Biz 300 2015 li bekliyoruz👁
Biz 300 2015 li bekliyoruz👁
uzun zamandır takipteydim yazdınız çizdiniz sağolun takip edip bilgi sahibi olduğum RX3i EVO yu aldım
beklentilerimin üstünde bir performans verdi açıkçası. boy uzun olunca koruma demirleri dizime deydi açtırdık biraz hafiften arka amortisörü sıktık güzel oldu. 800 km de aldım lastikler yeni ama o kadar dandik ki viraj girerken düşürürüm haa der gibi değişmesi lazım, klasik mondial benzin şamandırası yanlış gösteriyor yakında hiç göstermez olur. far biraz zayıf ama tabiki sis farı takacaz. stop etme yaptı iki kere. ama genelleme yaparsak bence güzel bir makine ve bana epey gidecek gibi
Sezgin kardeşim en güzel günlerde kazasız belasız cezasız kullanasın inşaallah.
---------- Mesajlar birleştirildi - 00:22 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:13 ----------
Sezgin kardeşim en güzel günlerde kazasız belasız cezasız kullanasın inşaallah.
---------- Mesajlar birleştirildi - 01:49 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:22 ----------
Bugün fırsat bulabilirsem Yalova da İrfan Ustama Uma nın sehpalarını ve internet fotolarını verecem .Neticeden hepinizi bilgilendirim
sezgin kardeş,hayırlı olsun.
ali abi sonucu bekliyoruz.
DÜNYADA ÖLÜMDEN BAŞKASI YALAN. BORA KARAKAŞ (BEN)
KİMSEYE KİN DUYMAM,DÜŞMANIM KİNDİR BENİM.....YUNUS EMRE
merhabalar herkese,
bende foruma yeni katıldım. enduro motorları begenıyorum daha önce hiç motorum olmadı. scooter tecrubelerım vr tabıkı hiç binmemiş degilim. B u motoru cok beğendim yapmış olduğunuz olumlu ve olumsuz yorumlara istinaden 2016 modeli beklıyorum. motor üzerinde düzeltmeler yapılmış anladığım kadarıyla. sizlerin tecrube ve şikayetleriniz dikkate almışlar gibi görünüyor. özellikle jant çapı konusunda. benim için ilk vitesli motor olacak kısmetse,hayırlısı diyorum gelsin bakalım 2016 lar.
Hayırlı olsun. Keyifli sürüşler.
Sezgin Bey hayırlı olsun. Hep keyifle sür.
harika olmuş elinize saglık gören polis geliyor sanar
---------- Mesajlar birleştirildi - 13:15 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:12 ----------
[QUOTE=rifatyontar;3808674]Cree U5 led Mercekli sis farı montajı yaptım sizlerle paylaşmak istedim. 3 modlu çalışmaktadır .İyi seyirler. Yakında birkaç aksesuarın daha videosunu çekicem...
harika olmuş elınıze sağlık
hayırlı uğurlu olsun dostum
Biraz evvel mondialle yazıştım ve yeni model (2016) rx3'ün sele yüksekliğini sordum. Bana 2015 modelin 79 cm olduğunu bunun da 1 cm yüksek olacağını söylediler. ben de yeni modelde jant 15 inch değil 17 inch dolayısıyla en az 5 cm daha yüksek olması lazım dedim. bana 1-3 cm arası fark olacağını yazdı. peki motoru bayide ne zaman görebiliriz dedim. henüz gelmedi motorlar dedi. Daha önce nisanın ilk haftasında dağıtılacak deniyordu ne oldu dedim. Bu bilgiyi veremeyiz siz beklemede kalın nisanın 1. ve 2. haftasında dağıtılacak dedi.
Arkadaşlar ben şimdi tereddüte düştüm. Bu motor geldi mi gelmedi mi? geldiyse neden teknik bilgisine vakıf değiller? Bu nasıl bir yaklaşım anlamadım. Yahu bu firmada "motosikletci" biri yok mu üst düzey yöneticiler arasında!??
2012 Bmw F800gs; 2016 Mondial RX3i (2016-18); 2003 Bmw R 1150R (2009-17); 2006 Honda Shadow VT 750 C (2009-10); 2006 Ramzey QM 250 Cruiser (2006-10); 2006 Ramzey QM 200 Enduro (2006-9); 1990 350 cc çift silindir Jawa (1990-93); 1979 vitessiz Puch (1979+).
Yeni serideki 2 inclik fark 5cm e tekabul evet ama dairesel baktiginda tekerleklerin capina geliyor 5cm yani bu demekki tekerlek gobegi ile yere temas eden nokta arasi 2.5cm yukari ve asagi olacaktir.
Mondial bayileri urunu tam bilmedikleri icin ki bunun sebebi encok sattiklari modele daha vakif olmalari, onlardan detay almak iskence olabilir. yetkili servis bile urunu ilk defa gorup bana soruyor bilgi aliyor urunle alakali. Buda mondial turkiye nin ayibidir insanlara urunu bir anlat egitim birsey ver.
Yani mondial gibi firmalar bu ulkede suanda kucuk isletme sifatinda gibi birsey. Mobilya satan ama aslinda mutait olan esnaf gibiler. Teknik konulara vakif degillerki konuya ilgili olsunlar.
Ben bir bayiinin 3 adet kendisine siparis verdigini duydum. Hatta bir abimiz birini aldi galiba dogrulugunu ogrenince bayii nin ismini yazarim buradan
Haklısınız ben onu düşünemedim. Ama esas üzüldüğüm şey Nisanın ilk haftasına dağıtılacak deniyor, "ilk hafta gelecek hafta ve siz motor elimizde yok diyorsunuz" diyorum. "Kimse teknik bilgiye vakıf değil mi" diyorum. "Size 2015 model bilgisini verdim" diyor. "ben 2016 modeli sordum ama neyse" deyip kapattım sekmeyi. Yahu bu yaklaşım hoş değil. haftaya dağıtılması gereken motorun teknik bilgisi yok ellerinde. Alacağımız motor sorunlu çıkarsa yandık!
2012 Bmw F800gs; 2016 Mondial RX3i (2016-18); 2003 Bmw R 1150R (2009-17); 2006 Honda Shadow VT 750 C (2009-10); 2006 Ramzey QM 250 Cruiser (2006-10); 2006 Ramzey QM 200 Enduro (2006-9); 1990 350 cc çift silindir Jawa (1990-93); 1979 vitessiz Puch (1979+).
Iste adamlar islerine bu kadar hakim musteri satandan daha cok bilgiye sahip ama bu seni yildirmasin ve bence aleti bayiide kutu icinde gormeden almayin yada en azindan parasını vermeyin geliyor yolda lar bitmez hic
Sele yüksekliği konusunda şöyle basit bir hesap yapalım;
2015 modellerde arka tekerlek ölçüleri 130/90-15, 2016 modellerde ise 130/70-17. Jant çapı 1 inç yani 2.54 cm büyümüş, lastik yanağı 90'dan 70'e düşerek 2 cm küçülmüş. Tekerlek bağlantısı tam merkezden olduğu için de aradaki farkın yarısı kadar bir yükselme söz konusu o da 2,54-2=0,54 tekerlekler arası fark, 0,54/2=0,27 cm yükselme yapacağı anlamını taşıyor.
Ön tekerlekte lastik yanakları ve genişliği aynı kalmış (100/90) çapı 18 inç iken 19'a yükselmiş. Tekerlekler arasında 2.54 cm fark var ve yine yarısını hesaba katıyoruz; 2,54/2=1,27 cm.
Arka tekerlekte 0,27 cm ve ön tekerlekte 1.27 cm yükselme var. İki teker arasını 3 birim olarak ölçersek selenin pozisyonu ön tekere 3/2 birim mesafede, arka tekere 3/1 birim mesafede konumlandığı görülüyor. Ön teker yükseltisinin 3'te 1'inin, arka teker yükseltisinin 3'te 2'sinin sele yüksekliğine etki ettiğini göz önünde bulundurarak; 1,27/3=~0,42 0,27/3=0,09*2=0,18 toplamda 0,42+0,18=0,6 cm buluyoruz.
Sele yüksekliği yaklaşık olarak 0,6 cm yükselmiş gibi görünüyor, bunu da küsürat açıklamak yerine direkt olarak 1 cm yükselme olduğu şeklinde belirtiyorlar.
Yaptığım hesaplar herhangi bir fizik sabiti formülü ile değil tamamen tahminimdir. Bu arada motorun bizzat kendisi ile değil de görseli üzerinden hesap yaptım.
2012 Bmw F800gs; 2016 Mondial RX3i (2016-18); 2003 Bmw R 1150R (2009-17); 2006 Honda Shadow VT 750 C (2009-10); 2006 Ramzey QM 250 Cruiser (2006-10); 2006 Ramzey QM 200 Enduro (2006-9); 1990 350 cc çift silindir Jawa (1990-93); 1979 vitessiz Puch (1979+).
Evet hesap hatası yapmışım, gözümden kaçmış :D
Yeni hesaba göre;
Arka teker yükseltisi: 2,54*2=5,08-2=3,08/2=1,54/3=~0,51*2=1,02
Ön teker yükseltisi: 2,54/2=1,27/3=~0,42
Toplamda: 1,02+0,42=1,44 cm
Sele yüksekliği yaklaşık olarak 1,44 santim, hesaba katmadığım küsüratları eklersek 1.45 cm yükselmiş oluyor.
Biz bunu 1,5 cm olarak dile getirebiliriz.
Hesap hatasını farkedip düzelttiğin için teşekkürler @Naci63
Naci Bay bir önceki sayfada 2087 numaralı mesajda jant çapı değişikliğinin motora etkisine yönelik detaylı hesaplarımı ve yorumlarımı paylaştım. Arka jant çapı büyümesine karşın yanak kalınlığı 90 dan 70'e düştüğü için aslında arka teker çapı 2cm kadar küçülüyor yani yarı çapta 1cm azalma var. Önde ise yanak kalınlığı değişmeden çap büyümüş yani 2,54 cm daha büyük çap yarıçapta ise 1,27 cm artış. Kısacası ön yaklaşıl 1,5cm yükseliyor arka 1 cm düşüyor ortalamada sele yüksekliğinin aynı kalması beklenir.
Şu an bu konu içerisinde 23 kullanıcı var. (0 üye ve 23 misafir)