geçmiş günlerden birkaç foto atalım
10 bin km deyim yolda hiç bırakmadı. Stop sorunu evet var fakat marş yapına çalışıyor. enson beyin ve oksijen sensörü değişimi yaptım 3 gün kullandım motoru ve stop etmedi. inşallah sık kullandığım zzamanlarda da sorun ortadan kalkmıştır. sevgilerimle...
100mfh / 100 superboy / arora ym-150-a chopper / Mondial RX3i EVO
Değerli Kaldera Üstadım, Siz soruyu Mithat Hocamıza sordunuz. Zannediyorum kendi biraz
meşgul herhalde. Nazilli dönüşü kendisiyle tlf ile görüştüm. Onun affına sığınarak
yazıyorum. UMA'dan dönerken stopla ilgili hiçbir problem yaşamadığını herhalde bu sorunun artık bitmiş olduğu kanaatini aktardı. VESSELAM.
merhaba arkadaşlar;
2015 model için lasik öneriniz varmı.
Hüseyin bu Fotolarda plaka 61 görünüyor ya ,yeşil ve beyazı bir arada görünce acaba
BURSA mı diye tereddüt ettim. Hani nerede yeni görüntüler. Bekletme bizleri.
Daha nice nice 10000 km lere. Rüzgar sevdalarınız hiç bitmesin.
teşekkür ederim .
İnşallah hepimizin nice 10 bin leri olur. Yeniler gelince paylaşım atarım.
resimlerin tam olanlarını face de oluşturduğum grup sayfasında paylaşıyorum, grupları seymeyen ve motosiklet net üzerinden takip eden arkadaşlarımız için burayada kısmen atıyorum.
Sevgilerimle....
100mfh / 100 superboy / arora ym-150-a chopper / Mondial RX3i EVO
Değerli kaldera, tam bir gün motor fabrikada kaldı. bende nazilliyi dolaştım.ertesi sabah aldığımda motoru incelediklerini sorunu büyük oranda çözdüklerini düşündüklerin söylediler.ufak tefek fiziki bakımları saymaz isek benim tahminimce fabrikadaki aletlerle yazılım güncellemesi gibi bir şey yaptıklarını düşünüyorum. dönüş yolunda 4000 km bakımını incirliocada Ahmet ustaya yaptırdım. ve 700 km yolu sorunsuz geldim ,şimdilik sorun yok gibi .. inşaallah olmazda huzur ile motoruma binerim.. uzun yolda motor daha bir başka oluyor bunuda öğrendim.. vesselam..
"Yolculuk bir fersahda olsa cehennemden bir parçadır" ..... seyyah pirimiz Evliya Çelebi
Mitmuallim Bey günaydın. Sormadın mı hiç bir gün kaldı motor ne yaptınız niye oluyor diye.
Sormam mı sordum tabi verilen cevap kontroller yapıldı.test edildi. İrudyum buji takmıştım onu kendi bujisijle değiştirmişlèr o kadar
Dedim ki bu stop sorunu şu sebeptendi bunu şöyle hallettik diyecebileceğiniz ne var dedim.
Biz bakımları yaptık dedi.
Oldu oldu olmadı bundan ötesi çin dedim.
Biz yine yaparız dedi.
Tebessüm ettim.
Bakalım zaman ne gösterecek
Vesselam...
"Yolculuk bir fersahda olsa cehennemden bir parçadır" ..... seyyah pirimiz Evliya Çelebi
Belki de cozdukleri sorunun ayrintilarini sadece servislerle paylasacaklar. Herhalukarda size gecmis olsun. Insallah zahmetinize degmistir ve tekrarlamaz.
Ben de bu arada aydinciga geldim. Denizi guzel buranin. Insallah 2 gun kalip alanyaya, orada da 1 gun kalip (incekum orman kampi) antalyaya devam edecegim. Artik sonrasinin planini insallah antalyada yapacagim. Selamlar.
---------- Mesajlar birleştirildi - 21:01 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:58 ----------
Not: Bora beyin dedigi gibi 3 tunel vardi. Ancak sadece birisinin icinden geciliyor. Bir de uzaktan 4. tuneli gordum.
iridyum buji yi takmadan oncede stop etme sorunu varmiydi acaba..
Bu bujilerin faydasindan cok zarari var..bunlar cok ozel amaclar icindir..direk buji takmakla olmaz..araya mutlaka kit koyacaksiniz...
Gecmiste 5 sene once bununla ilgili konu gectiginde demisimki....
Birde şunu merak ettim...
Sizi nazillide misafir ettilermi yani otel konaklamada....
Selamlar ben onumuzdeki sezon bu motordan almayi planliyorum , bu stop etme problemi 2016 larda da varmidir yoksa giderilmismidir acaba bilen varmi ?
Ben motorsiklette yeni olsam da iridyum veya platinum bujilerin motora zarar verecegini dusunmuyorum zira buji ler farkli amperajla calismaz atesleme bobininden gelen akim hep aynidir ! Ha eger diyorsaniz soyledikler kadar verimli olmaz ; evet bu mumkundur
Bildigim kadariyla degisik elementlerle buji yapilmasinin amaci iletkenligi arttirmak dolayisyla daha iyi ve saglikli atesleme yapmaktir, fabrika cikisi orijinal atesleme bobini kullanarak
Şu halde standart bujilere sahip otolar motosikletler iyi ve sağlıklı bir ateşlemeye sahip değiller.
Bunu düzeltmekde iridyum buji takarak bizler gibi son kullanıcılara kalıyor..
Bu stop etme problemi ortaya ciktiginda , ariza isigi yaniyormu acaba ?
Oxygen sensor unden olusabilecek bir problem fakat ariza isigi yakacaktir eger sebep buysa,
Onceki postlarda ecu degistirdiler diye bir yazi okudum acaba yazilimi yenilediler mi demek istenmis ? Cunku o2 sensorunun okudugu degerler degistirilerek problem ekarte edilmis olabilir, arabalarda siklikla olan bir durumdur
Insallah kisa surede acilir. Eger acilirsa anamura kadar yol neredeyse tamamen bitmis olacak.
Herkese cümleten selamlar, öncelikle çok şükür ciddi bir durum yok ama dün akşam ne yazık ki ayna kullanma özürlüsü bir araç sürücüsü yüzünden hiç olmayacak yerde kaza yaptım. TEM otoyolu dudullu sapağında "boyalı alanda" (sapağa girişi geçtikten sonra)40'la falan giderken duran trafikten sapağa girmek niyeti ile bir anda önüme kafa çıkardı, duramayacağımı ve kaçamayacağımı anlayınca çarpmaktan başka çarem kalmadı. Allah'tan tam da ön koruma demirlerine denk gelmiş çarpışma noktası attı beni kaportanın üzerinden hava bir takla atıp belimin üstüne düştüm. Kask mont eldiven vardı üzerimde ondan sadece belimde ve dizimde yüzeysel zedelenmeler var. Motorda da o anda görebildiğim kadarı ile koruma demirlerinin yamulması ve plastik parçaların kırılması dışında bir hasar yok gibi. Beni ambülansla götürdükleri için de çektiler motoru tabi.
Şimdi benim başıma ilk defa böyle bir olay geliyor ve buradaki tecrübeli abilerimden ve kardeşlerimden bilgi almak itiyorum. Ben bu araç şöföründen şikayetçi oldum, yalnız kaza tutanağını daha ben ordayken gelen trafik polisi, ben ambülansla gittikten sonra, kusuru %50 / %50 denk getirecek şekilde tutmuş ve olayın gelişimi benim aleyhime olabilecek şekilde biraz yanlış anlatılmış. (Araç seyir halindeyken yazılmış mesela, halbuki duruyordu sıkışık trafikte)Bilenlerden rica ediyorum, nasıl bir yol izlemeliyim, avukat tutmam gerekiyor mu? Karşı tarafın ad soyad ve plakası dışında bir bilgi yok mesela bende. Cevaplarınızı bekliyorum, sağlıcakla kalın.
Geçmiş olsun.
Trafik polisinin ihlalleri yazıp bırakması gerekiyor. Kusur oranını sigorta şirketleri belirliyor.
Sigorta işin içine girince bol fotoğraf ve gerekli belgeler(Ehliyet fotokopi vb.) ile servise çekiyorsun motoru, sen yada servis bir sigorta eksperi ayarlar, dosya açılır, bu arada kusur oranını da belirler, tutanağı polis tuttu ise itirazı mahkemeye yapmalısınız. İspat için de tutanak harici bilgi belge tanık varsa işiniz kolaylaşır.
KÜR ŞAD
Şu an bu konu içerisinde 10 kullanıcı var. (0 üye ve 10 misafir)