Mondial Rx3 Enduro Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı
-
16 Mayıs 2016, 21:15
#2701
Stop şikayeti olan kıymetli arkadaşlarımın dikkatine: Beyler RX3İ oldukça yüksek devir sever bir motosiklettir. 2500-3000 devirle bu motoru yerinden kaldırmak veya aynı devirlerde iken vites değiştirmek isterseniz otomatikman stop ederler kendileri. Kullanım esnasında 3500 devirden aşağı düşürmez iseniz daha rahat edeceğinizi düşünürüm. Bir de 300 kg - 400 kg arası bir dolu makine var. Belki de 175 kiloya bisiklettir gözü ile bakıyo olabilirler. Bu yüzden EVO'yu hafif motosikletin acıcık üzeri gözüyle bakıyorum. Yüzlerinizin daima gülmesi mutluluklarınızın hiç eksilmemesi dilekleriyle. Selamlar.
Reklamlar
-
16 Mayıs 2016, 21:31
#2702
ayna639 adlı üyeden alıntı
arkadaşlar motorum yaklaşık 1500 km. lerde Salihli Setmog festivaline gittim. Depoyu 315 km. de bitirdi. Allahtan benzinliğe yakındım sorun olmadı ancak depo 14 litre benzin aldı. Aydın Torbalı arası otobanda yaklaşık artçım, ben ve eşyalarımız ile birlikte 220kg. civarıydık. Motosiklet düzde 130 dan yukarı çıkmadı. Yokuş aşağı birkaç yerde zorladım 138km. ye kadar çıktı ve 9500 devrin üstünü görmedi. Hararet 3 çubuk oldu, fan açtı. Sorum ise şu bu yükle bu yakıt, bu maksimum sürat ve bu menzil normalmidir? Sizde durum nedir? Cevaplarınız için şimdiden teşekkürler
Bu motorla ilgili henüz çok km yapmamış olmama ragmen, genel motor tecrübem çerçevesinde "sonuç gayet normal" diyorum. Öncelikle motorun normal istihap haddinin 50 kg üstünde seyahat etmişsiniz. Üstelik izin verilen son devire kadar çıkıp seyahat etmişsiniz. Bundan iyisi şamda kayısı derler. Eğer 90-100 km aralığında seyahat etmiş olsaydınız muhtemelen 4 litrenin altında kalacaktı yakıt tüketiminiz. Bir de bu tür yüklü/ağırlıklı sürüşlerde lastik basıncını mutlaka 32-36 (ön-arka) yapmalısınız. Lastik havasının yakıt üzerindeki etkisi çok önemlidir. Ancak sonuçta 250 cc bir motorla seyahat ederken hem hıza dikkat etmeli hem de beklenti seviyenizi düşürmelisiniz. Üstelik bu bir enduro-touring tarzı motordur. Hız 2. hatta 3. plandadir. Selamlar.
2012 Bmw F800gs
; 2016 Mondial RX3i (2016-18); 2003 Bmw R 1150R (2009-17); 2006 Honda Shadow VT 750 C (2009-10); 2006 Ramzey QM 250 Cruiser (2006-10); 2006 Ramzey QM 200 Enduro (2006-9); 1990 350 cc çift silindir Jawa (1990-93); 1979 vitessiz Puch (1979+).
-
16 Mayıs 2016, 21:49
#2703
Bugün İst Ataşehir Eskihisar Topçular Bursa'ya döndüm .Yaklaşık 160 km. EVO 175 kg, şolfakir 125 kg,Hanımsultan 85 kg,bagaj 25 kg yaklaşık 410 kg . Azami yüklü ağırlığın yüzde yirmi fazlası ile .90 ile 110 km arası süratlerde. Lütfen 250 cc bir aletden bundan fazlasını beklemeyiniz .Hürmetlerle.
-
16 Mayıs 2016, 23:22
#2704
-
17 Mayıs 2016, 00:01
#2705
özgürlük önündeki engeller bazen fiziksel değil zihinseldir. Yazıyordu bir resmin altında ve resimde plastik sandalyeye bağlanmış bir at vardı. İşte bende disk kilidini bu maksatlı kullanıyorum arkadaşlar zira hırsıza kilit dayanmaz. Ama bir o kadar da aptallar. Diski zorlamaya gelince abi yanında fosfor yeşili bir telefon kablosu tarzı birşey verdiler. onu bağlıyorum debriyaj manetinden disk kilidine uzanıyor. Birde gözden ırak gönülden ırak. motosikletini koyduğun garajda dışarıdan görülmüyorsa yada kapalı garaj ise güzel abi ama son dönemlerde yapılan binalarda zemin katı sadece kolonlar kalacak şekilde araç otoparkı olarak kullanıyorlar her yanı açık. giriş çıkışa müsait. böyle bir durumda ise aman gözünü seveyim en çok böyle ortamları seviyorlar önce motosikletin üstüne oturup ayağıyla direksiyon kilidini kırıyorlar sonra ilk köşeyi dönene kadar koşarak motosikleti alıp kaçıyorlar sonrasında itekleye itekleye götürüyorlar sorana arıza yaptı tamirciye gidiyoruz diyorlar. bilgin olsun
-
17 Mayıs 2016, 00:59
#2706
Benim boyum 2.00 kilo 120 10000 uzeri bir devirde 150 km gormuslugum var. Ama su varki1 depoyu boyle tapagaz gittim 21 krs yakti 1 depo da max.7bin devirde gittim 17 krs yakti. Bence bu motoru alanlarin bazilari yada dusunenlerin konuyu yanlis anliyor. Arkadaslar bu ss makine yada naked makine degil 600cc de degil bundan gelecek performans bu ve 250 cc de alternatifi yok.
Dusuk devirlerde kullanirsaniz stop eder makine devir istiyor ozellikle vites gecislerinde aragaz saglikli bir gecis veriyor. Ozellikle 2. Vitese dususde devir yukseltin ve ani aragazi vermeyin. Motoru isitmadan sabahlari yola cikmayin cok stop ediyor denedim bizzat. Kalkista debriyaj gec kavriyor buda eli alisik olmayanin stop etmesine neden oluyor. Tamircinize veya servise goturup daha asagida kavramasi icin ayarlatin makine daha atak kalkislar yapar ama ne olursa olsun 4000 devirlerde kalkin. Uzun gezilerden sonra grenajlar koruma devirleri hafif gevseyebilir ufaktan eliniz anahtar tutacak.
Bunlari yapmayi goze alirsaniz mutlu mesut gecinirsiniz makine ile. Ve hizli degil konforlu gitmek istiyorsaniz tercih edin
-
17 Mayıs 2016, 01:21
#2707
-
17 Mayıs 2016, 03:17
#2708
Cumartesi günü motoru aldım çok gezegenin henüz 200 km filan yaptım.
Xmax250 abs almıştım ikisi arasında kalıp, sonra bir arkadaş istedi verdim.
Şu ana kadar gözüme çarpan eksiler:
1) Stop ediyor.
2) Bence gereksiz gürültülü. Apartman yaklaşırken stres yaşıyorum.
3) Frenler şu ana kadar başarısız. Kötü lastikler arka devamli kayıyor arka frene. On fren biraz akışında belki tutmaya başlar umudum var.
4 ) Çok vurgulayan olmamış ama lcd göstergesi kutucukları gündüz görmek imkansız.
5) Far yok, ama bildiğin yok. 3 metre önünü gösteriyor.
6) Sele biraz rahatsız gibi
Artıları:
Şekil güzel
Çantalar göründüğünü daha fazla eşya alıyor
Lcd kısmı başarılı vites vs
Tüketim iyi olacak gibi sanki
Edit: Tüm sıkıntıların rağmen şu ana kadar ki sıfır olarak alınabilecek bu rakama en iyi motorun bu olduğunu düşünüyorum.
Biraz ugrastim ama açarım inşallah.
Bu arada mezeler bulmak imkansız gibi, beiden aklıma yatıyor ne dersiniz? Office road sıfır bende devamli asfalt
---------- Mesajlar birleştirildi - 02:26 ---------- bir önceki mesaj zamanı 02:13 ----------
Otomatik duzeltme kurbani oldum gece gece. Su kadarcik seyi 10 dakikada ancak yazdim. Metzeler bulunmuyor heidenau dusunuyorum. Office road degil off road.
Biraz ugrastirirm ama asariz insallah olacak ustteki cumle.
---------- Mesajlar birleştirildi - 03:17 ---------- bir önceki mesaj zamanı 02:26 ----------
Artılara ekleyecek birkac sey daha geldi aklima
- Ayna gorusu başarılı gayet
- Suspansiyon güzel yolds rahatsiz etmiyor
- Vites gecisleri güzel şıkır şıkır, sadece bazen boşu 2 seferde buldugunuz olabilir.
- Biraz incik boncuk susleme ve ilgiyle motor isini ogretecek güzel bir alternatif. Ben acemiyim mesela, en fazla 7-8 farklı model denemisimdir farklı zamanlarda. Bakimini yapmaktan korkulmayacak, mantigi basit guzel bir motor.
-
17 Mayıs 2016, 14:37
#2709
Kıymetli Godhimself motorunu en güzel günlerde kullanasın. Farın altındaki ayar vidalarını bul,aşağı yukarı istediğin duruma getir. Yok ben uğraşmam dersen git bir oto elektrikçiye. Belki para bile almadan senin derdini hallediverir. Ya da senden 3 - 5 TL para alır. Sen yine de kaça yapacağını baştan ustaya sor. Kazasız cezasız belasız işşallah.
---------- Mesajlar birleştirildi - 14:37 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:31 ----------
Devirli kullanırsan stop etmeyecektir. Lastikler ve frenler zamanla biraz daha iyi duruma gelecektir.
-
17 Mayıs 2016, 16:38
#2710
Merhaba;
Bu stop etme sorunu tam olarak nasıl oluyor? 1 ay önce aldım ben motorumu. 3 ya da 4 defa normal yol alırken, 3. viteste debriyajı çektiğimde stop etti o kadar. stop etme sorunundan kastınız bu mu?
Bir de motor bloğundan yağ gelmesi gibi birşeyden bahsetmişti bir arkadaş. Üst kapaktan böyle bir yağ gelme şikayeti var mı?
-
17 Mayıs 2016, 17:32
#2711
bursalıali adlı üyeden alıntı
Kıymetli Godhimself motorunu en güzel günlerde kullanasın. Farın altındaki ayar vidalarını bul,aşağı yukarı istediğin duruma getir. Yok ben uğraşmam dersen git bir oto elektrikçiye. Belki para bile almadan senin derdini hallediverir. Ya da senden 3 - 5 TL para alır. Sen yine de kaça yapacağını baştan ustaya sor. Kazasız cezasız belasız işşallah.
---------- Mesajlar birleştirildi - 14:37 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:31 ----------
Devirli kullanırsan stop etmeyecektir. Lastikler ve frenler zamanla biraz daha iyi duruma gelecektir.
Önceki sayfaları okumaya devam ediyorum hala. Dün gece gördüm ayar vidaları olduğunu, sabah yaptım ayarı. Gece deneyip bakacağım.
Rodaj devam ettiği için çok devirli zorlamıyorum ama ciddi sıkıcı oluyor bazen.
Stop etmeyle alakalı henüz standart bir durum belirleyemedim ama genellikle vites küçültürken debriyaj çekildiğinde yapıyor. Bir anda gidiveriyor. Yolun ortasında kalıp çalıştırmaya çalışıyorum
-
17 Mayıs 2016, 18:04
#2712
Atıp sorununu bugünde iki kez yaşadım.vites küçültürken debriyajı çekince ve rölantide çalışırken oluyor genelde
---------- Mesajlar birleştirildi - 18:04 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:02 ----------
Stop sorunu
Vesselam...
-
17 Mayıs 2016, 20:50
#2713
Selamlar Kuba Superlight 200 kullanicisiyim henüz doymadim motosikletime bir sonraki seçeneğim enduro olacak Allah nasip ederse 1 ya da 2 yıl sonra değiştirmeyi düşünüyorum. Rx3 evo yu bir kac gün önce gördüm çok beğendim. Ankarada test sürüşü yapabileceğim bir yer var mı. Baya merak ettim başarılı bir çalışma olmuş simdiden denemek istiyorum.
-
17 Mayıs 2016, 21:35
#2714
cetaQ bilgilendirmelerin için teşekkürler..
Düşünülebilir bir aparat gibi sanki..
vesselam.
-
18 Mayıs 2016, 01:44
#2715
Onur bey arka tekeri kitlediğinizde gelen seslerden bahsetmiştiniz. Söz konusu şikayet evvelce gerek yurt içi gerekse yurt dışı kullanıcılar tarafından bir kaç kez aktarılmıştı. Ancak bloktan ya da kapaktan yağ kaçağı problemini ya hiç duymadım veya ben bu konuda uyumuş olabilirim. Motor yağı seviyesini her gün kontrol edin. Aşırı eksilme olursa yine hemen servise müracaat. Kıymetli ogeday35 tahminen 40 gün sonra 2 aylığına EVO'm ile İzmir Çeşme Çiftlikköy'de olacağım. İzmir'de görüşme ve RX3İ'yi tecrübe imkanı olabilir. Türkiye'de hiç bir Mondial bayii deneme sürüşüne sıcak bakmıyor. Farınız açık, ekipmanınız tam, motorunuz ve yaşam sevinciniz daima ON olsun.
-
18 Mayıs 2016, 05:26
#2716
godhimself adlı üyeden alıntı
Cumartesi günü motoru aldım çok gezegenin henüz 200 km filan yaptım.
Xmax250 abs almıştım ikisi arasında kalıp, sonra bir arkadaş istedi verdim.
Şu ana kadar gözüme çarpan eksiler:
1) Stop ediyor.
2) Bence gereksiz gürültülü. Apartman yaklaşırken stres yaşıyorum.
3) Frenler şu ana kadar başarısız. Kötü lastikler arka devamli kayıyor arka frene. On fren biraz akışında belki tutmaya başlar umudum var.
4 ) Çok vurgulayan olmamış ama lcd göstergesi kutucukları gündüz görmek imkansız.
5) Far yok, ama bildiğin yok. 3 metre önünü gösteriyor.
6) Sele biraz rahatsız gibi
Artıları:
Şekil güzel
Çantalar göründüğünü daha fazla eşya alıyor
Lcd kısmı başarılı vites vs
Tüketim iyi olacak gibi sanki
Edit: Tüm sıkıntıların rağmen şu ana kadar ki sıfır olarak alınabilecek bu rakama en iyi motorun bu olduğunu düşünüyorum.
Biraz ugrastim ama açarım inşallah.
Bu arada mezeler bulmak imkansız gibi, beiden aklıma yatıyor ne dersiniz? Office road sıfır bende devamli asfalt
---------- Mesajlar birleştirildi - 02:26 ---------- bir önceki mesaj zamanı 02:13 ----------
Otomatik duzeltme kurbani oldum gece gece. Su kadarcik seyi 10 dakikada ancak yazdim. Metzeler bulunmuyor heidenau dusunuyorum. Office road degil off road.
Biraz ugrastirirm ama asariz insallah olacak ustteki cumle.
---------- Mesajlar birleştirildi - 03:17 ---------- bir önceki mesaj zamanı 02:26 ----------
Artılara ekleyecek birkac sey daha geldi aklima
- Ayna gorusu başarılı gayet
- Suspansiyon güzel yolds rahatsiz etmiyor
- Vites gecisleri güzel şıkır şıkır, sadece bazen boşu 2 seferde buldugunuz olabilir.
- Biraz incik boncuk susleme ve ilgiyle motor isini ogretecek güzel bir alternatif. Ben acemiyim mesela, en fazla 7-8 farklı model denemisimdir farklı zamanlarda. Bakimini yapmaktan korkulmayacak, mantigi basit guzel bir motor.
Benim görüşüm metzeler okadar da iyi bi lastik değil bence ama! onun yerine heidenau k60 Silica diye bi modeli var endrocu tayfanın baya göz bebeklerinden birisiymiş buna karşılık birde benim uygun gördüğüm Pirelli mt60 lar var ve son olarak Michelin anakee 3 diye bir modeli var ki anakee3 sanırım asfalt ağırlıklı kulanım yapılıcaksa en uygun olanı ha bu saydığım 3 farklı modellerin hepsinde arka teker 130/80-17 malesef 70 yanak lastik çok az sayıda var ama hesaplamalara göre 1.2mm motoru yükseltiyo 80 yanak olursa buda benim için hiç bir sıkıntı teşkil etmiyor sonuçda sadece yanak büyüyecek taban genişlese denge bozabilir ama yanakta sadece tork hisedilmiycek derecede düşer yine hisedilmiycek derecede top speed artar nitekim sadece 1.2mm hiç birşey değil! fren konusuna gelirsek ben genelikle motor fireni yaparak duran bi insanım alışkanlık oldu artık ama ilk aldığımda 150km kadar motor freni ile duruyodum sonra motorun rodajda olduğu ve zarar verebilme ihtimalini düşünerek dedimki rodaj bitene kadar frene basıyım da durayım baktımki arkada azda olsa tutuyor ama ön yok ama takribi 350-400km geldiğinde ön fren de arka frende gayet güzel tutuyor en azından benim gibi hafif bi adam olunca gayet güzel tutuyolar o yüzden bence biraz sabredin ilerleyen km lerde iyileşicektir.
-
18 Mayıs 2016, 08:55
#2717
Diski kilidiniz alarmlı olursa hem unutmanız mümkün olmaz hem de caydırıcı etkisi vardır. Gidonu oynattığın anda ötmeye başlıyor. Yukarıda bahsedilen elcik kilidi güzel bir ürün fakat ben fren veya debriyaj üzerinde sürekli baskı olmasını istemem. Takıntılıyım böyle şeylerde. Frenin sürekli sıkılı olması fren sistemi üzerinde sürekli basınç yaratacaktır. Debriyaj tarafında ise debriyaj teli sürekli gerili duracaktır. İlkinde zamanla yağ kaçağına sebep olabilir, diğerinde de tel kopabilir veya ayarı kaçıp bollaşabilir diye düşünüyorum. Kısa vadede veya kaliteli bir motorda bir şey olmayabilir tabi ki...
-
18 Mayıs 2016, 09:10
#2718
Özkan'ın taktığı gidon yükseltme aparatının telif hakkı bana aittir. İlk ben yapmıştım bizim atölyede, benim motoru kullanınca beğenmişti, uygulamaya başlamış demek ki. Faydalı bir aparat takanlar güle güle kullansın.
-
18 Mayıs 2016, 10:31
#2719
Arkadaslar buraya sumu konuyor antifriz mi. Seviyesi az degilmi. Su mu eklemem lazim. Iyi gunler
-
18 Mayıs 2016, 10:45
#2720
oklawa adlı üyeden alıntı
Oradaki su devamlı 3 parmak kalıyor,önemli olan ana radyatör deposu.Kapağını açıp öyle kontrol edin.Antifiriz de koysan olur.
Hani böyle aniden karşına çıkıyor ve göz göze geliyorsun ya, o an çok kötü oluyor insan. Heyecandan ne yapacağını şaşırıyor, ayakları titriyor...Sonuçta köpek bu ısırır falan...
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 6 kullanıcı var. (0 üye ve 6 misafir)