vallaha ustam ağzına salık
vallaha ustam ağzına salık
Sayın arkadaşım, artık mutlaka "KANUN" devreye girmelidir.
http://www.resmigazete.gov.tr/eskile...20131128-1.htm
Ayıplı maldan sorumluluk
.......
İspat yükü
MADDE 10 – (1) Teslim tarihinden itibaren altı ay içinde ortaya çıkan ayıpların, teslim tarihinde var olduğu kabul edilir. Bu durumda malın ayıplı olmadığının ispatı satıcıya aittir. Bu karine, malın veya ayıbın niteliği ile bağdaşmıyor ise uygulanmaz.
......
Tüketicinin seçimlik hakları
MADDE 11 – (1) Malın ayıplı olduğunun anlaşılması durumunda tüketici;
a) Satılanı geri vermeye hazır olduğunu bildirerek sözleşmeden dönme,
b) Satılanı alıkoyup ayıp oranında satış bedelinden indirim isteme,
c) Aşırı bir masraf gerektirmediği takdirde, bütün masrafları satıcıya ait olmak üzere satılanın ücretsiz onarılmasını isteme,
ç) İmkân varsa, satılanın ayıpsız bir misli ile değiştirilmesini isteme,
seçimlik haklarından birini kullanabilir. Satıcı, tüketicinin tercih ettiği bu talebi yerine getirmekle yükümlüdür.
Bence artık bıçak kemiğe dayanmış. Acilen bir avukatla görüşüp daha fazla zaman geçirmeden iade ve değişim işlemini başlatmalı veya paranızı geri almalısınız. Selamlar.
2012 Bmw F800gs; 2016 Mondial RX3i (2016-18); 2003 Bmw R 1150R (2009-17); 2006 Honda Shadow VT 750 C (2009-10); 2006 Ramzey QM 250 Cruiser (2006-10); 2006 Ramzey QM 200 Enduro (2006-9); 1990 350 cc çift silindir Jawa (1990-93); 1979 vitessiz Puch (1979+).
Merhabalar, Mondial RX3i Evo ile yapmış olduğum 1600 KM'lik Ege Turu
Merhaba @sinbakis. Bazı arkadaşlarımızın yaşadığı moral bozucu kronik sorunlardan sonra, sizin gezi videonuz iyi geldi. Allah kaza bela vermesin. Biraz da teknik verilerden bahsederseniz, bizim için fikir olur. Örneğin yakıt, sürüş gördüğünü artı ve eksiler gibi. Selamlar.
2012 Bmw F800gs; 2016 Mondial RX3i (2016-18); 2003 Bmw R 1150R (2009-17); 2006 Honda Shadow VT 750 C (2009-10); 2006 Ramzey QM 250 Cruiser (2006-10); 2006 Ramzey QM 200 Enduro (2006-9); 1990 350 cc çift silindir Jawa (1990-93); 1979 vitessiz Puch (1979+).
Iyi akşamlar arkadaşlar bi sorum olacaktı motora 45 lt lik çanta almayi düşünüyorum ama 2 adet kask (ikiside kapalı kask biri xl biri L beden ) sigarmi shad sh 45 veya kappa 42 lt lik arasında kararsız kaldim .Cevaplarınız için şimdiden teşekkürler
Bana göre bu motora büyük çanta takmak sıkıntıya sebebiyet verir. Büyük çantayı sadece içine çok şey alması olarak düşünmeyin. Daha önemlisi motorun rüzgara ve hıza karşı direncini etkileyip dengesini bozma ihtimali çok daha önemlidir. Yakıt tüketimini bile etkiler. Sırf kask koyabilmek için büyük çanta takmak, bence, belli ölçüde riske girmektir. Kask için alacağınız 1.5-2 metrelik halat kilit hem motoru hem de kaskı birlikte kilitlemenizi sağlar. Benim bmw'de 52 litrelik kappa çanta var. Neredeyse tüm gezilerimde içine kasktan başka herşeyi koydum. Bir tek kask koymadım. Çünkü kaska hiç bir zaman yer kalmadı. Arka çantanın büyük olması motoru ağırlaştırıyor ve rüzgara karşı sıkıntıya sebebiyet verebiliyor. Üstelik motor rx3'e göre 70 kio daha ağır ve 60 beygir daha güçlü olmasına rağmen. Unutmayın: RX3 sadece 25 bg'lik bir motordur. Donanımı da ona göre olmalıdır. Özet olarak sebebiyet verebileceği sıkıntılardan dolayı büyük çantaya karşıyım.
2012 Bmw F800gs; 2016 Mondial RX3i (2016-18); 2003 Bmw R 1150R (2009-17); 2006 Honda Shadow VT 750 C (2009-10); 2006 Ramzey QM 250 Cruiser (2006-10); 2006 Ramzey QM 200 Enduro (2006-9); 1990 350 cc çift silindir Jawa (1990-93); 1979 vitessiz Puch (1979+).
Arkadaşlar, motorumuzdaki bu stop problemini CSC RX3 Owners USA başlıklı bir Amerikan Facebook sayfasında paylaştım biri CSC firmasından iki kişiden cevap geldi bunları aşağıya ekliyorum,teknik konulardan anlamadığım için yorumlarınızı paylaşırsanız herkes faydalanır belki.
1-if what you are describing is stalling when coming to a stop, that problem can be related to a misadjustment of the butterfly valve in the throttle body. Also, I will be in Ankara in September if any of you Turkish RX3 guys would like to get together.
2- - my bike also happen but i check then i find something about rs3 engin
- engin timing should be raise 1.8 - 2.0 bar..when i put on 1.5 bar its stop when bike still running
So i raise engin timing on 1.8 bar its ok now..
İngilizce bilmeyen arkadaşlar için meali 1- Bu problem gaz daki kelebek valfin yanlış ayarlaması ile ilgili olabilir. Ayrıca RX3 sahibi arkadaşlar dan buluşmak isteyen olursa Eylül ayında Ankara da olacağım.(Bu vatandaş CSC firmasından Joe Berk , Ankaralı arkadaşlar temas kurabilirlerse çok faydalı olabilir.)
2- Kontrol ettiğimde bir şey fark ettim RX3 ün motor zamanlaması 1.8 - 2.0 bar arası olmalı 1.5 bar da motosiklet giderken stop ediyor.Ben motor zamanlamasını 1.8 bar a yükselttim sorun çözüldü.(BU da başka bir vatandaşın yazdığıma cevabı) Motor dan anlayanlara sunulur.
Ben bu "bar" meselesini anlamadım. "engine timing" avans ayarı demektir ve derece üzerinden yapılır. Bar ise basınç birimidir. Burası kullanılan terimlerden dolayı bana anlaşılmaz geldi. Acaba kasıt avans ayarı yaparken tdc'ye (üst ölü nokta) olan derece açısı mı? Bir de bu elektronik ateşlemede otomatik ayarlanmıyor mu? Selamlar.
2012 Bmw F800gs; 2016 Mondial RX3i (2016-18); 2003 Bmw R 1150R (2009-17); 2006 Honda Shadow VT 750 C (2009-10); 2006 Ramzey QM 250 Cruiser (2006-10); 2006 Ramzey QM 200 Enduro (2006-9); 1990 350 cc çift silindir Jawa (1990-93); 1979 vitessiz Puch (1979+).
"Yolculuk bir fersahda olsa cehennemden bir parçadır" ..... seyyah pirimiz Evliya Çelebi
Arkadaşlar, teknik konulardan hiç anlamadığım için ingilizcelerini de direkt kopyala yapıştır ile koydum ki tercüme de yanlışlık olursa kafanızı karıştırmasın.Bu BAR dan kasıt nedir sizin takdiriniz.
Merhabalar...
Motorumun 500 km ilk bakımı geldi.
Ankarada hangi servise gitmemi tavsiye edersiniz ?
500 km bakımı tahmini fiyatı hakkında bilgi verir misiniz ?
Teşekkürler...
Zannediyorum burada söylenmek istenen rölanti devri. Ancak diğer motorlarda rölanti devri 1500 iken ve sorun yokken neden bizim motorlarımız daha yüksek rölantide çalışsın. Bence yapısal bir problem var. Benzer bir olay başıma Aprilia motorumda gelmişti elektronik bir sorun vardı ve pek çok değişen parçaya rağmen düzelmemişti. 6 yaşındaki garanti dışı motoruma Ferco İtalyadan tüm elektrik sistemini kablolar beyinler dahil getirtti ve ücretsiz değiştirerek sorunu çözdü. Ama sanmayın bu hemen oldu, bu değişimi yapana kadar çok mücadele ettiler en sonunda Avukata gidiyorum ve her yerde bunu yayınlayacağım deyince 6 ay çözülemeyen sorun 2-3 haftada çözüldü. Yani ağlamayan çocuğa meme yok.
Ayrıca motoru alalı 6 ayı geçenler de bu kanundan yararlanabiliyor, 2 seneyi geçmemek şartıyla.
Zamanaşımı
MADDE 12 – (1) Kanunlarda veya taraflar arasındaki sözleşmede daha uzun bir süre belirlenmediği takdirde, ayıplı maldan sorumluluk, ayıp daha sonra ortaya çıkmış olsa bile, malın tüketiciye teslim tarihinden itibaren iki yıllık zamanaşımına tabidir. Bu süre konut veya tatil amaçlı taşınmaz mallarda taşınmazın teslim tarihinden itibaren beş yıldır.
(2) Bu Kanunun 10 uncu maddesinin üçüncü fıkrası saklı olmak üzere ikinci el satışlarda satıcının ayıplı maldan sorumluluğu bir yıldan, konut veya tatil amaçlı taşınmaz mallarda ise üç yıldan az olamaz.
(3) Ayıp, ağır kusur ya da hile ile gizlenmişse zamanaşımı hükümleri uygulanmaz.
Arkadaşlar şimdilik çok şükür benim motorda yok ama ben de bu stop etme sorununa kafayı taktım ve araştırıyorum. Şimdi bizim motorların sağ tarafına geçip deponun altına bakınca silindirden arkaya doğru uzanan manifoldu göreceksiniz. manifoldun üzerinde fiş gibi birşey var adı map sensörü (maf sensörü diye de biliniyor) bu alet manifolttaki havayı ve basıncı ölçerek motorun ecu ünitesine (beyin) bildiriyor. Bu alette arıza olursa stop etme, çekişten düşme ve fazla yakma problemleri ortaya çıkıyormuş. Özellikle stop etme probleminin temel sebebi bu olabilir. Acaba diyorum, stop etme sorunu yaşayan arkadaşlar serviste bunu denediler mi veya ölçtürdüler mi bu sensörü. Arıza zaman zaman ortaya çıktığına göre, bu sensörün kabloları veya kendisi arızaya bazan mı sebebiyet veriyor. Bunu değiştirip deneme yapıldı mı? Sesli düşünüyorum işte...
---------- Mesajlar birleştirildi - 13:28 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:15 ----------
bu maf sensörü kolay kolay bozulmazmış. Yalnız çekilen havanın içindeki pislikler buna yapıştığı için (veya belki oksitlenme vb sebeplerle) sensör kirlenir ve boşta iken stop etme sorununa sebebiyet verirmiş. Bunun için sensörü temizleme spreyleriyle zaman zaman temizlemek gerekiyormuş. Bu bilgiler otomobil sitelerinden. Ama motorun çalışma mantığı aynı.
Diyebilirsiniz ki benim motor daha yeni bu kirlenmez mümkün değil. Bu durumda kanımca bu sensörden çıkan kabloları gittiği yere kadar kontrol etmek lazım. Eğer bu kablolar selenin altından geçiyorsa, sürücünün ağırlığına göre bile seleye uygulanan basınç arttığından kabloların etkilenmesi farklı olabilir. Örneğin hafif kilodaki ustanın elinde sorun yokken ağır kilolu kullanıcıda sorun olabilir (mi acaba) diyorum. Saçma gelebilir ama kontrol etmek lazım diye sesli düşünüyorum. Selamlar.
---------- Mesajlar birleştirildi - 13:53 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:28 ----------
Bir de rölanti ayarlayıcısı var. O da stop etmeye sebebiyet veriyor. Ama rölanti ayarlayıcısındaki arıza rölantide sürekli dalgalanmaya da sebebiyet veriyormuş. Alıntı: http://forum.cliotr.com/index.php?topic=1255.0
"rölanti valfi bozulduğunda aracınız stop eder . rölanti valfi veya motorunun amacı deviri .5 te tutmaktır .. bunu hava akışını kontrol etmekle sağlar .. o ucundaki çubuk içine girip çıkar ve hava yolunu açıp kapatır .. bunu (ecu) beyin ayarlar .. rölanti valfini söküp çubuğu ve içini o balata spreyi ile temizleyiniz .. wd40 gibi yağlayıcılar bir işe yaramaz .. temizleyip yerine oturtunuz . iyice oturması gerekir ."
2012 Bmw F800gs; 2016 Mondial RX3i (2016-18); 2003 Bmw R 1150R (2009-17); 2006 Honda Shadow VT 750 C (2009-10); 2006 Ramzey QM 250 Cruiser (2006-10); 2006 Ramzey QM 200 Enduro (2006-9); 1990 350 cc çift silindir Jawa (1990-93); 1979 vitessiz Puch (1979+).
Merhaba bende aranıza yeni katıldım 2016 turuncu rx3i evo ile
1 ay oldu alalı 2400 km ye ulaştım
500km den yani ilk bakımdan sonra motoru ilk çalıştırırken ileri atılmaya başladı, üstüne binmeden çalıştırınca düşme riski çok fazla
stop etme şimdiye kadar 5 kere oldu sorun olarak bahsettiğiniz sıklık sanırım daha fazla
2000 km den sonra Ön fren maneti basılı kalıyor hirolik kısım geri itemiyor buda arka fren lambalarının sürekli yanmasını sağlıyor. Sanırım değişmesi gerekicek.
5000-6000 devir arasında bir zırıltı sesi gelmeye başladı kaynağını henüz bulamadım. inşallah yeni bir problemle karşılaşmam
motoru kullanırken sürekli yeni problemlerin başlaması insanın hevesini fazlasıyla kırıyor. problemler sıfır motor olduğundan mı kaynaklanıyor.
evodan önce 30.000km ybr kullandım suan 78.000 kmde motor rutin bakımlarını yaparak hiç problem yaşamadım, yolda kalmadım . sıfır motorun daha simdiden bukadar problem çıkarmaya başlaması kötü bir durum.
Merhaba dostlar yukarida gordugunuz resim pazar sabahi 4:00 da onume biranda firlayan kopegin bende biraktigi en buyuk zarar. Simdi diyeceksiniz ki ne alaka.
Olayi anlatayim;
Gece vardiyasindan pazar sabahlari erken cikarim ki tatil gunum bana kalsin uyumayayim koca gun. Yine ciktigim sira her zaman katettigim her tasini ezbere bildigim yolda yol kenarindan aniden onume atlayan kopege koruma demirinin sol tarafi ile vurdum ki hizim ortalama 100 km. Darbenin etkisi ile koruma demirinin alt baglanti vidasi yamulmus ve dizime dogru ani bir darbe yapti. Boyum uzun bilenler bilir dize denk geldiginden actirmistim. Velhasil bu darbe etkisi ile dizlik bu hale geldi. Herkezin bekledigi gibi motoru yatirmadim aldigim darbenin acisi ile kivranirken bi 50 60 mt makineyi toplamayla ugrastim ve basardim. Durup sakinlestikten sonra kopegin öldüğünü gordum cok uzuldum.
Yani eger bu resimdeki dizlik olmasaydi muhtemelen dizim kirilacakti ve belki sakat kalacaktim. Tabi motorun altinda kalip baska yerlerimi de paralayacaktim.
Bir kere lazim olacak olan ekipmanlarinizi lutfen takin boyle seyler bana birsey olmaz ben dikkatliyimle olmuyor inanin bir baktigim noktaya 4 5 kez bakip hareket eden kesinlikle riske girmeyen biriyim. Geldimi geliyor goremiyorsun
sezgin kardeş,bununla geçmiş olsun.dediğin gibi daha kötü şeyler olabilirdi.ekipman konusunda söylediklerine harfiyyen katılıyorum.ha kendim şehir içinde kullanıyormuyum ne yazıkki hepsini değil.ALLAH hepimizi kazadan/beladan korusun.
teşekkür ederim dostlar abiler bu arada şunuda anladım ki sis farı şart
Şu an bu konu içerisinde 17 kullanıcı var. (0 üye ve 17 misafir)