Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

Mondial Rx3 Enduro Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

    REKLAM ALANI
  1. #3181
    KALDERA - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Haziran 2005
    Şehir
    TÜRKİYE
    Motosikleti
    visal 125 DOMİNAR 400 UG-HERO XPLUS 200 4V
    Alıntı mitmuallim adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    bu hafta içinde 1300 km yolu 2 günde yaptım.610 km yi 10 saatte aldım beni yol motor değil de rüzgar fena zorladı..
    vesselam..
    Motorun stop etme problemi ne oldu..?motoru nazilliye istediklerine göre teşhis ve tedavi yapmışlardır herhalde..Nedir son surum?
    bursalıali bunu beğendi.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #3182
    GÖNDEN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Temmuz 2013
    Şehir
    Trabzon
    Motosikleti
    RX3İ EVO
    geçmiş günlerden birkaç foto atalım






















    10 bin km deyim yolda hiç bırakmadı. Stop sorunu evet var fakat marş yapına çalışıyor. enson beyin ve oksijen sensörü değişimi yaptım 3 gün kullandım motoru ve stop etmedi. inşallah sık kullandığım zzamanlarda da sorun ortadan kalkmıştır. sevgilerimle...
    bursalıali ve polo34 bunu beğendiler.
    100mfh / 100 superboy / arora ym-150-a chopper / Mondial RX3i EVO

  3. #3183
    bursalıali - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Aralık 2015
    Şehir
    Bursa Osmangazi
    Motosikleti
    mondial RX3İ EVO-Honda Falcon NX4- FYM 250
    Değerli Kaldera Üstadım, Siz soruyu Mithat Hocamıza sordunuz. Zannediyorum kendi biraz
    meşgul herhalde. Nazilli dönüşü kendisiyle tlf ile görüştüm. Onun affına sığınarak
    yazıyorum. UMA'dan dönerken stopla ilgili hiçbir problem yaşamadığını herhalde bu sorunun artık bitmiş olduğu kanaatini aktardı. VESSELAM.
    KALDERA ve mitmuallim bunu beğendiler.

  4. #3184

    Üyelik
    14 Mart 2016
    Şehir
    İSTANBUL
    Motosikleti
    2015 MONDİAL RXİEVO/ SUZUKİ DL 650
    merhaba arkadaşlar;
    2015 model için lasik öneriniz varmı.
    bursalıali bunu beğendi.

  5. #3185
    bursalıali - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Aralık 2015
    Şehir
    Bursa Osmangazi
    Motosikleti
    mondial RX3İ EVO-Honda Falcon NX4- FYM 250
    Hüseyin bu Fotolarda plaka 61 görünüyor ya ,yeşil ve beyazı bir arada görünce acaba
    BURSA mı diye tereddüt ettim. Hani nerede yeni görüntüler. Bekletme bizleri.
    Daha nice nice 10000 km lere. Rüzgar sevdalarınız hiç bitmesin.
    GÖNDEN ve MANKU bunu beğendiler.

  6. #3186
    GÖNDEN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Temmuz 2013
    Şehir
    Trabzon
    Motosikleti
    RX3İ EVO
    Alıntı bursalıali adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hüseyin bu Fotolarda plaka 61 görünüyor ya ,yeşil ve beyazı bir arada görünce acaba
    BURSA mı diye tereddüt ettim. Hani nerede yeni görüntüler. Bekletme bizleri.
    Daha nice nice 10000 km lere. Rüzgar sevdalarınız hiç bitmesin.
    teşekkür ederim .
    İnşallah hepimizin nice 10 bin leri olur. Yeniler gelince paylaşım atarım.
    resimlerin tam olanlarını face de oluşturduğum grup sayfasında paylaşıyorum, grupları seymeyen ve motosiklet net üzerinden takip eden arkadaşlarımız için burayada kısmen atıyorum.
    Sevgilerimle....
    bursalıali bunu beğendi.
    100mfh / 100 superboy / arora ym-150-a chopper / Mondial RX3i EVO

  7. #3187
    KALDERA - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Haziran 2005
    Şehir
    TÜRKİYE
    Motosikleti
    visal 125 DOMİNAR 400 UG-HERO XPLUS 200 4V
    Alıntı bursalıali adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Değerli Kaldera Üstadım, Siz soruyu Mithat Hocamıza sordunuz. Zannediyorum kendi biraz
    meşgul herhalde. Nazilli dönüşü kendisiyle tlf ile görüştüm. Onun affına sığınarak
    yazıyorum. UMA'dan dönerken stopla ilgili hiçbir problem yaşamadığını herhalde bu sorunun artık bitmiş olduğu kanaatini aktardı. VESSELAM.
    STop etme probleminin çözüldüğüne sevindim.
    sıkıntı hangi parçalardan kaynaklanıyormuş.?sorunu nasıl çözmüşler...?
    detaylarını kendi aktarır artık...

    Ayder e her gelişimde kaplıcanın yanındaki ahşap otelde kalırdım...yangın merdivenide ahşaptı.. ne gülmüştük
    GÖNDEN ve bursalıali bunu beğendiler.

  8. #3188
    mitmuallim - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Mart 2005
    Şehir
    İzmit /Kocaeli
    Motosikleti
    Mondial RX3i EVO
    Alıntı kaldera adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Motorun stop etme problemi ne oldu..?motoru nazilliye istediklerine göre teşhis ve tedavi yapmışlardır herhalde..Nedir son surum?
    Değerli kaldera, tam bir gün motor fabrikada kaldı. bende nazilliyi dolaştım.ertesi sabah aldığımda motoru incelediklerini sorunu büyük oranda çözdüklerini düşündüklerin söylediler.ufak tefek fiziki bakımları saymaz isek benim tahminimce fabrikadaki aletlerle yazılım güncellemesi gibi bir şey yaptıklarını düşünüyorum. dönüş yolunda 4000 km bakımını incirliocada Ahmet ustaya yaptırdım. ve 700 km yolu sorunsuz geldim ,şimdilik sorun yok gibi .. inşaallah olmazda huzur ile motoruma binerim.. uzun yolda motor daha bir başka oluyor bunuda öğrendim.. vesselam..
    bursalıali, GÖNDEN ve maktama bunu beğendiler.
    "Yolculuk bir fersahda olsa cehennemden bir parçadır" ..... seyyah pirimiz Evliya Çelebi

  9. #3189

    Üyelik
    18 Mayıs 2015
    Motosikleti
    RX3i
    Mitmuallim Bey günaydın. Sormadın mı hiç bir gün kaldı motor ne yaptınız niye oluyor diye.
    bursalıali bunu beğendi.

  10. #3190
    mitmuallim - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Mart 2005
    Şehir
    İzmit /Kocaeli
    Motosikleti
    Mondial RX3i EVO
    Alıntı ALPAGO72 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Mitmuallim Bey günaydın. Sormadın mı hiç bir gün kaldı motor ne yaptınız niye oluyor diye.
    Sormam mı sordum tabi verilen cevap kontroller yapıldı.test edildi. İrudyum buji takmıştım onu kendi bujisijle değiştirmişlèr o kadar
    Dedim ki bu stop sorunu şu sebeptendi bunu şöyle hallettik diyecebileceğiniz ne var dedim.
    Biz bakımları yaptık dedi.
    Oldu oldu olmadı bundan ötesi çin dedim.
    Biz yine yaparız dedi.
    Tebessüm ettim.
    Bakalım zaman ne gösterecek
    Vesselam...
    bursalıali bunu beğendi.
    "Yolculuk bir fersahda olsa cehennemden bir parçadır" ..... seyyah pirimiz Evliya Çelebi

  11. #3191
    Naci63 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Aralık 2005
    Şehir
    Adana
    Motosikleti
    BMW F800GS, TRIPLE BLACK
    Belki de cozdukleri sorunun ayrintilarini sadece servislerle paylasacaklar. Herhalukarda size gecmis olsun. Insallah zahmetinize degmistir ve tekrarlamaz.

    Ben de bu arada aydinciga geldim. Denizi guzel buranin. Insallah 2 gun kalip alanyaya, orada da 1 gun kalip (incekum orman kampi) antalyaya devam edecegim. Artik sonrasinin planini insallah antalyada yapacagim. Selamlar.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 21:01 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:58 ----------

    Not: Bora beyin dedigi gibi 3 tunel vardi. Ancak sadece birisinin icinden geciliyor. Bir de uzaktan 4. tuneli gordum.
    mitmuallim ve bursalıali bunu beğendiler.

  12. #3192
    KALDERA - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Haziran 2005
    Şehir
    TÜRKİYE
    Motosikleti
    visal 125 DOMİNAR 400 UG-HERO XPLUS 200 4V
    iridyum buji yi takmadan oncede stop etme sorunu varmiydi acaba..
    Bu bujilerin faydasindan cok zarari var..bunlar cok ozel amaclar icindir..direk buji takmakla olmaz..araya mutlaka kit koyacaksiniz...
    Gecmiste 5 sene once bununla ilgili konu gectiginde demisimki....
    Alıntı kaldera adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Tekrar selamlar..
    Farklı amaçlar için üretilen bu bujilerin kullanım alanları genelde performans arttırımı içindir.
    Hiç birimizin bu tür bujilere ihtiyacı yok derken modifiye edilmemiş standart çalışma düzeneklerinin değiştirilmemiş, kurcalanmamış motorları kastediyorum..
    Ticari amaçla raflarında bulunduran servisler vs bunları bir şekilde motorlarına daha iyi baktıklarını,veya
    herşeyin en iyisini kullanma düşüncesinde olan kişilere, birazda överek satıyorlar..

    Ancak burada gözardı edilen veya bilinmeyen tarafları şudur ki;
    birincisi ihtiyacımız olmayan ve motorumuzun standart olarak desteklemediği yüksek teknolojili bu bujilere daha fazla ödemek..

    ikincisi ve en önemlisi bu bujiler yüksek ateşleme yapabilmeleri için tasarlandıkları için;
    amperi yüksek bir aküye ihtiyaç vardır..nedeni ise iridyum veya platin bujiler standart bujilerin içindeki bakır çubuklara göre daha yüksek bir kütlesi olan tıpkı civa gibi olan iridyumun ateşlemeyi sağlıklı yapabilmesi için daha yüksek amperli akü gerekir. Nasılki daha iyi aydınlatma için xenon farın ayrı bir elektirik düzeneği gerekiyorsa bu bujiler içinde farklı bir yapı gerekir..
    Ben mutllaka bu bujileri kulanacağım diyorsanız o zaman ateşleme bobininide değiştirmeniz gerekir..
    sadece bujiyi alıp takarsanız standart yapı ile uyuşmayacağı için tam aksine güç kaybı ve zaman zaman stop etme sıkıntı yaşarsınız..
    motorların üreticileri tarafından yapılmış ise eğer bu performans bobin sistemlerinden alabilirsiniz..
    daha sonra buji kablolarınıda ipek kablolar ile değişmeniz gerekir..

    tüm bunları değiştirdik diyelim.. eğer motorumuz 750 cc den aşağı ise hissedilir bir fark,performans göremezsiniz..

    üçüncüsü uygun düzenek temin edilmez ise bu bujilerin çok hassas olup çok çabuk arızalanmasıdır.

    Netice itibari ile bu imkanları sağlayamıyorsak eğer ve amacımızda performans olup güç artışı peşinde değilsek bunları kullanmayalım..asla faydasını göremeyeceğimiz için motorumuza kötülük yapmış oluruz..
    Birde şunu merak ettim...
    Sizi nazillide misafir ettilermi yani otel konaklamada....
    bursalıali bunu beğendi.

  13. #3193

    Üyelik
    30 Temmuz 2016
    Motosikleti
    2015 Sym Joyride evo 200i
    Selamlar ben onumuzdeki sezon bu motordan almayi planliyorum , bu stop etme problemi 2016 larda da varmidir yoksa giderilmismidir acaba bilen varmi ?

    Ben motorsiklette yeni olsam da iridyum veya platinum bujilerin motora zarar verecegini dusunmuyorum zira buji ler farkli amperajla calismaz atesleme bobininden gelen akim hep aynidir ! Ha eger diyorsaniz soyledikler kadar verimli olmaz ; evet bu mumkundur
    Bildigim kadariyla degisik elementlerle buji yapilmasinin amaci iletkenligi arttirmak dolayisyla daha iyi ve saglikli atesleme yapmaktir, fabrika cikisi orijinal atesleme bobini kullanarak

  14. #3194
    KALDERA - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Haziran 2005
    Şehir
    TÜRKİYE
    Motosikleti
    visal 125 DOMİNAR 400 UG-HERO XPLUS 200 4V
    Şu halde standart bujilere sahip otolar motosikletler iyi ve sağlıklı bir ateşlemeye sahip değiller.

    Bunu düzeltmekde iridyum buji takarak bizler gibi son kullanıcılara kalıyor..
    bursalıali bunu beğendi.

  15. #3195
    kurye13 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Aralık 2011
    Şehir
    bursa
    Motosikleti
    ybr 125
    Alıntı mitmuallim adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Dedim ki bu stop sorunu şu sebeptendi bunu şöyle hallettik diyecebileceğiniz ne var dedim.
    Biz bakımları yaptık dedi.

    Neyi saklıyorlar acaba? Burada bu kadar insan şimdi merak ediyor.Yanlış anlamayın size sormuyorum, alıntıyı sizden yaptım ama ben genel olarak soruyorum.Firmanın tavrını sorguluyorum.Bu şark kurnazı kafası herhalde hiç bitmeyecek.
    bursalıali bunu beğendi.

  16. #3196

    Üyelik
    30 Temmuz 2016
    Motosikleti
    2015 Sym Joyride evo 200i
    Bu stop etme problemi ortaya ciktiginda , ariza isigi yaniyormu acaba ?
    Oxygen sensor unden olusabilecek bir problem fakat ariza isigi yakacaktir eger sebep buysa,
    Onceki postlarda ecu degistirdiler diye bir yazi okudum acaba yazilimi yenilediler mi demek istenmis ? Cunku o2 sensorunun okudugu degerler degistirilerek problem ekarte edilmis olabilir, arabalarda siklikla olan bir durumdur

  17. #3197
    Adana İl Temsilcisi adanalı - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Ekim 2006
    Şehir
    ADANA
    Motosikleti
    YAMAHA XJ6 DİVERSİON F, YAMAHA BW'S 100
    Alıntı Naci63 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bora beyin dedigi gibi 3 tunel vardi. Ancak sadece birisinin icinden geciliyor. Bir de uzaktan 4. tuneli gordum.
    geçen ay tam da bu günlerde 3 tünelin 3'ünden de geçtim demekki çalışmalar devam ediyor hala.
    bursalıali bunu beğendi.
    DÜNYADA ÖLÜMDEN BAŞKASI YALAN. BORA KARAKAŞ (BEN)
    KİMSEYE KİN DUYMAM,DÜŞMANIM KİNDİR BENİM.....YUNUS EMRE

  18. #3198
    Naci63 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Aralık 2005
    Şehir
    Adana
    Motosikleti
    BMW F800GS, TRIPLE BLACK
    Insallah kisa surede acilir. Eger acilirsa anamura kadar yol neredeyse tamamen bitmis olacak.
    bursalıali bunu beğendi.

  19. #3199

    Üyelik
    29 Haziran 2016
    Motosikleti
    Xmax 250 ABS 2019
    Herkese cümleten selamlar, öncelikle çok şükür ciddi bir durum yok ama dün akşam ne yazık ki ayna kullanma özürlüsü bir araç sürücüsü yüzünden hiç olmayacak yerde kaza yaptım. TEM otoyolu dudullu sapağında "boyalı alanda" (sapağa girişi geçtikten sonra)40'la falan giderken duran trafikten sapağa girmek niyeti ile bir anda önüme kafa çıkardı, duramayacağımı ve kaçamayacağımı anlayınca çarpmaktan başka çarem kalmadı. Allah'tan tam da ön koruma demirlerine denk gelmiş çarpışma noktası attı beni kaportanın üzerinden hava bir takla atıp belimin üstüne düştüm. Kask mont eldiven vardı üzerimde ondan sadece belimde ve dizimde yüzeysel zedelenmeler var. Motorda da o anda görebildiğim kadarı ile koruma demirlerinin yamulması ve plastik parçaların kırılması dışında bir hasar yok gibi. Beni ambülansla götürdükleri için de çektiler motoru tabi.

    Şimdi benim başıma ilk defa böyle bir olay geliyor ve buradaki tecrübeli abilerimden ve kardeşlerimden bilgi almak itiyorum. Ben bu araç şöföründen şikayetçi oldum, yalnız kaza tutanağını daha ben ordayken gelen trafik polisi, ben ambülansla gittikten sonra, kusuru %50 / %50 denk getirecek şekilde tutmuş ve olayın gelişimi benim aleyhime olabilecek şekilde biraz yanlış anlatılmış. (Araç seyir halindeyken yazılmış mesela, halbuki duruyordu sıkışık trafikte)Bilenlerden rica ediyorum, nasıl bir yol izlemeliyim, avukat tutmam gerekiyor mu? Karşı tarafın ad soyad ve plakası dışında bir bilgi yok mesela bende. Cevaplarınızı bekliyorum, sağlıcakla kalın.
    bursalıali bunu beğendi.

  20. #3200
    onurordek - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Eylül 2013
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    TVS Ntorq+SHERCO 250
    Alıntı BooZ adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Şimdi benim başıma ilk defa böyle bir olay geliyor ve buradaki tecrübeli abilerimden ve kardeşlerimden bilgi almak itiyorum. Ben bu araç şöföründen şikayetçi oldum, yalnız kaza tutanağını daha ben ordayken gelen trafik polisi, ben ambülansla gittikten sonra, kusuru %50 / %50 denk getirecek şekilde tutmuş ve olayın gelişimi benim aleyhime olabilecek şekilde biraz yanlış anlatılmış. (Araç seyir halindeyken yazılmış mesela, halbuki duruyordu sıkışık trafikte)Bilenlerden rica ediyorum, nasıl bir yol izlemeliyim, avukat tutmam gerekiyor mu? Karşı tarafın ad soyad ve plakası dışında bir bilgi yok mesela bende. Cevaplarınızı bekliyorum, sağlıcakla kalın.
    Geçmiş olsun.

    Trafik polisinin ihlalleri yazıp bırakması gerekiyor. Kusur oranını sigorta şirketleri belirliyor.

    Sigorta işin içine girince bol fotoğraf ve gerekli belgeler(Ehliyet fotokopi vb.) ile servise çekiyorsun motoru, sen yada servis bir sigorta eksperi ayarlar, dosya açılır, bu arada kusur oranını da belirler, tutanağı polis tuttu ise itirazı mahkemeye yapmalısınız. İspat için de tutanak harici bilgi belge tanık varsa işiniz kolaylaşır.
    bursalıali ve BooZ bunu beğendiler.
    KÜR ŞAD


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 10 kullanıcı var. (0 üye ve 10 misafir)