Mondial Rx3 Enduro Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı
Reklamlar
-
25 Mayıs 2016, 09:37
#2781
Stop etme problemi genelde akuden kaynaklaniyor. kimisi akuyu iyi sarj etmedikleri icin veya bozuk aku denk gelmis demesine ragmen ben hala fabrika akulerinin cok dandik oldugu yonunde fikir sunuyorum. Ben bu problemi benzin almak icin durdugumda tekrar calistirmak icin marsa bastigimda gostergeler gidip geldi buna ragmen uzunla sislerde en ufak bir guc kaybi yokdu bu nasil olabilir diye dusunurken akunun akimi stabil sekilde aktaramadigini dusunmeye basladim. Sebebi ise vurdurarak calistirdiktan 2 dakika sonra giderken stop etmesinden bu neticeyi cikardim. Sonrasi biraz cimrilik yapip sarj edim bakim olcakmiya dondu sarj ettim 1 hafta boyunca sorunsuz kullandim. 1 hafta sonra is yerinde motosikletim tekrar mars basmadi bu zamana kadarda ara ara 2 den 1 yaptigimda stop etmelerimde oldu.
En sonunda semsiyeyi acmadan bir aku ihtiyaci belirdi unibot yuasa arasinda gidip geldim sonra vl marka aku aldim. 400 tl gorunce vlde karar kildim 200 tl idi kendileri. Herhalde 3 ayi gecmistir takali o gunden bu yana stop problemi yasamadim. Bu arada ben genelde yag olarak tercihim motuldu kullandimda 500 ve 1000 bakimini motul 2000 bakimini ipone koyduk ipone daha makinaya yaklastirmam. Castrol koyun ipone koydurmayin tavsiyemdir.
Reklamlar
-
25 Mayıs 2016, 11:30
#2782
Bektan Kardeşim castrol 5-40mı yoksa 10-40mı
-
25 Mayıs 2016, 11:39
#2783
Naci63 adlı üyeden alıntı
Arkaya enduro tarzı ancak 130/80-17 bulabilirsiniz. Takım lastik ben de araştırdım. Marka olarak mitas e08 mdeli ve michelin anakee II modeli benim kanımca uygun lastikler. Bunlar %80 yol %20 offroad tarzı lastikler. Metzeller konusunda önceki tecrübem çerçevesinde (çabuk sertleşiyor) tercih etmiyorum. Mitasın takım fiyatı 550TL, michelin ise 850 TL. dir. Selamlar.
---------- Mesajlar birleştirildi - 22:38 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:36 ----------
Bunlar ne Bora bey?
Merhaba
motolastik.com sitesine yazmıştım.
Gelen cevap ve önerileri linkte ki gibi. Umarım işinize yarar.
İyi günler Alp bey,
Arka lastiğinizi 130/80-17 yaparsak size uygun lastikler:
http://www.motolastik.com/enduro-end...ob=0&oz=62_406
-
25 Mayıs 2016, 12:14
#2784
Bakım Periyotları garanti kitapçığına göre mi gidilmeli? ilk 500 bakımı sonrası bakım kaç km de olmalı? servisler genelde daha kısa sürede gelmemizi istiyorlar. Garanti dışına çıkmamak için bakım periyotlarında kitapçıkta yazanları mı uygulamalıyız yoksa servislerin dediği bakım periyotlarını mı?
-
25 Mayıs 2016, 12:44
#2785
bursalıali adlı üyeden alıntı
Bektan Kardeşim castrol 5-40mı yoksa 10-40mı
10w40 abi bir aciklama daha yapim yag degisiminde bosaltilan yagin kac lt geldigine dikkat edin.
---------- Mesajlar birleştirildi - 12:44 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:36 ----------
december boy adlı üyeden alıntı
Bakım Periyotları garanti kitapçığına göre mi gidilmeli? ilk 500 bakımı sonrası bakım kaç km de olmalı? servisler genelde daha kısa sürede gelmemizi istiyorlar. Garanti dışına çıkmamak için bakım periyotlarında kitapçıkta yazanları mı uygulamalıyız yoksa servislerin dediği bakım periyotlarını mı?
Bakim kitapcigina gore gidin ilk bakim 500 ila 750 km arasindadir 2. Bakim 1000 ila 1250 km arasindadir. 3. Bakim 2000 ila 2250 km arasindadir ve sonrasinda 4000 ila 4250 km 6000 6250 km diye devam eder. Fakat illa bunun haricinde gitmeyeceksiniz diye bir sorun yoktur bir sikayetin var isebeklemeden gitmekte fayda var. Orta sehpayi kesinlikle taktirin ara ara servis degistirin sirf yag degistirmek icin bile bunu yapmanizda fayda var bir servisin goremedigi bir seyi baska bir servis gorebilir.
körlerin arasında tek gözlü adam kendini kral sanır
-
25 Mayıs 2016, 12:49
#2786
Yanlış hatırlamıyorsam sonrasında her 2000 km de bir. Bakım kitapçığının ilgili bölümünde yazıyor.
-
25 Mayıs 2016, 12:56
#2787
ALPAGO72 adlı üyeden alıntı
Yanlış hatırlamıyorsam sonrasında her 2000 km de bir. Bakım kitapçığının ilgili bölümünde yazıyor.
Dogru hatirliyorsun 250 km opsiyonu var 2250 ye kadar garanti 2250 ustu garanti disi kalir.
körlerin arasında tek gözlü adam kendini kral sanır
-
25 Mayıs 2016, 13:13
#2788
bektanist adlı üyeden alıntı
Dogru hatirliyorsun 250 km opsiyonu var 2250 ye kadar garanti 2250 ustu garanti disi kalir.
BU bilgiye ulaştığınız kitapçığın basım tarihini söyleyebilir misiniz?
Bende 2016 model var ama 2016 model için Basım tarihi 02/01/2015 olan kitapçık verildi. Hiç değişen bir şey yok mu ?
Bakım aralıkları
1- 500-1000
2- 2000
3. 4000 diye yazılmış.
-
25 Mayıs 2016, 14:28
#2789
onurordek adlı üyeden alıntı
BU bilgiye ulaştığınız kitapçığın basım tarihini söyleyebilir misiniz?
Bende 2016 model var ama 2016 model için Basım tarihi 02/01/2015 olan kitapçık verildi. Hiç değişen bir şey yok mu ?
Bakım aralıkları
1- 500-1000
2- 2000
3. 4000 diye yazılmış.
Birazdan basim tarihini veririm 2016 bldigim kadariyla jant ebatlari egzoz deve boynu ve usb cakmaklik harici hersey ayni basim tarihine bakip yazarim.
---------- Mesajlar birleştirildi - 14:28 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:22 ----------
Ayni tarihli basim kitapcigi bendekide az once baktim 38. Sayfada belirttigim bakim km yaziyor..
-
25 Mayıs 2016, 15:12
#2790
merhaba arkadaşlar;
2015 model için 17"-19" tel jant mondial ithal edecekmi acaba bilgisi olan varmı.zira 15"-18" lastik bulmak zor
-
25 Mayıs 2016, 15:17
#2791
ALPAGO72 adlı üyeden alıntı
Arkadaşlar lastik alırken mutlaka tarihlerini sorun ve 6 aydan fazla beklemiş lastikler sizde ömrü az olur. Zaten toplam 3-4 yıl zor kullanıyoruz bir de rafta beklemişini almayalım. Bu arada bazı firmalar 2014 üretimi veya 2015 başı üretim lastikleri çok ucuza verebiliyor. Dikkat edelim. Selamlar.
2012 Bmw F800gs
; 2016 Mondial RX3i (2016-18); 2003 Bmw R 1150R (2009-17); 2006 Honda Shadow VT 750 C (2009-10); 2006 Ramzey QM 250 Cruiser (2006-10); 2006 Ramzey QM 200 Enduro (2006-9); 1990 350 cc çift silindir Jawa (1990-93); 1979 vitessiz Puch (1979+).
-
25 Mayıs 2016, 16:09
#2792
bektanist adlı üyeden alıntı
Birazdan basim tarihini veririm 2016 bldigim kadariyla jant ebatlari egzoz deve boynu ve usb cakmaklik harici hersey ayni basim tarihine bakip yazarim.
---------- Mesajlar birleştirildi - 14:28 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:22 ----------
Ayni tarihli basim kitapcigi bendekide az once baktim 38. Sayfada belirttigim bakim km yaziyor..
Teşekkür ediyorum. Yanlış kitapçık verildiğini teyit etmiş olduk. Bende ki kitapçık 2015 için ve oldukça yetersiz.
Bu arada zam gelmiş.
---------- Mesajlar birleştirildi - 16:09 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:58 ----------
onurordek adlı üyeden alıntı
Teşekkür ediyorum. Yanlış kitapçık verildiğini teyit etmiş olduk. Bende ki kitapçık 2015 için ve oldukça yetersiz.
[IMG]
[/IMG]
[IMG][/IMG]
-
25 Mayıs 2016, 16:52
#2793
1000km'de bir yağ değişimi çok yakın aralık değil mi , sabit iklimlerde japonlar 12ay yada 6k-10k limitindeler,
Hadi olsun olsun yılda 2 kere 5k'de bir olsun 1000 'de bir yağ değişimi nasıl yazmışlar çok yakın
-
25 Mayıs 2016, 18:23
#2794
Arkadaşlar az önce UMA ile görüştüm. 19ve17 jantın sipariş verildiğini alüminyum jant bu sene
olmayacağını telli jantın yaklaşık temmuz içinde
gelebileceğini bildirdiler. Ayrıca Manisa'da kendisi de endurocu Erkan Türkkan Ustamız var, atölyesinde muhtelif motorlara çok sağlıklı gidon
yükseltme aparatları üretiyor. Bilgilerinize, hürmetler
---------- Mesajlar birleştirildi - 18:23 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:17 ----------
Kıymetli MrJ 2000 kmden sonra her 2000 km de bir bakım aralığıdır.
-
25 Mayıs 2016, 20:45
#2795
bektanist adlı üyeden alıntı
Stop etme problemi genelde akuden kaynaklaniyor. kimisi akuyu iyi sarj etmedikleri icin veya bozuk aku denk gelmis demesine ragmen ben hala fabrika akulerinin cok dandik oldugu yonunde fikir sunuyorum. Ben bu problemi benzin almak icin durdugumda tekrar calistirmak icin marsa bastigimda gostergeler gidip geldi buna ragmen uzunla sislerde en ufak bir guc kaybi yokdu bu nasil olabilir diye dusunurken akunun akimi stabil sekilde aktaramadigini dusunmeye basladim. Sebebi ise vurdurarak calistirdiktan 2 dakika sonra giderken stop etmesinden bu neticeyi cikardim. Sonrasi biraz cimrilik yapip sarj edim bakim olcakmiya dondu sarj ettim 1 hafta boyunca sorunsuz kullandim. 1 hafta sonra is yerinde motosikletim tekrar mars basmadi bu zamana kadarda ara ara 2 den 1 yaptigimda stop etmelerimde oldu.
En sonunda semsiyeyi acmadan bir aku ihtiyaci belirdi unibot yuasa arasinda gidip geldim sonra vl marka aku aldim. 400 tl gorunce vlde karar kildim 200 tl idi kendileri. Herhalde 3 ayi gecmistir takali o gunden bu yana stop problemi yasamadim.
Bende daha önce söyledim olay aküden kaynaklanıyor şimdi akü değiştirdik yine aynı problem oldu diyenler var ama nasıl ve ne marka akü takıldı tekrardan acaba? kaliteli bir markanın aküsü tercih edilmeli siz yine aynı veya benzeri dandik bir akü takarsanırz sonuç yine aynı olucaktır! şu an bende üstünde gelen akü ile devam ediyorum ama arada olsada yapıyor stop olayını ve 2016 kulanıcısıyım! 15-16 yok bu işin.. Başıma zamanında gelen bi hadiseden bahsedeyim eski çalştığım yerde 250cc honda foresight kulanıcısı bi arkadaş vardı ve aküsü dandik çin malı bi aküydü havalar soğuktu birtürlü çalışmıyordu çalışsada zarzor çalışıyordu en sonunda birgün akü şarj tutmamaya başladı sürekli giderken stop etmeler başladı dedim bu akü nanay! akü arayışı içine girdik lakin orjinal aküsüne bundan 2 sene önce 380 tl para istediler bosch markaydı haliyle fiyat dan dolayı alamadık ama bize söylenen o motorun en az 10 yada 9 amperlik bi akü istediği ve o amper değerlerinde olmazsa verim vermiyceği söylendi nereye sorduysak. Bizde 9 amperlik bi unibot akü bulduk yuvasına az biraz ufak gelsede motor daha önce hiç çalışmadığı gibi canlı ve tek marşda çalışır hale geldi yani şunu demek istiyorum bu aletler araba gibi değil akü konusunda hassaslar! eğer stop probleminiz nezaman motor düşük veirde veya boşa attığınızda yaşanıyorsa anlayınki akü yetersiz arkadaşlar bu sadece bizim rx3 ler için değil geneli bu yönde bilmiyorum benim başıma hiç böyle 3bin 5 bin vs devir bandında giderken gelmedi nezaman ışıklarda duruyorum tık stop ediyor neden yüksek devir olmuyor sorusunada şöyle yanıt vereyim yüksek devirde uretilen elektirik akımı fazla o yüzden aküye yük çok binmiyor nezaman devir düştü aküde zayıfsa stop ediyor... Zayıflıkdan kastım güç anlamında belki siz bu aküyü alıp 125cc bi motora taksanız senelerce götürür sizi ama 250cc bi makina için yetersiz kalıyor kanatimce saygılar sevgiler ha yağ konusuna gelirsek çokda düşünmeyin derim motul koyun gerisini düşünmeyin ben castrol türkiyede dolduruluyor lafını duyduktan sonra dedim motul koy gitsin gayet de verimli çalışıyor yani cbr1000rr olan adam da bu markayı kulanıyo şikayetçi olan görmedim çokta abartmaya gerek yok iyi bir yağ alın deveam
---------- Mesajlar birleştirildi - 20:45 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:33 ----------
december boy adlı üyeden alıntı
Bakım Periyotları garanti kitapçığına göre mi gidilmeli? ilk 500 bakımı sonrası bakım kaç km de olmalı? servisler genelde daha kısa sürede gelmemizi istiyorlar. Garanti dışına çıkmamak için bakım periyotlarında kitapçıkta yazanları mı uygulamalıyız yoksa servislerin dediği bakım periyotlarını mı?
kitapçıkda ne yazıyorsa öyle ilerleyin yanı aslında 500 bakımı diye birşey yok size 500km den sonra 1000km geçmiycek şekilde gelmeniz öneriliyor! yani 500km doldu haydi servise diye bir muhabet yok!! zaten ybr bile alsanız size bu şekilde tavsiye edilmekte ama bence ilk bakım 1000km de olmalı yani 500km de giderim bi yağ değiştiririm sonra 1000km de gider yine değiştiririm derseniz tabiykide karar sizin ben 960 km de gittim yağımı değiştirdim bir sonrakinide 2000km de gidicem ilk rodaj aşamasında nakadar yağ sık değişirse okadar verimli olması olası ama malum birde maddi imkanlar var işin ucunda.. ama ilk bin ve ikibin bakımları mutlaka zamanında gidip yapılmalı! hem servise nakadar sık gidilirse sizin içinde okadar iyi olur tabiyki illaki sizin görmediğiniz bi sıkıntı olabilir zaten öyle astıronomik rakamlar çıkartmıyorlar size.
-
25 Mayıs 2016, 20:48
#2796
-
25 Mayıs 2016, 21:29
#2797
-
25 Mayıs 2016, 23:56
#2798
-
26 Mayıs 2016, 01:06
#2799
Cumhur Komtanım 19ve17 jantı bekliyorum. Bu jant ile motorun stabilitesinin daha yükseleceğini tahmin ediyorum .İnşaallah yanılmam. Eyer UMA getirmez ise yurt dişından tedarik imkanına bakacağım. Belkide alüminyum yaparım. Selamlar.
---------- Mesajlar birleştirildi - 00:55 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:52 ----------
Bu arada cam muhteşem olmuş.
---------- Mesajlar birleştirildi - 01:06 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:55 ----------
Aluminium grey korkuluk demirleri de öyle.
-
26 Mayıs 2016, 01:20
#2800
Abi eyvallah sağolasın aleykümselam. Jant konusunda bende çok heyecanlıyım bende tel jantı tercih etmiyorum ama kiminle konuşsam şevkimi kırıyor. Arazisinde değilim asfalt sürücüsüyüm diyorum millet doğru ama istanbulun çukuru, elektrik, su, doğalgaz, telefon kapakları, kaldırımları bitmez tel janttan vazgeçmek hata olur diyorlar. Bilmiyorum çok kararsız kaldım.
---------- Mesajlar birleştirildi - 01:20 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:18 ----------
Tüm üyelere sorumdur ;
2015 model Mondial RX3i sürücüsü olarak hangisini tercih ederdiniz ?
1. Metzeler Lasertec
2. Pirelli MT66 Route
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 8 kullanıcı var. (0 üye ve 8 misafir)