2012 Bmw F800gs; 2016 Mondial RX3i (2016-18); 2003 Bmw R 1150R (2009-17); 2006 Honda Shadow VT 750 C (2009-10); 2006 Ramzey QM 250 Cruiser (2006-10); 2006 Ramzey QM 200 Enduro (2006-9); 1990 350 cc çift silindir Jawa (1990-93); 1979 vitessiz Puch (1979+).
Aldığımda iki takım anahtar verdiler, biri kontak diğer çanta için dediler ama benim kontak anahtarı çantaları da açıyordu. Vay be adamlar yapmış demiştim ama diğer iki anahtarın neye yarayacağına da anlam verememiştim. Daha sonra 3 çantayı da söküp arkaya maxem 45 taktığımdan ister istemezz 2 anahtara çıktık yine.
Sabah saat 07:00 civarı çeşitli ortamlarda yayınlanan arkadaşım "Motosiklete Fısıldayan Adam" 'ın "Mondial RX3İ Evo" incelemesi beğenildi. İlginiz için çok teşekkürler. Bundan sonra devam videosunda ilk videoda bahsedilmeyen konulara ilişkin açıklamalar olacak. Ayrıca farklı arazi şartlarında çeşitli denemeler yapılacak. Siz arkadaşlarımızdan beklentimiz özellikle bu marka model motosiklette neler merak ediyorsunuz ? Mevcut motorun teknik detaylarında herhangi bir değişiklik talebiniz olmadan hangi konulara değinmenin sizin için faydalı olduğunu düşünüyorsunuz ? Bu konuya yorumunuzu yazın cevaplayalım. İzlemediyseniz izleyin, kanala abone olun. Lütfen Emeğe Saygı. Unutmayın bu bizim sevdamız hayatımızı kazandığımız başka işler yaparken buna ciddi zaman geceler günler harcıyoruz. Hoşçakalın.
emeginize saglık ama net olarak söliyim izleyemedim... öncelikle ses konusunu cözmezseniz de cogu kişinin duymak icin caba sarfedip sonuna kadar izleyebilecegini sanmıyorum...
profesyonel ses girişi olan bir kamera kullanmadıgınızı anlayabilirim ama en azından video yu kaydederken sesinizi de senkron bir sekilde telefondan kkaydetseniz bunu editlerken sesi oradan kullansanız sorunu cozebilrsiniz...
eger yardım almak isterseniz de özel mesaj yoluyla ulasabilirsiniz..
tekrar emeginize saglık...
saygılar...
Devam videosunda düzelteceğimiz ilk konu bu. Sıkıntı şu İstanbul'da yeşil alan bulmak özellikle videodaki görüntüleri yakalayabileceğimiz bir alan bulmak çok zor. Bulduğumuz yer 2.çevreyoluna yazık ki 50 metre mesafede haliyle yol gürültüsü fazla. Ancak güzel tepkiler alıyoruz çoğu insanın kafasındaki yanlış düşünceleri kırdık. Kıymet vermişsiniz teşekkür ederim.
Bilgi için teşekkür ederim.
Cumhur komtanım hem Sen'in , hem de İlker Kardeşimizin ellerine , emeğine sağlık . Çok teşekkürler diyorum bütün arkadaşlarım adına . Amma devamını da bekliyoruz. Her şey gönüllerinizce olsun.
Teşekkür ederim Naci bey.
nazar boncuğu şart cam olanlarından takın hemde 3-4 çok geliyor derken zaten hızınıza endeksli vites atmanız gerektiği için fazla gelmemesi lazım rodaj aşamasında oldunuz için zaten 5 bin devrin üstüne çıkmanız pek tavsiye edilmez tabi çokda düşük devir çevirterek kulanmanız da tavsiye değil 4-5-5.5 devir aralarında kulanın nazik davranın sıkıştırmayın onu! ileride çok ekmeğini yiyiceksiniz
Sayın Kartal56 sanırım dün sizinle Aras serviste karşılaştık. Tekrar hayırlı olsun.
Motorla ilgili şimdiye kadar hep olumlu şeyler paylaştım ki burada yaşadığımı, gördüğümü objektif olarak buradaki kullanıcılara veya almayı düşünenlere iletmekti amacım. Şimdi biraz da olumsuzluklardan bahsetmek istiyorum.
Maalesef benim motorumda da stop etme problemi başladı. Forumda Mondialin çok ilgili olduğunu yazan arkadaşlara güvenerek 3 gün önce merkezi aradım. Telefona çıkan müşteri temsilcisi hanıma problemi anlattım, motorumun şase numarasını sordu ve bana motorunuzun 500 ve 2000 bakımları işlenmediği için motorunuz garanti dışı görünüyor bir şey yapamayız dedi. Kendisine elimde bakım kitapçığı olduğunu burada bu bakımların ilk sahibi tarafından yaptırılıp kaşe ve imza atıldığını isterse kendisine fotoğrafını gönderebileceğimi söyledim ( forumda daha önce bir kullanıcıya böyle bir işlemin yapıldığını okumuştum ) bana bunun olmayacağını biri Ümraniye diğeri de Ataşehirde olan servislere giderek bakımları sisteme işletmem gerektiğini söyledi, ayrıca bu bakımları yaptırmanın ve sisteme işletmenin kullanıcının sorumluluğunda olduğunu akıl verdi. ( kendisine buradan teşekkür ederim )
Şimdi Mondialin motorun arkasında olduğunu çok ilgilendiğini söyleyen arkadaşlara ve eğer okuyorlarsa Mondial yetkililerine soruyorum
- 1 yılını doldurmamış garantiden çıkmamış ayıplı malın arkasında böyle mi durulmalıdır yoksa daha iyi bir yolu var mıdır? ( Sorunlu motorları bir an önce tespit edip servise çağırarak düzeltmek olabilir mesela, anlaşılan bu problem aylardır sürüyor ve tek yapılan telefonda ilgi göstermek )
- Müşterinin üstüne düşen motorunu zamanında servise götürüp, servis bakım kitapçığını kaşeletip imzalatmak dışında başka ne olabilir? Kendimiz yapılan işlemi sisteme giremeyiz yada servis çalışanlarını girmeleri için zorlayamayız herhalde. Bunu yaptırmak ve servisleri eğitmek ana firmanın veya distribütörün görevi olmalıdır.)
- İmalat hatasından dolayı yolda giderken stop eden motosikletin sürücüsünü kendi yaşadığı bölgeden oldukça uzak bölgelere göndermek sorumlu işletmelerin yapacağı şey midir? ( Problemi kolayca daha önce örneği olan şekilde çözmek varken )
- Bu yolculuk sırasında motor stop edip tehlikeli bir duruma düşülürse veya daha kötüsü yaralanma veya ölüm olursa bunun sorumluluğu kimindir. ( Bunu telefon konuşmasında belirttim ama pek etkili olmadı. Allahtan tecrübeli bir sürücüyüm de 8-10 defa giderken stop eden motorda bir tehlike atlatmadım ama ya acemi bir sürücünün başına gelse idi.)
- Bazı müşterilere uygulanan kayırma ve ayrıcalıklar ( şikayetler ve problemlerle ilgilenmek, geri aramak vs.) neden her mağdur müşteriye uygulanmaz, farklı uygulamalar hangi müşterilerin hangi özellikleri dikkate alınarak yapılmaktadır.
-Motorun giderken stop etmesi yeterince tehlikeli ve kötü bir olay değilmidir ki böyle bir şikayetle arayan müşterinin akıbeti merak edilmez ve takip edilmez.
Bu yazdıklarım tabii ki bir elemanın ilgisizliği olarak değerlendirilebilir ama bence bir şirket sekreterinden en üst seviye yöneticisine kadar sorumluluk sahibi olmalıdır.
Bu konu ile ilgili söylemek istediklerim şimdilik bu kadar. Buradan Aras Motor Özkan Ustaya gösterdiği ilgi için teşekkür ederim, inşallah bu sorunu çözeceğiz.
Gelelim diğer bir mevzuya, dikiz aynaları bayağı kırılgan, serviste bir arkadaş aynamı düzeltmek isterken hafifçe çevirdi ve ayna kırıldı, 15 günden fazladır ayna bekliyoruz.
Sayın Sezar11 selamlar, evet sizinle dün Özkan Ustanın servisinde tanıştık,keyifli bir sohbet ettik ve sizi tanıdığım için çok memnun oldum.Burada yazdığınız şeylerin hepsinin altına imzamı atıyorum,Mondial geçmişteki sıkıntılı imajını yok etmek ve Türkiye de motorsiklet denince akla gelen ilk yerli firma olmak istiyorsa maddi dezavantajlara da katlanarak çok daha ilgili,sattığı malın peşinde olan bir üretici olmak zorunda.Umarım bu yazdıklarımızı Mondial yetkilileri de okuyorlardır.
Geçtiğimiz hafta yeni RXî motorumu aldım. Aklıma takılan bazı sorular vardı, mail attım ve oldukça detaylı bir şekilde yardım aldım. Yukarıdaki yazıda "kayrılma"dan bahsedilmiş ancak ne beni tanırlar ne de başka bir şey... Hem pazarlama yöneticisi hem de teknik birimden bir kişi tüm sorularımı cevapladı ve yardımcı oldu. Durum tam olarak anlattığınız gibi ise UMA'nın çözemeyeceği bir durum değil gibi duruyor. Hele hele garanti kapsamı dışında olması ve sizin gidip bunları işletmeniz gerektiği mevzusu bana biraz garip geldi. Tabi bunları kendi tecrübelerime, görüşmelerime istinaden söylüyorum ancak biraz önce de belirttiğim gibi beni tanımazlar etmezler, kayrılmadan söz etmek de garip olur. Bir diğer husus da şu; sadece RX3İ için ayrı bir birim kurdu UMA. Bu birim sadece RX3i kullanıcıları ile ilgileniyor. Hal böyleyken kendi servisleriyle olan bir sorunu size çözdürmeye kalkmaları pek aklıma yatmadı açıkçası. Yakın zamanda düzelecek bir durum diye düşünüyorum. Geçmiş olsun.
Bir hafta içinde 500km'yi doldurdum, yarın servise ilk bakıma gideceğim. Bugün yağmur altında kullanırken, 3.viteste debriyajı çektiğimde motorum stop etti. Durdum ve çalıştırdım yola devam ettim. Ancak sorun nedir bilmiyorum. Yarın serviste çözüleceğini/aydınlatılacağını, bu tip sorunların rodaj esnasında çıkmasının doğal olduğunu düşünüyorum.
Şimdi aklıma takılan bir konuyu bir de foruma sorayım. Teorik bilginin doğrulundan sonra pratik bilginin gücüne inanırım. Bu nedenle de biraz "kıl" bir müşteri profilim olduğu söylenebilir. Konu lastik hava basıncı. Servis ve fabrika 28-30 hava basın diyor. Ancak maşada 32-36 (225-250kPa) yazıyor. Şunu biliyoruz, lastik üzerinde yazan basınçlar maksimum basabileceğin hava basıncını gösterir. Ancak arka maşa'da yazan hava basıncı "ideal" hava basıncıdır. Siz hangi havada kullanıyorsunuz motoru?
Motosiklete Fısıldayan Adam MFA 0-100 km/h Hızlanma Testi (Testin Yapıldığı Motosiklet Rodajını Tamamlamadığı İçin Çıkan Sonuç Ortalama Olarak Verilmiştir)
Bir hafta içinde 500km'yi doldurdum, yarın servise ilk bakıma gideceğim. Bugün yağmur altında kullanırken, 3.viteste debriyajı çektiğimde motorum stop etti. Durdum ve çalıştırdım yola devam ettim.
2016 model sanırım rx3 evonuz.Sorunu bizatihi aynı şekilde yaşadım.Servis önce tekni ayar yaptı olmadı sonra parça siparişi verdi bekliyorum .. Siz servisin nasıl bir yaklaşımda bulunduğunu paylaşırsanız.. sevinirim.. vesselam..
"Yolculuk bir fersahda olsa cehennemden bir parçadır" ..... seyyah pirimiz Evliya Çelebi
bu konuda tuketıcı hakları ıle bır gorusme yapıp akabınde mondıalle tekrr gorusmenızı tavsıye ederım
---------- Mesajlar birleştirildi - 08:22 ---------- bir önceki mesaj zamanı 08:18 ----------
bu konuda tuketıcı hakları ıle bır gorusme yapıp akabınde mondıalle tekrr gorusmenızı tavsıye ederım
Sezar11 kardeş benim de aynı durum başıma geldi ve servis kitapçığının kaşeli sayfasını Mondial'den Yunus Beye ilettim (yunus.demirci@uma.com.tr) kendisi servis bölümüne ileteceğini söylemişti nitekim ayna için garanti kapsamında talep yapıldı ancak mevcut aynaları pek beğenmediğimden çakma ncx aynası taktırdım görüş orjinal evo aynasından daha geniş tavisye ederim. Garanti kapsamında yapılan işlemin sisteme kayıt edilip edilmediğini sormak bizim mükellefiyetimiz değili eğer kitapçık kaşelenmişse yapımış kabul ederim ben, burada bir sıkıntı varsa Mondial halletmeli.
Sizin yaşadığınızdan anlaşılan Mondial merkezde çalışan kişilerin müşteriye davranış tarzı farklı, buna da bir standart getirmeleri gerekir. Yoksa kayırılan müşteri diye söylenmeye başlar insanlar haklı olarak.
"kayırma ve ayrıcalık" ifadesi bu konuda mondialin firma olarak ilgisini ifade eden bizler için kullanmanız güzel olmamış. Bunu biraz da yaşadığınız sorunların sıkıntısıyla söylediğınızı düşünüyorum. Size verilen cevap nedeniyle de haklısınız tepki göstermeye. Benzer bir servis sorunu da ben yaşadım. Şöyleki: İlk bakımı serviste yaptırdım. El kitabı kaşelendi ama sisteme girilme konusunu bilmiyordum. Bu forumda önceki sayfalarda okuduğum ve "servisin yapılan bakımları sisteme girmemesinin garantiyi etkileyeceği" durumunu hemen motoru satın aldığım bayiye telefon açarak sordum. Orada motorun satışına ilişkin teknik işleri halleden bayan bana "öyle birşey yok motorun montajı yapıldığında ben sisteme girdim, ama servisleri girmeye gerek yok" dedi. Ben de internette okuduğum şeyi söyleyerek motorun garanti kapsamı dışında kalacağını ısrarla söyledim. Bana "garanti gerekecek bir durumda bayinin (yani kendilerinin) gerekli evrakları mondiale gönderip sisteme gireceklerini söyleyerek şu aşamada bir sorun olmayacağını" belirtti. Ben de bu cevaptan tatmin olmadığım için www.mondialmotor.com.tr sayfasındaki online soru sorma yerinden bu sorunumu ilettim. Oradaki ilgili benden şase no'sunu alarak kontrol etti ve yapılan servis bakımının sisteme giriş yapılmadığını, sadece montajın sisteme girildiğini söyledi. Ayrıca bu durumun garantiyi etkileyeceğini de söyledi. Ben de bayiyi (bayi servis aynı yer) arayarak durumu anlattığımı ve sisteme girmeye gerek olmadığını ısrarla söylediklerini belirttim. Uma yetkilisi bana "size yanlış bilgi verilmiş servisi arayın" dedi. Ben de servisi aradım bana söyledikleri şeyi size aynen aktardım, bu aşamadan sonra bunu ancak siz düzeltirsiniz lütfen siz arayın dedim ve online görüşmeyi sonlandırdım. Yaklaşık yarım saat sonra telefonum çaldı ve mondial müşteri hizmetlerinden bir yetkili beni aradı ve " servisi/bayiyi arayıp talimat verdiklerini ve sisteme bilgi girileceğini daha önce bana bayinin yanlış bilgi verdiğini söyledi. Hatta bir-iki gün sonra bizi tekrar online sistemden arayıp servisin sisteme girip girmediğini kontrol edin dedi. Ben de çok teşekkür ettim. Görevli bana kendilerinin servisleri denetlediğini ama tam denetlemenin müşterilerin de katkısıyla olabileceğini söyleyerek teşekkür etti. Ben de bir sorum daha var dedim telefonda. O da şu dedim: bayi/servis bana yağ değişiminde yağı kendilerinden almam gerektiğini, benim kendi yağımı getirirsem garanti kapsamından çıkacağını söyledi bu doğru mu dedim. Görevli firma içinde bir yeri arayarak bana "hayır böyle birşey yok kendi yağınızı götürebilirsiniz garanti dışı kalmaz, bayi size yanlış bilgi vermiş dedi". Ben de 2. bakıma gittiğimde kendi yağımı götüreceğimi ve sorun çıkmasını istemediğimi söylediğimde. "en ufak sorunda bizi arayın dedi". Bir kaç gün önce tekrar müşteri hizmetlerinden arandım ve motorla ilgili sorun yaşayıp yaşamadığımı ve gönderdikleri hediyeyi alıp almadığımı sordu. Ben de yok teşekkür ederim dedim. Ayrıca burada yazdığım "önerilerimi" internet online bölümünden firmaya da göndermiştim. Onları okuduklarını ve hatta ilgili departmanlara da okuttuklarını ve değerlendireceklerini söyleyerek teşekkür etti. Yağ konusu ne oldu diye sorunca bana "bütün servislere gerekli talimatın verildiğini, kendi yağımızı götürebileceğimizi ve sıkıntı olmayacağı" bilgisini tekrar verdi.
Beni hiç tanımadıkları halde gösterdikleri ilgi bu. Ben de bütün bunları paylaşarak kendi yaşadıklarım hakkında sizleri bilgilendirdim. Sorun yaşadığımda onu da burada yazarım ve mondial online sayfasından ve müşteri hizmetleri üzerinden ararım firmayı. Ben de sizler gibi bir müşteriyim. Kayrılma ve ayrıcalık yok yani. Bence her müşteri firma için ayrıcalıklıdır. Şu ana kadar benim firma ile ilgili şahsi tecrübelerim de bunu gösterdi. Selamlar.
2012 Bmw F800gs; 2016 Mondial RX3i (2016-18); 2003 Bmw R 1150R (2009-17); 2006 Honda Shadow VT 750 C (2009-10); 2006 Ramzey QM 250 Cruiser (2006-10); 2006 Ramzey QM 200 Enduro (2006-9); 1990 350 cc çift silindir Jawa (1990-93); 1979 vitessiz Puch (1979+).
Hayırlı günler arkadaşlar. Ben motorumu 27 Kasım 2015 te aldım, aküden başka hiç bir problemim olmadı onuda garantide değiştik. Bu motoru almaya karar vermem de Turkiş39 arkadaşımızın yazıları çok etkili oldu kendisine teşekkür ediyorum. Fakat bir çok arkadaşımızın servis problemi olduğunu gördüm ve UMA ya aşağıdaki mail i gönderdim. bu şekilde sorun tespit eden arkadaşlarında mail göndererek sorunu dile getirmeleri çözümün hızlanmasını sağlayacağı görüşündeyim.UMA çözüm konusunda kararlığını göstermektedir.
Sayın UMA yetkilileri;
Biz RX3İ kullanıcıları olarak mevcut forum sayfalarımız da bilgi alışverişinde bulunmaktayız ve öne çıkan birinci sorun servislerin ilgisizliği ve yetersizliği. Serviste ilk 1000 bakımını yaptırdım, adam yağı göz kararı dolduruyor ne kadar koymalıyız biliyor musun diyorum o önemli değil diyor, zinciri göz kararı gerdiriyor yazan ölçüye göre yapalım diyorum o önemli değil diyor, ön amortisörden tık tık ses geliyor diyorum, önemli bir şey yok olur öyle diyor neden ses geldiğini sorduğumda şuradan şu sebeple ses oluyor diyemiyor iken önemsiz olduğuna nasıl karar veriyor. Vidaları bi kontrol edelim gevşemiş olanlar olabilir diyorum, alıp eline anahtarı kontrol etmiyor da kolay kolay gevşemez diyor. ve sözde bakım bittikten sonra ben motorumu kontrol etmek zorunda hissediyorum, rahat değilim çünkü. bir de bakım sonunda kitapçıkta ki bakım periyodu çizelgesini kaşeleyip imzalayalım diyorum gerek yok önemli olan sisteme işlemek diyor ve üç gün sonra mondial i aradığım da burada sistemde görünmüyor diyor.
Şimdi size soruyorum sayın yetkili; biz kullanıcıların sorumluluğu km si geldiğinde yetkili servise götürüp teslim etmek ve var ise şikayetimizi bildirmekten başka nedir? anahtarları aletleri alıp biz mi kurcalayalım? adamın dükkanında bilgisayarın başına geçip biz mi sisteme girelim? Çok şükürler olsun ki benim motorla ilgili olarak ne stop etme nede başka hiçbir problemim olmadı sadece akü problemi oldu sağolun onu da değiştirdiniz sorun hal oldu. Bu ihmali davranış sonunda ortaya çıkacak sorunlarda kim sorumlu olacak nasıl tespiti yapılacak yoksa ne olursa olsun garantiden halledilecek mi. Amacımı üzm yemektir yoksa bazı servisleri kast ile suçlayıp bağcıyı dövmek değildir. Ancak bu servislere mutlaka müşteri ve servis imzası olan kalem kalem yapılacakların belirtildiği bir bakım formu düzenleyip göndermeniz ve bu formlarıda merkeze istemeniz gerekmektedir. Hepsinden önemlisi gelen müşterinin cebine bakan değil, çözüm odaklı hizmet verdikten sonra emeğinin karşılığı olan hakkı olanı alan servisler yetkilendirmenizdir. ( İşini olması gerektiği gibi yapan servisleri tenzih ederim.) Servis sorununa kesin çözüm bulmanız dileğiyle saygılar sunarım
Eyvallah kardeşim.RX3 almadan önce Mondial yetkilileri ile çok tartıştım bu konuyu.Servislerin müşteriye tutumundan tut,ilgisizliğine kadar.Tek şartla bu motoru alırım,şartımda servisleri biraz olsun düzene sokmak dedim.Servisle yaşadığım tüm olayları bir bir aktardım.Bu forum üzerinden de siz kullanıcılardan aktarmanızı her seferinde rica ettim.Gördüğünüz üzere,tutumu değişen servisler de var,inat edip laga luga yapanda.Bi süreçten geçiyoruz,Mondial yetkilileri iyileştirme konusunda ellerinden gelenin fazlası yapmaya devam ediyor diyebilirim.Amacımız orta yolu bulup düzgün hizmet almak.Benim servisim aynı zamanda Yamaha servisi.
Gözlemlediğim kadarıyla Servisler işlerine karışılmasını istemiyorlar.Aslinda işlerine karışmayıp,bu motor Türkiye de ilk defa satışa sunulduğu için,bazı ince detayları var bakım zamanlarında,onları göstermeye çalıştığımızı anlamak istemiyorlar.
Yağı kendimiz getirme konusunda ise,yağdan en az 10 TL kazanacak artı işçilik.O yüzden bu ücretten olmak istemezler.Eyvallah.
Parça temini konusunda,ilk yapılan şey müşteriye fabrikada yok demek,defalarca şahit olduk.
Fazla uzatmayalım.Bizim motorumuz biraz özel aga.Filtrelerini sökecen,yağ tamamıyla boşalacak,yedek yağ filkresini elinde bulunduracan bu kadar basit.Ama sen yok illa ben katakulli yapacam diyosan Allah (C.C.) ıslah etsin ne deyim.
Karalamak çok kolay,biz orta yolu bulup hizmet almak için çabalıyoruz.
Hani böyle aniden karşına çıkıyor ve göz göze geliyorsun ya, o an çok kötü oluyor insan. Heyecandan ne yapacağını şaşırıyor, ayakları titriyor...Sonuçta köpek bu ısırır falan...
Şu an bu konu içerisinde 17 kullanıcı var. (0 üye ve 17 misafir)