Aslında bu soruyu iç lastikli motorda lastiği patlayan cevaplamalı ama yıllardır kendi lastiğini tamir eden birisi olarak ben de cevap vermek isterim.Patlayan lastiğe(tüpsüz yani iç lastiksiz yani tubeless tip lastik) fitil atıp, yanımdaki bisiklet pompası ile sürülebilecek kadar şişirip en yakın benzinliğe gidip havasını tamamlıyorum.Hazır satılan lastik tamir spreylerinden de kullandım.Lastiği şişiriyor ve gerçekten bir süre idare ediyor ama sonra(birkaç gün sonra) tekrar hava kaçırıyor.Zaten lastikçiye gidene kadar idare etsin diye yapılmış.Bir de bu tüpler eğer lastikte önceden fitil varsa onların yapışkanını bozuyor ve oralardan da hava kaçırmasına neden oluyor.Bu tüpü kullandıktan sonra lastiği söküp içini ve jantı temizlemek gerekiyor.Lastik patlamasını tamir ettiğini söyleyen sıvılardan da kullandım.Bunların bazıları işe yarıyor bazıları hiçbir işe yaramıyor.Piyasada bir sürü marka var, benim kullandıklarım işe yaramamıştı o yüzden şunu alın diye tavsiye edemiyorum.Özetle; yıllardır edindiğim tecrübeden kendimce çıkardığım sonuç: en iyi tamir yöntemi fitil atmaktır.Elbette bundan iyisi lastiği söküp içeriden yama yapmak ama bunu ancak lastikçi yapar, yada kendi atölyesi garajı vakti olan hobici yapar.Yolda yapılmaz yani.Yapılır da, nasıl diyeyim; kamp kurarsın dağ başında, oturur 5 saat uğraşır yaparsın, lastiği sökecek alet edevat, beceri ve gücünüzün olduğunu varsayıyorum.
Özellikle kazalı otomobillere dikkatli baktığımda en çok gözüme batan şey paramparça olmuş alüminyum jantlar idi. Prese saç demir jant ise biraz yamulsa da dönebilme özelliğini kolay kolay kaybetmiyor.Ayıptır söylemesi 40 yıllık arabacı kamyoncu ancak 10 yıllık motorcuyum . Fizik kuralları her araç için geçerlidir. Bora Arkadaşımın indirdiği resim çok yakışıklı olsa bile, eğer ara sıra araziye girecek isem o jantları ben motoruma takmam . Zaten enduro ruhu ile alüminyum jant ne kadar bağdaşabilir? Lakin asfaltta çok güzel görünüyor. Yalnız aynı fotodaki topcase i daha motorumu almadan önce çok beğenmiştim. UMA dan beklentimizdir. Bozdağ'a gelebilseydim orada MONDİAL'e aktaracaktım . Serkan Hocam ,Ömer hocam , ekonomik ömrü bitmişse lastik patlar (genellikle) diye düşünürüm. Selam hürmet ve saygılar tüm rüzgarseverlere.
Lastik konusunda haklısınız. Ağırlıklı asfalt yol kullanan biri olarak, lastiklerimin tubles olmasını isterdim. Ancak rx3'ler aynı zamanda arazi şartlarında da belli ölçüde performans göstermesi beklenen motorlar. Bu nedenle araziye çıkan motorlar tubles olmaz. Çünkü jantın eğilmesi veya lastikte oluşacak geniş ve ciddi yarıklar, özellikle yan yüzeydekiler, lastiğin arazi şartlarında asla tamir edilememesine yol açar. Bu nedenle tüm arazi şartlarına uyum göstermesi beklenen motosikletler şamriyelli lastik kullanır. Bu durumda dış lastikle oluşabilecek ciddi bir sorun bile, sadece iç lastiğin tamiri(yedek ile değiştirilmesi ve dış lastikte yarılmış yere içeriden bir "get" koyma yoluyla yola devam edebilme imkanı sağlar. Ama derseniz ki sen neyi tercih edersin. Tabi ki tubles.
Bu arada mondialden hediyeler geldi. Tamir sehpası, bez, anahtarlık ve reflektörlü yelek. Bunlar için Mondial UMA grubuna içten teşekkürlerimi sunarım. Hakikaten müşteri memnuniyeti konusunda Mondial ciddi aşama kaydetti diye düşünüyorum. İnşallah bu durum daha da ileri giderek devamlılık arz eder. Bundan cesaret alarak, özellikle RX3i evo tarzı motorları için UMA mondiale aksesuar önerilerim var naçizane. Çünkü eğer mondial yapar/yaptırır ve satarsa, hem hesaplı olur hem de motosikletin ilgili bölümlerine direkt uyum sağlar diye düşünüyorum. Önerilerim:
1. Orta sehpa,
2. Elcik koruma (motosikletin rengine uygun bir kaç alternatif)
3. Ön çamurluk uzatma. (pulasarın ki uyuyor diyorlar ama neden mondialin kendinin yok)
4. Alternatif boyda ön cam siperlik (10-20 cm daha yüksek olabilir)
5. Tubles lastiğe uyumlu jantlar, aliminyum veya tublese uygun tel jantlar.
6. Aliminyum yan ve arka çantalar.
7. Sis farları (takınca garantiyi götürmeyecek cinsten)
8. Yan ve/veya arka çantalara monte edilebilecek ledli stop ve/veya park lambaları.
9. daha detaylı ve teknik özelliklerin de yazılı olduğu bir kullanıcı el kitabı. Şu anki kitapta gördüğüm kadarıyla ihtiyaç duyulan birçok bilgi eksik. Örneğin emme ve egsoz sübap aralıkları, ampullerin watt değerleri, kullanıcının yolda karşılaşabileceği basit şeylerin tamiri/değişiminin nasıl yapılacağını (örneğin ön far ampul değişimi) vb. türden resimlerle anlatılmış el kitabına (servis manuali demiyorum) ihtiyaç var.
10. Aklıma gelen ve bence en RADİKAL olabilecek şey ise RX3'ün motoru. Bence Mondial (eğer mümkünse) sadece bu kasayı zongshenden alıp, motorunu ise bajajın 400 cc'lik olanını şanzıman vb düzeltmelerle bu kasaya uydurarak yeni bir 400 cc'lik alternatif RX4İ üretmeli mesela. Biliyorum fazla radikal oldu ama neden olmasın???.
Selamlar ve herkese kazasız sürüşler diliyorum. Mondiale de tekrar teşekkürler.
2012 Bmw F800gs; 2016 Mondial RX3i (2016-18); 2003 Bmw R 1150R (2009-17); 2006 Honda Shadow VT 750 C (2009-10); 2006 Ramzey QM 250 Cruiser (2006-10); 2006 Ramzey QM 200 Enduro (2006-9); 1990 350 cc çift silindir Jawa (1990-93); 1979 vitessiz Puch (1979+).
Mümkündeğil , zira Rx3 tasarımı ve motoru/gövdesi/şasisi tümden Zongshen'e aid , Mondial'in bu konuda yapacağı içbirşey yok, dünyanın patenet kullanım hakkını öderim diyor ise ayrı.., fikir muazzam , şu piyasada milyon defa dile getirildi uygun fiatlı 400-600 cc enduro açığı var neden dikkate almazlar anlaşılır şey değil..
Aynı bloğu(zs177mm) kullanan olarak umudum, ileride uygun cc yükseltme kiti yapılırsa(350-450cc), bütçemde uyarsa ilk ben yaparım gözü kapalı..
---------- Mesajlar birleştirildi - 13:44 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:33 ----------
Az evvel chinaridersı kurcaladım bore kit için, zongshen 2017'de RX4 (400-450cc) üretimine başlayacakmış.
400 cc enduro telaffuzu bile çok harika. Eski NX4 Honda falcon kullanıcısı bursalıalinin sözleri.
---------- Mesajlar birleştirildi - 14:29 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:24 ----------
Selamlar. With my best vishes.
Bu motor 250cc ile bile gayet tatminkar, 400cc makina başta fren ve diğer mekanik bileşenler anlamımda da iyileştirmeler gerekirir. 400cc çıkacaksa bile 250cc alternatifi bizim gibi ekonomik işletim maliyetleri ve tüketimi ile ikinci motor olarak kullanan kişiler için devaam etmeli.
Ayrıca Mondial resimdeki metal çantaları yedek olarak getirip pazarlasa ciddi para kazanır, piyasada satılan metal çantalar maliyetine göre aşırı pahalı. 1 e 5 karla satılıyor herhalde.
Yukarıdaki yazımı mondiale de gönderdim. 400 cc'yi orta düzey enduro olarak ayrıca üretmelerini de önerdim. Tabi ki fren ve gerekli diğer aksamlar da gözden geçirilmeli.
2012 Bmw F800gs; 2016 Mondial RX3i (2016-18); 2003 Bmw R 1150R (2009-17); 2006 Honda Shadow VT 750 C (2009-10); 2006 Ramzey QM 250 Cruiser (2006-10); 2006 Ramzey QM 200 Enduro (2006-9); 1990 350 cc çift silindir Jawa (1990-93); 1979 vitessiz Puch (1979+).
Aliexpress ye dediğiniz gibi 400-450 ve 500 cc motor blokları vardı. Aslında mondial talep ederse zhongsen 500cc lik motor versiyonu nu bile üretir. Ama Türkiye'deki vergilerden dolayı satış fiyatı 20.000 den aşağı olmaz diye düşünüyorum. Ne dersiniz bu fiyatla satış olur mu?
Arkadaşlar bu gün yakıt denemesi için depoyu tam doldurdum ve tam 100 km yaptıktan sonra tekrar doldurdum 15.50 tl yakıt aldı. Km ye 155 krş yakmış oldu. yolculuk boyunca 5500 - 6000 devir ve 95-100 km hız ile artçı sız olarak bu sonucu aldım, inşallah daha iyi olur.bu 100 km ile motor 1001 km sini doldurdu. Bu arada sayın Koning orta sehpa konusunda cevap verdiğiniz teşekkür ederim. geç oldu ama her zaman fırsatım olmuyor. Kazasız günler dilerim.
herkese selamlar.1 yıldır salcano astro 100 ile yollardayım.34 yaşındayım kendimi bildim bileli enduro tarzı motorlara boynu bükük bakışlarla bakıyorum.manavgatta yaşıyorum sanırım manavgatta 1 adet var sahilde bir barın onunde duruyor
bu motoru ilkkez geçen sene gördüm .gördüğüm andan itibaren unuttugum aşk duygusunun tekrar yeşerdiğini hissettim.birkaç gündürsayfanızı bulup konuyu baştan berli okudum ve bitirdim.sayenizde çok şeyler öğrendim dilinize yüreğinize sağlık.2016 model ve turuncu rengi gördükten sonra artık dediğim tek şey var.BU MOTORU ALMADAN BU DÜNYADAN GİTMEK YOK.hemen almak isterdim ama maalesef 10 ay beklemem gerekiyor.beni üzen motorla ilgili sorunlar değil.kalıplaşmış kafaların alma demesi.ya kardeşim bende isterim 30 bin tl verip kawazaki versys almayı .ama yok bütce buna uygun .bu motorda bana uygun .baktıkca içim gidiyor hele çantasız hali daha bir güzel çantalı hali zaten dehşet.neyse abiler arkadaşlar dedim ya,BU MOTORU ALMADAN GİTMEM BEN
Şimdi alibaba.com'u inceledim. zongshenin yeni motoru sadece motor bloğu olarak alaibaba'da satışa çıkmış. Teknik özellikleri şöyle. ZS194MQ motor. su soğutmalı ve 450 cc., ağırlık 37 kg (ZS177MM --bizimki 31 kg) yani ara da sadece 6 kg fark var. motor gücü 43 beygir ve 40 nm torka sahip. Yakıt tüketimleri arasında ise neredeyse fark yok. Bizimki için teknik veri g/kw.h<354 derken, 449 cc olan yeni motorda bu g/kw.h<360 demiş. Yani fark %1.5 gibi birşey. Ama torku ve beygir gücü ise 1.73 kat fazla.
2012 Bmw F800gs; 2016 Mondial RX3i (2016-18); 2003 Bmw R 1150R (2009-17); 2006 Honda Shadow VT 750 C (2009-10); 2006 Ramzey QM 250 Cruiser (2006-10); 2006 Ramzey QM 200 Enduro (2006-9); 1990 350 cc çift silindir Jawa (1990-93); 1979 vitessiz Puch (1979+).
O blok yanılmıyorsam geçen seneden beridir üretimde, ancak motorsiklet olarak ben rastlamadım , yakıt oranı olarak ne kullanacaklar beslemede esas olan bu, piyasada sizin Rx3'ler injksiyon iken, bendeki Xmotos cross 34mm püskürtmeli karbüratör , yanılmıyorsam brezilya yahut portekizmiydi, yada güney amerikada kolombiya vs, yine 34mm karbüratörlü rx3'ler var , bir farkla onların karbüratörler vakumlu olması lazımdı yanılıyor olabilirim.
Hasılı tam üretim Rx4 bekleniyormuş(muş zira başka kaynaktan okudum) planları 2017de üretim iken, bir başkası 2018 diye not iliştirmiş, özetle 400cc güzel ve nisbeten uygun fiyat birmakina için yine senelerce bekleyeceğiz ...
250 cc olanın linki:
http://www.alibaba.com/product-detai...889793396.html
450 cc olanın linki:
http://www.alibaba.com/product-detai...310030881.html
---------- Mesajlar birleştirildi - 20:56 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:54 ----------
Motosiklet değil, motor bloğu dedim. 2016 modelmiş bu. Henüz motosikletin üretimi yok.
2012 Bmw F800gs; 2016 Mondial RX3i (2016-18); 2003 Bmw R 1150R (2009-17); 2006 Honda Shadow VT 750 C (2009-10); 2006 Ramzey QM 250 Cruiser (2006-10); 2006 Ramzey QM 200 Enduro (2006-9); 1990 350 cc çift silindir Jawa (1990-93); 1979 vitessiz Puch (1979+).
450cc olana baktımda yine aynı sitil alt devirler ölü üst devirler tork mork uçmuş ama tam tersi olsa daha tatlı olur kanatimce alt devirlerde rahat gezip ekonomi yapılır
---------- Mesajlar birleştirildi - 22:41 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:02 ----------
kulanım kitabında civataların sıkma tork değerleri yazmıyo demin baktım da bilen varmı acaba ? birde servisin gelip bayiye aküyü bağlayıp motoru test ettikleri sırada gevşek vida varmı kontrolü beni benden aldı zaten! siz siz olun 0 alıcak arkadaşlar buna dikat edin!!! adam aldı eline anahtarı loctite olan olmayan bütün vidalara girişti loctite olan vidaları en az çeyrek tur daha sıktı e ondan sonra çinlilerin vidaları gevşiyo dökülüyo böyle yanlış hayatımda görmedim! Loctite sürülüp sıkılan vida kurudukdan sonra birdaha ellenmez elenirse loctite işlevini yitirir şimdi korkuyorum ordan burdan vida civata düşücek diye kendim loctite alıp tork anahtarı ile doğru değerde sıkmak istiyorum nakadar somun civata vida varsa.
Yeni bir ihtiyaç tespit ettim. Konumuzla ilgili forumlarda, facebook gruplarında yada sayfalarında kum havuzu olmalı gerçekten büyük ihtiyaç. Gerekli kişileri yöneticiler kum havuzuna sevk etmeli oynamaları için. Bazı arkadaşlar direk yazıyor "bu motor alınır mı ?" Yav be müslüman şakamısın köy kahvesinde mi soruyorsun bunu. Biz sayfalar dolusu yazmışız burda bi zahmet sık kendini oku be kardeşim ilk emrimiz bu "oku". "kaç basıyor ?" yav lafmı bu 250 cc motor sen kaç bassın istiyorsun ? Ben geçen Sofuoğlunu sollarken makas aldım yanağından yetiyor mu ? Lütfen arkadaşlar kendinizle dalga geçirmeyin. Gülüyorum bazı yazılan çizilenlere.
2012 Bmw F800gs; 2016 Mondial RX3i (2016-18); 2003 Bmw R 1150R (2009-17); 2006 Honda Shadow VT 750 C (2009-10); 2006 Ramzey QM 250 Cruiser (2006-10); 2006 Ramzey QM 200 Enduro (2006-9); 1990 350 cc çift silindir Jawa (1990-93); 1979 vitessiz Puch (1979+).
Evet 3.tekrar doğru bilgiye kolay ulaşılmıyo. Biraz okumak gerekiyo. Okunan değil resimlerine bakılan gazeteler Türkiye'sinin ,Yurdum insanından bahsediyoruz. Esenliklerle kalınız.
Şu an bu konu içerisinde 6 kullanıcı var. (0 üye ve 6 misafir)