Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

Mondial Rx3 Enduro Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

    REKLAM ALANI
  1. #2081

    Üyelik
    29 Nisan 2015
    Şehir
    ankara
    Motosikleti
    z750
    arkadaşlar bende satıp 4 silindir makineye geçicem aslında yeni almıştım memnundum ama kaşıntı geldi, hayırlısı bakalım. İlgilenen olursa ilanım http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-motosiklet-mondial-ekstralari-ile-kusursuz-kawasaki-z750s-ile-takas-olur-285327752/detay/ ekstrası bol
    bursalıali bunu beğendi.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2082

    Üyelik
    13 Nisan 2015
    Şehir
    Acıbadem/Üsküdar
    Motosikleti
    BMW R1200GS / Honda NC700X
    Alıntı CumhurAYAS adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    İyi hafta sonları arka lastiğe benzincilerde hava basmak benim için atomu parçalamaktan daha zor bazen. Gerçi alıştım artık ezberledim pompanın ucunu hangi tel aralığından sokacağımı biliyorum ama sizin içinde aynı mı ? var mı bunun bir kolayı? yoksa yamuk olan L şeklinde siboplar var ondan taktıracağım

    Lastik için ne tavsiye edersiniz

    çelik jant tavsiye eder misiniz ? ederseniz hangisi ?

    Çelik jant bakıyorum düzgün bir şey bulamıyorum
    Değerli dostum geçen gün işyerinde motorun yanında sigara içerken aynı şeyi düşündüm arka tekere nasıl hava basılacak diye. 15 inch jant olunca göbekle jant çemberi arası mesafe çok azalıyor bir de tel jant olunca uğraş dur. Bazı benzincilerde daha farklı bir aparat var, hani bisiklet pompalarındaki gibi kısa olup sübapın üstüne kilitlenen öyle bir yer bulmalı.

    Jant 15 lastik de 130/90/15 olunca fazla seçenek yok, fiyat performans dengesine göre Sava (Mitas) tek alternatif gibi, öte yandan üzerindeki stok lastik gerçekten çok kötü, kuru zeminde bile sıkı bir frende motorun kıçı başı ayrı oynuyor. Acemi adama kesin kaza yaptırır.

    Tel jantı değiştimrni önermem, tel jant enduro motorun alameti farikası. Şimdi ADV modeline koydular ama eskiden Vstrom tel jant olmadığından hep enduro mu ddğil mi diye tartışma konusu olurdu. Alaşım jant arazide vs kırılabilir ama tel janta pek birşey olmaz
    CumhurAYAS ve bursalıali bunu beğendiler.

  3. #2083
    CumhurAYAS - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Mart 2016
    Alıntı konig adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Değerli dostum geçen gün işyerinde motorun yanında sigara içerken aynı şeyi düşündüm arka tekere nasıl hava basılacak diye. 15 inch jant olunca göbekle jant çemberi arası mesafe çok azalıyor bir de tel jant olunca uğraş dur. Bazı benzincilerde daha farklı bir aparat var, hani bisiklet pompalarındaki gibi kısa olup sübapın üstüne kilitlenen öyle bir yer bulmalı.

    Jant 15 lastik de 130/90/15 olunca fazla seçenek yok, fiyat performans dengesine göre Sava (Mitas) tek alternatif gibi, öte yandan üzerindeki stok lastik gerçekten çok kötü, kuru zeminde bile sıkı bir frende motorun kıçı başı ayrı oynuyor. Acemi adama kesin kaza yaptırır.

    Tel jantı değiştimrni önermem, tel jant enduro motorun alameti farikası. Şimdi ADV modeline koydular ama eskiden Vstrom tel jant olmadığından hep enduro mu ddğil mi diye tartışma konusu olurdu. Alaşım jant arazide vs kırılabilir ama tel janta pek birşey olmaz
    peki tüm arkadaşlara soruyorum eski modellerde ön 100/90-18 arka 130/90-15 jant ve lastik ebatı
    yeni modellerde ön 100/90-19 arka 130/70-17 görünüyor ki lastikler büyümüş. Eski modellerde lastiklerden kaynaklı olarak 10 km düşük gösterdiğini biliyoruz öyleyse yeni lastik ve janta geçmek istersek yeni model ebatlara geçmek mantıklımı sizce avantajı yada dezavantajı ne olabilir
    bursalıali bunu beğendi.

  4. #2084
    Adana İl Temsilcisi adanalı - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Ekim 2006
    Şehir
    ADANA
    Motosikleti
    YAMAHA XJ6 DİVERSİON F, YAMAHA BW'S 100
    arabalarda ve motosikletlerde,elektronik yazılımlarıyla alakalı olarak göstergelerinde küçük farklılıklar olabilir.aslında o yazılımların jant/lastik ebadı hesabıyla yapıldığını okumuştum.tabii ki jant büyüyünce gösterdiği km.birazda olsa düşecektir.aslında en doğru ölçüm GPS iledir.
    bu arada belki MONDİAL,eski kullanıcılarına bir kıyak yaparak,yeni büyük jantları cüzi bir ücretle değiştirir.burayı okuyorlarsa,çağrı yapıyor ve kampanya başlatıyorum,yanıt bekliyorum.mondialin sitesine hepimiz ayrı ayrı yazarsak ses getireceğini umuyorum.ne dersiniz ?
    CumhurAYAS, bektanist, cnsn ve 2 diğerleri bunu beğendiler..

  5. #2085
    CumhurAYAS - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Mart 2016
    Alıntı adanalı adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    arabalarda ve motosikletlerde,elektronik yazılımlarıyla alakalı olarak göstergelerinde küçük farklılıklar olabilir.aslında o yazılımların jant/lastik ebadı hesabıyla yapıldığını okumuştum.tabii ki jant büyüyünce gösterdiği km.birazda olsa düşecektir.aslında en doğru ölçüm GPS iledir.
    bu arada belki MONDİAL,eski kullanıcılarına bir kıyak yaparak,yeni büyük jantları cüzi bir ücretle değiştirir.burayı okuyorlarsa,çağrı yapıyor ve kampanya başlatıyorum,yanıt bekliyorum.mondialin sitesine hepimiz ayrı ayrı yazarsak ses getireceğini umuyorum.ne dersiniz ?
    Kesinlikle destekliyorum abi. Mondial bize bir güzellik yapsa ne kadar güzel olur. Mesela şu bakım sehpası ile şeffaf tur camını gönderen arkadaş var ya serkan bey bu arkadaşa sesleniyorum. Serkan bey duy sesimizi bi güzellik yap bize. Şişir şu bonusları şişir :D
    bektanist, cnsn ve bursalıali bunu beğendiler.

  6. #2086
    bektanist - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Ekim 2006
    Şehir
    istanbul beşiktaş
    Motosikleti
    mz 301 2002- Mondial RX3i Evo 2015
    belki ihtiyacı olan olabilir çinden bulabildim sanki bu konuda sıkıntı yaşayanlar var diye hatırlıyorum.,


    http://www.aliexpress.com/item/2015-...f-98e66691ae74
    CumhurAYAS, bursalıali ve adanalı bunu beğendiler.

  7. #2087

    Üyelik
    13 Nisan 2015
    Şehir
    Acıbadem/Üsküdar
    Motosikleti
    BMW R1200GS / Honda NC700X
    Değerli arkadaşlar lastik ve jant ölçülerinden eski ve yeni farkına baktığımızda şöyle bir durum ortaya çıkıyor.

    Arka jant 15 inch yani yani jant çapı 15X2,54=381mm. Lastik 130/90/15 olduğuna göre yanak kalınlığı taban genişliğinin yani 130mm nin %90 ı oluyor bu da 130X0,9=117mm. Alt ve üstte iki yanak olduğuna göre toplam lastik çapı 117+117+381=615mm.
    Yeni lastik 130/70/17 olduğuna göre aynı hesabı tekrar yapalım. 17X25,4=431mm jant çapı. 130X0,7=91 mm yanak kalınlığı, 91+91+431=613mm toplam lastik çapı bulunur. Bu durumda arka teker çapı her iki tipte de aynı oluyor ve jant modifiye edilmek istenirse dişli veya zncirde bir değişiklik gerekmiyor.

    Ön tarafta ise jant çapı değişmekle beraber yanak kalınlığı düşmemiş bu durumda demek ki 18 den 19 janta geçince teker çapı 1 inch yani 25,4mm artmış olacak. Burada da eski teker ölçülerinden gidersek 18X25,4=458mm jant çapı, 100X0,9=90mm yanak yüksekliği var 90+90+458=638mm teker çapı bulunur. Yenisinde ise 19X25,4=483mm jant çapı 90+90+483=663mm teker çapı çıkar. Km saati ön tekerden sinyal aldığına göre ön tekerin çevresini hesaplarsak eski jantla 2X3,14X319=2003metre yani 2,003m. Yenisinde ise 2X3,14X331=2084mm yani 2,084m. 2,084/2,003 dersek 1,04. Yani ön teker değişirse km saati %4 daha az gösterir. Teker büyüdükçe bir turda alınan yol arttığından km saati de daha önceki çapa ayarlandığından büyük tekerde aynı km daha çok yol alınır, yani siz bir turda daha çok gidersiniz ama saat eskisi gibi gösterir.

    Şimdi bu jant değişiklğinin iki faydası olacak birincisi yeni ebatlarda lastik alternatifi çok daha fazla örneğin kanımca Sava MC 24 ile bu motor çok daha stabil olur, fren ve viraj emniyeti artar. İkincisi motorun süspansiyonu zaten arazi kullanımına yönelik oldukça yumuşak tutulmuş. Bir de özellikle arka lastiğin yanağı çok kalın olunca o da ayrıca esneme yapıyor ve asfalt sürüşlerinde yoldaki tüm seviye değişiklikleri çok hissedilir oluyor ve motorun stabilitesin bozuyor, motora alıştıkça bunu daha çok hissetmeye başladım. Örneğil şerit çizgilerinden geçerken veya asfaltta boylamasına izler varsa motoru kontrol etmek için dikkat gerekiyor, fazla esnek.

    Uzun lafın kısası Monidal ile görüşüp nasıl ruhsat sahiplerine tur camı ve orta sehpa gönderiyorlarsa isteyenlere maliyet fiyatından bir takım yeni ölçü jant göndersinler biz de Sava lastikleri takalım, hatta Sava ile görüşüp biz şu kadar kişiyiz bize şu kadar takım MC24 için özel fiyat yapabilir misiniz deriz. Jant işini çözecek varsa ben lastik konusunu takip ederim.

    Herkese kazasız belasız keyifli sürüşler dilerim.
    nazım19, cnsn, CumhurAYAS ve 2 diğerleri bunu beğendiler..

  8. #2088

    Üyelik
    22 Aralık 2015
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    rx3i evo
    ben en son mondial teknik ekipten Yunus bey ile gorustum, bu jantlar (17-19inch) ancak mayis ayi gibi temin edilebilecekmis. yunus bey fiyatta da olabildigince makul olmaya calisacaklarini soyledi bakalim bekleyip gorecegiz yapilacak kiyaklari

    bunlarda benim takmak istedigim lastikler daha cok arazide ve kumda kullanacagim icin ;

    http://www.enduromarket.com/urun/mitas-e-09-/-100/90-19_242.aspx?CatId=169

    http://www.enduromarket.com/urun/mitas-e-09-/-130/80-17_258.aspx?CatId=169
    CumhurAYAS ve bursalıali bunu beğendiler.
    keeway arn125 , yamaha ybr 125 esd , hyosung gt250r , honda cbf250 , honda cbr250r repsol , honda crf250L , daelim daystar 250 , mondial rx3i evo

  9. #2089

    Üyelik
    09 Haziran 2012
    Şehir
    İstanbul
    Alıntı bektanist adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    belki ihtiyacı olan olabilir çinden bulabildim sanki bu konuda sıkıntı yaşayanlar var diye hatırlıyorum.,
    http://srv-live.lazada.co.id/p/image-6116282-1-zoom.jpg

    http://www.aliexpress.com/item/2015-...f-98e66691ae74


    Motosiklet lastiğine hava basmak çoğu kullanıcı için sıkıntılı bir durum.

    Zaman zaman ben de bu işi kolaylaştırmak adına "sibopa böyle bir aparat taksam mı" diye düşünüyorum ama sonra vazgeçiyorum. Bunun en önemli nedeni, aparatın ağırlığından dolayı lastiğin balansını bozma riski oluşturması.

    Bir diğer nedeni ise yüksek süratlerde merkezkaç kuvvetinin sibopa zarar verme ihtimali. Forumda bir yerde denk gelmişti; sibop kapağına takılan ışıklı kapaklardan takan bir kullanıcının (süper sport tarzı bir motorla) yüksek süratte giderken, ağırlıktan dolayı sibop kapağının dibinden koptuğundan bahsediliyordu.

    Rx3'le o kadar yüksek süratlere çıkılmasa da yine de tedbirli olmakta yarar var derim.


    Bu arada Rx3 kullanıcısı değilim, scooter kullanıcısıyım ama bu başlığı takip ediyorum.

    Herkese kazasız sürüşler.
    bursalıali ve adanalı bunu beğendiler.

  10. #2090
    etokar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Haziran 2014
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2000 BMW F650 GS, 2016 RX3i EVO KIRMIZI
    bektanist, bursalıali ve adanalı bunu beğendiler.

  11. #2091

    Üyelik
    18 Mayıs 2015
    Motosikleti
    RX3i
    Umarım böyle birr yardım yaparlar
    bursalıali ve bektanist bunu beğendiler.

  12. #2092

    Üyelik
    13 Nisan 2015
    Şehir
    Acıbadem/Üsküdar
    Motosikleti
    BMW R1200GS / Honda NC700X
    Tabi bu yorumları jantların göbeğinin birebir aynı olması varsayımı ile yapıyoruz, bizim dişliyi ve diski 17 inch janta takabilmemiz lazım aksi takdirde disk, dişli kaliper vs değişikliği de gerekebilir, o zaman edilen masrafa değmez.
    bursalıali bunu beğendi.

  13. #2093
    bursalıali - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Aralık 2015
    Şehir
    Bursa Osmangazi
    Motosikleti
    mondial RX3İ EVO-Honda Falcon NX4- FYM 250
    Gelecekteki mondialci mytheron Mustafa kardeşimizin dünyaya gözlerini yeni açan kızına ve tüm ailesine sağlıklar mutluluklar esenlikler dileriz.
    bektanist bunu beğendi.

  14. #2094
    Adana İl Temsilcisi adanalı - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Ekim 2006
    Şehir
    ADANA
    Motosikleti
    YAMAHA XJ6 DİVERSİON F, YAMAHA BW'S 100
    ALLAH analı babalı büyütsün.

    Alıntı bektanist adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    belki ihtiyacı olan olabilir çinden bulabildim sanki bu konuda sıkıntı yaşayanlar var diye hatırlıyorum.,
    http://srv-live.lazada.co.id/p/image-6116282-1-zoom.jpg

    http://www.aliexpress.com/item/2015-...f-98e66691ae74
    ben arka janta bu aparattan taktım kullanıyorum.
    bektanist ve bursalıali bunu beğendiler.

  15. #2095
    MANKU - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Ekim 2014
    Şehir
    KONYA
    Motosikleti
    Aprilia & YAMAHA
    Balans bozacağını düşünerek takmadik, eyvallah. Ama biz yine de alalım yanımızda dursun, hava basacagimizda kullanalım!!! Olmaz mi?
    maktama, bektanist ve bursalıali bunu beğendiler.

  16. #2096

    Üyelik
    22 Aralık 2015
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    rx3i evo
    Alıntı konig adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Tabi bu yorumları jantların göbeğinin birebir aynı olması varsayımı ile yapıyoruz, bizim dişliyi ve diski 17 inch janta takabilmemiz lazım aksi takdirde disk, dişli kaliper vs değişikliği de gerekebilir, o zaman edilen masrafa değmez.
    merak etmeyin jant gobekleri birebir , hem olmasa bile sadece yeni jantlarin cemberlerini ve tellerini alip eski jant gobegime monte ettirebiliriz hemde cok daha ucuza gelir
    bektanist ve bursalıali bunu beğendiler.
    keeway arn125 , yamaha ybr 125 esd , hyosung gt250r , honda cbf250 , honda cbr250r repsol , honda crf250L , daelim daystar 250 , mondial rx3i evo

  17. #2097

    Üyelik
    31 Ocak 2016
    Şehir
    sivas merkez
    Motosikleti
    mondial rx3 evo
    arkadşlar mrba benim birkaç sorunum var , başına gelip çözüm bulan varsa ,yardımlarını bekliyorum
    1- akü garntiden değişmiş ama şarj ediyorum takıyorum kullanmadığım halde 3-5 gün sonra akü bitmiş oluyor
    2- motoru çalıştırıyorum durduğu yerde aralıklarla stop ediyor veya biraz çalıştırıp rolanti düşünce yola çıkıyorum ama yinede birden stop ediyor ve
    bunu 3-4 kez tekrarlıyor
    3- ön zincir dişlisinin ordan veya vites kutusunun ordan bir hışırtı geliyor ama dikkat ettim zincirden değil anlayamıyorum
    yardımcı olabilirmisiniz şimdiden teşekkür ediyorum
    bursalıali bunu beğendi.

  18. #2098
    bektanist - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Ekim 2006
    Şehir
    istanbul beşiktaş
    Motosikleti
    mz 301 2002- Mondial RX3i Evo 2015
    1. Orjinal aku sarj tutmuyor dalgalanmaya sebep oluyor stop etmesi bu yuzden olabilir. Zincir yagsizsa bu ses yapabilir ben rastlamadim yani basima gelmedi.
    bursalıali bunu beğendi.

  19. #2099
    bursalıali - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Aralık 2015
    Şehir
    Bursa Osmangazi
    Motosikleti
    mondial RX3İ EVO-Honda Falcon NX4- FYM 250
    Orta sehpa çok güzele benziyor. Fiatı da bence çok uygun yaklaşık 16 USD 45-50 lira gibi. Ancak China Türkiye kargo ücreti ne tutar bilemiyorum. Bende 2015 model RX3İ EVO sahiplerine MONDİAL bir güzellik yapacaktır diye düşünüyorum. Bütün arkadaşlara kazasız belasız sürüşler ve günler temennisiyle.
    CumhurAYAS bunu beğendi.

  20. #2100
    CumhurAYAS - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Mart 2016
    Alıntı bursalıali adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Orta sehpa çok güzele benziyor. Fiatı da bence çok uygun yaklaşık 16 USD 45-50 lira gibi. Ancak China Türkiye kargo ücreti ne tutar bilemiyorum. Bende 2015 model RX3İ EVO sahiplerine MONDİAL bir güzellik yapacaktır diye düşünüyorum. Bütün arkadaşlara kazasız belasız sürüşler ve günler temennisiyle.
    Orta sehpaların babası tur camlarının atası uma serkan yurtal duy sesimizi biz 2015 lilerin gününe gecesine güneş gibi doğ artık. Vallahi arkadaşın resmini bulsam kral leonidasa photoshop yapıp kral ilan edeceğim adamı 300 spartalı gibi 300 2015'liye yapsın bari birşeyler.
    bursalıali bunu beğendi.


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 8 kullanıcı var. (0 üye ve 8 misafir)