Mondial Rx3 Enduro Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı
Reklamlar
-
12 Nisan 2016, 17:12
#2301
Yukarıda Naci Bey'in açıkladığı hız verilerine dayanarak bir hesaplama yaptım. Benim, zamanında yaptığım ölçümlerime göre hız göstergesi 18" jantta kabaca %20 fazla gösteriyordu ve 19" janta geçildiğinde aynı kalibrasyonla tam %13.6 fazla göstermeliydi. Naci Bey'in verdiği değerler ile benimkileri jant ölçülerini de hesaba katarak oranlarsak göstergede %14'lük düzeltme yapılmış oluyor. Özet olarak gösterge hatası tamamen giderilmiş durumda... Mondial'i bu hassasiyetinden ötürü kutlamak gerekir.
Reklamlar
-
12 Nisan 2016, 17:41
#2302
Evoque adlı üyeden alıntı
Abilerim motoru biraz önce teslim aldım. Koskoca alette en çok egzoz sesini sevdim. Böyle bir patırdama yok yahu. Hele kompresyonla yavaşlarkeki o uğuldama; efsane
Hayırlı olsun Allah kaza bela vermesin. Renk?
---------- Mesajlar birleştirildi - 17:41 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:33 ----------
Seko adlı üyeden alıntı
Yukarıda Naci Bey'in açıkladığı hız verilerine dayanarak bir hesaplama yaptım. Benim, zamanında yaptığım ölçümlerime göre hız göstergesi 18" jantta kabaca %20 fazla gösteriyordu ve 19" janta geçildiğinde aynı kalibrasyonla tam %13.6 fazla göstermeliydi. Naci Bey'in verdiği değerler ile benimkileri jant ölçülerini de hesaba katarak oranlarsak göstergede %14'lük düzeltme yapılmış oluyor. Özet olarak gösterge hatası tamamen giderilmiş durumda... Mondial'i bu hassasiyetinden ötürü kutlamak gerekir.
Merhaba, sanırım mühendissiniz. Bu dişli konusunda buradaki arkadaşlarımızı aydınlatabilirseniz çok makbule geçecektir. Bu motor, sizin de bildiğiniz gibi, 25 bg(17.5 kW) gücünde ve 7000 devirde 30 nm (22.5 kW) tork üretiyor. Mevcut durumdaki orjinaller ön dişli 14 arka dişli ise 44 diş. Bu durumda, eğer zahmet olmaz ise, ön ve/veya arka dişlilerdeki artı, eksi her diş değişiminin hız, tork ve motor ömrü üzerindeki etkilerini açıklayabilirseniz, bu konuyu düşünenler en azından doğru karar vermiş olacaklar ve yanlış birşey yapmamış olacaklardır. Şimdiden teşekkürler ve selamlar.
2012 Bmw F800gs
; 2016 Mondial RX3i (2016-18); 2003 Bmw R 1150R (2009-17); 2006 Honda Shadow VT 750 C (2009-10); 2006 Ramzey QM 250 Cruiser (2006-10); 2006 Ramzey QM 200 Enduro (2006-9); 1990 350 cc çift silindir Jawa (1990-93); 1979 vitessiz Puch (1979+).
-
12 Nisan 2016, 17:55
#2303
Şimdi tekrar hesapladım çünkü ilk hesabımda hata varmış. Göstergede halen %5'lik bir hata payı var ancak bu bütün araçlarda olan miktarla aynı. Dolayısıyla gösterge hatası düzeltilmiş sayabiliriz.
-
12 Nisan 2016, 18:19
#2304
Arkadaşlar, cuma günü BMW F650 GS'imi sattıktan sonra dün akşamdan itibaren 2016 model bir kırmızıyla artık ben de aranızdayım. Kırmızıyı bana sevdiren nam-ı diğer Turkish39 Emre arkadaşımız oldu. Turuncusunu pek beğenmedim, naçizane görüşüm oyuncak gibi durduğu. Selesi F650 GS'e göre daha yüksekmiş, boy 1.68 olunca accık zorladım ilk oturunca. Bütün reflekslerim eski motora göre oturduğundan biraz alışma süreci olacak. Boydan ötürü yavaş dönüşlerde henüz tam olarak kontrol sağlayamadığımdan mıdır yoksa gidon dönüş açısı F650 GS'e göre daha mı dar olduğundan bilemedim fakat biraz zorlanıyorum. Eski makineyle çok rahat dönerken bunda ileri geri tur almam gerekiyor. Sağ ayağa alışık olmadığım bir sıcaklık veriyor. Çabuk fan açıyor. Huyunu suyunu öğrenicez artık. Herkese hayırlı olsun, tekerimiz her daim düz bassın. Saygılar.
-
12 Nisan 2016, 18:23
#2305
Naci63 adlı üyeden alıntı
Hayırlı olsun Allah kaza bela vermesin. Renk?
---------- Mesajlar birleştirildi - 17:41 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:33 ----------
Merhaba, sanırım mühendissiniz. Bu dişli konusunda buradaki arkadaşlarımızı aydınlatabilirseniz çok makbule geçecektir. Bu motor, sizin de bildiğiniz gibi, 25 bg(17.5 kW) gücünde ve 7000 devirde 30 nm (22.5 kW) tork üretiyor. Mevcut durumdaki orjinaller ön dişli 14 arka dişli ise 44 diş. Bu durumda, eğer zahmet olmaz ise, ön ve/veya arka dişlilerdeki artı, eksi her diş değişiminin hız, tork ve motor ömrü üzerindeki etkilerini açıklayabilirseniz, bu konuyu düşünenler en azından doğru karar vermiş olacaklar ve yanlış birşey yapmamış olacaklardır. Şimdiden teşekkürler ve selamlar.
Aşağıdaki tabloya göre hangi dişliyi takarsanız hız atışının keza çekişteki azalmanın ne kadar olacağını görebilirsiniz. Motor ömrü için bir şey diyemem.
Yalnız burada yazılan hızlara çıkılaileceğinin garantisi yok çünkü bu motor maksimum gücünü 9000 devirde veriyor. Aslında bu açıdan deneme yapması çok kolay bir motor. Arka dişliyi değiştirin, rüzgarsız havada 6. viteste 9000 devire çıkabiliyorsa bir alt dişliyi deneyin. Çıkamadığı dişli hangisiyse onun bir diş büyüğü işinizi görecektir. Ön dişliyi küçülterek aynı işi daha etkili şekilde yapabilirsiniz ama hassas ayar yapamazsınız, ya eksik ya fazla gelir. İdeal oran sadece deneyerek bulunabilir.
-
12 Nisan 2016, 18:26
#2306
adanalı adlı üyeden alıntı
evet burada ilk alanlardan bir arkadaş var,geçenlerde bana uğradı,baktım sesi çok kibar çıkıyor,sorunca;ilk gelenlerin sesi böyle dedi.bende susturucu yaptırdım ki sesi azaltayım diye.
ses aslında kötü değil yanlış anlaşılmasın,gayet tok bir ses ama sabah 7.00 da evden çıkarken,apartmanların arasında ciddi yankı yapıyor.
bu arada ''Şu an bu konu içerisinde 32 kullanıcı var. (8 üye ve 24 misafir)''ciddi anlamda takip ediliyor konu.bu da motosiklete ilginin olduğunu,kullanıcı yorumlarının takip edildiğini gösteriyor.
adanalı abi vallahi senin bu yorumu okuyunca yüzüm kızardı yeminle ilk günden beri takip ediyorum burayı tüm yazıları okudum ama işte henüz evoyu alamadığım için mesaj yazmadım yazamadım ama en yakın zamanda bende katılacağım yanınıza inşallah
-
12 Nisan 2016, 18:42
#2307
etokar adlı üyeden alıntı
Arkadaşlar, cuma günü BMW F650 GS'imi sattıktan sonra dün akşamdan itibaren 2016 model bir kırmızıyla artık ben de aranızdayım. Kırmızıyı bana sevdiren nam-ı diğer Turkish39 Emre arkadaşımız oldu. Turuncusunu pek beğenmedim, naçizane görüşüm oyuncak gibi durduğu. Selesi F650 GS'e göre daha yüksekmiş, boy 1.68 olunca accık zorladım ilk oturunca. Bütün reflekslerim eski motora göre oturduğundan biraz alışma süreci olacak. Boydan ötürü yavaş dönüşlerde henüz tam olarak kontrol sağlayamadığımdan mıdır yoksa gidon dönüş açısı F650 GS'e göre daha mı dar olduğundan bilemedim fakat biraz zorlanıyorum. Eski makineyle çok rahat dönerken bunda ileri geri tur almam gerekiyor. Sağ ayağa alışık olmadığım bir sıcaklık veriyor. Çabuk fan açıyor. Huyunu suyunu öğrenicez artık. Herkese hayırlı olsun, tekerimiz her daim düz bassın. Saygılar.
Hayırlı olsun,kırmızı olsun 3 kuruş fazla olsun 2016 lar biraz daha yüksek,çabuk alışırsın.
Huyunu suyunu yeri gelmişken yine yazalım.
Kontağı açıyoruz,benzin pompasının dervreye girmesini bekliyoruz,çoğu motora göre 2-3 sn daha fazla.
Motoru çalıştırdıktan sonra devir saatinin 1500 e gelmesini bekleyip öyle hareket ediyoruz.Beklemeden hareket edildiği zaman stop etme problemi yaşanabiliyor.
Dediğiniz gibi fan çok çabuk devreye giriyor.
Bu arada bişey daha keşfettik.Radyatör suyunu beyaz depodan değilde radyatör kapağını açıp kontrol edin.O beyaz zımbırtıda 3 parmak hep var yanıtmasın.
Lastik havalarını da sordum 28-30 arkadaşlar.
Servislerin çoğunda sıkıntı olduğunu hatırlatalım.Yağ değişimine gitmeden önce muhakkak sipariş ettirin servise.Mondialde var,istek yapılmadan malum olmuyo onlara,defalarca test ettim.
Hani böyle aniden karşına çıkıyor ve göz göze geliyorsun ya, o an çok kötü oluyor insan. Heyecandan ne yapacağını şaşırıyor, ayakları titriyor...Sonuçta köpek bu ısırır falan...
-
12 Nisan 2016, 21:57
#2308
Seko adlı üyeden alıntı
Aşağıdaki tabloya göre hangi dişliyi takarsanız hız atışının keza çekişteki azalmanın ne kadar olacağını görebilirsiniz. Motor ömrü için bir şey diyemem.
http://i.hizliresim.com/E805bZ.png
Yalnız burada yazılan hızlara çıkılaileceğinin garantisi yok çünkü bu motor maksimum gücünü 9000 devirde veriyor. Aslında bu açıdan deneme yapması çok kolay bir motor. Arka dişliyi değiştirin, rüzgarsız havada 6. viteste 9000 devire çıkabiliyorsa bir alt dişliyi deneyin. Çıkamadığı dişli hangisiyse onun bir diş büyüğü işinizi görecektir. Ön dişliyi küçülterek aynı işi daha etkili şekilde yapabilirsiniz ama hassas ayar yapamazsınız, ya eksik ya fazla gelir. İdeal oran sadece deneyerek bulunabilir.
Çok teşekkürler. Artık dişli ile oynamak isteyenler neyin ne olduğunu bu tabloya bakarak teknik olarak anlayacak. Elinize sağlık. Selamlar.
---------- Mesajlar birleştirildi - 21:57 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:54 ----------
etokar adlı üyeden alıntı
Arkadaşlar, cuma günü BMW F650 GS'imi sattıktan sonra dün akşamdan itibaren 2016 model bir kırmızıyla artık ben de aranızdayım. Kırmızıyı bana sevdiren nam-ı diğer Turkish39 Emre arkadaşımız oldu. Turuncusunu pek beğenmedim, naçizane görüşüm oyuncak gibi durduğu. Selesi F650 GS'e göre daha yüksekmiş, boy 1.68 olunca accık zorladım ilk oturunca. Bütün reflekslerim eski motora göre oturduğundan biraz alışma süreci olacak. Boydan ötürü yavaş dönüşlerde henüz tam olarak kontrol sağlayamadığımdan mıdır yoksa gidon dönüş açısı F650 GS'e göre daha mı dar olduğundan bilemedim fakat biraz zorlanıyorum. Eski makineyle çok rahat dönerken bunda ileri geri tur almam gerekiyor. Sağ ayağa alışık olmadığım bir sıcaklık veriyor. Çabuk fan açıyor. Huyunu suyunu öğrenicez artık. Herkese hayırlı olsun, tekerimiz her daim düz bassın. Saygılar.
Hayırlı olsun. Allah kaza bela vermesin. Fan 3. kutucuk görününce açıyor. Genellikle dur-kalk trafikte çabuk açıyor. Ama ben 50 km yol yaptım, hiç açmadı.
2012 Bmw F800gs
; 2016 Mondial RX3i (2016-18); 2003 Bmw R 1150R (2009-17); 2006 Honda Shadow VT 750 C (2009-10); 2006 Ramzey QM 250 Cruiser (2006-10); 2006 Ramzey QM 200 Enduro (2006-9); 1990 350 cc çift silindir Jawa (1990-93); 1979 vitessiz Puch (1979+).
-
13 Nisan 2016, 05:01
#2309
Serkan Bey (seko) katkılarınız için binlerce teşekkürler. Sağolun . Görüşebilmek ümidiyle. RX3İEVO'suna yeni kavuşan yada kavuşacak olan bütün arkadaşlarımın motosikletleri hayırlı olsun. Hak Teala bütün motorcuları korusun.
---------- Mesajlar birleştirildi - 05:01 ---------- bir önceki mesaj zamanı 02:47 ----------
Kıymetli arkadaşlarım şunu da paylaşmak istiyorum. Motorumda 2 adet kontak 2 adet çantaların toplam 4 anahtar vardı. Anahtarların hepsi görüntü olarak birbirine çok benziyor,kontak anahtarı çantaların, çanta anahtarı kontağın kilidine oturuyor fakat içerde dönmüyordu. 4 ayrı anahtarcının olumsuz cevabından sonra 5. anahtarcının 19 yaşındaki oğlu kontak anahtarına hiç dokanmadan çantaların şifreleri ile birazcık oynayıp aynı anahtarla hem kontağı hemde çantaları açar hale getirdi. Şimdi eski çanta anahtarlarını attım .Yedeği ile birlikte tek kontak anahtarını motosikletimin her yerinde kullanıyorum . Bilgilerinize arz olunur. Hürmetler.
-
13 Nisan 2016, 06:14
#2310
Süper olmuş. Çok iyi yapmışsınız. Ben de aynı şeyi düşünüyorum. Bize büyük kolaylık sağlayacak. Selamlar.
2012 Bmw F800gs
; 2016 Mondial RX3i (2016-18); 2003 Bmw R 1150R (2009-17); 2006 Honda Shadow VT 750 C (2009-10); 2006 Ramzey QM 250 Cruiser (2006-10); 2006 Ramzey QM 200 Enduro (2006-9); 1990 350 cc çift silindir Jawa (1990-93); 1979 vitessiz Puch (1979+).
-
13 Nisan 2016, 09:22
#2311
Şimdi baktım da ben bu tablodaki rakamları neden yuvarlamamışım ki ?
-
13 Nisan 2016, 09:39
#2312
Olsun sıkıntı yok. Küsuratlı da olsa ne olduğu net anlaşıldı. Elinize sağlık.
2012 Bmw F800gs
; 2016 Mondial RX3i (2016-18); 2003 Bmw R 1150R (2009-17); 2006 Honda Shadow VT 750 C (2009-10); 2006 Ramzey QM 250 Cruiser (2006-10); 2006 Ramzey QM 200 Enduro (2006-9); 1990 350 cc çift silindir Jawa (1990-93); 1979 vitessiz Puch (1979+).
-
13 Nisan 2016, 10:12
#2313
Adana İl Temsilcisi
bu tabloya göre,hız artışı ile,çekiş azalması paralel.ee o zaman dişli değiştirmenin bir mantığı yok.
etokar kardeş,hayırlı olsun.
Concrete kardeş,yüz kızaracak birşey yok,ben RX3'e olan ilgiyi vurgulamak istedim.
emre kardeş,Lastik havaları 28-30 -2 kişi için değil mi?
DÜNYADA ÖLÜMDEN BAŞKASI YALAN.
BORA KARAKAŞ (BEN)
KİMSEYE KİN DUYMAM,DÜŞMANIM KİNDİR BENİM.....YUNUS EMRE
-
13 Nisan 2016, 11:33
#2314
Seko adlı üyeden alıntı
Aşağıdaki tabloya göre hangi dişliyi takarsanız hız atışının keza çekişteki azalmanın ne kadar olacağını görebilirsiniz. Motor ömrü için bir şey diyemem.
http://i.hizliresim.com/E805bZ.png
Yalnız burada yazılan hızlara çıkılaileceğinin garantisi yok çünkü bu motor maksimum gücünü 9000 devirde veriyor. Aslında bu açıdan deneme yapması çok kolay bir motor. Arka dişliyi değiştirin, rüzgarsız havada 6. viteste 9000 devire çıkabiliyorsa bir alt dişliyi deneyin. Çıkamadığı dişli hangisiyse onun bir diş büyüğü işinizi görecektir. Ön dişliyi küçülterek aynı işi daha etkili şekilde yapabilirsiniz ama hassas ayar yapamazsınız, ya eksik ya fazla gelir. İdeal oran sadece deneyerek bulunabilir.
Ayrıntılı bilgilendirme çok iyi olmuş.İnsanlar ne değiştiğini daha iyi anlayacaktır.
Burada hatırlatma yapıp birkaç ekleme yapmak isterim.
Dişli değişiminde zincir boyunda da değişim gerekir unutmamak lazım
Yapılacak dişli değişiminin amaca hizmet etmesi için tespit o yönlü olmalı.
Hız kazancı-çekiş kaybı yada çekiş-hız düşüşü yönde etkisi olacaktır.
Uzun yol konforu için 6.vites 9000 deviri ceviremeyen oranda uygulanabilir.
Gerektiğinde 5. vites max hızı sağlar.5. vites oran olarak standart dişlideki 6.vites oranına ayrlanabilir.
Ortalam 80-110 arası hızlar 6. vites gayet düşük devir az titreşim ve yakıt ekonomisi yapacaktır..
Eski jantları olanlar içinde en kolay çözüm sanırım tam jant yerine jant cemberi temin etmek olacaktır.
Öndeki 18 cemberi arka göbeğe uygulatın.sadece ön için 19 cember edinin.....
---------- Mesajlar birleştirildi - 11:33 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:21 ----------
Sanırım ön için 21 jant cemberide uygulanabilir.
-
13 Nisan 2016, 14:57
#2315
Ön jant çemberini arka tekere uygulama yapamayız zira lastik taban genişlikleri ön 100 arka 130 doğal olarak ön çember arkaya göre daha dar. Dediğin ancak yeni arka çember ve telleri alıp göbeği aynı tutup değiştirmek olabilir o zaman da akort vs değer mi bakmak lazım.
-
13 Nisan 2016, 14:59
#2316
Ön janta 21" lastik takılırsa eski versiyondaki gösterge hatası da %5 civarına inecektir. Dişli değişiklikleri gibi şeyleri pek sevmem ama yapacak olsam önü ellemeyip arkası 40 diş yapardım. Böylece %10'luk çekiş kaybıyla 6 bin devirde 100 km hızla seyahat edilebilir. Yalnız tekrar söylüyorum, eğer motor şu anda 9000 devirde maksimum hızına ulaşıyorsa hızı daha fazla arttırmanız mümkün değildir. Dişli değişikliği ile ancak motoru rahatlatırsınız ama gücü yetmeyeceğinden son hızı düşebilir. Ben enduro bir motor olduğundan dişli oranlarının kısa tutulup son hızdan ziyade çekişe ağırlık verildiğini ve dişli değişikliği ile hızın artabileceğini düşünüyorum.
-
13 Nisan 2016, 15:04
#2317
Adana İl Temsilcisi
Seko adlı üyeden alıntı
Ön janta 21" lastik takılırsa eski versiyondaki gösterge hatası da %5 civarına inecektir. Dişli değişiklikleri gibi şeyleri pek sevmem ama yapacak olsam önü ellemeyip arkası 40 diş yapardım. Böylece %10'luk çekiş kaybıyla 6 bin devirde 100 km hızla seyahat edilebilir. Yalnız tekrar söylüyorum, eğer motor şu anda 9000 devirde maksimum hızına ulaşıyorsa hızı daha fazla arttırmanız mümkün değildir. Dişli değişikliği ile ancak motoru rahatlatırsınız ama gücü yetmeyeceğinden son hızı düşebilir. Ben enduro bir motor olduğundan dişli oranlarının kısa tutulup son hızdan ziyade çekişe ağırlık verildiğini ve dişli değişikliği ile hızın artabileceğini düşünüyorum.
katılıyorum.
DÜNYADA ÖLÜMDEN BAŞKASI YALAN.
BORA KARAKAŞ (BEN)
KİMSEYE KİN DUYMAM,DÜŞMANIM KİNDİR BENİM.....YUNUS EMRE
-
13 Nisan 2016, 15:42
#2318
iyi günler herkese... sağ bacağı fan'dan dolayı yanan bir tek ben miyim... çözüm bulabilen var mı bu duruma?
-
13 Nisan 2016, 16:58
#2319
motor üzerindekıi jantlardan memnunmusunuz? özellıkle arazıde dolaşan arkadaşlar sürekli akord gerektırıyormu? ben hala tereddutdeyım bu motor konusunda kalbım yamaha xt660 tenereden yana atıyor lakın okadar para vermem mumkun degıl enazından alıştırma olur diye duşunuyorum.2 yıl bınerım enazından satışı zor olabılır bılemıyorum....
-
13 Nisan 2016, 17:22
#2320
Ön tekere 21 jant olmaz lastik çamurluğa sürter ayrıca motorun önü çok yükselir. Bir arkadaşım yeni çıkan Honda Africa Twin aldı önü 21 jant resmen kamyon tekeri gibi duruyor. 21 jantı Honda AT, BMW F800GS vs. gibi arazi parformansı aranan motorlarda görürsünüz. Bu motorun ideal jant ölçüleri ön 19 arka 17 dir ki çoğu enduro motor bu ölçüde jant kullanır, zaten bunda da akılları başına gelmiş sonradan bu ölçüye geçmişler. Bu ölçüde hem lastik alternatifi çok fazla hem de motorun görünüşü daha makul oluyor.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 13 kullanıcı var. (0 üye ve 13 misafir)