarını ölçtü ilk 2 fiş değeri 6,36 K OHM , son iki ucu ise 1,25 K OHM yanlış hatırlamıyorsam bu şekilde ölçüler elde ettik, ohm nerde kiloohm nerde aralarında 3sıfır fark var. 1000 ohm = 1K OHM benim sonuçlar 6binli rakamlarda.....
inşallah naci bey abi bu sensörden sonra benimde sağlık durumum düzelir, psikolojim alt üst oldu :(
Herkese selamlar.....
100mfh / 100 superboy / arora ym-150-a chopper / Mondial RX3i EVO
-
04 Eylül 2016, 15:44
#3289
GÖNDEN adlı üyeden alıntı
inşallah naci bey abi bu sensörden sonra benimde sağlık durumum düzelir, psikolojim alt üst oldu :(
Herkese selamlar.....
İnşallah kardeşim.
2012 Bmw F800gs
; 2016 Mondial RX3i (2016-18); 2003 Bmw R 1150R (2009-17); 2006 Honda Shadow VT 750 C (2009-10); 2006 Ramzey QM 250 Cruiser (2006-10); 2006 Ramzey QM 200 Enduro (2006-9); 1990 350 cc çift silindir Jawa (1990-93); 1979 vitessiz Puch (1979+).
-
04 Eylül 2016, 18:58
#3290
Naci63 adlı üyeden alıntı
Arkadaşlar bu stop sorunu olanların motorunda map sensörüne (manifold mutlak basınç sensörü) bakıldı mı? Çünkü bunun arızası motorda stop problemine sebep oluyormuş. Sanırım daha önce de yazmıştım. Şu açıklamaya bakınız:
http://arabatamiri.blogspot.com.tr/2...arizalari.html
"Manifold basıncı sensoru (manifold absolute pressure/MAP):
Bu sensor motorun ürettiği vakum miktarına göre ECU'ya veriler göndermektedir. Aslında çok önemli olan bu verileri bazı sistemler TPS verileri yerime kullanmakta veya TPS arızalandığında buraya dönmektedirler. Barometrik (BARO) sensor yükseklik ve hava koşulları ile değişen atmosferik basınca ilişkin raporlar vererek ateşleme, yakıt sisteminin yüksekliğe uyarlanabilmesini sağlamaktadır."
Burada motor tam gaz iken vakum sıfır oluyor, ama gaz kapatıldığında kelebek kapandığı için vakumun çok yüksek olması gerekiyormuş. Özellikle sıcak havalarda gaz kapatıldığında yüksek basınç ile çalışması gerekirken basıncı düşürüp ECU'ya yanlış bilgi gönderirse bu sensör, bu durumda stop etme olayı yaşanır diye düşünüyorum.
Bu arada sönme olayından sonra EFI lambasının yanıp sönme sayısını sayarak arıza tespit eden oldu mu?
Not: çoktandır sorayım diyorum. Turkish39 nikli arkadaşımızın hiç sesi soluğu çıkmıyor. Bir sıkıntısı mı var acaba? Selamlar.
Eyvallah abi...Çoktandır giremiyorum foruma,İşler çok yoğun,izin dönemi olduğu için iki kat fazla çalışıyoruz.Böbreklerle uğraşırken kafada kist çıktı,küçük bi operasyonla aldırdık,perşembeden beri ağrı sızı.Bu gün biraz daha iyiyim deyip Edirneye festivale gidelim dedik motor kelek yaptı,Edirnenin girişinde bıraktı bizi,vitesler iptal 1 ve 2 var sadece şu an.Servise gitmeye korkuyom,1 aydır devirdaim keçesi gibi basit bi parçayı değiştiremediler bu artık ne zaman olur bilmem.Başından beri bişeyleri değiştirelim diye her tarafımızı yırtıyoz ama,olmayınca olmuyo heralde.Bu aralar ilk çalıştırmada marşı yarıda kesip tak diye bi ses var.Servise gidiyom bi b.k yok yok,yapmıyor orda.Yolda yaparsa ara bizi alalım motoru kamyonetle diyolar.Bi kere yapıyo sonra çalışıyo,gelseler nolcak Vardır bi hayır diye diye hayır olsun diye bekliyoz. Motoru bırakmam için bunlar bi işaret heralde.
Aman neyse be abi halimi hatırımı sorduğun için çok sağol,tekeriniz düz bassın.Allah'a emanet olun.
Hani böyle aniden karşına çıkıyor ve göz göze geliyorsun ya, o an çok kötü oluyor insan. Heyecandan ne yapacağını şaşırıyor, ayakları titriyor...Sonuçta köpek bu ısırır falan...
-
04 Eylül 2016, 19:19
#3291
Geçmiş olsun kardeş. Allah şifa versin. Böbrek önemli. Bol su içmeniz gerekiyor. Bir de üşütmemek lazım. Motorcu nasıl üşütmeyecekse!
RX3 ile ilgili sıkıntılarınıza üzüldüm. Çünkü bu motorla ilgili bu ortamda en çok siz bilgi sağladınız. Firma size de bunu yapmamalı diyorum. Tekrar geçmiş olsun. Selamlar.
2012 Bmw F800gs
; 2016 Mondial RX3i (2016-18); 2003 Bmw R 1150R (2009-17); 2006 Honda Shadow VT 750 C (2009-10); 2006 Ramzey QM 250 Cruiser (2006-10); 2006 Ramzey QM 200 Enduro (2006-9); 1990 350 cc çift silindir Jawa (1990-93); 1979 vitessiz Puch (1979+).
-
05 Eylül 2016, 08:04
#3292
Adana İl Temsilcisi
GÖNDEN kardeş,sana motor sorunların için,turkish39 emre kardeş,sana da sağlık sorunların için geçmiş olsun diyorum.umarım ikinizin de sorunlarınız en kısa sürede hallolur.
-
05 Eylül 2016, 08:41
#3293
turkish39 adlı üyeden alıntı
Eyvallah abi...Çoktandır giremiyorum foruma,İşler çok yoğun,izin dönemi olduğu için iki kat fazla çalışıyoruz.Böbreklerle uğraşırken kafada kist çıktı,küçük bi operasyonla aldırdık,perşembeden beri ağrı sızı.Bu gün biraz daha iyiyim deyip Edirneye festivale gidelim dedik motor kelek yaptı,Edirnenin girişinde bıraktı bizi,vitesler iptal 1 ve 2 var sadece şu an.Servise gitmeye korkuyom,1 aydır devirdaim keçesi gibi basit bi parçayı değiştiremediler bu artık ne zaman olur bilmem.Başından beri bişeyleri değiştirelim diye her tarafımızı yırtıyoz ama,olmayınca olmuyo heralde.Bu aralar ilk çalıştırmada marşı yarıda kesip tak diye bi ses var.Servise gidiyom bi b.k yok yok,yapmıyor orda.Yolda yaparsa ara bizi alalım motoru kamyonetle diyolar.Bi kere yapıyo sonra çalışıyo,gelseler nolcak
Vardır bi hayır diye diye hayır olsun diye bekliyoz. Motoru bırakmam için bunlar bi işaret heralde.
Aman neyse be abi halimi hatırımı sorduğun için çok sağol,tekeriniz düz bassın.Allah'a emanet olun.
çok geçmiş olsun.
---------- Mesajlar birleştirildi - 08:41 ---------- bir önceki mesaj zamanı 08:38 ----------
adanalı adlı üyeden alıntı
GÖNDEN kardeş,sana motor sorunların için,turkish39 emre kardeş,sana da sağlık sorunların için geçmiş olsun diyorum.umarım ikinizin de sorunlarınız en kısa sürede hallolur.
Teşekkürler abi inşallah hallolur sorunlarımız :(
100mfh / 100 superboy / arora ym-150-a chopper / Mondial RX3i EVO
-
05 Eylül 2016, 10:06
#3294
Merhaba arkadaşlar,
Biliyorsunuz ki 2015 modellerde lastik bulma problemi var. Aşağıda linkini paylaştığım lastikte ön lastik 100 olması gerekirken 90 yanak çapında. Bu motosiklet için büyük önem arz eder mi ? Paylaştığım lastikleri kullanan var mıdır ?
http://www.lastikdeposu.com.tr/mitas-takim-90-90-18-130-90-15-mc7-on-arka-motosiklet-lastigi-pmu6670
-
05 Eylül 2016, 10:33
#3295
Adana İl Temsilcisi
bence sorun olmaz alabilirsin.sadece ön lastiğin yanağı biraz ince olur.
-
05 Eylül 2016, 11:32
#3296
selamlar,
Lastik konusu açılmışken araya gireyim.
Resimde de görüldüğü üzere, yan vere vere gitmekten arka lastiğimin izleri epey bi azaldı. Tabi bunda 14 000 km ye gelmiş olmamın da etkisi var ve yeni lastik almak istiyorum. Müsadenizle suallere geçmek istiyorum;
- modifiye etmeye açık biri olduğum ve sürekli bişeyleri oynayıp değiştirme isteği içimde olduğu için arka lastiği 140 yapmak istiyorum, olur mu?
- alacağım lastik dubleks olup yanakları güçlendirilmiş bir lastik olsa olur mu? sebebi; lastik patladığı zaman, havasız bir şekilde petrole kadar gitmesini istiyorum. ( komşumun scooter motoru var, güçlendirilmiş yanaklı bir lastik var üzerinde. tekeri günlerdir patlak haberi yok, o kadar yani gerisini sen düşün.)
- param çok fazla değil, en fazla çiftine 500 verebilirim)
- genelde asfaltta kullanıyorum
- bir kaç numune lastik topladım, bi göz atarsanız sevinirim.
http://urun.n11.com/lastik/130-90-15...web_product_ng
http://urun.n11.com/lastik/anlas-130...tik-P115740810
http://urun.n11.com/lastik/sava-mc28...tik-P107335027
http://urun.n11.com/lastik/14070-15-...rip-P129673742
Teşekkürler..
-
05 Eylül 2016, 16:25
#3297
adanalı adlı üyeden alıntı
GÖNDEN kardeş,sana motor sorunların için,turkish39 emre kardeş,sana da sağlık sorunların için geçmiş olsun diyorum.umarım ikinizin de sorunlarınız en kısa sürede hallolur.
Eyvallah abim sağolasın
---------- Mesajlar birleştirildi - 14:52 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:44 ----------
GÖNDEN adlı üyeden alıntı
çok geçmiş olsun.
---------- Mesajlar birleştirildi - 08:41 ---------- bir önceki mesaj zamanı 08:38 ----------
Teşekkürler abi inşallah hallolur sorunlarımız :(
Sağolasın arkadaşım,motorun için üzüldüm.Sorunlar elbette olacak ama yeni olunca anlam vermekte zorlanıyorum.Bu aralar foruma sıkça giremiyorum ama ne zaman girsem karşıma ilk çıkan bu stop etme sorunu.İklim koşullarıyla alakalı tez dahada baskın olmaya başladı sanki.İnşallah kalıcı olarak çözülür.
---------- Mesajlar birleştirildi - 16:25 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:52 ----------
Bizim motorun vites değiştirme yayı gitmiş,Allahtan yumuşak kullanıyoz İnşallah bu parçayla beraber devirdaim keçesi de gelir.22 yıldır ilk defa bi motorum serviste bekleyecek yaw
-
05 Eylül 2016, 16:31
#3298
]
Sağolasın arkadaşım,motorun için üzüldüm.Sorunlar elbette olacak ama yeni olunca anlam vermekte zorlanıyorum.Bu aralar foruma sıkça giremiyorum ama ne zaman girsem karşıma ilk çıkan bu stop etme sorunu.İklim koşullarıyla alakalı tez dahada baskın olmaya başladı sanki.İnşallah kalıcı olarak çözülür.[COLOR="Silver"]
İnşallah çok can sıkıcı vallahi, insanı canından bezdiriyor bazen :(
-
05 Eylül 2016, 21:35
#3299
tukish39 abi,
Çok çok geçmiş olsun.
Eski sayfalara göz atıyorum da, senin mesajının olmadığı sayfa yok neredeyse. Seni forumdan kim,kimler soğuttu yoksa motor mu soğuttu? tamam sağlık problemleri de var ama o da bir yere kadar diye tahmin ediyorum. Seni, ben dahil bir çok kişi seviyor ve takip ediyor, aramızdan fazla uzaklaşma. İlla motor olacak diye birşey yok boş muhabbet de yaparız.
Sağlıcakla.
---------- Mesajlar birleştirildi - 21:35 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:32 ----------
MANKU adlı üyeden alıntı
An itibariyle anlas capra 130 90 15 modelini almış bulunuyorum. Çok hesaplı denk geldi, kaçırmayayim dedim. 160 tl.
-
06 Eylül 2016, 08:00
#3300
Adana İl Temsilcisi
kardeş,anlas capra ile ilgili tecrübelerini burada benim gibi birçok kişi bekliyor.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 17 kullanıcı var. (0 üye ve 17 misafir)