Mondial Rx3 Enduro Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı
Reklamlar
-
02 Ağustos 2016, 00:45
#3121
Sevgili kaldere ilgin için bir kez daha teşekkürler gaz kelebeği parçası servise gelmiş ancak cuma günü servise(arasmotor) gidebileceğim. bu teknik verileri biliyor mu bilmiyorum ama onunla paylaşacağım, usta tanıdığım kadarıyla araştırmacı bir ruha sahip .. umarım bu gidişim bu sorun için son olur...
yaşadıklarımı paylaşmaya devam edeceğim.
Ali hocam oyakıt aralığı ne öyle bu motorlarda km arttıkça yakıt yakma zalıyor mu ne ? bem 3,5 / 4 lt aralığına her zaman kabulumdur..
vesselam..
Reklamlar
-
02 Ağustos 2016, 01:09
#3122
kaldera adlı üyeden alıntı
Debriyaj yaylarınız plakalarınız vs aşağıdaki motorlarla aynı ürün kullanılmış.
Honda XR650L
Honda XR600R
Honda NX650
Honda CR500R
Honda CR480R
Honda CR250R
Eski bir ZS177MM (rx3 ile aynı blok ayak marşlı ve 5 vitesli ve karbüratörlü version ,apachi xz250rm.)kullanıcısı olarak ikaz etmeliyim , debriyaj balatası araştırdığım sıralarda kendim bulup tecrübe ettiğim bir durumdur, belkide dünyada ilk defa
Chinariders'ada yazmıştım o sıralarda, durum şu Dominatör nx650 debriyaj balatalrı çok sıkı tolerans ile tasa oturmakta , ancak ve ancak orjinal debriyaj balatarı bulamaz iseniz zord kalındığında tercih etmeniz gereken balatalardır, kullanırken fark etmedim gibi ancak ne bileyim gerek takar ken , gerek kullanımda çok haifi bir hiss veriyordu uyumsuzluğuna dair, dikkat edin bunu buraya not düşeyim.
-
02 Ağustos 2016, 01:22
#3123
-
02 Ağustos 2016, 07:05
#3124
Mithat Hocam Çeşme'ye giderken 6000-8000 devir aralığında yaklaşık olarak 260 kg ile
100 km 4 litre oldu. Dönüşte ise kuvvetli rüzgar sebebiyle 5000-7000 devir aralığından
yukarıya çıkamadım. Artı dönerken yüküm 30 kilo daha hafif idi. Bu yüzden 100 km yi
3.540 litre ile tamamlayabildim. Yine giderken km saati 4200-4700 de idi. Dönüşte ise
5200-5700 de idi. Belkide rodaj yeni yeni tamamlanıyor. Ne olursa olsun bence sonuç
muhteşem. Ukalalık yapmış olmayayım amma EVO larınızın değerini bilin. Selam.
-
02 Ağustos 2016, 11:56
#3125
dün akşam motoru bi sündürdüm vututut tut tut 2.vites hız 95 te kesiye girdi.
-
02 Ağustos 2016, 12:26
#3126
kaldera adlı üyeden alıntı
otorunuz EFİ sistemi olarak Delphi yi tercih edip kullanmış.Delphi Enjeksiyon yakıt sistemlerinde kaliteli bir dünya markasıdır.
Motorunuzda Kullanılmış olan Delphi markasına ait EFİ sistem parçalarını ekledim.
Verdiğiniz ayrıntılı arşivlik bilgiler için teşekkürler. Size ve tüm arkadaşlara tekrar soruyorum; Fabrika yada firma destekli olarak yazılım güncelleme yada özellikle RX3i Evo modeline ait yada mondial modellerine ait universal olmayan arıza kontrolü yada çeşitli sistem ayarlarının yapılması konusu ile ilgili olarak bildiğiniz el terminali yada buna benzer bir bilgisayar kullanan servis var mı bildiğiniz ? yada bu bilgiye sahip misiniz ?
-
02 Ağustos 2016, 19:08
#3127
-
04 Ağustos 2016, 09:15
#3128
Arkadaşlar daha önce açıklandı mı bilmiyorum ama, internetten öğrendiğim kadarıyla arıza kodunu aletsiz tespit edebiliyorsunuz. Yalnız bundan sonra o kodun ne anlama geldiğini gösteren bir de açıklama listesi lazım. Bu tür motorlar için yapılmış arıza kod listeleri var ama ne derece doğru bilmiyorum. Şimdi gelelim arıza kodunu aletsiz tespit etmeye. (tabi okuduğum kadarıyla konunun uzmanı kaldera arkadaşımızın affına sığınarak): Kod tespitinde yapılması gereken kontak açıldığında ekranın yan tarafında bulunan sinyali, uzn far vb gibi işaretleri gösteren kutucuklardan en alttaki işaret. Hani kontak açıldığında yanan motor çalıştığında ise sönen yamuk bir turuncu renkli şekilden bahsediyorum. yapacağımız iş bunun kaç defa yanıp söndüğünü saymak. İşlem sırası şöyle: Kontak 2 defa üst üste önce açılıp hemen arkasından kapatılacak, sonra bir kez daha açılıp açık bırakılacak (marşa basılmayacak). bundan sonra o işaretin kaç defa yanıp söndüğünü sayacaksınız. işlem 4 grup olarak gerçekleşiyor. bir grubu tamamlayıp diğerine 1 saniye sonra geçiyor. Lamba en fazla 10 kez yanıp sönüyor sonra 2 gruba, sonra 3. gruba ve sonra da 4 gruba geçiyor. Çünkü arıza kodu 4 haneli bir rakamdan oluşuyor. Örneğin kontak açma kapama işleminden sonra bu işaret 1. gruba başlıyor ve diyelim ki 10 kez yanıp söndü. Bu sıfır demek. sonra 2. gruba geçiyor ve tekrar örneğin 3 kere yanıp söndü bu 3 demek. Sonra 3. gruba sonra da 4. gruba geçerek yanıp sönmeleri sayıyorsunuz. Ortaya çıkan size 4 haneli arıza kodunu veriyor. Listeden bu kodu bularak arızayı anlayabiliyorsunuz.
ben denemedim ama aşağıya videosunu ekliyorum. Arızasız ve kazasız günler dilerim. Selamlar.
https://www.youtube.com/watch?v=UkJ5vu_uSC4
Şurda da kodların listesi var. Ama tam doğrumu bilmiyorum: Site bu:( http://www.rx3adventure.com/rx3_error_codes.html )
Site diyor ki bu kodlar çift silindirli motorlar için kullanılıyor. Ancak rx3 için sadece tek silindir olan kodlara bakmalısınız diyor (bobin ve enjektör gibi). Liste ise şu: http://www.rx3adventure.com/rx3_error_codes.html
---------- Mesajlar birleştirildi - 09:15 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:39 ----------
Arkadaşlar tüm kodların olduğu linki buldum. Hatta arıza durumlarının kodlarını arıza yerine göre gruplamışlar. Kodun harf ve rakamlarının motorda nereyi işaret ettiği linkin ilk sayfasında açıklanmış. Ama ingilizce. selamlar.
link: https://www.dmv.de.gov/services/Vehi...s/dtc_list.pdf
2012 Bmw F800gs
; 2016 Mondial RX3i (2016-18); 2003 Bmw R 1150R (2009-17); 2006 Honda Shadow VT 750 C (2009-10); 2006 Ramzey QM 250 Cruiser (2006-10); 2006 Ramzey QM 200 Enduro (2006-9); 1990 350 cc çift silindir Jawa (1990-93); 1979 vitessiz Puch (1979+).
-
04 Ağustos 2016, 09:46
#3129
Adana İl Temsilcisi
teknik anlamda bilgilendirmeler için,kaldera'ya ve Naci63'e emekleri ve katkılarından dolayı teşekkürler.
-
04 Ağustos 2016, 13:20
#3130
Naci63 adlı üyeden alıntı
Arkadaşlar tüm kodların olduğu linki buldum. Hatta arıza durumlarının kodlarını arıza yerine göre gruplamışlar. Kodun harf ve rakamlarının motorda nereyi işaret ettiği linkin ilk sayfasında açıklanmış. Ama ingilizce. selamlar.
link:
https://www.dmv.de.gov/services/Vehi...s/dtc_list.pdf
Bilgilendirme icin cok tesekkurler. Gercekten teknik anlamda cok faydali bir mesaj olmus. Hatta mesaji sabitlemenin bir yolu da olursa gelecekte bulmak icin zorlanmayiz.
Bu arada benim de bir sorum var, belirtilen yontemle ariza bulunamazsa gostergedeki isik ne sekilde yanar acaba? Mesela araliksiz yanmaya devam mi eder yoksa tamamen mi soner?
-
04 Ağustos 2016, 14:19
#3131
Deadly Sto(R)m adlı üyeden alıntı
Bu arada benim de bir sorum var, belirtilen yontemle ariza bulunamazsa gostergedeki isik ne sekilde yanar acaba? Mesela araliksiz yanmaya devam mi eder yoksa tamamen mi soner?
Yukarıda açıkladıklarım sadece internet araştırmalarım sonucudur. Bu konuda sadece fikir yürütebilirim. Bence eğer o ışık yukarıda belirtildiği şekilde kontak açıp kapama işleminden sonra kesintisiz yanıyorsa sorun olmadığını düşünürüm. Bildiğim kadarıyla o ışığın tamamen sönmesi için motorun çalışıyor olması lazım. Selamlar.
2012 Bmw F800gs
; 2016 Mondial RX3i (2016-18); 2003 Bmw R 1150R (2009-17); 2006 Honda Shadow VT 750 C (2009-10); 2006 Ramzey QM 250 Cruiser (2006-10); 2006 Ramzey QM 200 Enduro (2006-9); 1990 350 cc çift silindir Jawa (1990-93); 1979 vitessiz Puch (1979+).
-
04 Ağustos 2016, 14:28
#3132
-
04 Ağustos 2016, 14:42
#3133
2016 evo için lastik konusunda tavsiyelerinize ihtiyacım var. Bildiğiniz gibi bizim arka lastik 130/70-17 ama piyasada bu ölçüde arka lastik yok. Ben de 130/80-17 almayı düşünüyorum. Doğru bir karar mı yoksa yanlış mı?
2. sorum, piyasadaki tüm lastikler (tourance, tkc70, vb.) şambrelle kullanıma uygun mudur?
3, yaptığım araştırmalarda Heidenau K60 ile Continental TKC70 arasında kaldım. seçim konusunda fikir beyan edebilirseniz sevinirim. (Bu iki lastik de M+S ibaresi taşıyor.) Motoru neredeyse tamamen asfaltta kullanıyorum ama yılda bir iki de yoldan çıkarım
motolastik.com adresinde bir sürü K60 seçeneği var. 65T vb sayılar yük ve hız endeksi bildiriyor, silica olan kışlık, M+S dört mevsim demek ama RF ve TT nedir? bu lastiklerin hepsi şambrele uygun mu?
-
04 Ağustos 2016, 16:04
#3134
Deadly Sto(R)m adlı üyeden alıntı
2016 evo için lastik konusunda tavsiyelerinize ihtiyacım var. Bildiğiniz gibi bizim arka lastik 130/70-17 ama piyasada bu ölçüde arka lastik yok. Ben de 130/80-17 almayı düşünüyorum. Doğru bir karar mı yoksa yanlış mı?
2. sorum, piyasadaki tüm lastikler (tourance, tkc70, vb.) şambrelle kullanıma uygun mudur?
3, yaptığım araştırmalarda Heidenau K60 ile Continental TKC70 arasında kaldım. seçim konusunda fikir beyan edebilirseniz sevinirim. Bu iki lastik de M+S dört mevsim demek ama RF ve TT nedir? bu lastiklerin hepsi şambrele uygun mu?
Selamlar..mitmuallimin stop sorunu ile gelişme varmı diye bakındım ama forum akıyo.NAci63 güzel bilgiler paylaşmış.
videodaki arıza bulma yöntemi tabiiki olabilir...en azından sizlerin denemesi gerek..eğer düzgün çalışan bir teşhis koyma yöntemi ise menfaatinizedir.
arıza kodları listeside elinizde olduktan sonra doğru teşhis doğru tedavi uygulandığını sizde onaylarsınız..Yapılan işlerden emin olursunuz..
bu arıza kodlarının bir çıktısını alıp motorun bir köşesinde bulunsun derim..
lastik konusu ile ilgili bildiklerimi paylaşayım..
1-sırt genişliği veya yanak genişliği kullanımda çok fark etmez.önemli olan lastiğin bu genişlik farkından dolayı motorun arka maşa,çamurluk vs gibi bir yerlere temas etmemesidir.temas yoksa çok problem olmaz.mühendislik açıdan farklar vardır ama sizde zorunlusunuz bir bakıma. çünkü lastik yokmuş
2-tüm lastikler şamriyel ile kullanılır. bu fark lastik özelliği değil canttandır.cant tubeles değildir.
3-diğer harfler ise R radyal olduğunu gösterir. diğer harflar ise en yüksek güvenli sürüşün km sini temsil eder.Atıyorum T harfi 190 km işte F harfi 160 km güvenli en yüksek sürat gibi..
Concrete adlı üyeden alıntı
Yaklaşık 10 gün kadar önce evo'ma kavuştum 2016 model turuncu renk evo'mu aldım
motorun hayırlı olsun.. 16 plaka trafik sigortası kaç lira çıktı acaba..
benimde 16 plaka geçen sene 110 lira idi.bu ay bitiyor.yenileyeceğim.
-
04 Ağustos 2016, 16:31
#3135
RF denilen run flat demektir ve yanak kısmı güçlendirilmiş lastik anlamındadır yani patlasa dahi jantın üzerine çökmeyeceği için lastik bir kısım daha yol alabilmenizi sağlar TT ise (Tubed Type Tyre) tube-type lastik demek ki oda iç lastikli demek tir... yani evo lar için tt lastik almak gerekli ... TL olanlar ise iç lastik olmayan anlamına gelir
---------- Mesajlar birleştirildi - 16:31 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:26 ----------
kaldera adlı üyeden alıntı
motorun hayırlı olsun.. 16 plaka trafik sigortası kaç lira çıktı acaba..
benimde 16 plaka geçen sene 110 lira idi.bu ay bitiyor.yenileyeceğim.
Teşekkür ederim
578 TL ödedim trafik sigortama ancak bu size bir ölçü olmasın ki ben sigortacıyım zaten geçmiş indirim yaş yaşanılan il ilçe hep farklılık göstermektedir... plakada etkendir primlerde evet ama eskisi kadar çok değildir bilginize...
-
04 Ağustos 2016, 17:13
#3136
Concrete arkadaşım hayırlı olsun, Allah kaza bela vermesin.
Lastik konusunda ben mitas e08 modelini düşünüyorum. Michelin anakee 2 lastiğinin uygun ölçüsü yok. Olsaydı ilk sırada o vardı kafamda. Metzeler ise düşünmüyorum çünkü önceki tecrübem olumlu değil metzeler hakkında. Çabuk sertleşiyor. Enduro tipi lastiklerde seçenek mecburen arka için 130/80-17 olmak zorunda. Çünkü 130/70-17 ebatlar yol lastiği, enduro değil. Mitas hakkında tecrübesi olan varmı? Selamlar.
2012 Bmw F800gs
; 2016 Mondial RX3i (2016-18); 2003 Bmw R 1150R (2009-17); 2006 Honda Shadow VT 750 C (2009-10); 2006 Ramzey QM 250 Cruiser (2006-10); 2006 Ramzey QM 200 Enduro (2006-9); 1990 350 cc çift silindir Jawa (1990-93); 1979 vitessiz Puch (1979+).
-
04 Ağustos 2016, 18:38
#3137
"Selamlar..mitmuallimin stop sorunu ile gelişme varmı diye bakındım ama forum akıyo."
Değerli kaldera ,bugün servisde idim. sorunla ilgili gaz kelebeği ikinci kez değişti.bahsini yaptığınız arıza tespit aleti ustada var.
Hatta daha gelişmiş bir aleti de var.enjeksiyonlu sistemlere müdahele etmek için yatırım ve eğitimi önemsiyor usta.
gel gelelim benim bahtsızlığım sözkonusu galiba.
dönüş yolunda mola verdim.5-10 dakika sonra motoru çalıştırdım.10 sn kadar sonra yine stop etti. Sonra eve geldik. biz yine çetele tutmaya devam ..
ekleyebilirsem videosu var..
"Yolculuk bir fersahda olsa cehennemden bir parçadır" ..... seyyah pirimiz Evliya Çelebi
-
04 Ağustos 2016, 19:16
#3138
mitmuallim adlı üyeden alıntı
Değerli kaldera ,bugün servisde idim. sorunla ilgili gaz kelebeği ikinci kez değişti.bahsini yaptığınız arıza tespit aleti ustada var.
Hatta daha gelişmiş bir aleti de var.enjeksiyonlu sistemlere müdahele etmek için yatırım ve eğitimi önemsiyor usta.
gel gelelim benim bahtsızlığım sözkonusu galiba.
dönüş yolunda mola verdim.5-10 dakika sonra motoru çalıştırdım.10 sn kadar sonra yine stop etti. .
Tekrar gittiğinizde şu beyini bir resetleyip tekrar başlatsinlar.ikinci olarak ayakliktaki müşürü bir kontrol ettirin.arızalı olabilir.komple iptal edin yada..ayaklikta iken bazı durumlarda motorun çalışır olması gerekiyor. .
Neymiş bu kadar...
Benzinmi gelmiyor arada sırada yakıtı mi kesiyor nedir....
-
04 Ağustos 2016, 23:56
#3139
Degerli Kaldera Bursa 24.07.2015 tescilli evomu geçen yıl 11 yıllık
hasarsızlık indirimi ile 79.88 tl ye sigortalanmıştı. Bu sene 362 tl ye ergo sigorta armada sigortacılık şefik eledağ bursa 0224 2354747 ye
yaptırabildim. Bilgilerinize saygılarla SELAMLAR.
---------- Mesajlar birleştirildi - 23:56 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:36 ----------
Kiymeti Kaldera bizim rx3i evoların hiçbir modelinde yansehpa müşiri
yok. Bazen dikkatsiz davranıp sehpanızı kaldırmadan yola çıkabiliyoruz. Oda çok büyük kazaihtimali doğuruyo.
,Concrete kardeşim EVO nu en guzel günlerde kazasız belasız cezasız
kullanman temennilerimizle.
-
05 Ağustos 2016, 09:09
#3140
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 8 kullanıcı var. (0 üye ve 8 misafir)