Araya yeşillik videosu atayım dedim ..
Arkadaşlar merhaba orta sehpa konusunu çözmüş bir abimiz bu gün gidip taktırdım 100 tl + kargo isteyene alıcı kargoyu öder şeklinde gönderiyor iki çeşidi var resimlerde göründüğü gibi zaten bektanist te ustanın facebook sayfasını paylaşmış
http://www.bilgemotor.com.tr/
Atatürk Oto Sanayi Sitesi 2.Kısım 27.Sokak No:1095-1096 Maslak/İSTANBUL
s.a arkadaşlar çok kararsızım yardımınıza ihtiyacım var bajaj pulsar 200 ns ile rx3 evo arasında kaldım evonun artıları eksileri nelerdir size zahmet yazabilirmisinz siz olsanın evoda kalmayımı tercih edersinz bajajmı dersiniz
Bence sehpa küçük bi revizyon görüp 2 cm daha uzatılması gerek, toprak zemine gömüleceğini düşünürsek kısa kalabilir. Ayrıca zincir yağlarken yada arka tekeri sökerken de zorluk olur diye düşünüyorum. Ama hic yoktan iyidir. Bu arada hayırlı olsun.
Rifat Kardeşim emeğine sağlık. Nurolasın. Sayende gözlerimiz bayram ediyo. Cumhur Komtanım 2. fotodaki sehpayı tercih etmişsin gördüğüm kadarıyla . Bana da aynı sehpa daha güzel geldi Ben Bursadayım çocuklarım İstanbulda. Bilge motordan alır gönderirler bana.
s.a arkadaşlar resimlerde de görünüyor. karter muhafazaları motorun üzerindemi geliyor orjinalmi??
evet orjinal motorun üzerinde geliyor.kısaca motora sadece plaka takıp geziyorsunuz.
Cumhur Bey bu iki sehpa arasında ağırlık farkı varmı acaba?
takılacak olan malzemenin ağırlığını kastediyorsanız yok. fark birinin aralığı daha açık, ayakla basılacak bir yeri var, iki kolu birbirine bağlayan arada bir kayıt yok bunun için üst tarafı güçlü yapmışlar, diğerinin ise iki kol aralığı daha yakın, arada kayıt var, ayakla basacak yeri yok ama bir çubuk var sonuç olarak bence kollar yakın ve arada kayıt olan daha iyi.
ikinci konu 1-2 cm daha uzun olmalı diyenler şunu gözden kaçırmayın yalan yok bu halde bile motoru sehpaya koymak çok kolay değil tabi benim biraz teknik eksikliğim var ama yinede zor motor ağır abi. düşünsenize 1-2 cm daha uzun olsa açısı artar kaldırmak bence imkansız hale gelir. toprak zemin ıslak olmadıkça batacağını düşünmüyorum birde kolların ucunda pabuçlar var.
üçüncü konu sehpayı takınca ön teker değil arka teker havada kalıyor 3 cm civarı resimlerde evet ön teker havada görünüyor ancak o resimleri çekerken benim arka çanta takılı ve ağzına kadar doluydu.
Orta sehpaya almak doğrudan ağırlıkla değil, orta sehpanın kaldıraç kolu ve motorun dengesi ile alakalı. Bir de doğru noktadan tutulabilmesiyle. Örneğin benim bmw 240 kilo boş ağırlığı var ve artı çantalar da kısmen dolu ilen orta sehpaya rahat alınıyor. Sol eliniz sol gidon elciğinde, sağ eliniz sol yan arka çanta gövde bağlantı demirinden tutarak yere indirdiğiniz orta sehpanın kaldıraç koluna ayağınızla basarak kendini hafif yukarı doğru kaldırıp motoru ayaklığa alabilirsiniz. Ancak orta sehpa kaldıraç kolu olmazsa veya kısa olursa bu çok zor olur. Motorun tüm ağırlığını hissedersiniz. Bu nedenle üzerine basacağınız kaldıraç kolu biraz uzun olmalı. Yoksa yükün çoğunu size verir. Bel fıtığı olmayın. Yukarıdakiler bence çok kısa ve zayıf. Orta sehpa demiri kalınlığında olmalı kaldıraç kolu. . Selamlar.
---------- Mesajlar birleştirildi - 19:22 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:10 ----------
Şöyle bir örnek resim buldum. Bmw r1150 r için tabi ki:
---------- Mesajlar birleştirildi - 19:26 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:22 ----------
Resimdeki kaldıraç kolunun yapısına, ayaklığa kaynaklanma açısına, kalınlığına ve uzunluğuna bakın lütfen. RX3 için de bu mantıkla yapılmazsa kullanımı çok pratik olmaz.
---------- Mesajlar birleştirildi - 19:29 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:26 ----------
Bu da aynı resim başka açıdan:
2012 Bmw F800gs; 2016 Mondial RX3i (2016-18); 2003 Bmw R 1150R (2009-17); 2006 Honda Shadow VT 750 C (2009-10); 2006 Ramzey QM 250 Cruiser (2006-10); 2006 Ramzey QM 200 Enduro (2006-9); 1990 350 cc çift silindir Jawa (1990-93); 1979 vitessiz Puch (1979+).
Bursada GS 1200 kullanan bir polis arkadaşa bu motor 230 kilo varmı diye sorduğumda 280 kilo diye cevaplamıştı. Ayrıca dünya da 300 kilo üstü bir sürü motosiklet var orta sehpalı. Lakin sehpa kaldıraç kolları gayetle uzun. Doğru ölçü alındığında problem çıkmaz.
Bu da ABD'deki cscmotorcycle.com adresindeki orta sehpa resmi. Bizim BMW'nin mantığına çok benziyor. Kaldıraç kolu uzun ve destekli:
Bu da nasıl takılacağının resimli anlatımı:
http://www.cscmotorcycles.com/Articles.asp?ID=288
2012 Bmw F800gs; 2016 Mondial RX3i (2016-18); 2003 Bmw R 1150R (2009-17); 2006 Honda Shadow VT 750 C (2009-10); 2006 Ramzey QM 250 Cruiser (2006-10); 2006 Ramzey QM 200 Enduro (2006-9); 1990 350 cc çift silindir Jawa (1990-93); 1979 vitessiz Puch (1979+).
15w 40 kış için değildir aslında 10w 50 desen olabilir
ilk rakam kış şartlarını temsil eder 2. rakam ise yaz koşullarını temsil eder
ayrıca bazen yağ değişimlerinde ilk seferde yağı kabul etmeyebiliyor eski yağ kalıntıları ile beraber kaldığından biraz daha
birde service manuallerinde yağın sınıfına kadar yazar genelde nasıl bir yağ kullanılması gerektiği ( api değerleri servis sınıfı / kalite sınıfı ) mesela bmw gs'lerde genel olarak son servis sınıfı önerilmez direk bir servis sınıfı yazılır modeline göre dediğin gibi
5100 serisi karışımıda %80tam sentetik %20 yarı sentetiktir
cevap harici
detaylı olarak şehir içi zorlamadan ortalama torklu devirde kullanımda kaç km yapabiliyorsunuz tam depo bitirene kadar deneyebildiniz mi ?
bu soru istanbul içindi özellikle
uzun yolda kaç km yapabildiniz
cbf ybr kullanıcıları gibi ön dişliyi 1 büyüten oldu mu olduysa artı ve eksileri ( zarar olarak ) bir problem yaşadı mı ?
genel olarak problem vs en detayına kadar yazabilirseniz aslında kullanıcıları olarak süper olur
bu arada biraz geriye doğru gittim ama bir yerden sonra zaman olmuyor iş güç derken bir aralar takip ediyordum konuyu ama sonra film koptu herkes gibi tekrar tekrar soruyor moduna girdiğimden dolayı şimdiden kusura bakmayın
Hayat çok küçük bir olasılık ile gerçektir...
Bunu size kanıtlayabilirim !
Dun isiklarda birden motor stop etti. Servisi cagirdim aldi gitti motoru. Neymis mondial ekip yollucakmis biz acamazmisiz falan filan. Yarini bekliyorum iste beyefenxiler gun vericek ona gore gelecekler. Velasil kelam elektriksel bir ariza imis. İste ucuzculuk bedavacilik boyle mal gibi birakir. Umarim sizin basiniza gelmez
dur tahmin edim gayet güzel giderken stop etti ve çalıştırmaya kalktığında göstergeler gitti geldi sorunun cevabı akü.
stop etti marşa bastın almadı göstergede bir değişiklik olmadı sorunun cevabı oksijen sensörü.
Rx3 için yazdıklarım geçerli... başka bir akü ile denemeni tavsiye ederim.
körlerin arasında tek gözlü adam kendini kral sanır
Akü sıkıntısı olabilir mi acaba? Motor istop ettikten sonra marş bastı mı? Lambalar yanıyor muydu? Eğer böyleyse ana sigorta atmış veya akü sorun çıkarmış olabilir.
---------- Mesajlar birleştirildi - 17:44 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:39 ----------
Orta sehpa ile ilgili bir şey soracağım. CBF 150 nin orta sehpasının buna olabilirliğini test eden oldu mu acaba? Cbf 150 nin orta sehpa resimleri bununkine çok benziyor gibi geldi bana. Boyutları ve bağlantı yuvası uyar veya az bir tadilatla uydurulursa zahmetten ve arayıştan kurtarır herkesi.
Marsa basinca mars sesi geliyor ama ayrica motordanda acayip bir ses geliyor. Artik yarin belli olucak Allahtan uzun yolda degildik.
---------- Mesajlar birleştirildi - 17:48 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:46 ----------
Birde arkadaslar bu kullanici hatasimi sizce
2012 Bmw F800gs; 2016 Mondial RX3i (2016-18); 2003 Bmw R 1150R (2009-17); 2006 Honda Shadow VT 750 C (2009-10); 2006 Ramzey QM 250 Cruiser (2006-10); 2006 Ramzey QM 200 Enduro (2006-9); 1990 350 cc çift silindir Jawa (1990-93); 1979 vitessiz Puch (1979+).
Şu an bu konu içerisinde 5 kullanıcı var. (0 üye ve 5 misafir)